هدایت شده از مطالعات فرارشته ای شهرراز
🟩 *بخش دوم سخنرانی دکتر فرشاد مومنی*
⬜ *بایسته های فهم اقتضائات زمانه از دیدگاه #قرآن به روایت شهید بهشتی*
🟥 *در سلسله جلسات ماه مبارک ۱۴۰۲*
https://www.aparat.com/v/uLlMw
📗 *در مکتب قرآن با یاران مدرسه*
📚 *برگرفته از آثار سید موسی صدر، سید محمد حسینی بهشتی و سید عبدالکریم موسوی اردبیلی*
🎬 *کاری از #دانشگاه_مفید با همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه های #شهید بهشتی و موسسه فرهنگی تحقیقاتی #امام_موسی_صدر*
هدایت شده از مطالعات فرارشته ای شهرراز
🟩 *بخش سوم سخنرانی دکتر فرشاد مومنی*
⬜ *بایسته های فهم اقتضائات زمانه از دیدگاه #قرآن به روایت شهید بهشتی*
🟥 *در سلسله جلسات ماه مبارک ۱۴۰۲*
https://www.aparat.com/v/jbvzG
📗 *در مکتب قرآن با یاران مدرسه*
📚 *برگرفته از آثار سید موسی صدر، سید محمد حسینی بهشتی و سید عبدالکریم موسوی اردبیلی*
🎬 *کاری از #دانشگاه_مفید با همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه های #شهید_بهشتی و موسسه فرهنگی تحقیقاتی #امام_موسی_صدر*
هدایت شده از مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزههای علمیه
4.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 دوره آموزش بانکداری بدون ربا
🎉 عیدانه طلوع حق
🏷 ۵۰ درصد تخفیف
🔥 ویژه تمامی دوره ها
💌 کدتخفیف : tolu1403
🏦 دوره آموزش بانکداری بدون ربا
📚 مدرس: دکتر #حسین_صمصامی
🔺 رئیس و هیئت علمی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی
⏱ ۶۰ دقیقه فایل آموزشی
🌐 بصورت مجازی
📃 ارائه گواهینامه معتبر
🇮🇷 ثبت نام از سراسر ایران
🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام:
🌐 https://toluehagh.ir/ksksk6
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🌀علی(ع) اسوه تولید
🔹علی(ع) فقط اسوه جهاد و عبادت نبود؛ بلکه اسوه تولید نیز بود؛ انسانی مولد بود، که هیچگاه دست از کار و تلاش نمیکشید.
🔻حکایت شده روزی حضرت مشاهده کرد گرسنگی در چهره پیامبر(ص) ظاهر شده است؛ کمر خود را با لیف خرما بست و دلوی برداشت، مردی را دید که میخواهد نخلستانش را آبیاری کند، برایش آبیاری کرد و مقداری خرما دستمزد گرفت و با پیامبر تناول کرد(بحارالأنوار، ج۴۱, ص۳۹).
🔻در وضعیتی مشابه حضرت و خانوادهاش غذایی برای خوردن نداشتند، امام علی(ع) از خانه در پی کار بیرون زد، در مدینه کار نجست، به سوی روستاهای مدینه حرکت کرد، در یک فرسخی مدینه زنی را دید که خاک آماده کرده بود و دنبال کارگری می گشت که آب از چاه بکشد تا خانهاش را تعمیر کند، حضرت آن روز را تا پایان کار کرد و مقداری خرما دستمزد گرفت و سر سفره خانواده برد(همان، ص۳۳).
🔻روزی حضرت را دیدند که کیسهای پر از هسته خرما بر دوش خود حمل میکند، پرسیدند این چیست؟ حضرت پاسخ داد اگر خدا بخواهد صد هزار درخت خرما (فروع کافی، ج۵، ص ۷۵)
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
نقش معنويت و اخلاق در الگوي اسلامي تعليم و تربيت اقتصادي.pdf
حجم:
515.5K
💠 نقش معنويت و اخلاق در الگوي اسلامي تعليم و تربيت اقتصادي
🌀چکیده:
بسیاری از کشورها اقدام به طراحی الگوی تعلیم و تربیت اقتصادی جهت بهبود سطح دانش اقتصادی دانشآموزان پیش از ورود به دانشگاه کردهاند. در بیشتر مدلهای تعلیم و تربیت اقتصادی، مدل نئوکلاسیکی رفتار اقتصادی عقلایی ترویج میشود؛ مدلی که منجر به بیشنهسازی سود مادی میگردد. اما گسترش منطق انتخاب عقلایی لذتمحور باعث به حاشیه راندن معنویت و اخلاق بهعنوان دو مورد از تعالیم ادیان الهی است. این مقاله بهدنبال تدوین الگوی اسلامی تعلیم و تربیت اقتصادی است که در آن معنویت و اخلاق نقشی محوری بازی میکند. براساس یافتههای پژوهش، الگوی اسلامی تعلیم و تربیت اقتصادی بهدنبال تقویت عقلانیت اخلاقی/معنوی در عاملان اقتصادی با استفاده از قواعد و سیاستهای اقتصاد اسلامی است. برای نمونه؛ نهاد زکات درصدد تزکیه پرداختکنندگان این مالیات اسلامی است؛ این در حالی است که مالیاتهای متعارف اجباری بوده و اهداف معنوی و اخلاقی را هدفگذاری نمیکنند. در مدل تعلیم و تربیت اقتصادی اسلام، توجه به درآمد حلال و طیب راهبردی برای تقویت عقلانیت معنوی در عاملان اقتصادی است. در این مقاله استانداردهای محتوایی برای الگوی تعلیم و تربیت اقتصادی اسلامی پیشنهاد میشود که در آن عناصر اخلاقی نقشی اساسی ایفا میکنند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
شهيد صدر بنيانگذار اقتصاد اسلامي.pdf
حجم:
608.2K
💠شهيد صدر بنيانگذار اقتصاد اسلامي
🌀چکیده: در دهههای اخیر، مباحثی پیرامون پایهگذار اقتصاد اسلامی مطرح شده است. برخی اندیشمندانی همچون ابوالاعلی مودودی (1903ـ1979) را بهعنوان پدر علم اقتصاد اسلامی معرفی کردهاند. مقالۀ حاضر با استفاده از روش تحلیلی ـ تاریخی بهبررسی چنین ادعاهایی میپردازد. بنابه فرضیۀ مقاله، شهید سیدمحمدباقر صدر (1935-1980) بهواسطۀ طرح نظاممند اندیشه اقتصاد اسلامی شایسته دریافت عنوان بنیانگذار اقتصاد اسلامی است. یافتههای مقاله نشان میدهد که شهید صدر ازجمله اولین متفکرانی بود که به معرفی نظام اقتصادی اسلام در برابر نظامهای اقتصادی سرمایهداری، سوسیالیستی و مختلط پرداخت. ایشان ضمن نقد مبانی فلسفی نظام اقتصادی سوسیالیستی و سرمایهداری، اندیشههای محوری آنها را نقد کرده و دیدگاه بدیل نظام اقتصادی اسلام را معرفی میکند. او از اولین محققانی بود که الگوی عملیاتی بانکداری بدون ربا را تدوین کرد. همچنین وی با معرفی روش کشفی، حوزۀ مطالعاتی فلسفه و روششناسی اقتصاد اسلامی را بهبود بخشید.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزههای علمیه
✳️ترابط فقه اقتصادی، اقتصاد اسلامی و نظام اقتصادی اسلام|بخشی از اهم مطالب انتشاریافته
سطوح اصطلاحات اقتصاد اسلامی|حجت الاسلام کمیل قنبرزاده
روزگار غربت متن های اقتصاد اسلامی/رویکردهای چهارگانه به اقتصاد اسلامی| دکتر حسن سبحانی
فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی/ فقه پیشرو - فقه پیرو |حجت الاسلام محسن قنبریان
حضور کارشناس اقتصادی در کنار فقیه یک نظریه شکست خورده است|دکتر سید احمد عاملی
اگر به دانش اقتصاد اسلامی دست نیابیم نمی توانیم حکمرانی اسلامی داشته باشیم| حجت الاسلام علی نعمتی
از نفی اقتصاد اسلامی تا تقلید از فقه کینز و فریدمن|حجت الاسلام علی نعمتی
پروژه شهید صدر، در راستای تحقق بخشی به عدالت، پروژه اقتصاد اسلامی است|حجت الاسلام علی نعمتی
شهید صدر؛ بنیانگذار اقتصاد اسلامی| دکتر محمدجواد توکلی
تحلیل و اثبات کارآمدی نظام اقتصادی یکی از تکالیف علم اقتصاد اسلامی است| حجت الاسلام سیدحسین میرمعزی
نظام اقتصادی، نظام روابط در راستای اهداف است نه نظام احکام روابط|حجت الاسلام سیدحسین میرمعزی
باید دانش جدیدی برای استنباط نظام رفتارها و روابط اجتماعی تاسیس شود| حجت الاسلام سیدحسین میرمعزی
دستگاه فقه میتواند دو نوع رویکرد با موضوعات و مسائل داشته باشد: رویکرد منفعلانه و پاسخگو، و رویکرد فعال و مطالبهگر | حجت الاسلام احمدعلی یوسفی
روش شناسی استنباط نظام اقتصادی اسلام| حجت الاسلام احمدعلی یوسفی
...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و بهکارگیری پژوهشگران برتر در پژوهشهای مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری میکند.
✅کلیه گرایشهای رشتههای:
1. علوم اسلامی و حوزوی
2. حقوق
3. اقتصاد
4. جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی
5. علوم تربیتی
6. علوم سياسی
7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی
8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات
✳️(زیرشاخههای هر یک از رشتههای فوق، در فرم ثبتنام قابلمشاهده است.)
✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند:
✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه
✅دانشجو یا دانشآموخته دکتری در رشتههای دانشگاهی یا سطح چهار حوزه
✳️فرایند فراخوان:
✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403)
بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403)
✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.)
✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403)
✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403)
✳️برای ثبتنام به آدرس زیر مراجعه فرمایید
formafzar.com/form/hamkary
راههای ارتباط با مرکز
zil.ink/cmir.parliran
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🔻اهداف اقتصادی جنایت راسک و چابهار
♦️جیش الظلم در بیانیه خود در زمینه جنایت راسک و چابهار نوشتند هدف از اجرای این عملیات تلاش برای ناکام گذاشتن طرح "توسعه سواحل مکران" بوده است. آنها ادعا کردند که در این طرح منافع مردم مسلمان بلوچ هدف قرار گرفته است تا هفت میلیون شهروند غیر بلوچ با مذهب شیعه در شهرهای سواحل بلوچستان ساکن شوند و زمینه "ایجاد تمدن جدید علوی" فراهم شود.
🔻 دروغ های بسیاری در این بیانیه جهت توجیه این جنایت مطرح شده است از جمله دروغ در مورد اهداف توسعه مکران، ولی هدف من از نگارش این متن توجه به جنگ رسانهای بر علیه پیشرفت اقتصادی کشور است، دشمنان این آب و خاک تلاش میکنند از گسلهای قومی و قبیلهای برای کشیدن ترمز پیشرفت کشور استفاده کنند.
⁉️ ولی ما چه پیوست رسانه ای برای طرحهای توسعه ای کشور داریم؟ راستی چرا طرح توسعه سواحل مکران این قدر کند پیش می رود؟ ما چه طرحی برای مقابله با مشارکت کند هند در طرح توسعه بندر چابهار داریم؟ جایگاه چین و روسیه در طرح توسعه سواحل مکران چیست؟
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از إِقتصادُ_نا
♦️تورم چیست؟
🔸از تورم تعاریف مختلفی شده است.برخی اقتصاد دانان تورم را «مقدار زیاد پول در مقابل مقدار خیلی کم کالا»دانسته اند.عده ای دیگر تورم را «مازاد تقاضای کالاها و خدمات(درآمد واقعی) و افزایش حجم پول سرانه(درآمد اسمی) و کاهش قدرت خرید پول» تعریف کرده اند.
عده ای دیگر تورم را «افزایش دستمزد اسمی به میزانی بیشتر از رشد بهره وری نیروی کار در اقتصاد» تعبیر کرده اند.🌱
🔹 ملاحظه می شود همه این تعاریف بیشتر روی عوامل به وجود آورنده تورم تاکید دارد.شاید مناسبترین تعریف از تورم«افزایش مداوم و پیوسته سطح عمومی قیمت ها» باشد.🌱
🔸این تعریف از دو جهت باید مورد توجه قرار گیرد؛اولا تورم لزوماً اینطور نیست که همه کالاها و خدمات به یک نسبت افزایش قیمت داشته باشند بلکه افزایش سطح عمومی قیمت ها ملاک هست.زیرا بعضی از کالاها و خدمات ممکن است به لحاظ پیشرفت های فناوری،سفته بازی،مالیات بندی،کنترل های دولتی و...رشد قیمت سریعتر یا کندتری داشته باشد،اما سطح عمومی قیمتها روندی افزایشی داشته باشد.🌱
🔹 ثانیاً افزایش سطح قیمت ها باید مداوم و پیوسته باشد،بنابراین اگر سطح قیمتها برای مدتی افزایش یافته و سپس متوقف شود،یک چنین افزایشی به تورم نسبت داده نمی شود.🌱
#تورم
🖍️منبع:پول،ارز،بانکداری دکتر یوسف فرجی
📍 عضویت در کانال دانشکده اقتصادی 👇
🔗https://eitaa.com/s_ahmad_ir
📌 دانشکده اقتصادی 🌱
🔸فضایی برای شناخت علم اقتصاد🧑💻
🔸آشنایی با مکاتب مختلف اقتصادی📚
🔸معرفی برترین کتب و مقالات اقتصادی📝
🔸تحلیل و بررسی مسائل روز اقتصادی📊
🔸 آشنایی با اقتصاد اسلامی 🔖
📍عضویت در کانال دانشکده اقتصادی👇
https://eitaa.com/joinchat/2237203030Cfb545be14a
هدایت شده از جشنواره مقالات علمی حوزه
#فراخوان | هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه اعلام شد
معاونت پژوهش حوزه های علمیه جزئیات فراخوان #هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.
🔹شرایط ثبت نام:
۱.حوزوی بودن نویسنده مقاله
۲.مقاله می بایست در یک نشریه علمی پژوهشی یا علمی ترویجی درسال ۱۴۰۲ چاپ شده باشد.
۳.مقاله می تواند علمی پژوهشی یا علمی ترویجی باشد
🔸روش ارسال مقاله :
🔺 ارسال مقاله از طریق دفتر نشریه انجام می شود.
۱.ارسال اطلاعات نویسنده مقاله
۲.ارسال فایل word یا PDF مقاله
۳.ارسال فایلPDF شماره نشریه ای که مقاله در آن چاپ شده است.
۴.ارسال صورت جلسه معرفی مقاله
۵.ارسال یک نسخه از نشریه به دفتر دبیرخانه جشنواره مقالات علمی حوزه
▫️مهلت ارسال مقاله توسط دفتر نشریه: پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
آیدی کارشناس جشنواره جهت ارسال مقاله
@infoFestival
#فراخوان
#جشنواره
#مقالات_علمی_حوزه
#جشنواره_مقالات_علمی_حوزه
#هفتمین_جشنواره_مقالات_علمی
#مقالات_علمی_پژوهشی
#مقالات_علمی_ترویجی
#معاونت_پژوهش
#معاونت_پژوهش_حوزه_های_علمیه
🆔eitaa.com/festival_ismc
📞۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸ | ۶۰۹