eitaa logo
اندیشه مقاومت
415 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
43 فایل
🚨این کانال به چالشهای پیش روی اندیشه انقلاب اسلامی و محور مقاومت می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشه مقاومت
💢ایران در عصر ظهور #بخش_دوم ⭕️ آیا انقلاب اسلامی ایران به ظهور وصل خواهد شد؟ 🔹قبل از ظهور، انقلاب
💢ایران در عصر ظهور ✅ آیا انقلاب ایران به ظهور وصل خواهد شد؟ از جمله حوادث و رخدادهای قبل از ظهور در نگاه شیعه و اهل سنت، قیامی است که با هدف تسهیل در فرایند ظهور منجی موعود از جانب مردم مشرق‌زمین رقم می‌خورد.  🔹حدیث معتبر انقلاب قوم مشرق در کتاب الغیبۀ نعمانی: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ  [الغيبة للنعماني: ص٢٨١، ب١٤، ح٥٠] 🔸قومی در مشرق، خروج (قیام و انقلاب) می‏کنند؛ حق خویش را از دشمن مطالبه می‏کنند ولى به آنان داده نمى‏شود، برای بار دوم، حق خویش را از دشمن مطالبه می‏کنند اما به آنان داده نمى‏شود، وقتی چنين مى‏بينند سلاح‌های خویش را بر گردن خويش مى‏افكنند (کنایه از قدرت‌نمایی نظامی یا حمله به دشمن)، پس آنچه مى‏طلبند به ايشان می‏دهند ولى ایرانیان از پذيرفتن آن خوددارى مى‏كنند تا اينكه قیام کرده و پرچم حکومت خویش را به امام عصر تحویل می‏دهند و کشته های این انقلاب و قیام، شهید محسوب می‏شوند، بدانيد اگر من آن زمان را درک کنم، حتماً خود را براى امام مهدی نگاه مى‏داشتم‏. 🔹تطبیق آن در احادیث و تفاسیر فریقین شیعه و اهل سنت بر قوم سلمان و ایرانیان، واضح و مبرهن است که قیام و انقلاب مشرق زمینه ساز منحصر در ایران شیعی خواهد بود و نه سایر بلاد مشرق. و ارتکاز ذهنی اصحاب و تابعین از قوم مشرق، نیز ایرانی ها بوده است و مولفین میراث حدیثی فریقین شیعه و اهل سنت نیز بر این امر تصریح کرده اند. و محققین نیز در اینکه مراد از مشرق، ایران می‏باشد، تردیدی به خود راه ندادند. 🔸بنابراین طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:۱- شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم‏)، ۲- ایرانی (قوم سلمان)۳- آرمان آزادی فلسطین هستند 🔹دشمن قوم مشرق: جبهه استکبار (غربی ها و یهود صهیونیسم)   🔸و اما نوبت به این می رسد که دشمنان جبهه حق، جبهه مقابل قوم مشرق که حق خویش را در دو مرحله از آنان طلب می کنند (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَه‏) چه کسانی هستند؟ پاسخ بسیار واضح و روشن است، قطعا دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و در راس آنان، یهود و حامیان غربی شان در دائره جبهه استکبار و مخالفین جبهه حق قرار می‏گیرند. 🔹زیرا علاوه بر ادله عام قرآنی همچون عدوات یهود سرکش و حامیان شان در برابر جبهه مومنین (لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَكُوا) و امتداد نزاع حق و باطل در طول تاریخ و تبلور اصلی این نزاع در سرنوشت حاکمیت جهانی، ادله خاص دیگر همچون جنگ ایرانیان با یهود در فلسطین و اینکه سفیانی -به عنوان دشمن امام عصر، نماینده رومی ها و غربی ها (فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ) و به عنوان کمربند امنیتی رژیم اسرائیل (إِنْ عُدْتُمْ الیهود بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ) و نیز هم پیمان حکومت عربستان (آلِ بَنِي فُلَان‏) در جبهه مقابل ایرانیان زمینه ساز قرار دارد، و از آنجا که پرچم انقلاب مشرق زمین به هدایت توصیف شده است که سرانجام پرچم حکومت خویش را به امام عصر اعطا خواهند نمود (وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ) 🔸بنابراین دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و ولایت امام عصر یعنی مثلث شوم "غربی، عبری، عربی" بویژه یهود و حامیان غربی شان در دائره جبهه استکبار و در مقابل انقلاب مشرق قرار می‏گیرند که از اعطای حق ایرانیان ممانعت می کنند.
❌ ما و سوریه: هفت نکته از سخنان امروز رهبر انقلاب ۱. رهبر انقلاب صراحتاً دفاع از هر کشور در برابر تجاوزات و تهاجمات خارجی را وظیفه‌ی نیروهای نظامی و ارتش آن کشور خواندند و عقب‌نشینی و نمایش ضعف از سوی ارتش سوریه را مهم‌ترین عامل در غلبه‌ی نیروهای مهاجم، اشغال و تصرّف سوریه، از دست رفتن استقلال و تهدید حاکمیت سرزمینی سوریه دانستند. ۲. رهبر انقلاب در سخنان خود بر هیچ یک از اتهاماتی که در روزهای اخیر حتی از سوی نیروهای هوادار جبهه مقاومت به بشار اسد نسبت داده شده، صحّه نگذاشتند. تنها در جایی که به طبیعی بودن فراز و فرودها و توالی پیروزی‌ها و شکست‌ها اشاره کردند، این موضوع را برجسته کردند که نباید در برابر شکست‌ها و ناکامی‌ها ناامید و سرخورده شد؛ بلکه تلویحاً گفتند که باید ایستاد و جنگید و مقاومت کرد. شاید این تنها فرازی از سخنان ایشان بود که به می‌توان به اسد مرتبط دانست. ۳. عطف به موارد ۱ و ۲ در جایی از سخنان خود اشاره به هشدارهای مکرّری کردند که از شهریورماه، دستگاه‌های امنیتی ایران به مقامات سوری داده بودند. ایشان در این مورد نیز ابراز عدم اطمینان کردند که داده‌های هشدارآمیز ایران به دست مقامات عالی و ذی‌ربط سوری رسیده باشد و تلویحاً به امکان نوعی هم‌دستی و توطئه‌ در رده‌هایی از مقامات سیاسی و نظامی سوریه با پروژه‌ی مهاجمان و اشغالگران اشاره کردند. ۴. تأکید رهبری بر «جوانان غیور سوری» به عنوان نیروی رهایی‌بخش سوریه که با ایمان و وطن‌دوستی کشورشان را از شرّ مهاجمان بیگانه و تروریست‌های داخلی نجات خواهند داد، در واقع اشاره به «نیرو‌های دفاع ملّی سوریه» (قوات الدفاع الوطنی) بود که به بسیج سوریه نیز معروف است. این گروه شاخه‌ای از نیرو‌های مسلّح سوریه است که غالباً از نیرو‌های داوطلب مردمی در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده و نقش مهمی در آزادسازی و پاکسازی مناطق تصرّف‌شده‌ی سوریه داشته است. «نیرو‌های دفاع ملّی سوریه» با هدف اولیه مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی فعال در کشور سوریه با ابتکار و تیزبینی سردار شهید سلیمانی و دیگر فرماندهانی نظیر سردار شهید همدانی تشکیل و سازماندهی شد و تعداد اعضای آن در اوج نبردها بیش از ۱۰۰ هزارنفر تخمین زده شده است. امروز اما تعداد آن‌ها بسیار محدودتر شده، اما با توجه به سابقه‌ای که در دفاع از خاک و مردم سوریه برجا گذاشته، در شرایط کنونی نیز به مثابه یک نیروی مردمی پتانسیل نیروگیری و فعالیت گسترده‌ای برای آن متصوّر است. ۵. رهبر انقلاب بر خلاف برخی از مقامات فعلی و سابق ایران، از تعامل با مهاجمان تروریستی که اکنون قدرت را به دست گرفته و در صدد تشکیل دولت جدید سوریه هستند، صحبتی نکردند. بلکه فحوای کلام ایشان بر قیام و مبارزه و مقاومت مردم سوریه در برابر دولت‌های مهاجم خارجی، اشغالگران صهیونیست و تروریست‌های مسلّح که دمشق را تصرّف کرده‌اند، دلالت می‌کرد. ۶. رهبر انقلاب در سخنان خود روایت سومی را مطرح کردند که نشان می‌دهد از هر دو سمت سوریه و ایران، اصل مسأله‌ی کمک محلّ بحث نبوده، بلکه ممتنع بودن شرایط انضمامی میدان، امکان کمک‌رسانی را مختل کرده است: «ما در همین شرایط دشوار هم آماده بودیم [کمک کنیم]. این‌جا به من آمدند گفتند که همه‌ی امکاناتی که برای سوری‌ها امروز لازم است ما آماده کرده‌ایم و آماده‌ایم که برویم. آسمان‌ها بسته بود، زمین بسته بود، رژیم صهیونیستی و آمریکا هم آسمان سوریه را بستند، هم راه‌های زمینی را بستند، امکان نداشت. این‌جوری است قضایا. انگیزه‌ها اگر چنانچه در داخل آن کشور به حال خود باقی می‌ماند و می‌توانستند در مقابل دشمن حرفی داشته باشند دشمن آسمانشان را هم نمی‌توانست ببندد، راه زمینی را هم نمی‌توانست ببندد. می‌شد بهشان کمک کرد.» این کلام ایشان به روشنی با هردو روایت غالب در رسانه‌های داخلی و خارجی متفاوت است. در روایت اول، اسد از درخواست مستقیم برای کمک نظامی و لجستیکی از ایران امتناع کرده و ایران هم نمی‌توانسته بدون مطالبه‌ی رسمی و صریح حکومت سوریه اقدام به کمک کند. در روایت دوم، ایران علی‌رغم درخواست مستقیم و صریح اسد، از کمک به سوریه استنکاف کرده است. هم‌چنین بین خطوط سخنان رهبری در این فراز می‌توان سرزنش ارتش سوریه و وادادن زودهنگام آنان را نیز دید، که اگر بدون مقاومت عقب‌نشینی نمی‌کردند و راه را برای دشمنان باز نمی‌گذاشتند، امکان کمک‌رسانی ایران هم با مشکل مواجه نمی‌شد. ۷. فحوای کلام رهبر انقلاب بر این امر متمرکز بود که از دست رفتن موقّتی سوریه، به معنای ازهم‌گسیختگی جبهه‌ی مقاومت در منطقه نیست‌. شاید زمان ببرد اما هم سوریه به جبهه‌ی مقاومت برمی‌گردد، و هم مقاومت در نقاط دیگر منطقه گسترش می‌یابد. چه بسا بتوان 'سایر نقاط منطقه' را به فراتر از غرب آسیا نیز تسرّی داد، هرچند که نفوذ مقاومت در آن نقاط، چندان که باید مرئی نشده است. ✍پریسا نصرآبادی ‌
1117200129_484023680.mp3
49.01M
صوت کامل بیانات امروز در خصوص حوادث منطقه چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳
. ♻️ این روزها که ستاد عملیات روانی نظام سلطه در داخل کشور فعال شده و چرایی کمک ایران به سوریه و لبنان و غزه را زیر سؤال می‌برد، بد نیست نیم نگاهی داشته باشیم به اخبار کمک‌های شاه مخلوع ایران به نوه امپراطوری اتیوپی هر شش‌ماه 2000 لیر / 125 میلیون دلار به مصر / کمک به کنگو و ... پول می‌داد، تو سرش می‌زدند، عزّت هم نداشت
وزیر تجارت ترکیه باید هم‌سطح رئیس‌جمهور ما بشینه؟! پی نوشت: دیدار رییسی با هاکان فیدان مغز متفکر امنستی و وزیرخارجه اردوغان؛ رئیسی روحت شاد ◀️اونم روزایی که ترکیه به ما خیانت کرده است. .
اندیشه مقاومت
💢ایران در عصر ظهور #بخش_سوم ✅ آیا انقلاب ایران به ظهور وصل خواهد شد؟ از جمله حوادث و رخدادهای قبل
💢ایران در عصر ظهور 🔹یطلبونه الحق فلا یعطونه: مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان؟ و اما مراد از تلاش برای اخذ حق توسط ایرانیان چیست؟ حق، معانی و مصادیق متعددی دارد(۱). ازجمله: حق از سنخ حقوق اعتقادی و مذهبی اعم از قیام و تشکیل حکومت و یا هر حقی از حقوق تضیع شده ایرانیان توسط دشمنان غربی و یهود می تواند باشد. 🔹البته اصولا از حق به قیام و انقلاب تعبیر نمی‏شود بلکه از "خروج و رایۀ" به قیام و انقلاب تعبیر شده است و در واقع عبارت قبلی "کأَنّي بِقَومٍ قَد خَرَجوا بِالمَشرِقِ" یعنی خروج، قیام و انقلاب بر علیه حکومت ظلم و جور (۲) 🔹از اینرو به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب می کنند و سپس وارد فاز نظامی می شوند (سُيوفَهُم عَلى عَواتِقِهِم) به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده خویش توسط دشمن، مراد است. ضمن اینکه بعد از مرحله "سیوف علی العواتق" دشمن مجبور به اعطای حق می‏شوند اما ایرانی ها قبول نمی‏کنند (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَه‏) و همین قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است. زیرا چگونه ممکن است اگر حق به معنای مذهب و از سنخ دین و حق اعتقادی باشد، وقتی دشمن به ایرانی ها می دهند اما از پذیرش آن سرباز بزنند   🔹بنابراین عدم پذیرش حق از طرف ایرانی ها -با اینکه در دو مرحله بر اخذ آن اصرار داشتند-، قرینه بر این است که حق از سنخ حق مذهبی و اعتقادی نیست بلکه حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان است که دشمن از اعطای آن ممانعت می کند. 🔹مرحله "مطالبه حق"، یطلبون الحق ثم یطلبون الحق: دو مرحله تلاش برای احقاق حق ایرانیان. به قرینه جمله بعدی یعنی عبارت "سیوفهم علی عواتقهم"، دانسته می‏شود که دو مرحله قبلی طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان بوده است (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم‏) زیرا به قرینه "فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ"، بیانگر این است که ایرانیان درمی یابند که روش دو مرحله قبلی، جوابگو نیست و بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مرحله بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی در مواجهه با دشمن برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد. 🔹کلمه "ثم" در زبان عربی برای تراخی استعمال می‏شود (۳) و نشانگر این است که طلب حق و مذاکره برای بار دوم بعد از فاصله نسبتا طولانی از مرحله اول رخ می‏دهد اما در هر دو مرحله، دشمنان حق ایرانیان را به رسمیت نخواهند شناخت. 🔹مرحله "سیوفهم علی عواتقهم": آماده جنگ نظامی با دشمن ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفاء و طلب حق خویش را درک می‏کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِك‏)، این‏بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم)؛ لازم به ذکر است عبارت "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" ممکن است اشاره به تهدید دشمن و قدرت نمایی نظامی باشد کما اینکه احتمال درگیری نظامی محدود با دشمن نیز وجود دارد. بعد از این مرحله، دشمن مجبور به پذیرش حق ایرانی ها خواهد شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و حاکی از این است که هرچند ممکن است تهدید متقابل و درگیری های پراکنده بین ایران و دشمنان اش و حمله به منافع یکدیگر، رخ دهد اما ضربه نهایی را ایرانی ها بر دشمن وارد خواهند کرد که آنان مجبور به پذیرش حق خواهند شد. 🔹اما سوال مهم این است که اگر عصر، عصر ظهور باشد، الان در کدام مرحله هستیم؟ مرحله "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" یا مرحله "فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ"؟ پی نوشت ها: ۱. ابن منظور، لسان العرب، ج 10، ص 49-51. ۲. پورسیدآقایی، چالش های روایی تشکیل حکومت در عصر غیبت، فصلنامه مشرق موعود، ش 49، ص 390. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص 73. ۳.ابن هشام، مغنی اللبیب، ج 1، ص ۱۱۷ ‌