73-parvande amal 3.mp3
6.73M
🎙 #گلچین_سخنرانی
🔍 #پرونده_اعمال_در_قیامت_۳
🔻 روزی که چشم و گوش و پوست علیه انسان شهادت می دهند!
🆔 @ansarian_ir
🔍 #مطالب_برگزیده
💠مطالب برگزیده سایت «erfan.ir»💠
✒️ چند دعای قرآنی برای نیازمندی های امروز
🆔 yon.ir/9QFvl
✒️ استفاده بهتر از دنیا از منظر امام صادق علیه السلام
🆔 yon.ir/kTA5X
✒️ انتخاب این راه، خطر آفرین است
🆔 yon.ir/X4PLb
✒️ نسخه ای مفید برای همه ی مردم دنیا
🆔 yon.ir/fuDl8
📱 کانال استاد انصاریان
🌐 @ansarian_ir
❓#سوال
💠سوال از شما پاسخ از دفتر استاد انصاریان💠
⬅️ آیا انسان میتواند موت اختیاری داشته باشد؟
🔸موت اختیاری این است که انسان در اثر تهذیب نفس و خودسازی و تقوا به درجه ای برسد که بتواند روح خود را از بدن خلع و جدا کند. گاهي براي انسان حالاتي پيش مي آيد كه روح ارتباطش را با بدن قطع مي كند اما نه به طور كامل يعني به طور كامل انسلاخ از بدن حاصل نمي شود. یعنی انسان قبل از آن كه بميرد حقائق براي او روشن شود. با زحمت و رياضت و تلاش و جديت و اختيار بتواند آن حالات بعد از مرگ براي او حاصل شود وحقائق براي او روشن شود.
🔹انبیا و اولیای الهی و بعضی سالکان و عارفان با سیر وسلوک و ریاضت سخت به این درجه می رسند. البته بحث موت اختیاری بیشتر در بین عارفان مطرح است. مقصود اصحاب سیر و سلوک از مرگ اختیاری، مخالفت با نفس اماره و مطیع ساختن و مهار کردن آن است که اساسی ترین وظیفه سالک به شمار می رود. میراندن هواهای نفسانی و رهایی از چنبره لذات و شهوات و رستن از منیت ها و خودخواهی ها به موت ارادی یا مرگ اختیاری تعبیر شده است.
🔸این مرگ مخصوص سالکان راه خداست که آگاهانه آن را بر می گزینند و بارها می میرند و زنده می شوند و تبدیل صفات پیدا می کنند و تولدهای مکرر می یابند تا پالوده شوند و به ساحت قرب الهی و حریم وصال راه یابند.
آنها طبق حدیث «موتوا قبل ان تموتوا» بمیرید قبل از آنکه بمیرانندتان. می گویند: ...
ادامه پاسخ در در لینک زیر:
yon.ir/gjRGy
سامانه پاسخگویی سایت استاد انصاریان 👇
http://erfan.ir/farsi/qa?r=telegram
_
📱 کانال استاد انصاریان
🌐 @ansarian_ir
#نکته_ناب
💠 درخواست از پروردگار برای قبولی اعمال در حد ظرفیت و توان
🔹استاد انصاریان
🔻اگر خداوند کریم بندگان کوچک خود را با انبیا(ع)، ائمه(ع) و اولیا که بزرگمردان طریق عبادت و بندگیاند، قیاس نماید، بندگان بهطور حتم محکوم خواهند گشت. از این رو، خداوند اعمال هر بنده را بهقدر وسع و ظرفیت او میسنجد.
🔻بندهای ضعیف که گاهی نمازش را با حضور قلب و گاهی نیز با کسالت میگزارد یا عبدی که روزهداری چنان ناتوانش میکند که او را از فیض به مسجد رفتن باز میدارد و یا کسی که آرزو میکند که ای کاش خداوند ماه مبارک رمضان را همیشه در روزهای کوتاه زمستان قرار میداد، توانی برای حضور در محکمه عدل الهی را ندارد.
🔻از همین رو، باید از خداوند طلب کرد تا با تساهل با بندگانش برخورد کند؛ حتی آن زمان که ملک الموت برای قبض روح شخص مأمور میشود؛ تا این که در آن لحظه نیز او مثل پدری مهربان با بندگان رفتار کند!
join🔜 @ansarian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
⬅️ محبوبترین
🔸محبوب ترین بنده خدا کیست؟
🔹متن و صوت کامل این کلیپ صوتی در لینک زیر:
goo.gl/A4S8B9
🆔 @ansarian_ir
🔍 #مطالب_برگزیده
💠مطالب برگزیده سایت «erfan.ir»💠
✒️ عملی که کاستی هایمان را جبران می کند
🆔 yon.ir/R9r30
✒️ اهميت بسم الله از نگاه روايات
🆔 yon.ir/15nYE
✒️ چگونه می توان زیبایی آدم ها را دید؟
🆔 yon.ir/KwloT
✒️ داورى اميرمؤمنان نسبت به يك حسود
🆔 yon.ir/Lcs5x
📱 کانال استاد انصاریان
🌐 @ansarian_ir
#حکایت
💠 پند گرفتن حتى از راهزن
📝 فضیل بن عیاض پیش از آن که با شنیدن آیه اى از آیات قرآن توبه کند، راهزن بود. وى در بیابان مرو خیمه زده بود و پلاسى پوشیده و کلاه پشمین بر سر و تسبیح در گردن افکنده و یاران بسیار داشت، همه دزد و راهزن . هر مال و جنس دزدیده شده اى که نزد او مى بردند میان دوستان راهزن تقسیم مى کرد و بخشى هم خود برمى داشت. روزى کاروانى بزرگ مى آمد، در مسیر حرکتش آواز دزد شنید.
📝 ثروتمندى در میان کاروان پولى قابل توجه داشت، برگرفت و گفت: در جایى پنهان کنم تا اگر کاروان را بزنند این پول برایم بماند . به بیابان رفت ، خیمه اى دید در آن پلاس پوشى نشسته، پول به او سپرد. فضیل گفت: در خیمه رو و در گوشه اى بگذار، خواجه پول در آنجا نهاد و بازگشت. چون به کاروان رسید، دزدان راه را بر کاروان بسته و همه اموال کاروان را به دزدى تصرف کرده بودند، آن مرد قصد خیمه پلاس پوش کرد.
📝 چون آنجا رسید، دزدان را دید که مال تقسیم مى کردند. گفت : آه من مال خود را به دزدان سپرده بودم! خواست باز گردد، فضیل او را بدید و آواز داد که بیا . چون نزد فضیل آمد، فضیل گفت: چه کار دارى؟ گفت: جهت امانت آمده ام . گفت: همان جا که نهاده اى بردار ! برفت و برداشت. یاران فضیل را گفتند: ما در این کاروان هیچ زر نیافتیم و تو چندین زر باز مى دهى! فضیل گفت: او به من گمان نیکو برد و من نیز به خداى تعالى گمان نیکو مى برم، من گمان او را به راستى تحقق دادم تا باشد که خداى تعالى گمان من نیز به راستى تحقق دهد.
📎 برگرفته از کتاب عرفان اسلامی اثر استاد حسین انصاریان
🆔 @ansarian_ir