eitaa logo
انجمن راویان دفاع مقدس کاشان
504 دنبال‌کننده
30.2هزار عکس
34.1هزار ویدیو
107 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف (۲): پیش به سوی سوپر لیبرالیسم 🖊 مهدی جمشیدی ۱. روشن است که جناب قالیباف یک «متفکّر» یا «محقّق» نیست که «گفتگوی معرفتی» با او معنا داشته باشد، بلکه یک مدیر اجرایی و عملیاتی است، امّا این‌که او در قدرت است و اطرافیانی دارد که نجواهای لیبرالیستی را در گوش او زمزمه می‌کنند، یک خطر جدّی است. همان‌طورکه جریان اصلاحات و اعتدال، از انقلاب و امام خمینی– به تعبیر رهبر انقلاب - «روایت لیبرالی» ارائه دادند؛ چنانچه ایشان را نیز به حال خویش وابنهیم، چه‌بسا با شدّت بیشتری همین مسیر را طی کند و باز هم تفکّر رهبر انقلاب و حاج‌قاسم تحریف و تفسیربه‌رأی کند. ازاین‌رو، بی‌پروا از برچسب ناروای «سوپرانقلابی‌بودن» – که رهبر انقلاب آن را دربارۀ جریان چپ که در دهۀ نخست انقلاب، رفتارها و برخوردهای نامشروع داشت به‌کار بردند، نه دربارۀ نیروهای انقلابیِ کنونی – به روشنگری و گفتمان‌سازی و تبیین‌گری ادامه می‌دهیم. ۲. رهبر معظّم انقلاب در سخنرانی خویش تصریح کردند که حجاب، یک «ضرورت/ لزوم/ واجبِ شرعیِ غیرقابل‌تردید/ شبهه‌ناپذیر/ خدشه‌گریز» است که «باید» رعایت شود. در این مجال، فقط به این «بایدِ» پایانی می‌پردازم؛ این گزارۀ ایشان ‌که «حجاب باید رعایت شود». این «باید»، چه زمینه‌ها و دلالت‌هایی دارد؟! ۳. دوگانۀ «باید/ شاید». ایشان تصریح می‌کند که حجاب، «باید» رعایت شود، نه این‌که امری از جنس «شاید» باشد و «انتخاب» و «اختیار» و «احتمال» در آن راه داشته باشد. این «باید» از همان قطعیّتِ حکم برمی‌خیزد که در منطقۀ «وجوب/ حرمت» است، نه در منطقۀ «استحباب/ کراهت». ازاین‌رو، ما با یک «بایدِ سخت» مواجه هستیم که به‌هیچ‌رو نمی‌توان آن را نادیده انگاشت یا فروکاست. هیچ مفرّ و گریزگاهی وجود ندارد و هیچ توجیهی، کارساز و مطّهِر نیست. ۴. دوگانۀ «شرع/ سلیقه». حجاب، «حکم شرعی» است، نه سلیقۀ ملّی یا محلّی یا سیاسی. ازاین‌جهت، حجاب یک «ارزش الهی» است نه یک «پسندِ عرفی». نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب این‌که «تابعِ» شرع و «مجریِ» آن است، باید به این حکم الهی گردن بنهد، نه این‌که از سوی خویش، به جعل و وضع بپردازد و در حکم الهی، تصرّف کند. به‌بیان‌دیگر، این‌گونه نیست که حجاب، «مخلوقِ فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی» باشد و برساختۀ عالم سیاست. منشأ این حکم، شرع است و بدین‌جهت، «چانه‌زنی» معنا ندارد. ۵. دوگانۀ «حقیقت/ مصلحت». شرایط اجتماعی نیز چنان نیست که بتوان ذیل عنوان «مصلحت»، به رهاسازیِ حکم حجاب، تن در داد و استدلال کرد چون در اثر این اصرار و پافشاری، اختلال نظام پدید می‌آید یا جامعه دچار تضاد درونی می‌شود باید آن را فروگذاشت. چنانچه اهتمام نهادهای فرهنگی به «زمینه‌سازیِ فکریِ حداکثری» معطوف شود و نهادهای مجری نیز «هوشمندانه» و «حساب‌شده» عمل کنند، نه شکاف در جامعه رخ خواهد و نه دشمن، طعمه‌ای برای جوّسازی به چنگ خواهد آورد. کسانی‌که منفعل و واداده هستند، همواره ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند که همان «پاک‌کردن صورت مسأله» است؛ یعنی می‌گویند مواجهه به مسألۀ حجاب، خودش مسأله‌ساز است و ازاین‌رو، باید از آن عقب‌نشینی کرد. ۶. دوگانۀ «قانون/ توصیه». «باید»ی که رهبر انقلاب از آن سخن به میان آورده است، «بایدِ حقوقی» است، نه‌فقط «بایدِ اخلاقی»؛ یعنی این‌‌گونه نیست که حاکمیّت باید فقط «موعظه» و «نصیحت» کند و انتخاب نهایی را به خود افراد واگذارد. آری، چنانچه حجاب به «قلمرو خصوصیِ افراد»، منحصر بود، حاکمیّت نباید به این حریم وارد می‌شد و با الزام، آن را اجرا می‌کرد، ولی وقتی به تعبیر رهبر انقلاب، مسأله عبارت از «حرامِ اجتماعی»، روشن است که در اینجا، حاکمیّت اسلامی نمی‌تواند نتیجۀ نهایی را به «وجدان اشخاص» وابنهد تا هر که خواست انتخاب کند و هر که نخواست انتخاب نکند. پس قدم دوّم که همان «الزام قانونی» است، از این جهت موضوعیّت می‌یابد حجاب، «دلالت اجتماعی» دارد و بی‌تعهدی به آن، «مصالحِ معنویِ دیگران» را به خطر می‌افکند. پس چنانچه کسی از دعوت فرهنگی، اثر نپذیرفت و اصرار به ولنگاری و بی‌بندوباری کرد، حاکمیّت باید او را «وادار» کند. چنین الزامی به تعبیر فلسفۀ سیاسی، از نوع «زورِ مشروع» است. ۷. دوگانۀ «تنبیه/ رهاشدگی». از آنچه که در بند پیشین آمد می‌توان نتیجه گرفت که چون حجاب، جنبۀ «قانونی» نیز دارد و قانون نیز خواه‌ناخواه، «ضمانت اجرا» دارد، باید برای قانون‌شکنان، «مجازات» نیز در نظر گرفت. در غیر این صورت، قانونی‌بودنِ آن معنا ندارد. قانونی که برای شکستنش مجازات لحاظ نشود، یک «دعوتِ اخلاقیِ محض» است. پس هرچه که قانونی شود، به‌طور ذاتی، «سازوکار سلبی» نیز داشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🛑📸 مکرون؛ کوتوله الیزه... 🔹پاسخ روزنامه وطن امروز به نشریه فرانسوی شارلی ابدو که در روزهای اخیر تحت سیاست‌های دولت فرانسه اقدام به هتاکی علیه رهبر معظم انقلاب کرد. @anjomaneravian
🔴نصب معنی‌دار بنرهای حمله موشکی عین‌الاسد در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهای همپیمان نظامی آمریکا در تهران 🔹همزمان با ۱۸ دی ماه و سالروز حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد بنرهایی معنی‌داری در مقابل سفارت‌خانه‌های هم پیمان نظامی آمریکا در تهران نصب شده است. ⛔️ کانال رسمی 👇🏻 @janjalnews_org
💢 کسب رتبه ی اول ▪️بیمارستان شهید بهشتی کاشان رتبه ی اول در نارضایتی مردم کاشان !! 💢 دیگر وضعیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست !! ❗️شایسته نیست گزارشات بیشتری از مصاحبه ها و نظرات مردم نجیب کاشان نسبت به عملکرد و کمبودهای این بیمارستان ارائه کنیم . 🚨 تا دیرتر از این نشده مسئولین اقدام کنند ! 💯 از بخش تصویربرداری این بیمارستان تا وضعیت نامناسب بهداشتی و کمبودهای بسیار زیاد در بخش های مختلف آن گرفته و آسانسورهایی که اکثرا خراب است . ▪️بیمارستان شهید بهشتی کاشان نه تنها نارضایتی مردم کاشان و مراجعه کنندگان را در برگرفته بلکه شاهد نارضایتی اکثر پرسنل زحمتکش و عزیز آن نیز می‌باشیم . تریبون کاشان https://eitaa.com/joinchat/2532245524Cea6e0dd1b8
🔴19 دی، یادروز دلاوری‌ های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 است. از این عملیات به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های ایران در یاد می شود. 🔹️ اصحاب عاشورایی امام خمینی در عملیات حماسه کربلا را تکرار کردند. @anjomaneravian
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | یاد آر روزهای خدا را رهبر انقلاب، صبح امروز: 🔹جریان باطل راهبردش کتمان ایام‌اللّه است، یا کم‌رنگ کردن این‌جور حوادث است. جریان باطل راهبردش این است که نگذارد این‌جور روزها، این‌جور حادثه‌ها زنده بمانند، نورافشانی کنند. از نظر جبهه‌ی باطل این ایّام غالباً کتمان میشوند یا انکار میشوند، حتی به انکار هم میرسد. روز بیست و دوی بهمن کتمان میشود، روز سیزده آبان، روز نوزده دی، روز نه دی، روز بیست و نه بهمن ــ قضیه‌ی تبریز ــ روز تشییع شهید سلیمانی، روز تشییع شهید حججی، اینها همه ایام‌اللّه‌اند؛ اینها را میخواهند کتمان کنند.
🔴رهبر انقلاب: کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد 🔹کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین(ع) آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. کار را به هنگام باید انجام داد. 🔹نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ➥ @sepah_paasdaran
باقری: دشمنان برای تقویت آشوب اسلحه وارد کردند ▪️تنها ۳ هزارم جمعیت به خیابان آمدند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 🔹دشمنان در ۱۱۵ روز گذشته، امکانات و توانمندی‌های خود را بسیج کردند تا در حرکت انقلاب اسلامی اختلال ایجاد کنند. 🔹سابقه ندارد رهبران جهان استکبار علیه ملتی اینگونه عریان به میدان بیایند و از اغتشاشات و اغتشاشگران اینگونه حمایت کنند. 🔹تلاش کردند با بسیج ابزار جاسوسی، اطلاعاتی و بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای سیاه‌نمایی و ایجاد آشوب کنند. 🔹همچنین با وارد کردن سلاح در کشور، تروریست را قوت بخشیده و آشوب‌ها را به سمت خشونت بیشتر و کشتن افراد بی‌گناه پیش بردند. 🔹آن‌هایی که به خیابان‌ها آمدند، کمتر از ۳ دهم درصد جمعیت کشور بودند و این یعنی اینکه مردم تفاوت آشکار بین داشتن اعتراض را با اغتشاش و آشوب را تشخیص دادند و در میدان دشمن بازی نکردند. ➥ @sepah_paasdaran
▪️‏خبر خوب اینکه یک تیم از جراحان متخصص هندی به ایران اومدن تا با دستگاه (CDP) و نحوه کار باهاش آشنا بشن کار این دستگاه تشخیص دقیق نواحی درگیر در جراحی سرطانه که با زحمات ۱۰ ساله پروفسور عبدالاحد و تیمش به بار نشسته و حالا این تجهیز پزشکی پیشرفته ایرانی، متقاضی خارجی هم پیدا کرده!🇮🇷 ✍️ محمد اکبرزاده @Roshangari_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا