فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی دردناک قدر هر آنچه خدا بهتون داده بدونید
4_5906847803266566472.mp3
4.29M
نشاندار بودن از عزای امام حسین علیهالسلام/
🎤استاد معاونیان؛
این خانه عزادار حسین است
حواستون هست امسال چراغ روضه خونگی باید روشن بمونه...
.
اگه سالهای قبل خیلی هم مهم نمی دونستیم که توی خونه پارچه مشکی بزنیم چون مدام تو هیئت بودیم و اونجا رو مشکی پوش کرده بودیم امسال باید خونه رو مشکی پوش کنیم...
.
باید به بچه هامون یاد بدیم که دلمون حسینه است...
.
حالا چطوری؟
.
هر شب یه ساعتی رو مشخص کنید و روضه خونگی بگیرید،یه زیارت عاشورا بخونید و یه چایی بذارید.
.
بذارید سماور قل قل بجوشه سینش و استکان و نعلبکی دم بگیرند.
.
چایی رو بچرخونید تو خونه ...
.
اینو گفتم که بدونید خونه همه ما همه راه داره به حرم😭...
.
غفلت نکنیم.
.
پس مشکیاتونو آماده کنید.از امروز یه پارچه مشکی به نیت عزای امامحسین بزنید توخونه..بزنید سر درخونه هاتون...از امروز خونه هامون ،حسینیه میشه...
.
امام صادق فرمودن:اى فضيل! هر كسى نام ما را ببرد يا نام ما نزد او برده شود و بقدر بال مگس اشك از چشمش خارج شود خدا گناهان او را می آمرزد، و لو اينكه بقدر كف دريا باشد...
4_5825790835404309695.mp3
38.7M
مقامات زیارت عاشورا .#قسمت_دوم
دوستان حتما دانلود کنین👆👆👆
#استاد_رائفی_پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زخمهای عجیب در بدن امام حسین علیهالسلام/
رفتار امام حسین علیهالسلام با جناب حر (علیه الرّحمه) و لشکرش/
روضه امام حسین از زبان امام باقر علیهما السلام😭
🎤استاد شیخ علی خدادادی؛
«یٰا رَبَّ الحُسَین، بِحَقِّ الحُسَین، اِشفِ صَدرِ الحُسَین، بِظُهوُرِ الحُجَّة»🤲
🌹 كنيزى شاخه گلى براى #امام_حسین علیهالسلام هديه آورد.
👈🏻 امام عليهالسلام به او فرمود: تو در راه رضاى خدا آزادى.
⁉️ اصحاب با تعجب عرض کردند: او براى شما شاخه گلى آورد كه خيلى ارزش مالى ندارد و شما او را آزاد مىكنید؟!
💠 حضرت عليهالسلام فرمود: اينگونه خداوند ما را ادب كرده است؛ فرموده: «اذا حييتم بتحية فحيوا بأحسن منها أو ردوها»؛ اگر به شما هديهاى دادند، شما برتر از آن را هديه دهيد يا رد نماييد.
❇️ سپس امام حسين عليهالسلام فرمود: #برتر از هديهی او آزاد كردنش بود.
🎤 کلام فقیه:
💧 كسى كه برتر از هديهی شاخه گل را آزاد كردن كنيز از قيد بندگى مىداند، برتر از #قطره_اشكى در مصيبتش را جز #آزادى_از_آتش نمىداند.
📌 ۱. سوره نساء، آیه۸۶.
۲. كشف الغمه، ج۲، ص۳۱؛ عوالم العلوم امام حسين عليهالسلام، ص۶۴.
📚 برگرفته از کتاب چراغ هدایت، آیت الله العظمی وحید خراسانی
◼️ #کلام_فقیه #امام_حسین علیهالسلام #محرم
4_6007913859824748021.mp3
8.22M
#کلیپ_صوتی
💠 عنوان:
#بررسی_تحریفات_عاشورا_یک
👈 خلاصه ای از بحث:
"اولین تحریفی که در واقعه عاشورا اتقاق افتاده این است که امام حسین (علیه السلام) شخصی است مثل ما و بقیه انسانها."
🎙سخنران :
#دکتر_محمد_دولتی
⏰ زمان:۳۴دقیقه و ۱۲ثانیه
➖➖➖
⬅️ نگاه به عنوان "تحریفات عاشورا" از منظر و دیدگاهی متفاوت ،
استماع فرمائید و نشر دهید.
.
🔹 لطمه و جاری کردن خون از بدن توسط مطهر و معصوم ترین مخلوق کائنات یعنی ملکه و سیده النساء العالمین علیها السلام در مواسات با سیدالشهدا علیه السلام:
🔺خون جاری شدن از بدن رقیه، رباب، ام کلثوم، و سیکنه و زینب از حوریان و دختران آل محمد علیهم السلام + و لطمه زنی حوریان بهشتی در ملکوت، بهشت و سدرة المنتهی:
حضرت سکینه علیها السلام فرمودند:
☑️ پیمبر به فاطمه علیها السلام خبر داد که امتم حسین را میکشند، پس فاطمه علیها السلام به جزع آمد، و لباسش را پاره کرد!
فلطمت علی وجهها و نادت وا ولداه:
ترجمه:
☑️ سپس بر صورت خود لطمه میزد، و فریاد میزد: ای فرزندم حسین❗️
📚بحار ۴۴/۲۴۴.
امام صادق علیه السلام:
☑️ دختران فاطمه بر حسین عليهم السلام بر صورت لطمه و صدمه زدند❗️
👈 و در عزاء کسیکه مانند حسین است مثل - علی اکبر، عباس و زینب و اهل البیت علیهم السلام - نیز باید بر صورت لطمه و صدمه، وگريبان چاک زد❗️
📚تهذیب 8/449.
حضرت غائب عج در خطاب به سیدالشهدا علیه السلام:
☑️ یا جداه، مجالس ماتم برای تو در عالم ملکوت برپا شد، و حوریان بهشت در عزای تو بر صورت خویش لطمه زدند❗️
📚ناحیه مقدسه ۴۸.
.به قصد فرج ،نشر واجب
🌹🍃🍃🌹
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜
#یار_دوم 💕
💚 #زهیر_بن_قین💚
زهیر بن قین بن قیس انماری بجلی از اهالی کوفه بود.
از بزرگان قبیله بجیله بود وی از مردان شریف و شجاع شهر کوفه و قوم خود شمرده میشد و به واسطه حضور در جنگها و فتوحات بسیار، جایگاه رفیعی به دست آورده بود. در برخی از منابع از قین پدر زهیرء به عنوان یکی از اصحاب محمد(ص)، پیامبر اسلام نام برده شدهاست.
زهیر از هواداران عثمان بود، در سال ۶۰ هجری هنگامی که با خانواده خود از حج برمیگشت با کاروان حسین که راهی کربلا بود برخورد کرده، و در اثر دیدار با حسین از طرفداران او شده و همراهش به کربلا رفت.
#در_کربلا🌸
زهیر از فرماندهان سپاه حسین(ع) بود که او را در روز عاشورابه فرماندهی میمنه (سمت راست) سپاه خویش گمارد. او چندین بار سپاه دشمن را نصیحت کرده و آنان را از رودررویی با حسین بیم داد. زهیر همراه با سعید بن عبدالله حَنَفی هنگام نماز ظهر در برابر حسین(ع) ایستاد و خود را هدف تیر و نیزهها قرار داد تا حسین(ع) به همراه اصحاب، نماز خویش را خواندند. پس از نماز زهیر برای بار دوم عازم میدان جنگ شد و به دست کثیر بن عبدالله شَعبی و مهاجر بن اُوس تَمیمی شهید شد. مطابق نوشتار نفس المهموم زهیر در دوباری که به میدان رفت ۱۲۰ نفر از یزیدیان را کشت.
منابع 🗞
📗 تنقیح المقال ج۱، ص۴۵۲–۴۵۳.
📕 سماوی، محمد، إبصارالعین فی أنصار الحسین (ع)، ص۱۶۱.
و.....
✨الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج✨
🖤 در عالم 3 نفر به باب الحوائج معروف هستند :
1- حضرت موسی بن جعفر (ع)
2- حضرت ابوالفضل (ع )
3 حضرت علی اصغر (ع )
که برای حوائج توصیه شده به این بزرگواران متوسل شوید.
ختم ٤٠ مرتبه زيارت، شش ماهه ی دشت کربلا باب الحوائج:
🖤🌿آقا علی اصغر (ع) 🖤🌿
در روز عاشورا در کربلا علی اصغر شیرخوار بود و از تشنگی بی تاب شده بود حسین بن علی او را به میدان جنگ می برد و او را بر دو دستان خود قرار میدهد و می گوید:
🌿🖤🌿🖤🌿🖤🌿🖤
از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟ اگر مرا رحم نمی کنید حداقل به این کودک رحم کنید.
متن زيارت نامه:
🖤✨السَّلامُ عَلى عَبدِ اللّهِ بنِ الحُسَینِ الطِّفلِ الرَّضیعِ، المَرمِیِّ الصَّریعِ ، المُتَشَحِّطِ دَما ، المُصَعَّدِ دَمُهُ فِی السَّماءِ ، المَذبوحِ بِالسَّهمِ فی حِجرِ أبیهِ ، لَعَنَ اللّه ُ رامِیَهُ حَرمَلَةَ بنَ كاهِلٍ الأَسَدِیَّ وذَویهِ .🖤✨
ترجمه:
سلام بر عبد الله پسر حسین، کودک شیر خوار تیر خوردهی به زمین افتادهی به خون غلتیده که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیلهی تیر ذبح شد. خداوند تیرانداز و پژمرده کنندهاش «حرملة بن کاهل اسدی» را لعنت کند.
و هدیه می نماييم بر جمال دلربای مهدی فاطمه عجل الله تعالی و محضر آقا علي اصغر عليه السلام
هر كس با حاجت دل خود سلام و ارادتي داشته باشد به شش ماه ارباب بي كفن
✨﷽✨
💠شکر خدا را که در پناه حسینم💠
✍سید بحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در مسیر، شدیداً در فکر بود. شخص عربی (امام زمان) سوار بر اسب به او رسید و پرسید: سید، درباره چه به فکر فرو رفته ای؟ سید گفت اینکه چطور میشود خدا این همه ثواب به زائرین و گریه کنندگان سیدالشهدا میدهد؟ مثلا در هر قدمی ثواب یک حج و یک عمره و برای قطره ای اشک، گناهان صغیره و کبیره شان آمرزیده میشود؟
آن سوار عرب (ضمن بیان داستانی بسیار زیبا و بامفهوم) گفت: جناب بحرالعلوم، امام حسین هرچه از مال و منال و اهل و عیال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پیکر داشت همه را در راه خدا داد. پس اگر خدا به زائرین و گریه کنندگان آنحضرت این همه اجر و ثواب بدهد، نباید تعجب کرد، چون خدا که خدایی اش را نمیتواند به سیدالشهدا بدهد، پس هر کاری که میتواند برایش انجام میدهد. یعنی صرف نظر از مقامات عالی خود امام حسین، به زوار و گریه کنندگان ایشان هم درجاتی عنایت میکند و در عین حال این ها را جزای کامل برای فداکاری ایشان نمیداند.
🔺 وقتی شخص عرب این مطالب را گفت، از نظر سید بحرالعلوم غائب شد.
📚 برکات حضرت ولیعصر، ص۲۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات لطمه زدن و خون ریختن برای سیدالشهداء صلوات الله علیه ازقرآن کریم
🎤شیخ مهدی تهرانی
سلطانِ سلاطین!
#تشرف_محمد_طاهر_نجفی_در_مسجد_کوفه
شیخ محمد طاهر نجفی سالها خادم مسجد کوفه بود و با خانواده خود در همان جا منزل داشت و اکثر اهل علم نجف که به آن جا مشرف می شدند، او را می شناسند و تاکنون چیزی جز حسن و صلاح از او نقل نکرده اند و ایشان از هر دو چشم نابینا اشد . او می گفت:
« هفت یا هشت سال قبل، به علت نیامدن زوّار و جنگ بین دو طایفه در نجف اشرف، که باعث قطع تردد اهل علم به آن جا شد، زندگانی بر من تلخ گشت؛ چون راه درآمد من منحصر به این دو دسته ( زوار و اهل علم ) بود؛ به طوری که اگر آنها نمی آمدند، زندگی ام نمی چرخید.
با این حال و با کثرت عیال خود و بعضی از ایتام، که سرپرستی آنها با من بود، شب جمعه ای هیچ غذایی نداشتیم و بچه ها از گرسنگی ناله می کردند. بسیار دلتنگ شدم.
من غالباً به بعضی از اوراد و ختوم مشغول بودم. در آن شب که بدی حال به نهایت خود رسیده بود، رو به قبله، میان محل سفینه ( معروف به جای تنور ) و دکة القضاء ( جایی که امیرالمؤمنین علیه السلام برای قضاوت می نشسته اند ) نشسته بودم و شکایات حال خود را به خدای متعال می نمودم و اظهار می کردم که خدایا به همین حالت فقر و پریشانی راضی هستم.
و باز عرض کردم: چیزی بهتر از آن نیست که چهره مبارک سید و مولای عزیزم را به من نشان دهی و دیگر هیچ نمی خواهم.
ناگهان خود را سر پا دیدم که در یک دستم سجاده ای سفید و دست دیگرم در دست جوان جلیل القدری که آثار هیبت و جلال از او ظاهر است، قرار داشت. ایشان لباس نفیسی مایل به سیاه در برداشت.
من ظاهربین، خیال کردم که یکی از سلاطین است؛ اما عمامه به سر مبارک داشت و نزدیک او شخص دیگری بود که لباس سفیدی به تن کرده بود. با این حالت به سمت دکه ای که نزدیک محراب است به راه افتادیم وقتی به آن جا رسیدیم، آن شخص جلیل که دست من در دست او بود فرمود:
یا طاهر افرش السجاده. ( ای طاهر سجاده را فرش کن.)
آن را پهن نمودم دیدم سفید است و می درخشد و با خط درخشان چیزی بر آن نوشته شده بود ولی جنس آن را تشخیص ندادم. من با ملاحظه انحرافی که در قبله مسجد بود، سجاده را رو به قبله فرش کردم.
فرمود: چطور سجاده را پهن کردی؟
من از هیبت آن جناب از خود بی خود شدم و از شدت حواس پرتی گفتم: فرشتها بالطول و العرض ( سجاده را به طول و عرض پهن نمودم. )
فرمود: این عبارت را از کجا گرفته ای؟ گفتم: این کلام از زیارتی است که با آن، حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف را زیارت می کنند.
در روی من تبسم کرد و فرمود: اندکی فهم داری.
بعد هم بر آن سجاده ایستاد و برای نماز تکبیر گفت و پیوسته نور عظمت او زیاد می شد به طوری که نظر بر روی مبارک ایشان ممکن نبود. آن شخص دیگر، به فاصله چهار وجب پشت سر ایشان ایستاد.
هر دو نماز خواندند و من روبروی ایشان ایستاده بودم. ناگهان در دلم راجع به او چیزی افتاد و فهمیدم ایشان از آن اشخاصی که من خیال کرده ام، نیست. وقتی از نماز فارغ شدند، حضرتش را دیگر در آن جا ندیدم اما مشاهده کردم که آن بزرگوار روی یک کرسی حدود دو متری که سقف هم داشت، نشسته اند و آن قدر نورانی بودند که چشم را خیره می کرد. از همان جا فرمودند:
« ای طاهر احتمال می دهی من کدام سلطان از این سلاطین باشم؟ »
عرض کردم: مولای من، شما سلطان سلاطینید و سید عالمید و از این سلاطین معمولی نیستید.
فرمود:
« ای طاهر به مقصد خود رسیدی دیگر چه می خواهی؟ آیا ما شما را هر روز رعایت نمی کنیم؟ آیا اعمال شما بر ما عرضه نمی شود؟ »
بعد هم وعده گشایش از تنگدستی را به من دادند. در همین لحظه شخصی که او را می شناختم و کردار زشتی داشت از طرف صحن مسلم وارد مسجد شد. آثار غضب بر آن جناب ظاهر و روی مبارک را به طرف او کرد و رگ هاشمی در پیشانیش پدیدار شد و فرمود:
« ای فلان، کجا فرار می کنی؟ آیا زمین و آسمان از آن ما نیست و در احکام و دستورات ما جاری نمی شود؟ تو چاره ای جز آن که زیر دست ما باشی، نداری؟»
آنگاه به من توجه کرد و تبسم نمود و فرمود:
ای طاهر به مراد خود رسیدی؛ دیگر چه می خواهی؟
به خاطر هیبت آن جناب و حیرتی که از جلال و عظمت او به من دست داد، نتوانستم سخنی بگویم. باز ایشان سخن خود را تکرار فرمودند؛ اما شدت حال من به وصف نمی آمد. لذا نتوانستم جوابی بدهم و سؤالی از حضرتش بنمایم. و در این جا به فاصله چشم برهم زدنی نگذ شت که ناگهان خود را در میان مسجد، تنها دیدم. به طرف مشرق نگاه کردم، دیدم فجر طلوع کرده است.
شیخ طاهر گفت: با آن که چند سال است که کور شده ام و بسیاری از راه های کسب درآمد بر من بسته شده، که یکی از آنها خدمت علماء و طلابی بود که به کوفه مشرف می شدند؛ اما طبق وعده حضرت، از آن تاریخ تا به حال الحمدلله در امر زندگی گشایش شده و هرگز به سختی و تنگی نیفتاده ام. »
⚫️امام صادق علیهالسلام:
زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خوانندهٔ آن تضمین میکنم:
نخست، زیارتش قبول شود؛
دوم، سعی و کوشش وی پذیرفته باشد؛
سوم، حاجات او هر چه باشد، از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاهش برنگردد.
📚بحارالانوار ج۹۸ ص۳۰۰
«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ، وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُاللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لاجَعَلَهُاللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُم، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلىٰ اَصْحابِ الْحُسَیْن»
⚫️آیا تمام واقعه عاشورا به ما رسیده است؟
🔰در محضر بزرگان:
🔴اکثر واقعه عاشورا و مقاتل را دشمنان اهلبیت نقل کرده اند و آنها نیز پایین ترین مراتب آن حادثه را میتوانند بیان کنند.
✳️راز آن این است که اگر قرار بود واقعه عاشورا را، همانطور که اتفاق افتاده، از زبان معصوم برای ما نقل میکردند، عمر شیعه کوتاه میشد...
✨از آیت الله بهجت ره نقل شده است که فرمودند:
⚫️ اصل واقعه عاشورا و مصایب سیدالشهدا چندبرابر بیشتر از چیزی هست که به ما رسیده است،واقعیتش چیزی است که مسلمانان حتی در خواب هم نمی دیدند....
▪️حتی بعضی افراد مهم آن زمان گفتند:فعلوا؟؟(یعنی آیا واقعا چنین اتفاقاتی افتاده است....؟؟)
🌸 حضرت بقیة الله هرروز کربلا را میبیند و چه وسعتی دارد جان ایشان...
قلب ایشان در فشار است که کل ماسوی الله عزادارند...
🍃عاشورا روزی است که همه مخلوقات در همهی مراتب وجودیشان بر اباعبدالله گریه کردهاند...
🌟حضرت اباعبدالله الحسین، پنجمین نفر اصحاب کساء است.
اگر دقت کنید عدد پنج در نوشتار به شکل دایره است(٥)
💐آن چهار نفر دیگر نیز خامس بودند که آنها را شهید کردند و امام حسین علیهالسلام فقط باقی مانده بود(نقطه اتصال عدد پنج رو دقت کنید).
🌸که دایرهی نظام هستی به واسطه او متصل شده بود و چون او را شهید کردند نظام هستی از هم گسست، لذا کل هستی در عزای او مغموم است...
😧رموزی که بر بدن قرآن ناطق کربلا نقش بست
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد مروی تهران، در سال1383قمری می فرمود:
صحبت از قرآن صامت شد، یادم از قرآن ناطق آمد. پیغمبر صلّی الله علیه و آله دو قرآن برای امّت آورد. هر دو قرآنش هزاران رموز دارد؛ هزاران اسرار دارد. یک قرآن، صامت است. یکی هم آن ورق قرآن پاره پاره صحرای کربلاست. آن کتابی که گویا با شمشیر و نیزه سوراخ سوراخ شده و بر ورق بدنش، حرف ها نوشته اند. واویلا! قربان آن بدنی بروم که روی زمین صحرای کربلا افتاده است. بدن سوراخ سوراخ شده اش، حرف «الف» دارد، حرف «ب» دارد، حرف «ج» دارد. این ورق قرآن، حرف «الف» دارد. بگویم حرف الفِ آن کجا ترسیم شده بود، ناله تان بلند شود؟ حرف «الف» بالای شانه حسین علیه السلام ترسیم شد. چطور ترسیم شد؟ آن لامذهب از عقب آمد یک شمشیر به شانه اباعبدالله علیه السلام زد و شانه را درید.
این بدن، مانند ورق قرآن، حرف «ب» دارد و حرف «ب» بالای سرش رسم شده است. آن وقتی که آن لامذهب سنگ به پیشانی اش زد که استخوان پیشانی او شکست و پوست و گوشت را درید.
این ورق قرآن، حرف «میم» دارد. حرف «میم» در کجای این ورق است؟ حرف «میم» بر دل ابیعبدالله علیه السلام رسم شده است، آن وقتی که تیرِ سهشعبه زهرآلود بر دل نازنینش رسید و پیکان فرو رفت. خواست تیر را بیرون بکشد، دید ممکن نیست. یا الله! بعضی از ارباب مقاتل نوشته اند و بعید نیست... تیر چقدر فرو رفته؟ نمی دانم. یک وقت دیدند دست بردند عقبِ سر و تیر را از عقب سر در آورد. یا الله! همچنان که آب از ناودان جاری می شود یک وقت دیدند خون از زخم بدن اباعبدالله علیه السلام مانند ناودان، جاریست... فقال بسم الله و بالله و علی ملّه رسول الله...
(سخنرانی های مدرسه مروی تهران، مجلس چهارم، سال 1383 قمری)
✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
#پاسخ_به_شبهات
⚠️⁉️⚠️آیا شیعیان امام حسین علیهالسلام را کشتند؟؟؟
✅ ان شاءالله امروز به مرور به این شبهه پاسخ خواهیم داد،
با ما همراه باشید!
▪️➖〰〰〰〰🔶🔹
مااشکالات حول این موضوع را تک تک مورد بررسی قرار دادیم:
1⃣ جنگیدن با امام حسین علیه السلام منافات با شیعه بودن دارد :
طبق آنچه که در کتب لغت آمده است شیعه به معنی تابع و پیرو است ؛
بنا بر این اقدام کوفیان در قتل امام حسین علیه السلام منافات با مفهوم شیعه دارد و حتی اگر ثابت شود قاتلین امام حسین علیه السلام ، روزی هم به ظاهر اظهار تشیع می کردند با این جنایت ثابت کرده اند
که دشمنان اهل بیت هستند نه پیروان آن بزرگواران
🔖 در این زمینه کلام سید امین را در کتاب اعیان الشیعه در منظر خوانندگان قرار می دهیم :
▪️حاش لله أن یکون الذین قتلوه هم شیعته ، بل الذین قتلوه بعضهم أهل طمع لا یرجع إلى دین ، وبعضهم أجلاف أشرار ، وبعضهم اتبعوا روءساءهم الذین قادهم حب الدنیا إلى قتاله ، ولم یکن فیهم من شیعته ومحبیه أحد ، أما شیعته المخلصون فکانوا له أنصاراً ، وما برحوا حتى قتلوا دونه ، ونصروه بکل ما فی جهدهم ، إلى آخر ساعة من حیاتهم ، وکثیر منهم لم یتمکن من نصرته ، أو لم یکن عالماً بأن الأمر سینتهی إلى ما انتهى إلیه ، وبعضهم خاطر بنفسه ، وخرق الحصار الذی ضربه ابن زیاد على الکوفة ، وجاء لنصرته حتى قتل معه ، أما ان أحداً من شیعته ومحبیه قاتله فذلک لم یکن ، وهل یعتقد أحد إن شیعته الخلص کانت لهم کثرة مفرطة ؟ کلا ، فما زال أتباع الحق فی کل زمان أقل قلیل ، ویعلم ذلک بالعیان ، وبقوله تعالى : وقلیل من عبادی الشکور.
📙📘أعیان الشیعة 1 / 585
👈 منزه است خداوند از اینکه قاتلین امام حسین علیه السلام از شیعیان باشند ؛ بلکه کسانی که ایشان را کشتند از اهل طمع بودند که دین نداشتند و بعضی از اشرار نا اهل بودند و بعضی از ایشان به دنبال رؤسای خود رفتند ؛ رؤسایی که دوستی دنیا ایشان را به جنگ حسین بن علی علیه السلام کشانده بود ؛ و در بین ایشان کسی از شیعیان و دوست داران حضرت نبود ؛ اما شیعیان حضرت و مخلصین برای حضرت همگی یاران او شدند و در اینکه در راه او کشته شوند درنگ ننمودند ؛ و او را تا آخرین لحظات زندگانی با تمام نیرو یاری کردند ؛ و بسیاری از ایشان نیز نتوانستد حضرت را یاری بنمایند یا نمی دانستند که کار حضرت به اینجا منتهی خواهد شد ؛ بعضی نیز در این هنگام جان خود را به خطر انداخته و حصاری را که ابن زیاد دور کوفه کشیده بود شکستند و برای یاری حضرت آمدند تا اینکه در کربلا شهید شدند ؛ اما اینکه ادعا شود که یکی از شیعیان در جنگ با حضرت حضور داشته است این صحت ندارد ؛ و آیا کسی می تواند اعتقاد داشته باشد که یکی از شیعیان و دوست داران حضرت که چنین علاقه ای به حضرت داشته اند به جنگ ایشان برود ؟ هرگز ؛ همیشه چنین بوده است که طرفداران حق در هر زمانی اندک بوده اند و این همیشه دیده شده است و خداوند فرموده اند : "و عده کمی از بندگان من شکرگزار هستند "
2⃣ قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه آل ابی سفیان بودند :
این اشکال که امام حسین قاتلین خویش را شیعه خطاب کرده اند از موذی گری عده ای نشات می گیرد که می دانند لفظ شیعه در لغت به معنی طرفدار است و چون در این لفظ اکنون در مورد طرفداران امیر مومنان علی علیه السلام به کار می رود وقتی عباراتی مانند عبارات ذیل را می بینند ، انتهای آن را حذف کرده و تنها می گویند قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه بوده اند و نمیگویند که مقصود از شیعه در این کلام چیست و اصل منبع را نیز ذکر نمینمایند .
در بسیاری از روایات آمده است که وقتی حضرت دشمنان خویش را مورد خطاب قرار دادند فرمودند :
ای شیعیان و طرفداران خاندان أبی سفیان
▪️👈ویلکم یا شیعة آل أبی سفیان👉 ، إن لم یکن لکم دین ، وکنتم لا تخافون یوم المعاد ، فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه ، وارجعوا إلى احسابکم ، إن کنتم عرباً کما تزعمون »
📘📙 أعیان الشیعة للسید الأمین 1/609
وای بر شما ای طرفداران خاندان ابو سفیان ؛ اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید در دنیای خودتان آزاده باشید ؛ و به اصل خود بازگردید اگر عرب هستید – همانطور که گمان می کنید –
❌ لذا ایشان این نکته را دست آویز قرار داده با تحریف می خواهند چنین وانمود کنند که شیعیان – یعنی طرفداران امیر مومنان – امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند .
《1》
4⃣ شیعه در کوفه در اقلیت بودند :
طبق آنچه در مصادر تاریخی آمده است شیعیان در کوفه تنها عده کمی از جمعیت 15000 نفری کوفه را تشکیل میدادند ؛ که بسیاری از ایشان در زمان معاویه تبعید شده و یا به زندان افتاده و عده بسیاری نیز به شهادت رسیدند .
بسیاری از ایشان نیز به خاطر مشکلات به شهرهای دیگر مانند موصل و خراسان و قم پناهنده شدند ؛ عده بسیاری از ایشان نیز مانند بنی غاضره میخواستند به یاری حضرت بشتابند که سربازان عبید الله بن زیاد مانع شدند.
به همین جهت این ادعا که کوفه شهر شیعیان بوده و ایشان امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند نیز بی معنی است .
برای این مطالب شواهد📜📜بسیاری وجود دارد :
📎 معاویه شیعیان را در کوفه از بین برد :
👈کتب معاویة نسخة واحدة الى عماله بعد عام المجاعة أن برئت الذمة ممن روى شیئا من فضل ابى تراب واهل بیته فقامت الخطباء فی کل کورة وعلى کل منبر یلعنون علیا ویبرءون منه ویقعون فیه وفی أهل بیته وکان أشدّ الناس بلاء حینئذ أهل الکوفة؛ لکثرة من بها من شیعة على علیه السلام، فاستعمل علیهم زیاد بن سمیّة وضمّ إلیه البصرة فکان یتتبّع الشیعة وهو بهم عارف لأنّه کان منهم أیّام على علیه السلام، فقتلهم تحت کلّ حجر ومدر، وأخافهم، وقطع الأیدى والأرجل، وسمل العیون، وصلبهم على جذوع النخل وطرفهم وشرّدهم عن العراق، فلم یبق بها معروف منهم.
📚📚شرح نهج البلاغة ، ج11 ، ص 44 و النصایح الکافیة ، محمد بن عقیل ، ص 72 .
👈 معاویه بعد از سال خشکسالی ، نامه ای به یکی از کارگزاران خویش نوشت که هرکس که چیزی از فضیلت های ابو تراب ( امیر مومنان علی علیه السلام ) و خاندان او را نقل کند ، در مقابل او هیچ گونه مسئولیتی شما را تهدید نمی کند (هرچه با وی کردید جایز است) ؛ پس سخنرانان در هر منطقه و بر هر منبری علی را لعن کرده واز او بیزای میجستند و به او و اهل بیت او دشنام میدادند ؛ و بیچاره ترین مردمان در آن زمان مردم کوفه بودند ؛ زیرا شیعه علی علیه السلام در آن شهر زیاد بود ؛ پس معاویه زیاد بن سمیه را حاکم بر آنجا قرار داده و بصره را نیز تحت امر او قرار داد ؛ او به دنبال شیعیان می گشت – او شیعیان را میشناخت ، زیرا در زمان خلافت علی علیه السلام از طرفداران او بود – پس ایشان را حتی در زیر هر سنگ و کلوخی پیدا کرده و میکشت ؛ و یا تهدید میکرد ؛ و دست ها و پا ها را جدا کرده و چشم ها را کور مینمود ؛ و ایشان را بر تنه های درخت خرما به دار میکشید ؛ و یا از عراق بیرون می کرد ؛ تا جایی که کسی از شیعیان شناخته شده در عراق باقی نماند .
📎 اکثر کوفیان ، طرفداران خلیفه دوم عمر بودند :
بسیاری از روایات و کلمات تاریخی را میبینیم که به خوبی دلالت میکند که ایشان از طرفداران خلفای قبل از امیر مومنان علی علیه السلام بوده اند از آن جمله می توان به ماجرای ذیل که آن را بسیاری از مولفین کتب تاریخی روایت کرده اند اشاره کرد :
👈 که وقتی امیر مومنان علی علیه السلام خلافت را در کوفه به دست گرفتند خواستند یکی از بدعت های عمر – نماز تراویح – را ریشه کن نمایند ؛ لذا به امام حسن علیه السلام دستور دادند که به مسجد رفته و مانع مردم شوند اما تا حضرت با این عمل مخالفت نمودند ، مردم صدا به اعتراض بلند کرده که "وای سنت عمر از دست رفت"
📚📚شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید از علمای اهل سنت ج 12ص 283 و وسائل الشیعة (الإسلامیة) مرحوم حر عاملی از علمای شیعه ج 5 ص 192 روایت 2
⚠️ این ماجرا به حدی گسترده بود که حضرت در ضمن خطبهای مفصل میفرمایند من از شورش عمومی و نیز از بر هم خوردن پایه های حکومت اسلامی در کوفه ترسیدم !!!
این خود بیانگر آن است که بیشتر مردم کوفه از طرفداران خلیفه دوم بودند و این با شیعه بودن منافات دارد
👈علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن حماد بن عیسى ، عن إبراهیم بن عثمان ، عن سلیم بن قیس الهلالی قال : خطب أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) فحمد الله وأثنى علیه ثم صلى على النبی ( صلى الله علیه وآله ) ، ثم قال ... قد عملت الولاة قبلی أعمالا خالفوا فیها رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) متعمدین لخلافه ، ناقضین لعهده مغیرین لسنته ولو حملت الناس على ترکها وحولتها إلى مواضعها وإلى ما کانت فی عهد رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) لتفرق عنی جندی حتى أبقى وحدی أو قلیل من شیعتی الذین عرفوا فضلی وفرض إمامتی من کتاب الله عز وجل وسنة رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) ... والله لقد أمرت الناس أن لا یجتمعوا فی شهر رمضان إلا فی فریضة وأعلمتهم أن اجتماعهم فی النوافل بدعة فتنادى بعض أهل عسکری ممن یقاتل معی : یا أهل الاسلام غیرت سنة عمر ینهانا عن الصلاة فی شهر رمضان تطوعا ولقد خفت أن یثوروا فی ناحیة جانب عسکری ما لقیت من هذه الأمة من الفرقة وطاعة أئمة الضلالة والدعاة إلى النار .
📗📒الکافی للشیخ الکلینی ج 8 ص 58 شماره 21
http://lib.eshia.ir/11005/8/58
《3》
AUD-20200821-WA0022_5906674870703359952.mp3
10.95M
امام زمان علیه السلام همچون امام حسین علیه السلام تنهاست- دکتر محمد دولتی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔍 فقرا و محرم | #محرم ۱۴۴۲
سال گذشته تعدادی از هیئات اعلام کردند هزینه برگزاری مجالس محرم را به نیازمند ها داده اند. یک هیئتی هم بود که گفت امسال شام نمیدیم و به جای آن، جهیزیه برای نیازمندان تهیه میکنیم. در نگاه اول این است که چه انسان های خیری هستند. به فکر نیازمندان هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که یازده ماه سال چرا به فکر نیازمندان نبودید؟ چرا این خیرین در یازده مال سال هیچ کاری نکردند، اما محرم که شد یاد فقرا و دختران بی جهیزیه افتادند؟ اما مسئله بعدی این است که برای ثواب این کار را کردند یا قصدشان جلب توجه بوده است؟
اگر شخصی مالک تمام کهکشان ها باشد. تمام منظومه شمسی را در راه خدا انفاق کند. ثواب این انفاق بالاتر است یا یک شخص که بیاید و یک پرس غذا برای سیدالشهدا علیه السلام بدهد؟
ثواب انقاق کل کهکشان ها با یک پرس غذا برای سید الشهدا علیه السلام برابری نمیکند. صله برای امام ثوابش از هر چیزی بالاتر است. اصلا یک درهم خرج برای امام با هیچ انفاقی قابل مقایسه نیست. امام حسین علیه السلام محتاج اطعام کردن یا نکردن نیست. که اگر شخصی خیال کند امام بر او محتاج است کافر شده. شما با خرج کردن در راه امام مال خود را تطهیر میکنی. ما نیازمند به امام هستیم. ما باید تطهیر شویم. اشخاصی هستند که میلیارد ها دلار سرمایه دارند، اما یک قِران نمیتوانند در راه امام خرج کنند. اشخاصی هم هستند که غرق در مشکلات مالی هستند اما برای امام حسین علیه السلام از جان مایه میگذارند. همه محتاج امام هستند، امام معصوم به هیچکس محتاج نیست. روایات متواتر است که یک درهم خرج کنید، هزار برابر پس میدهند. اگر دست و دلت میلرزد در راه امام حسین علیه السلام خرج کنی. مطمئن باش یک اشکالی در کار هست. اگر گفتید این پول را به جای خرج در راه امام حسین علیه السلام به فقرا میدهم، بدانید که مال شما مشکلی دارد که لیاقت قائل نشدند که در راه امام حسین علیه السلام خرج شود. محبوبترین خرج برایِ خدا، خرج در راه اهل بیت علیهم السلام است. خرج در راه امام بهتر از هر خرجی در راه دیگر است.
چند روایت ذکر میکنیم و سخن کوتاه.
✍️امام صادق علیه السلام فرمود:
هر كه گمان برد كه امام نيازمند است بدان چه در دست مردم است او كافر است، همانا مردم نياز دارند كه از آنها چيزى را بپذيرد، خدا عز و جل مى فرمايد (۱۰۴ سوره توبه): «بگير از دارائى آنها صدقه تا آنها را پاكيزه كنى و با آن بپرورانى».
✍️امام صادق علیه السلام مى فرمود: چيزى نزد خدا از دادن پول به امام محبوبتر نيست، به راستى خدا يك درهم را در بهشت چون كوه احُد سازد، سپس فرمود: خدا تعالى در كتاب خود فرمايد (۲۴۶ سوره بقره): «كيست آن كسى كه وام دهد به خدا وامى نيكو و خدا او را برايش بسيار چند برابر سازد» فرمود: به خدا آن در باره صله به امام است.
✍️ از حسن بن ميّاح از پدرش كه امام صادق علیه السلام فرمود: اى ميّاح درهمى كه به امام رسد وزنش از كوه احُد بزرگتر است.
✍️ امام صادق علیه السلام فرمود:
يك درهم كه به امام برسد بهتر است از هزار هزار درهم در جز آن از راه هاى خير و احسان.
از ابى بكير گويد: شنيدم از امام صادق علیه السلام مى فرمود:
به راستى من از يكى از شماها چند درهم را مى پذيرم با اين كه در شهر مدينه دارائى من از همه بيشتر است، من با پذيرش آن نمى خواهم جز اينكه شما پاك بشويد.
📚 ترجمه أصول الكافي ج ۳ کتاب الحجه باب صله الامام
در راه امام خرج نکنیم خودمان ضرر میکنیم.
#صله_امام
#نشر_دهید
#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
✔️ #اتفاقات بعد از #شهادت #اباعبدلله الحسین علیه السلام ....
1⃣ #جاري شدن #خون تازه از #زير_سنگ ها :
( وقال ) يعقوب بن سفيان ثنا سليمان ابن حرب ثنا حماد بن زيد عن معمر قال َ أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط .
ابو بكر بيهقى از معروف روايت كرده كه وليد_بن_عبدالملك از زهرى پرسيد سنگهاى #بيت_المقدس در روز #كشته شدن حسين بن على چه حالتى به خود گرفتند ،
زهرى گفت : به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علي هر سنگى را كه از #زمين بر مي داشتند در زير او #خون_تازه مي ديدند .
منابع ؛ 📚تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305
و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 434
و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 314
و تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 5 ، ص 16 و
تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 229 .
#اللهم_العن_بتریه_سقیفه_صوفیه_و_دراویش
#لعنت_بر_قاتل_سیدالشهدا علیه السلام
( ادامه دارد ان شاءالله...)
#گزارش_سیاهپوشی ✔️🏴
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
#شبهات_محرم
#شیعه_کشی
#نقد_حماسه_حسینی
⁉️❔ آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند؟
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
✅ پاسخ
1️⃣ وهابیون برای القاء این شبهه و این باور دائماً به کتاب حماسه حسینی استناد میکنند(ر.ک: تصویر) .. اولا این کتاب از تالیفات شهید مطهری نیست ... بلکه هرکس مقدمه کتاب را مطالعه کرده باشد متوجه میشود که این کتاب توسط فرد دیگری از روی خطبه های آقای مطهری و برخی دست نوشته ها و برخی کلماتی که به نویسنده ابلاغ شده و ...جمع آوری شده است ؛ پس نمیتوان این کتاب را دیدگاه نهایی مرحوم مطهری دانست.
2️⃣ ثانیا اصولا جواب این کتاب داده شده است ...#علامه_سید_جعفر_مرتضی_عاملی در کتابی به نام : کربلاء فوق الشبهات شبهات مطروحه در کتاب حماسه حسینی را جواب داده اند !
از جمله اموری که علامه عاملی بدان جواب داده اند بحث شیعه بودن اهل کوفه است!
👈 دقت کنید نویسنده حماسه حسینی به عبارتی استناد میکند و گمان میکند که بر اساس این متن حتما قتله کربلا شیعه بودهاند "وقلوبهم معه و سیوفهم علیه " (یعنی: دلهایشان با امام است لکن شمشیرهایشان بر علیه ایشان .. )
در حالیکه این سخن امام معصوم علیه السلام نیست بلکه سخن فرزدق است ... و طبیعتا فرزدق آگاهی به تمام سرائر اهل کوفه ندارد؛
و اگر هم صحیح باشد منظور تغلیب است و این یعنی که ای امام حسین روحی فداک بیشتر مردم کوفه محب تو هستند لکن از روی ترس همراه یزید لعنه الله میباشند .....
3️⃣ اما درباره اوضاع اهل کوفه باید بدانیم... اصولا شیعیان همیشه شمشیر بالای گردنشان بوده است .. علتش هم مشخص است و آن هم به دلیل سلطه نواصب بر جامعه اسلامی است .. ونواصب حقدا علی ال محمد علیهم السلام دست به کشتار شیعیان میزدند ...
🔸اگر به کتاب مقتل ابومخنف رجوع کنیم این نص را مییابیم :
فقال عبيدالله: يا هاني اما تعلم ان ابي قدم هذا البلد فلم يترك احدا من هذه الشيعة الا قتله غير ابيك وغير حجر ...
🔹یعنی ای هانی (بن عروه) ایا نمیدانی که پدرم (زیاد لعنه الله) به این شهر (کوفه) آمد و احدی از شیعیان را نگذاشت مگر اینکه بکشد جز پدرت و حجر ؟
👈این نص صریح است که شیعیان اهل کوفه کشته شده بودند , پس چطور ممکن است قاتلان امام حسین علیه السلام همان شیعیان باشند؟؟
☑️ و این کشت وکشتار شیعیان حتی در کتب اهل خلاف نیز ذکر شده است.
🔸 برای مثال در کتاب معجم طبرانی اینگونه نقل است : الحسن قال: كان زياد يتتبع شيعة علي رضي الله عنه فيقتلهم،
🔹 الحسن میگوید : زیاد (لعنه الله) دنبال شیعیان علی رضی الله عنه بود و آنان را میکشت !
هیثمی هم میگوید 👈صحیح است👉
🔚🔚نتیجه آنکه:
کسانی که مردم عراق و به ویژه کوفه، را شیعه به حساب می آورند یا «بی اطلاعند» و یا «منافقند». البته جمع این دو صفت نیز ممکن است.
«شیعه» و پیرو ائمه علیهم السلام کسانی هستند که امام علیهالسلام را «حجت خدا» و «ولی مفترض الطاعة» می دانند. با این تعریف، به جز تعدادی افراد انگشت شمار از قبیل جناب عمار، جابر و حذیفه، شیعه ای در میان مسلمانان وجود نداشت.
مردمی که عثمان را کشتند و مقابل منزل امام علیه السلام جمع شدند ایشان را نه «ولیّ خدا» که «منتخب خود» می دانستند. کسانی که امام علیهالسلام را «ولی و حجت خدا» می دانستند یک بار در غدیر خم، با امام علیهالسلام بیعت کرده بودند. نیازی به بیعت مجدد نداشتند.
در میان هجده هزار نفری که با حضرت مسلم علیه السلام بیعت کردند، شاید دو سه نفر این گونه بودند. آنان پیشاپیش، خود را ملزم به اطاعت از امام علیهالسلام می دانستند. بیعت با جناب مسلم علیه السلام برای آنان موضوعیت نداشت. آنان بدین سبب همراه سایرین بیعت کردند که می خواستند نشان دهند که سید الشهداء علیه السلام را امام، و جناب مسلم علیه السلام را نمایندۀ امام علیهالسلام میدانند.
امیر مومنان خطبه ای خوانده و در آن
خدا را حمد و ثناء گفته و سپس بر رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) درود فرستادند ؛ سپس فرمودند:
...خلفای قبل از من کارهایی انجام دادند که در آن با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم مخالفت کردند و در آن بنای مخالفت با رسول خدا را از روی عمد داشتند . پیمان او را شکسته و سنت او را تغییر دادند ؛ و اگر مردم را بر ترک آنها وادار نمایم و آنها را به جایگاه خود بازگردانم و به آنچه در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بود لشکر من از گرد من پراکنده شده و تنها باقی می مانم و یا با عده کمی از شیعه ام که برتری من و وجوب امامت من از کتاب خدا و سنت رسول خدا - صلی الله علیه وآله وسلم – را می دانند .
... قسم به خدا که مردم را دستور دادم که در ماه رمضان غیر از نماز واجب را به جماعت نخوانند و ایشان را آگاه نمودم که خواندن نماز مستحبی به جماعت بدعت است ؛ پس عده ای از لشکریان که همراه من جنگیده بودند ندا دادند : ای اهل اسلام سنت عمر تغییر کرد!!! ما را از نماز مستحبی در ماه رمضان باز میدارند !!!
و ترسیدم که بر من از سمت لشکرم شوریده همانگونه که از این امت تفرقه و اطاعت از امامان گمراهی و دعوت کنندگان به سوی آتش دیدم .
✅ همانطور که در این روایت صحیح آمده است ، حضرت حتی در زمان خویش شیعیان را اقلیت کوفه میدانند !!!
📎طرفداران عثمان در لشکر کوفه :
👈 به عنوان مثال وقتی ایشان جلوی آب را گرفته و بین حضرت و رود فرات مانع شدند بریر همدانی به ایشان گفت :
« ... وهذا ماء الفرات ، تقع فیه خنازیر السواد وکلابه ، قد حیل بینه وبین ابن رسول الله ».
👈 این آب فرات است که خوک های کثیف و سگ ها به آن دسترسی دارند اما بین آن و بین فرزند رسول خدا مانع شده اند .
پس گفتند :
« یا بریر قد اکثرت الکلام فاکفف ، والله لیعطش الحسین کما عطش من کان قبله» یقصد: عثمان بن عفّان .
📙📗أعیان الشیعة ج1 ص599
ای بریر زیاد سخن گفتی ؛ پس کلام را تمام کن ؛ قسم به خدا حسین باید تشنه باشد ؛ همانطور که کسی که قبل از او بود – مقصودشان عثمان بود – تشنه ماند .
⁉️⁉️آیا این پاسخ یک شیعه (طبق اصطلاح کنونی )است⁉️
کلامی که از عزره در مورد جناب زهیر بن قین نقل شد به خوبی بیانگر این مطلب است .
📎سنت کوفه یعنی سنت ابو حنیفه :
👈 وقتی در کتب اسلامی و فقهی با این عبارت مواجه می شویم که "هذا رای کوفی " یعنی این از نظرات اتباع ابو حنیفه است .
این نشان می دهد که چند سال بعد از شهادت امام حسین علیه السلام کوفه مرکز احناف شده است و این خود با شیعه بودن اکثر مردم این شهر در گذشته آن منافات دارد .
✅✅ تمامی این شواهد و مدارک جدای از قتل و کشتارهایی است که معاویه در مورد شیعیان امیر مومنان و امام حسن علیهما السلام انجام داد و
بسیاری از ایشان را شهید کرده و عده بسیاری را تبعید کرد و یا به زندان انداخت ؛
با این همه باز می بینیم که طبق مدارک تاریخی ، همان عده اندک شیعه باقی مانده در کوفه نیز خواستند به یاری امام حسین علیه السلام بیایند اما با نیروهای ابن زیاد مواجه شده و دستگیر شدند ، و تنها عده ای انگشت شمار مانند
جناب زهیر و جناب حبیب بن مظاهر توانستند از این حصار عبور کنند و در بین آن ها هم عده ای بعد از شهادت حضرت به کربلا رسیدند .
لذا با این حساب دیگر شیعه ای در کوفه باقی نمیماند که بخواهد به جنگ حسین بن علی علیهماالسلام بیاید .
《4》
#عاشورادرکتاب_مقدس
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#قسمت_دوم
در (قسمت اول) بیان شد که بنا بر پیشگویی کتاب یوئیل نبی قبل از ظهور #منجی ، اتفاقی میافتد که خداوند در آسمان و زمین ، معجزاتی با خون و تاریک شدن آسمان و... انجام میدهد.
⁉️❔❓حال باید ببینیم که این اتفاق در چه زمانی روی داد؟
✅🔚 با رجوع به اسناد تاریخی میبینیم که به دنبال شهادت امام حسین علیهالسلام و اصحاب ایشان و اسارت اهل بیت نبوی علیهم السلام ، در زمین و آسمان تحولات گسترده ای روی داده است که مطابق با همین #پیشگویی هستند.
👈 یعنی سرخ شدن رنگ آسمان و سپس تاریک شدن آسمان هنگام روز ، جوشیدن خون از برخی نقاط ، بارش خون ، شعله ور شدن آت🔥ش بر بعض دشمنان ایشان و امثال این ها
⬛️ باید دانست که برخلاف تصور برخی افراد ، نقل این ماجرا منحصر به شیعیان نیست! ده ها و بلکه #بیش از #صد_گزارش تاریخی در این باره وجود دارد که بسیاری را اهل سنت نقل و روایت کرده اند. بلکه برخی ناقلین این روایات ، خود از #بنی_امیه یا #خوارج و دشمنان اهل بیت علیهمالسلام بوده اند.
🔻این گزارشات محصور در دسته خاصی نیستند که به ایشان نسبت تبانی بر کذب داده شود.
🔻از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که حکومت بنی امیه و بنی عباس ، برای مدت طولانی از نشر چنین گزارش هایی جلوگیری می کردند. چون با اهل بیت و سادات حسنی و حسینی، تقابل داشتند و همین باعث میشد برای تحکیم سیطره خود از نشر چنین مطالبی جلوگیری کنند.
🔖🔖حال نمونه هایی از این گزارش های تاریخی را بررسی میکنیم:
🟥 طبرانی در کتاب المعجم الکبیر ، ج ٣ ، ص ١١٩ نقل می کند که عبدالملک مروان (خلیفه سفاک اموی) از ابن شهاب زُهری (یکی از دانشمندان مرتبط به دربار اموی) پرسید که هنگام قتل حسین علیهالسلام در بیت المقدس چه روی داد؟
ابن شهاب پاسخ داد که : هر سنگی که از زمین برداشته می شد ، از زیر آن خون روان می شد. و عبدالملک اموی نیز این مطلب را تایید میکند
http://lib.efatwa.ir/42124/3/119
🟥 هیثمی در مجمع الزواید ، ج ٩ ، ص ١٩۶ . همین ماجرا را نقل کرده و راویان این ماجرا را موثق می داند.
http://lib.efatwa.ir/43322/9/196
هیثمی در همین صفحه و صفحه بعدی آن ص ١٩٧ گزارش های دیگری درباره تحولات زمینی و آسمانی مربوط به این واقعه را نقل می کند و چندین مورد را از لحاظ سندی تایید می کند.
مانند شعله ور شدن آتش (به صورت معجزه آسا) به سوی چهره ابن زیاد (که راویان موثق از دربان ابن زیاد نقل می کند.) و تاریک شدن آسمان و ...
🟥 طبرانی نیز در همان کتاب المعجم الکبیر ، ج ٣ ، ص ١١٢_ ١١۴ و ١٢١ و... مفصلا به این گزارشات پرداخته است:
http://lib.efatwa.ir/42124/3/112
http://lib.efatwa.ir/42124/3/121
🟥 ابن عساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق ، ج ١۴ ، ص ٢٢۵ تا ٢٣٣ و ... مفصلا بسیاری از این وقایع خارق العاده را نقل کرده است :
http://lib.eshia.ir/22014/14/225
از جمله در ج ١۴ ، ص ٢٣٠ می خوانیم که عبدالملک مروان از پسر راس الجالوت (رئیس یهودیان) علامت شهادت امام حسین علیهالسلام را پرسید و در پاسخ چنین شنید که هر سنگی برداشته می شد خون در زیر آن بود :
http://lib.eshia.ir/22014/14/230
🟥 شمس الدین ذهبی در کتاب سیر اعلام النبلاء ، ج ٣ ، صص ٣١٢ _ ٣١۴ و ... به نقل این گزارش های تاریخی میپردازد:
http://lib.eshia.ir/40384/3/312
نکته قابل توجه این است که ذهبی (که یک مورخ و محدث شناخته شده در اهل سنت است.) ارادت بالایی به #معاویه نشان داده است . و در ج ٣ ، ص ١٢٠ از همین کتاب ، او را #امیرالمومنین و ملِک الاسلام مینامد :
ُhttp://lib.eshia.ir/40384/3/120
و به عنوان مثال در ج ٣ ، ص ١٣٢ و ١٣٣ از همین کتاب به مدح و دفاع او می پردازد :
http://lib.eshia.ir/40384/3/132
👈 در حالی که میدانیم مسبب اصلی وقایع عاشورا ، معاویه است! و یزید اگر حاکمیتی پیدا کرد با تلاش معاویه بود! روشن است که نقل و تایید این گونه روایات از سوی او و امثال او ، به علت کثرت و غیرقابل انکار بودن این گزارش هاست. و الا این گزارشات نافی موضع مدافعانه او نسبت به معاویه است. به طور کلی ، بسیاری از اهل سنت که همین گزارشات را آورده اند نیز نگاه خوش بینانه ای به معاویه داشته و دارند. و جریان قابل توجهی حتی از یزید نیز دفاع کرده و با گریستن و عزا برای امام حسین علیهالسلام مخالفت کرده اند.
یادآوری:
یک نمونه از اسکنها الحاق میشود؛ با سرچ عبارت
« #عاشورا در منابع مخالفین»
اسکن تمام مدارک در کانال موجود است.
🌐 ادامه دارد ...
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
#شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی لعنت الله علیه
شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمر بن ذیالجوشن فردی از طایفه بنی کلاب بوده.
برای وی اسامی دیگرى چون اوس یا شرحبیل نیز ذکر شده است. از آن جهت پدر او را ذى الجوشن (صاحب دو زره و جوشن) مىگفتند که در جنگ ها از دو زره روی هم استفاده می کرد.
او نخست از یاران علی بن ابیطالب علیه السلام در جنگ صفین بوده است. ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد قرار گرفت.
سال ۶۱ هجری قمری که حرکت حسین بن علی علیه السلام به سمت عراق شد، شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پیگیری میکرد.
در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت؛ از جمله افرادی بود که عبیدالله بن زیاد حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی علیه السلام، به دارالاماره فرستاد.
زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامهای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی علیه السلام حاضر شده که یا برگردد و یا با او بيعت كنند عبیدالله حاکم کوفه نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی علیه السلام خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند میشود پس بهتر است نگذارید برود.
عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد، او را فرمانده سپاه با ۴۰۰۰ جنگجو کرد و همراه با نامهای به طرف عمر بن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از امام حسین علیه السلام بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر این کار را انجام نمیدهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمر بن ذی الجوشن واگذار.
در روز عاشورا او فرمانده پیادههای لشکر کوفه بود. در آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی علیه السلام جراحتهای زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه اماممان نشست و با 12 ضربه شمشیر سر ایشان را از تن جدا کرد.
در میان مورخین اتفاق نظر است که کسی که به فرمان عمر بن سعد، سرهای کشتههای سپاه امام حسین علیه السلام را نزد ابن زیاد برد، او بود و از طرف ابن زیاد هم، سرهای کشتهها را مجدداً به همراه چند نفر دیگر، نزد یزید حاکم وقت شام برد.
سرنوشت او:
ابوعمره، از فرماندهان سپاه مختار به تعقیب شمر رفت و طی یک روز درگیری مسلحانه او را زخمی و اسیر کرده و به نزد مختار آورد مختار دستور داد او را گردن زدند و جسد او در یک دیگ روغن جوشیده افکندند و یکی از اطرافیان مختار شمر را با پای خود لگدکوب کرد. سپس مختار دستور داد سر شمر و یارانش را در میدان مقابل مسجد کوفه بر نیزه نصب کنند تا موجب عبرت دیگران شود.
نکته:
طایفه شمر هم اکنون در عراق سکونت دارند. این طایفه که با نام الوهب در شهر رقه، زندگی عشیره ای دارند، در آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از تصرف مناطق شرق عراق، به دست گروهی از القاعده به نام دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )، با فرمانده و امیر ایشان ابوبکر البغدادی بیعت کردند و عملا در صف مخالفین دولت و ملت عراق قرار گرفتند.
📚مشرق نیوز
بر #مالک_بن_یسر تا قیامت لعنت
بر #حصین_بن_تمیم تا قیامت لعنت
بر #ابحر_ابن_کعب تا قیامت لعنت
بر #سنان_بن_انس_نخعی تا قیامت لعنت
بر #اسحاق_بن_حوبه_حضری تا قیامت لعنت
بر #حکیم_بن_طفیل_طایی_سنبسی تا قیامت لعنت
بر #عبیدالله_بن_زیاد تا قیامت لعنت
بر #عمر_ابن_سعد_وقاص تا قیامت لعنت
بر #شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی تا قیامت لعنت
📚نفسالمهموم
📚ترجمه کامل ابن اثیر
📚تاریخ طبری
📚منتهیالامال
📚ابصار العین
📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر
✨یا علی✨