#دعوت_به_نماز
🌴 حضور فرزندان در مسجد 🌴
🌼 این به تجربه ثابت شده است که اگر بچه به مسجد نرود، اگر در جمع نباشد، #نماز خواندن جمع را نبیند، به اینکار تشویق نمی شود، چون اصلاً حضور در جمع مشوق انسان است،
🌼 آدم بزرگ هم وقتی خودش را در جمع اهل عبادت میبیند، روح عبادت بیشتری پیدا میکند، بچه که دیگر بیشتر تحت تأثیر است.
🌼 متأسفانه کم رفتن ما به مساجد و معابد و مجالس دینی و این که کودکان کمتر در مجالس مذهبی شرکت میکنند، سبب میشود که اینها از ابتدا رغبت به عبادت پیدا نکنند ...
🌼 باید ما با بچههای خودمان برنامه مسجد رفتن داشته باشیم تا بچهها با مساجد و معابد آشنا بشوند.
🌼 ما خودمان که از بچگی با مساجد و معابد آشنا بودیم در این اوضاع و احوال امروز چقدر به مسجد میرویم که بچههای ما که هفت ساله شده اند به دبستان و بعد به دبیرستان و بعد به دانشگاه رفته اند ولی اصلا پایشان به مساجد نرسیده است، بروند. خوب، اینها قهراً از مساجد فراری میشوند.
🌼 حالا ممکن است بگویید وضع مساجد خراب است، کثیف است، یا چنین و چنان است. آنها را هم وظیفه داریم که درست بکنیم، وضع مساجد خودمان را هم باید اصلاح بکنیم.
📚 کتاب طهارت روح؛ عبادت و نماز در آثار #آیت_الله_مطهری ، خلاصه ای از صفحه ۲۱۳.
amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
❤️💜 چرا نماز مهمه؟ 💜❤️
#استاد_رفیعی
#دعوت_به_نماز
💥 شیوههای شناختی برانگیزنده #نماز ، راهکارهای فکری است که فرد را از طریق تغییر یا ایجاد شناخت به سوی رفتار مورد نظر را تحریک میکند.
💥 تعدادی از این شیوه ها که متناسب سن کودک است عبارتند از:
🍒 ۱. آموزش نماز با تکیه بر روش مشاهده ای مثل نمایش عروسکی، کلیپ، عکس، #نقاشی و... .
🍒 ۲. آموزش نماز به شیوه مشارکتی که با یک مربی و مشارکت چند کودک انجام میشود. (توصیه میشود همراه با تفریح و بازی و در محیط های باز انجام شود)
🍒 ۳. آموزش تدریجی #وضو و نماز مثل آموزش فقط رکوع یا سجده یا شستن صورت در یک جلسه. (مثلاً همه کودکان ذکر #سجده را با هم بگویند یا سوره هم یا دعای #قنوت را با هم تکرار کنند)
🍒 ۴. آموزش نماز و مقدمات آن و احکام آن ها با #شعر ، سرود، داستان ، معما و...
🍒 ۵. آموزش حداقلی یعنی اکتفا به واجبات و رها کردن مستحبات.
🍒 ۶. افزایش شناخت کودک از صفات خدا و محبت های او به انسانها.
🍒 ۷. آموزش فلسفه و چرایی نماز با زبان قابل فهم برای کودک.
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۶۷ تا ۲۶۹.
amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
💛📿 نماز برات سنگینه؟ 📿💛
#استاد_رفیعی
#دعوت_به_نماز
برخی شیوههای رفتاری غلط در دعوت به #نماز برای جوانان:
1⃣💥دوستی و معاشرت والدین نمازگزار با بی نماز
2⃣💥 شتاب زده یا با بی حوصلگی نماز خواندن اعضای خانواده.
3⃣💥 طولانی کردن #نماز_جماعت
4⃣💥 انجام کارهای #مسجد و نماز جماعت بدون همکاری و مشارکت جوانان.
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۴.
amozeshnamazmedu
#دعوت_به_نماز
💥 برخی شیوههای رفتاری غلط در دعوت به #نماز برای کودکان و نوجوانان
🌹
💠 ۵. سختگیری در انجام حرکات و افعال نماز ، مثلاً فقط به مُهر نگاه کن ، با انگشتان بازی نکن ، قنوت را ترک نکن و...
