هدایت شده از اجتهاد
💢چشمانداز «فقه نظامساز» در مؤسسه آموزشعالی امام رضا (ع)
✍️حجتالاسلام ذبیحالله نعیمیان
🔻تأسیس نظامی دینبنیاد در ایران اسلامی را میتوان نقطهی عطفی در تأملات و تلاشهای فقهی دانست. چهآنکه، تأسیس چنین نظامی به معنای اقبال مؤمنان به همهی ابعاد فقه و تمامی ارزشهای اسلامی است. اقبال به فقه مقتضی رویکرد جامع و نظاممند در مواجهه با آن است. چهآنکه، نمیتوان بخشهای فقه را مباحث بیارتباط با یکدیگر و غیر نظاممند دانست.
در این میان، متولیان دانش فقه میبایست به تبع نظاممندی شریعت در عالم جعل و تشریع الهی، همهی ابعاد فقه را در جامعیتی نظاممند در اختیار جامعه اسلامی قرار دهند. این امر مقتضی تلاشی همهجانبه و مجاهدتی ضابطهمند از سوی فقهپژوهان و فقهاندیشان است.
👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/u99262
🆔 @ijtihad
هدایت شده از استاد محمدی قائینی
#فهرست_کامل_مطالب
🌐 برای #دسترسی_آسان به مطالب کانال به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻
🔰️ آشنایی با #سوابق_علمی استاد محمدی قائینی _ بخش اول
https://eitaa.com/ghaeeni/46
🔰️ آشنایی با #سوابق_علمی استاد محمدی قائینی _ بخش دوم
https://eitaa.com/ghaeeni/47
◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️
1⃣ بخش اول: آیا مکتبی به نام مکتب قم و نجف داریم؟ 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/64
2⃣ بخش دوم: واکاوی معانی و اطلاقات واژه #مکتب🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/65
3⃣ بخش سوم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی در تفقه، بخش نخست: مکتب اصولیون🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/73
4⃣ بخش چهارم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش دوم: مکتب اخباریون🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/94
5⃣ بخش پنجم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش سوم: رویکرد قواعد گریز🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/106
6⃣ بخش ششم: بررسی #مکتب_نجف: شکل گیری مکتب نجف🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/124
7⃣ بخش هفتم: بررسی #مکتب_نجف: مولفه های اصولی 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/133
8⃣ بخش هشتم: بررسی #مکتب_نجف: نجف، مساوی آیت الله خویی نیست 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/175
9⃣ بخش نهم: بررسی #مکتب_نجف: روش فقهی آیت الله خویی 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/195
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
1⃣ ضرورت #تقریرنویسی 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/296
2⃣ انواع #تقریرنویسی 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/305
3⃣ ارزیابی انواع #تقریرنویسی1 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/334
4⃣ ارزیابی انواع #تقریرنویسی2 🔻🔻
https://eitaa.com/ghaeeni/341
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#گام_های_اجتهاد
💠 برای دسترسی آسان به مطالب استاد محمدی قائینی با موضوع #گام_های_اجتهاد به آدرس های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
📌 #مرحله_اول: حضور مستمر و پویا
https://eitaa.com/ghaeeni/425
📌 #مرحله_دوم: بخش اول: پیاده کردن مطالب
https://eitaa.com/ghaeeni/426
📌 #مرحله_دوم: بخش دوم: روش پیاده کردن مطالب
https://eitaa.com/ghaeeni/437
📌 #مرحله_دوم: بخش سوم: مثال هایی برای پیاده سازی مطالب
https://eitaa.com/ghaeeni/452
📌 #مرحله_سوم: عدم اکتفا به تقریرنویسی
https://eitaa.com/ghaeeni/474
📌 #مرحله_چهارم: عرضه مطالب به استاد
https://eitaa.com/ghaeeni/503
📌 #مرحله_پنجم: داشتن دید نقادانه
https://eitaa.com/ghaeeni/514
📌 #جواهرالکلام_و_اجتهاد: بخش اول
https://eitaa.com/ghaeeni/532
📌 #جواهرالکلام_و_اجتهاد: بخش دوم
https://eitaa.com/ghaeeni/574
🆔 @ghaeeni
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
هدایت شده از اطلاع رسانی رشته مدرسی فقه واصول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
🔰 در هم اندیشی علمی گفتمان تخصصی #فقه_نظام_ساز چه گذشت؟
🎙 سخنرانی آیت الله اعرافی پیرامون فقه نظام ساز
💢 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
✳️ فراخوان مقاله همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)
✅ محورهای همایش:
🔶 دیدگاههای علامه مصباح یزدی(ره) درباره:
🔷 چیستی، امکان و اعتبار علوم انسانی؛
🔷 مبانی علوم انسانی؛
🔷 روش و فرآیند تولید علوم انسانی اسلامی؛
🔷 مسایل علوم انسانی.
🔶 مطالعه تطبیقی اندیشههای علامه مصباح یزدی(ره) با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی؛
🔶 منظومه فکری علامه مصباح یزدی(ره) در علوم انسانی اسلامی؛
🔶 انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح یزدی(ره) در آثار اندیشمندان علوم انسانی.
🗓 آخرین مهلت ارسال چکیده 1400/8/30
🗓 آخرین مهلت ارسال مقالات 1400/12/29
🗓 زمان برگزاري 8 و 9 دي ماه 1401
🏢 دبیرخانه همایش: قم، خیابان جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، طبقه 4
🔷 سایت همایش
🌐 www.ihsam.iki.ac.ir
🔷 کانال همایش در ایتا، سروش و بله
🔰 @ihsam_ir
🌐 پایگاه اطلاعرسانی آثار حضرت علامه مصباح(ره)
🌐 https://mesbahyazdi.ir
☎️ دبیرخانه همایش: 02532113456
☎️ اداره همایشها: 02532909099
☎️ روابط عمومی: 02532113627
کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | انتظار ما یک فکر نو برای بازسازی و چابکسازی تشکیلات دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است
🔸 آیت الله آملی لاریجانی : حیطه اعمال و وظایف مجمع تشخیص محدود و خاص و بسیار اثرگذار است و در این مسیر دبیرخانه، بازوی اصلی کار کارشناسی و پژوهشی مجمع به شمار میآید. بر همین اساس و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، باید چابک سازی دبیرخانه مجمع و بهره گیری از نیروهای توانمند و کارآمد در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم در جهت بازسازی تشکیلات دبیرخانه انجام شود.
🔸 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت کار مجمع بویژه در مقام تشخیص مصلحت در موارد اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در مواردی که نیاز به تصمیمگیری درباره یک مصوبه خلاف شرع است، تصمیمات مجمع را برای تشخیص «مصلحت ملزمه» در چنین مواردی بسیار حساس و نیازمند پشتوانههای قوی علمی، پژوهشی و کارشناسی عمیق با اتکا به ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی دبیرخانه دانست و افزود: چابکسازی و بهرهمندی از نیروهای گزینش شده و کارآمد، موجب غنای هر چه بیشتر بدنه کارشناسی دبیرخانه نظام خواهد شد.
🗓 مجمع تشخیص مصلحت نظام
٢١ مهر ١٤٠٠
➕@AMOLILARIJANI_IR
📚نخستین شماره از دوفصلنامه تخصصی "فقه نظام" از سوی پژوهشگاه فقه نظام ویژه بهار و تابستان 1400 منتشر شد.
🔻به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فقه نظام، نخستین شماره از دوفصلنامه "فقه نظام" به سردبیری حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی با هفت عنوان مقاله در حوزه فقه نظام منتشر شد.
🔹نشریه تخصصی فقه نظام ، درصدد اخذ مجوزهای علمی و پژوهشی است و بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه های فرهیختگان نواندیش و نظریهپرداز باشد و در همین راستا، پذیرای آثار پژوهشگران و اساتید حوزوی و دانشگاهی است.
