#همراه_با_استاد
#همسران_قرآنی
❓دوست دارم همسرم قرآن رو حفظ کنه، چکار کنم؟
❓به این شرط با همسرم ازدواج کردم که قرآن رو حفظ کنه ولی به شرطش عمل نمیکنه و ...؟
✍ چند نکته دیگر به خواهران عزیزی که احیانا این دغدغه و این مشکل را دارند :
💠 انسان طبق فطرتش همواره به چیزی که برایش اهمیت دارد، توجه و اهتمام میورزد. شاید یکی از علل بی میلی همسران، بی اطلاعی از فواید حفظ قرآن باشد.
🖌توصیه میشود دو کتاب چرا قرآن را حفظ کنیم و درسنامه حفظ قرآن را تهیه کنید و در کتابخانه و دم دست قرار دهید تا همسرتان در صورت تمایل آنرا مطالعه نمایند.
💠 تبلیغ عملی داشته باشید. یعنی باید آثار تلاوت قرآن، مانند خانه داری و کدبانوگری به احسن وجه، دوری از گناهان، داشتن اخلاق نیکو، کمک به دوستان و وفاداری و فداکاری، پاکیزه بودن در ظاهر و باطن، اعمال نیک و شایسته و برخورد خوب و... در کردار و گفتارتان نمایان باشد. بهترین روش تبلیغ از یک عمل دینی و نیک، تبلیغ عملی است.
💠 هرشب مقداری از صفحاتی که به خوبی مسلط هستید در حدود چند دقیقه به همسر خود تحویل دهید. امید است که شنیدن صوت قرآن آن هم بدون غلط ! باعث علاقه مندی وانگیزه یابی همسر محترم شما گردد.
#استاد_جعفری_کامران
✅ کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#حکایت
قرآن عربی، فایده دارد؟!!
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
#پرسش_و_پاسخ
#مشابهات
سلام علیکم
ضمن سپاس وقدردانی ازاساتید ارجمند وگرامی
چه تفاوتی است بین (اولم یروا) با (الم یروا) ؟
#پاسخ_استاد_مهربخش
علیکم السلام
🔍 دقت در ضمایر و معنای آیات ازبروز اشتباه جلوگیری می کند.
فرق أولم با ألم یک حرف" واو" می باشد که بعداز ادات پرسش (أ) می آید و ربط کلام قبل بااین کلام را می رساند و معنی اش اینگونه می شود :
اولم یروا = وآیا ندیدند؟
الم یروا = آیا ندیدند؟ (غایب)
الم تروا = آیا ندیدید؟ (مخاطب)
أومن = و آیا کسی که!؟
افمن = پس آیا کسی که!؟
✍این ادبیات، دربسیاری ازجاهای قران آمده است.
💐 کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
✿❀ ﴾﷽﴿ ❀✿
🕪 قابل توجہ خواهران وبرادران شرڪت ڪننده در طرح #حفظ_غير_حضورے (تلفنے) قرآن ڪریم
#قوانین_طرح : 🔻🔻
➊- قران آموزان، موظفند هر هفتہ رأس ساعتے ڪہ استاد پشتیبان با آنها هماهنگے ڪرده در مڪانے آرام با آمادگے ڪامل حضور داشتہ و پاسخگوے اساتید خود باشند، بدیهے است چهار بار عدم پاسخگویے بدون موجہ در طرح طلایے و سہ بار در طرح نقره اے بہ منزلہ غیبت و تعلیق قرآن آموز از این دوره آموزشے میباشد.
➋- در صورت اینڪہ بہ خاطر مشڪلے در زمان هماهنگ شده با اساتید، قادر بہ پاسخگویے نبودید، از قبل بہ استاد پشتیبان خود یا هماهنگ ڪننده طرح اطلاع دهید تا استاد در زمان دیگرے با شما تماس بگیرد و اگر استاد نیز بہ علتے نتواند در زمان هماهنگ شده با شما تماس بگیرد با هماهنگے با قران آموز زمان دیگرے را جایگزین خواهد ڪرد، بدیهے است در صورت عدم پاسخگویے، استاد مسئولیتے ندارد.
➌- قران آموزان میبایست ادب و احترام متعارف را در صحبت ڪردن با اساتید رعایت نموده و از طرح مسائل غیر مرتبط با حفظ قرآن و مسائل و مشڪلات خصوصے بہ شدت پرهیز ڪنند.
➍- قران آموزان خارج از برنامہ زمانبندے با اساتید خود تماس نگیرند، مگر با هماهنگے قبلے
➎- قران آموزان موظفند امانت دار باشند و شماره و اطلاعات اساتید خودشان را جهت مشاوره و... بہ افراد دیگر ندهند چون بعضا مشڪلات و مزاحمت هایے براے این عزیزان بوجود خواهد آمد.
➏_شرط اجازه حضور در ترمهاے بعدے، رعایت نڪات اخلاقے و انجام مطلوب تڪالیف حفظ و ڪسب حد نصاب در آزمونهاے موسسہ است.
➐- با توجہ بہ اینڪہ ثبتنامها بر اساس ظرفیت صورت میگیرد، لذا در صورت انصراف قرآن آموز از این طرح آموزشے، مبلغے عودت داده نخواهد شد، چرا ڪہ عملا امڪان جایگزینے قران آموز دیگرے وجود ندارد.
➑- قران آموزان شرکت ڪننده در این طرح میتوانند در صورت تمایل براے مباحثہ بصورت تلفنے اعلام آمادگے ڪنند تا در صورت امڪان متناسب با شرایطشان بہ یڪدیگر معرفے شوند و خودشان برنامہ مباحثہ تلفنے را با هم هماهنگ ڪنند.
•════ 💦🌧💦 ════•
①- ترم جدید، انشاللہ از هفتہ اول مرداد شروع میشود، لذا ظرف یڪے دو روز آینده ساعات تماسِ ڪلیہ قرآن آموزان مشخص خواهد شد و برنامہ هاے خود را دریافت خواهند ڪرد.
②- تعداد تماسها در طول یڪ دوره آموزشے، نظر بہ طرح انتخابے متفاوت است.
☝️در طرح طلایے ۲۱ تماس، در طرح نقره اے ۱۱ تماس و در طرح ویژه ۳۰ تماس از طرف استاد پشتیبان خواهد بود. ضمنا دو تماس هم از طرف موسسہ براے اخذ آزمون میان ترم و پایان ترم گرفتہ میشود.
③- با توجہ بہ اینڪہ میانگین هر تماس ۱۳ دقیقہ میباشد، هم استاد موظف است این زمان را براے شاگردانش لحاظ ڪند و همینڪہ قرآن آموز هم مراعات وقت استاد خود را داشتہ باشد، چرا ڪہ استاد شاگردان دیگرے هم دارد و موظف است راس زمان تعیین شده در خدمت قران آموزان دیگر هم باشد.
④- اخبار و اطلاعات مربوط بہ این طرح معمولا از طریق ڪانال اطلاعرسانے میشود، لذا دوستان حافظ میبایستے مطالب ڪانال را نیز دنبال ڪنند.
🌼 قدمهایتان در مسیر سراسر نور وبرڪت حفظ قران استوار 🌼
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄
☀️🕊🌺﹏💠🍃
🕊🌺
🌺
🍃
#آیات_نکات_قرآنی
💠«وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ ۖ وَلَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ»💠
✨و زندگۍ دنيا جز بـ ــازے و سرگرمي نيسٺ، و قطعاً سراے بازپسيڹ براے ڪساني ڪه پرهيزگارے مىڪنند بهتر اسٺ. آيا نميانديشـ↯ـــيد؟✨
۞سوره الأنعام / آیه ۳۲۞
ـ🍃
ـ🌺
ـ🕊🌺
ـ☀️🕊🌺﹏💠🍃
@amozesh_hefzequranekarim
#زندگی_قرآنی
🌸 قال الإمام الرضاء (ع) :
مَنْ سَأَلَ اللّه َ التَّوفيقَ وَ لَمْ يَجْتَهِدْ، فَقـَدِاسْتـَهْزَءَ بِنـَفْسِهِ.
هركس از خداوند، توفيق بطلبد ولى تلاش نكند، او خـود را مسـخره كـرده اسـت.
