هدایت شده از صدای انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 223
💠 نبایدهای انتخاباتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
#انتخابات_1400
#سپاه
🆔 @sedayeenghelab_ir
هدایت شده از صدای انقلاب
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 224
💠 دلیل روشنگری سردار جوانی در خصوص سعید محمد
#انتخابات_1400
#سپاه
#سردار_جوانی
#سعید_محمد
🆔 @sedayeenghelab_ir
هدایت شده از صدای انقلاب
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 225
💠 تبیین رهنمودهای انتخاباتی مقام معظم رهبری
#انتخابات_1400
#انتخاب_اصلح
🆔 @sedayeenghelab_ir
💠 #تحلیل| سه اختلاف اصلی ایران و آمریکا در مذاکرات وین‼️
🔻 ایران و آمریکا در وین در دو هتل جداگانه به فاصله 5 دقیقه از یکدیگر از طریق میانجیگران اروپایی به تبادل نظر پرداختند؛ تیم ایرانی به ریاست عراقچی در گرند هتل وین در نشست کمیسیون مشترک برجام حضور یافت و تیم امریکایی به ریاست رابرت مالی و همراهی ریچار نفیو در هتل لوکس دیگر.
🔹 اگرچه این گفت و گو به نتایجی جهت تداوم مذاکرات ختم شده است ولی از لابلای خطوط خبری می توان حدس زد که فاصله میان ایران و آمریکا در مورد احیای برجام بسیار بیشتر از ۵ دقیقه اختلاف محل اقامتشان است!!
🔹 این نشست یک نتیجه ملموس داشته است؛ «تشکیل دو کارگروه برای تهیه یک نقشه راه برای بازگشت طرفین به برجام.»
🔹 وظیفه یک کارگروه چگونگی تعلیق تحریم های شدید آمریکا علیه ایران است و مسوولیت کارگروه دیگر چگونگی بازگشت ایران به تعهدات هسته ای سال ۲۰۱۵ و محدودسازی برنامه هسته ای.
🔹 اما وقتی سخن از نقشه راه به میان می آید و کارشناسان قرار است بر سر اختلافات پیرامون آن به بحث بنشینند؛ یعنی کماکان تفاوت دیدگاهها با سیرت سیاسی و البته صورت فنی ادامه دارد.به عبارت دیگر هنوز فاصله زیادی وجود دارد تا طرفین در مورد جدول زمانی بازگشت به تعهدات با یکدیگر مذاکره کنند.
🔻 اما اختلافات سیاسی چیست؟
🔸 خیلی روشن است مالی می گوید اصرار بر لغو تحریم ها پیش از بازگشت به برجام به معنای آن است که ایران در وعده بازگشت به برجام جدی نیست؛در مقابل عراقچی هم تاکید می کند که ما اقدامات خودمان را بعد از آنکه آمریکایی ها تحریم ها را لغو کردند و ما راستی آزمایی کردیم،صورت خواهیم داد.
🔸 اما اختلاف دوم در مورد گام ها یا گام همزمان طرفین برای بازگشت به تعهداتشان است
🔸 اختلاف سوم با فرض اینکه ایران به طرح گامهای آمریکا و اروپا رضایت دهد؛ این است که گام اول چه باشد. در اینجا هم توقعات آمریکا حداکثری است یعنی خواستار لغو غنی سازی ۲۰ درصد در ازای آزادسازی اموال بلوکه شدن ایران در بانک های خارجی است.
🔻 حال با در نظرگرفتن این اختلافات اصولی، دو کارگروه کارشناسی قدرت مانور محدودی خواهند داشت؛ چرا که این مسائل بنیادین ابتدا باید در سطح عالی تر حل و فصل شود و سپس در جزئیات کارگروهها وارد عمل شوند. تجربه نشان داده است که کارشناسان در شرایطی که اختلافات سیاسی حل نشده باقی مانده است، نمی توانند کار چندانی از پیش ببرند.
🖌 #خسروشاهین
💠#نشست_وین| این نشانهای از اقتدار ماست
🔻نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی و کشورهای ۱+۴ و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شده است. در این خصوص چند نکته حائز اهمیت است.
1⃣ اینکه آمریکائیها آیا تحریمهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را پس از مذاکرات کنونی بر خواهند داشت یا نه، مهم است؛ اما از آن مهمتر اینکه آمریکا پس از یک دوره فشار حداکثری و ناکامی، حاضر شده با دو پیششرط ایران کنار بیایند.
2⃣ متاسفانه این واقعیت نظام بینالملل است که هر بازیگری قدرت بیشتری داشته باشد، بیشتر میتواند منافع خود را استیفاء کند. این نشانهای از اقتدار ایران است که غرب را وادار کرده که با واقعیت کنونی کنار بیایند.
