♨️ قابل توجه کسانی که به آمریکا و امضای کری و برجام دل بسته بودند:
❌محرومیت، اولین و کمترین عقوبت دل بستن به دشمن است// باید استغفار کنیم از دل بستن به کدخدا و بگوییم غلط کردیم // الآن هم دل به اروپا نبندیم // کسانی که به چین و روسیه هم دل بسته اند، در اشتباهند.
🔰 سخنان مهم علامه مصباح در شب شهادت امام جواد(ع)
🔹 اعتماد تنها باید به خدا باشد. اعتماد به غیر خدا ممنوع است؛ به خصوص به گنهکاران و بهخصوص به دشمنان اسلام.
🔸 در دعاها نیز انقطاع به خدا آمده است؛ یعنی انسان همه کارهایش را از خدا بخواهد. اما انقطاع به خلق یعنی اینکه انسان تمام نیازهایش را از مخلوق بخواهد.
🔹 در انقطاع به خلق گاهی انسان نیازهایش را از یک مسلمان مؤمن میخواهد. این کار اگرچه عالی نیست، اما کاملا مخالف انقطاع الی الله نیست؛ بدتر از این مورد جایی است که انسان به سراغ گناهکاری برود و به او التماس کند که نیازش را برطرف کند. این کار بسیار زشت است، اما زشتتر و بدتر از این جایی است که انسان به دشمن خدا دل ببندد!
🔸 خداوند کسی را که به فاجری دل ببندد، قطعا محروم میکند، چه رسد که انسان به کسی دل ببندد که علیه اسلام اقدام میکند و آنها را آزار و اذیت کرده، تحریم میکند، دانشمندانشان را ترور میکند و در زندگی مسلمانان مانع ایجاد میکند. طبیعی است که خداوند کسانی را که توکل به خدا را رها کنند و به چنین افرادی دل ببندند، بدبخت، بیچاره و ذلیل میکند.
🔹 باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم؛ ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دلخوش کرده بودیم؛ ما را ببخش که به اروپاییها دل خوش کردهایم!
🔸 حتی برخی به روسیه و چین دل بستهاند؛ آنها هم اشتباه میکنند؛ آیا فکر میکنند آنها ما را دوست دارند؟ کسانی که واقعا ما را دوست دارند همین خدا و اولیای الهی هستند؛ درخانه آنها برویم و ببینیم که جواب ما را میدهند.
🔹 مگر نه این بود که با همین توسلات خالصانه به این اولیای الهی و اعتماد به خدا، در دفاع مقدس بر دنیا غالب شدیم؟ امروز هم اگر مخلصانه به اولیای الهی متوسل شویم و دل از غیر خدا ببریم، قطعا نتیجهاش را خواهیم دید.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
این روز ها نبودنت بیشتر احساس می شود:
▪️واکنش جنجالی و توییتری حجت الاسلام #پناهیان به سخنان اخیر رئیس جمهور در هیئت دولت👌👏
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
در آخرالزمان حماسه چگونه آفریده میشود؟
روزبهروز مقتدرتر میشویم، مظلومیتهای جدیدی هم به کارمان اضافه میشود؛ منتها این مظلومیت با انواع مظلومیتهایی که تاکنون بوده، فرق دارد.
امام صادق(ع) میفرماید: "کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّةِ»(کافی/2/220) هرچقدر این امر(فرج) نزدیکتر میشود، تقیه شدیدتر میشود، دیگر شما هر حرفی را نمیتوانی بگویی. قدرت با شما است ولی "فعلاً هیچ چیز نگو!". تقیه شدیدتر میشود. قبلاً روضۀ حضرت زهرا(س) راحتتر میخواندی، اما حالا دیگر نمیتوانی بخوانی! بله همین است.
وقتی مقتدر نیستی، مظلومیت یکجور است و وقتی مقتدر هستی مظلومیت جور دیگر است. مظلومیتهای دوران اقتدار امیرالمؤمنین(ع) را ببینید که گاهی مالکاشتر هم تاب نمیآورد و داد میزد!
ما به دوران اقتدار میرسیم و در دوران اقتدار مظلومیتهای ویژهای وسط میآید، من میخواهم نمونههایی از این مظلومیتها را بگویم.
میفرماید: مؤمن حُسن خودش را به رفیقش میدهد. یعنی میگوید: او این کار خوب را انجام داده است و عیب رفیقش را به خودش میگیرد. یعنی میگوید: این تقصیرِ من بوده، در حالی که تقصیر رفیقش بوده است. اینها نمونه است؛ نمونههایی است که جنس حماسههای آخرالزمانِ در اوج اقتدارِ قبل از ظهور را به ما نشان میدهد. من از بعد از ظهور زیاد خبر ندارم.
گفت: آقا جان، امام صادق(ع) قیام کنید! خواهش میکنم! تمنا میکنم! شما یار زیاد دارید! آقا فرمود: شما با همدیگر اینطوری هستید که راحت از پول همدیگر استفاده کنید و بدون اجازۀ هم بردارید؟ گفت: نه آقا، نمیشود! حساب حساب است، کاکا برادر! حضرت فرمود: یاران آخرین امام اینطوری هستند که مرز مالکیت بینشان نیست. گفت: نه آقا ما اینطوری نیستم! فرمود: پس اینقدر صدا نزن که آقا قیام کنید! (إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْکُوفَةِ لَجَمَاعَةٌ کَثِیرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوکَ وَ اتَّبَعُوکَ قَالَ: یَجِیءُ أَحَدُکُمْ إِلَى کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ؟ فَقَالَ: لَا. فَقَالَ: هُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ. ثُمَّ قَالَ... إِذَا قَامَ الْقَائِمُ جَاءَتِ الْمُزَامَلَةُ وَ أَتَى الرَّجُلُ إِلَى کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَمْنَعُهُ؛ اختصاص مفید/ص24)
من وقتی به این حدیث- و فقط هم به همین حدیث- میرسم، یعنی به موضوع "اوج برادری و ایثار قبل از ظهور" میرسم، تنها نقطهای است که میگویم نکند فرج به این زودیها نشود، این تنها نقطه است!
میگوید: "حسین جان! ای کاش من کربلا بودم و جانم را برایت میدادم!" میفرماید: حالا نمیخواهد جانت را بدهی، یک ذره آبرویت را برای برادرت بده، برای رفیقت.
حماسههایی از جنس آخرالزمان! اینطور است که مظلوم واقع میشوی و هرچه به ظهور نزدیک تر میشود، بیشتر مظلوم واقع میشوی؛ منتها مظلومیتهای مدرن مخصوص دوران اقتدار است.
منبع: سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع "حماسه های آخرالزمانی"
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#حوزهسکولار
◼️موضوعات دروس خارج فقه سراسر کشور سال تحصیلی 97-96
🔴سهم عبادات و طهارات و نجاسات در دروس خارج 60%؛ سهم موضوعات مستحدثه4%
🔴آیا چنین حوزه ای سکولار نیست؟!
🆔 @feghahat
#شایعات!
از قتل هاشمی رفسنجانی!
تا قتل سید احمد خمینی!
کدامیک جدی است و باید پیگیری شود؟!
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
پیرمرد ۸۲ ساله با اعتماد به نفسی عجیب، اصرارداشته تنهایی بره به استخری که کسی به صورت چشمی یا با دوربین مراقبش نباشه! بعد که سکته کرده و غرق شده، همونا که زمانی دنبال ریاست جمهوری مادام العمریش بودن، طوری کنار #مرگ_هاشمی علامت تعجب میذارن انگار قرار بوده تا ابد سالم و زنده بمونه!
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
متلک سنگین ضرغامی به دولت
قیمه با قاف است یا غین؟!
#پلاکارد_بهانه_است
#مرگ_باذلت
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
درحالی که مردم از وزارت اطلاعات برای برخورد با دوتابعیتیهای دولت ناامید شدهاند و منتظرند اطلاعات #سپاه در این خصوص جدیت به خرج دهد، #روحانی مشکوک به #دوتابعیتی، میگوید فرماندهان نظامی هم با رای مردم انتخاب شوند! شاید راه نجاتش در این است که یگ نقاش هم به ریاست اطلاعات سپاه برسد!/نازکبین
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دستگاههای تبلیغاتی بذر ناامیدی را نپاشند در مردم
🔹جوری حرف زده میشود که آدم میبیند «عجب! مثل اینکه همهی درها بسته است»؛ خب اینجور نیست!
🔸بازخوانی بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار ۲۲مرداد ۹۷
📡. @TasnimNews
#روضهی_حوزه
تعصب علما و مراجع روی حوزه، ذاتا تعصبی درست است و باعث امیدواری اهل دین، اما آیا رواست به این بهانه، علیه هر نقد مشفقانهای به حوزه، آنهم توسط عناصر اندیشمند و دلسوز، تند شویم؟! فیالحال برای من سئوالاتی بهوجود آمده؛ آیا علما و مراجع، همین تعصب پسندیده روی حوزه را نسبت به معصومین هم دارند؟! چطور یک پلاکادر غلط، دست یک روحانی نامشهور را میبینند، ولی جملات شاذ روحانی مشهور علیه معصومین را نه؟! اگر طبق احکام دین، هزینهی نقد آیتالله مکارم از نقد امام زمان علیهالسلام بیشتر است، به ما هم توضیح بدهند آقایان! بسمالله الرحمن الرحیم! تمام حوزه و تمام فیضیه و تمام قم و نجف و مشهد، فدای یک تار موی مهدی فاطمه!
بله که ما از علما و مراجع، گله داریم! فقط شخص حسن روحانی، در همین سالیان اخیر، مکرر به تحریف اسلام و تاریخ اسلام و امامان دین مبین پرداختند، لیکن صدای شایسته و بایستهای از حضرات نشنیدیم! پس «علمای اسلام! به داد اسلام برسید!» و البته به داد مردم! اگر علمای اسلام، عنداللزوم زبان بیان درد مردم شوند و خود علمدار مطالبه شوند، دیگر طلبههای احساساتی، شعار غلط سر دست نمیگیرند! آیا چون رئیسجمهور «روحانی» است، جمهور نباید خود را ناظر بر هزار و یک مشکلی که دارد، متکی به حمایت علما و مراجع ببیند؟! و اما شکی نیست که حوزه تا خرخره، بدهکار نظام جمهوری اسلامی و خمینی و خامنهای و خون مطهر شهداست! در همین ۲ دورهی روحانی(!) مکرر از جانب دشمنان و دشمندوستان، نظام مظلوم ما، مورد انواع و اقسام فشارها و تهدیدات قرار گرفت! و معالاسف، ما واکنش غیرتمندانهای از بعضی علما و مراجع ندیدیم! چطور پلاکادر یک طلبه را میبینند، اما کینه و خشم دشمنان و دشمندوستان علیه اصل و اساس نظام را نه؟! و مگر نه آن است که برای این نظام، خونها داده شده و خون دلها خورده شده؟! شاید عنوان شود بیسوادی چون حقیر، لیاقت نقد علما و مراجع را ندارد! سلمنا! پس چگونه در برابر مجوز نقد امام زمان عجلالله تعالی فرجهالشریف که تلویحا توسط حسن روحانی صادر شد، سکوت اختیار شد؟! آیا چون حضرت صاحبالزمان در عصر غیبت هستند، چون منی نقد ایشان را مجازم اما نقد علما و مراجع را نه؟!
لذا نقد کار غلط فلان طلبه، جای خود و مدح استاد رحیمپور ازغدی هم جای خود! بله که حوزه باید تولید انبوه بصیرت کند، نه صرف عالم و مرجع! و فراموش نکردهایم حکم اعدام شیخفضلالله را، نه یک کتشلواری، که یک مثلا عالم و مرجع صادر کرد! آقایان! نه بالاتر از معصوماید و نه برتر از خمینی و خامنهای! والسلام! /حسین_قدیانی
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
✍بایدهای حوزه و سکولاریسم!!
💠برای تعیین استراتژی و آسیب شناسی هر ارگان یا مجموعه ای، لازم است در گام اول وضعیت فعلی را شناسایی و بعد وضعیت آرمانی را ترسیم نمود و بعد شروع به نسخه پیچیدن و مطالبه وضع مطلوب نمود.
💠شناخت و توجه به تلاشهای علما و مراجع در طول چند صدسال گذشته و حفظ دست آوردهای دین و تشیع را در وهله اول باید مورد توجه قرار داد. سطح دینی و اعتقادی بالای جامعه که منجر به تحقق انقلاب اسلامی و رشادتهای جوانان در جنگ تحمیلی شد را ما مدیون چه کسانی هستیم؟ چه کسانی در خفقان دوران شاهان، با ارسال مبلغ و تلاشهای مستمر، دست آوردهای تشیع را حفظ نمود و آن را به این نسل منتقل نمود؟ اعتقاد به اهل بیت(ع) و دینداری حداکثری اکثریت جامعه، مرهون زحمات چه کسانی است؟
💠اما اینکه بعد از انقلاب اسلامی این تلاشها و وماموریت ها ، باید چه تغییراتی می نمود و چه سمت و سویی پیدا می کرد قابل تامل است. از طرفی باید بررسی شود که حاکمیت چقدر به مراجع بها داده است و چقدر میدان را برای حضور مراجع و حوزه مهیا نموده است؟ ارگانهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی چه جایگاه و شأنی را برای مراجع و علما در نظر گرفته اند؟ چه مطالبه به حقی از این عزیزان داشته اند؟ از نظرات و تلاشهای ایشان چقدر استقبال نموده و استفاده کرده اند؟ و یا اینکه چه سدهایی را در این امر برای ایشان ایجاد کرده اند؟ چقدر بودجه های حاکمیت در خدمت توسعه فعالیتهای علمی و پژوهشی تحت نظر مراجع قرار داده شده است؟ و همینطور چندصد هزار میلیارد تومان از بیت المال صرف ارگانهایی فرهنگی و تبلیغی می شوند که خارج از حیطه مراجع هستند و چقدر در ارتقای سطح دینداری جامعه موثر بوده اند یا چقدر در ویرانگری فرهنگی – دینی جامعه نقش ایفا کرده اند؟!
💠بعد از وقوع انقلاب اسلامی، مراجع و حوزه به عنوان استوانه ها و پشتوانه های حاکمیت، چگونه باید به مدد حاکمیت و تحکیم پایه های آن می رسیدند؟ نظام اسلامی چه نیازهای علمی و پژوهشی در زمینه نظریه پردازی و حکومت داری داشت؟ خلأ نظریه های اسلامی در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را چه کسی باید جبران می کرد؟ ساختار تولید نظریه ها چگونه باید می بود؟ چه تغییر رویه کلانی باید در متد و روش تدریس و موضوع پردازی در حوزه باید انجام می گرفت؟ چند کرسی آزاداندیشی باید تشکیل می شد و نشد؟ این سئوالهای مهمی است که حوزه و مراجع باید به آن پاسخ دهند.
✍در کنار این سئوالها می توان موارد مهم دیگری را در این بحث مطالبه نمود!
1 – ارتباط علما و مراجع با عموم مردم در چه سطح و چگونه است؟ آیا مردم می توانند دغدغه های خود را به راحتی به مراجع منتقل نمایند؟ چقدر علما با عموم مردم هم دغدغه هستند؟
2 – اعتماد مردم به مراجع و علماء در چه سطحی است و چقدر مردم پشتوانه مراجع هستند و نقش مردم در تامین هزینه های تبلیغی و علمی مجموعه های تحت نظر در چه سطحی است؟
3 – ساز و کار ارتباط مراجع با حکومت و مراکز تصمیم گیری باید به شکلی باشد؟ میزان تاثیر گذاری مراجع و علماء در اسلامیت قوانین و اجرا شدن احکام اسلامی چگونه باید باشد؟
4- ساز و کار مطالبه علمی و پژوهشی و همینطور ارائه نظریات اسلامی برای اداره حکومت در چه ساختاری باید گنجانجده شود؟ و .... / م.جعفری نیا
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
⭕️ایران، روسیه و ترکیه در قبال آمریکا بلوک ارزی طلا تشکیل دهند
✍️پیتر هانکه، استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جانز هاپکینگز آمریکا:
🔹ایران، روسیه و ترکیه چگونه به تحریمهای مالی اعمال شده توسط آمریکا واکنش نشان خواهند داد؟ پس، این سه کشور چگونه از تحریمهای آمریکا فرار میکنند؟ آنها میتوانند واحد پولیشان را به خوبی طلا کنند. این کار موجب فراری دلانگیز میشود.
🔹 طلا تا بدین جای کار یه واحد پول بینالمللی تلقی میشود که با مرور زمان نیز ارزشش را دست نمیدهد. در ضمن طلا واحد پولی است که توسط حکومت منصوب نشده؛ پس بار سیاسی ندارد. به علاوه، طلا در ایران، ترکیه و روسیه به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.
🔹پس فرار چشمگیر این سه کشور از تحریمهای آمریکا با تصویب "هیات ارزی طلاپایه" میسر میشود. با این کار ریال، لیر و روبل به خوبی طلا میشوند و در نهایت یک بلوک طلا شکل میگیرد./رصد
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab