eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6.6هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.8هزار ویدیو
434 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️ ✍ اصل بر این هست که حافظ محفوظاتش را بخواند نه اینکه بنویسد و خواندن محفوظات به طور قطع بر نوشتن آنها ارجحیت و برتری دارد. 🔸نکته بعدی این هست که روش کتابت محفوظات نباید در محفوظات جدید و حفظ اولیه اجرا شود و یکی از مهم تزین اشکالاتی که به این روش وارد میشود هدر رفت زمان هست. ✍ قطعا حفاظ میتوانند در مدت زمانی که برای یکبار نوشتن آیات یک صفحه صرف میکنند، چندین بار آیات آن صفحه را تمرین و تلاوت کنند و یا در مدت زمانی که صرف کتابت سرآیات یک جزء میکنند، در همان تایم چندین بار سرآیات آن جزء را بخوانند و تمرین کنند. 🔸ضمنا نوشتن آیات نباید به عنوان یک روش اصلی و دائمی مورد استفاده قرار بگیرد و فقط یک‌روش کمکی محسوب میشود. ✍ حافظان باید روش کتابت را بیشتر در موارد خاص و بعد از انجام دقیق و کامل حفظ جدید و با هدف تثبیت و تعمیق بیشتر و با دقت و تمرکز زیاد نسبت به محل قرارگیری آیات در صفحه و نوشتن آیات در جایگاه خودشان و ارتقاء حافظه تصویری انجام دهند. ✍ برای این امر، دفاتر مشق نور ویژه حفاظ طراحی شده که در آن تنها شماره آیات درج شده و قرآن بدون متن هست و حافظ بدون نگاه گردن به قرآن وبا دقت و با اتکاء به حافظه، آیاتی را که حفظ کرده، در جایگاه اصلی خودشان در صفحه مینویسد. اینکار باعث تقويت حافظه ديدارى و انطباق تصويرى جایگاه آيات و صفحات در ذهن حافظ میشود. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 مرور آیات روز گذشته 🌺 همانطور که قبلا گفته شد، پس ازچند ساعت از حفظ آیات، ممکن است بخشی از محفوظات انسان دچار آسیب گردد. به همین علت لازم است درساعاتی پس از حفظ، محفوظات انسان دوباره مورددقت قرار گرفته ومرور شود. پس از گذشت یک روز از حفظ، احتمال آسیب محفوظات بسیار زیاد است. چراکه به گفته روانشناسان اولین حمله ی فراموشی به حافظ 24ساعت تا48ساعت پس از حفظ اطلاعات است. ازهمین رو پس ازگذشت یک روز از حفظ آیات جدید، به صورت ویژه آن را مرور کرده واشکالات احتمالی را رفع نمایید. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍در کلاسداری حفظ قرآن کریم بخش اعظم زمان به پرسش و تلاوت میان استاد و شاگردان می گذرد‌ و اصلی‌ترین‌ وظیفه مربی، ارزیابی محفوظات قرآن آموزان و اطلاع از انجام تکالیف مرتبط با حفظ توسط آنهاست. 🔹لذا اگر در تمام این مدت، الگوی پرسش استاد یک الگوی یکسان و تکرار شونده باشد، کلاس خسته کننده و شاگردان بی انگیزه می شوند. 🔸بنابراين استاد موفق استادی است که بتواند اصل تنوع بخشی به کلاس را در این بخش از کلاسداریش هم جاری نماید و از این طریق انگیزه و نشاط را در شاگردان خود ارتقا ببخشد. ❗️نکته بسیار مهم این که: شیوه های متنوع پرسش فقط در پرسش از مرور و ده درس به کار گرفته میشوند ⬅️ اما در خصوص حفظ جدید🔻 🔷همه شاگردان باید از ابتدا تا انتها برای استاد تلاوت کنند تا به طور دقیق و کامل از صحت آن اطمینان حاصل شود. 🔶می توان در کنار تحویل کامل حفظ جدید، از تمرینات تکمیلی مثل پرسش سرآیات در این بخش استفاده کرد. 🌷 هر یک از شیوه های پرسش مزایایی دارند و موجب تقویت بعضی توانمندی ها در حفاظ می شوند. استاد توانمند باید به تناسب شرایط شاگردان و محفوظاتشان هریک از این شیوه ها را هوشمندانه به کار بگیرد. 🔹به امید خدا در روزهای آینده بعضی از روشهای متنوع پرسش را معرفی خواهیم کرد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 موعد اذان 🕌 اَللّهُ اَکبَرُ (4) 🕌 اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ (2) 🤲حَی عَلَی الصَّلاةِ (2) 🤲حَی عَلَی الْفَلاحِ (2) 🕌 حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ(2) 🕌اَللّهُ اَکبَرُ (2) 🕌 لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2) الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحمد ۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ساعت 20 سلام بدیم به سلطان خراسان آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام 🔵کانال آموزش تجوید وحفط قرآن کریم     @amozeshtajvidhefzquran
🔰 زندگی قرآنی 💠 بدی را با روش خوب و نیکو پاسخ دهید. 🔸وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ ⚡️ترجمه : و نيكى با بدى يكسان نيست؛ (بدى ديگران را) با شيوه ى بهتر (كه نيكى است) دفع كن، كه اين هنگام آن كس كه ميان تو و او دشمنى است همچون دوست گرم مى شود (و عداوتش نسبت به تو تمام مى شود). 🔸به وسيله حق، باطل را دفع كن، و با حلم و مدارا، جهل و خشونت را، و با عفو و گذشت به مقابله با خشونت ها برخيز. 🔸در این صورت است كه كينه ها و عداوت ها، با طوفانى از درون جان برخاسته و جاى آن را، محبت و صميميت مى گيرد. از محبت خارها گل مى شود از محبت سركه ها مُل مى شود 🔸بديهى است که اين يك قانون غالبى است نه دائمى، زيرا هميشه اقليتى هستند كه از اين روش سوء استفاده مى كنند، حساب آنان جدا است، و بايد در برابر آنها از شدتِ عمل، استفاده كرد، ولى نبايد فراموش كرد كه اين دسته، هميشه در اقليت هستند، قانونى كه حاكم بر اكثريت است، همان قانون «دَفْعِ سَيِّئَه با حَسَنَه» است. 🔵کانال آموزش تجوید وحفط قرآن کریم     @amozeshtajvidhefzquran
⚡️ ‌ إِلٰهِى عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكىٰ ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِى الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ . يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِىُّ ، يَا عَلِىُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيانِى فَإِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُرانِى فَإِنَّكُما ناصِرانِ . يَا مَوْلانا يَا صاحِبَ الزَّمانِ ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، أَدْرِكْنِى أَدْرِكْنِى أَدْرکنی السَاعَه السَاعَه السَاعَه العَجَل العَجَل العَجَل یَا الرحَمن الرَاحِمین بِه حَقِ مُحَمَد وَآلهِ الطَاهِرین. 🔵کانال آموزش تجوید وحفط قرآن کریم     @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا