https://archive.org/download/FP78189/78189.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
https://archive.org/download/FP120647/120647.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
https://archive.org/download/FP120648/120648.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📸 آیت الله مصباح یزدی: ساختار فعلی حوزه پاسخگوی نیاز امروز نیست
#تحول_حوزه
🆔 @rasanewsagency
https://archive.org/download/taomkhdetaomkhde/taomkhde.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
https://archive.org/download/FP52262/52262.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
هدایت شده از .
🔴 قصيده صلاة الجمعة(نماز جمعه) سروده شهید آیت الله محمد الصدر در وصف نمازجمعه به امامت رهبر انقلاب
ثم ذهبنا لصلاة الجــــــــــمعة *اذ كان ذاك اليوم يوم الجمعة
تقام في جامعة الطــــــــهران*بساحة وسيعة الـــــــــــــــعيان
يحضرها الالآف من مختلف*** الصنوف والجند واهل الحرف
ومذ دخلنا كان شخص يخطب***قبل الخطابة التي ترتــــــقب
قيل لنا اسمه جوادي آمـــــــلي***شيخا على كرسيه قد يعــتلي
وعندما انتهى من الخطــــــاب * جاء الينا في ليوث الغــــاب
خامنئي امام كل البــــــــــــشر* وصاعد بصيته المــــــــنتشر
هناك شاهدناه بالعيــــــــــــــان*** اول مرة لدى ايـــــــــــــران
قيل لنا ان له نوابــــــــــــــــــا*** يلقي الذي شاء منهم خطابـــا
لكنه اختار المجيء الآنـــــا*** بنفسه يلقي خطابا كانـــــــــــــا
ارشد للتقوى لدى خطابـه*** كذلك الاخلاق في احبـــــــــــــابه
كذلك الاحوال والسياسـة***لكي تكون بينهم حماســـــــــــــــة
منبع: كتاب مجموعة أشعار الحياة صفحه 293
@iraqevents تحولات عراق 🇮🇶
https://archive.org/download/FP154874/154874.pdf
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
هدایت شده از اسرار پیدا
https://archive.org/download/WAQ146614/146614.pdf
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸بررسی اندیشه و سیره شهید صدر در برنامه تلویزیونی «مصیر»
🔹مجموعه جدید برنامه تلویزیونی «مصیر» به بررسی اندیشه و سیره شهید آیت الله سید محمد باقر صدر اختصاص دارد و از یکشنبه هشتم تیرماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش میشود.
🆔 @rasanewsagency
💠شهید بهشتی:
قائل به ولایت مطلقه هستیم
🌀«ما برای امامت اسلامی قائل به ولایت مطلقه هستیم. یعنی معتقدیم امامت در جهت مصالح عامه مردم هر تصرفی را لازم بداند می کند و منافات با حقوق شخصی افراد ندارد. در حقیقت این قوانینی که در رابطه با مالکیت شخصی و خصوصی و اینها هست اینها حریم اشخاص را نسبت به یکدیگر معلوم می کند؛ نه حریم اشخاص را نسبت به کل جامعه و امامت که در خط کل جامعه می خواهد حرکت کند. او برایش این مرزها و این حریمها دیگر وجود ندارد. این اساس ولایت مطلقه امامت هست در بینش اجتماعی و اقتصادی و حقوقی که الان هست.»
🌐منبع: جاودانه تاریخ؛ گفتارها ۲
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
هدایت شده از اسرار پیدا
✍️پاسخ محکم حضرت آیت الله کعبی به موسوی خوئینیها
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی فی محکم کتابه:
وإذا قیل لهم لا تفسدوا فی الأرض قالوا إنما نحن مصلحون / ألا إنهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون (سوره بقره ایه ۱۱_ ۱۲ )
پرسش های روشن از آقای موسوی خوئینی ها درباره نامه ۷/ ۴/ ۱۳۹۹ او خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی. بدون مقدمه و در محضر ملت بزرگ ایران آقای موسوی خوئینیها به عنوان یکی از سران داعیه دار اصلاح طلبی به پرسش های زیر پاسخ دهد؟
۱_ نقش مدعیان اصلاحات در این ۴۱ سال مدیریت کشور چه بوده است؟
۲_ فرآیند رای مردم به چه میزان در پیشرفت یا پسرفت اوضاع کشور موثر بوده است؟
۳_ عبور از خط امام(ره) توسط مدعیان خط امام و عقب نشینی از آرمانهای امام(ره) را چگونه باید تحلیل کرد؟
۴_ راه حل جریان مدعی اصلاح طلبی برای مشکلات مردم و اقتصاد چیست؟ تا کنون چه کرده اند؟
۵_چرا جریانی که باید پاسخگوی معضلات کشور باشد با فرار رو به جلو امروز پرسش گر شده است؟
۶_ چرا در این نامه مشروعیت ومقبولیت نظام زیر سوال رفته است؟ چرا اقتدار، پیشرفت و رشد و تعالی نیروهای مومن و انقلابی و این نسل پویا و حرکت آفرین بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و افقهای تحولات بر پایه نقشه راه و سیاستهای کلان راهبردی نظام نادیده گرفته شده است؟