🔸علاقه مندان می توانند مقالات را در سایت http://jiiss.ir/fa/article/list و یا کانال نشریه در ایتا به آدرس @fiqhnezam مشاهده نمایند. همچنین پژوهشگران میتوانند آثار علمی خود را از طریق ایمیل نشریه به آدرس feghenezam@gmail.com ارسال نمایند.
کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔@jiiss_ir
🌷انتشار اولین شماره نشریه وزین فقه نظام را به محققان و مسؤولین متصدیان پژوهشگاه فقه نظام تبریک عرض میکنیم. انشاء الله خداوند متعال توفیقات این عزیزان را در خدمت به انقلاب و نظام روزافزون فرماید.
@andishkade_f_h
🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/بخش اول
🔻طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی
✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، استاد حوزه و دانشگاه
👇👇
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/بخش اول
🔻طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی
✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، استاد حوزه و دانشگاه
🔺آسیبهای #فضای_مجازی را ممکن است به موارد عینی و چشمی که پیش چشم ماست تقلیل دهند؛ اما به نظر میرسد که ما نباید ویژگیهای مثبت و منفی فضای مجازی را به کارآمدی و ناکارآمدی، بهرهها و نابهرههای ظاهری تقلیل دهیم؛
🔺بهویژه اگر ما بخواهیم بحث #حکمرانی در دوران مدرن و پسامدرن را مد نظر قرار دهیم، وضعیت مدرن و پسامدرن، وضعیتی است که بهرهگیری حاکمانه و حکمرانانه از فضای مجازی را رقم میزند و نمیتوانیم منفعلانه بگوییم که یک فرد در فضای مجازی چه میکند.
🔺چارچوب فضای مجازی بهگونهای است که #آزادی آحاد انسان را به صورت جدی نادیده میگیرد و حتی اگر کسی با مبانی غیر دینی و لیبرال بخواهد به آزادی در فضای مجازی بپردازد باید سخن از انفعال در این رویکرد به میان آورد؛
🔺چرا که فضای مجازی سازوکارهایی در برابر #انسان_معاصر قرار داده که او را به وضعیت انفعالی در آورده و آزادی او یک آزادی حداقلی است.
🔺زیرساختهای #نرمافزاری و #سختافزاری است که با طراحی نوین در سطح #فراملی و جهانی قابلیت تامل دارد و قابلیت این را دارد که در زندگی یکایک انسانها بدون اجازه و اذن آنها وارد شود و آزادی آنها دستخوش طراحیهایی است که کانونهای #قدرت_جهانی پیگیر هستند و خواهند بود.
🔺بخش قابل ملاحظهای از جامعه بهخاطر زیر ساختها و نوع طراحی فضای مجازی بهطور آرام و در برخی مواقع شتابان و با انفعال شدید تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتهاند.
🔺ممکن است بگوییم برخی جوانان مذهبی در فرایند بهکارگیری فضای مجازی به توسعه ارزشهای دینی اقدام کردهاند. اقدام آنها بدان معنا نیست که تأثیر صددرصد داشته است. بهویژه تنوع شبکهها و نرمافزارهای مختلف زمینهساز این بوده است که بخشی از نرم افزارهای فضای مجازی در اختیار ما نباشند.
🔺#مدیریت بسیاری از اینها بیرون از کشور ماست و نهتنها به مدیریت شناخت سلایق توسط نهادهای بینالمللی انجامیده؛ بلکه آنها تلاش کردهاند برای #مدیریت_جهان و #جهانیسازی_فرهنگ_غرب و بهرهگیری جهانی از ظرفیتها برای تقویت کیسههای سرمایهداران، سلایق را در تمام جهان مدیریت کنند.
🔺بنابراین #رویکردهای_دینی، هم در جامعه ما هم در سایر جوامع دینی، دستخوش دستبرد و تصرف عینی و جدی قرار گرفته است و ما نمودهای پررنگی از تأثر مذهبی بهویژه در قشر خاکستری و دینگریز و ارزشگریز را به صورت جدی می بینیم و جلوههای #تأثر فرهنگی از فرهنگ غرب و #تقابل با ارزشها و هنجارهای دینی را در سطح جامعه میبینیم.
#حکمرانی_دینی
#حکمرانی_فضای_مجازی
#مدیریت_جهان
#جهانیسازی_فرهنگ_غرب
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از فقه نظام ساز
📸 #گزارش_تصویری
🔰آئین تودیع و معارفه مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
💢 آئین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید موسسه امام رضا(علیه السلام) بصورت ویدئو کنفرانس در تهران و قم برگزار شد.
💢 آیت الله #علی_اکبر_رشاد ضمن قدردانی از زحمات پنج ساله حجت الاسلام و المسلمین دکتر #حیدر_همتی و تبیین اهداف کلان و راهبردهای عملیاتی موسسه در بعد برنامه و تربیت نیرو در حوزه فقه نظام ساز و با اشاره به ضرورت تحول و ارتقا ارکان موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر #ذبیح_الله_نعیمیان را برای دوره سه ساله به مدیریت این موسسه منصوب نمودند.
💢 حجت الاسلام و المسلمین نعیمیان از پژوهشگران با سابقه در حوزه فقه حکومتی و دارای تالیفات متعددی در این زمینه می باشند.
💢 کانال فقه نظام ساز
https://eitaa.com/feghheumanism
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#منتشر_شد
✅ به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📚 کتاب سكولاريسم پنهان، بررسی انتقادی انديشههای دكتر داود فیرحی
👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان:
سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیحالله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدیخواه و علیرضا جوادزاده
🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع، در کنار پذيرش «نسبیگرایی» و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و بهصورت خاص، تفسير گزارهها و تراث شيعی بر اساس نظریه بروندينی را اتخاذ کرده بود.
🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمیتواند داشته باشد.
🔶 بااينحال، از ويژگیهای دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنشآفرينی بود، و ازهمينرو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، میتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست.
❇️ مشاهده و خرید اینترنتی
🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4617
🔰 کانال انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره)
🌐 https://eitaa.com/hatif_ir
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از دوفصلنامه نظام ولائی
🔹#دوفصلنامه_نظام_ولایی در چهارمین ایستگاه
🔻 چهارمین شماره دوفصلنامه نظام ولایی (بهار و تابستان 1400) با مقالاتی از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شد.
💠 عناوین مقالات شماره چهارم به شرح ذیل است:
1. مقدمه ای بر روش شناسی نظام سازی قرآنی (با تأکید بر نظام سیاسی) / عباسعلی مشکانی سبزواری
2. فقه؛ هدایت و حیات (نقدی بر شبهات دکتر عبدالکریم سروش علیه فقه و فقاهت) / آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی
3. درآمدی بر طرح «اتحاد امامت و امارت» / آیت الله سید صمصام الدین قوامی
4. نقدی بر انگاره تفکیک خلافت از امامت (تأملی بر دیدگاههای دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام رضا اسلامی
5. اصل امامت و مساله صلح امام حسنعلیهالسلام / (نقدی بر دیدگاه دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام داود مهدوی زادگان
6. «فقه نظام؛ ماهیت، ارکان و مختصات» از دیدگاه آیتالله محمد جواد فاضل لنکرانی / عباسعلی مشکانی سبزواری
@Nezamevelaee
هدایت شده از مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
الجامع المعاجم_2_net.tarnian.arabicdic.apk
23.18M
📲نرم افزار اندروید:
جامع المعاجم
7 فرهنگ عربی
بصورت آفلاین، بدون نیاز به اینترنت
شامل:
🔹فرهنگ المنجد
🔸فرهنگ ابجد
🔹فرهنگ عربی به فارسی
🔸 معجم مقاییس اللغه
🔹معجم الوسیط
🔸مفردات قرآن
🔹الامثال
••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
🔶 پیشرو در عرصه گفتمان تخصصی فقه نظام ساز
🔶 تربیت مجتهد متخصص ترازِ عصر
💢 همینک با عضویت در کانال موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از آخرین تحولات علمی حوزه مطلع شوید...
🌐 eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
نرم افزار قرآن با خط عثمان طه
https://ia600500.us.archive.org/32/items/Othmany_Quran/Othmany_Quran.zip
@andishkade_f_h
🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 معاونت آموزش حوزه علمیه امام رضا علیه السلام برگزار می کند:
🔰 کارگاه فلسفه اصول
✅ ویژه اساتید حوزه های علمیه برادران و خواهران
💢 با ارائه آیت الله #علی_اکبر_رشاد
🔹 همراه با اعطای گواهینامه از مرکز مدیریت حوزه های علمیه
📌 جهت ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۹۱۷۳۷۰۰۳ و شماره تلفن ۰۲۱۳۳۹۰۰۹۱۰ داخلی ۱۱۵ تماس حاصل فرمایید.
💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران
#فلسفه_اصول
🌐 eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع مرجع عالی قدر آیت الله العظمی وحیدخراسانی در خصوص مقام معظم رهبری ازقول آیت الله سیداحمد خاتمی
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 سلسله نشست های همگرایی، برادری و پیشرفت
🔰 «گستره و قلمرو حکم حاکم در مذهب امامیه و حنفیه»
🎙 با حضور:
حجت الاسلام والمسلمین #سیدسجاد_ایزدهی
📆 یکشنبه 17 بهمن ماه، ساعت 18:30
🔘 پخش زنده با اینترنت رایگان:
🌐 online.dmsonnat.ir/neshast
#تبلیغ
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
هدایت شده از اسرار پیدا
انا لله و انا الیه راجعون
.💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از اسرار پیدا
مرجع ولایی؛ همنفس با ولایت در انتظار ظهور
.💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از اسرار پیدا
انا لله و انا الیه راجعون
.💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت رحلت آیتالله حاج شیخ لطفالله صافی گلپایگانی
بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف خبر درگذشت فقیه عالیمقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانههای حوزهی علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقهترین عالم دینی در آن حوزهی مبارک بودند. در دوران مرحوم آیة الله بروجردی در شمار برترین تلامذهی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیة الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان، و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم به شمار میرفتند. سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب میشدند و پس از آن هم همواره دربارهی مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود میکردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورتهای خود مطلع و بهرهمند میساختند. قریحهی شعری، حافظهی تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار بود. رحلت ایشان برای جامعهی علمیِ دینیِ کشور مایهی تأسف است. اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزهی علمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان بویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از حنیف نصراللهی نسب
🔰پژوهشگاه فقه نظام با همکاری مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر (عج) برگزار می کند
💢سلسله مدارس فصلی «فقه نظام»💢
🔻مدرسه دوم با موضوع
«آشنایی با فقه نظام تربیت»
❇️با ارائه اساتید برجسته حوزه و اعطاء گواهی
دوره بصورت حضوری و مجازی ویژه برادران
و مجازی ویژه خواهران برگزار میگردد.
🗓 تقویم برگزاری دوره
پنجشنبه ها بمدت پنج هفته متوالی ( ساعت ۱۵ - ۱۸)
⏱ تاریخ شروع دوره
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
📝تذکرات
۱. دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاه و طلاب محترم سطوح عالی امکان حضور در این دوره را برخوردارند.
۲.جهت ثبتنام ،نام و نام خانوادگی خود را به شناسه کاربری @f_nezzam در پیامرسان ایتا و یا از طریق اسکن بارکد، پیام ارسال نمایید.
🔅هزینه ثبتنام:
شرکت کنندگان حضوری ۱۰۰ هزار تومان
شرکت کنندگان مجازی ۵۰ هزار تومان
🆔 @jiiss_ir
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام