eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد
359 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
297 ویدیو
238 فایل
منتظر نظرات،انتقادات و پیشنهاد شما بزرگواران هستیم🌱✨ @fdhghan
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری نشست با موضوع سیره اخلاقی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت مجازی مورخه ۱۴ دی ماه در دانشکده علوم قرآنی میبد
🛑 انتقام از اینستاگرام ! ⚠️ اگر تمام فعالان مجازی انقلاب در نرم افزار گوگل پلی به برنامه اینستاگرام پایین ترین امتیاز یعنی یک را بدهند این عمل باعث کاهش شدید امتیاز اینستاگرام در گوگل پلی شده و در پی آن ارزش سهام کمپانی فیسبوک (مالک اینستاگرام) در بورس ریزش پیدا خواهد کرد و متعاقبا ضرر زیادی برای سهام دارانش خواهد داشت. 📌 این ترفند برای اولین بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام دادند و بلافاصله فیسبوک دست از خباثت برداشت و عذرخواهی کرد. 📱لینک اینستاگرام در گوگل پلی https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب دل سنگ کوچه‌ها می‌گرید یک شهر خموش و بی صدا می‌گرید تشییع جنازه غریب زهراست تابوت به حال مرتضی می‌گرید💔🖤 شهادت بانوی دو عالم، ام‌ابیها، حضرت فاطمه الزهرا (س) خدمت مولایمان صاحب الزمان (عج) و عموم مسلمانان تسلیت باد. @anjoman_oqm
🔸آیا خانه حضرت زهرا سلام الله علیها درب نداشته است؟ 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود درب در خانه های پیش از صدر اسلام برخی در فضای رسانه مطرح کرده اند که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها «درب» نداشته است؛ این شخص حداقل به «کشف الآیات» قرآن مراجعه کند تا بداند در این کتاب آسمانی چندین مرتبه تعبیر «باب» به کار رفته است؛ به عنوان مثال می توان به آیاتی همچون «وادخلوا الباب سجداً» در جریان بنی اسرائیل (آیه ۵۸ سوره بقره)، «وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِیصَهُ مِنْ دُبُرٍوَأَلْفَیَا سَیِّدَهَا لَدَى الْبَابِ» (آیه ۲۵ سوره یوسف)و «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ» (آیه ۲۳ سوره یوسف) در قصه زلیخا و حضرت یوسف(ع)، «یا بنی لا تدخلوا من باب واحد» (آیه ۶۷ سوره یوسف) در داستان حضرت یعقوب و فرزندانش، «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» (آیه ۴۴ سوره حجر) راجع به درهای جهنم، «جَنَّاتِ عَدْنٍ مُفَتَّحَهً لَهُمُ الْأَبْوابُ» (آیه ۵۰ سوره ص) راجع به درهای بهشت، «لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ» (آیه ۳۴ سوره زخرف) راجع به خانه های بهشتی، «حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا» (آیه ۷۳ سوره زمر) راجع به کشیدن گناهکاران به سوی جهنم، اشاره کرد. آیا در همه این موارد و نمونه های قرآنی مراد از «باب» پرده بوده که آن را کنار بزنند؟ آیا در داستان زلیخا و حضرت یوسف علی نبینا وآله و علیه السلام که در قرآن آمده «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ»، یعنی زلیخا هر چه پرده بود، انداخت؟ آیا در آیه شریفه «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» که راجع به درهای جهنم است، یعنی جهنم هفت تا پرده دارد؟ هر کس می خواهد حرفی بزند باید ابتدا مطالعه ای هم داشته باشد، چراکه اساساً در دوران گذشته «درب» وجود داشته است؛ افزون بر این مورخان شیعه و سنی می گویند حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیهما درب قلعه خیبر را با یک دست از جا کنده و ۴۰ ذراع، یعنی ۲۰ متر آن طرف تر پرتاب کردند؛ آیا این یک پرده بوده که ۴۰ نفر آن را کنار می زدند؟ چیزی نگوییم که وقتی کسی آن را دید خنده اش بگیرد و بگوید فلان شخص چقدر بی سواد و بی اطلاع است! یا این که خانه کعبه از ابتدا که توسط حضرت ابراهیم علیه السلام ساخته شد، «درب» نداشت و پرده داشت؟ از قدیم رسم بوده برای این که روستاها، آبادی ها و شهرها از دستبرد راهزنان و دشمنان در امان باشند دور آن دیوار می کشیدند و آن را «سور» یا «دژ» می نامیدند؛ آیا این «سور» یا دیوار بزرگ «درب» نداشته و برایش پرده می گذاشتند؟ یعنی آن افراد برای در امان بودن از دست دشمن دیوارهای بزرگی را می ساختند و سپس برایش پرده می گذاشتند؟ پر واضح است که «درب» می گذاشتند و برای حفاظت از شهر خود افراد و محافظانی را می گماردند. ضمن اینکه مرحوم فیض در کتاب نوادر الاخبار: ص ۱۸۳ می گوید: «فاختبئت فاطمه علیها السلام وراء الباب فدفعها عمر حتی ضغطها بین الباب و الحائط». 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود مسمار در سازه های چوبی پیش از صدر اسلام نکته بعدی این است که گفته شده در آن زمان «میخ» وجود نداشته است؛ نکته ای که باید بدان دقت کرد این است که نباید گمان شود «میخ» در آن زمان حتما باید فلزی بوده باشد، زیرا ممکن است جنس میخ ها تفاوت داشته باشد، چرا که حلقه اتصال دو تخته یا دو چوب در آن زمان «چسب» نبوده، بلکه «میخ» بوده است. آیا حضرت نوح علی نبینا وآله و علیه السلام کشتی خودشان را با چسب ساختند؟ خوب حتماً میخ هایی وجود داشته است که با آن چوب ها را به یکدیگر متصل کنند؛ حال ممکن است این میخ ها از جنس چوب و تخته بوده باشد؛ یا ممکن است عده ای مدعی شوند که درب خانه ها در آن زمان از جنس «سعف» یعنی شاخه های درخت خرما بوده است؛ اگر همین موضوع را هم قبول کنیم، باز هم اگر عکس این شاخه ها را مشاهده کنیم درمی یابیم که سیخ های خطرناکی دارد که اگر یک دانه از آنها به بدن کسی اصابت کند او را مجروح می کند. ضمن اینکه ابن نجار و قسطلانی دو تن از علمای اهل سنت معتقدند حضرت علی چهارچوب و لنگه های در را با میخ به هم وصل کرده بود و می گویند: «ما عمل علی بن ابی طالب مصراعی داره الا بالمسار»(علی بن ابی طالب علیه السلام دو لنگه در خانه خویش را جز با مسمار نساخت). الدر الثمینه: ص ۲۰۵ و المواهب اللدنیه: ج ۳، ص ۴۰۹٫ از نظر تاریخی و از نظر تفسیری و حدیثی، این سخن که در آن زمان «میخ» وجود نداشته، حرفِ مطابق با مبانی و مصادر نیست، بلکه زاییده کم اطلاعی است؛ به قول مرحوم آقای فلسفی، برخی افراد خوب حرف می زنند، اما حرف خوب نمی زنند؛ افراد برای خوب حرف زدن و حرف خوب زدن باید تخصص لازم را داشته باشند. 🔹بیانات حضرت آیت الله نجم الدین طبسی در گفتگو با خبرگزاری رسا - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ @anjoman_oqm
🏴🥀ویژه‌برنامه شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها🥀🏴 موضوع: رمز موفقیت و رضایت در زندگی حضرت زهرا سلام‌ الله علیها و بررسی تطبیقی آن در عصر ما ارائه‌: سرکار خانم دکتر مریم خندابی 🕖 ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ لینک ورود به جلسه: https://meet.quran.ac.ir/mashhad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎 🆔@anjomanelmiquran110
🔳 جانسوزترین وداع تاریخ وداع امیرالمومنین (ع) با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خطبه 202 نهج البلاغه ◾️السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ النَّازِلَةِ فِي جِوَارِكَ وَ السَّرِيعَةِ اللَّحَاقِ بِكَ. قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي وَ رَقَ عَنْهَا تَجَلُّدِي، إِلَّا أَنَّ فِي التَّأَسِّي لِي بِعَظِيمِ فُرْقَتِكَ وَ فَادِحِ مُصِيبَتِكَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ، فَلَقَدْ وَسَّدْتُكَ فِي مَلْحُودَةِ قَبْرِكَ وَ فَاضَتْ بَيْنَ نَحْرِي وَ صَدْرِي نَفْسُكَ، فَ "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ". فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ، أَمَّا حُزْنِي فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ، إِلَى أَنْ يَخْتَارَ اللَّهُ لِي دَارَكَ الَّتِي أَنْتَ بِهَا مُقِيمٌ. وَ سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِهَا، فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ؛ هَذَا وَ لَمْ يَطُلِ الْعَهْدُ وَ لَمْ يَخْلُ مِنْكَ الذِّكْرُ. وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمَا سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ، فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِينَ. ◼️درود بر تو اي رسول خدا، از من و از دختر تو که در همسايگي تو به خاک فرود آمد و براي رسيدن به تو شتابان حرکت کرد. اي رسول خدا، در فقدان دختر نازنينت شکيبايي از دستم رفته و تحملي برايم نمانده است، ولي پيرو سختي جدايي از تو و شدت مصيبت از دست دادن تو، که باعظمت تر از اين مصيبت بود، تسليتي براي من وجود دارد. من جسد مبارک تو را با دست خودم در قبر نهادم و نفس مبارک تو در آن موقع که سر مقدست مابين گلو و سينه من قرار داشت از بدن شريفت بيرون رفت (ما از آن خداييم و ما به سوي او برمي گرديم.) ◾️(اي رسول خدا)، امانت برگردانده شد و آن روح مقدس که چند روزي در گرو بدن بود، گرفته شد! پس از اين، اندوهم ابدي است و شبم با بيداري خواهد گذشت. تا آنگاه که خداوند متعال همان جايگاه را که اکنون تو در آن اقامت نموده اي، براي من برگزيند. اي پيامبر عزيز، به زودي دخترت خبر اجتماع امت تو را براي از بين بردن حقوقش به تو خواهد داد. عمق مصائبي که به او وارد شده است، از وي سوال فرما و سرگذشتش را بپرس. (اين همه مصيبتها بر او روا داشته شد) با اين که از رحلت تو و تعهدي که براي دوست داشتن خاندانت از مردم گرفته بودي، زماني دراز نگذشته و هنوز نام مبارک تو و قضاياي تو از زبان ها قطع نشده است. ◾️درود بر شما، درود وداع کننده اي که وداعش نه از روي اعراض است و نه از ملالت خاطر. پس اگر برگردم، نه به جهت خستگي از تنگدلي است، و اگر بر سر قبر اقامت گزينم، نه به جهت بدگماني به آن وعده اي است که خداوند به صبر کنندگان فرموده است. 🗒ترجمه محمدتقی جعفری 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 http://hadana.ir
بسمه تعالی به اطلاع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می رساند جهت روند تصویب موضوع پایان نامه بایستی موارد ذیل را مرحله به مرحله رعایت نمایید که همه مراحل از طریق سامانه گلستان انجام می شود. جهت دریافت فایل راهنما سیستم گلستان به کانال پژوهش دانشکده علوم قرآنی قم مراجعه فرمائید و در قسمت ذره بین کانال مختلف ثبت پایان نامه در گلستان را جستجو نمائید تا فایل راهنما را به راحتی پیدا نمائید. مرحله اول توجه: دانشجوی محترم باید موارد فوق را در سامانه گلستان بارگذاری نماید. 1-فرم طرح تفصیلی (فرم شماره 1) 2- فرم جستجو گزارش کتبی (فرم شماره 2) 3- پرینت گواهی پیشینه پژوهش از سایت ایران داک از آدرس https://pishine.irandoc.ac.ir/ نکته: دانشجوی محترم بایستی به انحای مختلف موضوع خود را جستجو نماید تا مطمئن شود تکراری نیست بدین شکل که با تمامی مترادف ها و معانی نزدیک به کلیدواژه های موجود در موضوع،آن را جستجو نماید و در صورتی که مطمئن شد تکراری نیست و موضوعاتی نزدیک به موضوع کارشده که با موضوع پیشنهادی کاملا متفاوت است آن موضوعات راد در فرم شماره 2 بیاورد و وجه تمایز آنها را با موضوع خود بنویسد سپس بعد از اطمینان کامل از تکراری نبودن موضوع با مشورت استاد محترم راهنما اقدام به دریافت گواهی پیشینه پژوهش از ایرانداک نماید زیرا دریافت گواهی پیشینه پژوهش هزینه پرداخت در سایت دارد . مرحله دوم 4- در صورت تصویب نهایی دانشجو باید پروپزال را در سامانه ایران داک به ثبت رساند و کد رهگیری دریافت نماید. https://sabt.irandoc.ac.ir و در سامانه گلستان ثبت نماید. جهت دریافت فایل راهنما ثبت پروپوزال در کانال پژوهش دانشکده علوم قرآنی قم مراجعه فرمائید و در قسمت ذره بین کانال ثبت پایان نامه و پروپوزال در ایرانداک را جستجو نمایید.
ثبت گزارش سه ماهه -دانشجو.pdf
1.27M
راهنمای ثبت گزارش سه‌ماهه پایان‌نامه کارشناسی ارشد در سامانه گلستان ( ویژه دانشجو)