3⃣ یقیناً تغییر رفتار آمریکا محصول دیپلماسی هپروتی یا تضمین یک امضا نیست، بلکه بر اساس این ادراک ذهنی در تصمیمگیران کاخ سفید و این برآورد استوار شده که ادامه وضع فعلی مساوی است با عبور جمهوری اسلامی از کمند تحریمهای غرب و همزمان دریافت پاسخ درون برجامی و فرابرجامی. به عبارتی طرف مقابل به این درک رسیده که جمهوری اسلامی در مقابل فشارها ایستاده و در حال پاسخ عملی است.
4⃣ اکنون اتخاذ مقاومت فعال که مبتنی بر مقاومت ملی، انسجام داخلی و متوازن سازی فشارها بوده و نمود آن در قانون مجلس(اقدام راهبردی برای لغو تحریمها)، اقدامات فرابرجامی و برنامه همکاری راهبردی بلندمدت با چین و روسیه تعیّن یافته، به شکل فوقالعادهای در حال پاسخ دادن است.
5⃣ این امکان وجود دارد که در این دور از مذاکرات نتیجهای حاصل نشود، اما لاجرم طرف مقابل راهی جز تسلیم در مقابل اراده جمهوری اسلامی را ندارد؛ زیراکه جمهوری اسلامی در این دور با دستان برتر به مذاکره آمده، همزمان تمامی مسیرها را برروی آنها مسدود نموده و این در حالی است که طرف مقابل دیگر چیزی برای فشار مضاعف بر ایران در چنته ندارند.
🔻 شکی نیست که مسیر پیموده شده بسیار سخت و دشوار بوده، اما به شکل بیسابقهای نتیجه بخش بوده و همزمان به صورت فوقالعاده بر اعتبار و جایگاه بینالمللی ایران افزوده است. اکنون جمهوری اسلامی در پرتو اتخاذ مقاومت فعال، طرف زورگو را وادار به مذاکره بر مبنای پذیرش رفع تحریمهای خود و متعاقباً راستیآزمایی از ناحیه ایران نموده و این مهم، چیزی جز منعکس کننده اقتدار ایران نیست. این واقعیت نشان میدهد که جمهوری اسلامی نگاه راهبردی به موضوعاتی همچون سیاست خارجی دارد و نخواهد گذاشت منافع ملی خرج جریانها و سیاستزدگیها شود، که اگر غیر از این بود دیگر از ایران انقلابی، مولفهای به نام قدرت باقی نمانده بود.
🖌 #احمد_بنافی
💠 رعایت نقشه راه نظام یا نایاک؟
🔹آنچه امروز منافع ملی ایران را تهدید می کند، تکرار تجربههای تلخ برخی دیپلماتها و مسئولان اجرایی در ماجرای برجام است.
🔹مجموعه اخبار و گزارشهای رسمی و غیررسمی که از مذاکرات کمیسیون برجام در وین می رسد، نگرانیهایی در تحلیلگران در مورد رعایت سیاستها و اصول مبتنی بر منافع ملی کشور در مقابل طرف غربی و به ویژه امریکاییها برمی انگیزد. به نظر میرسد در اسرع وقت ضروری است جوانب گوناگون این امر و مخاطرات پیش روی آن مورد مداقه قرار گیرد.
🔹 آقای ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی در ضمن ارائه پیشنهاد طرف ایرانی با بیان این که «ایالات متحده که دلیل اصلی بحران موجود است باید اول به برجام بازگردد و ایران پس از راستیآزمایی سریع، پاسخ متقابل میدهد» از عبارت «راستیآزمایی سریع» (rapid verification) استفاده می کند که مبهم است. در عین حال برخی رسانههای خارجی مدعی شده اند قرار است « پس از اعلام آمریکا، روز بعد از آن اعلامیه بازگشت ایران به کل تعهدات، صادر گردد. » اگر این ادعا درست باشد درواقع مقصود آن است که ایران باید در کمتر از ۲۴ ساعت لغو تحریمها را راستیآزمایی کند. آیا به واقع چنین کاری در عمل ممکن است؟
🔹از سویی گفته می شود که توافقی برای برداشته شدن تحریمهای دوره ترامپ در حال شکلگیری است. در این خصوص چند ابهام جدی وجود دارد؛ نخست آنکه آیا فراموش کردهایم که نقض برجام از دوره اوباما و کمتر از گذشت یک سال از عمر برجام آغاز شد؟ آیا نقض عهد برجام در دوره اوباما و زمانی که «امضای کری تضمین بود»، نادیده انگاشته میشود؟ ثانیاً آیا قرار است بازی تلخ «فریب واژگانی» تکرار شود و مذاکرهکنندگان ایرانی «تعلیق» (Suspend) را در داخل «لغو» ترجمه نمایند؟ به خوبی میدانیم که اگر تحریمهای آمریکا تعلیق (و نه لغو) شود، اولاً سایه شوم آنها بر اقتصاد و تعملات تجاری ایران همچنان پایدار بوده و ثانیاً به عنوان اهرم فشاری در اختیار آنها برای تحمیل اراده در آینده خواهد ماند.
🔹در واقع آنچه امروز منافع ملی ایران را تهدید می کند، تکرار تجربههای تلخ برخی دیپلماتها و مسئولان اجرایی در ماجرای برجام است. «عدم رعایت ضوابط و شروط مصوب رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس در اجرای برجام»، «ادعاهای خلاف واقع در داخل با ارائه ترجمهها و تفاسیر غیرنافذ از توافقات» و «موجسواری با شرطیسازی جامعه» همه و همه از ماجراهای تلخی است که گویی از سر شتابزدگی یا سیاسیگری در حال وقوع دوباره است.
🔹در این نکته تردیدی نیست که دشمن به همین سطح قانع نمانده و مایل است با یک استراتژی چندمرحلهای بتواند حداکثر امتیاز را در جهت تضعیف ارکان اقتدار ملت ایران کسب کند. به نظر می رسد در مرحله نخست بازگشت آمریکا به برجام در قبال امتیازاتی حداقلی و ناپایدار رخ خواهد داد و واشنگتن امیدوار است با عبور از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و تداوم حضور غربگرایان در قدرت بتواند با بهرهگیری از اهرم فشار موجود در «تعلیق یا بازگرداندن تحریمها»، جمهوری اسلامی ایران را وادار به مذاکره مجدد و تحمیل توافقی جدید شامل محدودسازی همه مولفههای اقتدار ملت ایران از جمله توانمندی موشکی، نفوذ و قدرت منطقهای و ... نماید.
🔹با این تفاسیر به نظر میرسد ریلگذاری طراحی شده توسط نهادهای هدایتگر نفوذ همچون نایاک (NIAC) در حال کمرنگسازی خطوط قرمز منافع ملی و سیاستهای قطعی نظام در مذاکرات پیش رو است. به نظر میرسد نقشه راه تجویزی از سوی نایاک به دنبال شرطیسازی جامعه و بهرهبرداریهای خاص انتخاباتی است. آقای ظریف باید به این سوال به صورت شفاف پاسخ دهند که در حال رعایت ضوابط ابلاغی نظام هستند یا نقشه راه پیشنهادی نایاک؟
🔹از سویی این مقطع آزمون مهمی در برابر نهادهای نظارتی نیز هست. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد بالادستی و ناظر باید با هرگونه نقض آشکار و ضمنی سیاست قطعی نظام در این باره مقابله کند و از مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم آن نیز انتظار می رود، ضامن اجرای قوی قانون مصوب این مجلس در خصوص «لغو تحریمها» باشند....
دکتر رضا سراج
هدایت شده از علیرضا نظری
رئیس جمهور در مقابل تصمیمات درست برای تنظیم بازار مقاومت می کند/ حرف وزرا هم پیش آقای روحانی خریدار ندارد!
▫️نظری گفت: بهرغم پیگیریهایی که در کمیسیون انجام میگیرد عملاً حتی حرف وزرای مربوطه هم پیش آقای رئیسجمهور خریداری ندارد و هرکجا هم که اینها ورود پیدا میکنند تا تصمیم درستی بگیرند بازهم مقاومتهایی از طرف آقای روحانی صورت میگیرد.
🔸علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه با آخرین وضعیت تأمین نهادههای دام و طیور و مدیریت عرضهی گوشت مرغ گفت: در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور معاونتهای وزارت صمت و همچنین برخی معاونتهای وزارت جهاد کشاورزی مرتبط با حوزه پشتیبانی از تأمین نهاده و تنظیم بازار میهمان کمیسیون بودند که همه موارد در کمیسیون مطرح شد اما بهرغم پیگیریهایی که در کمیسیون انجام میگیرد عملاً حتی حرف وزرای مربوطه هم پیش آقای رئیسجمهور خریداری ندارد.
▫️عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: هرکجا هم که اینها ورود پیدا میکنند تا تصمیم درستی بگیرند بازهم مقاومتهایی از طرف آقای روحانی صورت میگیرد و روز گذشته هم در جلسه گزارشات رسیده حاکی از این مسئله بود.
🔸نظری تصریح کرد: الآن ما همچنان در 6 ماه اول سال ارز 4200 تومانی را برای تأمین نهادهها داریم و بحث ساماندهی تأمین و توزیع نهادهها هنوز در دستور کار است هرچند مشکلات سامانه بازار گاه تا حدودی رفع شده اما هنوز هم انتظارات واقعی در توزیع نهادهها را برآورده نکرده است فلذا در نشست کمیسیون مصوب شد دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی از بنادر بازدید داشته باشند و اشکالاتی که تاکنون هنوز رفع نشده است بهدرستی احصا کنند تا تصمیمگیری شود.
▫️نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: از طرفی در بحث قیمتگذاری هم مشخص شد که بخشی از مسائل به حوزه وزارت صمت و باز همچنان وزارت جهاد کشاورزی که با توجه به تصمیمات اتخاذشده در کمیسیون در صورت اجرایی شدن امید است که دغدغهای که هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرفکنندگان وجود دارد رفع شود مشروط بر اینکه آقایان آنچه در جلسات مصوب میشود را در عمل اجرایی کنند.
🆔 @alirezanazari_com