۷_ آیا در این تحلیل نباید جنگ سختِ امنیتی، جنگ نرم، تروریست دولتی و اقتصادی، جنگ روانی و فرهنگی و هالیوودی و طراحیهای اتاقهای مکر و فریب دشمن به ویژه آمریکا ورژیم صهیونیستی را دید؟
۸_ فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ نشان می دهد هر ۱۰ سال فتنهای توسط دشمنان شکل گرفته است. چرا در فتنهها به جای رعایت امنیت و اقتدار و وحدت وانسجام ملی و موضع گیری بر علیه دشمنان، بدون مرزبندی روشن و در همسویی با آنان در جهت تزلزل مشروعیت و مقبولیت نظام موضع گرفتهاید؟ آیا قصد شورش بر علیه ملت و کشور و جمهوری اسلامی با بهانههای واهی دارید؟
۹_ آیا امام(ره) گستاخی برعلیه نظام و تزریق یاس و ناامیدی به مردم مومن و انقلابی و صبور و مقاوم را تحمل می کرد؟
۱۰_ چرا کارنامه درخشان ۴۱ سال اقتدار و عزت و پیشرفت و بزرگی و عظمت ملت ایران و حرکت رو به جلو و رشد فزاینده را نمی بینید؟
۱۱_ آیا یادتان رفته امام(ره) به مدعیان خردورزی در حکمرانی موسوم به عقلای قوم! چه نهیبی زدند؟ وچگونه آنان را بر حذر کرد تا به دامن آمریکا نیفتند؟
۱۲_ آیا با پشتوانههای معرفتی التقاطی و تند و افراطی دهه شصت خود و دوستان فرسوده و پشیمان نسبت به گذشته میخواهید در باره ۴۱ سال انقلاب و آینده مسیر نورانی ملت و کشور و انقلاب قضاوت کنید؟ «این تذهبون؟»
از پاسخ منصفانه به این سوالات روشن میگردد چگونه او وطیف فکری وابستهشان به کشور و ملت و انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لطمات جبران ناپذیری زدهاند.
وی در پایان مطلب خود آورده است: همچنین روشن میشود که در این ۴۱ سال هرجا که پیشرفت حاصل شده است در سایه مکتب انسان ساز اسلام و هدایتهای ولی فقیه بوده است؛ هر جا پسرفت وارتجاع و مشکلات مزمن اقتصادی و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی دیدهایم حاصل بیتدبیری جریان مدعی اصلاحات و القای تردید وبیاعتمادی ونگاه لیبرالی آنان بوده است.
مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.
والسلام علی من اتبع الهدی
عباس کعبی
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
https://www.mehrnews.com/news/4988219/%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%D9%87-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A3%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87
سلام و خداقوت
لینک خبر نشست مجاهد بصیر که خبر اول گروه اندیشه خبرگزاری مهر است
الگوی عزل و نصب معیار:
🔻متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ عبدالرضا پورذهبی دامت افاضاته
با عنایت به پایان یافتن مسئولیت جناب حجتالاسلام آقای حاج سیدمحمد حسینی شاهرودی دام بقائه در استان کردستان و با تشکر فراوان از خدمات ایشان در دوران دهساله جنابعالی را به نمایندگی خود در آن استان و مدیریت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب میکنم.
حق بزرگ مردم شریف منطقهی کُردی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد و همکاری با آنان چه در جنگ تحمیلی و چه در مقابله با ضدانقلاب، فراموش نشدنی است و ایمان راسخ آنان به اسلام و ارادت آنان به اهلبیت پیامبر اعظم علیه و علیهمالسلام و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی ویژگیهای شناختهشدهی آن مردم عزیز است.
انتظار میرود جنابعالی به کمک آشنایی با این خصوصیات برجسته به خدمات خویش در آن استان اشتغال یابید. تکریم علمای دینی که حقاً آزمون بزرگوارانه و نجیبانهای را در میدانهای گوناگون گذرانیدهاند و آغوش باز با همه طبقات مردم از سنّی و شیعه و بویژه همفکری با زبدگان و نخبگان و همدلی با جوانان، توصیهی مؤکد اینجانب است. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۲ شهریور ۱۳۹۹
@andishkade_f_h
🌸 اندیشکده فقه حکومتی🌸
May 11
هدایت شده از استاد محمدی قائینی
#اطلاعیه
#برنامه_دروس_خارج
♻️ برنامه دروس استاد معظم آیت الله محمد #محمدی_قائینی (حفظه الله) 🔻🔻
🔹خارج فقه: کتاب الصلاه: 9_8
🔸خارج اصول: اجتهاد و تقلید: 10_9
🔻 اسفار: جلد 9: معاد: 11_10
♻️ محل برگزاری: مدرسه #امام_کاظم علیه السلام، ساختمان امام رضا علیه السلام، همکف، مدرس 124
❇️ #آغاز_دروس: سه شنبه، 1 مهرماه
✅ دروس به صورت تحقیقی و #پژوهش_محور برگزار خواهد شد.
❌ کلاس ها به صورت #حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
@ghaeeni
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲👆پادکست موشن👆
🔘آیا مختار برای قیام از امام سجاد(ع) اذن داشت؟
🎙 دکتر محمد حسین رجبی دوانی
┈┅ ❁❁ ┅┈
💥 چرا دشمنان از «حجاب» می ترسند؟
👈 ترفند استعمار در مبارزه با حجاب چیست؟
✔️ متفکر خبیر، استاد ابوالحسنی مُنذِر (ره)🔻
1⃣ سیاست مرحلهای در حجابستیزی
▪️معمولاً ابرقدرتها و دولتهاى مخالف دین، کار مبارزه با شعائر را، به طور پلّه پلّه شروع مىکنند. به عبارت روشنتر، نخست پارهاى از شعائر را مورد هجمه قرار مىدهند و آنگاه پس از موفقیت در مبارزه با آنها، به مبارزه با بقیه مىپردازند.
▪️یعنی در میان شعائر مذهبى، آن دسته که چشمگیرتر یا شورانگیرتر از دیگر شعائرند، همواره سپرِ بلاىِ شعائر دیگرند؛ و دشمن، براى نابودى کلّ شعائر، نخست از مبارزه با این گونه شعائر آغاز مىکند. مثلاً در امر پوشش بانوان، «چادر» (به عنوان «حجاب برتر»)، حصن و حفاظِ «روسرى» و «مانتو» است و یا در امر عزادارى سالار شهیدان علیه السلام، مسائلى نظیر «سینهزنى» و «زنجیرزنى»، حافظ و پاسدار «روضهخوانى» و «اشک و گریه» در سوک شهیدان کربلا هستند.
▪️یعنى، همان طور که در جبهه نظامى، خاکریزهاى گوناگونى وجود دارد که برخى درست در خط مقدّم و در تیررس مستقیم دشمن قرار دارند و برخى آن سوتر و در پشت خطّ مقدّم؛ شعائر دینى نیز این چنیناند و بعضى از آنها حکمِ خاکریزِ نخستین را دارند که فتح و تسخیر آنها، موجودیتِ باقىِ شعائر را مورد مخاطره شدید قرار مىدهد.
2⃣ اما چه باید کرد؟
▪️باید در برابر هرگونه رخنه به شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت.
▪️اگر دشمن در حمله به این گونه شعائر، با دفاعى سخت و جانانه روبرو شد، جا مىزند و عقب مىنشیند و انجام توطئه را به فرصتى دیگر وا مىنهد، و اگر مقاومتى جدّى و کوبنده ندید، یا توانست با وحشیگرى یا تزویر آن را سرکوب کند، حمله را تا فتحِ خاکریزهاى بعدى ادامه مىدهد و همچون رضاخان و بدتر از او آتاتورک، کلّ شعائر را نابود مىسازد. چنانکه رضاخان در این اواخر حتى در مقام حذف ماههاى قمرى اسلامى از تقویمها برآمد و شب یازدهم محرم یعنى شام عاشورا را در میدان توپخانه بساط رقص و پایکوبى به راه افکند! و فجایع آتاتورک نیز ـ از تغییر خط گرفته تا… منع گفتن اذان به عربى و…ـ مشهور تاریخ است؛ بنابراین باید هشیار بود و در برابر هرگونه رخنه به شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت.
3⃣ چرا این همه به حجاب حمله میکنند؟
▪️رمز این مخالفت را بایستى در پیوند استوار و ربط وثیقى جستجو کرد که میان شعائر دینى و جوهر اسلام و تشیع وجود دارد… اصولاً راه دستیابى به باطن دین و عامل حفظ آن، همین ظواهر و شعائر است. بىجهت نیست که دشمنان اسلام، خاصّه استعمارگران، به انگیزه محو اساس دین، و قطع ریشه آن، همواره از مبارزه با وجهه ظاهرى و عملىِ دین ـ یعنى از مبارزه با شعائر ـ آغاز مىکنند: براى آنکه روح تقوا و عفاف را نابود سازند، چادر و روسرى را ـ به جبر و عُنف (همچون زمان رضاخان) یا به غَنج و دَلال (همچون عصر محمدرضا) ـ از سر زنان و دختران مسلمان مىربایند.
