eitaa logo
اندیشکده راهبردی نهضت عصر ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
15.9هزار ویدیو
167 فایل
👈به مدد الهی نابترین علوم ظاهر وباطن هستی که لازمه عصر ظهوراست را تقدیم مینمائیم 👈امید که همگی در زمینه سازی ظهور امام زمان عج موثرباشیم. 👈به منظور دریافت نظرات ارزشمند شما در خدمت خواهیم بود👇 👉 @modireandishkade 👉 @andishkadeh110 👉 @AdminAbolfazl
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ درس اخلاق در بازار تبریز 🔺 روایتی از زندگی پیرمرد ۸۰ ساله که در بازار تبریز چای میفروشد 🔺 او حتی مراقب است پاکت چند گرمی را به قیمت چای حساب نکند و هیچ وقت از وضعیت بازار شکایت ندارد 🔹 شاید ساده ببینیم، ولی در این وضعیت اقتصادی که همه به فکر خودشون هستن، سه خصلت انصاف، عدل و شکرگزاری چقدر میتونه آرامش روانی رو به خودمون و جامعه برگردونه؟ این نیز بگذرد ... https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی در عرفان کاذب اوشو 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اوشو علاوه بر ذکر کردن مسیر و طریق‌های رسیدن به کمال، از موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی سخن به میان می‌آورد. مهم‌ترین موانعی که او مطرح می‌کند عبارت‌اند از: الف🔻 سرکوب کردن غریزه جنسی: 🔷 سرکوب کردن، یعنی به‌طور دائم، پایین‌ترین مرکز ( جنسیت) را کنترل و حفظ کردن، که اگر انرژی متراکم شود؛ خود به فساد و تباهی می‌انجامد و با محکوم کردن آن، میل جنسی شدت گرفته و زمینه فساد و انحراف انسان را رقم می‌زند. از طرفی علاقه به سکس، روزبه‌روز در انسان افزون‌تر شده و سبب آزار و اذیت او را فراهم می‌سازد. 🔶 به نظر اوشو «سرکوب یعنی، شما به‌طور مداوم پایین‌ترین مرکز را کنترل می‌کنید. اگر انرژی، در پایین‌ترین مرکز، متراکم شود، موجب انحراف جنسی می‌شود. 🔷 اگر نگذارید این انرژی متراکم، به نحو طبیعی، جریان پیدا کند، می‌تواند منحرف شود و منحرف نیز می‌شود و علائم و عوارض غیرطبیعی در فرد، ایجاد می‌کند.»[1] پس «با محکوم کردن سکس، میل جنسی، در شما شدت می‌یابد»[2] و «میل جنسی سرکوب‌شده، انسان را آزار می‌دهد.»[3] 🔶 اولاً درست است که سرکوبی و ایجاد محدودیت‌های شدیدی که موجب عدم بهره‌وری کافی از غریزه جنسی شود می‌تواند موجب بروز برخی آشفتگی‌ها و امراض روحی و روانی شود اما، این‌که اکثر بیمارهای روحی و روانی ناشی از این امراست، دلیلی روشنی ندارد 🔷 بلکه در مقابل آن، وجود آشفتگی‌ها و بیماری‌های جسمانی و روانی بسیاری در افرادی که در ارضای غریزه جنسی خود محدودیتی ندارند دلیل بر بطلان این نظریه است. ♦️ از طرف دیگر، اسلام به‌هیچ‌وجه با سرکوبی غریزه جنسی موافق نیست بلکه آن را ضد ارزش می‌داند. 🔷 ثانیاً انسان به دلیل فطرت کمال‌جویی مطلق خود ظرفیت تنوع‌طلبی و سیری‌ناپذیری دارد که لذت‌جویی انسان یکی از مصادیق آن است اگر این میل درونی انسان به‌سوی غرایز مختلف ازجمله غریزه جنسی بی‌حد و حصر هدایت شود؛ انسان هرگز از برخورداری و بهره‌وری جنسی احساس سیری و بی‌نیازی نخواهد کرد و این امر عواقب بسیار آسیب‌زا و خطرناکی ازجمله انحراف مختلف جنسی، تجاوز و قتل و جنایت را در پی دارد. 🔶 به همین خاطر، با آموزش و تبیین منطقی محدودیت‌های لازم درزمینهٔ غریزه جنسی باید این حساسیت‌ها و حرص و ولع انسان در این زمینه را از بین برد. 🔷 به هر حال، اسلام نه با رهبانیت و سرکوب مطلق غریزه جنسی موافق است و نه با آزادی گسترده و بهره‌وری لجام‌گسیخته و لیبرالیسم جنسی موافق است. 🔶 سیاست راهبردی اسلام نسبت به غریزه جنسی، بهره‌وری هدایت یافته و مهارشده است بنابراین، اسلام در این مورد همانند بسیاری از موارد، آدمی را به‌اعتدال و میانه‌روی در استفاده از غریزه جنسی فرامی‌خواند و افراط و تفریط در بهره‌وری از غریزه جنسی را نشانه جهالت و نادانی انسان می‌داند. ب🔻 ترس از مرگ: 🔷 مرگ، بخشی از زندگی انسان است؛ باید آن را پذیرفت و از آن، لذت برد. هر چه انسان از مرگ، بیشتر بترسد، به همان اندازه از زندگی، بی‌نصیب می‌ماند و هراس از مرگ، توقفی برای عشق است. اگر مزه زندگی، خاص است، مزه مرگ، شیرین‌تر و خاص‌تر است؛ زیرا در انتهای زندگی فرامی‌رسد. 