سنجد در احادیث و روایات
امام صادق «علیهالسلام»
الْغُبَیْرَاءُ لَحْمُهُ یُنْبِتُ اللَّحْمَ وَ عَظْمُهُ یُنْبِتُ الْعَظْمَ وَ جِلْدُهُ یُنْبِتُ الْجِلْدَ وَ مَعَ ذَلِکَ فَإِنَّهُ یُسَخِّنُ الْکُلْیَتَیْنِ وَ یَدْبُغُ الْمَعِدَهَ وَ هُوَ أَمَانٌ مِنَ الْبَوَاسِیرِ وَ التَّقْتِیرِ وَ یُقَوِّی السَّاقَیْنِ وَ یَقْمَعُ عِرْقَ الْجُذَامِ.
گوشت سنجد گوشت میرویاند هسته اش سبب رویش استخوان و پوست آن سبب رویش پوست میشود و علاوه بر آن کلیهها را گرم میکند و معده را دباغی میکند و پیشگیری از بواسیر و پروستات میکند ساق پا را تقویت میکند و رگ جذام را سرکوب میکند. «الکافی، کلینی، ط اسلامیه، ج۶ ص۳۶۱»
امام سجاد «علیهالسلام»
دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَى عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع وَ هُوَ مَحْمُومٌ فَأَمَرَهُ بِأَکْلِ الْغُبَیْرَاء.
پیامبر «صلیاللهعلیهوآله» بر حضرت علی «علیهالسلام» وارد شد درحالیکه او تب داشت (تب یعنی درمان هفتاد نوع بیماری که همراه با تب است) پس او را امر به خوردن سنجد کرد. «عیون اخبارالرضا علیهالسلام، شیخ صدوق، ج۲ ص۴۳»
👈 *عزیزان هندوانه میوه ی فصل تابستان است...* 🍉🍉🍉
🍉خدای متعال در فصل گرم تابستان هندوانه را آفرید تا گرمی وجود انسانها رو به خنکی برود...
☹️ایرانیان و اجداد ما شب یلدا را با آجیل و خشکبار که سالم هستند و مزاجی گرم دارند طی میکردند و سالم بودن...
❌متاسفانه حدود 100 سال است با توطئه انگلیسی ها؛ هندوانه وارد تغذیه شب یلدا ی ایرانی ها شده...
📌مزاج هندوانه سرد.. 🍉
📌 مزاج شب سرد... ❄️
📌 مزاج زمستان سرد... ☃️
🖊 این سردی هاروح و جسم را در داغون میکند...
😱سردی زیاد ایجاد لختی و سستی کم انگیزه گی و ناامیدی و افسردگی فلج و نهایتاً سکته و مرگ میکند..
📍 دکتر منتظر : ما بعد از شب یلدا موجی از مراجعه بیمار داریم به دلیل مصرف هندوانه در شب های زمستان ..
📢 لطفاً نشر دهید و از خوردن هندوانه جداً خود داری فرمائید.
خشکاله یا خشکماند همان پوست میوه و سبزی خشک شده است. برای خشک کردن پسماندهای تر تر کافی است ضایعات سبزی و میوه را درون سبد بریزیم و به طور روزانه چند بار آنها را جابهجا کنیم تا رطوبت اولیه آنها از بین برود و هوا میان آنها جابهجا شده و کپک و پشه سراغ آنها نرود.این کار همچنین میتواند با دستگاه های خشک کننده، یا توسط شهروندان به صورت خانگی در زیر آفتاب یا سایه، روی بخاری یا شوفاژ صورت گیرد.
🌱 اینم از به لیموهای خوشبوی من🌱
دیروز از باغچه مثمرم چیدم که خشک کنم و برای دمنوشی که در بیماریهای دستگاه گوارش و پیشگیری از آن خیلی موثره استفاده کنم🌱
روح استادمجتهد نجفی مرحومه شاد🍃
هر چی یادگرفتم ازعلم و فضلیت ایشونه
فاتحه باصلوات "خانم کحالی از بروجرد"
🌴🌾🕊🍎🍃🍇🍃🌸🍃🐣🌱🦆🕊🌿🐝🐥☘️🐐🌾🐑🌳🐏🌿🕊🍒🌱🦃🌱🐓🌾🐂🌱🌻🍃🌺🌱🍋🍃🍊🍃🍑🌽☘️🌶🥒🍆🌴🍌🌴🥥🌴🐎
38.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشاگری بانو عالمه شهیده سیده نرگس مجتهد نجفی در مورد توافقنامه های کیوتو و پاریس ..
👈 قسمت اول
🔻نفی سبیل چست؟
🔻جاسوسان گسترده در کشور
🔻گاهانه و نا اگاهانه بودن قراردادها
🔻سند 2030 و توافقنامه کیوتو، پاریس
🔻الودگی هوا و کرمایش زمین
🔻امریکا و طراح توافقنامه ها و خروج بدون قید و شرط برای خود
ادامه دارد
دوقطبی مثمر و غیر مثمر از کجا اومده ؟؟؟
در روایات هم این تقسیمبندی وجود دارد. امام صادق× در حدیث مفضّل درختان را به: مثمره و غیرذاتالثمر و گیاهان را به: الْمَأْکُولِ و غَیْر الْمَأْکُول تقسیم میفرمایند . همچنین حضرت علی× عالم بیعمل را به درخت بیثمر تشبیه کردهاند: «عِلْمٌ بِلَاعَمَلٍ کَشَجَرٍ بِلَاثَمَرٍ؛ علم بیعمل، همانند درخت بیثمر است».
تصور میشود، چون گذشتگان به منافع زیستمحیطی و توان اکسیژنزایی درختانی؛ مانند کاج واقف نبودند، لذا آنها را «بیثمر» تصور کردند، اما اکنون با کشف اکسیژنزایی آن و با توجه به اینکه «اکسیژندهی» هم ثمر هست، لذا باید به درختانی مانند: کاج و اوکالیپتوس هم «مثمر» بگوییم که در جواب میگوییم: اولاً، همانطور که خواهیم خواند، این درختان در کنار اکسیژنزایی ناچیزی که دارند، باعث آلودهشدن شدید هوا میشوند و دوم اینکه، برفرض که درختان بیثمر اکسیژندهی خوبی داشته باشند؛ درختان بیثمر هم در گذشته برای مردم فایدههای زیادی داشته و اشیایی مانند: تیر، ستون، درب و پنجره ساختمانها فقط از چوب بوده و در پُلسازی و کشتیسازی و... تنها باید از چوب استفاده میشده، لذا با اینکه درختان بیثمر برای گذشتگان ما فایدههای زیادی داشت، اما اینگونه درختان را بیثمر نامیدهاند. در دوران معاصر تولیداتی مانند: تیر و ستونِ چوبی کمتر مصرف میشود و چوب، جای خود را به سوخت فسیلی داده؛ پس همانطور که گذشتگان ما درختانی مانند: کاج و چنار را «بیثمر» میدانستند، ما هم در این کتاب این تقسیمبندی را انجام دادیم.
این تقسیمبندی در تاریخ و در همه زبانها وجود داشته و بهراحتی نمیتوان تقسیمی را که بشر در طول تاریخ صحیح شمرده، انکار کرد. واژههای «بارده»، «مثمر»، «باثمر»، «میوهدار» در مقابل «بیبار» «بیبر»، «غیرمثمر»، «بیثمر»، «غیر میوهدار» در فارسی بهکار میرود. در عربی هم به نام: «الاشجار المثمرة» و «الاشجار غیرالمثمرة» و در انگلیسی به نام «Productive trees» و «produce trees» درختان مولد و غیرمولد «Non productive trees» نامیده شده اند.