10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مولا امیرالمومنین علیه السلام
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
سلام عصر بخیر
امروز سالگرد مادر بنده مرحومه مغفور ه علویه اشرف السادات امیری طباطبائی است برای شادی روح همه در گذشتگان بخصوص پدر و مادرها الفاتحه مع الصلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ثواب گفتن یا علی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نشانه و معجزه پیامبر ناب وشنیدنی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌ذکر فوق العاده از پیامبر برای دنیا وآخرت
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰ذکر
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 ما اگر عاقل باشیم نباید دنبال ریاست برویم مگر اینکه.....
🎙مقام معظم #رهبری
عَنِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) قَالَ: لاَ يُؤْمَرُ رَجُلٌ عَلَى عَشَرَةٍ فَمَا فَوْقَهُمْ إِلاَّ جِيءَ بِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ مَغْلُولَةً يَدُهُ إِلَى عُنُقِهِ، فَإِنْ كَانَ مُحْسِناً فُكَّ عَنْهُ، وَ إِنْ كَانَ مُسِيئاً زِيدَ غِلاًّ إِلَى غِلِّهِ
📚امالی ج١ ص٢۶۴
پيامبر صلّى اللّه عليه و اله فرمود:هيچ كس بر دهنفر به بالا فرمان نمىدهد[يا امير و فرمانروا نمىگردد]مگر آنكه در روز قيامت درحالى آورده مىشود كه دستانش به گردنش با غل و زنجير بسته شده پس اگر نيكوكار بود آزاد مىگردد و اگر بدكار بود زنجيرى بر زنجيرهايش افزوده مىشود.📌
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
📌
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
🔷 *٢٠ درس ناب برای زندگی به سبک بندگی*
🔶20 درس برای شناخت انسانهای بزرگ، متوسط و کوچک
✳️درس ١
انسان های بزرگ زودتر از دیگران سلام می دهند
انسان های متوسط در سلام کردن عجله ای ندارند
انسان های کوچک اما منتظرند دیگران به آن ها سلام کنند
✳️درس ٢
انسان های بزرگ اول فکر می کنند، بعد حرف می زنند.
انسان های متوسط اول حرف می زنند، بعد فکر می کنند
انسان های کوچک اصلا فکر نمی کنندا
✳️درس ٣
انسان های بزرگ بدی های دیگران را فراموش می کنند
انسان های متوسط خوبی های دیگران را فراموش می کنند
انسان های کوچک قبول ندارند که چیزی را فراموش می کنند.
✳️درس ۴
انسان های بزرگ انتقادپذیرند
انسان های متوسط انتقاد گریزند
انسان های کوچک انتقاد ستیزند.
✳️درس ۵
انسان های بزرگ اشتباهات خود را جبران می کنند
انسان های متوسط اشتباهات خود را تکرار می کنند
انسان های کوچک اصلا قبول ندارند که در زندگی اشتباه می کنند.
✳️درس ۶
انسان های بزرگ به فکر حفظ جایگاه دیگران هستند
انسان های متوسط فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند
انسان های کوچک به فکر نابودی جایگاه دیگران هستند.
✳️درس ٧
انسان های بزرگ به فکر جلب رضایت خداوند متعال هستند
انسان های متوسط به فکر جلب رضایت مردم هستند
انسان های کوچک آنقدر از خود راضی اند که هیچ کس از آن ها راضی نیست.
✳️درس ٨
انسان های بزرگ خواستههای دیگران را تامین میکنند
انسان های متوسط تقاضای تامین خواسته هایشان را توسط دیگران دارند.
انسان های کوچک خواسته هایشان را به دیگران تحمیل می کنند.
✳️درس ٩
انسان های بزرگ برای احقاق حقوق دیگران می کوشند.
انسان های متوسط فقط برای اثبات حقوق خود تلاش می کنند.
انسان های کوچک اما انگار فقط در تضییع حقوق دیگران پافشاری می کنند.
✳️درس ١٠
انسانهای خوب کارشان را خوب انجام می دهند، اگرچه تشویق نشوند.
انسان های متوسط بشرط تشویق، کارشان را خوب انجام می دهند
انسان های کوچک اما تا تنبیه نشوند، کارشان را درست انجام نمی دهند.
✳️درس ١١
انسان های بزرگ طبق برنامه عبادت می کنند.
انسان های متوسط بدون برنامه عبادت می کنند.
انسان های کوچک اصلا عبادت نمی کنند.
✳️درس ١٢
انسان های بزرگ انرژی فراوانی به شما می دهند.
انسان های متوسط نه انرژی می دهند و نه انرژی می گیرند.
انسارهای کوچک اما انرژی فراوانی از شما می گیرند.
✳️درس ١٣
انسان های بزرگ اهل مطالعه و مطالبهاند
انسان های متوسط اهل مقایسه و مناظرهاند
انسان های کوچک اهل مغالطه و مناقشهاند.
✳️درس ١۴
انسان های بزرگ با توجه به واقعیت های مهم تصمیم می گیرند.
انسان های متوسط با توجه به وقایع نه چندان مهم تصمیم می گیرند.
واقعیت این است که انسان های کوچک اصلا تصمیمات مهمی نمی گیرند؟
✳️درس ١۵
انسان های بزرگ برای هر کاری مشاوره می کنند
انسان های متوسط همواره مشاهده می کنند.
انسان های کوچک فقط مشاجره می کنند.
✳️درس ١۶
انسان های بزرگ در هر فرصتی می اندیشند
انسان های متوسط فرصت اندیشیدن پیدا نمی کنند.
انسان های کوچک اصلا نیازی به اندیشیدن نمیبینند.
✳️درس ١٧
انسان های بزرگ بی جهت حرف نمی زنند.
انسان های متوسط خیلی حرف می زنند.
انسان های کوچک فقط حرف میزنند.
✳️درس ١٨
انسان های بزرگ به حال دوستان مفیدند
انسان های متوسط دوستان به حالشان مفیدند.
انسان های کوچک اصلا دوستی ندارند تا به حالشان مفید باشد.
✳️درس ١٩
انسان های بزرگ پول را خرج دیگران می کند.
انسان های متوسط پول را خرج خود می کنند.
انسان های کوچک اما خود را خرج پول می کنند.
✳️درس ٢٠
انسان های بزرگ می دانند چرا کار می کنند.
انسان های متوسط نمی دانند چرا کار می کنند.
انسان های کوچک اصلا کاری نمی کنند.
📌
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد مطهری ،مکتب علی علیه السلام
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰به امید امتداد انقلاب اسلامی تا ظهور🔰
👇لطفا به #انصار_انقلاب بپیوندید👇
eitaa.com/ansareenqelab
🌸🌸🌸🚧🚧🚧🌸🌸🌸
الهی و ربی من لی غیرک:
👌حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدیر
🔻مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد:
🔹یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
🔻محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
🔻من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
🔻عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
🔻 بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
🔻وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم.
🔻سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
🔻در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟
🔻اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
🔻سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
🔹گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
🔹تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
🔹والهام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
🔹زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
🔹علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
🔹روح از کالبد عالم امکان خیزد
🔹گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
🔹از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
🔹گر زند دست به دامان ولایش فرعون
🔹از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
🔹داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
🔹کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد...
معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
🔻پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشستهاید و غذاها، شیرینیها و شربتهای خوشمزه میخورید بعد میروید خانه و فکر میکنید که در مدح علی شعر گفتهاید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
🔻این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
🔻 پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه میکردند. آقای سپهر، بعدها میگفت: تعدادی از آنها زندگیشان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
📒 ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲
#انصار_انقلاب
@ansareenqelab
🛑 رئیس میراث فرهنگی دلیجان عزل شد|| برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنی
🔹در پی بروز ناهنجاریو رفتار خارج از شئونات اخلاقی در مجتمع گردشگری دودهک دلیجان در روز جمعه گذشته رئیس اداره میراث فرهنگی دلیجان عزل و از کار برکنار شد.
🔻رئیس کل دادگستری استان مرکزی اقدامات قاطع دستگاه قضا در موضوع کاروانسرای دودهک را اعلام کرد
🔹دستگاه قضا بلافاصله پس از دریافت گزارش مبنی بر هنجارشکنی در کارونسرای دودهک به موضوع ورود کرده و در کوتاهترین زمان ممکن برخورد قاطع کرد.
🔹برکناری و عزل رئیس میراث فرهنگی دلیجان، پلمب محل کاروانسرا با دستور دادستان، تعلیق مجوز و فعالیت کاروانسرا، بازداشت مدیر کاروانسرا توسط دادستان و لغو مجوز شرکت گردشگری اعزام کننده تور گردشگری از اقدامات قاطع دستگاه قضا بود
🔹تامین امنیت اخلاقی مردم مهمترین موضوعی است که در دستور کار دستگاه قضا است و در این زمینه با هنجارشکنان تعارف نخواهد کرد.
https://eitaa.com/joinchat/3941924875C99ec4f30fd