👌 [مستحبات و مکروهات #نماز را به مرور زمان آموزش دهیم و اجباری برای انجام آنها نداشته باشیم]
🌹
💠 ۶. سختگیری در مکان و زمان انجام نماز. مثلاً حتماً در #مسجد باشد و یا در اول وقت.
🌹
💠 ۷. با تندی و عصبانیت بیدار کردن از خواب برای نماز
🌹
💠 ۸. رفاقت کودک و نوجوان با دوستان بی نماز
🌹
💠 ۹. ارتکاب گناه پدر و مادر و مربی که اهل نماز هستند در حضور کودک و نوجوان.
🌹
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۷۶ و ۲۸۶.
amozeshnamazmedu
#دعوت_به_نماز
🍏 شیوه های انگیزشی معارض یعنی انگیزهی دیگری که باعث تضعیف انگیزه نماز خواندن میشود.
🍏 برای دعوت دیگران به نماز بایست این انگیزه های معارض را حذف یا تضعیف نمود.
🍏 برخی از شیوه های انگیزشی معارض برای کودکان و نوجوانان عبارتند از:
☀️ ۱. اعمال فشار و زور برای نماز خواندن در موقعیتی که کودک جذب به چیز دیگری مثل اسباببازی، تلویزیون یا بازی با دیگران است.
☀️ ۲. سرزنش یا تنبیه کودک به خاطر تاخیر انداختن یا ترک نماز، به خصوص در حضور دیگران.
☀️ ۳. دوستی با افراد و خانواده های بی توجه به نماز.
☀️ ۴. تندخوی و رفتار خشن در دعوت به نماز
☀️ ۵. سختگیری در چگونگی #نماز خواندن فرزندان.
☀️ ۶. پخش برنامه های جذاب از تلویزیون در زمان اقامه #نماز_اول_وقت
☀️ ۷. خاموش کردن تلویزیون یا تنبیه بدنی در صورت بیتوجهی کودک و نوجوان به نماز.
☀️ ۸. دوستی و معاشرت با خانواده های بی توجه به نماز.
☀️ ۹. در اختیار گذاشتن ابزاری که زمینه گناه را ایجاد میکند مثل #ماهواره ، تلفن همراه و ... [در صورت اضطرار بایستی با نظارت کامل باشد]
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۷۳ و ۲۷۴ و ۲۸۲.
amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
🌹🌸 فرزندت نماز نمیخونه؟ 🌸🌹
#استاد_پناهیان
#دعوت_به_نماز
🌸 شیوه های انگیزشی معارض یعنی انگیزهی دیگری که باعث تضعیف انگیزه نماز خواندن میشود.
🌸 برای دعوت دیگران به نماز بایست این انگیزه های معارض را حذف یا تضعیف نمود.
🌸 برخی از شیوه های انگیزشی معارض برای جوان عبارتند از:
💙 ۱. غرق شدن در گناه
🧡 ۲. سرزنش های مکرر جوان به خاطر کوتاهی در نماز
❤️ ۳. احساس بی نیازی به نماز [قبول دارد که به خدا نیاز دارد اما به نماز نه]
💜 ۴. ترویج فرهنگ رفاه و خوشگذرانی به عنوان هدف زندگی.
💚 ۵. دوستی و معاشرت با افراد بی توجه به #نماز و بی اعتنا به دین
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۱.
amozeshnamazmedu
#دعوت_به_نماز
برخی از شیوههای رفتاری صحیح برای جوانان عبارتند از:
💚 ۱. گذشتن از برخی خطاهای جوان به خاطر تقارن آن خطا با وقت نماز یا به علت اقامه نماز او.
💚 ۲. برخورد صحیح والدین نماز خوان با سرکشی بد اخلاقی های جوان.
💚 ۳. دعوت به گفتن #اذان و خواندن دعا و #تعقیبات_نماز از جوانان خسته صدا در نماز جماعت
💚 ۴. دیدن رفاقت نمازگزاران با یکدیگر و کمک و غمخواری آنها نسبت به هم.
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۲.
amozeshnamazmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
💛🔸 نا امید شدی؟ 🔸💛
#آیت_الله_مجتهدی
🦋بپیوندید🦋