036 YasinHosari.mp3
2.84M
#سوره_یس
🎤با صدای
#خلیل_الحصیری
سوره مبارکه یس(هر روز صبح بین الطلوعین)
اِنَّ لِکُلِّ شَیءٍ قَلباً وَ قَلبُ القرآنِ یس
هر چیزی حتما دارای قلبی ست و قلب قرآن سوره یس است.
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
▁▂▄▅▆▇█ اًّلًّسًّلًّاًّمًّ عًّلًّیًّکًّ یًّاًّ اًّبًّاًّعًّبًّدًّاًّلًّلًّهًّ █▇▆▅▄▂▁
#حفظ_زیارت_عاشورا 📗
#شناخت 🌱
#قسمت_دوم 2⃣
#نکتهای_از_زیارت_عاشورا
🌻۱۳- مقام قربة الی الله
🍀باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
⬅️ انی اتقرب الی الله...
⬅️ اللهم انی اتقرب الیک...
⭐⭐⭐⭐⭐
🌻۱۴_مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
🍀این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
⭐⭐⭐⭐⭐
🌻۱۵_مقام معرفت اهلبیت
(چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
⭐⭐⭐⭐⭐
🌻۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
⭐⭐⭐⭐⭐
🌻۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
⭐⭐⭐⭐⭐
🌻۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
⬅️ اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
⭐⭐⭐⭐⭐
📣ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقامها و خواستهها را بهصورت لامکان و لازمان میخواهیم.
یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
⬅️ فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
⬅️ و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد)
⭐⭐⭐⭐⭐
📣اکنون در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسانها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست.
⚡لذا این درخواستهای بیانتهایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض میکنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست.
⚡یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافتهایم.
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🏴🏴🏴🏴🏴
#روز_شمار_ماه_محرم_الحرام
#روز_دوم ماه محرّم الحرام:
1⃣ورود امام حسین (علیه السلام) به کربلا
بنابر مشهور در این روز در سال (۶۱ه) آقا ومولایمان حضرت اباعبدالله الحسین سید الشهداء (علیه السلام) با اهل بیت و اصحابشان وارد کربلای معلی شدند.(۱)
⬅️در آنجا اسب حضرت حرکت نکرد. امام پرسیدند:نام این زمین چیست️
گفتند:”غاضریه“نام دیگرش را پرسیدند گفتند:”شاطئ الفرات“اسم دیگری هم دارد⁉️
گفتند:”کربلا“هم می گویند. در این هنگام حضرت آهی کشیدند و گریه شدیدی نمودند و فرمودند:
🥀”اللهم انی أعوذ بک من الکرب و البلاء.“🥀
🖤به خدا قسم زمین کربلا همین است.به خدا قسم اینجا مردان ما را می کشند! بخدا قسم اینجا زنان و کودکان مارا به اسیری می برند!بخدا قسم اینجا پرده حرمت ما دریده می شود.ای جوان مردان ، فرود آیید که محل قبرهای ما اینجاست….”(۲)🖤
📚منابع:
۱. ارشاد:ج۲ص۸۴٫قلائد النحور :جمحرم وصفر،ص۲۴٫ الوقایع و الحوادث :ج۲ص۸۹٫ مناقب ابن شهر آشوب :ج۴ص۱۰۵٫ جلاء العیون:۳۷۹٫ معالی السبطین:ج۱ص۲۸۵٫
۲. از مدینه تا مدینه :ص۲۳۶٫ فیض العلام :ص۱۴۲٫
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
🌺🍃〰 #کلاسداری_حفظ #روشهای_متنوع_پرسش 8⃣- پرسش کتبی ✍در کنار پرسش های شفاهی هر از گاهی پرسش های
🌺🍃〰
#کلاسداری_حفظ
#روشهای_متنوع_پرسش
9⃣- پرسش شاگردان از یکدیگر
☝️به جای این که همیشه خودتان سؤال کنید گاهی از شاگردتان بخواهید از حفظ و بدون رجوع به مصحف از دوست دیگرش سؤال بپرسد و بعد نوبت پرسش را به شاگرد دیگر بسپارید.
✅ #مزایا : 🔻
🔹 جستجوی ذهنی هر دو حافظِ پرسشگر و پاسخگو
🔹 تنوع و نشاط در کلاس
🔹 جلب توجه و تمرکز اعضای کلاس
🔹 و...
✅ چند نکته : 🔻
🔸 می توانید محدوده و نوع سؤال را هم تعیین کنید.
♦️به این صورت ذهن هر دو حافظ با چالش بیشتری مواجه می شود.
مثلا بگویید:
◀️ یک عبارت پایان آیه از نیمه دوم جزء ٨ بپرسید که دوستتان از ابتدای آن آیه برایمان تلاوت کند.
یا
◀️ یک سؤال مفهومی از جزء ٢ از فلانی بپرسید.
و...
🔸خلاقیت استاد می تواند از این شیوه، روش های متنوع بسیاری بسازد.
مثلا از یکی از شاگردان بپرسید از محدوده مرور امروز کجا را اشکال داری؟ و بعد از دوستش بخواهید همان آیات را تلاوت کند.
و...
🔸میتوانید علاوه بر پرسش، راهبری و اشکالگیری را هم به همان شاگرد پرسشگر بسپارید و از او بخواهید از حفظ، اشکالات دوست پاسخگو را هم اصلاح کند.
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
#قرآن_کتابِ_درمان_دردهای_بشر
[قرآن] کتاب درمان دردهای بشر است؛ چه دردهای افراد بشر [مانند] دردهای معنوی و روحی و فکریشان، چه دردهای جوامع بشری [از قبیل] جنگها، ظلمها، بیعدالتیها؛ قرآن درمان اینها است: وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلمُؤمِنین. قرآن کتاب حکمت است: یس * وَ القُرآنِ الحَکیم؛
«حکمت» یعنی بیان حقایق زندگی که انسان به آنها احتیاج دارد. قرآن کتاب تبیین و رفع ابهامها و جهالتها است، مکرّر هم «تِلکَ آیاتُ الکِتابِ المُبین» در قرآن تکرار شده است.۱۴۰۲/۱۲/۰۳
بیانات امام خامنهای عزیز در دیدار شرکتکنندگان در مسابقات بینالمللی قرآن
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
آموزش مقدماتی لحن جلسه نهم (Trimmed).mp3
7.17M
🎶#آموزش_دستگاههای_موسیقی_قرآن
❇️استاد محمدجواد مؤذن
📌جلسه نُهم
🔖موضوع این جلسه:
🔺شروع مقام سـهگاه ( قرار و جواب)
🔺ارائه تلاوت تقلیدی
🔺نقش جلسه قرآن در پیشرفت
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🦋🔹🦋🔹🦋
(ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید) این عبارت ۷ مرتبه در قران ذکرشده است.
ده جزء اول 👇
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #وذروا ....
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #حق تقاته .....
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #وابتغواالیه ..........
ده جزء دوم👇
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #وکونوا ......
ده جزء سوم👇
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #وقولواقولا.......
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #وآمنوا .......
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله #ولتنظر.........
#محرم
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
#آموزش_حفظ
#سوره_مبارکه_اعراف
آیه ی 119
#نغمه_رست
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
119.mp3
23.8K
فَغُلِبُوا هُنَالِكَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِينَ ﴿١١٩﴾
پس [فرعونیان] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خواری بازگشتند. (۱۱۹)
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه
و تفسیر این آیه
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فَغُلِبُوا هُنَالِكَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِينَ ﴿١١٩﴾
پس [فرعونیان] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خواری بازگشتند. (۱۱۹)
فَغُلِبُوا = پس مغلوب شدند
هُنَالِكَ = اين جا
وَانْقَلَبُوا = و برگشتند
صَاغِرِينَ = خوار شدگان
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١١٩) -در اين آيه مىگويد: «به اين ترتيب آثار شكست در آنها نمايان شد و همگى خوار و كوچك و ناتوان شدند» (فَغُلِبُوا هُنالِكَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِينَ) .
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه
بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید
و سپس وصل کنید به آیه ی قبل
مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
07.Araf.117-120.mp3
2.62M
#تفسیر_گویا
#استاد_قرائتی
#سوره_اعراف
#آیه_117_120
.................................................
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