آیا میتونی ادّعا بکنی که طی چند روز گذشته هیچ گناهی ندیدی یا از هیچ گناهی مثل: دروغ، غیبت، رشوه، اختلاس، غارت بیتالمال، بدحجابی و... با خبر نشدی؟؟؟
باید حقیقت وجودی ما، نه فقط در دل ما،
بلکه باید در عمل هم تبلور داشته باشه
امام حسین ببینه، امام زمان ببینه، اون چیزی رو که از ما خواست، داریم همون رو انجام میدیم.
خیلی از ما ها هم شبیه این ها هستیم...
به بعضی از همین جوان ها میگیم که:
« امام حسین علیهالسلام ظهر عاشورا، وسط معرکهی جنگ، نماز جماعت بپا کردند اون هم نماز اول وقت.
الآن ظهر عاشوراست، هیأت رو تعطیل کنید و بیاید بریم نماز بخونیم.«
میگن: نه بابا! ما با امام حسین این حرفا رو نداریم که! ما نوکر امام حسینیم، ما عاشق امام حسینیم....!
خب، حالا ما چی بگیم به این عزیز؟! به این شیعه و محب امام حسین؟!
شما حتما دیدید افرادی را که ادعا میکنند محب اهل بیت علیهمالسلام هستند؛ امام حسین رو دوست دارند و خودشان رو عاشق و دلباخته ی ابا عبدالله معرفی میکنند. در هیات و دسته ی امام حسین حضور پیدا میکنند و شاید به عشق امام حسین حتی چند شب رو نمی خوابند و به خاطر عشق اهل بیت علیهم السلام خیلی سختی ها رو تحمل میکنند...
اصول دین اسلام ۵ مورد هست:
۱- توحید
۲- نبوت
۳- معاد
۴- عدل
۵- امامت
فروع دین اسلام هم ۱۰ مورد است:
۱- نماز
۲- روزه
۳- حج
۴- جهاد
۵- خمس
۶- زکات
۷- تولی
۸- تبری
۹- امر به معروف
۱۰- نهی از منکر
ما میخواهیم در خصوص این دو مورد آخر از "واجبات اسلام"صحبت کنیم
و ببینیم علت به فراموشی سپردن این دو واجب چیست؟
و انشاالله بتوانیم این دو واجب بزرگ را اقامه و احیا کنیم.
اولین سوال:
آیا میتونی ادّعا بکنی که طی چند روز گذشته هیچ گناهی ندیدی یا از هیچ گناهی مثل: دروغ، غیبت، رشوه، اختلاس، غارت بیتالمال، بدحجابی و... با خبر نشدی؟؟؟
دومین سوال:
آیا میتونی ادعا بکنی و بگی که به إزای هر گناهی که در این چند روز گذشته دیدم، من بی تفاوت نبودم؛ دلم برای اون گناهکار سوخت و رفتم یک کلمه با او صحبت کردم؛
مهربانانه و دلسوزانه یک تذکر به او دادم یا به نوعی غیر از صحبت -با یک اشاره، با یک نامه و با هزار و یک روش دیگهای که میشه به اون تذکر داد و اون رو آگاه کرد و نجاتش داد- او رو از این کار منع کردم و او رو آگاه کردم که چرا این گناه رو انجام میدی؟!
یادمون باشه که
در دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر هم مثل نماز "واجب"هست.
به عبارتی:
«کسی که نماز نمی خونه» و «کسی که امر به معروف نمیکنه» این ها هر دو ترک واجب کرده اند.
یعنی اگر کسی نهی از منکر نمیکنه، مثل اینه که نماز نمی خونه...
جلسه اول
هدایت شده از فرهنگسازی حیا
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کفن پوش شدن چند روحانی بابت حفظ حجاب.
🔺کاش همه ی روحانیون و طلاب عزیز همینقدر مثل این عزیزان دغدغه داشتند و مطالبهگری انجام میدادند.
🔺آقایون علما، آقایون روحانیت عزیز، تاریخ ثابت کرده هر وقت روحانیت اصیل انقلابی پای کار انقلاب وارزشها ایستادگی کرد تمام توطئه های دشمنان خنثی و طرح هاشون شکست خورد. باید مقتدرانه در دفاع از ارزشها کفن پوش وارد میدان بشید.
#حجاب
🌹إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
✅👇لینک همایش ۵۰۰۰ نفری قرارگاه مردمی مطالبه طرح عفاف و حجاب 👇:
✅ گروه :
🆔 https://eitaa.com/joinchat/152174996C3a3bedf158
✅ کانال :
🆔 https://eitaa.com/jebhehhemmat
هدایت شده از ح. هنرمند
17.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️کلیپ #vs جدید
🔻 طرف میگه: هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده...
🔻 حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو...
🔻و اما ببینیم جواب این سوال رو ، البته که دو تا اصل مهم در پاسخگویی این موارد رو هم بهتون گفتم که به دردتون می خوره👆
⭕️ V.S ویژه برنامه پاسخ به شبهات
✅ بازی منتقدین در زمین دشمن
🔹 خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔻در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که #جرم_انگاری کشف حجاب #فرایندی باشد به این معنا که در گام های اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و مختلفین کم شود و در پایان کسی که #لجاجت دارد به عنوان #مجرم شناخته شود.
🔻 طبق قانون موجود فردی که کشف حجاب کرده است مجرم بوده و ضابط قضایی باید آن را دستگیر کند و دادگاه تشکیل و خانم مکشفه برای خود وکیل بگیرد و در نهایت بر اساس قانون جریمه شود که با توجه به شمار مجرمین اجرای آن #امکان_پذیر_نیست.
🔻 لایحه عفاف و حجاب در دستور کار بوده و افراد بسیاری بر روی آن کار می کنند، ولی متأسفانه برخی از افراد در زمین #دشمن بازی میکنند. عده ای که ایراد می گیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیده اند.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
امام محمد باقر علیه السلام در حدیثی می فرمایند:
اسلام بر ۵ پایه بنا شده:
۱- نماز
۲- روزه
۳- زکات
۴- حج
۵- ولایت
در ادامه این حدیث می فرمایند: «و به هیچ کدوم از این 5 مورد آنقدر تاکید نشده که به "ولایت" تاکید شده.»[۱]
پس ۵ پایه هستند که اسلام را نگه داشته اند....
بیاییم اسلام را به صورت یک "خیمه" تصور کنیم که بر "ستون"هایی استوار است.
در حدیثی دیگر از پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم نقل شده است که:
"نماز" عمودِ دین است. [۲]
منظور از عمود، اون ستونِ وسطِ خیمه است که اگر سقوط کند، هر چند که ستون های دیگر سر جایشان باشند، خیمه فرود میاد و میفته.
نماز، در اسلام همچین جایگاهی دارد.
در حدیثی از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله آمده است که:
«مرز بین ایمان و کفر، ترک نماز هست» [۳]
یعنی کسی که نماز نمی خواند کافر است....
در حدیثی دیگر از امام جعفر صادق علیهالسلام داریم:
«کسی که نماز را سبک بشمارد هرگز از شفاعت ما برخوردار نمی شود.» [۴]
تصویر ذهنی خیمه را در نظر بگیرید
فرض کنید اسلام یک خیمه است و ستون های مختلف دور تا دور این خیمه هست
و یک ستون محکم در وسط این خیمه هست به نام "نماز".
پس جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کجای این خیمه است؟
در مضامین اسلامی گفته شده که:
امر به معروف و نهی از منکر "اساس" این خیمه است.
اساس یعنی چی؟
یعنی اون زمین، اون پِی، اون شالوده و اون فونداسیونی که این خیمه روی اون بنا شده
اون زمینی هست که - حتی نماز هم که ستون دین هست- روی اون زمین بنا شده
یعنی تمام اون ستون ها به قوت اون زمین هست که ایستادند...
با همه این تفاسیر و مطالب مطرح شده حالا شما فرض کنید که:
نمازمون بهترین نماز باشه، روزه هامون بهترین روزه باشه، همه مستحبات و واجبات ما خیلی خوب و در حد عالی باشه
اما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم...
مثل این میشه که بهترین خیمه یا بهترین برج رو ما بسازیم
اما روی یک باتلاق یا زمین سست!
پس یادمون باشه که:
اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، همه اعمال ما رفته رفته سست میشه...
همونطور که دارید در جامعه میبینید:
امر به معروف و نهی از منکر فراموش شد در نتیجه:
گناه ها داره روز به روز زیادتر میشه
فسادها داره روز به روز بیشتر میشه
دزدی و غارت بیتالمال داره روز به روز بیشتر میشه
چادری ها دارن روز به روز کمتر میشن
مساجد دارن مملو از جمعیت غیر جوان میشن
شهید مطهری حدیثی درباره آخر الزمان از امام محمد باقر علیهالسلام مطرح میکنن که خیلی حدیث تکاندهندهای هست:
در آخرالزمان مردم ریاکاری پیدا می شوند، که دائما آیه قرآن و دعا میخوانند، اظهار مقدّس مَآبی میکنند، یک مردم تازه به دوران رسیده احمقی هستند که
تنها چیزی که این مقدس مآب ها به آن اعتنا ندارند امر به معروف و نهی از منکر است.
این ها تا مطمئن نشوند که امر به معروف و نهی از منکر "کوچکترین ضرری" به ایشان نمی زند، به آن تن نمی دهند.
دائما دنبال این هستند که یک راه فراری برای امر به معروف و نهی از منکر پیدا بکنند، یک عذری بتراشند که خب دیگر نمی شود، دیگر ممکن نیست!!!
نماز و روزه هایشان را خوب انجام میدهند، دنبال آن عبادتهایی هستند که نه به جانشان، نه به مالشان و نه به حیثیتشان ضرر میزند (مثل نماز و روزه)
اما اگر وظیفهای ضرری به جایی میزند دیگر آن را قبول ندارند.اگر نماز هم روزی به کارشان یا حیثیتشان یا جانشان ضرر می زد
"نماز را هم رها می کردند"
همانطور که رها کردند عالی ترین و شریف ترین فریضه ها را. [۵]
خواهران، برادران!
اگه میخواین نماز خون ها زیاد بشن، اگه میخواین مومنها زیاد بشن، اگه میخواین زائران کربلا و مکه و مدینه و مشهد بیشتر بشن، اگه میخواین روزهبگیرها زیاد بشن، اگه میخواین حجاب و حیا و عفاف و پاکدامنی زیاد بشه، اگه میخواین ازدواجها آسون بشه، اگه میخواین کلاهبرداریها کم بشه، اگه میخواین رشوهها کم بشه، اگه میخواین دروغ و غیبت و سخن چینیها کم بشه، اگه میخواین کینهها در خانوادهها کم بشه، اگه میخواین که هر واجبی، هر کار خوبی و معروفی رواج پیدا کنه، اگه میخواین هر منکری رخت ببنده از جامعه
طبق احادیث شریف و طبق آیات قرآن کریم:
تنها راه درمان این هست که امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم
نه فقط خودمون امر به معروف و نهی از منکر بکنیم بلکه دیگران رو هم دعوت کنیم و امر کنیم به انجام این دو واجب فراموش شده
---------------
(۱). کلینی، ۱۳۸۵، جلد۲، ص ۱۸
(۲). میزانالحکمه، ج۵، ص ۳۷۰
(۳). كنز العمّال : ۱۸۸۶۹
(۴). سفینه البحار، جلد۲، ص ۱۹
(۵). مجموعه آثار، ج۱۷، ص ۳۰۷
جلسه سوم
آقای همفر در کتابش مینویسه که به من ماموریت دادند، گفتند برو بین این شیعهها، این جملات رو رایج کن:
عیسی به دین خود، موسی به دین خود!
ما رو که تو قبر شما نمیذارن!
هر کسی کار خودش، بار خودش، آتیش به انبار خودش!ت
استاد تقوی
https://eitaa.com/amrbmarofnahyazmonkar
عنی چی؟
یعنی تو کار کسی دخالت نکن!
بی تفاوت باش!
در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی هست، خیرخواهی که دخالت نیست