#پاسخ_به_شبهات
⚠️⁉️⚠️آیا شیعیان امام حسین علیهالسلام را کشتند؟؟؟
✅ ان شاءالله امروز به مرور به این شبهه پاسخ خواهیم داد،
با ما همراه باشید!
▪️➖〰〰〰〰🔶🔹
مااشکالات حول این موضوع را تک تک مورد بررسی قرار دادیم:
1⃣ جنگیدن با امام حسین علیه السلام منافات با شیعه بودن دارد :
طبق آنچه که در کتب لغت آمده است شیعه به معنی تابع و پیرو است ؛
بنا بر این اقدام کوفیان در قتل امام حسین علیه السلام منافات با مفهوم شیعه دارد و حتی اگر ثابت شود قاتلین امام حسین علیه السلام ، روزی هم به ظاهر اظهار تشیع می کردند با این جنایت ثابت کرده اند
که دشمنان اهل بیت هستند نه پیروان آن بزرگواران
🔖 در این زمینه کلام سید امین را در کتاب اعیان الشیعه در منظر خوانندگان قرار می دهیم :
▪️حاش لله أن یکون الذین قتلوه هم شیعته ، بل الذین قتلوه بعضهم أهل طمع لا یرجع إلى دین ، وبعضهم أجلاف أشرار ، وبعضهم اتبعوا روءساءهم الذین قادهم حب الدنیا إلى قتاله ، ولم یکن فیهم من شیعته ومحبیه أحد ، أما شیعته المخلصون فکانوا له أنصاراً ، وما برحوا حتى قتلوا دونه ، ونصروه بکل ما فی جهدهم ، إلى آخر ساعة من حیاتهم ، وکثیر منهم لم یتمکن من نصرته ، أو لم یکن عالماً بأن الأمر سینتهی إلى ما انتهى إلیه ، وبعضهم خاطر بنفسه ، وخرق الحصار الذی ضربه ابن زیاد على الکوفة ، وجاء لنصرته حتى قتل معه ، أما ان أحداً من شیعته ومحبیه قاتله فذلک لم یکن ، وهل یعتقد أحد إن شیعته الخلص کانت لهم کثرة مفرطة ؟ کلا ، فما زال أتباع الحق فی کل زمان أقل قلیل ، ویعلم ذلک بالعیان ، وبقوله تعالى : وقلیل من عبادی الشکور.
📙📘أعیان الشیعة 1 / 585
👈 منزه است خداوند از اینکه قاتلین امام حسین علیه السلام از شیعیان باشند ؛ بلکه کسانی که ایشان را کشتند از اهل طمع بودند که دین نداشتند و بعضی از اشرار نا اهل بودند و بعضی از ایشان به دنبال رؤسای خود رفتند ؛ رؤسایی که دوستی دنیا ایشان را به جنگ حسین بن علی علیه السلام کشانده بود ؛ و در بین ایشان کسی از شیعیان و دوست داران حضرت نبود ؛ اما شیعیان حضرت و مخلصین برای حضرت همگی یاران او شدند و در اینکه در راه او کشته شوند درنگ ننمودند ؛ و او را تا آخرین لحظات زندگانی با تمام نیرو یاری کردند ؛ و بسیاری از ایشان نیز نتوانستد حضرت را یاری بنمایند یا نمی دانستند که کار حضرت به اینجا منتهی خواهد شد ؛ بعضی نیز در این هنگام جان خود را به خطر انداخته و حصاری را که ابن زیاد دور کوفه کشیده بود شکستند و برای یاری حضرت آمدند تا اینکه در کربلا شهید شدند ؛ اما اینکه ادعا شود که یکی از شیعیان در جنگ با حضرت حضور داشته است این صحت ندارد ؛ و آیا کسی می تواند اعتقاد داشته باشد که یکی از شیعیان و دوست داران حضرت که چنین علاقه ای به حضرت داشته اند به جنگ ایشان برود ؟ هرگز ؛ همیشه چنین بوده است که طرفداران حق در هر زمانی اندک بوده اند و این همیشه دیده شده است و خداوند فرموده اند : "و عده کمی از بندگان من شکرگزار هستند "
2⃣ قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه آل ابی سفیان بودند :
این اشکال که امام حسین قاتلین خویش را شیعه خطاب کرده اند از موذی گری عده ای نشات می گیرد که می دانند لفظ شیعه در لغت به معنی طرفدار است و چون در این لفظ اکنون در مورد طرفداران امیر مومنان علی علیه السلام به کار می رود وقتی عباراتی مانند عبارات ذیل را می بینند ، انتهای آن را حذف کرده و تنها می گویند قاتلین امام حسین علیه السلام شیعه بوده اند و نمیگویند که مقصود از شیعه در این کلام چیست و اصل منبع را نیز ذکر نمینمایند .
در بسیاری از روایات آمده است که وقتی حضرت دشمنان خویش را مورد خطاب قرار دادند فرمودند :
ای شیعیان و طرفداران خاندان أبی سفیان
▪️👈ویلکم یا شیعة آل أبی سفیان👉 ، إن لم یکن لکم دین ، وکنتم لا تخافون یوم المعاد ، فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه ، وارجعوا إلى احسابکم ، إن کنتم عرباً کما تزعمون »
📘📙 أعیان الشیعة للسید الأمین 1/609
وای بر شما ای طرفداران خاندان ابو سفیان ؛ اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید در دنیای خودتان آزاده باشید ؛ و به اصل خود بازگردید اگر عرب هستید – همانطور که گمان می کنید –
❌ لذا ایشان این نکته را دست آویز قرار داده با تحریف می خواهند چنین وانمود کنند که شیعیان – یعنی طرفداران امیر مومنان – امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند .
《1》
4⃣ شیعه در کوفه در اقلیت بودند :
طبق آنچه در مصادر تاریخی آمده است شیعیان در کوفه تنها عده کمی از جمعیت 15000 نفری کوفه را تشکیل میدادند ؛ که بسیاری از ایشان در زمان معاویه تبعید شده و یا به زندان افتاده و عده بسیاری نیز به شهادت رسیدند .
بسیاری از ایشان نیز به خاطر مشکلات به شهرهای دیگر مانند موصل و خراسان و قم پناهنده شدند ؛ عده بسیاری از ایشان نیز مانند بنی غاضره میخواستند به یاری حضرت بشتابند که سربازان عبید الله بن زیاد مانع شدند.
به همین جهت این ادعا که کوفه شهر شیعیان بوده و ایشان امام حسین علیه السلام را به شهادت رسانده اند نیز بی معنی است .
برای این مطالب شواهد📜📜بسیاری وجود دارد :
📎 معاویه شیعیان را در کوفه از بین برد :
👈کتب معاویة نسخة واحدة الى عماله بعد عام المجاعة أن برئت الذمة ممن روى شیئا من فضل ابى تراب واهل بیته فقامت الخطباء فی کل کورة وعلى کل منبر یلعنون علیا ویبرءون منه ویقعون فیه وفی أهل بیته وکان أشدّ الناس بلاء حینئذ أهل الکوفة؛ لکثرة من بها من شیعة على علیه السلام، فاستعمل علیهم زیاد بن سمیّة وضمّ إلیه البصرة فکان یتتبّع الشیعة وهو بهم عارف لأنّه کان منهم أیّام على علیه السلام، فقتلهم تحت کلّ حجر ومدر، وأخافهم، وقطع الأیدى والأرجل، وسمل العیون، وصلبهم على جذوع النخل وطرفهم وشرّدهم عن العراق، فلم یبق بها معروف منهم.
📚📚شرح نهج البلاغة ، ج11 ، ص 44 و النصایح الکافیة ، محمد بن عقیل ، ص 72 .
👈 معاویه بعد از سال خشکسالی ، نامه ای به یکی از کارگزاران خویش نوشت که هرکس که چیزی از فضیلت های ابو تراب ( امیر مومنان علی علیه السلام ) و خاندان او را نقل کند ، در مقابل او هیچ گونه مسئولیتی شما را تهدید نمی کند (هرچه با وی کردید جایز است) ؛ پس سخنرانان در هر منطقه و بر هر منبری علی را لعن کرده واز او بیزای میجستند و به او و اهل بیت او دشنام میدادند ؛ و بیچاره ترین مردمان در آن زمان مردم کوفه بودند ؛ زیرا شیعه علی علیه السلام در آن شهر زیاد بود ؛ پس معاویه زیاد بن سمیه را حاکم بر آنجا قرار داده و بصره را نیز تحت امر او قرار داد ؛ او به دنبال شیعیان می گشت – او شیعیان را میشناخت ، زیرا در زمان خلافت علی علیه السلام از طرفداران او بود – پس ایشان را حتی در زیر هر سنگ و کلوخی پیدا کرده و میکشت ؛ و یا تهدید میکرد ؛ و دست ها و پا ها را جدا کرده و چشم ها را کور مینمود ؛ و ایشان را بر تنه های درخت خرما به دار میکشید ؛ و یا از عراق بیرون می کرد ؛ تا جایی که کسی از شیعیان شناخته شده در عراق باقی نماند .
📎 اکثر کوفیان ، طرفداران خلیفه دوم عمر بودند :
بسیاری از روایات و کلمات تاریخی را میبینیم که به خوبی دلالت میکند که ایشان از طرفداران خلفای قبل از امیر مومنان علی علیه السلام بوده اند از آن جمله می توان به ماجرای ذیل که آن را بسیاری از مولفین کتب تاریخی روایت کرده اند اشاره کرد :
👈 که وقتی امیر مومنان علی علیه السلام خلافت را در کوفه به دست گرفتند خواستند یکی از بدعت های عمر – نماز تراویح – را ریشه کن نمایند ؛ لذا به امام حسن علیه السلام دستور دادند که به مسجد رفته و مانع مردم شوند اما تا حضرت با این عمل مخالفت نمودند ، مردم صدا به اعتراض بلند کرده که "وای سنت عمر از دست رفت"
📚📚شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید از علمای اهل سنت ج 12ص 283 و وسائل الشیعة (الإسلامیة) مرحوم حر عاملی از علمای شیعه ج 5 ص 192 روایت 2
⚠️ این ماجرا به حدی گسترده بود که حضرت در ضمن خطبهای مفصل میفرمایند من از شورش عمومی و نیز از بر هم خوردن پایه های حکومت اسلامی در کوفه ترسیدم !!!
این خود بیانگر آن است که بیشتر مردم کوفه از طرفداران خلیفه دوم بودند و این با شیعه بودن منافات دارد
👈علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن حماد بن عیسى ، عن إبراهیم بن عثمان ، عن سلیم بن قیس الهلالی قال : خطب أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) فحمد الله وأثنى علیه ثم صلى على النبی ( صلى الله علیه وآله ) ، ثم قال ... قد عملت الولاة قبلی أعمالا خالفوا فیها رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) متعمدین لخلافه ، ناقضین لعهده مغیرین لسنته ولو حملت الناس على ترکها وحولتها إلى مواضعها وإلى ما کانت فی عهد رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) لتفرق عنی جندی حتى أبقى وحدی أو قلیل من شیعتی الذین عرفوا فضلی وفرض إمامتی من کتاب الله عز وجل وسنة رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) ... والله لقد أمرت الناس أن لا یجتمعوا فی شهر رمضان إلا فی فریضة وأعلمتهم أن اجتماعهم فی النوافل بدعة فتنادى بعض أهل عسکری ممن یقاتل معی : یا أهل الاسلام غیرت سنة عمر ینهانا عن الصلاة فی شهر رمضان تطوعا ولقد خفت أن یثوروا فی ناحیة جانب عسکری ما لقیت من هذه الأمة من الفرقة وطاعة أئمة الضلالة والدعاة إلى النار .
📗📒الکافی للشیخ الکلینی ج 8 ص 58 شماره 21
http://lib.eshia.ir/11005/8/58
《3》
AUD-20200821-WA0022_5906674870703359952.mp3
10.95M
امام زمان علیه السلام همچون امام حسین علیه السلام تنهاست- دکتر محمد دولتی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔍 فقرا و محرم | #محرم ۱۴۴۲
سال گذشته تعدادی از هیئات اعلام کردند هزینه برگزاری مجالس محرم را به نیازمند ها داده اند. یک هیئتی هم بود که گفت امسال شام نمیدیم و به جای آن، جهیزیه برای نیازمندان تهیه میکنیم. در نگاه اول این است که چه انسان های خیری هستند. به فکر نیازمندان هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که یازده ماه سال چرا به فکر نیازمندان نبودید؟ چرا این خیرین در یازده مال سال هیچ کاری نکردند، اما محرم که شد یاد فقرا و دختران بی جهیزیه افتادند؟ اما مسئله بعدی این است که برای ثواب این کار را کردند یا قصدشان جلب توجه بوده است؟
اگر شخصی مالک تمام کهکشان ها باشد. تمام منظومه شمسی را در راه خدا انفاق کند. ثواب این انفاق بالاتر است یا یک شخص که بیاید و یک پرس غذا برای سیدالشهدا علیه السلام بدهد؟
ثواب انقاق کل کهکشان ها با یک پرس غذا برای سید الشهدا علیه السلام برابری نمیکند. صله برای امام ثوابش از هر چیزی بالاتر است. اصلا یک درهم خرج برای امام با هیچ انفاقی قابل مقایسه نیست. امام حسین علیه السلام محتاج اطعام کردن یا نکردن نیست. که اگر شخصی خیال کند امام بر او محتاج است کافر شده. شما با خرج کردن در راه امام مال خود را تطهیر میکنی. ما نیازمند به امام هستیم. ما باید تطهیر شویم. اشخاصی هستند که میلیارد ها دلار سرمایه دارند، اما یک قِران نمیتوانند در راه امام خرج کنند. اشخاصی هم هستند که غرق در مشکلات مالی هستند اما برای امام حسین علیه السلام از جان مایه میگذارند. همه محتاج امام هستند، امام معصوم به هیچکس محتاج نیست. روایات متواتر است که یک درهم خرج کنید، هزار برابر پس میدهند. اگر دست و دلت میلرزد در راه امام حسین علیه السلام خرج کنی. مطمئن باش یک اشکالی در کار هست. اگر گفتید این پول را به جای خرج در راه امام حسین علیه السلام به فقرا میدهم، بدانید که مال شما مشکلی دارد که لیاقت قائل نشدند که در راه امام حسین علیه السلام خرج شود. محبوبترین خرج برایِ خدا، خرج در راه اهل بیت علیهم السلام است. خرج در راه امام بهتر از هر خرجی در راه دیگر است.
چند روایت ذکر میکنیم و سخن کوتاه.
✍️امام صادق علیه السلام فرمود:
هر كه گمان برد كه امام نيازمند است بدان چه در دست مردم است او كافر است، همانا مردم نياز دارند كه از آنها چيزى را بپذيرد، خدا عز و جل مى فرمايد (۱۰۴ سوره توبه): «بگير از دارائى آنها صدقه تا آنها را پاكيزه كنى و با آن بپرورانى».
✍️امام صادق علیه السلام مى فرمود: چيزى نزد خدا از دادن پول به امام محبوبتر نيست، به راستى خدا يك درهم را در بهشت چون كوه احُد سازد، سپس فرمود: خدا تعالى در كتاب خود فرمايد (۲۴۶ سوره بقره): «كيست آن كسى كه وام دهد به خدا وامى نيكو و خدا او را برايش بسيار چند برابر سازد» فرمود: به خدا آن در باره صله به امام است.
✍️ از حسن بن ميّاح از پدرش كه امام صادق علیه السلام فرمود: اى ميّاح درهمى كه به امام رسد وزنش از كوه احُد بزرگتر است.
