eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
9.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
588 ویدیو
384 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ۱۱ ساله حفظ غیرحضوری در کشور و۱۳ کشورخارجی بابیش از۴۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۶۰ حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃〰 1⃣ : 🔻 🔵 وَاتَّقُوا يَوْمًا تُرْجَعُونَ فِيهِ إِلَى اللَّهِ ۖ ثُمَّ تُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ﴿۲۸۱﴾ 🔵 فَكَيْفَ إِذَا جَمَعْنَاهُمْ لِيَوْمٍ لَا رَيْبَ فِيهِ وَوُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ﴿۲۵﴾ 🔵 وَمَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ ۚ وَمَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِمَا غَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ ثُمَّ تُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ﴿۱۶۱﴾ 🔵 يَجْزِيَ اللَّهُ كُلَّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ﴿۵۱﴾ 2⃣ : 🔻 ۞أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَىٰ كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ.....﴿۳۳﴾ ۞الْيَوْمَ تُجْزَىٰ كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ ۚ لَا ظُلْمَ الْيَوْمَ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ﴿۱۷﴾ ۞وَخَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَلِتُجْزَىٰ كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ﴿۲۲﴾ ۞كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ﴿۳۸﴾ 3⃣ : 🔻 🔴 يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَرًا وَ..... ﴿۳۰﴾ 🔴 وَوُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَا يَفْعَلُونَ ﴿۷۰﴾ 🔴 يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَنْ نَفْسِهَا وَتُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ﴿۱۱۱﴾ 💠💠💠 🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
🍃امیرالمومنین _عليه السلام_ : البِشرُ إسداءُ الصَّنيعَةِ بِغَيرِ مَؤونَةٍ خوش رويى، احسانى بى خرج و زحمت است. 📙غررالحكم،حدیث 1503 @amozesh_hefzequranekarim
‍ ‍ ‍ 📗🔖 💠 آشنایی با روش های رایج حفظ حفظ قرآن کریم : 🔺🔺🔺 در یک تقسیم بندی کلی ، که بر اساس روش های رایج حفظ و اصول حاکم بر آن مطرح می شود ، می توان حفظ را به سه گونه تقسیم کرد : 🔸 حفظ محتوا محور 🔸 حفظ سطر محور 🔸 حفظ لحن محور ✅ یکم : حفظ محتوا محور ✍ از نظر ما برترین شیوه ، حفظ محتوا محور است. در این شیوه ، تکیه ی حافظ بیشتر بر محتوای آیات است و بر همین اساس مقاطع مشخص شده برای هر روز را با توجه به معانی قرآن انتخاب می کند. ✍ در حفظ محتوا محور ، دیگر سخن از حفظ نیم صفحه یا یک صفحه نیست ، بلکه سخن از حفظ یک مقطع یا دو مقطع است ؛ مانند رکوعات قرآن که تقسیماتی است که بر اساس معانی قرآن شکل گرفته و هر مقطع محتوایی ، یک رکوع دانسته شده است که می تواند در نماز های مستحبی در یک رکعت بعد از حمد و قبل از رکوع تلاوت گردد. این مقاطع در برخی قرآن ها با قرار دادن حرف عین ( ع ) در پایان هر مقطع معین می گردد. 🤔 با تامل در خود قرآن ، امر به تدبر در آیات متعددی به چشم می خورد. از جمله این آیه که می فرماید : 《 أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا 》 (📚 محمد_۲۴ ) : ♦️ آیا در قرآن تدبر نمی کنند و یا این که بر دل های شان مهر زده شده است ؟ ✍ مولا امیرالمومنین علی ( ع ) نیز فرموده اند : 《 در قرآن تدبر نموده ، از آن عبرت بگیرید ؛ چرا که قرآن رساترین عبرت هاست .》 ( 📚 غرر الکلم ، ص ۱۱۱ ، ح ۱۹۸۵ ). 👈 از همین رو یکی از مزایای حفظ محتوا محور این است که حافظ ، آیات را در قالب موضوعات در ذهن دسته بندی و ثبت می نماید. در این حالت ، یاد سپاری آیات ، با سرعت بیشتری انجام گرفته و در ذهن ، پایدارتر خواهد ماند. چرا که آیات به صورت مفهومی در یک ارتباط زنجیروار ، حفظ می گردد. در صورت همراه کردن الفاظ با مفاهیم و معانی ، می توان پیوستگی آن ها را به خوبی آموخت ؛ در نتیجه هنگام مرور در پایان هر آیه به خوبی آیه ی بعدی در ذهن حافظ تداعی می شود. با اجرای این شیوه اشکالات حفظ به حداقل رسیده و اتقان محفوظات افزایش می یابد. 👌توجه شود که لازم نیست در حفظ محتوا محور ، هر مقطع در یک روز حفظ شود ؛ بلکه آنچه مهم است ، دسته بندی آیات مربوط به هم در ذهن است. از همین رو ممکن است ، حفظ یک مقطع چند روز نیاز داشته باشد. ✍📚 از روایات وارد شده در باب فضیلت حفظ قرآن نیز این گونه استفاده می گردد که هدف اصلی از حفظ قرآن ، زمینه سازی برای فهم و توجه به معانی آن است. ♦️ شایان توجه است که در دو شیوه دیگر تدبر منتفی نیست و حفظ می تواند با توجه به معنا صورت گیرد. لیکن امتیاز حفظ محتوا محور در دسته بندی آیات مرتبط با هم در ذهن است که کمک بزرگی به حافظ قرآن می نماید. 👈 از همین رو بهترین شیوه برای حفظ قرآن کریم ، حفظ محتوا محور است و ما در این نوشتار به خواست خداوند بر اساس همین شیوه ، اصول حفظ را تبیین خواهیم نمود. 🔰 ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖ 📚 برگرفته از کتاب ، درسنامه حفظ قرآن کریم ، تالیف حجت الاسلام دکتر محمد حاج ابوالقاسم ، ص ۱۰۱ و ۱۰۲ 🔹 مرکز آموزش حفظ قرآن کریم http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim تلگرام: https://telegram.me/ginjkod سروش: http://sapp.ir/amozesh_hefzequranekarim
35.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدرسه_حفظ کلیپ آموزشی حفظ جزء سی سوره مبارکه #بروج (قسمت پنجم) #طرح_ملی_بشارت_۱۴۵۲ 💠 به ما بپیوندید ⬇️⬇️ @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
📔 #مصحف_جدید ویژه حفظ قرآن کریم 👌مورد تایید اساتیدومتخصصین حفظ خرید از👇 ☎️ 09916586377 🆔 @moshaver_hehz_quran 📙 #ویژگیهای_این_مصحف که تحت اشراف و نظر استاد حاج ابوالقاسم و استاد پرهیزگار برای استفاده حفاظ تهیه شده است. ➊_ذکر آدرس مشابهات در حاشیه مصحف ➋_ذکرعبارات اختصاصی صفحات ➌_همراه با عناوین ومقاطع مفهومی و موضوعی و سیر محتوای کلی آیات
🌺🍃〰 ☑️ شیوه ای برای و 💠 اگر در یک جزء صفحات مختلف، شرایط متفاوتی از نظر قوت و ضعف دارند میتوانید از این روش استفاده کنید. ⬇️⬇️⬇️ ➊- برای ارزیابی، جزء را یک بار از حفظ بخوانید. ➋- حین خواندن صفحات را درجه بندی کنید و گوشه ای یادداشت کنید. 🔶 به این صورت که مثلا 🔹صفحات قوی و بی اشکال درجه 1 🔸صفحات با یک تا 3 اشکال درجه 2 🔹صفحات تا 6 اشکال درجه 3 🔸و صفحات ضعیف تر درجه 4 نامگذاری شوند. ➌- حالا همه صفحات درجه۴ را با دقت تلاوت و رفع اشکال کنید. ➍- بعد از آن همه صفحات درجه ۳ و ۴ را تلاوت کنید و رفع اشکال نمایید ➎- نوبت بعد صفحات درجه ۲ و ۳ و ۴ ➏- و نوبت آخر همه صفحات جزء را بخوانید. ☑️ با این روش صفحات ضعیف را 4 بار و صفحات قوی را یکبار خوانده اید و این به تقویت محفوظات و یکسان سازی کیفیت آن ها کمک بسیاری میکند. ⚜⚜⚜ 🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم @amozesh_hefzequranekarim ┗━🍃🌺 ━━━━━━━━┛‍
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
📔 #مصحف_جدید ویژه حفظ قرآن کریم 👌مورد تایید اساتیدومتخصصین حفظ خرید از👇 ☎️ 09916586377 🆔 @moshave
سلام حافظان، مربیان و مدیران موسسات قرآنی که بخواهند چند جلد سفارش بدهند یا حافظانی که با دوستان خود تصمیم به تهیه چند مصحف داشته باشند، تخفیف خوبی برایشان لحاظ خواهد شد.
🌷 💠از سه اشک بترسید : 🔸اشک يتيم 🔸اشک مظلوم 🔸اشك پدر و مادر اگر سبب ريختن اشک يكی از اينها بشوید ؛ دری از درهای جهنم را برويتان باز كرده اید🔥 @amozesh_hefzequranekarim
•{﷽}• | | امام جعفر صادق (ع) : هرگاه خداوند بنده‌ای رادوست بدارد، بہ او الهام مےکند کہ بہ هشت خصلت عمل نماید: ۱》چشم پوشیدن از(صحنہ هاے)حرام ۲》تـرس از (نافرمانی) خــداوند ۳》شـرم و حیــا ۴》عهد و پیمان ۵》صبر و شکیبایے ۶》(رعـایت) امانتدارے ۷》صدق و راستے ۸》و سخاوتمندے و بخشندگے 📖| ۲۷۴۸ ↶【به ما بپیوندید 】↷ ___ @amozesh_hefzequranekarim
17.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدرسه_حفظ کلیپ آموزشی حفظ جزء سی سوره مبارکه #طارق (قسمت اول) #طرح_ملی_بشارت_۱۴۵۲ 💠 به ما بپیوندید ⬇️⬇️ @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
🌺🍃〰 🏅1. قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : خیرُکم من تعلّم القرآن و علّمه. 📚«مستدرک الوسائل، ج 4، ص 235» 🎖پیامبر اکرم (ص) فرمود: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد. 🏅2 . قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : من تعلم القرآن و تواضع فی العلم و علّم عبادالله و هو یرید ما عندالله لم یکن فی الجنة اعظم ثواباً منه و لا اعظم منزلة منه و لم یکن فی الجنة منزلةً و لا درجةً رفیعه ... . 📚«عقاب الاعمال، ص 51» 🎖پیامبر اکرم (ص) فرمود: کسی که قرآن را یاد بگیرد و متواضع در علم باشد و آن را به بندگان خدا بیاموزد و اجرش را از خدا بخواهد، در بهشت بزرگتر از ثواب او و بزرگتر از مقام و منزلت او چیزی نیست و در آنجا از بالاترین مقامها و شریفترین منازل برخوردار است. 🏅3 . قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : معلم القرآن یستغفرله کل شیءٍ حتی الموت فی البحر. 📚«مستدرک الوسائل، ج 1، ص 288» 🎖پیامبر اکرم (ص) فرمود: برای معلم قرآن تمام موجودات حتی ماهیان🐠🐟 دریا، طلب آمرزش می کند. 🏅4. پیامبر خدا (ص) : هر کس آیه ای از کتاب خدا را به بنده ای بیاموزد ، مولای اوست و شایسته نیست که آن بنده ، او را تنها [ و بی یاور ] بگذارد و خودش را بر او ترجیح دهد . 🏅5. به امام صادق (ع) گفتم : اینان می گویند : درآمد معلم [ قرآن ] ، حرام است. فرمود : « دروغ می گویند . دشمنان خدا [یند] ! آنها [ با این بهانه ها ] می خواهند که قرآن را تعلیم ندهند . اگر کسی [یه اندازه ] دیه فرزندش را هم به معلم بدهد ، برای معلم ، حلال است .» 📚 الکافی (به نقل از فضل بن ابی قره) 🏅6. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ : اذا قَالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبِيِّ قُلْ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» فَقَالَ الصَّبِيُّ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» كَتَبَ اللَّهُ بَرَاءَةً لِلصَّبِيِّ وَ بَرَاءَةً لِأَبَوَيْهِ وَ بَرَاءَةً لِلْمُعَلِّمِ» 🎖«هنگامی که معلم قرآن به نوجوانی بگوید: «بگو: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» و نوجوان این آیه را بیاموزد و تکرار کند، خداوند دوری از آتش را برای آن نوجوان، پدر و مادر و معلمش واجب می‌کند.» 📚وسائل الشيعة، ج‏6، ص 169. 🍃🌺 👏لباس زیبای معلمی بهترین کتاب بر قامت مربیان گرانقدر قرآنی مبارک باد. @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
#کلاسداری_کودک #بازی_در_کلاس 🌳 پانتومیم قرآنی پانتومیم یک بازی محبوب است که میتواند به صورت مسابقه ای و رقابتی هم برگزار شود. 👬میتوانید بچه ها را دوبه دو با هم بحثشان گروه بندی کنید. بعد به یکی از اعضای گروه نام یکی از سوره های کوچک، یا یک آیه یا یک داستان قرآنی را مخفیانه بگویید. قرآن آموز در یک مدت زمان مشخص باید سعی کند به صورت پانتومیم مفهوم آیات مدنظر را به هم بحثش بفهماند. هم بحث او هم به محض تشخیص، باید آیه یا سوره موردنظر را به صورت کامل و صحیح قرائت کند. مثلا از یکی از اعضای گروه میخواهیم مفهوم سوره مبارک مسد را با پانتومیم به دوستش برساند و هم گروهی اش به محض تشخیص سوره، باید آن را تلاوت کند. ☘ در نهایت امتیازات حاصل از تلاوت صحیح آیات در هر گروه جمع و گروه برنده مشخص میشود.🏅 🌷با این بازی علاوه بر ایجاد نشاط در کلاس، اهمیت مفاهیم را هم یادآور شده ایم و باعث مرور و تعمیق مفاهیم محفوظات شده ایم. @amozesh_hefzequranekarim