🆔 اندیشکده استاد منذر (ره):
🌐 eitaa.com/monzer_ir
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
☑️ مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق در انتظار نشردهندگان محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی/ بازداشت ۱۰۵ نفر در این خصوص
🔸 معاون دادستان عمومی و انقلاب قم: بر اساس بند 3 از ماده 640 قانون مجازات اسلامی و مواد 742 و 743 از قانون مذکور، در صورتی که افراد در صفحات مجازی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تصاویر مبتذل و محتوای غیراخلاقی و جریحه دار کننده عفت و اخلاق عمومی بارگذاری نمایند به حبس از سه ماه تا یکسال، تا 74 ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم خواهند شد.
🔸 حجت الاسلام تحریری جانشین قرارگاه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دادسرای قم بیان داشت: امروزه یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی ولنگاری و اعمال مجرمانه ای است که در بستر فضای مجازی اتفاق می افتد که در همین راستا "قرارگاه دادسرای قم" با توجه به اهمیت اشراف بر فضای مجازی رصد مستمر صفحات مرتبط با قم را در دستور کار خود قرار داده است و در همین خصوص طی ده ماه گذشته تاکنون "تعداد ۱۰۵ نفر" از عوامل انتشار این گونه آثار که عمده آنها در اینستاگرام مشغول به انجام فعالیت های مجرمانه از جمله مدلینگ مبتذل، کشف حجاب، لایوهای غیر اخلاقی و توزیع مشروبات الکلی و موادمخدر بوده اند شناسایی و با دستورقضایی بازداشت و ضمن از دسترس خارج نمودن دائم حساب های کاربری آنان، برای نامبردگان پرونده قضایی تشکیل و برای آنان کیفرخواست صادر گردیده است.
🔸شهروندان گرامی میتوانند در صورت مواجهه با هرگونه اقدام هنجارشکنانه و اعمال مجرمانه در فضای مجازی موضوع را پس از جمعآوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات صفحه و گرداننده آن به شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ در پیامرسان ایتا یا واتساپ جهت پیگیری قانونی ارسال نمایند.
@jaarchi
هدایت شده از اسرار پیدا
بسم الله
🔵مهدی نصیری با مغالطه "علت جعلی" در مسأله حجاب
مناظره آقای مهدی نصیری با دکتر سوزنچی درباره مناسبات حجاب و سیاست، فرصتی بود برای تجمیع و تمرکزبخشی به دیدگاهی که الزام قانونی به حجاب را غیرمفید یا مضرّ میداند. درباره این دیدگاه نقدهای زیادی وجود دارد اما بسیاری از آنها را در ذیل مغالطه «علت جعلی» (اخذ ما لیس بعلةٍ علةً) میتوان گردآوری کرد.
در مغالطه "علت جعلی"، معلولها به درستی شناخته میشود ولی در یافتن علتشان خطا رخ می دهد. آقای نصیری فهرستی از معلولهای اجتماعی را جمعآوری کرده است. وی درست میگوید که در جامعهی ما دوقطبی به وجود آمده است، درست میگوید که کیفیّت حجاب در این چهل سال افت کرده است و باور به حجاب در زن ایرانی نسبت به قدیم، ضعیف شده است و ... اما وقتی به ریشهیابی این معلولها میپردازد بدون دلیل قانعکنندهای همه این معلولها را به «الزامی بودن حجاب» مستند میکند.
این در حالی است که خود در جای دیگری از همین مناظره صریحا میگوید: «آنچه در صد سال اخیر باعث تضعیف باور حجاب شده، انتقال جامعه ما از سنت به مدرنیته و تحولات ناشی از آن است». همین سرگردانی و حیرت نصیری در بین علت تضعیف این باور، نشانه این است که در شناخت علت دچار سادهانگاری شده است.
در جای دیگری از مناظره، سرگردانیاش آشکارتر میشود و درباره اُفت حجاب در دهههای اخیر میگوید: «اگر هم علل دیگری داشته، الزام به حجاب نتوانسته است آن را رفع کند»! در اینجا دو نکته وجود دارد: نکته اول اینکه وی وجود علل دیگر را نفی نمیکند (و همین نشانه سرگردانی او در کشف علت بدحجابیهای امروزی است). نکته دوم (که البته مهمتر است) این است که گمان میکند علل دیگر بدحجابی را هم باید همین قانون الزامی بودن حجاب رفع کند!
خلاصه آنکه نصیری در مقام یافتن علت مشکلات کنونی مربوط به حجاب، نتوانسته است بین اصل «قانون الزام به حجاب» و «روش اجرای قانون» گسست افکنَد.
#حجاب
#مناسبتی شماره 47 (حجاب الزامی)
https://eitaa.com/banahjolbalaghe