✅ انیشتین یه جمله داره که میگه اگه آدما ارزش زمان رو میدونستن هیچوقت کفش بندی نمیپوشیدن..⏳!
✅ معروفه علامه طباطبایی برای اینکه در وقتش صرفه جویی کنه، اول تفسیر المیزان رو مینوشت بعد موقع باز بینی نقطه هاش رو میذاشت 📝 و حتی عمامه اش رو هم دوخته بود تا یه موقع باز نشه و وقت مطالعه اش رو بگیره....
🕒 چه ساعت هایی که تلف میشه در این دور دور کردن بی حاصل، تلخی ماجرا اینجاست که دیگه حتی یک ثانیه از اون هم قابل برگشت نیست!!
⚠️میشه اولش به فکر آخرش باشی :)!؟
💠 کانال اندیشگان
@andishgan
36.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند #سیره_عملی_امام_روح_الله
قسمت پانزدهم
📍 کانال اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
32.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند #سیره_عملی_امام_روح_الله
قسمت شانزدهم(قسمت پایانی)
رحلت جانگداز امام خمینی (ره)
📍 کانال اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
18.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | سه فرصت را در شبانه روز برای خود قرار ده
📄فی الکافی عن الصادق علیه السلام:
🔻ینبغی للمسلم #العاقل أن یکون له...
#رهبری
#حدیث
💠کانال اندیشگان
@andishgan
📺 برنامه زنده #جهانآرا
👈🏼 موضوع: مناظرهای مهم برای تاملی در باب نظام اقتصادی ایران
📌مهمانان:
🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی
🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال
✅ امشب؛ دوشنبه 4 اردیبهشت 22:00
تکرار فردا 14:30
حکایت خوبان:
در کتاب عیون اخبارالرضا (ع) (۱) مرویست [روایت شده است]که عبدالله بزاز نیشابوری گفت: بین من و حمیدبن قحطبه معامله ای بود. وقتی از مسافرت مراجعت نموده بودم مرا احضار کرد. با لباس مسافرتم به ملاقاتش رفتم؛ وقت ظهر ماه مبارک رمضان بود بر او وارد شدم؛ طشت و ابریق آوردند و دو دست خود را شست و به من هم امر نمود که دست خود را بشویم و من هم شستم و فراموش کردم که ماه رمضان است و روزه هستم چون طعام حاضر کردند متذکر شدم (به یاد آوردم) و عقب نشستم. حمید گفت: چرا نهار نمی خوری؟ گفتم ای امیر ماه مبارک است و من مریض نیستم و عذر دیگری برای افطار ندارم و شاید امیر عذری دارد. پس گریه کرد و گفت: من هم عذری ندارم و مریض نیستم؛ آن گاه اشکش جاری شد. پس از فراغت از طعام سبب گریه اش را از او پرسیدم؟ گفت: در زمانی که هارون الرشید در طوس بود شبی دنبال من فرستاد، وقتی که بر او وارد شدم، دیدم در نزد او شمعی روشن و شمشیری سبز رنگ و برهنه جلو اوست.. چون مرا دید پرسید: اطاعت تو از امیرالمومنین(منظور خود هارون الرشید علیه اللعنه است) چگونه است؟ گفتم با جان و مال؛ پس مرا مرخص نمود. طولی نکشید مرا احضار نمود و همان سوال را تکرار نمود، گفتم با جان و مال و اهل و اولاد؛ پس مرا مرخص نمود. برای سومین مرتبه احضارم کرد و همان سوال را تکرار کرد، گفتم با جان و مال و اولاد و دین. پس خندید و گفت: این شمشیر را بردار و هر کس را که این خادم به تو نشان داد باید بکشی! شمشیر را برداشته همراه خادم بیرون شدم، مرا به خانه ای که درب آن قفل بود آورد. پس از بازکردن قفل وارد شدیم دیدم وسط آن چاهی است، و در آن خانه سه حجره است و هر سه مقفل(قفل شده) است. پس یکی را باز نمود دیدم، بیست نفر پیر و جوان همه از اولاد علی و زهرا در زنجیرند! خادم گفت: باید اینها را گردن بزنی. او یکی یکی جلو می آورد و من گردن می زدم و بدن سر آنها را در چاه می انداختم تا بیست نفر کشته شدند. آن گاه در حجره دوم را باز نمود و در آن هم بیست نفر علوی در زنجیر بودند همه را به اشاره خادم رشید (هارون لعنت الله) کشتم و در چاه انداختن، سپس در حجره سوم را باز نمود و در آن هم بیست نفر علوی بود مانند آن دو دسته همه را کشتم، نفر آخری پیرمردی بود. بمن فرمود: وای بر تو، فردای قیامت چه عذری داری وقتی که تو را حضور جد ما رسول خدا (ص) حاضر کنند و حال آنکه تو شصت نفر از اولاد او را بدون گناهی کشته ای؟ پس بدنم لرزید؛ خادم از روی غضب نظری بمن نمود و مرا ترسانید! آن پیرمرد را هم کشتم و در آن چاه افکندم. پس کسی که شصت نفر از اولاد رسول خدا (ص) را کشته باشد روزه و نماز او را چه نفعی است؟ من یقین دارم که مخلد در آتش هستم و لذا ماه رمضان را روزه نمی گیرم.
مرو یست که پس از ورود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به خراسان، عبدالله نیشابوری، داستان آن ملعون و یأس او را از پروردگار عالم برای حضرت نقل نمود، فرمود: وای بر او، آن یأسی که حمید از رحمت الهی داشت گناهش از قتل آن شصت نفر علوی بیشتر است. بلی اگر ملعون، پس از قتل این سادات بی گناه و پس از ارتکاب این گناه بزرگ به کلی از خدای خود بریده نشده بود و راستی از کرده خود پشیمان و از روی اخلاص توبه نموده از در عجز و زاری به رحمت الهی ملنجی شده بود؛ خدای کریم توبه او را قبول می فرمود. چنانچه توبه وحشی قاتل حضرت حمزه سیدالشهداء، عموی پیغمبر (ص) را پذیرفت با اینکه دل رسول خدا را فوق العاده بدرد آورده بود با آن حرکت وحشیانه مثله که با جنازه آن بزرگوار مرتکب شده بود مع الوصف پیغمبر خدا(ص) توبه اش را پذیرفت.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱. کتاب نوشته شده توسط شیخ صدوق رحمه الله علیه
حکایت خوبان:
(عبدالله بن مبارك) حاجي ای كه در خرابه محرم شد.
علامه حلى در كشف اليقين و علامه نورى در كلمه طيبه حكايتى كه در بغداد اتفاق افتاده نقل مى كنند شخصى بنام عبدالله بن مبارك يك سال (در ميان مى رفت) به زيارت بيت الله حج مى كرد و طواف مى كرد و مدت پنج سال در اين امر مشغول بود.
در زمان حكومت مأمون يك وقت بيرون رفت در بعضى از سالها كه نوبت حج او بود پانصد مثقال طلا با خود براشت و متوجه بازار شد كه تدارك سفر حج بنمايد.
پس در خرابهاى كه بر سر راه او بود علويهاى را ديد كه مرغ مرده را برداشته و پرهاى او را مى كند و آن را پاك مى كند عبدالله بن مبارك به نزد او آمد و گفت: براى چه اين مرغ مرده را پر مى كنى مگر قرآن نخواندهاى كه خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد:
انما حرم عليكم الميته و الدم و لحم الخنزير. .
گفت: مگر نمى دانى خوردن ميته حرام است؟
زن علويه گفت: از حال من سوال مكن و مرا به حال خود بگذار و از پى كار خود برو.
عبد الله گفت: از سخن او چيزى بخاطر من رسيد جوياى حال شدم تا اينكه گفت: اى عبدالله بدان كه من زنى سيده و علويه هستم فرزندان يتيم دارم شوهرم از دنيا رفته اين روز چهارم است كه چيزى خوردنى به دست من و بچه هايم نيامده است و چون كار به اضطرار رسيد اين مرغ ميته بر ما حلال است و من به غير از اين مرغ مرده چيزى به دست من نيامده اكنون مى خواهم آن را پاك كنم براى بچه هايم ببرم.
عبد الله گفت: چون اين حكايت را از اين علويه شنيدم با خود گفتم واى بر تو اى عبد الله كدام عمل بهتر از رعايت اين علويه و سادات خواهد بود پس آن علويه را گفتم دامنت را باز كن پانصد مثقال طلا كه داشتم همه را در دامن علويه ريختم و آن سال مكه نرفتم و به منزل خود مراجعت كردم چون حجاج مراجعت كردند من به استقبال ايشان رفتم به هر كس از حجاج مى رسيدم مى گفتم خداوند حج ترا قبول فرمايد ديدم او نيز به من همين دعا را مى نمايد.
و مى گويد: اى عبد الله آيا خاطر دارى كه فلان محل با ما چنين و چنان گفتى و مردم بسيار به من همين را مى گفتند من تعجب كردم كه امسال به حج نرفتم.
شب در عالم رؤيا ديدم رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلّم) را كه فرمود اى عبدالله عجب مدار بدرستى كه چون تو به فرياد علويه و فرزندانش رسيدى من از خداوند متعال درخواست كردم كه ملكى به صورت تو بفرستد براى تو حج بنمايد حالا مى خواهى حج بكن و مى خواهى حج مكن بعد از اين.[1]
عمل خوب دو ثمره دارد دنيوى و اخروى ملاحظه فرموديد تاريخ را كه ذكر كرديم كسى كه آخرت را مقدم بدارد او به دنيا هم مىرسد ولى اگر بطرف دنيا رفتيم به هيچ كدام نمى رسيم آيه قرآن هم اشاره به اين مطلب دارد.
من كان يريد حرث الاخره نزد له فى حرثه و من كان يريد حرث الدنيا نوته منها و ماله فى الاخره من نصيب.[2]
ترجمه آيه شريفه: آنها كه فقط براى دنيا كشت كنند تلاش براى بهره گيرى از اين متاع زود گذر فانى باشد تنها كمى از آنچه را مى طلبند به آنها مى دهيم اما در آخرت هيچ نصيب و بهرهاى نخواهند داشت.
[1] ابن جوزى در تذكره الخواص، شيخ ذبيح الله محلاتى ج ۲ رياحين ص ۱۴۷ هم ذكر كرده است.
[2] سوره ۴۲ آيه ۲۰.
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠«دلسوزی برای مردم»
🔸 علامه حسنزاده آملی (ره)
🔻خدای سبحان را گواه میگیرم،
حقیقت ولایت عظمی صاحب العصر و الزمان را گواه میگیرم،
بنده به شما عرض میکنم وقتی ما شمارا به خلاف میبینیم دلمان به حال شما میسوزد
ما نمیتوانیم کسی را افتاده، بیچاره و در گناه ببینیم و بگوییم به ما چه!
ما باید دلسوز به حال شما باشیم
📍کانال اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
[سؤال از امام خمینی]:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بینالمللی را مطالعه نکردهاید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
جوابِ امام:
ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطۀ آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم. ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن #عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم. از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم
صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۱۶۰
📍کانال اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همان هایی که ازدواج دختر نوجوان را با علاقه خود و اجازه و صلاح دید پدرش به اسم کودک آزاری ممنوع میکنند، برای او خواهان آزادی جنسی بی ضابطه هستند.
و دلم می سوزد برای مردمی که از قدرت تحلیل کافی بهره ای نداشته باشند...
✅ اندیشگان
@andishgan
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای قرائتی حلقه ی مفقوده ی بین مباحث بسیار فنی ایدئولوژیک اسلام و مردم عادی جامعه س
دقیقا کاری رو که علوم میان رشته انجام می دن و علوم پایه رو به علوم کاربردی وصل می کنند و فلسفه رو امتداد می دن ایشون با مباحث عمیق و امتداد اون بین مردم انجام میدن
چیزی که بیش از هر زمان بهش نیاز داریم
📍کانال اندیشگان
@andishgan
آنطونیوس حنانیا ، متفکر مسیحی و استاد جامعه شناسی و روانشناسی که سالهای طولانی عمرش را در اروپا به تحقیق پرداخته است ،در گفتگو با روزنامه الوفاق:
🔺در قرن های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سالها گذشت تا امروز اروپایی ها فهمیدند حجاب محافظ نجابت آنها بود.
💢تاریخ اروپا را بخوانید و از کسانی که کمی سنشان بالاتر است بپرسید که هنوز یادشان می آید. در سالهای دور اگر در اروپا زن یا مردی ناپاک یود انگشت نمای مردم می شد و مردم به دلیل آنکه او فردی بی اخلاق بود او را طرد می کردند، ولی امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده اند که بیمارستان هایشان از فرزندان بدون پدر و مادر پر شده است و این نتیجه سیاست های استعماری صهیونیست هاست.
🔺به برادران و خواهران مسلمانم توصیه می کنم نگذارید لابی پنهان صهیونیستی بلایی که بر سر اروپا آوردند و جامعه ای مریض تربیت کردند بر سر جامعه شما نیز بیاورند. هر چه دنیا بی حیاتر باشد به کام صهیونیست هاست.
👈لباس حجاب، نشانه پاکی همه زنان پاکدامن تاریخ از مریم (س) تا فاطمه (س) است.
#حجاب
به اندیشگان پیوندید 👈عضو شوید