eitaa logo
اندیشه مقاومت
420 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
43 فایل
🚨این کانال به چالشهای پیش روی اندیشه انقلاب اسلامی و محور مقاومت می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹جامعه اطلاعاتی آمریکا اخیراً گزارش سالانه خود را_که به ارزیابی تهدیدات امنیتی پیش روی آمریکا در سال 2023 می پردازد_ در 40 صفحه منتشرکرده است. 🔹در این گزارش، در بخش مربوط به ایران تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند در را از بین ببرد، نفوذ خود را تقویت کند، قدرت خود را در کشورهای همسایه تقویت کند و تهدیدات علیه ایران را به حداقل برساند. 🔹 در ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا در بخش «اهداف و فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی» ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد از دیپلماسی، برنامه هسته‌ای رو به توسعه، نیروهای متعارف، نیابتی و شریک و همچنین فروش‌های نظامی‌اش به عنوان پشتوانه‌ای برای دستیابی به اهدافش استفاده کند. 🔹 گذاره های مورد تاکید در گزارش ارزیابی سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا درحالی است که که با وساطت چین انجام گرفت (بدون بازیگری آمریکا)، دقیقا دلالت بر در منطقه و در خاورمیانه حتی در روابط با شرکای قدیمی اش است. 🔹 یعنی جمهوری اسلامی ایران از منطقه غرب آسیا را کلید زده است و دوران پسا آمریکا در معادلات جهانی و منطقه ای در حال وقوع است. ✍️ دکتر علی قاسمی @andisheh_moghavemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسفند ماه ۶۳...عملیات بدر... یاد باد ...آن روزگاران یاد باد
هدایت شده از خانه امام
نسخه قابل چاپ کتاب قهرمان؛ سلیمانی.pdf
45.73M
📥 نسخه قابل چاپ کتاب قهرمان؛ سلیمانی به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @khaneh_emam
🔴خانواده مدرن و سنتی 🔹در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ 🔹واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. 🔹از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. 🔹اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. 🔹رویکرد مقابل خانواده مدرن، در نگاه اسلامی، خانواده‌ی سنتی نیست بلکه خانواده‌ی الهی است که ارزش‌های آن برگرفته از مفاهیم عمیق دینی است. در دین، مودت و رحمت سامان‌دهنده‌ی اصلی روابط میان زوجین است و اگر خانواده از حالت یگانگی و «وفاق» به سمت جدایی و «شقاق» رفت، آن‌گاه حقوق و کمک از قانون به میدان می‌آید و حقوق سامان‌دهنده‌ی ثانویه در روابط زن و مرد خانواده است نه اولیه. اگر در خانواده‌ی مدرن منافع فردی حاکم است، در خانواده الهی منافع جمعی اولویت دارد و ارزش‌های اخلاقی چون ایثار با این نگاه معنا پیدا می‌کند. در خانواده‌ای که اسلام می‌سازد، مبنای تقسیم نقش‌ها نه تنها برابری نیست بلکه بر اساس تفاوت‌های ذاتی مبتنی بر جنسیت این تفکیک صورت می‌گیرد و غایت خانواده‌ی اسلامی و حتی مفاهیم جنسیت و زوجیت محدود و محصور به دنیا نیست بلکه تا آخرت و زندگی پس از دنیا نیز ادامه دارد. 🔹اگر بخواهیم تفاوت مبنایی نگاه اسلام و مدرنیته در خانواده را بیان کنیم باید برگردیم به مفهوم انسان و تعریفی که از انسان در این دو وادی وجود دارد را بررسی کنیم. که اگر تعریف ما از انسان اومانیستی (عالم بر محور انسان) بود یا الهی و بر محور خدا (عالم و انسان بر محور خدا) خروجی‌ش دو تمدن، دو جامعه و خانواده‌ای که کوچکترین واحد است با مبانی و ساختار کاملا متفاوت خواهد شد و از این حیث از نگاه اسلامی هیچ‌گاه نمی‌توانیم اشکال زندگی هم‌باش، هم‌جنس‌گرا و انواع دیگر را که در ساختاری خارج از طبیعت زن و مرد قرار می‌گیرد را در تعریف خانواده قرار دهیم. «مهدیه منافی» @andisheh_moghavemat
🔻 * انقلابیِ نمایشی * 🖊 مهدی جمشیدی ۱. «انقلابیِ‌ نمایشی»، کسی است که بنیان‌های فکر اسلامی و انقلابی‌اش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر می‌کند. او آن‌قدر «عمل‌گرا» و «روزمرّه‌اندیش» بوده که به‌تدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزش‌های اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابی‌اش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهه‌های عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست می‌خورد و او را ناکام می‌گذارد، هستۀ انقلابی‌گری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دست‌کم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرف‌های ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمی‌دهد. چون می‌خواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسی‌اش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدین‌جهت، در جادّۀ «محافظه‌کاری» و «کلّی‌گویی»، شب‌روی می‌کند تا مبادا حاشیه‌ای ساخته شود. در خلوت به گونه‌ای سخن می‌گوید که احساس می‌کنیم که تفاوت او با رقیب سیاسی‌اش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزش‌ها». او فقط در ظاهر و به‌نام، نمایندۀ ارزش‌هاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوشش‌ها» و «توجیه‌ها» و «نقاب‌ها»یی برای پنهان نگاه‌داشتن این راز هستند. ۲. «انقلابیِ نمایشی»، این‌گونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چاره‌ای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصی‌اش، تاب‌آوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمی‌کند و هیچ خطّ قرمزی را نمی‌شناسد. به‌خوبی می‌داند که می‌تواند با ارجاع به «مصلحت‌اندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزش‌ها عبور کند. او هیچ‌گاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزش‌ها، ده‌ها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل می‌کند. حتّی اندکی آرمان‌گرایی را نیز برنمی‌تابد و با تیغ واقعیّت‌ها و شبه‌واقعیّت‌ها به جان آرمان‌ها می‌افتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» می‌سازد. گویا ارزش‌ها فقط در صفحه‌های کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. به‌این‌ترتیب، او وانمود می‌کند که ارزش‌های اسلامی و انقلابی، «خوب‌های ناممکن» هستند؛ محال‌هایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمی‌روند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمی‌گشایند. ۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع می‌دهد، امّا ارجاع‌هایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاین‌رو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادره‌به‌مطلوب می‌کند و از ایشان چهره‌ای می‌سازد که خود می‌خواهد. او همۀ آیت‌الله خامنه‌ای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درون‌مایه‌های اندیشه‌اش را نمی‌پسندد، امّا چون می‌خواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمی‌گشاید و شفاف سخن نمی‌گوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف می‌کند. همچنان‌که کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساخته‌اند، کسانی نیز در جریان اصول‌گرایان، با آیت‌الله خامنه‌ای چنین معامله‌ای می‌کنند. ۴. انقلابیِ نمایشی، بی‌ایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف می‌کند. در هر زمانی به رنگی درمی‌آید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتاب‌پرست، این «زمینه»‎ است که رنگ‌ و لعاب او را تعیین می‌کند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. به‌این‌ترتیب، ایدئولوژی‌اش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوام‌زدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژی‌اش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزش‌ها، چنان خواجه‌گانی ساخته است که در حرم‌سرای لیبرالیسم، بیتوته کرده‌ و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شده‌اند؛ ارزش‌هایی رقیق و منفعل و بی‌خاصیّت که تسهیل‌گر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند. @andisheh_moghavemat
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 | بهائیان دربار پهلوی [بخش سوّم] [ورق بزنید] انجمن حجّتیه ✔️مبارزه با شاخ و برگ‌ بهائیت؛ آری! ❌مبارزه با ریشه‌ها و حکومتِ بهایی؛ خیر! به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آخرین توییت
🔺به نظر شما محمود صادقی کدوم عامله !؟ 🗣محمد عبدالهی 🚨 @AkharinTwitte
1_3938061061.mp3
28.62M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی. ۱۴۰۲/۱/۱
🔴 تحول دال مرکزی سخنان دیروز مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مشهد به رسمیت شناختن و تاکید بر آن بود. البته تحولی که نقاط قوت را نفی و نقض نکند و به دنبال رفع نقاط ضعف باشد. این فرمایشات معظم له رد دو نوع نگاه است: یکی نگاه کسانی که به بهانه تحول و برطرف کردن ایرادات و کاستی ها به دنبال تغییر هویت جمهوری اسلامی و زمین زدن نظام هستند؛ و دیگری نگاه آن هایی که هرگونه سخن دلسوزانه از تحول را توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برمی شمرند و به راحتی هرچه تمام تر به خودشان اجازه می دهند که بدترین اتهامات را متوجه مطالبه گران تحول نمایند ... ✍ "قاسم اکبری" @andisheh_moghavemat
