جلسه سوم فلسفه.m4a
زمان:
حجم:
22.24M
.
🎙 حکمت عملی در مکتب فلسفی ملاصدرا
🔸 جلسه سوم
🔹 با حضور: دکتر امامیجمعه
🗓 ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#فلسفه
🆔 @andishkade_zoha_ir
﷽
#گفتگوی_دانشجویی
☑️حکمت عملی در مکتب فلسفی ملاصدرا
👥️️با حضور:
▪︎دکتر سید مهدی امامی جمعه
(استاد تمام گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان)
🕙زمان:
شنبهها ساعت ۱۲:۳۰
🏢مکان:
کلاس ۲۵؛ دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان
🆔 @andishkade_zoha_ir
﷽
☑️فلسفه به چه کار می آید؟
🔸برگزاری سه نشست دانشجویی
🔸با محوریت مقالات علمی
🔸دعوت از علاقه مندان فلسفه
به ویژه دانشجویان فلسفه اسلامی و فلسفه غرب
🕙زمان:
دوشنبه ها
ساعت ۱۲:۳۰
۲۸و۲۱آذر ماه
۵ دی ماه
🏢مکان:
کلاس ۲۵؛ دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه چهارم فلسفه.m4a
زمان:
حجم:
24.48M
.
🎙 حکمت عملی در مکتب فلسفی ملاصدرا
🔸 جلسه چهارم
🔹 با حضور: دکتر امامیجمعه
🗓 ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#فلسفه
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه سوم وضعیت.m4a
زمان:
حجم:
21.35M
.
🎙 در چه وضعی به سر میبریم؟
🔸 جلسه سوم
🔹 با حضور: استاد نجاتبخش
🗓 ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#وضعیت #تفکر
#در_چه_وضعی_به_سر_می_بریم؟
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه چهارم وضعیت۱.m4a
زمان:
حجم:
13.71M
.
🎙 در چه وضعی به سر میبریم؟
🔸 جلسه چهارم (بخش اول)
🔹 با حضور: استاد نجاتبخش
🗓 ۲۵ آبانماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#وضعیت #تفکر
#در_چه_وضعی_به_سر_می_بریم؟
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه چهارم وضعیت۲.m4a
زمان:
حجم:
16.99M
.
🎙 در چه وضعی به سر میبریم؟
🔸 جلسه چهارم (بخش دوم)
🔹 با حضور: استاد نجاتبخش
🗓 ۲۵ آبانماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#وضعیت #تفکر
#در_چه_وضعی_به_سر_می_بریم؟
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه پنجم وضعیت.m4a
زمان:
حجم:
24.92M
.
🎙 در چه وضعی به سر میبریم؟
🔸 جلسه پنجم
🔹 گفتگوی جمعی از دانشجويان
🗓 ۲ آذر ماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#وضعیت #تفکر
#در_چه_وضعی_به_سر_می_بریم؟
🆔 @andishkade_zoha_ir
جلسه ششم وضعیت.m4a
زمان:
حجم:
25.79M
.
🎙 در چه وضعی به سر میبریم؟
🔸 جلسه ششم
🔹 با حضور: استاد نجاتبخش
🗓 ۹ آذر ماه ۱۴۰۱
#گفتگوی_دانشجویی
#وضعیت #تفکر
#در_چه_وضعی_به_سر_می_بریم؟
🆔 @andishkade_zoha_ir
🔹در چه وضعی به سر میبریم!
توجه به گذشته و تاریخ و توجه به درگیریهایی که گذشتگان ما نسبت به مسائل داشتند، میتواند ما را به وضعیتمان واقف کند. وقتی جامعهاي در یک وضعیت قرار میگیرد، دیگر استعداد فردی زیاد باشد یا کم، تفاوتی نمیکند. خصوصیات فردی افراد جامعه هر قدر هم که متفاوت باشد، در آخر در همان وضعیت گرفتار میشوند.
قصه طوقی، شاید حکایت این وضعیت باشد؛ کبوترهایی که باهم پرواز میکردند، دامی پر از دانه میبینند و گرفتار آن میشوند. پای کبوتران در تور بزرگی که صیاد پهن کرده است، گیر میکند و هریک به طرفی پرواز میکنند. هرکدام که میپرد، دیگری را پایین میکشد. هرکدام از کبوترها هرقدر هم که توانا باشند، در توانایی کبوتر دیگر مستهلک میشوند و توانایی او باعث رهایی اش نمیشود.
در این میان طوقی آنها را متوجه دام میکند. دامی که بهم بندشان کرده است و اگر همه نتوانند به این فکر کنند که این گرفتاری بندی است که بر پای همه آنهاست، نمیتوانند از آن نجات پیدا کنند.
🔅اگر ما بتوانیم در یک وسعت تاریخی، بند بودنمان به همدیگر و ناتوانی طرحها و ایدهها را ببینیم و به آن فکر کنیم، میتوانیم از این وضعیت آزاد شویم.
این روبرو شدن با وضعیت همان درک تاریخی است که در آن قرار داریم. در آن تاریخ، همه ما گویا نسبت و پیوندی با همدیگر داریم. پیوندی که مثل آن بند و دام تواناییهای ما را در خود مستهلک میکند و ما دائماً روبروی هم قرار میگیریم طوری که راهی که من میخواهم بروم، روبروی راهی که دیگری میخواهد برود، قرار میگیرد.
#وضعیت
#درک_تاریخی
@andishkade_zoha_ir
🔹درک تاریخی، یک نحوه دیدن است
نسبتی که بین ما وجود دارد یا همان بندها، آشکار نیست. به عبارتی با دید ظاهری دیده نمیشوند. باید راهی را طی کرد که انسان ها چشم دیدن همدیگر و دیدن پیوندها را داشته باشند.
اینگونه نیست که با اثبات کردن پیوندها برای هم، بتوانیم آن پیوندها را مشاهده کنیم. باید ببینیم چه شده که نمیتوانیم ببینیم! چه وضعیتی است که نمیتوانیم پیوندهای بین همدیگر را ببینیم و احساس کنیم؟! چه وضعیتی است که ما فکر میکنیم این کشتی و این جایی که نشستیم را سوراخ میکنم و به کسی هم ربطی ندارد؟! این ندیدنِ کشتی و ندیدن آب است. حواسمان نیست کجا و در چه نسبتی نشستهایم!
درک تاریخی را باید به مثابه یک نحوه دیدن دنبال کنیم. چگونه میشود انسانها و پیوند بین آنها را دید؟
صرف آگاهی به اینکه همه ما نسبتی باهم داریم، فایدهای ندارد! در هنگام عمل، همه اینها را کنار میگذاریم!
#درک_تاریخی
@andishkade_zoha_ir