eitaa logo
اندیشانه
48 دنبال‌کننده
666 عکس
134 ویدیو
296 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
02 Bitabie Roghaye.mp3
3.5M
🎵صوت بسیار زیبا تقدیم به شهدای کربلا 🎤 پویا بیاتی ◼️◾️▪️بی تابی رقیه▪️◾️◼️
🔺دشمنی آشکار #منصور_هاشمی_خراسانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی! 🚫حفاظت و یاری و اطاعت از رهبری ایران؛ منافی با حفاظت و اعانت و اطاعت از مهدی(ع) است و از موانع ظهور او شمرده میشود...🚫 ✍️ پ.ن: هاشمی خراسانی شیادی است مثل احمدالحسن که برای منحرف کردن عقیده #مهدویت در بین شیعیان ، فعالیت دارد. #نقد_هاشمی_خراسانی #نقد_مدعیان_دروغین 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
🔰 اصول مبانی فکری 🔸 اومانیسم با نفی محوریت خدا و وحی الهی و محور قرار دادن انسان در همه امور زندگی در مبانی فکری خود، اصول زیر را ترویج می‌کرد: 1️⃣ خویشتن مالکی 🔸 انسان، مالک و صاحب اختیار خود است و اوست که می‌تواند برای خود هر نوع تصمیمی بگیرد و بر زندگی خود مسلط باشد؛ یعنی هر نوع حاکمیت دیگری حتی حاکمیت دین و خدا بر او مردود است. از این رو، قضا و قدر الهی را نمی‌پذیرد. 2️⃣ اصالت علایق انسانی 🔸 یعنی از آنجا که انسان، محور و مدار ارزش برای همه چیزهاست، هر نوع علاقه و خواست او اعم از عقلانی یا نفسانی، ارزش و معیار محسوب می‌شود. مثلا اگر مسیحیت بر رهبانیت و ترک لذایذ دنیوی تأکید دارد، اومانیست‌ها با توجه به تمایل طبیعی انسان‌ها، رسیدن به حداکثر را ترویج می‌کنند. 3️⃣ و آزادی 🔸 آنگاه که انسان در نگاه اومانیسم صاحب اختیار خود محسوب می‌شود، مجاز به هر اراده‌ای است و هیچ قید و بندی از سوی کلیسا و دین را نمی‌پذیرد. پذیرش قيود اجتماعی و قانونی نیز از روی ناچاری است. انسان از دیدگاه اومانیسم، در رسیدن به اهداف خود آزاد است و در صورت امکان از هر نوع وسیله‌ای مشروع یا نامشروع می‌تواند بهره گیرد؛ مگر اینکه با محدودیت‌های اجباری جامعه و دولت روبه رو باشد. 4️⃣ اصالت عقل انسان 🔸 بر این مبنا عقل بشر، خود بنیاد و مستقل از وحی الهی است و توانایی راهنمایی بشر به سعادت را دارد. اومانیسم بر توانایی بالای عقل بشر (عقل منقطع از وحی و مستقل)، برای رفع مشکلات انسان و اجتماع تأکید دارد. از این رو طبق نظر این مکتب، به وحی الهی نیاز ندارد. 5️⃣ طبیعت‌گرایی 🔸 در مکتب اومانیسم، انسان جزئی از طبیعت است و نمی‌تواند از امور طبیعی جدا باشد. بنابراین، مکتب یادشده رویکردی بنیادی به جسم و حواس و نیازهای او دارد که انسان را به طبیعت گره می‌زند. بر این مبنا توجه به لذت جسمانی و تنفر از ریاضت، بسیار مهم است. این اصل، نشان دهنده بالا بودن ارزش جسم و فیزیک انسانی در مکتب اومانیسم است. 6️⃣ مدارا و 🔸 آنگاه که فرد انسانی اصالت می‌یابد و خواسته‌ها و علایق، افکار و احساسات و عملکرد او معیار می‌شود، مشکلی خود را می‌نمایاند و آن، تضاد منافع، افکار و احساسات انسان‌ها باهم است. 🔸 در مکتب اومانیسم، از آنجا که بر اصالت انسان تأکید می‌شود، ، گرایش‌ها و عمل هیچ فرد یا گروهی بر دیگری برتری ندارد؛ بلکه همه واجد ارزش و اعتبارند. در چنین موقعیتی برای جلوگیری از رویارویی‌ها، اومانیسم انسان‌ها را به مدارا و تساهل با یکدیگر فرا می‌خواند. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
audio_2018-10-04_16-51-08.ogg
2.26M
اگه رفتی زیر قبّه ی حسین یادم کن اگه رفتی توی بین الحرمین یادم کن
سلام، غریب تر از هر غریب! سلام، مزار بی چراغ، تربت بی زایر، بهشت گمشده! سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده! سلام، سینه شعله ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده! سلام، امام غریب من! 🏴شهادت دومین ولی حق، صاحب کرامت و شفیع قیامت امام حسن مجتبى علیه السلام تسلیت باد. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
🔺 اهمیت صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام 🔹 در زمان حضرت #مجتبی علیه‌السلام اول #مؤمن به آن بزرگوار حضرت #سیدالشهداء بود که قبول داشت هر چه برادرم بگوید و انجام بدهد، من مطیع او هستم. این #مقام شریفی بود که آن حضرت داشت و در اثر همین متابعت از برادرش بود که جریان #کربلا پایه‌ریزی شد؛ اگر آن متابعت نبود جریان کربلا و آثاری که از #عاشورا و کربلا بود، نمی‌ماند. فلذا دانشمندانی که درباره این جریان عجیب #صلح زمانِ حضرت مجتبی علیه‌السلام مطالبی نوشتند، تصریح کردند به این‌که جریان عاشورای امام #حسین علیه‌السلام قبل از آن‌که حسینی باشد، حسنی بود! پایه‌ریزی‌اش را حضرت مجتبی علیه‌السلام کرد و طوری اوضاع و احوال جور شد که حضرت سیدالشهداء از #شهادت بتواند نتیجه بگیرد، وگرنه تحملاتی که آن حضرت تا مافوق کوه‌ها کردند، اگر این #مصیبات را #صبر و تحمل نمی‌کردند و دست به شمشیر می‌بردند و #شهید می‌شدند، خودش و یارانش و حضرت سیدالشهداء و #خاندان_رسالت به طور کلی قتل عام شده بودند و آن آثار کربلا هم هیچ نبود؛ همه می‌گفتند همان‌طور که جنگ #جمل شد، جنگ #صفین شد، جنگ با #خوارج شد؛ یک #جنگ هم بعد از این‌ها شد و در آن جنگ همان‌هایی که این جنگ‌ها را به پا کرده بودند، از بین رفتند و تمام شد!؛ کار می‌افتاد دست #مفسدین فی الارضی به نام #بنی_امیه و دیگر خدا می‌دانست که چه‌ها می‌شد!. ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
-4022222 پیاله اربعین.pdf
538.7K
🌀 کتاب ۴۰ پیاله از جام اربعین ۴۰ نکته از فرمایشات آیت‌الله مصباح ‌پیرامون اربعین 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
📚 کتاب شناسی 🔺نام کتاب: التعجب من اغلاط العامة" نویسنده: ابوالفتح محمدبن علی بن عثمان الکراجکی متوفای 499ق. ناشر: دارالغدیر. چاپ اول، عربی تک جلدی. مکان چاپ: قم. سال چاپ: 1421ق. تعداد صفحه: 155. 🔺کتاب فوق کتابی اعتقادی بوده و در زمینه امامت تدوین گشته است. آنچه مرحوم کراجکی را به تالیف کتاب مزبور برانگیخت اطلاع وی توسط یکی از برادران دینی از کتابی با نام "اطراف الدلائل و اوائل المسائل" (از امالی شیخ مفید) بود که مطالبی در موضوع امامت در بر داشته است. آخرین باب آن کتاب اختصاص به اغلاط عامه داشته و شیخ مفید آنها را به طریق تعجب از اهل سنت آورده بود. شیخ به اقتضای کتابش مطالب کمی را از اغلاط عامه در آن باب کوچک ذکر کرده و بخاطر کمی آن مطلب و ضیق آن باب تاسف خورده است. این امر کراجکی را به سلوک سبیل استادش کشاند و به تبعیت از قول و قصد او این کتاب مستقل را در این موضوع که مرتبط با بحث امامت است تدوین نمود. 🔺کتاب فوق هفده فصل دارد که غلط ها و اشتباهات فاحش اهل سنت را در موضوعاتی همچون وصیت، نص، اختیار ابی بکر، امام، علم امام، عصمت، امامت مفضول، تقیه، حق صحابه، اسماء و صفات، بغض نسبت به اهل بیت، تفضیل ابی بکر به آیه غار، مسئله انفاق ابی بکر، مسئله فدک و بدعت اهل سنت در احکام و شریعت اسلام، و غلط های بکریه را ذکر کرده است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
اندیشانه
✍پیاده روی برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) در #اريعین چه دلیلی دارد؟ 🔻تولي و تبري(دوستی با دوستان خدا و
✍ فلسفه‌ی پیاده روی اربعین به سمت کربلا چیست؟ (۲) 🔹 همواره آیین‌ها و ادیان مختلف با هدف همبستگی میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود، ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می کنند.یکی از پیامدهای این‌گونه تجمعات، نمود جهانی و به نوعی تبلیغ آن جریان اجتماعی است که معمولا در جامعه جهانی تاثیر گذار است. 🔹 به فرموده مقام معظم رهبری خلاء وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می‌کند. کربلا می‌تواند «نماد» تبلور وحدت وبیعت با امام باشد که «نمود»ی جهانی خواهد داشت. شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست. ✔️ پیاده به زیارت امام حسین (علیه‌السلام) رفتن موضوعیت دارد. 🔹 بنا به فرموده امام عسکری (ع)؛ یکی از نشانه‌های مومن که در این روایت مقصود شیعه است، زیارت سیدالشهدا در روز اربعین می‌باشد.[۱] زیارتی که با پای پیاده رفتنِ آن هم «موضوعیت» دارد. چرا که امام صادق (ع) به یکی از دوستان خود می‌فرماید: قبر حسین(ع) را زیارت کن و ترک مکن. پرسیدم: ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؟ حضرت فرمود: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند به هر قدمى که بر مى‏‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى ‏برد.[۲] 🔹 ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از منزلش خارج شود اگر پیاده باشد، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله بر می‌دارد، یک حسنه می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشتۀ الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا (ص) به شما سلام می‌رساند، و پیغام می‌دهد (مژده می‌دهد): عملت را از سر بگیر که تمام گناهان گذشته‌ات بخشیده شده است. [۳] ✔️ سابقه ای تاریخی سنت پیاده روی: 🔹 از جهتی جریان پیاده روی برای زیارت سیدالشهدا در روز اربعین سابقه‌ای تاریخی نیز دارد؛ زیارت کربلا با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری»[۴] رسم بوده است،‌ اما در برهه‌ای از زمان به فراموشی سپرده می‌شود که در نهایت توسط «شیخ میرزا حسین نوری» دوباره احیا می‌شود. 🔹 ایشان آخرین بار در سال ۱۳۱۹ هجری با پای پیاده به زیارت حرم أباعبدالله حسین(ع) رفت. با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود زائران، عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند. پی‌نوشت‌ها: [۱]. بحار الانوار، علامه مجلسی، ج۹۸، ص۳۴۸ [۲]. کامل الزیارات،ابن قولویه،ص۱۳۴ (عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَیْمُونٍ الصَّائِغِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: یَا عَلِیُّ زُرِ الْحُسَیْنَ وَ لَا تَدَعْهُ. قَالَ قُلْتُ: مَا لِمَنْ أَتَاهُ مِنَ الثَّوَابِ؟ قَالَ مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً؛) [۳]. همان ، ص۱۳۲-«مَنْ‏ خَرَجَ‏ مِنْ‏ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص، إِنْ کَانَ مَاشِیاً، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَةً، حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ، حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ، حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ: اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى» [۴]. متوفی سال ۱۲۸۱ قمری 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
4_625468218936397215.pdf
1.33M
📚 #دانلود کتاب آیین همسرداری ✍ #آیت_الله_امینی 🌹نرم افزار وُرد را از کافه بازار دریافت، سپس این کتاب ارزشمند و مفید را دانلود و مطالعه بفرمایید🌹 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام