eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
9.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
586 ویدیو
384 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ۱۱ ساله حفظ غیرحضوری در کشور و۱۳ کشورخارجی بابیش از۴۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۶۰ حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
angizeshi010.mp3
زمان: حجم: 2.12M
🌷 تخلّقوا بأخلاق الله... ❓بیا خدایی شویم❗️ ❓چطور؟ 👌راه متخلق شدن به اخلاق قرانی @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿❀ ﴾﷽﴿ ❀✿ ❶- ..... و لولا کلمه سبقت من ربک لقضی بینهم 👈 فیما فیه یختلفون (۱۹ ) ❷- ...... ان الله یحکم بینهم 👈 فی ما هم فیه یختلفون (۳ ) ☝️در دو آیه بالا اشاره ای به (یوم القیامه) نشده و به همین خاطر در این دو آیه کلمه (کانوا) نیامده است. 👇اما در مابقی آیات که در آنها اشاره ای به (یوم القیامه) شده و در آنها موضوع ( جدایی ⬅️ فصل / داوری ⬅️ حکم و قضاء ) آمده، بعد از آن ( فیما کانوا / کنتم ) آمده است. 🔰 ❸- ...... ان ربک یقضی بینهم 👈 یوم القیامه فیما کانوا فیه یختلفون (۹۳ ) ❹- ...... و ان ربک لیحکم بینهم 👈 یوم القیامه فیما کانوا فیه یختلفون (۱۲۴ ) ❺- ..... ثم الی مرجعکم فاحکم بینکم 👈 فیما کنتم فیه تختلفون (۵۵ ) ☝️در آیه ۵۵ آل عمران لفظ (یوم القیامه) نیامده اما در عبارت (الی مرجعکم) منظور این است که در روز قیامت بازگشت شما به سوی من است، لذا عبارت (فیما کنتم) در ادامه امده است. 🌸🌸🌸 🔹مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾‌
💐رسول خدا صلوات الله💐 قرآن بی نیازی می آورد که بعد از آن، فقری به همراه ندارد، و غیر از آن (قرآن) بی نیازی وجود ندارد. 📚نهج الفصاحه/ح۲۷۲۳ @amozesh_hefzequranekarim
🌺🍃〰 ✍ هر آن چه که حفظ میشود برای ماندگاری نیازمند مرور است و شماره آیات هم از این قاعده مستثنی نیستند. 🔢حافظی که آیات را با شماره حفظ میکند و میخواهد از فواید بیشمار آن بهره مند شود, در کنار مرور آیات باید به مرور شماره آیات هم توجه داشته باشد. ✅ بنابراین توصیه میشود : 🔰 🔷 در هنگام مرورهایتان به هر آیه که می رسید, همزمان شماره آیه را هم در ذهن مجسم کنید و در حین تلاوت آن آیه به شماره اش توجه داشته باشید. 🔶 در مباحثه هایتان به شماره آیات و پرسش از آن ها توجه ویژه داشته باشید. می توانید از روش های ابتکاری و جذاب در مرور شماره آیات استفاده کنید. مثل کارت های شماره آیه که با برداشتن هر عدد شخص باید آیه مربوط به آن را بخواند. 🔷 مرور شماره آیات را در زندگی روزمره تان وارد کنید. هر عددی که در طول روز در هرجا میبینید میتواند بهانه ای برای مرور آیات با آن شماره برای شما و تثبیت بیشتر آنها در ذهنتان باشد. 🔶 تمرین های تکمیلی پس از مرورتان را با شماره آیات همراه کنید. مثلا بعد از مرور یک جزء یا سوره, یک دور فقط سر آیات را همراه با شماره آن ها مرور کنید و یا مرور ابتدا و انتهای صفحات را همراه با شماره آن ها انجام دهید. 🔷 قطعا ابتکار و خلاقیت شما و هم بحثتان میتواند روش های دیگری را برای "مرور شماره آیات" به این موارد اضافه کند. 💠💠💠 🔹كانال تخصصى آموزش حفظ قران كريم @amozesh_hefzequranekarim ══════💝══════
استادمعتزآقایی(ص ۵۰۹)سوره_محمد_صفحه_٥٠٩_آيات_٢٠_تا_٢٩.mp3
زمان: حجم: 12.92M
#آموزش_حفظ_و_وقف_و_ابتدا 💠 استاد #معتز_آقایی 📚 #جزء_بیست_و_ششم 📝 #نكات_مهم_صفحه [ ۵۰۹ ] 📌‌ آيات 20 الی 29 #محمد @amozesh_hefzequranekarim ‍ ‍ ┅┅══❅❅🌺❅❅══┅┅