🔶 ازنظر اوشو «حالا که مرگ، بخش مسلَّمی از زندگی است، چرا آن را به‌طور طبیعی و ساده نپذیریم؟ چرا لذت را در مرگ نمی‌بینید؟ چرا از آن می‌گریزید؟ به این گریز، پایان بدهید... همان‌قدر از زندگی، محروم و بی‌نصیب می‌مانید که از مرگ می‌هراسید؟»[4] 🔻🔻 https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چون اگر مرگ امری عدمی بود مخلوق و آفریده به شمار نمی‌آمد از مخلوقات هیچ‌گاه جز به «امور وجودی» تعلق نمی‌گیرد. 🔶 مرگ از مخلوقات و امر وجودی و دریچه‌ای است به‌سوی زندگی دیگر، در سطحی بسیار وسیع‌تر و آمیخته با ابدیت؛ خداوند می‌فرماید: «وَلَئِن مُتُّم اَو قَتَلتُم لَاِلی اللهِ تُحشَرون [آل‌عمران/ 158]؛ اگر بمیرید و یا کشته (شهید) شوید به‌سوی خدا بازمی‌گردید.» ♦️ در حقیقت باید گفت: از نظر اسلام، مرگ پایان راه و زندگی نیست بلکه آغاز راهی است که به طریق آن به جهانی دیگر منتقل می‌شوید؛ و این جهان با همه عظمتش تنها مقدمه‌ای برای جهان‌های گسترده‌تر و فراخ‌تر، جاودانی و اَبدی است. 🔷 و به سخنی دیگر مرگ نه‌تنها موجب نمی‌شود تا زندگی، پوچ و بیهوده جلوه کند بلکه به زندگی این جهانی معنا و مفهوم می‌بخشد و از کارکردهای مرگ می‌توان معنا بخشی به زندگی دنیایی دانست؛ چون مرگ است که آفرینش هستی را از بیهودگی خارج می‌سازد و بدان جهت، معنا و مفهوم می‌بخشد. https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
12.57M
🔊‍ صوتی 🎙🌸آيت الله تهرانی (ره) موضوع : قناعت (گرانی) ⚛ ❌ علاقه به پول نداشته باشیم❌ ✅ بسیار عالی حتما گوش کنید و ارسال به دیگران فراموش نشود🙏😍👌 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 برای جلوگیری از ریخت و پاش بچه ها 🔻تعداد اسباب بازی ها را کاهش دهید . 🔻مکان جذابی برای بازی کودکان آماده کنید . البته با همکاری و امکان نظر دادن خودش. در مکان انتخاب شده با او همبازی شوید و از آن مکان برای تنبیه استفاده نکنید . 🔻حتی الامکان محل بازی را نزدیک به محل نشستن اعضای خانواده انتخاب کنید . 🔻از بازی جمع کردن ، مسابقه استفاده کنید . گاهی به دلیل خستگی و کم طاقتی کودکان لازم است که شما تحمل بیشتری داشته باشید. https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ متن شبهه :👇👇👇 مگه جنگ چیز خوبیه که براش هفته بزرگداشت میگیرین؟ جنگ طلبید مگه؟ ✅ پاسخ شبهه:👇👇👇 1️⃣ مسلماً جنگ خوب نیست قرآن هم می‌فرماید: «والصلح خیر» یا می‌فرماید اگر دشمنان به صلح تمایل نشان دادند، شما هم به صلح تمایل نشان دهید (انفال ۶۱) اما دفاع همه جای دنیا مقدس و لازم است؛ ما جنگ نکردیم، دفاع کردیم. و این گرامیداشت دارد. 2️⃣ در این جنگ هیچ کدام از اهداف دشمن محقق نشد و ایران حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد در حالیکه در ۲۵۰ سال اخیر با جنگ و بدون جنگ قسمت‌هایی از کشور عزیزمان را از پاره تن وطن جدا کردند. در حالیکه اگر در این گزارش تلخ تأمل کنید متوجه اهمیت دفاع مقدسمی شوید👇 🔸 آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش) 🔸منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش). 🔸 افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ). 🔸 ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش). 🔸پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش). 🔸 مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش). 🔸شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. و... 3️⃣ آیا همه دنیا میتوانند برای جنگهایشان مراسم بزرگداشت برگزار کنند بجز جمهوری اسلامی ایران !!!؟؟؟ این دیگر چه جور منطقیست !!!؟؟؟ جهت آشنایی با گرامیداشت سالگرد جنگ در کشورهای مختلف می توانید به لینکهای زیر که مشت نمونه خروار است مراجعه کنید: https://b2n.ir/015550 https://b2n.ir/449760 https://b2n.ir/219598 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha