eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
664 عکس
132 ویدیو
287 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
a195.pdf
2.82M
🔰 اولویتهای پژوهشی دانش کلام 🔸این طرح از طرف معاونت پژوهش حوزه و با همکاری انجمن کلام و مشارکت کارشناسان خبره عرصه مباحث کلامی حوزه از جمله برخی از اساتید گروه کلام موسسه امام خمینی انجام شده است . 💢 این اولویت پژوهی با نگاه نیازشناسانه و آینده پژوهانه با لحاظ کار میدانی و نیز مصاحبه های متعدد با اساتید فن صورت گرفته است . 🆔@meshkatnoor
قابل توجه پژوهشگران محترم در شرایط کرونا پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند دسترسی آزاد داده شده به تمام اطلاعات و پایان نامه هایی که مورد نیاز هست سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 💠بانک های اطلاعاتی 🔺www.umi.com/pqdauto 🔺www.search.ebscohost.com 🔺www.sciencedirect.com 🔺www.emeraldinsight.com 🔺www.online.sagepub.com 🔺www.springerlink.com 🔺www.scopus.com 🔺http://apps.isiknowledge.com 🔺www.anjoman.urbanity.ir 💠پایان نامه های داخلی و خارجی 🔺www.irandoc.ac.ir 🔺www.urbanity.ir 🔺www.umi.com/pgdauto 🔺www.mhrn.net 🔺www.theses.org 💠مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس 🔺www.nlai.ir 🔺www.loc.gov 🔺www.bl.uk 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ 🔺www.findarticles.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 💠دسترسي به متن کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه از24 کشور اروپايي: 🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: 🔺http://escholarship.org/ 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: 🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي: 🔺http://www.oalib.com/ 💠دسترسي به پايان نامه هاي الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام: 🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال هاي سايت In Tech: 🔺http://www.intechopen.com/ 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي ، دانشگاه McGill : 🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: 🔺http://highwire.stanford.edu/ 💠دسترسي به مقالات و متون علمي پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا: 🔺http://www.pnas.org کانال 《میراث عرفا》 ایتا http://eitaa.com/miratheorafa تلگرام https://t.me/miratheorafa
....به بعضی التماس می کنیم ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبروی مومن مهم است نه مدیران مفسد و متخلف و بی‌تخصص و بی‌تعهد! حفظ ارزش‌ها و منافع عموم جامعه، مهم‌تر از آبروی افرادی است که با فساد، مردم را نسبت به دین و نظام اسلامی بدبین می‌کنند! چگونه اشرار را در شهر می‌چرخانید اما مفسدان اقتصادی و سیاسی را با سلام و صلوات نگه می‌دارید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسبی در گل و باتلاق گیر کرده است و قادر به حرکت نیست. سر و کله‌ی سه اسب سوار پیدا می‌شود. اسب را می‌بینند و متوجه معضل او می‌شوند. مدتی فکر می‌کنند که چگونه اسب را نجات دهند. به این‌ نتیجه می‌رسند که تعدادی اسب به دور این اسب بیاورند و این اسبان به دور این باتلاق شروع به دویدن کنند. وقتی اسب گرفتار می‌بیند که اسبان دیگر با آزادی و نشاط حرکت می‌کنند، امید در او ‌‌دمیده می‌شود و با گرفتن الهام از اسبان آزاد به خود نهیب می‌زند و با انرژی درونی خود و بدون هیچ وسیله‌ی دیگری خود را می رهاند. 💠 گاه در ما نیروها راکد شده و ناامیدی موجب درماندگی ما می‌شود و حسّ فعّالیت نداریم، یکی از کارهای خوب این است که به فعالیّت‌ها و حرکت‌های مثبت و موفّق دیگران خوب نگاه کنیم و لذّت ببریم تا به تدریج برای تلاش و حرکت جدید ترغیب شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام على عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود غررالحكم حدیث3241 🆔 @qomirib
♨️ کارگاه آموزشی ✳️ «اعتبارسنجی منابع حدیثی فریقین» 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدکاظم طباطبایی 🗓 دوشنبه - ۲۴ آبان 1400 ⏰ساعت ۱۰ صبح 🏢 قم، خيابان ۷۵ متری عمار یاسر، خیابان شهید آیت الّله قدوسی، ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، (طبقه پنجم- اتاق ۵۱۶) 🌐 امکان مشاهده و حضور به صورت مجازی نیز از طریق لینک زیر 🔗 live.hzrc.ac.ir #️⃣ 🔗 https://zil.ink/taraef 🆔 @taraef_ir
📌پهلوی در آینه علت اینکه بعضی ها گمان میکنند در دوران پهلوی بوده، اینست که نرخهای زمان شاه را برای جوانان بیان میکنند ولی از درامدهای آن زمان صحبت نمیکنند تا جوانان با مقایسه‌ی این با زمان شاه با یک محاسبه‌ی ساده متوجه شوند که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده‌است حالا جهت اطلاع جوانان به چند نمونه اشاره میکنم: 1⃣خرید خودرو سال 49 که 18 هزارتومان بود حقوق یک در ماه 200 تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود اگر میخواست پیکان بخرد باید 90 ماه یعنی 7 سال و نیمش را پرداخت میکرد و یا یک معلم که حقوقش 500 تک تومانی بود باید 36 ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود پرداخت میکرد ◀در سال، کلا هزار پیکان تولید می شد که انهم به سختی فروخته میشد چون مردم توان نداشتند اما الان سالانه حدود یک میلیون خودرو خریداری میشود. یعنی چند برابر🤔 2⃣قیمت دلار سال 1350 آزاد امریکا 105 ریال فروخته میشد کارمندی که حقوق ماهیانه‌اش 200 تک تومانی بود میتوانست با حقوقش تقریباً دلار بخرد ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و درکنار ان شاخص توسعه انسانی و کاهش فقر و.. هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند. ◀️در سالِ 50 ، روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی 25 تا 30 ریال بود یعنی یک کارگر اگر روز و نیم کار میکرد میتوانست یک دلار بخرد. 3⃣اقلام مصرفی زمان شاه یک 4 و نیم کیلویی روغن نباتی 29 تک تومانی قیمت داشت و کارگری که مزد روزانه اش درسال ۵۴ ، 60 ریال بود تقریبا 5 روزش را میبایست بابت یک حلب روغن 4 و نیم کیلویی پرداخت میکرد ◀️سال 54 منجمد کیلویی 105 ریال فروخته میشد و مزد کارگر در همین فردوس 60 تا 70 ریال بود یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را میپرداخت نهایتاً 670 گرم مرغ خریداری میکرد. ◀️سال 54 قیمت یک یاماها 100 خارجی 5600 تومان بود و کارمندی که حقوقش 500 تک تومانی بود میخواست موتور بخرد میبایست تقریبا حقوق را پرداخت میکرد و اگر یک کارگر با مزد 6 تک تومانیش میخواست موتور بخرد میبایست مزد934 روز یعنی 2 سال و نیمش را پرداخت میکرد ◀️نان درزمان شاه 5 ریال بود و کارگری که در روز 6 تک تومانی مزد میگرفت میتوانست 12 نان سنگک بخرد 4⃣خدمات عمومی در طول 52 سال حکومت پهلوی کل فردوس 320 شماره هندلیِ غیر خودکار داشت و بجز دو بخش سرایان و بشرویه که هر کدام 3 یا 4 خط تلفن هندلی داشتند و در کل روستاهای استان خراسانِ بزرگ فقط 31 دارای یک خط تلفن برای تماس عموم بودند😯 در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال 64 یعنی در عرض 6 سال همین فردوس به برکت انقلاب اسلامی دارای #2 هزار شماره تلفن خودکار گردید و در سال 74 بالغ بر95 درصد روستاهای فردوس دارای تلفن خودکار خانگی شدند. ◀️کل شهر در52 سال حکومت پهلوی 41000 شماره تلفن داشت که درسال 74 یعنی در عرض 16 سال 194000 شماره‌ی جدید بمردم واگذار شد . ◀️درزمان شاه از سراسری و آب لوله کشی و راه در روستاها خبری نبود و این یعنی شیوع انواع بیماری ها بین مردم. اگر وضع ات خوب بود، تازه می توانستی به پزشک هندی و پاکستانی مراجعه کنی!! 5⃣صداو سیما درزمان شاه ایران فقط یک تلویزیونی داشت که آنهم ساعت 4 بعد از ظهر روشن و 11 و نیم شب خاموش میشد. ◀️درزمان شاه فقط در استانها بود و در هیچ شهر کوچکی دانشگاه وجود نداشت. ◀️درزمان دختران حق نداشتند با وارد مدارس شوند و بسیاری ازدختران ایرانی از تحصیل محروم گردیدند.
nf00627230-1.mp3
2.03M
🎵این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه
هدایت شده از امید محمدی سروش
سیمای دانشوران۹.mp3
43.58M
🎙 سیمای دانشوران(۹) 🌼 زندگانی صاحب المیزان(مرحوم علامه طباطبایی(ره) ) 🏁 پژوهش و گویندگی : 🔍 دراین پادکست سخنان آیت الله جوادی، علامه حسنزاده، علامه مطهری،آیت الله زنجانی،استاد دینانی،دکتر احمدی،دکتر عابدی،علامه مصباح و آیت الله مرعشی نجفی و.... رامیشنوید 💡 به مناسبت روز بزرگداشت علامه و هفته و ✅ کپی بدون لینک دانشنامه جایز نیست @daneshnameh1399
✳️ زندگینامه و جایگاه حضرت فاطمه معصومه (ع) ولادت فاطمه معصومه اول ذوالقعده اعلام شده است، با این حال اسناد کافی تاریخی و روایی در این باره وجود ندارد. ایشان نخستین دختر امام کاظم (ع) از نجمه خاتون و دومین فرزند ایشان است که در مدینه به دنیا آمد؛ امام کاظم نام «فاطمه» را بر او نهاد. فاطمه معصومه (ع) دوران کودکی خود را در دامن پدر سپری کرد و پس از شهادت ایشان در ۲۵ رجب ۱۸۳ق تحت تربیت برادر خود امام رضا (ع) قرار گرفت. پس از کوچ اجباری امام رضا (ع) به ایران در سال ۲۰۰ هجری قمری، امام با ارسال نامه ای محرمانه‎ از خواهرش، فاطمه معصومه و بسیاری از بستگانش خواست که به ایران هجرت کنند. در سال ۲۰۱ فاطمۀ معصومه و همراهانش پس از رسیدن به ساوه، با حملۀ مأموران حکومتی روبرو شدند که بر اثر آن شماری شهید و عده ای مجروح شدند، شماری نیز به کوه‎ها و مناطق دیگر پناه بردند. این حادثه‌ اثری ناخوشایند بر آن حضرت داشت، به طوری که بیمار شد، برخی نیز دلیل بیماری ایشان را مسمومیت دانسته اند. ایشان پس از اطلاع از مسافت کم ساوه تا قم، به اطرافیان خود فرمود: «مرا به شهر قم ببرید؛ زیرا از پدرم شنیدم که فرمود: قم سرزمین شیعیان ماست». مردم قم پس از آگاهی از حادثه‌ی ساوه، به استقبال آن بانو رفتند. به پیشنهاد موسی‌بن‌خزرج؛ بزرگ خاندان اشعریان قم، آن حضرت در منزل ایشان ساکن شد. پس از هفده روز از حضور آن حضرت در قم، ایشان در سن ۲۸ سالگی و در حالی که هنوز ازدواج نکرده بوند، چشم از جهان فروبستند. از حیات معنوی و علمی ایشان و نیز نقشی که در انتشار احادیث داشتند، گزارش قابل توجهی بدست ما نرسیده است. اما شواهدی چند نشان می دهد که از جایگاه علمی و معنوی ویژه ای برخوردار بوده است: اهل بیت (ع) گاه از برخی از فرزندان خود گله کرده و گاه آنان را مورد نفرین قرار دادند و در باره شماری از فرزندان خود هیچ ستایشی را بر زبان جاری نکردند. اما در باره فاطمه معصومه (ع) به یکصدا تمجید و ستایش شده است. این امر نشان می دهد که جایگاه ایشان تنها از جهت انتساب خانوادگی نیست، بلکه خود از شایستگی های فردی برخوردار بوده است. فاطمه معصومه (ع) پس از امام زادگانی؛ همچون عباس و علی اکبر (ع)، جزو معدود امام زادگانی است که زیارت آنان از سوی خود معصوم ابلاغ و اعلام شده است و این خود برای اثبات جایگاه ایشان از هر جهت کافی است. به استناد برخی از روایات نقل شده از امام کاظم، امام رضا و امام جواد (ع)، شیعیان برای زیارت قبر ایشان تشویق شده و آثاری همچون شفاعت و بهشت برای زیارت آن بانو مورد تاکید قرار گرفته است. گر چه آن بانوی مکرمه حضور چندانی در قم نداشت، اما با توجه به جایگاهی که در شماری از روایات برای قم و مرکزیت علمی آن ذکر شده؛ شهری که عشّ آل محمد است، و محل حضور اولیاء الهی است و علوم الهی از آن جا به جهانیان افاضه خواهد شد، می توان دریافت که حضور مدفن ایشان در قم با جایگاه ویژه این شهر گره خورده است. گویا مقدر چنین بود که خداوند این بانوی پاک را به عنوان هدیه ای آسمانی برای شهر قم و مردم آن دیار ارزانی دارد تا هم سند رضایت از آنان باشد و هم مدفن ایشان زمینه ولایت مداری ساکنان این منطقه را تقویت کند و هم قم از سال ۲۰۰ هجری تا کنون به عنوان دومین زیارتگاه اهل بیت (ع) در ایران، همچون آفتاب درخشش داشته باشد. به برکت مدفن فاطمه معصومه (ع) در قم، حوزه علمیه قم جان گرفت و از سده سوم تاکنون منشأ بسیاری از خدمات علمی و معنوی برای جهانیان شده است. در تمام این سال ها حوزه علمیه قم بسان نور ماه در برابر خورشید، هماره از نور وجود این بانو بهره گرفته و همه عالمان و عارفان الهی به دست بوسی و خدمت رسانی به آستان فاطمه معصومه (ع) افتخار و ابتهاج داشتند که خود نشانه ای از جایگاه ویژه این بانوی الهی دارد. از خداوند می طلبیم که ما را مشمول دعوات زاکیه اهل بیت و مشمول دعا و شفاعت فاطمه معصومه (ع) قرار دهد. ✍ حجت الاسلام دکتر علی نصیری
دختری در كابل داشت کتاب می‌فروخت؛ معشوقه‌اش را دید که به ‌سویش میاید، در این حال پدرش در نزدیکش ایستاده بود. به معشوقه‌اش گفت : آیا به‌خاطر گرفتنِ کتابی‌ که نامش " آیا پدر در خانه‌ هست" از يورگ دنيل نویسنده آلمانی، آمده‌ای؟ پسر گفت: خیر! من به‌خاطر گرفتنِ کتابی به اسم "کجا باید ببینمت" از توماس مونیز نویسنده انگلیسی، آمده‌ام. دختر در پاسخ گفت: آن کتاب را ندارم، اما می‌توانم کتابی‌ به نام " زیرِ درختِان سيب" از نویسنده آمریکایی، پاتریس اولفر را پيشنهاد كنم. پسر گفت: خوب است و اما؛ آیا می‌توانی فردا کتابِ "بعد از ۵ دقیقه تماس میگیرم" از نویسنده بلژیکی، ژان برنار را بیاوری؟ دختر در پاسخش گفت:بلی! باکمالِ مَیل، ضمنا توصيه ميكنم کتاب " هرگز تنها نمی‌گذارمت" از نویسنده فرانسوی میشل دنیل را بخوانى. بعد از آن ... پدر گفت: این كتاب ها زیاد است، آیا همه‌اش را مطالعه خواهد کرد؟! دختر گفت: بلی پدر، او جوانى باهوش و کوشا است. پدر گفت ؛ خوب است دخترِ دوست‌ داشتنی‌ام، در اينصورت بهتر است کتابِ "من کودن؛ نیستم" از نویسنده هلندى فرانک مرتینیز را هم بخواند. و تو هم بد نيست کتاب "براى عروسی با پسر عمه‌ات آماده شو" از نویسنده روسی، موریس استانكويچ را حتما بخوانی..!!!😂😂😂😂😂😂😂🌺 هفته کتابخوانی مبارک داستانهای مفیدواموزنده درکانال ما بهره مندشوید @golchinmofid 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
✅ دیشب به لطف الهی توفیق زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فراهم آمد و به نیابت از دوستان و همراهان سلام و ارادت قلبی ابلاغ گردید. شخصا دین زیاد به ایشان دارم و رویکرد مطالعات حدیثی این ناچیز مرهون لطف و عنایت ایشان است. همزمان به دانشکده علوم حدیث سر زدم. خاطرات شیرین بسیار مربوط به دهه هفتاد که در این دانشکده تدریس و همکاری پژوهشی داشتم، احیاء شد. کتابخانه بسیار ممتعی دارد که متاسفانه آن چنان شور و شوقی برای استفاده از آن مشهود نیست. رکود علمی در حوزه و دانشگاه انکار ناپذیر و ماجرایی بس تلخ و گزنده است. مرقد سید الکریم مشحون از قبور عالمان بزرگ و رجال نامی از حوزه و دانشگاه و رجال سیاسی و فرهنگی در سده های متمادی گذشته و اخیر است. قبور رجال نامی همچون ابوالفتوح رازی تا ملا علی کنی، آیت الله کاشانی، آیت الله شاه ابادی، مرحوم فلسفی تا مرحوم عباس اقبال آشتیانی تا نام آورانی دیگر. با سوز و گداز عمیق می گویم که شهری این چنین آکنده از علم و فضل امروزه از قحط نام آوران علمی به خود می پیچد! کدام عالم نامی و تاثیرگذار را امروزه می توان در شهر ری سراغ گرفت؟! اگر ری با چنان تاریخ تابناکش چنین دچار قحط رجال باشد، وای به حال سایر شهرها و مناطق خرد و کلان کشور! آن قدر به انباشت شمار و عدد و ثبت مدارک و مدارج مشغول شده ایم که نه از دل حوزه های ما از آن نام آوران گذشته خبری است و نه از دانشگاه های ما! خداوند به این سرزمین رحمت آورد! ✍ علی نصیری (استاد دروس خارج فقه و تفسیر حوزه علمیه قم و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت تهران) http://eitaa.com/alinasirigilani
گاهي لحظه هايم از تو لبريز مي شود از احساسم سر مي روي و فضاي خانه ام پر مي شود از دلتنگي پشت كدام پنجره بايستم كه تو را انتظار نكشد؟ و زير سقف كدام آسمان نفس بكشم كه عطر تو سرشارم نکند؟ دلتنگم و هيچ چيز جز تو حال مرا خوب نخواهد كرد....
ماجرای ﺧﺎﮐﺴﭙﺎﺭﯼ حافظ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺣﺎﻓﻆ از دنیا می‌رود ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺑﺎﺯار ﺑﻪ ﻓﺘﻮﺍﯼ ﻣﻔﺘﯽ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ می‌ریزند ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺩﻓﻦ ﺟﺴﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺩﺭ ﻣﺼﻼﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، به این ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺷﺮﺍﺏ‌ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺑﯽ‌ﺩﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ برمی‌خیزند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﮕﻮ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺟﺮ ﻭ ﺑﺤﺚ ﺯﯾﺎﺩ، ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ می‌دهد ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﻝ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﮐﺘﺎﺏ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺩﺳﺖ ﮐﻮﺩﮐﯽ می‌دهند ﻭ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ‌می‌کند ﻭ ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ ‌می‌شود: «ﻋﯿﺐ ﺭﻧﺪﺍﻥ ﻣﮑﻦ ﺍﯼ ﺯﺍﻫﺪ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﺳﺮﺷﺖ ﮐﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﮔﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺷﺖ ﻣﻦ ﺍﮔﺮ ﻧﯿﮑﻢ ﻭ ﮔﺮ ﺑﺪ ﺗﻮ ﺑﺮﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﺵ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺁﻥ ﺩِﺭﻭَﺩ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎﺭ ﮐﻪ ﮐﺸﺖ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻃﺎﻟﺐ ﯾﺎﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﻫﺸﯿﺎﺭ ﻭ ﭼﻪ ﻣﺴﺖ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﭼﻪ ﮐﻨﺸﺖ» ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﻩ می‌شوند ﻭ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﯾﺮ می‌افکنند. ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﻓﻦ پیکر حافظ انجام می‌شود ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺎﻓﻆ «ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻐﯿﺐ» ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪ. 📚 تاریخ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ
4_5774173012202882079.mp3
8.67M
🎵دلم گرفته ای رفیق... گرشارضائی تقدیم به عزیزی که رفیق_شهید داره
101محورهای اساتید ممتاز علی نصیری.pdf
833.7K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر علی نصیری ✅ عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت و مدرس دروس آشنایی با منابع اسلامی، اخلاق اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقطع ارشد و دکتری 🔰 میزمعارف @mizemaaref
Magiran | بررسی انتقادی معیارهای نقد متن حدیث از دیدگاه قرآنیان ایران و تاملی بر آثار کلامی آن https://www.magiran.com/paper/2283642