اندیشکده هجرت
📸اندازه واقعی پلت:
http://yon.ir/cTE0c
🔻سوال:
مگر حکومت حضرت علی(علیهالسلام) به #روش_معیشتی_بیع نبود؟ چون ایشان امام معصوم بودند و هم چنین قرآن مجسم، پس قاعدتاً روش معیشتی ایشان میبایست بیع بوده باشد؟!
🔺پاسخ:
برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید مقدمهای را عرض کنیم؛
- اولا در سوال آوردهاید که حکومت حضرت علی(ع)، یعنی یک جامعه، یعنی مجموعهای از افراد که آن جامعه و آن حکومت را تشکیل میدهند.
- ثانیاً یک روش معیشتی برای کل جامعه یا حکومت، تجویز میشود. یعنی برای تک تک افراد جامعه.
- ثالثاً اتخاذ یک نوع روش معیشتی بستگی به تک تک افراد یک جامعه یا حکومت دارد، یعنی مجموعه افراد یک جامعه در نوع معیشت جامعه تاثیرگذارند.
📌 با سه مقدمهای که بیان شد باید گفت اگر افراد جامعه سوپر پارادایمشان امانیستی باشد، قاعدتاً ماکرو پارادایمشان ”مالکیت خصوصی(ownership)“ خواهد بود. حال در این ماکرو پارادایم، میکرو پاردایم معیشت موضوعیت خواهد داشت.
از آنجایی که در سوپرپارادایم امانیسم، ”نفس“ محور و مرکز است، در نتیجه نوع رویکرد نسبت به نفس، روش معیشتی متفاوت خواهد داد.
اما اگر افراد جامعه اَبَر وادیشان خداگرایی باشد، قاعدتاً کلان وادیشان ”مالکیت الله“ خواهد بود و در این کلان وادی، خُرد وادی معیشت معنا میشود.
از آنجایی که در ابروادی خداگرایی، خدا محور و مرکز است در نتیجه افراد جامعه به مُرّ فطرت معیشت خود را تعریف میکنند.
حال شما فرض کنید جامعهای وجود دارد که اکثر افراد آن جامعه، نَفْس برایشان مرکزیت دارد، لذا شما حتی امام معصوم هم باشید مجبورید روش معیشتی برای جامعه خود اخذ کنید که جامعه صرفاً ابتدا سمت پاسخگویی به نفسانیات نرود که این فرض در طول تاریخ به صورت مداوم محقق شده است.
فلذا در طول ۳۰۰۰ سال اخیر، تاریخ بشر نمونهای از جامعه یا حکومتی که به روش معیشتی بیع اداره شود نداشته! که جامعهی پیامبر(ص) و امام علی(ع) هم از آن مستثنا نیستند هر چند که این دو گوهر انسانیت، خود بهتر از هر کسی در طول تاریخ بشریت آگاه به روش حقیقی معیشتی بیع بودهاند.
🌐 رجوع به جلسه ۲۳ دورهی مسیر مهاجرت، اندیشکده هجرت
@andishkadeh_hejrat
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فتنه_98
کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه استاد حسن عباسی
مربوط به سخنرانی
قم 97/11 /12
📡 @jdale_ahsan
جدال احسن در اينستاگرام 👇
instagram.com/jdale_ahsan
با سلام
⚠️⚠️⚠️جلسه فردا از #دوره_اندیشه_سرای_حافظان_حدود_الله برقرار نمی باشد.
🔔ان شاء الله به توفیق الله هفته آینده زمان از دست رفته جبران میشود.
☑️اندیشکده هجرت
@andishkadeh_hejrat
اندیشهجویان گرامی؛
💠 جلسه ۶۵ مسیر مهاجرت با عنوان #گام_دوم_انقلاب، سرفصل "در راه هجرت(۳)" تدوین و در سایت بارگذاری شد.
🔔 تاریخ برگزاری جلسه: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
📎 جهت دانلود به این لینک مراجعه نمایید:
🔗 andishkadeh-hejrat.ir/mindex/065
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
📡 @andishkadeh_hejrat
#پاره_گفت ۷۴
📎ضمیمه پاره گفت ۷۰:
💠 واژهی اول: ψυχή
☑️در ترجمه عربی/فارسی رساله های افلاطون هر جا کلمه "روح" دیده شد باید به جایش لفظ یونانی "پسی شی" قرار دهیم؛
📚معنای پسی شی در لغت:
_شخصیت به عنوان مرکز احساسات، عواطف، خواسته ها، تمایلات، اندیشه و تفکرات.
🗿معنای پسی شی در اصلاح سقراط در دو دوره اول رساله های افلاطون:
_تمایلات انسانی
📍نمونه لفظ پسی شی در رساله آپولوژی افلاطون:
ἐπιμελεiσθαι μήτε χρημάτων πρότερον μηδὲ οὕτω σφόδρα ὡς τής #ψυχής ὅπως ὡς ἀρίστη ἔσται, λέγων ὅτι ‘οὐκ ἐκ χρημάτων ἀρετὴ γίγνεται, ἀλλ᾽ ἐξ ἀρετής χρήματα καὶ τὰ ἄλλα ἀγαθὰ τοiς ἀνθρώποις ἅπαντα καὶ ἰδία καὶ δημοσία.’ εἰ μὲν ουν ταυτα λέγων διαφθείρω τοὺς νέους, ταυτ᾽ ἂν εἴη βλαβερά: εἰ δέ τίς μέ φησιν ἄλλα λέγειν ἢ ταυτα, οὐδὲν λέγει. πρὸς ταυτα,’ φαίην ἄν, ‘ ω ἄνδρες Ἀθηναiοι, ἢ πείθεσθε Ἀνύτω ἢ μή, καὶ ἢ ἀφίετέ με ἢ μή, ὡς ἐμου οὐκ.
رساله آپولوژی [30β]
*این واژه در ترجمهی عربی/فارسی معادل «روح» قرار داده شده که بین “روح” و “تمایلات انسانی” از نظر مفهومی فاصله عمیقی است.
#جلسه_۱۶_مسیر_مهاجرت
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@andishkadeh_hejrat
با سلام
انشاءالله شصت و هفتمین و شصت و هشتمین جلسه #دوره_مسیر_مهاجرت فردا یکشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۰۵ در مکان موسسه نورالسلام برگزار میشود.
آدرس:
گیلان، رشت، خیابان مطهری، خیابان جنب مسجد بادی الله، بعد از آقا سید ابراهیم، روبروی کوچه مستوفی، انتهای کوچه سمت راست ساختمان اباالفضل.
ساعت برگزاری: ۴:۳۰ تا۷:۳۰ عصر
☑️فردا دو جلسه خواهیم داشت:
📎ان شاءالله در دو جلسه فردا به سرفصل داد و ستد خواهیم پرداخت و فاز اول مبانی معیشتی را به اتمام خواهیم رساند.
📎ان شاءالله فردا نکات کلیدی را در جمع بندی مطالب معیشتی خواهیم گفت که از اهمیت بالایی برخوردار هست.
☑️به توفیق الله فردا راس ساعت ۱۶:۳۰ جلسات را برقرار میکنیم.
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat
◀️الحمدالله در جلسه شصت و هفت ، فهم دقیقی از مفهوم برکت را واشکافی نمودیم و اشتباه مصطلح در این مفهوم را تبیین نموده و سازوکار قرآنی آن را روشن ساختیم.درضمن جمع بندی از مجموع ۱۲جلسه در روش معیشت بیع صورت دادیم و فاز اول مجموع جلسات روش معیشت بیع را به اتمام رساندیم.و در صورت موافقت الله در شش ماههی دوم سال ۹۸ فاز دوم جلسات روش معیشت بیع را شروع خواهیم کرد.ان شاءالله در هفته آینده فاز اول روش معیشت اکونومی را هم به اتمام میرسانیم.
✅ اندیشکده هجرت
@andishkadeh_hejrat
#گزارش_تصویری |جلسهی شصت و هفت دوره مسیر مهاجرت
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat
#گزارش_تصویری |جلسهی شصت و هفت دوره مسیر مهاجرت
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat
#گزارش_تصویری |جلسهی شصت و هفت دوره مسیر مهاجرت
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat
#گزارش_تصویری |جلسهی شصت و هفت دوره مسیر مهاجرت
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat
☑️جلسهی ۴۵ تدوین شد.
سلسله جلسات دورهی مسیر مهاجرت "اندیشکده هجرت"
- شماره جلسه: #جلسه_۰۴۵
- تاریخ برگزاری: ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
عنوان:
*مبانی طرح ریزی استراتژیک ۴۳
#داد_و_ستد_۱۰
*روش معیشت بیع ۴
*حکمت رزق ۳
🔹صفحه اختصاصی جلسه ۰۴۵ دوره مسیر مهاجرت: (مگابایت۳۹۷)
http://andishkadeh-hejrat.ir/mindex/045
✅ کانال رسمی اندیشکده هجرت
@Andishkadeh_hejrat