📚 مسند الامام الرضا (ع) ، ج 1، ص 283.
✎ ͜ ❀ ✎ ͜ ❀ ✎ ͜ ❀ ✎
⁉️میخوای حافظ مسلط باشی اما حاضر نیستی برای مباحثه و مرور و حفظت انرژی و زمان صرف کنی...
برای موفقیتت دعا می کنی اما برای زندگیت هیچ برنامه ریزی نداری...
اجازه میدی وقتت صرف هر کار بیهوده و حتی آسیب زا بشه اما توقع داری به موفقیت برسی...
❗️این راهش نیست!
از تو حرکت از خدا برکت!
♦️مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم 👇👇
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#تلنگر
به کجا میرویم؟ این چه رفتاریست با قرآن؟!کتاب زندگی را در خانه هایمان بایگانیش کردیم!آه از مظلومیت قرآن!
♦️مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم 👇👇
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
1309024002_-210132.mp3
2.46M
#انگیزشی
⁉️ دغدغه عمل به قرآن داری؟!!!
🤔 آیا با حفظ قرآن میشه به قرآن عمل کرد؟
👆 گوش کنید
🎤 #استاد_مهندسی
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
🌼 امیرالمؤمنین (ع ) :
🌺 فکر تو گنجایش هر چیز را ندارد، پس آن را برای آن چه مهم است فارغ گردان.
📚غرر الحکم، ج2، ص606
🤔 تا کی میخوایم خودمون و ذهنمون رو درگیر مطالب و مسائل بیفایده کنیم؟
❓ذهن و عمری که خدا به ما عنایت کرده برای صرف شدن توی این دست مسائله؟
❗️ذهنتو آزاد کن، از این فرصت چند روزه دنیا و فکری که خدا بهت عطا کرده جایی استفاده کن که ارزشش رو داشته باشه.
👌خوش به سعادت اون هایی که این فکر و ذهن رو برای بهترین و مهمترین کلام عالم و حفظ آیاتش، فارغ کردن و به کار گرفتن.
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
#حافظه_تصویری
☑️ راهکارهای تقویت حافظه تصویری در مرور:
🔸هنگام مرور هر صفحه و هر آیه، تصویر آن را در ذهن مجسم کنید. دقت و تداعی جایگاه آیه در صفحه خیلی به تقویت حافظه دیداری کمک میکند. (جایگاه آیه در چه جزءای، درچه سوره ای؟ سمت راست یا چپ؟ بالای صفحه، وسط صفحه یا پایین صفحه؟ شروع و اتمام صفحه با چه آیه ای؟ آیه قبل و آیه بعد؟ )
🔸علاوه بر برنامه مرور که از حفظ انجام میدهید، یک برنامه برای ختم محفوظات از روی قرآن داشته باشید.(مرور چشمی)
👈به ازای هر ۳_۴ دور مرور از حفظ یک دور ختم از روی قرآن
🔸در مباحثه، هنگام تلاوت همبحثتان از روی قرآن او خط ببرید و اشکالاتش را برایش مشخص کنید.
🔸تمرین آیات بالا و پایین صفحات، آدرس دهی آیات مورد پرسش و... را در برنامه داشته باشید.
🔸گاهی میتوانید از نوشتن آیات البته با رعایت جایگاه قرارگیریشان در صفحه استفاده کنید.(استفاده از مشق نور و سرآیات وحی)
🔸بعداز مرور هربخش یک دور آن را چشم خوانی کنید.
🔻🔻🔻
🔹كانال تخصصى آموزش حفظ قران كريم
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══════💝══════
☀️🕊🌺﹏💠🍃
🕊🌺
🌺
🍃
#انگیزشی
مرحوم ملا علی همدانی (رضوان الله علیه)
💖 ارزش قلبِ حافظ قرآن.....
ـ🍃
ـ🌺
ـ🕊🌺
ـ☀️🕊🌺﹏💠🍃
@amozesh_hefzequranekarim
کانال ما در اینستاگرام 👇
https://www.instagram.com/amozesh_hefzequranekarim
#عید_غدیر
#من_کنت_مولاه_فهذا_علی_مولاه
عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت
امیر المومنین علی علیهالسلام
بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد
#مبلغ_غدیر_باشیم
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#سلام_امام_زمانم 💚
گل نرگس نظریکن کہ جهانبیتاب است
روز و شب چشم همہ منتظر ارباب است
مهدی فاطمہ پس کی بہ جهان می تابی؟
نور زیبایتو یک جلوہای از محراب است
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
#همراه_با_استاد
#راهکار_برای_ضعف_در_اول_و_وصل_آیات
✍ ایجاد ارتباط بین قطعات حفظ و به اصطلاح پیوند آنها یکی از مهمترین بخش های کار حفظ است.
🖌در مورد بخش های تقطیع شده یک آیه، به خاطر ارتباط کلامی و معنوی و حتی تصویری که وجود دارد، پس از چند بار تکرار آیه و به هم چسباندن قطعات، این پیوستگی ایجاد میشود و آیه به صورت کامل در ذهن جایگذاری میگردد.
⚠️ اما در مورد سرآیات: این نکته را به خاطر داشته باشید که مهمترین بخش محفوظات، ابتدای آیات است _که بخش امتیازی مهمی را نیز در آزمون ها و مسابقات به خود اختصاص می دهد، و می بایست به صورت جدی و مداوم در ایجاد ارتباط بین دو آیه تلاش داشته باشید.
🖌در واقع همه قسمت ها در محفوظات چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ کلامی و معنائی به هم مرتبط هستند و تنها قسمتی که این ارتباط به ظاهر وجود ندارد، بین دو آیه است و به خاطر قطع شدن این پیوستگی گاها ذهن افراد حلقه اتصال را گم میکند.
✅ لذا باید با الگوگیری از پیوند قطعات یک آیه، دو آیه جدای از هم را هم به همین صورت به یکدیگر پیوند بزنیم.
#استاد_صاحب_هنر
#ادامه_دارد....
✅ کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#میلاد_امام_موسی_کاظم_ع
بزم مارا باز آمد عالم آرایى دگر
کز قدومش بزم ما گردیده سینایى دگر
قرنها بگذشته از موسى و شرح رود نیل
آمده اینک به فتح نیل موسایى دگر
#میلاد_کاظم_آل_محمد_ص_مبارک_باد
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
☀️🕊🌺﹏💠🍃
🕊🌺
🌺
🍃
#انگیزشی
#فرهنگ_صحیح_حفظ
✅ شکست در حفظ قرآن معنا ندارد.
حفظ به هر اندازه و هر کیفیت را بزرگترین موفقیت خود بدانید و از آن پاسداری کنید.
ـ🍃
ـ🌺
ـ🕊🌺
ـ☀️🕊🌺﹏💠🍃
@amozesh_hefzequranekarim
#همراه_با_استاد
#راهکار_برای_ضعف_در_اول_و_وصل_آیات
1⃣- ایجاد ارتباط معنائی بین دو آیه:
🖌بر اساس نظریه ساختارمندی سوره های قرآن کریم تمام آیات یک سوره مرتبط به یکدیگر هستند و قطعا با کمی تأمل و حتی مطالعه کتاب «ساختار سوره های قرآن کریم» میتوان به این ارتباط دست یافت.
📌اما در بعضی آیات این ارتباط به صورت کامل، واضح است.
مثال : در پایان آیه 15 سوره مبارکه آل عمران میخوانیم :
✨واللهُ بَصیرٌ بِالعِبادِ✨
آیه بعد (یعنی آیه 16) آخرین کلمه آیه قبل را تعریف و تبیین میکند:
«عباد» چه کسانی هستند؟ 👈 ✨ألّذینَ یَقولونَ رَبّنا...✨
📌مثال دیگر: در مورد داستان های قرآن کریم
📖 در صفحه327 قرآن کریم، داستان دستگیری حضرت ابراهیم علیه السلام و انداختن ایشان در آتش است. در اوائل این صفحه چهار آیه با کلمه «قالوا» آغاز میشود که مشابه می نماید.
اما سیر داستان، کاملا حافظ را به آیه بعد راهنمائی میکند.
💠قالُوا مَن فَعَلَ هَٰذَا 👈 کی بود؟
💠قالُوا سَمِعْنَا فَتًى 👈 ابراهیم بود.
💠قالُوا فَأْتُوا بِهِ 👈 بیاوریدش.
💠قالُوا أَأَنتَ فَعَلْتَ 👈 تو بودی؟
💠قالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ 👈 من نبودم.
و مثال های فراوان دیگر...
#استاد_صاحب_هنر
#ادامه_دارد....
✅ کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#احادیث_حفظ_قرآن
🌹قال رسول الله (ص)
📝 «إنَّ اَكْرَمَ العِبادِ إلَي اللهِ بَعْدَ الاَنبياءِ العُلَماءُ ثُمّ حَمَلَةُ القُرآن. يَخْرُجونَ مِن الدُّنيا كَما يَخْرُجُ الاَنبياء وَ يَحْشُرونَ مِنْ قُبُورِهِم مَعَ الاَنبياءِ و يَمُرُّونَ عَلي الصِّراط مَعَ الاَنبياءِ و يَأخُذونَ ثوابَ الاَنبياء. فَطوبي لِطالب العِلْمِ و حامِلِ القرآنِ ممّا لَهُم عِندَ اللهِ مِن الكرامَةِ وَ الشَّرَفِ.»
☝️گرامی ترين بندگان بعد از انبياء ، علما و سپس حافظان قرآن هستند. مانند انبياء از دنيا ميروند، همراه انبياء از قبرهايشان خارج ميشوند، به همراه انبياء از صراط ميگذرند و ثواب انبياء را ميبرند. پس خوشا به حال پوينده راه علم و حافظ قرآن، به سبب كرامت و شرافتی كه نزد خدا دارند.
📚بحارالانوار /ج 89/ ص 18ـ 19
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
#بایدها_و_نبایدها
☑️حسن حفظ واقعی باید در روز حفظ و در لحظهی حفظ شکل بگیرد.
⛔️ اشتباه است اگر ما بخواهیم به دنبال ایجاد حسن حفظ در روزهای بعد باشیم.
🔺البته تکرار در روزهای بعد واجب و لازم است ولی حفظی که در لحظهی حفظ و روز حفظ خوب و مقتدرانه شکل نگیرد در روزهای بعد هم افزایش محفوظات ضعیف و لرزان، حافظهی کوتاه مدت را مختل میکند.
⛔️ اشتباه است که فکر کنیم محفوظات ما در تکرارهای روزها و هفتههای بعد قوی خواهد شد. چون باید به تکرار در روزهای آینده جهت شفافیت بخشی به محفوظات نگاه کنیم نه ایجاد حفظ جدید.
✅ ایجاد و تشکیل حفظ جدید در ذهن باید روز حفظ کامل شکل بگیرد و روزهای آینده با مرور تقویت شود.
🔷 اگر در لحظهی حفظ حواسمان خوب جمع نباشد،
🔶 آیه را خوب حفظ نکنیم،
🔷 اتصال بین آیات را به خوبی برقرار نکنیم،
🔶 و صفحه را مخدوش و ضعیف حفظ کنیم،
🔺وضعیت خیلی نامطلوبی را در حافظهی کوتاهمدت و به تبع آن حافظه بلندمدت ایجاد خواهیم کرد.
☑️ پس لحظهی حفظ را دریابیم و در دقایق حفظ با کیفیت و تمرکز به این کار بپردازیم.
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
-579002621_-210165 (1).mp3
3.48M
#انگیزشی
⛔️دو نوع نگاه باطل در حفظ قرآن⛔️
🎤 #استاد_مهندسی
👌حتما گوش بدید
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
#همراه_با_استاد
#راهکار_برای_ضعف_در_اول_و_وصل_آیات ۲
ادامه بحث
2⃣_ ایجاد ارتباط کلامی :
☝️گفتن سرآیات یکی از اساسی ترین و لازم ترین برنامه های یک حافظ و جزء مهمترین تکالیفی است که یک استاد باید به شاگردان محول کند.
گفتن سرآیات بصورت استاندارد (یعنی تعداد کلماتی از ابتدای یک آیه که آن را از دیگر آیات مجزا میکند) اثرات بسیار زیادی در تقویت محفوظات از جمله تثبیت اسکلت بندی صفحه در ذهن و مرور اجمالی محدوده ای از محفوظات میشود.
⚠️اما از یک نکته نباید غافل شد:
گفتن سرآیات به معنای حفظ کردن پی در پی کلمات نیست. یعنی مثلا شخصی بخواهد این جمله را حفظ کند:
🌀مثَلُهُم صُمٌّ بُکمٌ أو کَصَیّبٍ یَکادُ البَرق...
این کار اشتباه است و نه تنها پیوند صحیح آیات را ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث می شود در هنگام تلاوت آیه، در وسط آیه، ذهن به آیه بعد سوق پیدا کند.
🔹بلکه باید با توجه به جایگاه آیه در صفحه بدانیم که آیه بعد با این کلمات آغاز می شود.
بسیار مناسب است که اساتید محترم حفظ، روزانه تمرین چند جزء از محفوظات را به صورت سرآیه در تکالیف قرآن آموزان بگنجانند و در کلاس نیز دقایقی را به این کار جذاب، بصورت گروهی اختصاص دهند.
✌همچنین برای ارتباط کلامی بین آیات میتوان از رمزگذاری استفاده کرد.
به طور مثال یکی از عزیزان برای تشخیص سرآیات صفحه 195 قرآن با مشکل روبرو شده بود که حرف اول هر آیه را جدا کرده و به هم پیوند داده بود و کلمه «لَواق» را در ذهن خود بعنوان رمز سرآیات این صفحه نشانه گذاری کرده بود.
و رمزهای مختلف دیگر که به سلیقه و تبادر ذهنی شخص مرتبط می شود.
البته این کار نباید به صورت گسترده باشد و تنها در برخی موارد کم این کار انجام پذیرد.
#استاد_صاحب_هنر
#ادامه_دارد....
✅ کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#روز_مباهله
#آیه_تطهیر_و_اصحاب_کساء
پیامبر اکرم (ص):
مثل اهل بیت من مانند کشتی نوح است که هرکس داخل آن شد ، نجات یافت و هرکس رهایش کرد ، غرق گردید
📚 امالی طوسی، ۳۴۹/۷۲۱
۲۴ ذی الحجّه روز مباهله گرامی باد🌹
#التماس_دعا_برای_ظهور
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
🔵🕊🌺🍃﹏💛🍃
🕊🌺🍃
🌺🍃
🍃
#مهارت
#اعتماد_به_نفس
✍ بسیاری از افراد با وجود اینکه از حفظ بسیار خوبی برخوردار هستند، اما حاضر به تلاوت در محافل و مجالس و یا شرکت در مسابقات نیستند! این مسئله از اعتماد به نفس ضعیف ایشان سرچشمه میگیرد و حتی ممکن است، روابط اجتماعی و خانوادگیشان را هم تحت تأثیر قرار دهد
✍ برای رفع این مشکل باید خود را در معرض محلهای اضطرابآور قرار دهید! شما میتوانید از تلاوت در جمعهای کوچک دوستانه و خانوادگی شروع کنید، تا ترس و اضطرابتان برطرف شده و بتوانید در محافل و مجالس بزرگ و مسابقات با اعتماد به نفس حاضر شوید.
ـ🍃
ـ🌺🍃
ـ🕊🌺🍃
ـ🔵🕊🌺🍃﹏💛🍃
http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
✅ به کلاسهای تفسیر اهمیت دهید...
👈اصولا تحفیظ شما باید تحفیظ تفهیمی باشد... بفهمید و جلو بروید... اینطوری هم لذت حفظ را خواهید داشت و هم آموزه های تفسیری و علوم قرآنی که آموزشش را می بینید برای انواع و اقسام آزمونها که اوقاف و ارشاد و سازمان تبلیغات و غیره می گیرند به درد می خورد... لذا تمامی کلاسهای تفسیر و اخلاق و مفاهیم و تجوید و سایر علوم قرآنی را که در موسسه برای شما بزرگواران گذاشته می شود، جدی بگیرید و مباحثه اش را بکنید و شش دانگ حواستان سر کلام و مبحث مربوطه باشد...
✨#نکاتی_برای_حفظ_قرآن
✨#به_کلاس_های_تفسیر_اهمیت_دهید
🔹مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