eitaa logo
اندیشه مقاومت
420 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
43 فایل
🚨این کانال به چالشهای پیش روی اندیشه انقلاب اسلامی و محور مقاومت می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
☀️ در مراسم غبارروبی صبح امروز که با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی و وحیدخراسانی، و آیت‌الله مصباح یزدی، به همراه جمعی از علما، مسئولین و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان خراسان نیز حضور داشتند. ۹۷/۵/۱۸ 💻 Khamenei.ir
هدایت شده از نازکبین | آقاجانی
در پاسخ به سوال محمود صادقی که پرسید عصاره فضائل کیستیم؟ https://twitter.com/nazokbin_ir/status/1027436899911323648?s=19 🆔 @nazokbin
🚩 آیت‌الله‌ علم‌الهدی: دلار ۳۰۰۰ تومانی با مذاکره "۱۰۰۰۰ تومان" شد، بازهم می‌خواهید مذاکره کنید؟/ با مدیریت اقتصادی مشکلات را حل کنید 🔹 رفتید و مذاکره کردید؛ دلار ۳۰۰۰ تومان را ۱۰۰۰۰ تومان کردید، کار دیگری کردید؟ بازهم می‌خواهید مذاکره کنید؟ 🔹 آمریکا و اروپا نیز امروز دشمن قسم‌خورده هستند و اروپا نیز می‌خواهد همان کار آمریکا را صورت دهد اما هر کدام با یک روش جلو آمده‌اند. 🔹مسلمانان در زمان جنگ احزاب قوت لایموت هم نداشتند اما وضع امروز ما از آن موقع خیلی بهتر است. 🔹متشکریم که انبار احتکار را کشف کردید اما انبار احتکاری که صدها و هزارها خودرو که با پول دزدی احتکار شده را نیز بگیرید و فقط انبار سیمان را نگیرید. 🔹 اگر بناست با مفسد اقتصادی برخورد شود در رأس مفسد اقتصادی دستگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت است که تولید خودرو دارند اما سایت‌شان خاموش است و خودروی 30 تومانی 50 تومان شده است./تسنیم
🔴اعتراف دیرهنگام ! جهل یا خیانت؟! ⭕️اگر تا دیروز بحث این بود که «هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ اقتصاد» از فردا با اطمینان باید گفت «باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد تا چرخ اقتصاد هم بچرخد» 👤بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی 🔹هیچ مطلب و مفاد محرمانه و پنهانی در بخش‌های فنی و هسته‌ای برجام و پیوست‌های ذیل آن وجود ندارد. 🔹۱۶ مرکز دانشگاهی، واحد‌های مهندسی هسته‌ای دارند. 🔹دایر بودن واحد‌های هسته‌ای در مراکز دانشگاهی بلااشکال است 🔹اجازه ندادیم آژانس به متخصصین و مهندسان ما نزدیک شود 🔹اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، تصمیم نظام است 🔹ظرفیت تولیدی ما در بخش هسته‌ای بسیار بالا و مطلوب است 🔹منابع زمینی اورانیوم تا ۱۱۰ سال آینده 🔹در حوزه گداخت خوب پیش میرویم 🔹هزینه ۸ میلیارد یورویی ایتر/متاسفانه در پروژه ایتر به مانع آمریکایی‌ها برخورد کردیم 🔹به اندازه کافی سوخت ۲۰ درصد برای تولید رادیوها دارو داریم 🔹محموله دوم سوخت ۲۰ درصد در آستانه ورود به کشور/تسنیم 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
🔻استاد رشاد در تجمع طلاب و روحانیون تهران: ☑️ روحانیت در دفاع از حقوق مردم محافظه کاری نمی‌کند ✔️ عمامه یک روحانی انقلابی، کفن او است و هم اکنون نیز با وجود همه مشکلات و ناملایمات روحانیت همچنان پای کار مردم و انقلاب است و در دفاع از استقلال همه ارکان کشور حضور جدی دارد و تجمع امروز مؤید همین امر است. 🔹طبق آمار رسمی بنیاد شهید انقلاب اسلامی آمار در قیاس با سایر اقشار، آمار بسیار بالایی است. ✔️ همه می دانند که روحانیت نقش اول و اساسی در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی داشت بالای 90 درصد طلاب و روحانیون در به سر می‌برند ولی آنان با دریافت کمترین خدمات از انقلاب، همچنان آماده ایثار و خدمت به مردم بزرگ ایران هستند و تا پای جان از خواسته‌های به حق مردم دفاع خواهند کرد. ✔️ حفظ از اوجب واجبات است حفظ وحدت در صورتی تامین می‌شود که توده های مردم و افکار عمومی جامعه شاهد اجرای عدالت از مجموعه قوای سه گانه باشند و ببینند که مسئولان کشور با همه توان پیگیر حل مشکلات اقتصادی هستند. ⁉️ از قوه‌قضائیه سؤال می‌کنیم آیا در بین همه این اختلاس گران و متخلفان اقتصادی، ده نفر آنان عنوان را ندارند؟ پس چرا حکم الهی را برای آنان اجرا نمی کنید؟ شاید بگوئید در فرآیند دادرسی قرار دارد! در حالی که این فرایندها در شرایط عادی است اما الان ما در هستیم و در شرایط جنگ قانون و حکم الهی باید بدون تشریفات، اتلاف وقت، با دقت و با سرعت اجراء شود، زیرا مفسد فی الارض بودن اختلاس گران و محتکران محرز است. ⭕️ احتکار کنندگان پیاده نظام آمریکایی ها هستند احتکار کنندگان کالاهای اساسی ساختار اقتصادی کشور را به هم ریخته و امنیت روانی جامعه را بر هم می زنند یعنی همان هدفی که دشمنان از تحریم ها دنبال می کنند. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
⭕️بندهای اختیارات ویژه رهبری به آملی لاریجانی برای برخورد با مفسدان اقتصادی 1️⃣ شعبی از دادگاه انقلاب اسلامی را با ترکیب سه نفر قاضی با حداقل ۲۰ سال سابقه قضائی (یک نفر رئیس و دو مستشار) تشکیل دهد. رسمیت دادگاه با حضور دو نفر از اعضاء خواهد بود. 2️⃣ محل استقرار این شعب در تهران می باشد و کلیه پرونده های مرتبط، توسط معاون اول قوه قضائیه به آن شعب ارجاع می شود و با تشخیص رئیس قوه قضائیه حسب ضرورت در مراکز استانها نیز قابل تشکیل است. 3️⃣🔺به تشخیص رئیس دادگاه جلسات علنی و قابل انتشار در رسانه ها می باشد. 4️⃣کلیه مواعد قانونی لازم الرعایه مندرج در آیین دادرسی از قبیل ابلاغ و اعتراض حداکثر ۵ روز تعیین می شود. 5️⃣مفاد تبصره ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص وکیل، در دادگاه نیز مجری خواهد بود.ه 6️⃣ هر گاه ضمن رسیدگی در دادگاه نقص تحقیقاتی احراز شود دادگاه میتواند رأسا نیز نسبت به تکمیل تحقیقات اقدام نماید. 7️⃣🔺 کلیه اتهامات اشخاص حقیقی و حقوقی و کشوری و لشکری مرتبط با پرونده ارجاعی اعم از مباشر، شرکاء و معاونین در یک شعبه رسیدگی می شود. 8️⃣🔺هرگونه تعلیق و تخفیف نسبت به مجازات اخلال گران و مفسدان اقتصادی ممنوع است. 9️⃣در کلیه موارد رسیدگی به جرائم مذکور در صورت وجود دلایل کافی به تشخیص قاضی دادسرا و یا دادگاه حسب مورد قرار بازداشت موقت تا ختم رسیدگی و صدور حکم قطعی صادر می شود. این قرار غیر قابل اعتراض در مراجع دیگر خواهد بود. هر گونه تغییری در قرار، توسط دادگاه رسیدگی کننده صورت می پذیرد. 🔟🔺 آرای صادره از این دادگاه به جز اعدام، قطعی و لازم الاجرا می باشد. احکام اعدام با مهلت حداکثر ۱۰ روز قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور می باشد. 1️⃣1️⃣ آیین نامه اجرایی این مصوبه توسط رئیس قوه قضائیه تهیه و تصویب می شود. 2️⃣1️⃣این مصوبه برای مدت دوسال از تاریخ تصویب معتبر می باشد. ▪️پاسخ رهبری 🔹با پیشنهاد موافقت میشود. مقصود آن است که مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد. 🔹در مورد اتقان احکام دادگاهها دقت لازم را توصیه فرمائید. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیدمجید حسینی(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران): دانشگاه‌های برتر ما فرودگاه و ترمینال نخبگان برای خروج از کشور است! @Rasad_tahlil
🔻 خداوند متعال، جامعه شیعه را با امام جواد(ع) امتحان کردند. ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «امامت يک منصب الهی است که خدا می‌دهد و آن حقيقت، روح امامت است، مثل روحی که خداوند در آدم می‌دمد و می‌فرمايد: بر او سجده کنيد. اين گِل، حجاب است. امام وقتی در عالم دنيا می‌آيد، اين بدن نبايد برای ما حجاب بشود. وقتي آن روح منتقل به امام شد امام بالفعل است: می‌خواهد بر حسب ظاهر، صغير باشد يا کبير، تفاوتی نمی‌کند و اين فقط صحنه امتحان ماست. امام، همان امام است و همه قوای امامت را دارد و وقتی جبرئيل و روح در شب قدر می‌آيند در محضر همين امام می‌آيند. همانطور که آنها تواضع می‌کنند و پرچمداران عالم ملکوت تدبير خودشان را با امام هماهنگ می‌کنند و ماموريت‌های بزرگشان را بی‌چون‌وچرا با امام تنظيم می‌کنند؛ يعنی امتحانی که دادند برقرار است، ما هم بايد نسبت به امام همين رابطه را داشته باشيم. اين يکی از مراحل امتحان سنگين جامعه شيعه بود که خداوند متعال همانطور که ملائکه را امتحان کرد اين بار جامعه مومنين را امتحان کرد. يعنی امامشان را در قالب جسمی که به حسب ظاهر خردسال است، قرار داد. اين امتحان سنگينی بود. اتفاقا يکی از ادواری که در آن انشعاب جدی در جامعه تشيع رخ نداد، دوره امام جواد(ع) است. يعنی جامعه تشيع اين امتحان را خيلی خوب داده‌اند و خيلی خوب‌تر امام، اين امامت را بروز دادند. يعنی اين‌جور نبود که اين عالمان بزرگ، مقلد باشند، و واقعاً امامت در امام تجلی کرد و آنچه ما در باب امام می‌گوييم در ايشان بروز پيدا کرد. ايشان به حسب ظاهر خردسال بودند (در سن نُه‌سالگی) ولی شئون امامت در امام جواد (ع) در نُه‌سالگی محقق شد. يعني همان شئون امامتی که در ۶۳سالگی در وجود اميرالمومنين(ع) و در ۶۵سالگی در امام صادق (ع) بود، همان شئون امامت، در سن نُه‌سالگی در امام جواد(ع) بود. شيعه امتحان داد و خود امام هم مظهر تثبيت آن اعتقادات اماميه شدند. حضرت به گونه‌ای جامعه شيعه را اداره کردند که انشعاب در دوره ايشان اتفاق نيفتاد و بعد از ايشان هم انشعابات، بسيار محدود هستند. امام رضا (ع) می‌فرمايد: خداوند فرزندی به برکت جوادالائمه(ع) به شيعه نداده است و اين در باب حضرت، خيلی نکته لطيفی است. و همين هم کافی است که کسی در قالب امام نُه‌ساله، امامت کرده است. اين‌طور نبود که پادشاه بازنشسته باشد و بعد نايب‌السلطنه کشور را اداره کند. واقعاً ايشان شيعه را رهبری کردند و در سن نُه‌سالگی به‌گونه‌ای رهبری کردند که اين افرادِ عظيمِ متراکمِ در حال درگيری با دستگاه ابن‌العباس، واقعاً مديريت شدند و امامت امام را لمس کردند و با امامت امام به‌سوی جلو حرکت کردند.» ۹۲/‌۷/۱۳ 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
💠امام خامنه ای: مردم زیر فشار هستند/ آن کارمند روزمزد در این شرایط برایش چیزی نمی‌ماند/ کارشناسان و بسیاری از مسئولین معتقدند مشکل درونی است/ مشکل و بخاطر بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها بود رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم: 🔷آحاد مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس می‌کنند. یک بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و این گرانی مواد غذایی و مسکن و... روی مردم فشار می‌آورد. 🔷کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است. 🔷وقتی قیمت ریال این‌جور پایین می‌آید، آن کارمند روزمزد است که برایش چیزی نمی‌ماند. کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین بر این مسئله متفقند که عامل این مسئله خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریم‌ها اثر نداشته باشد اما عمده‌ی تأثیر مربوط به عملکردهاست. اگر عملکردها بهتر و باتدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارد و می‌شود ایستاد. 🔺 مثلاً در همین قضیه‌ی ارز و سکه بر اثر برخی بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها ارز کشور رفت دست کسانی که از آن سوءاستفاده کردند. این مشکل، مربوط به نحوه‌ی مدیریت و سیاست‌گذاری اجرایی است. وقتی ارز و سکه را به‌صورت غلط توزیع می‌کنند، این توزیع دو طرف دارد: یکی که آن را می‌گیرد و یکی که آن را می‌دهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی می‌گردیم که می‌گیرد، درحالی‌که تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛ نمی‌گوییم خیانت، اما خطای بزرگی کرده است. ۹۷/۵/۲۲ 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
📣 رهبر انقلاب خطاب به ملت: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: 🔷️ آمریکا در ادبیاتش در نیم‌سال اخیر وقیح‌تر و بی ادب‌تر شده. قبلاً هم در حرفشان ادب دیپلماتیک را کمتر رعایت می‌کردند اما اخیراً در مواجهه با همه‌ی کشورها بی‌ادب‌تر شده‌اند. 🔷️ نمونه‌اش اینکه در هفته‌ی گذشته سعودی‌ها دو جنایت انجام دادند: حمله به بیمارستان و حمله به ۴۰-۵۰ کودک بی‌گناه. بچه‌ی ۸-۹ساله در خانه دارید؟ این مصیبت چقدر بزرگ است. دل آدم می‌لرزد. 🔷️ خب وجدان دنیا تکان خورد اما آمریکا چه کرد؟ به‌جای اینکه این جنایت را محکوم کند گفت ما با سعودی‌ها رابطه‌ی استراتژیک داریم. این بی‌حیایی نیست؟ همین کاری که رئیس‌جمهور آمریکا کرد که ۲-۳هزار بچه را از مادرهایشان چون مهاجر بودند جدا کرد و در قفس گذاشت؛ این جنایت در تاریخ سابقه دارد؟ 🔷️ آمریکایی‌ها اخیراً درباره‌ی ما هم بی‌شرمانه حرف می‌زنند. غیر از تحریم دو چیز دیگر را مطرح می‌کنند: یکی مسئله‌ی جنگ و یکی مذاکره. شبح جنگ را مطرح می‌کنند تا ترسوها را بترسانند. 🔷️ در مسئله‌ی مذاکره هم یک بازی پیش‌پاافتاده می‌کنند. یکی می‌گوید مذاکره با پیش‌شرط یکی می‌گوید مذاکره بدون پیش‌شرط. 🔺️ دو کلمه در این باره به مردم بگویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد. این خلاصه‌ی حرف بود که همه‌ی مردم ایران بدانند. ۹۷/۵/۲۲ 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
✅ نرخ ارز در دولت‌های مختلف چند برابر شده است؟ 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از میز نیوز
امروز سید علی خوب مشتی بر دهان لیبرالهای ترسو زد @ansoyesiasat
هدایت شده از فارس پلاس
◾دولت از ۲۰فروردین تا ۱۴مرداد علاوه بر ۵۰۰تا۱۰۰۰یورو پول توجیبی به ایرانیان عازم خارج، یارانه سنگینی هم روی بلیط ایرلاین‌های خارجی پرداخته(بلیط را با دلار۴۲۰۰حساب کرده) یعنی هرمسافر ایرانی یاخارجی به اروپا حدود ۱۰میلیون تومان یارانه گرفته معادل ۲۲۰ماه یا۱۸سال یارانه نقدی یک مستضعف! 💬 سیدامیر سیاح @Fars_Plus
⭕️ 90 درصد مشکلات کنونی ناشی از دولت و وزرای اقتصادی است و تنها 10 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است. 👤اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین 🔹وزرا و معاونانشان باید جواب مردم را درست بدهند، اگر جواب ندهند از بین می‌روند و می‌شکنند، در شرایط کنونی مردم و فعالان اقتصادی نسبت به نحوه مدیریت اقتصادی بسیاری از مدیران رده بالای اقتصادی کشور اعتراض دارند، اگر اعتراض آنها شنیده نشود و با این ادبیات اخیر معاون وزیر صنعت پاسخ داده شود، به نفع کشور نخواهد بود. 🔹آقای وزیر صنعت! اگر نیایید و پاسخ فعالان اقتصادی معترض را ندهید، خودتان خواهید شکست، زیرا آن زمان دیگر کسی نمی‌تواند به شما اعتماد کند. 🔹تحریمهای خارجی که هنوز نیامده است، چطور عده ای میگویند این مشکلات ناشی از تحریم است. به جرات میگویم 90 درصد مشکلات کنونی ناشی از تصمیمات غلط و سو مدیریت دولت و وزرای اقتصادی آقای روحانی است و تنها 10 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا در حکومت امام علی حجاب اجباری بوده؟ 🔹آیا کفار هم باید حجاب رعایت کنند؟ 🔹آیا امکان ندارد روزی مصلحت در توقف حجاب اجباری باشد؟ ▪️آیت‌الله علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم @Rasad_tahlil
🔻حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در حرم رضوی: 🔳 مدیریت‌های کلان سیاسی نیاز به تدبیر دارد نه پدرسوختگی 🔳 کوتاهی طلاب در تبیین دستورات اقتصادی و معیشتی دین ❓آیا مردم ما به فرد باتقواتر رأی می‌دهند؟ متأسفانه مردم گمان می‌کنند دینداران بلد نیستند، از این رو ترجیح می‌دهند مدیریت را به افراد را کمتر دیندارتر بسپارند در نتیجه بدبخت می‌شوند در همه جای دنیا اینگونه است. چنانکه به علی‌بن ابیطالب(ع) گفتند شما مدیریت بلد نیستید. مردم بر اثر بی بصیرتی و تبلیغات مسموم، معاویه را باهوش‌تر از امام علی(ع) می‌دانستند، درحالی‌که مدیریت افراد باتقوا بسیار هوشمندانه است. به همین دلیل در جامعه‌ای که رشد عقلی نکرده، بدها رأی می‌آورند. 🔅 زمان ظهور، مردم مدیریت هوشمندانه دینی را می‌فهمند ❓نجات اقتصاد کشور کار چه کسانی است؟ افراد باتقواتر یا بی‌تقواتر؟ دین عقل انسان را رشد می‌دهد، گر به انسان کم‌دین و ضعیف‌الایمان کار بسپارید در واقع به فرد ضعیف‌العقل کار داده‌اید که دائم خراب‌کاری می‌کند، مردم روزی به این رشد می‌رسند و به امام زمان(عج) حق خواهند داد که باتقواترین‌ها را به عنوان وزرای خود انتخاب کنند. ➖ اقتصاد مملکت دراثر این طور بهم ریخت، دین تدبیر آدم را افزایش می‌دهد دین که تنها نماز و روزه نیست. ظاهرا اینکه «مدیریت‌های کلان سیاسی قدری پدرسوختگی می‌خواهد» برای مردم ضرب‌المثل شده است، خیر این گونه نیست. مدیریت‌ به صفای باطن و عقل نیاز دارد نه‌ پدرسوختگی. ➖ ما طلبه‌ها مقصریم که بخش‌هایی هوشمندانه از دین که مربوط به و اقتصادی است را نمی‌گوییم، این خیانت به ائمه(ع) است که تنها به زندگی فردی ایشان پرداخته شود و از سیاست‌های اجتماعی آنها چیزی گفته نشود. در نتیجه مردم می‌گویند دیندارها مگر بلدند جامعه را اداره کنند. ما طلبه‌ها وقتی دستورات دینی را در باب مدیریت برای مردم توضیح ندهیم مردم فکر می‌کنند حرفی برای ندارد در نتیجه سراغ غربی‌ها می‌روند. 🔹امام علی(ع) را مذموم می‌شمارند و سفارش می‌کنند «جوان تا می‌تواند نباید کارمند شود»، امروز کدامیک از جوانان ما این موضوع را می‌دانند؟ دین مضاربه و سپرده کردن پول و سودگرفتن را نمی‌پسندد چرا که‌ پول را به کسی یا بانک سپردن و خود بیکار نشستن عقل را زائل می‌کند و پیامبر(ص) سفارش می‌کردند خودتان با پولتان کار کنید./ خبرگزاری‌حوزه 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
پرواز: ⭕️وضعیت امروز محصول معاهده ضعیفی است که به راحتی پاره شد... 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
⚡️روحانیت؛ معترض یا منتقد ✔️محمدکاظم حقانی فضل در مباحثات نوشت🔻 🔹نظام جمهوری اسلامی از روز نخست، منتقدین و بلکه مخالفینی در حوزه‌های علمیه داشت. این گروه به علت کمی عِدّه و عُدّه و نداشتن رسانه، و از سوی دیگر هواداران بسیار زیاد انقلاب و نظام و از همه مهم‌تر نداشتن تئوری قابل دفاع در عرصه سیاست و اجتماع قابل اعتنا نبودند. 🔹با تغییرات ایجادشده در سطح حاکمیت، به‌ویژه در دوران دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی، اقلیتی از حوزویان انتقادهایی (بخوانید اعتراض‌هایی) به برخی سیاست‌های دولت را روا دانستند. با ظهور دولت اصلاحات مخالفت‌ها با سیاست‌های دولت بیش‌تر و فراگیرتر شد. اختلاف درباره دولت (عمدتاً سیاست‌های فرهنگی و سیاسی) در نهاد روحانیت نهادینه شد و این اختلاف نظر در دولت‌های بعدی هم ادامه پیدا کرد. امروزه این که حوزویان در یک جناح نمی‌گنجند تقریباً امر پذیرفته‌شده‌ای است. 🔹اما آن‌چه این روزها مشاهده می‌شود فراتر از اعتراض به دولت است؛ اعتراض‌ها از قوه قضائیه و مجلس عبور کرده و وارد دایره‌ای مبهم و بدون مخاطب شده است. از طلاب مبتدی تا علمای بزرگ اعتراض به بانک‌ها و اوضاع اقتصادی را پیش گرفته‌اند. این اعتراض‌ها دیگر غر زدن تنها نیست و منجر به شکل‌گیری تجمع و امضای طومار و راهپیمایی شده است. گویا گروهی از روحانیان می‌خواهند همراه مردم باشند. 🔹از نقد تا اعتراض فاصله فراوانی هست. اعتراض یعنی بیان مشکل. گرانی هست! بیکاری هست! اعتیاد گسترش یافته! طلاق زیاد شده! مردم دیگر تحمل ندارند! گفتن این جملات از هر کسی برمی‌آید. هر روز هم این‌ها را می‌شنویم. ولی نقد عبارت است از بیان مشکل، بیان ریشه‌های مشکل، مشخص‌کردن سهم هر عامل (این‌جا دستگاه‌های تقنینی و اجرایی نظام) در ایجاد مشکل، تبیین اجتناب‌پذیر بودن مشکل و احتمالاً ارائه راه حل جایگزین. در واقع نقد آن است که بگوییم وضعیت فعلی دقیقاً نتیجه کدام سیاست است. اگر دلار گران شده و اگر تورم هست، نتیجه کدام برنامه دولت است؟ اگر خانواده سست شده است نتیجه کدام سیاست فرهنگی اجراشده در سال‌های گذشته است؟ 🔹گام دوم در نقد آن است که روشن شود آیا دستگاه‌های تقنینی و اجرایی نظام راه دیگری هم داشته‌اند یا این‌که تنها راه منحصر همان بوده که اجرا شده است؟ منتقد باید تبیین کند که کدام سیاست و برنامه اگر اجرا می‌شد امروز نتیجه بهتری می‌گرفتیم و اوضاع متفاوت بود؟ و آیا دستگاه‌های تقنینی و اجرایی نظام امکان اجرای سیاست دوم را داشتند یا تنها راهشان همانی بود که رفته‌اند؟ 🔹حال باید به عنوان نخستین سؤال از روحانیان معترض پرسید که چرا به جای نقد اعتراض می‌کنید؟ مگر روحانیت قشر تحصیل‌کرده و حامی نظام جمهوری اسلامی نیست؟ آيا باید فرهیختگان نیز همانند سایر مردم فقط مشکلات را فریاد بزنند؟ 🔹سؤال دوم از روحانیان معترض آن است که آیا مشکلات در چند ماه اخیر ایجاد شده‌اند؟ کسی که امروزه نقدی به برنامه‌ها و سیاست‌های گذشته دولت یا نظام دارد (نقد به معنای درست آن)، باز هم می‌توان از او پرسید که آیا این نقد در هنگام تصویب و اجرای آن سیاست هم بیان شده بود؟ معترضان امروزی ـ از صدر تا ذیل ـ در طول سال‌های گذشته مشخصاً کدام نقد را به کدام برنامه و سیاست منتشر کرده‌اند؟ و مشخصاً در همان زمان کدام راه حل جایگزین را ارائه داده‌اند؟ 🔹قوانین بانکداری سال‌هاست که اجرا می‌شود و مستظهر به تصویب چندین فقیه است. آیا در سال‌هایی که این قوانین تصویب و اجرا می‌شد، اندیشمندان حوزه علمیه کتاب و مقاله‌ای در نقد نظام بانکداری منتشر کرده‌اند؟ آیا سیاست اقتصادی و بانکی مشخصی را به‌عنوان جایگزین پیشنهاد داده‌اند؟ 🔹جوانان و نوجوانان امروز، متولدان دهه هفتاد و هشتاد شمسی هستند. می‌توان از روحانیان معترض پرسید کدام یک از برنامه‌های فرهنگی کشور زمینه‌ساز وضعیت فعلی فرهنگ کشور است و روحانیان در زمان تصویب و اجرای این قوانین و سیاست‌ها چه نقدی داشته‌اند؟ و اگر بعد از مرور حوادث ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه برسیم که در موارد فراوانی سیاست‌های اجرایی نه تنها نقد نشده‌اند، بلکه گاه با حمایت‌های جدی حوزویان تصویب و اجرا شده‌اند، باید با یادآوری این جمله رهبر معظم انقلاب بگوییم: مخاطب این بایدها خود آقای «روحانی» است! 🔹نویسنده این یادداشت چنین احساس می‌کند که برخی از این اعتراض‌ها تلاشی است برای جدا کردن سهم خود از وضعیت نه‌چندان قابل دفاع فعلی. لطفاً وقتی بر سر شاخه نشسته‌اید بُن نبرید. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
🔴مقایسه عمکرد شاهان قاجار و پهلوی با جمهوری اسلامی 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
⚡️ریشه سکولایسم در حوزه است ⚡️دشمن می خواهد مقصر فساد را متوجه اصل ولایت کند ✔️حسن رحیم پور ازغدی در تجمع اعتراضی طلاب در مدرسه فیضیه🔻 🔹انقلابی که در قم ایجاد شده است در قم هم پاسداری می شود، این نشست و تجمع به این معناست که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین بوده و حامی نظام است و انقلاب و نظام از هم جدا نیستند. حوزه با این تجمعات اعلام می دارد که در برابر تخلفات مسئولین می ایستد و وظیفه خود می داند که اگر تخلفی مشاهده می کند، مسئولین را در سه قوه امر به معروف و نهی از منکر نماید. 🔹دشمن، اسلام را هدف گرفته، هدف اصلی دشمن، زدن پایه های اصلی بنیاد اسلام است؛ چراکه می خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند. دشمن می خواهد به کمک برخی از داخلی ها، بنیاد نظام را نابود کند و به لحاظ عملی ما و نظام را فاسد و بی عرضه نشان دهد، درست است که اقلیتی از مسئولین دچار فساد شده اند؛ اما دشمن اینگونه القاء می کند که همه مسئولین این نظام فاسدند؛ در حالی که اکثریت افرادی هستند که با ایمان، تقوا و همدرد مردم اند. 🔹دشمن می خواهد روحانیت شیعه، قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد و مقصر آن را متوجه اصل ولایت و ریشه نظام کند، بنای بر تضعیف و بر اندازی دولت و مجلس نیست؛ بلکه باید این ها بمانند تا پاسخگو باشند و به وظایف و قول هایی که دادند عمل کنند؛ تضعیف سه قوه، دامن زدن به وضع موجود، ندیدن مشکلات، ترک امر به معروف نهی از منکر و دفاع نکرن از اقشار محروم است. 🔹دشمن القاء می کند که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است و تلاش می کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که نظارت و بازرسی منصف و متخصص وجود ندارد و قصد تضعیف روحانیت را دارند چرا چند گانه با مردم سخن می گویند و این همه شبهاتی که در رسانه ها مطرح می شود، پاسخ داده نمی شود. رؤسای قوا اگر اتهاماتی به آن ها می شود چه درست چه غلط باید پاسخ داده و برای مردم توضیح دهند، زیرا این از مطالبات جدی مردم است. 🔹اگر انحرافی ایجاد می شود حوزه های علمیه نیز مقصرند؛ چراکه عطش معنویت وجود دارد و لذا باید حوزه ها پاسخگوی شبهات باشند و این عطش را رفع نمایند. دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است و اکنون در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، نسل جدید از بسیاری از مسائل اطلاع ندارد و امکانات بیشتر شده و عده ای وسوسه پول، شهوت و قدرت پیدا کرده اند. 🔹درس خارج هایی برگزار می شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار می سازند و در مورد بانک ها و روابط اجتماعی این دست مسائل حرفی نمی زنند. ریشه سکولاریسم در حوزه است؛ سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن؛ به جای این همه رساله، مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید. در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد؛ حوزه هنوز بعد از 40 سال دارد بحث می کند بانک ها ربوی هستند یا خیر. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
یکتا عالی.mp3
9.31M
🎧 حتماً بشنوید 📢 کلیپ صوتی خوش تیپ ✅《روایتی جذاب و متفاوت از دانشگاه و جبهه، جنگ دیروز و امروز》 🎤 راوی: حاج حسین یکتا 🌴🌾🌷🌴🌾🌷🌴🌾🌷 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
♨️ قابل توجه کسانی که به آمریکا و امضای کری و برجام دل بسته بودند: ❌محرومیت، اولین و کمترین عقوبت دل بستن به دشمن است// باید استغفار کنیم از دل بستن به کدخدا و بگوییم غلط کردیم // الآن هم دل به اروپا نبندیم // کسانی که به چین و روسیه هم دل بسته اند، در اشتباهند. 🔰 سخنان مهم علامه مصباح در شب شهادت امام جواد(ع) 🔹 اعتماد تنها باید به خدا باشد. اعتماد به غیر خدا ممنوع است؛ به خصوص به گنهکاران و به‌خصوص به دشمنان اسلام. 🔸 در دعاها نیز انقطاع به خدا آمده است؛ یعنی انسان همه کارهایش را از خدا بخواهد. اما انقطاع به خلق یعنی این‌که انسان تمام نیازهایش را از مخلوق بخواهد. 🔹 در انقطاع به خلق گاهی انسان نیازهایش را از یک مسلمان مؤمن می‌خواهد. این کار اگرچه عالی نیست، اما کاملا مخالف انقطاع الی الله نیست؛ بدتر از این مورد جایی است که انسان به سراغ گناهکاری برود و به او التماس کند که نیازش را برطرف کند. این کار بسیار زشت است، اما زشت‌تر و بدتر از این جایی است که انسان به دشمن خدا دل ببندد! 🔸 خداوند کسی را که به فاجری دل ببندد، قطعا محروم می‌کند، چه رسد که انسان به کسی دل ببندد که علیه اسلام اقدام می‌کند و آن‌ها را آزار و اذیت کرده، تحریم می‌کند، دانشمندانشان را ترور می‌کند و در زندگی مسلمانان مانع ایجاد می‌کند. طبیعی است که خداوند کسانی را که توکل به خدا را رها کنند و به چنین افرادی دل ببندند، بدبخت، بیچاره و ذلیل می‌کند. 🔹 باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم؛ ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دلخوش کرده بودیم؛ ما را ببخش که به اروپایی‌ها دل خوش کرده‌ایم! 🔸 حتی برخی به روسیه و چین دل بسته‌اند؛ آن‌ها هم اشتباه می‌کنند؛ آیا فکر می‌کنند آنها ما را دوست دارند؟ کسانی که واقعا ما را دوست دارند همین خدا و اولیای الهی هستند؛ درخانه آنها برویم و ببینیم که جواب ما را می‌دهند. 🔹 مگر نه این بود که با همین توسلات خالصانه به این اولیای الهی و اعتماد به خدا، در دفاع مقدس بر دنیا غالب شدیم؟ امروز هم اگر مخلصانه به اولیای الهی متوسل شویم و دل از غیر خدا ببریم، قطعا نتیجه‌اش را خواهیم دید. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
این روز ها نبودنت بیشتر احساس می شود: ▪️واکنش جنجالی و توییتری حجت الاسلام به سخنان اخیر رئیس جمهور در هیئت دولت👌👏 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
در آخرالزمان حماسه چگونه آفریده می‌شود؟  روز‌به‌روز مقتدرتر می‌شویم، مظلومیت‌های جدیدی هم به کارمان اضافه می‌شود؛ منتها این مظلومیت با انواع مظلومیت‌هایی که تاکنون بوده، فرق دارد. امام صادق(ع) می‌فرماید: "کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّةِ»(کافی/2/220) هرچقدر این امر(فرج) نزدیک‌تر می‌شود، تقیه شدیدتر می‌شود، دیگر شما هر حرفی را نمی‌توانی بگویی. قدرت با شما است ولی "فعلاً هیچ چیز نگو!". تقیه شدیدتر می‌شود. قبلاً روضۀ حضرت زهرا(س) راحت‌تر می‌خواندی، اما حالا دیگر نمی‌توانی بخوانی! بله همین است. وقتی مقتدر نیستی، مظلومیت یک‌جور است و وقتی مقتدر هستی مظلومیت جور دیگر است. مظلومیت‌های دوران اقتدار امیرالمؤمنین(ع) را ببینید که گاهی مالک‌اشتر هم تاب نمی‌آورد و داد می‌زد! ما به دوران اقتدار می‌رسیم و در دوران اقتدار مظلومیت‌های ویژه‌ای وسط می‌آید، من می‌خواهم نمونه‌هایی از این مظلومیت‌ها را بگویم. می‌فرماید: مؤمن حُسن خودش را به رفیقش می‌دهد. یعنی می‌گوید: او این کار خوب را انجام داده است و عیب رفیقش را به خودش می‌گیرد. یعنی می‌گوید: این تقصیرِ من بوده، در حالی که تقصیر رفیقش بوده است. اینها نمونه است؛ نمونه‌هایی است که جنس حماسه‌های آخرالزمانِ در اوج اقتدارِ قبل از ظهور را به ما نشان می‌دهد. من از بعد از ظهور زیاد خبر ندارم. گفت: آقا جان، امام صادق(ع) قیام کنید! خواهش می‌کنم! تمنا می‌کنم! شما یار زیاد دارید! آقا فرمود: شما با همدیگر این‌طوری هستید که راحت از پول همدیگر استفاده کنید و بدون اجازۀ هم بردارید؟ گفت: نه آقا، نمی‌شود! حساب حساب است، کاکا برادر! حضرت فرمود: یاران آخرین امام این‌طوری هستند که مرز مالکیت بین‌شان نیست. گفت: نه آقا ما این‌طوری نیستم! فرمود: پس این‌قدر صدا نزن که آقا قیام کنید! (إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْکُوفَةِ لَجَمَاعَةٌ کَثِیرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوکَ وَ اتَّبَعُوکَ قَالَ: یَجِیءُ أَحَدُکُمْ إِلَى کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ؟ فَقَالَ: لَا. فَقَالَ: هُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ. ثُمَّ قَالَ... إِذَا قَامَ الْقَائِمُ جَاءَتِ الْمُزَامَلَةُ وَ أَتَى الرَّجُلُ إِلَى کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَمْنَعُهُ؛ اختصاص مفید/ص24) من وقتی به این حدیث- و فقط هم به همین حدیث- می‌رسم، یعنی به موضوع "اوج برادری و ایثار قبل از ظهور" می‌رسم، تنها نقطه‌ای است که می‌گویم نکند فرج به این زودی‌ها نشود، این تنها نقطه‌ است! می‌گوید: "حسین جان! ای کاش من کربلا بودم و جانم را برایت می‌دادم!" می‌فرماید: حالا نمی‌خواهد جانت را بدهی، یک ذره آبرویت را برای برادرت بده، برای رفیقت. حماسه‌هایی از جنس آخرالزمان! این‌طور است که مظلوم واقع می‌شوی و هرچه به ظهور نزدیک تر می‌شود، بیشتر مظلوم واقع می‌شوی؛ منتها مظلومیت‌های مدرن مخصوص دوران اقتدار است. منبع: سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع "حماسه های آخرالزمانی" 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
◼️موضوعات دروس خارج فقه سراسر کشور سال تحصیلی 97-96 🔴سهم عبادات و طهارات و نجاسات در دروس خارج 60%؛ سهم موضوعات مستحدثه4% 🔴آیا چنین حوزه ای سکولار نیست؟! 🆔 @feghahat