#بایدها_و_نبایدها
⛔️ بعضی حفاظ موقع تلاوت همبحثشان همه حواسشان به آیاتی است که خودشان بعد از این باید تلاوت کنند و حتی گاهی مشغول چشم خوانی صفحات بعد که نوبت آن هاست میشوند!
مباحثه یک عملیات فردی نیست که فقط به فکر صحیح خواندن سهمیه تلاوت خودمان باشیم❗️
گوش دادن دقیق به تلاوت همبحثتان از وظایف شما حین مباحثه است که ثمرات مثبتش متوجه هردوی شما خواهد بود.
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
#کلاسداری_حفظ
ویژگی های آموزشی و تربیتی مورد نیاز یک مربی حفظ قرآن 👆
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
اقبال و ادبار در مسیر حفظ قرآن کریم 👆
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
#آسیب_شناسی_حفظ
#قسمت_اول
فشار ناشی از ادبار روحی
💖 دل انسان نسبت به کسی، چیزی، کاری، موضوعی، تفکری، جناحی و... یا حالت «اقبال» دارد یا حالت «ادبار». وقتی اقبال باشد، شوق عمل هم وجود دارد و وقتی که ادبار باشد، نه تنها ذوق و شوق عمل نیست، بلکه نفرت و زدگی و بیرغبتی هست.
❓قرآن آموزی که تحت یک برنامه خاص کلاسی در حال انجام تکالیف خود میباشد، اگر دچار ادبار روحی و کسالت شد، وظیفهاش چیست؟
🌀مسلماً، اگر قرآنآموز بدون توجه و شناخت نسبت به حالات روحی، با فشار و تحمیل تکالیف به انجام امور بپردازد، چه بسا دچار عوارضی جبران ناپذیر خواهد شد. سستی، بیانگیزگی، پژمردگی، افسردگی، بینشاطی، ضعف نفس، سست عنصری، بیحوصلگی، کلافگی، بیرمقی، خستگی، بیارادگی و تنبلی و... رهآورد ناآگاهی و بیتوجهی به حالات طبیعی روح و روان است.
#ادامه_دارد......
🔶 به جمع صمیمی حافظان قرآن بپیوندید
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
1_1498784607.mp3
زمان:
حجم:
904.1K
#تفسیر
حجت الاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره آیه 141
با ما همراه باشید. 🔻
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
#سخنی_با_حافظان
⏰ مدیریت زمان، هنر حافظان موفق است.
✍به یاد داشته باشید این ما هستیم که باید زمان را مدیریت کنیم تا بتوانیم برنامه هایمان را به نحو مطلوب اجراء کنیم.
⚠️اما اگر به این امید باشیم که زمان بر اساس نیازها و میل ما پیش برود در برنامه ریزی و اجرا چندان موفق نخواهیم بود.
⏳گاهی ما برای انجام یک برنامه به دنبال یک وقت خالی ممتد و قابل توجه هستیم در حالی که اگر برنامه مان را به چند بخش کوچکتر با نیازمندی زمانی کوتاه تر تقسیم کنیم بسیار راحت تر قادر به انجام آن خواهیم بود.
🔺پس برای پیشرفت و دقت در برنامه ریزی حتی از فرصت های کوچک نیز نباید غافل شوید.
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️کار تحسین برانگیز شبکه پویا و رسانه ملی👏
همخوانی قاریان نوجوان گروه تواشیح تسنيم استان اصفهان
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
#آسیب_شناسی_حفظ
#قسمت_دوم
فشار ناشی از ادبار روحی
✍در توصیههای دینی بر این موضوع تأکید شده که زمان پیدایش ادبار و کسالت، انسان به استراحت نپردازد و دست از عمل نکشد بلکه پس از درک حالت خاص خود به انجام عمل در حدود واجب و به اندازه حداقلی اقدام کند. به عبارت دیگر، قرآن آموز علاوه بر هماهنگی با مربی، باید به شیوهای آسان به انجام تکالیف مهم و ضروری بپردازد. مثلاً حفظ و مرورش را در چند مقطع زمانی انجام دهد و اگر شرایط بدی دارد به روخوانی مرورها اکتفا کند.
🔶 آگاهبودن مربی حفظ ازشرایط ادبار و کسالت روحی و دادن راهنماییهای لازم در این مواقع به شاگردان بسیار راهگشاست؛
🌺 همچنین #توسل؛
🌼 #همنشین_خوب؛
🌸 از بینبردن زمینههای تشدید کننده ادبار روحی مثل #گناه_و_غفلت نقش مهمی در کنترل حالت ادبار و تبدیل آن به اقبال و اشتیاق قلبی خواهد داشت.
#ادامه_دارد......
🔶 به جمع صمیمی حافظان قرآن بپیوندید
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
🔹️امام على عليه السلام :
✳️ لا يَغُرَّنَّكَ ما أصبَحَ فيهِ أهلُ الغُرورِ بالدنيا ؛ فإنّما هو ظِلٌّ مَمدودٌ إلى أجَلٍ مَحدودٍ
❇️ برخوردارى فريفته شدگان به دنيا، تو را نفريبد؛ زيرا آن برخوردارى سايه اى گذر است.
📚غرر الحكم حدیث 10406
https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim