🌀 وظایف طلبگی
🔺️ ۷ وظیفه طلبههای حوزهی علمیه در بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار طلاب:
۱. محقق کردن دین در محیط زندگی
۲. مکرر خواندن منشور روحانیت امام
۳. افزایش معرفت مردم و تقویت گفتمانهای انقلابی
۴. جهت دادن به علم
۵. جدی گرفتن درس خواندن
۶. منجرنشدن اختلافنظرها به درگیری و ناخن زدن به صورت یکدیگر
۷. رعایت ادب و تحمل میان جوان ها با بزرگان حوزه
۹۸/۲/۱۸
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
#معرفی_کتاب ۳
🌺 معاد (بازگشت به جدی ترین زندگی)
🍃 اثر استاد اصغر #طاهرزاده
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
#معرفی_کتاب ۳
#معادصدرایی
#معادجسمانی
💎 کتاب معاد؛ بازگشت به جدی ترین زندگی
اثر استاد اصغر #طاهرزاده
استاد طاهرزاده:
اگر یک روز علامه #طباطبایی «رحمةاللهعلیه» میفرمودند:
هنوز حوزههای علمیه آمادگی طرح بحث #معاد را آنطور که باید و شاید ندارد،
با ظهور انقلاب اسلامی و رشد اندیشههای دینی بحمدالله در شرایط کنونی آنچنان اندیشه ها آمادگی پیدا کرده که نه تنها در حوزه های علمیه بلکه در سطح جامعه مردم آمادگی طرح معاد را به صورتی عمیق دارند
به طوری که اگر یک روز جناب صدرالمتألهین «رحمة الله علیه» با تدبّر در آیات معاد و طرح نظرات خود در مورد معادِ در غربت قرار گرفت، گویا او خوب میدانست که آینده از آن اوست و تفکرات عمیق او در مورد #معادجسمانی در آینده بشر، جایگاهی بس عظیم خواهد داشت
و #امام_خمینی «رحمةاللهعلیه» در موقعی که مورد انتقاد بودند که چرا آنچنان از #ملاصدرا «رحمة اللهعلیه» تجلیل میکنند فرمودند: «ملاصدرا! وَ ما اَدْریکَ ما ملاصدرا! او مشکلاتی را که بوعلی به حل آن در بحث معاد موفق نشده بود حل کرد».
و امروز همان روزی است که ذهنهای تشنه برای تدبّر در معاد از ما سخنانی دقیق و عمیقتر میطلبند.
امروز دیگر عموماً بحثِ بود و نبود معاد در میان نیست، بلکه بحث در چگونگی معاد مطرح است و اینکه با منظری باید به معاد نگریست که منجر به بهترین اعمال و کاملترین سلوکها گردد.
کتابی که در اختیار عزیزان قرار گرفته سعی دارد تا با مبانی دقیق جناب صدرالمتألهین «رحمةاللهعلیه» این اندیشمند بزرگ اسلامی و متدبّر در آیات معاد، معاد را تبیین نماید که با دقت در آن؛ معارف دقیق و عمیقی در مقابل عزیزان گشوده خواهد شد و در عمل ما را به اعمال و اخلاقیاتی میکشاند که. عملاً بتوانیم در همین دنیا قیامتی زندگی کنیم و إنشاءالله حجابهای بین خود و عالم برتر را قبل از ورود به آن عالم مرتفع نماییم.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢نبض تفکر و نیاز جامعه در دست روحانیت
⭕️حوزهها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آیندهی جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند.
⭕️چه بسا شیوههای رایج ادارهی امور مردم در سالهای آینده تغییر کند و جوامع بشری برای برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هماکنون باید برای این موضوع فکری کنند.
📕امام خمینی(ره)
#حوزه_علمیه
⚫️" النّبیّ اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امّهاتهم... (احزاب / ۶)
◼️ حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین امّ المومنین در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.
◼️ این سعادت از بین همه زنان پیامبر اسلام(ص) نصیب وی گشته که یازده امام از نسلش از طریق حضرت فاطمه(س) به وجود بیاید.
◼️ پیامبر اکرم(ص) ثروت خدیجه را یکی از عوامل ایستادگی و استواری دین اسلام شمرده و به نظر بسیاری از مفسران، آیه شریفه "و وجدک عائلآ فاغنی" به نقش اقتصادی خدیجه(س) در پیشرفت نهضت جهانی اسلام اشاره دارد.
◼️ وی اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و به فرموده امیرالمومنین(ع) یکی از سرور زنان عالم در اندیشه و دانش و منش مترقی است و کمال جویی و ستم ستیزی و آزادی خواهی از صفات بارز وی بوده است.
به روح بلندش صلوات می فرستیم.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم.pdf
1.97M
دانلود کتاب روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم
نویسندگان: محمدعلی لسانی فشارکی، حسین مرادی زنجانی
ناشر: بوستان کتاب قم
سال نشر: 1386 (چاپ دوم)
معرفی:
برای برداشت از قرآن، آنچه در وهلۀ نخست هائز اهمیّت است تدبر در آیات و مفهومیابی مستقیم و بیواسطه از مضامین آنهاست. پژوهشگر قرآنی، ابتدا باید بکوشد تا فارغ از هرگونه اثرپذیری از نظریات مفسران عظام، بیواسطه و مستقیم، از عبارات و اشارات قرآن کریم «استفاده» کند و توشه برگیرد؛ چنان که دو – سه دهۀ اخیر بسیار بودهاند کسانی که در پرتو روش تحقیق موضوعی و از طریق ارتباط مستقیم با متن قرآن و مفهومیابی از آن و دستیابی به نکات برجسته و ناب کلامالله، در ارتباط با موضوع مورد نظر، با قرآن کریم از نو أنس گرفته و تجدید عهد کردهاند. اثر حاضر، چنین هدفی را دنبال میکند.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
✅ داستان شیعه شدن پرفسور برلون توسط دعای ابوحمزه ثمالی
🔸 مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی دچار بیماری معده شده بودند، پروفسور برلون را از اروپا برای جراحی ایشان آوردند، جراح حاذق پس از یک عمل سه ساعته زمانی که آن مرجع تقلید در حال به هوش آمدن بودند، به مترجم دستور داد تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن می گویند را برایش ترجمه کند.
👈مرحوم آیت الله میلانی در آن لحظات فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کردند، پس از این مساله پروفسور برلون گفت: شهادتین را به من بیاموزید، از این لحظه می خواهم مسلمان شوم و پیرو مکتب این روحانی باشم.
⁉️ وقتی دلیل این کار را پرسیدند، پروفسور برلون گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان می دهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود، در آن لحظه به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش در همین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های کوچه بازاری جوانان آن روزگار را زمزمه می کند، در آن لحظه بود که فهمیدم حقیقت، نزد کدام مکتب است .
🔹 بعد از آن هم وصیت کرد وی را در شهری که مرحوم میلانی را در آن دفن کرده اند به خاک بسپارند و اینچنین شد که مزار این پروفسور مسیحی، مسلمان شده در خواجه ربیع، محل مراجعه مردم و افرادی است که حقیقت اسلام را باور کرده اند قرار دارد.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
#امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
امشب دل ما حال و هوایی دارد
در شهر مدینه کربلایی دارد
آن روز که نابود شود آل سعود
ایوان حسن عجب صفایی دارد
#یاسر_رحمانی
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | اشک و بغض رهبر انقلاب پس از پایان شعر خانم عاطفه جعفری
🔹️ رهبر انقلاب در واکنش به شعر #عاطفه_جعفری که دربارهی شهدای فاطمیون در محضر ایشان خوانده شد فرمودند: خیلی ممنون خانم. خیلی خوب! شهدای مظلوم فاطمیون؛ جا دارد که به آنها واقعا پرداخته بشود.
🆔 @gharar_at