🔳 تحرکات فعلی در فرانسه نشانههای قیام ملتها است
🔻آیتالله اعرافی در خطبههای نماز جمعه قم؛
🔹امروز به غربیها میگوییم ستمهای چندقرن به مظلومان عالم گریبان شما را میگیرد و اینها نخستین نشانههای قیام ملتها است.
🔹انقلاب اسلامی ایران آماده است که اشکالات بنیادین غرب را به آنها اعلام کند؛ بیایید حقایق را بشنوید و بدانید مسیری که طی میکنید اشتباه است.
🔹غربیها در مسئله #حقوق_بشر در کشورهای اسلامی از جمله یمن و بحرین روی جلادان تاریخ را سفید کردند
لااقل با ملتهای خود نرم باشید و حقوق بشر را در کشورهای خود رعایت کنید.
🔹قطعنامه سنای #آمریکا اعتراف به 4 سال بمباران و ظلم علیه مردم مظلوم یمن است، در قطعنامه دیگر ولیعهد عربستان را صادر کننده قتل خاشقچی معرفی کردید و این مسائل به خود شما باز میگردد.
در عراق، یمن، بحرین، سوریه، افغانستان و... حامی ظالمان بوده و گاهی که در میمانید اعتراف میکنید؛ اینها اقداماتی نفاق آلود و دیرهنگام است.
🔹 تعامل حوزه و دانشگاه ضروری است
همگرایی و تعامل حوزه و دانشگاه و ارتباط وحدت این دو نهاد ضرورت حرکت در مسیر آرمانهای الهی است و امام راحل از ابتدا نسبت به این وحدت تاکید داشتند. این همکاری و وحدت دستاوردهای خوبی داشته البته با برخی از خلأها نیز روبهرو هستیم./حوزه
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
🔴اصلاح طلبان برای رسیدن به منافع پست دنیایی؛ دین و مسائل اعتقادی را هم تحریف می کنند!!!
کرباسچی در کنگره حزب ندا:
🔹حتی مسائل دینی و اعتقادی نیز برای تامین منافع ملی است.
🔹مهم است به این توافق برسیم که منافع ملی چیست؟
🔹برای رسیدن به وحدت ملی، راهی غیر از انتخابات آزاد وجود ندارد!
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
میدانید چرا #دولت و #اصلاح_طلبان آنطور که باید و شاید روی جنایات #آمریکا در #یمن مانور نمیکند؟! چون قرار نیست وجهه آمریکا آنقدر که کثیف و جنایتکار هست نمایش داده شود که مذاکره مجدد با او غیرموجه تر از این که هست به نظر برسد!
#بازي_سازش/ نازکبین
@feghvaenghelab
1_36707975.mp3
زمان:
حجم:
5.82M
💠فرمانده حضرت ولی عصر است!💠
🔸حاج حسین یکتا!
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
سخنگوی جلیقه زردها: از انقلاب ۱۹۷۹ ایران الهام گرفتهایم
الکساندر بیووایس چیوا:
🔹دخالت هرگونه دولتی را در اعتراضات اخیر فرانسه رد میکنیم. البته باید بگویم که در این راه از برخی جنبشها الهام گرفتهایم. بهطور مثال از انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی ایران) که علیه استبداد و برای رسیدن به دموکراسی بود نیز الهام گرفتهایم ولی اینکه بگوییم یک کشور خارجی در حال مدیریت این جریان است، کاملاً تکذیب میکنم/آنا
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
1_24117440.mp3
زمان:
حجم:
12.26M
💥آتش به اختیار در نگاه رهبری
⚡️حاج حسین یکتا
@feghvaenghelab
✅ کار من در این دنیا ...
🔶استاد علی صفایی حائری:
با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مىشود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مىتوانستم همۀ اينها را بدست بياورم.
كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مىشود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم.
📚 تربیت کودک، صفحه 12
@feghvaenghelab
بگویید #روز_جهانی_چای ولی بخورید #چای_ایرانی تا هم اسانس مصنوعی بخوردتان ندهند، هم به اقتصاد کشورتان کمک کنید و هم حالشو ببرید.
💢 حرف حساب
یکی از مصیبتهای عصر ما این است "
که اشخاص 👥 کم کم دارند جایگزین(ارزش ها ) می شوند .
@feghvaenghelab
هدایت شده از پونز
💠 وقتی در #نوفل_لوشاتو در حیاطی بر بالشتی ساده تکیه زده بودی، شاید به روزهایی فکر میکردی که حتی انتفاضه را هم به دل پاریس خواهی کشاند...
#قدرت_انقلاب
#جلیقه_زردها
#فرانسه
📌 @ponezs
🔻شاگرد آیتالله العظمی سبحانی:
⭕️ برخی مطالب برداشت شده در خصوص ارتباط مافیای کنکور به علماء و مرجعیت، جفای نابخشودنی است
🔹محمد رضایی از اساتید دانشگاه تهران و نزدیکان آیتالله العظمی سبحانی درباره خبرسازیهای اخیر درباره مشق دانشآموزان درنوشتاری با عنوان«روش نوین و مفید در مشق دانش آموزان بکار گرفته شود» آورده است:
🔹من که توفیق داشتم محضر آیت الله العظمی سبحانی باشم، جلسه اینگونه بود که جمعی با عنوان «انجمن فرهنگی ناشران آموزشی» که رسالت خود را برقراری عدالت اجتماعی در تحصیل فرزندان این مرز و بوم معرفی کرده بودند، درخواست ملاقات کردند.
🔹... در این جلسه مطرح شد که: #تکالیفدانشآموزان از برنامه درسی حذف شده است و ایشان نیز با اهتمامی که به فراگیری علم و دانش برای آحاد دارند، و اینکه موفقیت و تعالی و کسبِ مهارت و ترقی در پرتو تلاش و ممارست و تمرین و کوشش حاصل میشود، و با توجه به اینکه ایشان قریب ۷۵ سال است بر کرسی تدریس در سطوح مختلف قراردارند، توصیه فرمودند که برنامههای درسی دانش آموزان، بگونهای نباشد که بعد از تعطیلی مدرسه، فارغ از فعالیتهای درسی باشند، چرا که این امر بر خلاف تجربیات و بر خلاف آموزههای قرآن و سنت است، باید تلاش کرد که دانش آموزان در املاء و انشاء و خوش نویسی در مرتبه قابل قبول باشند.
🔹البته ایشان اصراری بر تکالیف به شیوههای سنتی نکردند: “اگر روشهایی نوین و کارآمد و مفید در ارتقاء سطح کیفی باشد، به گونه ای که متناسب با فرهنگ آموزشی کشور باشد، البته مورد توجه خواهد بود.
🔹بنابراین برخی مطالب برداشت شده در خصوص ارتباط #مافیای_کنکور به علماء و مرجعیت، جفای نابخشودنی است. این فضای رقابتی که بر محصلین برای ورود به رشته های خاص برای دانش آموزان ایجاد شده است، فضای خوبی نیست، و مسئله کنکور و دغدغه خانواده ها و جوانان، امری است بجا و مسئولین ذیربط در این مورد باید اقدامات مؤثری داشته باشند. /حوزه
@feghvaenghelab
⛔️ نباید دنبال ریاست بدویم!
📢 شرح حدیث رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه درباره تبعات اخروی ریاست:
🔻 عن النّبیّ صلَّى اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلىٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّهِ.
👈 این حدیث دربارهی بنده و امثال بنده است؛
🔹 [رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد، مگر اینکه در روز قیامت وقتی که او را میآورند، دستبسته وارد محشر میکنند.
🔹 نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را.
در آن حوزهِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم، یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت انجام نگرفت. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ ریاست این تبعات را دارد. این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً (دستبسته) میآورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً میآورند او را در پای محاسبهی الهی.
اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را.
🔹 امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملیای که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند.
👈 اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسیهای ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ میبینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشندــ عقل نیست، تدبیر نیست. ۹۷/۹/۲۷
@feghvaenghelab