🔴‏برخی دوستان داخلی فراموش کرده‌اند که بن سلمان پس از خریدهای تسلیحاتی بی‌سابقه، رهبر ایران را هیتلر خاور میانه نامید و علنا اعلام کرد که پس از فتح 2 هفته ای یمن جنگ را به داخل ایران می‌کشاند، فراموش کرده‌اند که عربستان حتی انیمیشن حمله به ایران و تسلیم شدن و زانو زدن سرداران سپاه‏ و دیگر توهماتشان در مورد ‎ایران عزیزمان را در آن به نمایش گذاشتند. 🔹چیزی که عربستان را وادار به توافق با ایران کرد شکست این کشور در تمام جبهه‌هایی بود که در برابر ‎ایران گشوده بود. شکست اسرائیل در برابر حزب‌الله در جنگ 33 روزه و شکست برنامه عربستان برای خلع سلاح حزب‌الله،‏شکست عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه و عراق، عدم موفقیت عربستان و امارات در یمن و تحمیل هزینه‌های گزاف به این دو کشور، کسری بودجه بی‌سابقه عربستان و ... تنها بخشی از دلایل تغییر رویکرد عربستان در برابر ایران بود. 🔹اما نقطه اوج داستان زمانی بود که پهپادها و موشک‌های‏نقطه‌زن آرامکوی عربستان را به جهنم تبدیل کردند و با وجود دست و پا زدن‌ها و شوهای تبلیغاتی عربستان، حتی هارترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا هم حاضر نشد به خاطر حمایت از عربستان وارد درگیری نظامی با ایران شود. این اتفاقات در کنار توقیف کشتی انگلیسی و سرنگونی پهپاد آمریکایی و فرار‏خفت‌بار آمریکا از افغانستان و ... باعث شد عربستان پرچم سفید را در برابر ایران بالا ببرد، به ویژه آنکه هزینه‌های سرسام‌آور جنگ یمن نه تنها باعث هیچ موفقیتی برای این کشور نشد، بلکه تنها دستاورد آن هدف گرفته شدن زیرساخت‌ها و کسری بودجه چند ده میلیارد دلاری بود و شاهزاده جاه‌طلب هم‏برای آرامش و اجرای برنامه بلندپروازانه 2030 عجله داشت وگرنه عربستان همان عربستانی است که برای سرنگونی ایران ده‌ها میلیارد دلار پول نقد به صدام کمک کرد. 🔹در مورد قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان هم فقط افراد ساده‌لوح و جریانات مغرض داخلی می‌توانند این موضوع‏را به سفارت‌نوردی جریانات رقیب نسبت دهند، وگرنه با وجود اشتباه بودن حمله به مکان‌های دیپلماتیک، بارها و بارها حملاتی شدیدتر از این به سفارت‌های ایران در کشورهای اروپایی انجام شده اما ایران هیچ‌گاه روابط دیپلماتیکش را با آن کشورها قطع نکرده است. 🔹از این‌ها گذشته این دوستان عادت‏ دارند از شعار روی موشک گرفته تا سخنرانی فلان مسئول و ...همیشه انگشت اتهام را سمت و سوی ایران بگیرند و کلا فاکتور رقیب را حذف کنند وگرنه کشتار بی‌رحمانه حجاج ایرانی و اعدام‌های بی‌سابقه شیعیان و تحریک ترامپ توسط سعودی‌ها و ... کاملا نشان می‌داد که این کشور خود را برای یک دوره‏ مقابله با ایران آماده می‌کند. 💬 امیر @andisheh_moghavemat
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان ‌ 1️⃣استهلال؛ یعنى جستجوى هلال ماه در آسمان 2️⃣چون رؤیت هلال کرد، به هلال اشاره نکند، بلکه رو به قبله کرده و دست‌ها را به آسمان بردارد و هلال را خطاب کرده و بگوید: ربّی وَ ربّک اللّه رب الْعالمِینَ اللهمَّ أَهِلّهُ عَلیْنَا بِالْأمْنِ وَ الإیمانِ وَ السّلامةِ وَ الإسلامِ وَ الْمُسارَعَةِ إِلَى مَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى اللّهم بَارِکْ لَنَا فِی شهرنا هذا وَ ارْزُقْنَا خَیْرَهُ وَ عَوْنَهُ وَ اصْرِفْ عَنَّا ضُرَّهُ وَ شَرَّهُ وَ بَلاءَهُ وَ فِتْنَتَهُ 3️⃣غسل شب اول ماه 4️⃣زیارت امام حسین(ع) 5️⃣دو رکعت نماز در شب‏ اول: در هر رکعت سوره «حمد» و سوره «انعام» بخواند و از خدا بخواهد تا او را کفایت کند و از دردها و  آنچه می‌ترسد نگهداری کند. 6️⃣خواندن دعاهای شب اول ماه مبارک رمضان از جمله دعایی از رسول اکرم (ص): اللّهم إِنَّهُ قَد دَخَلَ شهرُ رمضان اللهم ربَّ شهر رمضان الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ القرآن وَ جَعَلتَهُ بَیِّناتٍ مِنَ الهُدى‌ وَ الفُرْقانِ اللهم فَبَارِکْ لَنَا فِی شهرِ رمضان وَ أَعِنَّا عَلَى صِیَامِهِ وَ صلواتهِ وَ تَقَبَّلهُ مِنّا @yavaranezeynab
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه درس خارج فقه برای استفاده هر چه بهتر از ماه مبارک رمضان 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از خانه امام
شرح کوتاه دعای روز اول ماه مبارک رمضان - ناشناس.mp3
2.23M
🔖منبر کوتاه🔖 شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان 🗓 صائمین و قائمین چه کسانی هستند؟ به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @khaneh_emam
هدایت شده از معاونت آموزش معهدالاجتهادالفعال
7دخل_خرج_ما_در_منطقه-جلد7.pdf
2.16M
🖇 فایل pdf کتاب "دخل و خرج ما در منطقه" 🔴 چرا پول مردم را در سوریه خرج می کنید!! 🔴 سهم هر ایرانی از پول های خرج شده در لبنان و سوریه چقدر است؟! ✅ سوالات و پاسخ های خود را در کتاب دخل و خرج ما در منطقه بیابید.