فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟☘🌟
🔸کلیپ کوتاه از فرمایشات امام زمان ارواحنافداه با محبین و شیعیانشان
✅ تمامی کلمات در کلیپ ، برگرفته شده از روایات رسیده از ناحیه حضرت ولی عصر ارواحنافداه می باشد.
💥اللهم عجل لولیک الفرج💥
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
حسینیه مجازی-2-2-1399.mp3
15.13M
🔈 #تربیت_توحیدی و #استغاثه با محوریت دعای ندبه و نهج البلاغه شریف
♦️جلسه دوازدهم
✅ محور بحث : حق و تکلیف ، خطبه ۲۱۶ حق والی بر رعیت و بالعکس .
🔷 🎤حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶حسینیه مجازی ۹۹/۲/۲
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
آنقدر نداشتنت درد دارد
که جای همه شادمانی های عالم را
در قلبمان تنگ میکند ...
نمیدانم تا کی
به استمرار شکستن دلت عادت خواهیم کرد...
نمیدانم تا کی
بدون تو هنوز نفس هایمان، بالا میآیند...
نمیدانم چقدر طول میکشد
تا ما بفهمیم بدون تو
زندگیمان فقط یک بازی کودکانه است...
▪️تعجیل در ظهور #امام_زمان صلوات
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
کانال ܫࡎـــܝ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐܝ
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت هشتاد و دوم 💭کلیات را راجع به گناه صغیره و کبیره گفتیم حالا ب
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت هشتاد و سوم
📜..خطبه متقینی که در نهج البلاغه هست و معروف هست به خطبه همام، که در آن صفات متقین را حضرت می گوید، واقعا می توانیم بگوییم کسی که می خواهد خودش را جز 313 نفر قرار بدهد باید به این خطبه و محتوایش عمل کند.
👌چون صفات عالی و درجه بالایی را حضرت امیرالمومنین (ع) در این خطبه متقین برای افراد متقی قرار می دهد، و قطعا 313 نفر هم متصف هستند به این صفات متقین. اما یکی که در حلقه ی دوم و سوم، چهارم یاران حضرت قرار بگیرد ممکن در بین آنها کسانی هم باشند که گناه صغیره هم انجام بدهند.🚫
⚠️البته گناهان کبیره ای که
بعدش توبه بکنی هم می توانی یار امام زمان باشی.⚠️
ما نمی خواهیم این را تقسیم بندی کنیم و بگوییم کسی که گناه کبیره دارد دیگر حتما از یاران امام زمان (عج) نیست. نخیر کسی که از گناه توبه بکند، روایات ما هست می گوید شبیه به کسی هست که گناه نکرده. قطعا انسان با توبه کردن می تواند در محل یاران امام زمان قرار بگیرد.
👤همانطور که حر بن یزید ریاحی توبه کرد و جز یاران امام حسین (ع) قرار گرفت. اما قطعا فردای قیامت و همین الان در برزخ مقام حر که بعد از گناه و توبه به محضر امام رسید با مقام کسی مثل حبیب بن مظاهر یکی نیست. حبیب از اول در مسیر امامت بود، پس خیلی جایگاهش فرق می کند.🔆
📝از آنجا ما نتیجه میگیریم؛
👈که قطعا مقام کسی که حتی گناه صغیره هم نکرد و خودش را نگه داشت در بین یاران امام زمان (عج) به مراتب بالاتر از کسی هست که بعد از گناه کبیره و توبه یار امام زمان شده. باز هم تکرار می کنم قطعا کسی که توبه بکند و توبه واقعی بکند از همه ی گناهان و در مسیر حق و امام قرار بگیرد می توان جزو یاران امام زمان باشد، شکی در آن نیست.
❌اما انتظار نداشته باشد که در همان درجه ای قرار بگیرد که کسانی که گناه صغیره هم نمی کردند آنجا هستند. انتظار نداشته باشد با هم در یک مسیر و یکجا و یک رده باشند. ولی می تواند انتظار داشته باشد از یاران امام زمان باشد و شکی هم در آن نیست. قرار نیست همه ی یاران امام زمان معصوم باشند، آن 313 نفر مقام معنوی آنها بالاست، والا بقیه قرار نیست همه معصوم باشند. ولی به شرط اینکه توبه می کنیم جانانه توبه کنیم.
⚠️پس ما باید این را متوجه بشویم؛ تقسیم گناه کبیره و صغیره داریم. اما سرباز امام زمان کسی که می خواهد خودش را به امام عصر (عج) نزدیک بکند حتی صغیره را سعی می کند انجام ندهد، اگر انجام داد توبه می کند. سعی می کند حتی کبیره را هم انجام ندهد، اگر انجام داد سریع باید توبه بکند.
💠یک نکته ای را امیرالمومنین (ع) میفرمایند؛ کسی که در مورد گناهان زیاد فکر بکند گناهان او را به سوی خود می کشند. زیاد فکر می کند راجع به یک گناه، کم کم دلش سوق پیدا می کند به سمت آن گناه و کم کم هم ممکن است داخلش برود. اینجاست که می گویم فکر گناه مقام انسان را پایین می آورد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (15)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی (83)
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
dardentezar.momeni.mp3
5.92M
🔊 #کلیپ_صوت_مهدوی
💽 تشرف پیرمرد عطار خدمت آقا امام زمان(عج)❣
📑 درد انتظار «بسیار زیبا»
#بسیار_تاثیرگذار
#پیشنهاد_دانلود💯
🖥 ببینید و نشر دهید📡
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
✨﷽✨
✅ دانستنیهای مهدوی
✍آیا میدانستید هنگامه ی ظهور حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه بیست و هفت نفر از قوم موسی ، هفت نفر اصحاب کهف و یوشع بن نون و ابودجانه ی انصاری و مالک اشتر از اصحاب آن جناب خواهند بود و حکام سرزمین میشوند؟
❓ آیا میدانستید در هنگامه ی ظهور موفور السرور امام عصر عج خداوند به شیعیان آن حضرت در گوشها و چشمهایشان چنان قوتی میدهد که اگر میان ایشان و امامشان به قدر چهار فرسخ مسافت باشد، حضرت با ایشان تکلم میکنند و شیعیانشان میشنوند و نظر میکنند به سوی آن جناب؟
❓ آیا میدانستید از خصوصیات ظاهری آن حضرت داشتن چشمان سیاه سرمه گون و دندانهایی با فاصله از هم بوده و در پشت کتف مبارکشان علامتی شبیه علامتی است که در پشت کتف مبارک حضرت رسول صلی الله علیه و آله بود؟
❓آیا میدانستید در زمان رسول مکرم اسلام نامه ی اعمال مردم آن زمان دوشنبه شب و پنجشنبه شب به ایشان عرضه میگشت و اکنون در همین اوقات نامه ی اعمال ما به محضر مقدس حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه عرضه گردیده و انجام اعمال نیک و حسنات ایشان را مسرور کرده و مشاهده ی گناهمان وجود مبارکشان را سخت آزرده خاطر می کند؟
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
❤️ هدیه کردن ثواب نماز به آقا صاحب الزمان روحی فداه
🌷از امامان علیهم السلام نقل شده که فرمودند:
"هرکس ثواب نماز خود را برای رسول خدا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین قرار دهد - نیت کند ثواب نمازش برای رسول خدا و ائمه علیهم صلوات الله باشد -، خداوند ثواب نمازش را آنقدر افزایش می دهد که از شمارش آن نفس قطع می گردد و پیش از آنکه روح از بدنش برآید، به اوگفته می شود:
ای فلان! هدیه تو به ما رسید؛ پس امروز روز پاداش و تلافی کردن [نیکیهای] توست، دلت خوش و چشمت روشن باد به آنچه خداوند برایت مهیا فرموده.
📗جمال الاسبوع ، سید بن طاووس ، ص ۴۹۳
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
💦✨💦✨💦✨💦
💠از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟💠
💎اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد.
حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست.
مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام میدهیم؟ اگر اینطور است، معلوم میشود که کار ما به خاطر امر خداست.
اما اگر ربا را میخوریم و در عین حال، نماز را هم با نافلههایش میخوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم میکنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمیشود، میفهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است.
📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
کانال ܫࡎـــܝ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐܝ
🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷 ✨✨ حضرت زهرا (سلام الله علیها) بقیة النبوة و حضرت مهدی بقیة الانبیاء و بقیة العترة والص
💦🌟💦🌟💦🌟💦🌟💦
✨✨ حضرت زهرا (سلام الله علیها) طاهره و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طاهر است ✨✨
🌟او پیشوای پارسا، پاکیزه، هادی و مهدی است. در روایت دیگری امام صادق (علیه السّلام) فرمودند:
✨ اذا کان ذلک فکونوا اجلاسَ بیوتکم حتی یظهر الطاهر بن المطهر ذوالغیبه... .
🌟وقتی آخر الزمان شد و فتنهها به وجود آمد، شما گلیم خانه ی خود باشید؛ تا خداوند امام پاکیزه و پسر پاکیزه را ظاهر کند. و در دعایی که دستور داده اند در زمان غیبت بخوانیم، دارد...
✨و زد فی کرامتک له فانه الهادی... الطاهر التقی النقی الزکی الرضی المرضی الصابر المجتهد الشکور... .
🌟عرض میکنیم: خدایا! بر لطف و کرامتت نسبت به او بیفزا؛ که اوست هادی... پاک، با تقوا پاکیزه، منزه، صاحب مقام رضا و خشنودی خدا، صبر کننده، سپاسگزار و...
----------~~~~~~~~~~~~~
📚[۵]: ۴۵. روزگار رهایی، ج ۲، ص ۷۰۶ به نقل از بحارالا نوار، ج ۵۲، ص و بشاره الاسلام، ص ۲۳.
📚[۱]: ۴۶. کمال الدین، چاپ جامعه مدرسین، ج ۲، ص۵۱۳ و مفاتیح، دعا در غیبت امام زمان (علیه السّلام).
📘حضرت زهرا سلام الله علیها و امام مهدی عجل الله تعالی الفرج الشریف / صفحه۲۲
🌟💦🌟💦🌟💦🌟💦
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_صوت_مهدوی
💽🔺 لحظه ی سختِ شهادتِ امام زمان!
💢 آیا میدانید بعد از شهادتِ امام زمان، امام حسین بر بدنِ مُطهر ایشان نماز می خواند و حکومت جهانی ایشان را ادامه میدهد؟
🎤 #استاد_عالی
🖥 ببینید و نشر دهید📡
┏━━━🍃━━━┓
⠀ @amtewi
┗━━━🍃━━━┛
❁﷽❁
💠کنفرانس
✨" سلسله مباحث مهدویت "
( جلسه دوم )
🔰 با موضوع :
♦️ " خلافت الهی در جهان بینی اسلامی (۲) "
🎙 توسط :استاد سخایی
🗓پنجشنبه مورخ : 4 اردیبهشت
⏰ساعت :22
🌈اجرا ء:سوپرگروه گفتمان عصر ظهور
(قرارگاه بسوی ظهور)
https://eitaa.com/joinchat/2778660876C0a0b160147
💢🔅💢🔅💢🔅💢🔅💢
💠🔅💠🔅💠
🌷 بسم الله الرحمن الرحیم 🌷
#مقدمه ای بر بحث :
قصد از برگزاری این برنامه، ادامه دار بودن این سلسله مباحث و به دنبال آن طرح مباحث حیاتی و مهم است.
همچنین قصدمان ، ایجاد انسجام ذهنی و کاربردی بودن مباحث و دسترسی به داشته هایی برای برداشتن قدم برای انتظار حقیقی و کمک به آقا حجة ابن الحسن (عج) در پایان جلسات .
# هدف این جلسات :
اولاً : مقدمه ای نافع داشتن ؛ یعنی مباحث مقدماتی مباحث مهم و بسیار حیاتی هستند ، چرا که این مسائل، مقدمات ورود به بحث اصلی مهدویت و مسئله منجی ست که می تواند چراغ راهی باشد برای بسیاری از مسائل دیگر که با آنها مواجه خواهید شد.
به همین دلیل توصیه میشود ، همیشه یک ذهن منسجم داشته باشید تا مسائل در ذهن شما به صورت یک انسجام هندسی شکل بگیرد و شما طوری با مسائل مواجه شوید که این مسائل ، یک بافت خاص و موضوع بندی خاصی دارند.
اگر اینگونه باشد همه مباحث برای شما مفید خواهد بود ، وگرنه اگر این اتفاق نیافتد قطع به یقین شما حتی اگر تمام مباحث مهدویت را به طور کامل طی کنید ، اتفاقی که باید در زندگی انسان رقم بخورد_متأسفانه_ عملیاتی نمیشود.
فلذا با توفیق الهی، سلسله جلساتی را خواهیم داشت که مقداری از مباحث در حوزه مقدمات بیان خواهد شد و بعد از مباحث مقدماتیِ مهدویت ، وارد مباحث اصلی مهدویت خواهیم شد و مسائل مربوط به این حوزه را بررسی خواهیم کرد و بعد از آن هم ان شاءالله وارد مواردی از مباحث جنبی مهدویت(مانند رسانه و مهدویت) خواهیم شد.
💠 مباحث در سه سرفصل کلّی :
۱_ مباحث مقدماتی
۲_ مباحث اصلی مهدویت
۳_ مباحث جنبی مهدویت
1⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
#ما عملاً وارد عصر بحران و اضطرار شده ایم و عصری که در آن زندگی میکنیم یک عصر ویژه است که می توان گفت به معنای واقعی کمی از طبیعت واقعی خود خارج شده است؛ یعنی از طرفی بحرانهای متعددی که بشریت با انها مواجه شده (بحرانهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و...) و دامنگیر کلّ سیستم نظام بشری شده (اگر زمانی ایدئولوژی ها ادعا داشتند که میتوانند انسان و جامعه انسانی را اداره کنند، امروز دیگر این ادعا وجود ندارد.)
باید به این موضوع دقت داشته باشیم و به این مطلب برسیم که عصر ، عصر اضطرار است و وارد عصری شدیم که اتفاقات ، طبیعی رقم نمیخورند.
فلذا قصد ما در دوره مقدماتی این است که ان شاءالله با مفاهیم مقدماتی و سرفصل های مقدماتی آشنا شویم که کمک به پیش رفتن در بحث اصلی باشد.
🔅 اولین جلسه را تحت عنوان " مفهوم شناسی خلافت الهی در جهان بینی اسلامی " مطرح کردم ، چون خیلی مهم است و نیاز به دقت بالای دوستان دارد.
دنیا محل نزاع نگرش هاست ؛ نگرشهای مختلفی در دنیا میبینیم که اینها در حال نزاع و جنگیدن هستند و به خاطر همین نزاع بین نگرشها و اَبَر نگرشهای موجود ، بر هر کدام از ما واجب است که با مبانی این نگرشها آشنا شویم.
امروزه نمیتوانیم مدعی مسلمان بودن باشید ولی مبانی اسلام را نشناسید ، مدعی کار فرهنگی کردن باشید ولی با مبانی فرهنگ اسلام و جامعه اسلامی آشنا نباشید و یا نمیتوانید منتقد آمریکا و فرهنگ غرب باشید ولی مفاهیم پایه ای و نگرش غرب را نشناسید؛ نگرشی که غرب با آن به دنیا نگاه میکند ، نگرشی که دنیا را با آن تعریف میکند، نگرشی که نتیجه اش جنگلی ست که در حال حاضر، در غرب حاکم شده...این نگرش را باید شناخت و در مقابل آن ، نگرش خودی را نیز باید شناخت.
ما اگر میخواهیم برای آقا صاحب الزّمان (عج) سرباز خوبی باشیم و سربازانی باشیم که در این مسیر و عرصه کمک رسان هستند ؛ لاجرم باید این نگرشها را بشناسیم و با مفهوم آنها آشنا شویم .
2⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
گفته شد که دنیا محل نزاع نگرشهاست و به نوعی بر هر کدام از ما واجب است که با این نگرشها آشنا شویم و در واقع طوری با آنها مأنوس شویم که بتوانیم ان شاءالله از حق در مقابل باطل دفاع کنیم.
یک نبردی به درازای تاریخ ، در میان دو ابرنگرش وجود داشته ؛ یک نبرد تاریخی که یک طرف نگرش حق بوده و طرف دیگر نگرش باطل.
کسانی بودنر که دنیا و عالم هستی را طوری تفسیر میکردند که میگفتند : این جهان ، محوریتش بر مبنای " الله " بنا شده است، این جهان خالقی دارد و مخلوق یک خالق است...
و از طرف دیگر کسانی که در زمین باطل بازی میکنند و به دنبال این هستند که بگویند این جهان خالقی ندارد و مبنای خودشان را جلو ببرند.
این نبرد تاریخی بین حق و باطل همیشه بوده و تمام انبیاء الهی فقط برای یک چیز آمده اند :
《قولوا لا اِلهَ اِلّا الله تُفلِحوا》
فلاح و رستگاری در این است که شما نگرش الهی را فهمیده باشید.
این دو جریان تاریخی که در مبارزه باهم هستند، یکی جریان حق که همان نور است و دیگری جریان باطل که همان ظلمت است ، کلّ همّ و غمّ شان این است : جریان حق به دنبال رشد و سعادت انسان است ؛ یعنی تمام انبیاء الهی با تمام نکات و آموزه هایی که داشتند (که نهایتاً خلاصة الانبیاء و عصارة الاوصیاء ، حضرت صاحب الزمان عج هستند.) آمده اند که بگویند : ای انسان ! این خط مشی توست و این راه توسط خداوند ریل گزاری شده تا در این راه حرکت کنی تا به رشد و سعادت برسی.
✨چیزی که نگرش اصلی حق است، در واقع " تئوئیسم " نام دارد.
" تئو " یعنی " خدا " و " ئیسم " یعنی اصالت دادن به یک چیز.
و در اصل " تئوئیسم " یعنی《من اعتقاد دارم به خدا و خداوند محور عالم هستی است و همه چیز حول محور " الله " میچرخد.》
3⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
# و اما جریان باطل ، در طول تاریخ محوریت های مختلفی داشته ؛ یعنی در هر زمانی اصالت و اعتقاد به آن را به یک چیز داده است.
در یک دوره ،اصالت " متولوژیسم " بوده و در واقع اعتقاد پیدا کرده به اصالت متولوژی ، اصالت اسطوره ها ؛ یعنی بیانشاین بود که اسطوره ها اصل هستند.
در قرآن هم به این اشاره شده که وقتی درباره خدا و اعتقادشان پرسیده میشود ، میگویند 《اساطیر الاولین》 در اصل به دنبال اسطوره ها بودند.
در یک دوره اصالت را به طبیعت میدهند و میگویند طبیعت محور است و همه چیز ماده است. این نگرش از قرن ۶ میلادی شروع میشود و بعد از رنسانس در قرن ۱۵رو ۱۶ میلادی کم کم جدی میشود و تا عصر مدرنیسم غرب ادامه پیدا میکند. این نگرش عملاً تبدیل میشود به یک مبنا که همه چیز ماده است و از لحاظ هستی شناختی، آن چیزی که معنا پیدا میکند " ماتریالیسم " است؛ یعنی مادّیگراییِ صِرف .
در مرحله بعد ، جریان باطل " دئیسم " را میپذیرد که بعد از رنسانس کم کم به عنوان یک اعتقاد شکل میگیرد.
" دئیسم " یعنی " لامذهبی " یعنی اعتقاد به خدا بدون اعتقاد به وحی .
این نگرش در عصر قرون وسطی، بعد از ظهور مسیحیت پیدا میشود و در اصل یک مسیحیت تحریف شده و ساختگی ست که در غرب بنا میشود و نهایتاً میبینیم که منجر به جدال حق و باطل میشود.
در مرحله بعد به " اُمانیسم " می رسیم ؛ دنیایی که اُمانیسم معنا میکند، انسان مدرن و مادی است و انسانی که ادعای خدایی دارد ، محوریت میشود (یعنی همان سوزن پرگار)
این نگرش یعنی اعتقاد به اصالت انسان. تعریف اینها از انسان، تعریف خاصی است ؛ در دنیای اُمانیسم همه چیز آتئیستی است، بی خدایی صِرف و بی خداییِ محض.
در مرحله بعد، مجدداً انسان را مبنا میکند و فردگرایی را شکل می دهد." اِگو " یا همان " فردیّت " مرکزیت پیدا میکند و " اگوسنتریزم" را بنا می نهد ؛ یعنی اعتقاد به اصالت اِگو ، در اینجا بازهم عقاید و تفکرات آتئیستی ست .
" سِیتنیزم " بعد از اگو سنتریزم شکل میگیرد؛ یعنی بعد از اصالت دهی به اگو ، " سِیتین " مبنا میشود.
🔸در سال ۲۰۱۶ یک تونلی تحت عنوان " تونل گوتهارد " در سوئیس تأسیس میشود که در افتتاحیه آن تمام چهره های معروف اروپایی جمع میشوند و یک مراسم عجیب و غریبِ " سِیتِنیستی " شکل میگیرد که در این مراسم به شدت از نمادهای شیطان پرستانه استفاده میشود ؛ نمادهایی که عملاً از آنِ جریان " سِیتِنیسم " و شیطان پرستی است.
در واقع میتوان اینطور گفت که غرب مدرن (جریان باطل) غربی است که اصالت را به خودِ شیطان می دهد.
4⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
تا اینجا چنین گفتیم که در طول تاریخ یک دعوایی است بین جریان حق و جریان باطل و تمام انبیاء و اولیاء آمده اند که بگویند اصالت باید به " الله " داده شود؛ ای بشر ! ای انسان ! تو باید اصالت را به " الله " بدهی و سوزن پرگار باید خدا باشد و خلافت از آن خداست ؛ خداوند محمریت همه چیز است .
این تقابل حق و باطل ادامه دارد تا زمانی که می رسیم به سفیانی؛ یعنی آقا صاحب الزمان (عج) هم با فرزند ابوسفیان تقابل خواهند داشت.
شما به عنوان مهدی یاوران باید جریانها را بشناسید و با محوریت ها آشنا شوید.
جریان حق به دنبال این است که انسان را به رشد و سعادت برساند و جریان باطل به دنبال این است که انسان را به قعر ضلالت برساند.
✨هدف هر دو هدایت است ؛ منتها یکی هدایت به سعادت انسان و دیگری هدایت به سمت ضلالت انسان .
چیزی که در دنیای اُمانیستیِ غرب اتفاق می افتو مرگ خداست ؛ نیچه عملاً اعلام میکند که خدا در عالم غرب مُرد ، یعنی خدا دیگر اثرگذاری در جامعه ندارد ، جامعه ای که در آن انسان مبناست و انسان خود بنیاد شد و مرکزیت پرگار را خودِ انسان قرار داده و همه چیز دور خودش میچرخد حتی خداوند !
یا جهانی که در آن متفکرین اینها عملاً اعلام میکنند که خودِ انسان خداست . در چنین جهانی مشخصاً جریان باطل سوزن پرگارش عوض می شود و اصالت را به چیزی میدهد که نبردی با جریان حق یعنی " تئوئیسم " و خدا محوری دارد و به گونه ای دیگر رقم میخورد.
در جریان حق و باطل دو نگرش وجود دارد؛ نگرشی که جریان حق به عالم هستی دارد و نگرشی که جریان باطل به عالم هستی دارد.
نگاه جریان باطل به این شکل است : مبدأ عالم هیچ بوده و چیزی وجود نداشته و کلّ عالم فقط انرژی بوده، بعد بیگ بنگ (Big bang) اتفاق افتاده ؛ یعنی انفجار بزرگی رخ داده و جهان متولد شده ، بعد روند پیشروی جهان اتفاق افتاده و نهایتاً میرسد به مقصد عالم که انبساط کلّی عالم و مرگ عالم هستی است.
این، نگاه جریان باطل به عالم هستی است که نگاهی پُرمغلطه است که نقدهای بسیاری بر آن وارد است.
در این نگرش، عالَم دارای یک فرآیند خطی بی هدف است ؛ فرآیندی که در آن عالم از صفر شروعشده و به سمت جلو حرکت میکند، نه خالقی هست و نه هدفی وجود دارد.
5⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
#اما وقتی به نگاه جریان حق، به عالم هستی می رسیم یعنی نگاه " آنتولوژیکی " یا هستی شناسی ، اعتقاد داریم که عالم یک مبدأ دارد که ان خالق است: " الله تعالی " ؛ یعنی در واقع این عالم علت فلسفی پیدا میکند. تنها یک روند در پیش رو دارد که در نهایت به مبدأ عالم میرسیم.
" الله " خلق و جعل میکند ، یعنی ایجاد و قرار دادن ؛ خلق مکان اتفاق می افتد، جعل زمان و جعل قوانین حاکم بر عالم اتفاق می افتد .... و نهایتاً در این نگرش به این شکل است که عالم یک فرآیند دایره وار و هدفمند دارد ، در ایننگاه " هُوالاوّل و الآخر " ، مبدأ عالم اوست و او خالق است و اوست علت العلل اصلی.
عالم مبدأی دارد که " هُو الاوّل و الآخر " است و این مبدأجعل و خلق میکند و ایجاد قرارداد میکند و ما به عالم ناسوت میرسیم و در روند پیشروی، عالم به سمت ملکوت و جبروت پیش میرود.
در این نگاه، عالَم تجلّی خداست (هُوَ الظّاهر و الباطن) و عالمی قدرتمند است که عقیده دارد : " اِنّا لله و اِنّا اِلَیهِ راجِعون "
نگاه هستی شناسی ما _ نگاه تئوئیسم و خدا محور به عالم هستی _ نگاهی هدفمند است که در آن غایتی وجود دارد و مبدأ و معادی دارد.
عالم هستی از نظر ابرنگرش تئوئیسم یا همان نگاه حق مدار چه عالَمی است ؟
" وَ ما خَلَقنَا السئماء و الارض و مَا بَینَهُمالائِبین " اینها بازیچه نیستند.
در نگاه حق محور، چون عالَم تجلّی صفات و اسماء خداست، چون عالم تجلّی وجود خداوند متعال می باشد، در این نگاه شما آیت بین هستید ؛ همه چیز " آیت الله " است، همه چیز نشانه خداست؛ یعنی شما چشم آیت بین ، چشم نشانه بین دارید...مخلوقات بازیچه نیستند.
توجه به گردش الکترون به دور پروتون و هسته و اینکه داخل هسته، کوآرک هایی که هستند و بایک نیروی خاصّی به هم چسبیده اند و پروتون و نوترون را تشکیل میدهند و پروون و نوترون دور همدیگر با یک نیروی بسیار قوی، هسته را تشکیل میدهند و الکترون و یک اوربیتال دور این هسته میچرخد.
این الگو همانند الگویی ست که در نظام آفرینش وجود دارد که یک کره خاکی یعنی زمین، یک منظومه منظم و بصورت خیلی دقیق، دور یک خورشید یا در واقع یک ستاره میچرخند ؛ در واقع خودِ این نظام گردشی، نظامی ست که یک مرکزیت و محوریت در آن وجود داردو بقیه دور آن میچرخند و به آن وابسته اند؛ یعنی اگر مرکزیت از بین برود، کلّ منظومه منهدم میشوند و خودِ این نشانه است.
اینکه در این عالم عظیم خلقت، این اجرام و اتفاقاتی که بالای سرِ ما می افتد و ما از آنها اطلاعی نداریم ، بازیچه نیست ، اینها تصادفی نیست ، اینها بیگبنگ نیست، اینها چیزی که ذهن حقیرِ انسان اُمانیست و بشرِ خودمحور و خود بنیاد درک میکند، نیست ؛ بلکه خیلی بالاتر است.
6⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
✨ در جایی از قرآن خداوند میفرماید : " و ما خَلَقنا السّماوات و الارض و ما بَینَهُما اِلّا بِالحقّ "
این اوج حقیقت است ، یک حقیقت ثابت که همه به وجود " الله " برمیگردند ؛ به خلافت الله .
یا در جای دیگر : " أَفَحَسِبتُم أَنَّما خَلَقناکُم عَبَساً و أنَّکُم اِلینا لاتُرجَعون " آیا فکر کردید به سمت ما برنمیگردید؟
با این تفاسیر، انسان دوپای راست قامت،در زمین راه میرود و مدعی خدایی میشود و ندای " أنَا الحقّ " سر میدهد ؟ و به قول نیچه :خدا میمیرد و انسان تجلّی خدا میشود ؟!
اصلاً اینگونه نیست؛ در پشت عالم هستی خبرهایی است ، باطن عالم هستی چیز دیگری ست و باید به خودِ عالم هستی ، نگاه دیگری داشته باشیم.
✨ حضرت امیر (ع) میفرمایند : " اِنَّکُم اِلَی الآخرة صائرون.... "
در واقع خودِ شما تبدیل به آخرت میشوید؛ سائر یعنی رفتن همراه با تبدیل شدن، حرکتی به سوی مقصدی عظیم ، به سمت مقصدی که به آن حتماً خواهید رسید.
دارید به سوی پروردگار میروید و اورا ملاقات خواهید کرد و به لقاءالله خواهید رسید ، چه خوب و چه بد .
پس این جریان خیلی جریان مهمی است و شمایی که قرار است، مهدی یاور باشید باید نگاه و نگرش شما به عالم ، نگاه و نگرشِ دینی باشد و در کنارش، نگاه غیردینی و غیرالهی و غلط را نیز بشناسید تا بتوانید کمک کنید .
اگر با هیجانات و صِرف احساسات، وارد یک زمینه ای بشویم، با همان هیجان هم خارج خواهیم شد. کسانی که دین ارثیه ای دارند در روایات تعبیر به " غُثاء " شده اند ؛ یعنی کف روی آب که آب هر طرفی برود به همان سمت میروند .به قول خودمانی " حزب باد " هستند.
✨یاران حضرت حجت (عج) متدین ترین افراد هستند ؛ چون اینها امامشان غایب بوده و پیامبرشان را هم ندیده اند ، ایمان می آورند به دوات روی کاغذ ؛ چطور این ایمان را دارند ؟
این ایمان حاصل آن نگاه عظیم و عمیقی است که دارند ؛ در واقع در گام دوم انقلاب ، رویش های عمیقی داریم که نتیجه چنین نگاه و ایمان عمیقی هستند.
7⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠
🔰 ماجرایی که در حال اتفاق افتادن است این است که از حیث هستی شناختی و از حیث آتتولوژیکی ، نگاهی به عالم هستی داریم که نگاه خدامحورانه است . نگاهی ست که در پسِ آن نگاه، عالم را دارای باطن و یک نظم و یک خالق حکیم میدانیم ، خالقی که همه چیز را بر پایه یک نظم و یک تدبیر بنیان نهاده است.
در چنین نگاهی یعنی اَبَرنگرش تئوئیسم شروع تاریخ انسان ، یک شروع مهم است ؛ آیه ای در قرآن (بقره / ۳۰) داریم " و اِذ قالَ رَبُّکَ لِلمَلائِکَةِ اِنّي جاعِلٌ في الأرضِ خلیفة " ، زمانیکه خداوند متعال به ملائکه فرمود : " من میخواهم در زمین جعل بکنم (قرار دهم) یک خلیفه " یعنی مخلوقی که قرار است، خلیفه ی روی زمین خدا باشد .
و اما معنی " جعل " و " خلق " چیست؟
خداوند متعال اسمائی دارد ؛ اولاً صانع است یعنی ایجاد کننده، یعنی کسی که چیزی را از عالَم نیستی به عالم هستی آورده ، در واقع از عدم به هستی آورده باشد.
خالق یعنی اندازه گیر ، کسی که به مقتضای حکمت خود، اشیاء را اندازه گیریِ دقیق میکند ، چه خود ایجاد کرده باشد و چه نکرده باشد.
در جایی اسم دیگری داریم " بارئ " یعنی ایجاد کننده همراه با کمال ، کسی که اشیاء را بدون نقص و کمبود با اندازه گیری کامل ایجاد میکند.
و اما " جاعل " یعنی قرار دهنده یک حالت !
اشیاء یک باطنی دارند و یک ظاهری، باطن اشیاء را ملکوت می نامند.
🔸مثال : خاصیت چاقو بُریدن است ، اما میبینیم جایی میبُرد و جایی نمیبُرد ؛ زمانی که قرار است سر حضرت اسماعیل ذبح شود نمیبُرد ولی در عاشورا میبُرد ؛ در این حالت ملکوت چاقو تغییر میکند .
ملکوت و باطن آتش سوزاننده بودن است ، اما در اعجاز حضرت ابراهیم تبدیل به گلستان میشود ؛ یعنی در واقع باطن و ملکوتش تغییر میکند.
خداوند " جاعل " است و قرار میدهد ؛ جاعل یعنی کسی که شیئی را بعد از خلق به یک حالت خاصّ در می آورد ، یعنی صنع میکند (ایجاد میکند) ، خلق میکند (اندازه گیری میکند) ، اینها میشود " بارئ " (بدون نقص و کمبود) و در نهایت جعل میکند (از حالتی به حالت دیگر).
وقتی که مکان خلق میشود، زمان جعل میشود.
🔹ماده " جعل " در قرآن بیش از ۳۴۶ بار، در صیغه های مختلف آمده است و ۶ بار به عنوان اسم فاعل (جاعل) آمده....
بنابراین عنوان " خالق " بیشتر ناظر به اصلِ ایجاد اشیاء همراه با اندازه گیری و تقدیر آن است و " جاعل " عمدتاً ناظر به خصوصیات و لوازم و عوارض آن اشیاء است نه ذات آنها .
8⃣
💠🔅💠🔅💠🔅💠