eitaa logo
محراب (اقامه نماز مدارس)
595 دنبال‌کننده
848 عکس
1.5هزار ویدیو
26 فایل
💫نام سابق:آموزش عملی نماز 🕋 ✍زیر نظر اداره کل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش 👌مناسب دانش آموزان، مدیران، مربیان و اولیای عزیز 💞با ما همراه باشید 💞
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ خاطره ای از یک بی نماز ❌ ❎ «پدرم هر صبح با چوب بالای سر من می آمد و مرا برای خواندن بیدار می کرد. اگر لحظه‌ای دیر بر می خواستم با همان چوب به سر و صورتم می‌زد» ❎ یادمان باشد : 1⃣ در ترغیب و جذب کودک به نماز آسان گیری از زور و اجبار تاثیر گذار تر است. 2⃣ کودک نمازی که با زور و اجبار باشد را بی‌میل و رغبت خواهد خواند و وقتی اجبار برداشته شود ترک می شود. 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۷۹. amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 حضور فرزندان در مسجد 🌴 🌼 این به تجربه ثابت شده است که اگر بچه به مسجد نرود، اگر در جمع نباشد، خواندن جمع را نبیند، به این‌کار تشویق نمی شود، چون اصلاً حضور در جمع مشوق انسان است، 🌼 آدم بزرگ هم وقتی خودش را در جمع اهل عبادت می‌بیند، روح عبادت بیشتری پیدا می‌کند، بچه که دیگر بیشتر تحت تأثیر است. 🌼 متأسفانه کم رفتن ما به مساجد و معابد و مجالس دینی و این که کودکان کمتر در مجالس مذهبی شرکت می‌کنند، سبب می‌شود که این‌ها از ابتدا رغبت به عبادت پیدا نکنند ... 🌼 باید ما با بچه‌های خودمان برنامه مسجد رفتن داشته باشیم تا بچه‌ها با مساجد و معابد آشنا بشوند. 🌼 ما خودمان که از بچگی با مساجد و معابد آشنا بودیم در این اوضاع و احوال امروز چقدر به مسجد می‌رویم که بچه‌های ما که هفت ساله شده اند به دبستان و بعد به دبیرستان و بعد به دانشگاه رفته اند ولی اصلا پایشان به مساجد نرسیده است، بروند. خوب، این‌ها قهراً از مساجد فراری می‌شوند. 🌼 حالا ممکن است بگویید وضع مساجد خراب است، کثیف است، یا چنین و چنان است. آنها را هم وظیفه داریم که درست بکنیم، وضع مساجد خودمان را هم باید اصلاح بکنیم. 📚 کتاب طهارت روح؛ عبادت و نماز در آثار ، خلاصه ای از صفحه ۲۱۳. amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شیوه‌های شناختی برانگیزنده ، راهکارهای فکری است که فرد را از طریق تغییر یا ایجاد شناخت به سوی رفتار مورد نظر را تحریک می‌کند. 💥 تعدادی از این شیوه ها که متناسب سن کودک است عبارتند از: 🍒 ۱. آموزش نماز با تکیه بر روش مشاهده ای مثل نمایش عروسکی، کلیپ، عکس، و... . 🍒 ۲. آموزش نماز به شیوه مشارکتی که با یک مربی و مشارکت چند کودک انجام میشود. (توصیه می‌شود همراه با تفریح و بازی و در محیط های باز انجام شود) 🍒 ۳. آموزش تدریجی و نماز مثل آموزش فقط رکوع یا سجده یا شستن صورت در یک جلسه. (مثلاً همه کودکان ذکر را با هم بگویند یا سوره هم یا دعای را با هم تکرار کنند) 🍒 ۴. آموزش نماز و مقدمات آن و احکام آن ها با ، سرود، داستان ، معما و... 🍒 ۵. آموزش حداقلی یعنی اکتفا به واجبات و رها کردن مستحبات. 🍒 ۶. افزایش شناخت کودک از صفات خدا و محبت های او به انسانها. 🍒 ۷. آموزش فلسفه و چرایی نماز با زبان قابل فهم برای کودک. 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۶۷ تا ۲۶۹. amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی شیوه‌های رفتاری غلط در دعوت به برای جوانان: 1⃣💥دوستی و معاشرت والدین نمازگزار با بی نماز 2⃣💥 شتاب زده یا با بی حوصلگی نماز خواندن اعضای خانواده. 3⃣💥 طولانی کردن 4⃣💥 انجام کارهای و نماز جماعت بدون همکاری و مشارکت جوانان. 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۴. amozeshnamazmedu
💥 برخی شیوه‌های رفتاری غلط در دعوت به برای کودکان و نوجوانان 🌹 💠 ۵. سخت‌گیری در انجام حرکات و افعال نماز ، مثلاً فقط به مُهر نگاه کن ، با انگشتان بازی نکن ، قنوت را ترک نکن و... 👌 [مستحبات و مکروهات را به مرور زمان آموزش دهیم و اجباری برای انجام آنها نداشته باشیم] 🌹 💠 ۶. سخت‌گیری در مکان و زمان انجام نماز. مثلاً حتماً در باشد و یا در اول وقت. 🌹 💠 ۷. با تندی و عصبانیت بیدار کردن از خواب برای نماز 🌹 💠 ۸. رفاقت کودک و نوجوان با دوستان بی نماز 🌹 💠 ۹. ارتکاب گناه پدر و مادر و مربی که اهل نماز هستند در حضور کودک و نوجوان. 🌹 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۷۶ و ۲۸۶. amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍏 شیوه های انگیزشی معارض یعنی انگیزه‌ی دیگری که باعث تضعیف انگیزه نماز خواندن می‌شود. 🍏 برای دعوت دیگران به نماز بایست این انگیزه های معارض را حذف یا تضعیف نمود. 🍏 برخی از شیوه های انگیزشی معارض برای کودکان و نوجوانان عبارتند از: ☀️ ۱. اعمال فشار و زور برای نماز خواندن در موقعیتی که کودک جذب به چیز دیگری مثل اسباب‌بازی، تلویزیون یا بازی با دیگران است. ☀️ ۲. سرزنش یا تنبیه کودک به خاطر تاخیر انداختن یا ترک نماز، به خصوص در حضور دیگران. ☀️ ۳. دوستی با افراد و خانواده های بی توجه به نماز. ☀️ ۴. تندخوی و رفتار خشن در دعوت به نماز ☀️ ۵. سخت‌گیری در چگونگی خواندن فرزندان. ☀️ ۶. پخش برنامه های جذاب از تلویزیون در زمان اقامه ☀️ ۷. خاموش کردن تلویزیون یا تنبیه بدنی در صورت بی‌توجهی کودک و نوجوان به نماز. ☀️ ۸. دوستی و معاشرت با خانواده های بی توجه به نماز. ☀️ ۹. در اختیار گذاشتن ابزاری که زمینه گناه را ایجاد می‌کند مثل ، تلفن همراه و ... [در صورت اضطرار بایستی با نظارت کامل باشد] 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۷۳ و ۲۷۴ و ۲۸۲. amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 شیوه های انگیزشی معارض یعنی انگیزه‌ی دیگری که باعث تضعیف انگیزه نماز خواندن می‌شود. 🌸 برای دعوت دیگران به نماز بایست این انگیزه های معارض را حذف یا تضعیف نمود. 🌸 برخی از شیوه های انگیزشی معارض برای جوان عبارتند از: 💙 ۱. غرق شدن در گناه 🧡 ۲. سرزنش های مکرر جوان به خاطر کوتاهی در نماز ❤️ ۳. احساس بی نیازی به نماز [قبول دارد که به خدا نیاز دارد اما به نماز نه] 💜 ۴. ترویج فرهنگ رفاه و خوشگذرانی به عنوان هدف زندگی. 💚 ۵. دوستی و معاشرت با افراد بی توجه به و بی اعتنا به دین 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۱. amozeshnamazmedu