📸اغتشاشگران حرمت کتاب خدا را هم شکستند/ آتش زدن قرآن‌ها در مصلای شهر قدس 🔹شب گذشته جمعی از آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهر قدس در غرب استان تهران، این مکان مقدس را تخریب کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. 🔹این افراد در اقدامی بی‌سابقه، با جمع کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلا در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند! @amozesh_hefzequranekarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿❀ ﴾﷽﴿ ❀✿ 🔴 🔻(دو مورد) ❶- وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ👉 دَعَانَا لِجَنبِهِ .... (۱۲ ) ❷- وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ👉 دَعَا رَبَّهُ مُنِیبا إِلَیهِ .... (۸ ) 🔴 🔻فقط یکبار ❸- فَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ 👉 دَعَانَا ثُمَّ إِذَا خَوَّلنهُ نِعْمَةً مِنَّا .... (۴۹ ) 🔴 🔻یک مورد ❹- وَإِذَا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ 👉 دَعَوْا رَبَّهُم مُنِیبِینَ إِلَیهِ .... (۳۳ ) 🔴 ⬇️ دو مورد ❺- وَإِذَا اَذَقنَا النَّاسَ رَحْمَةً 👉 مِن بَعْدِ ضَرَّآءَ مَسَّتهُمْ .... (۲۱ ) ➏- وَإِذَا اَذَقنَا النَّاسَ رَحْمَةً 👉 فَرِحُوا بِهَا .... (۳۶ ) 🔴 🔻دو مورد ➐- وَلَئِن اَذَقنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً 👉 ثُمَّ نَزَعْنهَا مِنهُ .... (۹ ) ➑- وَإِنَّا إِذَا اَذَقنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً 👉 فَرِحَ بِهَا .... (۴۸ ) 📝 🔰 🌴 اگر حافظان عزیز در آیات مذکور دقت کنند، 🔸کلمه بعدش کلمه آمده و 🔸کلمه هم‌ بعدش آمده. 🌴 همچنین در آیات بالا کلمات ( ضُرٌّ و رَحْمَةً) نکره آمده اند به جز آیه ۱۲ سوره که تنها آیه ای است که کلمه (الضُّرُّ) معرفه با (الف و لام) آمده است. 🌻در سه آیه اول (مَسَّ الاِنسَانَ) آمده و فقط در آیه ۳۳ روم (مَسَّ النَّاسَ) آمده. 🌻در مجموع از هشت آیه مذکور، در پنج مورد، بعد از کلمات (مَسَّ / رَحْمَةً) کلمه (إِنسَانَ) و بصورت مفرد آمده، و در سه مورد (۳۳ و ۳۶ / ۲۱ ) کلمه (النَّاسَ) و بصورت جمع آمده که دو موردش در سوره روم‌ میباشد. (مَسَّ النَّاسَ) آیه۳۳ و (اَذَقنَا النَّاسَ) آیه ۳۶ ❇️❇️❇️ 🔹مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم. @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾‌
🔔 #غربت_قرآن 💠اگر هیچ گرد و غباری بر #گوشی ات پیدا نکردی ولی #قرآنت را گرد و غبار پوشانده بود.. 🍁بدان که تو اهمیت بیشتری به ارتباط با #خلق میدهی تا ارتباط با #خالق ! 💠كانال آموزش حفظ و تثبيت قران كريم @amozesh_hefzequranekarim •┈••✾◆▪️✦✧✦▪️◆✾••┈•
استادمعتزآقایی(ص۵۱۰)سوره_محمد_صفحه_٥١٠_آيات_٣٠_تا_٣٨.mp3
زمان: حجم: 12.4M
#آموزش_حفظ_و_وقف_و_ابتدا 💠 استاد #معتز_آقایی 📚 #جزء_بیست_و_ششم 📝 #نكات_مهم_صفحه [ ۵۱۰ ] 📌‌ آيات 30 الی 38 #محمد @amozesh_hefzequranekarim ‍ ‍ ┅┅══❅❅🌺❅❅══┅┅
‼️⁉️‼️⁉️ ⁉ خداوند كه از همه چيز آگاه است، چرا انسان‌ها را امتحان ‌و آزمايش می كند؟ 🔸آزمايش كردن انسان براے فهميدن است، ولی آزمايش كردن خداوند برای فهميدن نيست؛ بلكه براے آن است كه از انسان عملے سر زند و پاداش و كيفر بر اَساس آن عمل باشد. 🔸 خداوند میداند كه فلان شخص در برابر حوادث تلخ و شيرين چه برخوردی خواهد كرد؛ امّا نبايد بر اساس اين دانش به آن شخص اجر و پاداش دهد. 🔸همان‌گونه كه ما میدانيم فلان خياط‍‌ میتواند بدوزد و يا فلان بنّا میتواند بسازد؛ امّا هرگز بر اساس اين علم به او مزد نمیدهيم، بلكه بايد از او كارے سر زند تا استحقاق پاداش داشته باشد. 🔸 ابزار امتحان الهی، نعمت‌ها، نقمت‌ها، حوادث و صحنه‌هاے تلخ و شيرين در طول زندگی است, وَ نَبْلُوكُمْ‌ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ ( انبیاء، ۳۵ ) @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