eitaa logo
هیئت انصارالامام رزمندگان کرج
2.3هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
60 فایل
©صفحه رسمی هیئت انصارالامام رزمندگان کرج ارتباط با ادمین @Ansaradmin1 📜 اطلاعیه جلسات 🔶 صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/ansaremam.ir?igshid=20d587pmw9lg 🔶آدرس سایت: www.hannaneh.org کانال تلگرام: https://t.me/ansaremam_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
»»» آیه ی روز : ********** قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَىَ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ سجدة - ١١ بگو: «فرشته مرگ که بر شما مأمور شده، (روح) شما را می‌گیرد؛ سپس شما را بسوی پروردگارتان بازمی‌گردانند.» ********** نکته ها: كلمه ى «تَوَفّى» به معناى باز پس گرفتن كامل چیزى است. با توجّه به این كه بدن مرده پس از مرگ در جاى خود باقى مى ماند، پس مراد از گرفتن به طور كامل، گرفتن روح است كه حقیقت انسان است، او اگر رفت، انسان به طور كامل رفته است. بنابراین روح داراى اصالت و استقلال بوده و باقى است و در قیامت همین روح با ملحق شدن دوباره به جسم، برانگیخته خواهد شد. قرآن درباره ى شیوه ى قبض روح، سه تعبیر دارد: الف: در یك جا مى فرماید: فرشتگان، جان وروح آدمى را مى گیرند. «تتوفّاهم الملائكة»(355) ب: در آیه ى مورد بحث، مأمور قبض روح را فرشته اى به نام ملك الموت معرّفى كرده است. ج: در آیه ى 42 سوره زمر این كار را به خداوند نسبت مى دهد. «اللّه یتوفى الانفس» در جمع این سه آیه شاید بتوان گفت: فرشتگان، روح را مى گیرند و آن را به ملك الموت تحویل مى دهند و او به خداى متعال تحویل مى دهد. چنانكه امام صادق علیه السلام در پاسخ این سؤال كه در اطراف جهان افراد زیادى در آنِ واحد مى میرند، چگونه ملك الموت در یك لحظه در همه جا حضور دارد؟ فرمودند: «او یارانى از فرشتگان دارد كه روح مردم را از اطراف مى گیرند، سپس ملك الموت ارواح را از فرشتگان تحویل مى گیرد».(356) شاید هم درجات مردم سبب تفاوت قبض روح آنان مى شود به این معنا كه مردم عادى را فرشتگان و مردم با تقوا را ملك الموت و اولیاى خدا را خداوند قبض روح مى كند. ----- 355) نحل، 28. 356) تفسیر نورالثقلین. ********** پیام ها: - شبهات را بدون پاسخ نگذارید. «قالوا... قل...» - حقیقت انسان روح اوست، همین كه روح قبض شد گویا انسان قبض شده است. «یتوفّاكم» - فرشتگان از انجام مأموریّت، شانه خالى نمى كنند. «ملك الموت الّذى وُكّل بكم» - مرگ انسان و دفن او، گامى براى زنده شدن اوست، همان گونه كه دفن بذر گامى براى سبز شدن است. «ثم الى ربّكم ترجعون» - همان خدایى كه جان ها را مى گیرد، روزى با یك اراده، همه انسان ها را به سوى خود برمى گرداند. «ترجعون» **********
متن و ترجمه دعای جوشن صغیر.pdf
658.9K
🤲 برای پیروزی مردم غزه «دعای جوشن صغیر»‌ بخوانیم 🔸 در جنگ ۳۳ روزه لبنان که به پیروزی قاطع حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی انجامید، رهبرانقلاب توصیه به خواندن دعای جوشن صغیر کرده بودند
🔶 قل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي 🔸 قرآن، کتاب تدوین و کائنات، کتاب تکوین خداست. این دو، بر هم منطبق و آینۀ یکدیگرند. اگر لمس کلمات قرآن بدون وضو حرام است، ناسزا به مخلوقات هم که کلمات کتاب تدوین خدا هستند جایز نیست حتی شیطان؛ چون مظهر اسم الهی «یا مُضِلّ » است. کهف، آیۀ ۱۰۹
﷽ ⭕️ روضه هفتگی بیاد شهیدان امنیت سید روح‌الله عجمیان و آرمان علی‌وردی با کلام: حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی با نوای: کربلایی میثم رعیتی 📆 یکشنبه ۱۴ آبان ماه 🕰 همزمان با نماز مغرب و عشاء هیئت انصارالامام رزمندگان کرج میدان والفجر بلوار سرداران 🔰مسیریاب https://balad.ir/p/PgHylK1qL6AmAl
»»» آیه ی روز : ********** قُل لَّوْ أَنتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذًا لَّأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنفَاقِ وَكَانَ الْإِنسَانُ قَتُورًا اسراء - ١٠٠ بگو: «اگر شما مالک خزائن رحمت پروردگار من بودید. در آن صورت، (بخاطر تنگ نظری) امساک می‌کردید، مبادا انفاق، مایه تنگدستی شما شود» و انسان تنگ نظر است! ********** نکته ها: «قَتور» از «قِتر» به معناى بخل وامساك از بخشش است. ********** پیام ها: - كثرت مال اثرى در سخاوتِ افراد حریص وبخیل ندارد. بعضى انسان ها سیرى ناپذیرند و هرچه بیندوزند، باز نگران كم شدن آنند. «لو انتم تملكون خزائن... لأمسكتم...» - ترس از تهى دستى یكى از ریشه هاى بخل است. «اَمسكتم خَشیة الانفاق» - سرچشمه رفتار بشر، روحیّه وخصلت هاى اوست. «اَمسكتم...كان الانسان قَتورا» **********
🟨 مراسم بزرگداشت انقلاب دوم ( تسخیر لانه جاسوسی ) 🟨 ▪️با حضور : حاج عظیم ابراهیم‌پور ▪️با نوای : کربلایی میثم رعیتی ⏰ دوشنبه 15 آبان ماه - ساعت 18 @nojavanane313
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 ⭕️ بزرگداشت ایام انقلاب اسلامی دوم و یادبود شهدای فلسطین ⭕️ ♥️ پیشنهاد مشاهده فیلم ♦️هیئت نواجوان عاشورائی انصارالامام♦️
بسم الله الرحمن الرحیم اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له کَما شهد الله لنفسه وشهدت له ملائکته واولوا العلم من خلقه ای معبود یکتای ما برنامه‌های تو‌ چه‌قدر زیبا ، دقیق و حساب شده است تو برای تمام دوران‌ها، لحظه لحظه‌ی ذرات عالم نظامی بسیار دقیق مقرر فرمودی. ما در محل کار و درس، طی نظمی و برنامه‌ای خاص مشغول خدمت هستیم و همگی با هم، تحت یک برنامه ریزی دقیق به اهداف تعریف شده می پردازیم. ای مولای مهربان ما، تحقیقا تو ما را بیهوده ، آزاد و رها خلق نکردی.آیا می شود ما را با نظام خودت، با برنامه‌های خودت قرآنی، آشنا کنی؟ ای منتهی آمال سالکین، کمک‌مان می‌فرمایی، با الهدی (هدایت‌های درلحظه)، با ذکری (انس با محضر دائم) و آیاتنا (آیات و نشانه‌های این زمانی) ترا بیشتر و دقیق‌تر آشنا و در قبال آنها بهترین رفتار را داشته باشیم و عبد مطلق تو گردیم؟. آخدا، دست‌مان را می‌گیری و تحت تربیت معلمان عالم ما را در زمره‌ی صالحینی که پر خاصیت و کارآمد، برای ولی منصوب از جانب تو هستند قرار بده، توفیق عطا کن، متن زندگی همگی ما، در چارچوبه‌ی انصارالله و یا مؤمنین به انصارالله باشد. خدایا بر محمد و اهل‌بیت ایشان (علیهم‌السلام) بهترین تحیات و برکات را مستدام بدار و همگی ما از شیعیانی که شکارچی میل ایشان هستند قرار بده. ما را در بهترین منازل قرب ایشان، ساکن بگردان و برای‌مان بیشترین رشد و تعالی را مقرر بفرما. آمین یا ارحم الراحمین
❤️ يمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ 🔸 ماه در سه روز آخر ماه قمری به محاق می‌رود. مَحْق (نابودی)، اثر وضعی مال رَبَوی است. رباخوار سود روی سود می‌گذارد اما برکت ندارد. حباب سرمایۀ رباخوار دیر یا زود خواهد ترکید. امضای تجربه، پای این حرف است. 📖 بقره، آیه ۲۷۶
🔶 | آثار حسد و راه درمان آن
🔶 | إِنَّا نَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لَنَا رَبُّنَا خَطَايَانَا أَن كُنَّا أَوَّلَ الْمُؤْمِنِينَ 🔸 انسان جایزالخطا نیست. خدا به هیچ وجه به انسان اجازه نداده که خطا کند و گرنه گنه‌کار معذور بود و عقاب و عتاب معنا نداشت. پس بهتر است بگوئیم انسان محتمل الخطاست. شعراء آیه ۵۱
»»» آیه ی روز : ********** وَمَا أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُم بِالَّتِي تُقَرِّبُكُمْ عِندَنَا زُلْفَىَ إِلَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُولَئِكَ لَهُمْ جَزَاءُ الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُوا وَهُمْ فِي الْغُرُفَاتِ آمِنُونَ سبأ - ٣٧ اموال و فرزندانتان هرگز شما را نزد ما مقرّب نمی‌سازد، جز کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالحی انجام دهند که برای آنان پاداش مضاعف در برابر کارهایی است که انجام داده‌اند؛ و آنها در غرفه‌های (بهشتی) در (نهایت) امنیّت خواهند بود! ********** نکته ها: خداوند، ایمان و عمل صالح و انفاق و اخلاص را وسیله ى قرب به خود قرار داده است، ولى گروهى مال و فرزند و نژاد را عامل قرب و سعادت مى پندارند. در آیه 15 سوره ى تغابن مى خوانیم: «انّما اموالكم و اولادكم فتنة و اللّه عنده اجر عظیم» همانا اموال و فرزندان، وسیله ى آزمایش شما هستند و خداست كه نزد او پاداش بزرگ است. البتّه ذكر مال و فرزند، از باب مثال است وگرنه جز ایمان و عمل صالح هر چه باشد وسیله ى قرب نخواهد بود. كسانى كه به مال و فرزند زیاد افتخار مى كنند بدانند كه كثرت مال و فرزند همیشه نشانه ى گشایش رزق نیست، بلكه گاهى خداوند افرادى را با سرمایه عذاب مى دهد. «فلا تعجبك اموالهم و لا اولادهم انّما یرید اللّه لیعذّبهم بها»(514) ----- 514) توبه، 55. ********** پیام ها: - به تبلیغات و تفكّرات غلط دشمنان پاسخ دهید. كفّار (در آیه 35) مى گفتند: ما با داشتن اموال و فرزندانِ بیشتر، عذاب نمى شویم. «نحن اكثر اموالاً و اولاداً و ما نحن بمعذبین»، این آیه پاسخ مى دهد: كه مال و فرزند سبب در امان ماندن از عذاب نیست. «و ما اموالكم و لا اولادكم...» - قرب به خدا، همیشه براى انسان یك هدف بوده امّا گاهى انسان براى رسیدن به آن راه ها و وسایل نادرستى را انتخاب كرده است، نظیر بت پرستى. «ما نعبدهم الاّ لیقرّبونا الى اللّه زلفى »(515)، «و ما اموالكم... عندنا زلفى » - داشتن مال و فرزند و سایر امكانات، نشانه ى رشد و كمال نیست، بلكه بهره گیرى صحیح از آنها كمال است. «و ما اموالكم... الاّ مَن آمن و عمل صالحاً» (آرى، اگر مال و فرزند در راستاى ایمان و عمل صالح باشد، وسیله ى قرب است.) «و ما اموالكم... الاّ من امن و عمل» - گرچه پاداش دو برابر داده مى شود ولى باز هم در برابر عمل است. «جزاء الضعف بما عملوا» - در انتخاب مسكن علاوه بر امنیّت، ویژگى هاى دیگر را هم در نظر بگیرید: داشتن غرفه و طبقه ى بالا، چشم انداز بهتر، نور بیش تر، هواى لطیف تر. «فى الغرفات آمنون» - در بهشت، هیچ گونه بیمارى، ترس، اندوه و اضطرابى وجود ندارد. «آمنون» ----- 515) زمر، 3. **********