✍️ امام صادق علیه السلام فرمود:
يك درهم كه به امام برسد بهتر است از هزار هزار درهم در جز آن از راه هاى خير و احسان.
از ابى بكير گويد: شنيدم از امام صادق علیه السلام مى فرمود:
به راستى من از يكى از شماها چند درهم را مى پذيرم با اين كه در شهر مدينه دارائى من از همه بيشتر است، من با پذيرش آن نمى خواهم جز اينكه شما پاك بشويد.
📚 ترجمه أصول الكافي ج ۳ کتاب الحجه باب صله الامام
در راه امام خرج نکنیم خودمان ضرر میکنیم.
#صله_امام
#نشر_دهید
#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
✔️ #اتفاقات بعد از #شهادت #اباعبدلله الحسین علیه السلام ....
1⃣ #جاري شدن #خون تازه از #زير_سنگ ها :
( وقال ) يعقوب بن سفيان ثنا سليمان ابن حرب ثنا حماد بن زيد عن معمر قال َ أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط .
ابو بكر بيهقى از معروف روايت كرده كه وليد_بن_عبدالملك از زهرى پرسيد سنگهاى #بيت_المقدس در روز #كشته شدن حسين بن على چه حالتى به خود گرفتند ،
زهرى گفت : به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علي هر سنگى را كه از #زمين بر مي داشتند در زير او #خون_تازه مي ديدند .
منابع ؛ 📚تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305
و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 434
و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 314
و تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 5 ، ص 16 و
تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 229 .
#اللهم_العن_بتریه_سقیفه_صوفیه_و_دراویش
#لعنت_بر_قاتل_سیدالشهدا علیه السلام
( ادامه دارد ان شاءالله...)
#گزارش_سیاهپوشی ✔️🏴
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
#شبهات_محرم
#شیعه_کشی
#نقد_حماسه_حسینی
⁉️❔ آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند؟
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
✅ پاسخ
1️⃣ وهابیون برای القاء این شبهه و این باور دائماً به کتاب حماسه حسینی استناد میکنند(ر.ک: تصویر) .. اولا این کتاب از تالیفات شهید مطهری نیست ... بلکه هرکس مقدمه کتاب را مطالعه کرده باشد متوجه میشود که این کتاب توسط فرد دیگری از روی خطبه های آقای مطهری و برخی دست نوشته ها و برخی کلماتی که به نویسنده ابلاغ شده و ...جمع آوری شده است ؛ پس نمیتوان این کتاب را دیدگاه نهایی مرحوم مطهری دانست.
2️⃣ ثانیا اصولا جواب این کتاب داده شده است ...#علامه_سید_جعفر_مرتضی_عاملی در کتابی به نام : کربلاء فوق الشبهات شبهات مطروحه در کتاب حماسه حسینی را جواب داده اند !
از جمله اموری که علامه عاملی بدان جواب داده اند بحث شیعه بودن اهل کوفه است!
👈 دقت کنید نویسنده حماسه حسینی به عبارتی استناد میکند و گمان میکند که بر اساس این متن حتما قتله کربلا شیعه بودهاند "وقلوبهم معه و سیوفهم علیه " (یعنی: دلهایشان با امام است لکن شمشیرهایشان بر علیه ایشان .. )
در حالیکه این سخن امام معصوم علیه السلام نیست بلکه سخن فرزدق است ... و طبیعتا فرزدق آگاهی به تمام سرائر اهل کوفه ندارد؛
و اگر هم صحیح باشد منظور تغلیب است و این یعنی که ای امام حسین روحی فداک بیشتر مردم کوفه محب تو هستند لکن از روی ترس همراه یزید لعنه الله میباشند .....
3️⃣ اما درباره اوضاع اهل کوفه باید بدانیم... اصولا شیعیان همیشه شمشیر بالای گردنشان بوده است .. علتش هم مشخص است و آن هم به دلیل سلطه نواصب بر جامعه اسلامی است .. ونواصب حقدا علی ال محمد علیهم السلام دست به کشتار شیعیان میزدند ...
🔸اگر به کتاب مقتل ابومخنف رجوع کنیم این نص را مییابیم :
فقال عبيدالله: يا هاني اما تعلم ان ابي قدم هذا البلد فلم يترك احدا من هذه الشيعة الا قتله غير ابيك وغير حجر ...
🔹یعنی ای هانی (بن عروه) ایا نمیدانی که پدرم (زیاد لعنه الله) به این شهر (کوفه) آمد و احدی از شیعیان را نگذاشت مگر اینکه بکشد جز پدرت و حجر ؟
👈این نص صریح است که شیعیان اهل کوفه کشته شده بودند , پس چطور ممکن است قاتلان امام حسین علیه السلام همان شیعیان باشند؟؟
☑️ و این کشت وکشتار شیعیان حتی در کتب اهل خلاف نیز ذکر شده است.
🔸 برای مثال در کتاب معجم طبرانی اینگونه نقل است : الحسن قال: كان زياد يتتبع شيعة علي رضي الله عنه فيقتلهم،
🔹 الحسن میگوید : زیاد (لعنه الله) دنبال شیعیان علی رضی الله عنه بود و آنان را میکشت !
هیثمی هم میگوید 👈صحیح است👉
🔚🔚نتیجه آنکه:
کسانی که مردم عراق و به ویژه کوفه، را شیعه به حساب می آورند یا «بی اطلاعند» و یا «منافقند». البته جمع این دو صفت نیز ممکن است.
«شیعه» و پیرو ائمه علیهم السلام کسانی هستند که امام علیهالسلام را «حجت خدا» و «ولی مفترض الطاعة» می دانند. با این تعریف، به جز تعدادی افراد انگشت شمار از قبیل جناب عمار، جابر و حذیفه، شیعه ای در میان مسلمانان وجود نداشت.
مردمی که عثمان را کشتند و مقابل منزل امام علیه السلام جمع شدند ایشان را نه «ولیّ خدا» که «منتخب خود» می دانستند. کسانی که امام علیهالسلام را «ولی و حجت خدا» می دانستند یک بار در غدیر خم، با امام علیهالسلام بیعت کرده بودند. نیازی به بیعت مجدد نداشتند.
در میان هجده هزار نفری که با حضرت مسلم علیه السلام بیعت کردند، شاید دو سه نفر این گونه بودند. آنان پیشاپیش، خود را ملزم به اطاعت از امام علیهالسلام می دانستند. بیعت با جناب مسلم علیه السلام برای آنان موضوعیت نداشت. آنان بدین سبب همراه سایرین بیعت کردند که می خواستند نشان دهند که سید الشهداء علیه السلام را امام، و جناب مسلم علیه السلام را نمایندۀ امام علیهالسلام میدانند.
امیر مومنان خطبه ای خوانده و در آن
خدا را حمد و ثناء گفته و سپس بر رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) درود فرستادند ؛ سپس فرمودند:
...خلفای قبل از من کارهایی انجام دادند که در آن با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم مخالفت کردند و در آن بنای مخالفت با رسول خدا را از روی عمد داشتند . پیمان او را شکسته و سنت او را تغییر دادند ؛ و اگر مردم را بر ترک آنها وادار نمایم و آنها را به جایگاه خود بازگردانم و به آنچه در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بود لشکر من از گرد من پراکنده شده و تنها باقی می مانم و یا با عده کمی از شیعه ام که برتری من و وجوب امامت من از کتاب خدا و سنت رسول خدا - صلی الله علیه وآله وسلم – را می دانند .
... قسم به خدا که مردم را دستور دادم که در ماه رمضان غیر از نماز واجب را به جماعت نخوانند و ایشان را آگاه نمودم که خواندن نماز مستحبی به جماعت بدعت است ؛ پس عده ای از لشکریان که همراه من جنگیده بودند ندا دادند : ای اهل اسلام سنت عمر تغییر کرد!!! ما را از نماز مستحبی در ماه رمضان باز میدارند !!!
و ترسیدم که بر من از سمت لشکرم شوریده همانگونه که از این امت تفرقه و اطاعت از امامان گمراهی و دعوت کنندگان به سوی آتش دیدم .
✅ همانطور که در این روایت صحیح آمده است ، حضرت حتی در زمان خویش شیعیان را اقلیت کوفه میدانند !!!
📎طرفداران عثمان در لشکر کوفه :
👈 به عنوان مثال وقتی ایشان جلوی آب را گرفته و بین حضرت و رود فرات مانع شدند بریر همدانی به ایشان گفت :
« ... وهذا ماء الفرات ، تقع فیه خنازیر السواد وکلابه ، قد حیل بینه وبین ابن رسول الله ».
👈 این آب فرات است که خوک های کثیف و سگ ها به آن دسترسی دارند اما بین آن و بین فرزند رسول خدا مانع شده اند .
پس گفتند :
« یا بریر قد اکثرت الکلام فاکفف ، والله لیعطش الحسین کما عطش من کان قبله» یقصد: عثمان بن عفّان .
📙📗أعیان الشیعة ج1 ص599
ای بریر زیاد سخن گفتی ؛ پس کلام را تمام کن ؛ قسم به خدا حسین باید تشنه باشد ؛ همانطور که کسی که قبل از او بود – مقصودشان عثمان بود – تشنه ماند .
⁉️⁉️آیا این پاسخ یک شیعه (طبق اصطلاح کنونی )است⁉️
کلامی که از عزره در مورد جناب زهیر بن قین نقل شد به خوبی بیانگر این مطلب است .
📎سنت کوفه یعنی سنت ابو حنیفه :
👈 وقتی در کتب اسلامی و فقهی با این عبارت مواجه می شویم که "هذا رای کوفی " یعنی این از نظرات اتباع ابو حنیفه است .
این نشان می دهد که چند سال بعد از شهادت امام حسین علیه السلام کوفه مرکز احناف شده است و این خود با شیعه بودن اکثر مردم این شهر در گذشته آن منافات دارد .
✅✅ تمامی این شواهد و مدارک جدای از قتل و کشتارهایی است که معاویه در مورد شیعیان امیر مومنان و امام حسن علیهما السلام انجام داد و
بسیاری از ایشان را شهید کرده و عده بسیاری را تبعید کرد و یا به زندان انداخت ؛
با این همه باز می بینیم که طبق مدارک تاریخی ، همان عده اندک شیعه باقی مانده در کوفه نیز خواستند به یاری امام حسین علیه السلام بیایند اما با نیروهای ابن زیاد مواجه شده و دستگیر شدند ، و تنها عده ای انگشت شمار مانند
جناب زهیر و جناب حبیب بن مظاهر توانستند از این حصار عبور کنند و در بین آن ها هم عده ای بعد از شهادت حضرت به کربلا رسیدند .
لذا با این حساب دیگر شیعه ای در کوفه باقی نمیماند که بخواهد به جنگ حسین بن علی علیهماالسلام بیاید .
《4》
#عاشورادرکتاب_مقدس
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#قسمت_دوم
در (قسمت اول) بیان شد که بنا بر پیشگویی کتاب یوئیل نبی قبل از ظهور #منجی ، اتفاقی میافتد که خداوند در آسمان و زمین ، معجزاتی با خون و تاریک شدن آسمان و... انجام میدهد.
⁉️❔❓حال باید ببینیم که این اتفاق در چه زمانی روی داد؟
✅🔚 با رجوع به اسناد تاریخی میبینیم که به دنبال شهادت امام حسین علیهالسلام و اصحاب ایشان و اسارت اهل بیت نبوی علیهم السلام ، در زمین و آسمان تحولات گسترده ای روی داده است که مطابق با همین #پیشگویی هستند.
👈 یعنی سرخ شدن رنگ آسمان و سپس تاریک شدن آسمان هنگام روز ، جوشیدن خون از برخی نقاط ، بارش خون ، شعله ور شدن آت🔥ش بر بعض دشمنان ایشان و امثال این ها
⬛️ باید دانست که برخلاف تصور برخی افراد ، نقل این ماجرا منحصر به شیعیان نیست! ده ها و بلکه #بیش از #صد_گزارش تاریخی در این باره وجود دارد که بسیاری را اهل سنت نقل و روایت کرده اند. بلکه برخی ناقلین این روایات ، خود از #بنی_امیه یا #خوارج و دشمنان اهل بیت علیهمالسلام بوده اند.
🔻این گزارشات محصور در دسته خاصی نیستند که به ایشان نسبت تبانی بر کذب داده شود.
🔻از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که حکومت بنی امیه و بنی عباس ، برای مدت طولانی از نشر چنین گزارش هایی جلوگیری می کردند. چون با اهل بیت و سادات حسنی و حسینی، تقابل داشتند و همین باعث میشد برای تحکیم سیطره خود از نشر چنین مطالبی جلوگیری کنند.
🔖🔖حال نمونه هایی از این گزارش های تاریخی را بررسی میکنیم:
🟥 طبرانی در کتاب المعجم الکبیر ، ج ٣ ، ص ١١٩ نقل می کند که عبدالملک مروان (خلیفه سفاک اموی) از ابن شهاب زُهری (یکی از دانشمندان مرتبط به دربار اموی) پرسید که هنگام قتل حسین علیهالسلام در بیت المقدس چه روی داد؟
ابن شهاب پاسخ داد که : هر سنگی که از زمین برداشته می شد ، از زیر آن خون روان می شد. و عبدالملک اموی نیز این مطلب را تایید میکند
http://lib.efatwa.ir/42124/3/119
🟥 هیثمی در مجمع الزواید ، ج ٩ ، ص ١٩۶ . همین ماجرا را نقل کرده و راویان این ماجرا را موثق می داند.
http://lib.efatwa.ir/43322/9/196
هیثمی در همین صفحه و صفحه بعدی آن ص ١٩٧ گزارش های دیگری درباره تحولات زمینی و آسمانی مربوط به این واقعه را نقل می کند و چندین مورد را از لحاظ سندی تایید می کند.
مانند شعله ور شدن آتش (به صورت معجزه آسا) به سوی چهره ابن زیاد (که راویان موثق از دربان ابن زیاد نقل می کند.) و تاریک شدن آسمان و ...
🟥 طبرانی نیز در همان کتاب المعجم الکبیر ، ج ٣ ، ص ١١٢_ ١١۴ و ١٢١ و... مفصلا به این گزارشات پرداخته است:
http://lib.efatwa.ir/42124/3/112
http://lib.efatwa.ir/42124/3/121
🟥 ابن عساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق ، ج ١۴ ، ص ٢٢۵ تا ٢٣٣ و ... مفصلا بسیاری از این وقایع خارق العاده را نقل کرده است :
http://lib.eshia.ir/22014/14/225
از جمله در ج ١۴ ، ص ٢٣٠ می خوانیم که عبدالملک مروان از پسر راس الجالوت (رئیس یهودیان) علامت شهادت امام حسین علیهالسلام را پرسید و در پاسخ چنین شنید که هر سنگی برداشته می شد خون در زیر آن بود :
http://lib.eshia.ir/22014/14/230
🟥 شمس الدین ذهبی در کتاب سیر اعلام النبلاء ، ج ٣ ، صص ٣١٢ _ ٣١۴ و ... به نقل این گزارش های تاریخی میپردازد:
http://lib.eshia.ir/40384/3/312
نکته قابل توجه این است که ذهبی (که یک مورخ و محدث شناخته شده در اهل سنت است.) ارادت بالایی به #معاویه نشان داده است . و در ج ٣ ، ص ١٢٠ از همین کتاب ، او را #امیرالمومنین و ملِک الاسلام مینامد :
ُhttp://lib.eshia.ir/40384/3/120
و به عنوان مثال در ج ٣ ، ص ١٣٢ و ١٣٣ از همین کتاب به مدح و دفاع او می پردازد :
http://lib.eshia.ir/40384/3/132
👈 در حالی که میدانیم مسبب اصلی وقایع عاشورا ، معاویه است! و یزید اگر حاکمیتی پیدا کرد با تلاش معاویه بود! روشن است که نقل و تایید این گونه روایات از سوی او و امثال او ، به علت کثرت و غیرقابل انکار بودن این گزارش هاست. و الا این گزارشات نافی موضع مدافعانه او نسبت به معاویه است. به طور کلی ، بسیاری از اهل سنت که همین گزارشات را آورده اند نیز نگاه خوش بینانه ای به معاویه داشته و دارند. و جریان قابل توجهی حتی از یزید نیز دفاع کرده و با گریستن و عزا برای امام حسین علیهالسلام مخالفت کرده اند.
یادآوری:
یک نمونه از اسکنها الحاق میشود؛ با سرچ عبارت
« #عاشورا در منابع مخالفین»
اسکن تمام مدارک در کانال موجود است.
🌐 ادامه دارد ...
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
#شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی لعنت الله علیه
شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمر بن ذیالجوشن فردی از طایفه بنی کلاب بوده.
برای وی اسامی دیگرى چون اوس یا شرحبیل نیز ذکر شده است. از آن جهت پدر او را ذى الجوشن (صاحب دو زره و جوشن) مىگفتند که در جنگ ها از دو زره روی هم استفاده می کرد.
او نخست از یاران علی بن ابیطالب علیه السلام در جنگ صفین بوده است. ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد قرار گرفت.
سال ۶۱ هجری قمری که حرکت حسین بن علی علیه السلام به سمت عراق شد، شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پیگیری میکرد.
در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت؛ از جمله افرادی بود که عبیدالله بن زیاد حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی علیه السلام، به دارالاماره فرستاد.
زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامهای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی علیه السلام حاضر شده که یا برگردد و یا با او بيعت كنند عبیدالله حاکم کوفه نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی علیه السلام خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند میشود پس بهتر است نگذارید برود.
عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد، او را فرمانده سپاه با ۴۰۰۰ جنگجو کرد و همراه با نامهای به طرف عمر بن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از امام حسین علیه السلام بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر این کار را انجام نمیدهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمر بن ذی الجوشن واگذار.
در روز عاشورا او فرمانده پیادههای لشکر کوفه بود. در آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی علیه السلام جراحتهای زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه اماممان نشست و با 12 ضربه شمشیر سر ایشان را از تن جدا کرد.
در میان مورخین اتفاق نظر است که کسی که به فرمان عمر بن سعد، سرهای کشتههای سپاه امام حسین علیه السلام را نزد ابن زیاد برد، او بود و از طرف ابن زیاد هم، سرهای کشتهها را مجدداً به همراه چند نفر دیگر، نزد یزید حاکم وقت شام برد.
سرنوشت او:
ابوعمره، از فرماندهان سپاه مختار به تعقیب شمر رفت و طی یک روز درگیری مسلحانه او را زخمی و اسیر کرده و به نزد مختار آورد مختار دستور داد او را گردن زدند و جسد او در یک دیگ روغن جوشیده افکندند و یکی از اطرافیان مختار شمر را با پای خود لگدکوب کرد. سپس مختار دستور داد سر شمر و یارانش را در میدان مقابل مسجد کوفه بر نیزه نصب کنند تا موجب عبرت دیگران شود.
نکته:
طایفه شمر هم اکنون در عراق سکونت دارند. این طایفه که با نام الوهب در شهر رقه، زندگی عشیره ای دارند، در آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از تصرف مناطق شرق عراق، به دست گروهی از القاعده به نام دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )، با فرمانده و امیر ایشان ابوبکر البغدادی بیعت کردند و عملا در صف مخالفین دولت و ملت عراق قرار گرفتند.
📚مشرق نیوز
بر #مالک_بن_یسر تا قیامت لعنت
بر #حصین_بن_تمیم تا قیامت لعنت
بر #ابحر_ابن_کعب تا قیامت لعنت
بر #سنان_بن_انس_نخعی تا قیامت لعنت
بر #اسحاق_بن_حوبه_حضری تا قیامت لعنت
بر #حکیم_بن_طفیل_طایی_سنبسی تا قیامت لعنت
بر #عبیدالله_بن_زیاد تا قیامت لعنت
بر #عمر_ابن_سعد_وقاص تا قیامت لعنت
بر #شمر_بن_ذی_الجوش_ضبابی تا قیامت لعنت
📚نفسالمهموم
📚ترجمه کامل ابن اثیر
📚تاریخ طبری
📚منتهیالامال
📚ابصار العین
📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر
✨یا علی✨
3⃣ اهل تسنن فقط یاران امام حسین علیه السلام را شیعه ایشان می دانند :
جناب زهیر بن قین از یاوران امام حسین علیه السلام است ؛
در کتاب تاریخ طبری در مورد وی مینویسد:
✴️ فقال له زهیر یا عزرة إن الله قد زکاها وهداها فاتق الله یا عزرة فإنی لک من الناصحین أنشدک الله یا عزرة أن تکون ممن یعین الضلال على قتل النفوس الزکیة قال یا زهیر ما کنت عندنا من شیعة أهل هذا البیت إنما کنت عثمانیا
📓📓تاریخ طبری ج 4 ص 316
👈 زهیر به عزره گفت : ای عزره خداوند او را پاک گردانید و هدایت نمود ؛ پس از خدا بترس که من از خیر خواهان توام ؛ تو را به خدا قسم می دهم که مبادا از کسانی باشی که گمراهان را در کشتن جان های پاک یاری می کنی ؛
وی پاسخ داد : ای زهیر ما تو را از شیعیان این خاندان نمی دانستیم ( ولی امروز تو را در صف شیعه او می بینیم ) تو عثمانی (از طرفداران عثمان) بودی!!!
✅ این عبارت به خوبی بیانگر آن است که دشمنان امام حسین علیه السلام مردم را در دو صف و دو جبهه قرار داده بودند :
☝️شیعیان امام حسین : کسانی که در صف یاوران امام حسین علیه السلام بودند .
✌️غیر شیعه : کسانی که در طرف مقابل و بر علیه حضرت صف گرفته بودند .
《2》
#تعریف_منتظر :
ِ
🌸 منتظر کسی است که شرایط بعد از ظهور را، قبل از ظهور ایجاد کند، شرایط بعد از ظهور همه به هم کمک می کنند و گره از مشکلات هم باز می کنند. اگر کسی منتظر است باید قبل از ظهور هم همین کار را انجام دهد.
مثل پیاده روی اربعین که گردهمایی جهانی منتظران ظهور است و این مانور جهانی تمرینی است برای بعد از ظهور. در این گردهمایی همه به هم کمک می کنند، غذا و اسکان می دهند، برای آرامش و آسایش دیگران تلاش می کنند و ...
ضمن اینکه وقتی ما این کار را انجام می دهیم منافع بسیار زیادی برای ما دارد؛ جدا از خوشحال کردن امام زمان عج.
💠 آیت الله بهجت (ره) جمله ی عجیبی دارند که می فرماید: «وقتی دل مومنی را شاد می کنید؛ خداوند از لطف خودش مَلَکی را خلق می کند که آن ملک شما را از بلاها و تصادفات حفظ می کند.»
اینکه می بینید در برخی تصادفات برخی جانشان محفوظ می ماند در حالی که به نفر کناری آنها آسیب وارد می شود، دلیلش این است که آن شخص محفوظ مانده، در مسرت اهل ایمان نقش داشته است.
✅ وقتی یک فرد مومنی را خوشحال کنی خداوند به وقتش جبران می کند و در بلاها حفظت می کند.
‼️نکته: کمک کردن نوعاً پول دادن نیست، مواردی غیر از کمک مالی هست برای کسانی که توانایی کمک مالی ندارند. مثل کمک فکری، کمک بدنی، رفع غم و غصه از مومن از طریق گوش کردن به درد دلهایش، وساطت و شفاعت بین دو نفر به ویژه در امر ازدواج، اگر هیچ کاری هم نمی توانی انجام دهی، در حق برادر مومنت دعا کن، احترامش بکن، زمان قرض دادنش را به تعویق بینداز، بی مسکن را اسکان بده، کسی که آرزوی زیارت مشهد و اماکن زیارتی دارد را راهی زیارت کن، از بیماران عیادت کردن، آزاد کردن زندانی، ساختن صدقه جاریه، مدرسه، مسجد و ...
✅ و اگر به عنوان یک منتظر هیچ کاری هم نمی توانی انجام دهی دیگران را ناراحت نکن تا امام زمانت را ناراحت نکرده باشی .
🍃 بر چهره دلگشای مهدی عج صلوات🍃
#حی_علی_بُکاءُ_فی_ماتم_الحسین علیه السلام
#عقاید #امام_حسین علیه السلام #شعائر
💥شیخ الإسلام علّامه مجلسی(رحمت الله علیه):
📝إبن قولویه و إبن شهر آشوب و دیگران از حضرت صادق(علیه السّلام) روایت کرده اند که جناب علی بن الحسین(علیهما السّلام) بر پدر بزرگوارش بیست سال - به روایتی چهل سال - گریست،و هرگاه طعامی نزد او حاضر میکردند میگریست،چون آبی به نزد او میآوردند آن قدر میگریست که آن آب را مضاعف(مضاف) میکرد،پس یکی از غلامان آن جناب گفت: فدای تو شوم یا بن رسول الله! میترسم که تو خود را هلاک کنی و گناهکار شوی! حضرت فرمود: «إنما أَشْکُوا بَثِّي وَ حُزنِي إِلَی اللهِ وَ أَعلَمُ مِنَ اللهِ ما لا تَعلَمُونَ» یعنی: شکایت میکنم درد و اندوه خود را به خدا،و من میدانم از خدا آنچه شما نمی دانید. پس فرمود: هیچ وقت به خاطر نمی آورم کشته شدنِ فرزندان فاطمه(علیها السلام) را مگر آنکه گریه در گلوی من میگیرد! (۱)
★به روایت دیگر فرمود: چون نگریم و حال آنکه پدر مرا منع کردند از آبی که وحشیان و درندگان میخورند،و با لب تشنه او را شهید کردند؟!
* به روایت دیگر به آن جناب گفتند که: آن قدر میگریی که نفس خود را خواهی کشت! حضرت فرمود: نفس خود را در روز اوّل کشته ام و بر او میگریم! (۲)
📚منابع ؛(۱) کامل الزیارات؛ص۱۰۷ و المناقب؛ج۴ص۱۷۹
(۲)المناقب؛ج۴ص۱۸۰
📓جلاء العیون(نشر سرور)؛ص۸۳۶-۸۳۷
( ادامه دارد ان شاءالله...)
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر در برابر لشکرهای شياطين بایستی و شک نکنی، معجزه کردهای
🌟🌟💫حکایت جالب و سوزناک نبش قبر حضرت رقیه( سلام الله علیها )💫🌟🌟
علامه ملاّ محمّد هاشم خراساني: عالم جليل شيخ محمّد علي شامي كه از جمله علماي نجف اشرف بود به حقير فرمود: جدّ مادريِ من، جناب آقا سيّد ابراهيم دمشقي كه نَسَبش به سيّد مرتضي علم الهدي منتهي ميشد و سن شريفش بيش از۹۰ سال بود، سه دختر داشت و اولاد پسر نداشت. در سال۱۲۴۲هجری شمسی، شبي دختر بزرگ ايشان حضرت رقيّه دختر امام حسين (علیه السلام) را در خواب ديد كه به ايشان فرمودند: به پدرت بگو كه به والي بگويد ميان لحد و جسد من آب افتاده و بدن من در اذّيت است، بيايد قبر و لحد مرا تعمير كند.دختر به سيّد عرض كرد، ولي سيّد از ترس اهل تسنّن، به خواب اعتنا ننمود. شب دوّم دختر وسطيِ سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، و پدر ترتيب اثري نداد. شب سوّم دختر كوچك سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، باز هم پدر ترتيب اثري نداد. شب چهارم خودِ سيّد، حضرت رقيّه (سلام الله عليها) را در خواب ديد كه به طريق عتاب فرمودند: چرا والي را خبردار نكردي؟!
سيّد بيدار شد، صبح نزد واليِ شام رفت و خوابش را گفت. والي به علما و صلحاي شام از شيعه و سنّي امر كرد كه غسل كنند و لباسهاي پاكيزه بپوشند، به دست هر كس كه قفل وروديِ حرم مطهّر باز شد، همان كس برود و قبر مقدّس او را نبش كند و پيکر را بيرون آورد تا قبر را تعمير كنند.صلحا و بزرگان از شيعه و سنّي در كمال آداب غسل كردند و لباس پاكيزه پوشيدند. قفل به دست هيچ كس باز نشد مگر به دست خود مرحوم سيّد. وقتي ميان حرم آمدند، كلنگ هيچ كدام بر زمين اثر نكرد، مگر به دست سيّد ابراهيم.
حرم را قُرق كردند و لحد را شكافتند. ديدند بدن نازنين حضرت رقيه (سلامالله عليها) ميان لحد و كفن صحيح و سالم است، اما آب زيادي ميان لحد جمع شده است.سيّد در قبر رفت و همين كه خشت بالاي سر را برداشت، سيد افتاد. زير بغلش را گرفتند، هي ميگفت: اي واي بر من...واي بر من... به ما گفته بودند كه يزيد (لعنت الله عليه) زن غسّاله و كفن فرستاده ولي اکنون فهميدم دروغ بوده، چون دختر با پيراهن خودش دفن شده. من بدن را منتقل نميكنم، ميترسم بدن را منتقل كنم و ديگر به عنوان "رقيّه بنت الحسين" شناخته نشود و من نتوانم جواب بدهم.سيّد، بدن شريف را از ميان لحد بيرون آورد و بر روي زانوي خود نهاد و سه روز بدين گونه بالاي زانوي خود نگه داشت و گريه ميكرد تا اينكه قبر را تعمير كردند.وقت نماز كه مي شد، سيّد بدن حضرت را بالاي جايي پاكيزه ميگذاشت. پس از فراغت از نماز بدن مطهر را برميداشت و بر زانو مينهاد، تا اينكه بعد از سه روز که کار تعمیر قبر به اتمام رسید، سيد بدن را دفن كرد. وقتي خواست بدن را دفن كند دعا كرد كه خداوند پسري به او عطا فرمايد. دعاي سيّد به اجابت رسيد و در سن پيري خداوند پسري به او لطف فرمود که نام او را سيّد مصطفي گذاشت.آنگاه والي واقعه را به سلطان عبدالحميد عثماني نوشت؛ او هم توليت زينبيّه و مرقد شريف حضرت رقيّه و امّ كلثوم و سكينه را به سيد ابراهيم واگذار کرد. پس از درگذشت سيّد ابراهيم، توليت آن مشاهد مشرفه به پسرش سيّد مصطفي و بعد از او به فرزندش سيّد عبّاس رسيد. { منبع: کتاب دویست داستان ازکرامات و مصائب حضرت رقیه (سلام الله علیها) }
حاتم كه زِ جود شهرتي پيدا كرد * تا بر تو رسيد، سفره اش را تا كرد
قربان دو دست كوچكت بي بي جان * كز مشكل خلق، گره هاي بزرگي واكرد
#خوش_اخلاقی
🍃🍂 زن بد زبان و بداخلاق🍃🍂
🖊هر ڪس با ایمان《سوره زخرف》را
بنویسد و به آب بشوید و به زن بد زبان
دهند شیرین زبان و خوش ڪردار گردد
📚 خواص آیات قرآن کریم ۱۴۸
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
💠 امور شش گانهای که موجب شگفتی سلمان فارسی شده است
🔹عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: قَالَ سَلْمَانُ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ عَجِبْتُ بِسِتِّ ثَلَاثٌ أَضْحَكَتْنِي وَ ثَلَاثٌ أَبْكَتْنِي فَأَمَّا الَّتِي أَبْكَتْنِي فَفِرَاقُ الْأَحِبَّةِ مُحَمَّدٍ وَ حِزْبِهِ وَ هَوْلُ الْمُطَّلَعِ وَ الْوُقُوفُ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَمَّا الَّتِي أَضْحَكَتْنِي فَطَالِبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ وَ غَافِلٌ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ وَ ضَاحِكٌ مِلْءَ فِيهِ لَا يَدْرِي أَ رَضِيَ اللَّهُ أَمْ سَخِطَ.
🔸 امام صادق(ع) فرمود: سلمان رحمة الله علیه گفت:
از شش چیز در شگفتم که سه چیز آن مرا میگریاند و سه چیز میخنداند؛
🔻اما آنچه مرا میگریاند عبارتند از:
◽️جدایی از دوستانم که محمد و یاران او هستند،
◽️ترس از قیامت
◽️ایستادن در پیشگاه خدای عزوجل هستند
🔻اما سه چیز که مرا می خنداند عبارتند از:
◽️کسی که درپی دنیا است در حالی که مرگ در پی او است
◽️غافلی که [خداوند] از او غافل نیست
◽️کسی که به پری دهان میخندد و نمیداند خداوند از او راضی است یا خشمگین.
📚 خصال شیخ صدوق، ج1، ص326
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
#كوتاهى_درعمل :
❣على (ع) مىفرمايد:
✨ «مَنْ قَصَّرَ فى العَمَلِ اُبْتُلِىَ بِالْهَمِّ
♨️هر كه در عمل كوتاهى كند به اندوه گرفتار آيد.»
💠برخى گمان مىكنند با اظهار فقر و ندارى، و عجز و لابه نزد ديگران، مىتوانند مشكل خود را برطرف نمايند در حالى كه در اين گونه موارد نه تنها گِرِهى از كارشان گشوده نمىشود بلكه از قدر و منزلتشان كاسته شده و به فقر و فلاكت بيشترى براى آن دچار مىگردند
از اينرو در روايات تأكيد فراوان شده است كه قدر فرصتهاى زندگى را بدانيد و از لحظات و دقايق آن به بهترين وجه بهره ببريد.
امام على (ع) مىفرمايد:
✨«بادِرِ الْفُرْصَهَ قَبْلَ أنْ تَكُونَ غُصَّه
♨️فرصت را قبل از آنكه به اندوه تبديل شود، درياب.»
📚نهج البلاغه
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
✍امام علی(علیه السلام) فرموند:
✅اگر سه چیز را در زندگیتان اصلاح کنید ,خداوند سه چیز دیگر را برای شما اصلاح میکند:
❶باطنت را اصلاح کن خداوند ظاهرت
را اصلاح میکند و خوبی ات را سر زبانها
می اندازد .
❷رابطه ات را با خدا اصلاح کن ,
خداوند رابطه ات را با مردم اصلاح
میکند و باعث احترام خلق به تو میشود .
❸آخرتت را اصلاح کن ,
خداوند امر دنیای تو را اصلاح میکند.
📚خصال شیخ صدوق
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 خداوند شما را در وسط روز روشن محشور خواهد کرد
🏞 خلاصه قسمت برنامه دروب الرجاء
#دوشنبه ۲۵ تموز ۲۰۲۲
📣 یگانه منادی بر فراز دمشق دکتر ابوعلی شیبانی
2022/7/25 -- ۱۴۰۱/۵/۳
#قسمت_اول
---------------------------------------------------
🔰 آرشیو برنامه دروب الرجاء کلیپی از شیخ طارق یوسف [مصری] پخش نمود که در آن فضایح و رسواییهای عمرو بن عاص و معاویه لعنهما الله را بخاطر مشاجرهای که بین آن دو طی دورهای که بر مصر سیطره داشت بیان کرد که فضایحی بین آنها از طریق این مشاجره رخ داد.. و منادی در توضیح این کلیپ گفت: نگاه کنید ای مردم! اگر این تلویزیون و اینترنت و شبکههای اجتماعی با انواع و اسامی مختلفشان نبودند اینها خارج نمیشدند تا صدایشان را سر دهند و بت ها را یکی پس از دیگری بشکنند. بعد از اینکه شیعه نماها سکوت کردند و خدایانشان آنها را لال نمودند، مردمی از اهل سنت خارج شدند و نقاب از چهره آنها برداشتند و آلودگی آنها را آشکار ساختند و ندای امام مهدی و ولایت علی را سر دادند و کسانی که حق محمد را غصب کردند، لعنت نمودند و با علی صله برقرار کردند..
🔰 یک نفر شیعه خیلی متدین هنگامی که به حرم امام حسین می رسید بر سرش میزد و البته نخست وزیر بود درحالیکه بر حسب گزارش کانال الجزیره او اولین کسی بود که به تلآویو رفت!! همچنین یک معمم شیعه سطح بالا، او هم به تلآویو رفت!! و این به عهده راوی یعنی شبکه الجزیره.. اما با چه کسی دیدار کرد؟!! من بطور مثال میگویم، مثلاً آلوسی.. این فرد دروغ نمی گوید.. این فرد [خیلی رک و پوست کنده] می گوید: من رفتم!! بسیار خب، هنگامی که به فرودگاه بغداد بازگشت و گذرنامه او با مهر تلآویو مهر خورده بود هیچ احدی جلوی او را نگرفت تا از او بپرسد چرا!؟ هنگامی که منافع آنها مورد ضربه قرار بگیرد، طرف تبدیل به جاسوس و مزدور میشود و اگر منافع مورد ضربه قرار نگیرد آن شخص آقایِ آقایان و سیدِ سادات میشود!! مثلاً [آلوسی] می گوید من سال ۲۰۰۴ رفتم و در مقابل خودم بسیاری از معممان شیعه را آنجا دیدم و یکی از آن معممین رئیس فلان جریان بود، همچنین فلان الفلانی را دیدم ولی نام او را ذکر نکرد، ولی من او را میشناسم، زیرا گفت نخست وزیر بود و پزشکی می خواند!! خب حالا آیا او پدر من بود؟! [یعنی خیلی واضح است که این مشخصات چه کسی است]
🔰 مجلس محترم نمایندگان، این بزرگواران تصمیمی مبنی بر زیارت از اماکن مقدسه در اسرائیل گرفتند!!! آیا به بخت و بهرهی عقل شما این کار تطبیع و سازش با اسرائیل محسوب نمیشود یا میشود!؟ هنگامی که این تصمیمگیری را دانستم، گفتم این همان تصمیمی است که به سازش و عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت می کند.. چیزی برای مردم ظاهر کردند و سیاههای که همه احزاب بدون استثناء آن را امضا کردند و نکته دیگر اینکه همه اینها تصاویر و ویدیوهایی لو رفته از آنها نزد شخصی حقیقی یافت میشود که من او را می شناسم، اما شخصی که "علی فاضل" ذکر شد، این شخص چیزی نیست جز یک ابزاری [برای در امان ماندن افراد پشت پرده].. بنابراین دین کجاست و علی بن ابی طالب کجاست؟
🔰 یکی از این رفتگان به اسرائیل، ایران او را تنگاتنگ در آغوش می گیرد و از سر تا پاهایش او را غرق بوسه میکند!! پس سازمان امنیت و اطلاعات شما کجا رفت ای ایرانیها؟؟! از من ناراحت نشوید از شما خواهش می کنم، من طاقتی بر این کار ندارم، نه حزبی و نه حرکتی و نه جنبشی هست که از من حمایت کند، من فقط نزدم امام الحجة است.. دستهایم را بسویش بالا میبرم هرگاه که یکی از شما مرا آزار دهد، و او دنیا را زیر و رو می کند.. کسانی که به امارات رفتند آیا این اسرائیل نبود که با آنها هماهنگی برقرار کرد قبل از اینکه بروند؟! برای چه او را اخراج نمیکنید قبل از اینکه به امارات برود؟!
🔰 رئیس سابق مجلس نمایندگان محمود المشهدانی بر ما ظاهر میشود و میگوید که اطلاعات عراق به نفع اطلاعات آمریکا (سیا) کار می کند! بنابراین آقایی و استقلال عراق کجا رفت؟؟ آیا به اعتقاد شما این آقایی فقط با خارج کردن یک سرباز آمریکایی است؟! هرگز! اکثر کشورها در آنها سربازان آمریکایی وجود دارند.. فرض بر این است که قوه قضائیه به طلب امثال آلوسی بفرستد و از او سوال کند که چه کسی را در تل آویو دیده است؟! علیرغم اینکه من اذعان دارم که قوه قضائیه عراق موقر و بزرگ است و هیچ کس نمی تواند حتی گرد و غباری بر پای آن قرار دهد!
ادامه دارد 👇
❇️🌤❇️
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 خداوند شما را در وسط روز روشن محشور خواهد کرد
🏞 خلاصه قسمت برنامه دروب الرجاء
#دوشنبه ۲۵ تموز ۲۰۲۲
📣 یگانه منادی بر فراز دمشق دکتر ابوعلی شیبانی
2022/7/25 -- ۱۴۰۱/۵/۳
#قسمت_دوم
---------------------------------------------------
🔰 طبعاً این کسی که به اسرائیل رفت کتابی بزرگ تالیف کرده است و شخصی را دائماً با خود در اجتماعاتش قرار داده است که اسم او عباس و متخصص در تهیه قهوه برای اوست!! بنابراین ما تمام شدیم.. آیا اینها از فاطمه زهرا دفاع می کنند؟!! اینها دین را دستمایهای برای رسیدن به اهداف پوسیدهشان کردند، همهشان بدون استثناء.. کسانی که در بریتانیا نشستند و سردسته آن ها همان نخست وزیری بود که [آلوسی] او را بعنوان مثال با تصریحاتش قصد کرده بود و اولین شرط آنها در بریتانیا سازش با اسرائیل بود!
🔰 خدایا بر امام مهدی فرمانده و رب و اِله صلوات فرست، بعد از این خواهید دانست هنگامی که میگویم (اِله) یعنی من صادق هستم و بر دلیل آشکاری از امرم هستم که این را میگویم، زیرا آن روز، روزِ زینت است.. اولین روزی که در تلویزیون در کانال شهرزاد خارج شدم، پیرامون من [در تلویزیونها و شبکههای مختلف اجتماعی] جادوگران و دجالان بسیاری از هر صنفی بودند، زیرا آنها پول میخواستند، اما من از همان روز خارج شدم و گفتم که روزِ زینت نزدیک است و اکنون به شما می گویم که به فاصله دو کمان یا کمتر رسیده است و خداوند در ضحی یعنی در وسط روز روشن شما را محشور خواهد کرد! امام در شب خارج نمیشود بلکه در ساعت ۱۱ ظهر [همزمان با اذان ظهر واقعی] خارج می شود و اذان سر میدهد و با مردمش تکبیر میگوید، پس صدای او کوهها را می لرزاند و ارکان ظلم و تجاوز و طغیان را ویران می کند و برای شما تبیانی از آیات قرآن یکی پس از دیگری میآورد..
🔰 امام به سوی شما می آید [با این بیان که]: من پسر دختر رسول خدا هستم من همان کسی هستم که شما او را عمداً غایب کردید، من همان کسی هستم که میخواهید او را بکشید، من همانم که.. من همانم که.. من همانم که این چیزی که در مقابل شماست را آوردم تا با شما محاجه کنم.. اموال ما را به حرام خوردید و ما را لیچار بار کردید و ما را تکه تکه در زمین پراکنده کردید تا از پسمانده غذایتان استفاده کنیم در حالی که شما تمام حق ما را غصب کردید، چه بسیار زنان علویه و ساداتی که دختران رسول خدا بودند اما از گرسنگی مردند! چه بسیار اطفال رسول خدا که آواره و عریان بودند در حالی که شما بر حریر و ابریشم در خواب بودید، خدا رویهای شما را سیاه کند! خانه های بلندمرتبه خود را بر روی خونهای ما ساختید و همچنان حکومت میکنید!! و باز هم میخواهید که ما را به قتل برسانید؟! خدا چهره های سیاه شما را زشت و قبیح گرداند!
🔰 سپس به آنها شروع خواهد کرد، نه با شمشیر، به خدا سوگند گردن همه آنها را خواهد زد، گردن زدنی معرکه! که آن را دیدم که چگونه شروع میشود و چگونه پایان مییابد و ان شاء الله و از خدا میخواهم که اهل سماوه و اهل دیوانیه و برخی از ناصریه و بصره کسانی که حسین را درک نکردند، اکنون حسین [زمانه] را درک کنند و من بر آگاهی از امرم هستم.. او همچنان در بین آنهاست و لشکر خود را در کوچه های کوفه همچون مسلم بن عقیل که آمد، آماده می سازد، اما این مرتبه عبیدالله بن زیاد نمی تواند به هانی بن عروه دست یابد!
❇️🌤❇️
آینه داران آفتاب
اولین یار: حر بن یزید ریاحی نماد توبه برای همیشه ی تاریخ
❗️از خاندان های معروف عراق و از بزرگان کوفه بودکه به درخواست ابن زیاد، برای مبارزه با حسین علیه السلام فراخوانده شد و به سرکردگی هزار سوار منصوب گشت.
🏛در منزل قصر بنی مقاتل یا شراف، راه را بر امام بست و مانع حرکت آن حضرت به سوی کوفه شد.
🌅صبح عاشورا به بهانه آب دادن اسب خویش، از اردوگاه عمر سعد جدا شد و به کاروان حسین علیه السلام و جبهه حق پیوست.
✳️"ادب" شاه کلید نجات انسان :
1️⃣در مقاتل آمده است که زمان روبرو شدن حربن یزید ریاحی با امام حسین علیه السلام هنگام نماز بود.به امام حسین علیه السلام عرض کرد: مامورم تا نگذاریم شما از اینجا بروید.
امام حسین علیه السلام فرمودندد : وقت نماز است تو برو با اصحابت نماز بخوان و من هم با اصحابم نماز می خوانم.
گفت: نه یابن رسول الله!من و اصحابم همه به شما اقتدا می کنیم.
❗️راه امام حسین علیه السلام را سد کرده است ولی می گوید من و لشگرم که سواره هستند به شما اقتدا می کنیم.
✅ ویژگی مهمی که در همه یزندگی حر بن یزید ریاحی به وضوح قابل رویت است ادب است.ادب حر سبب آزادگی و رستگاری وی شد.
🙏 جان ها فدای حرّ شهید و عقیده اش که آزاده وار از سر جان در جهان گذشت....
یا صاحب الزمان علیه السلام
آنکه اسیر تو شود حُر شود....
دعای حضرت یوسف برای نجات و خلاصی از چاه
و از آن جمله دعای حضرت یوسف در چاه – دعاى یوسف علیه السلام است در هنگامى که در چاه انداخته شد.
ابن طاوس علیه الرّحمه گوید که: ما به سندهاى خود روایت کرده شدیم تا به سعید بن هبه اللَّه راوندى و او در کتاب خود «قصص الأنبیاء علیهم السلام» به سندهاى خود ذکر نموده که در آن کتاب تا به حضرت ابا عبد اللَّه امام جعفر صادق علیه السلام ذکر نموده است آنکه فرمودند که: چون برادران یوسف او را در چاه انداختند، جبرئیل علیه السلام فرود آمد و گفت: اى پسر کى ترا به این چاه انداخت؟ یوسف گفت که: برادران من از جهت آنکه قرب و منزلت مرا در پیش پدر حسد بردند.
جبرئیل علیه السلام گفت: آیا مىخواهى که از این چاه بیرون روى؟ یوسف گفت که: اختیار این با خداى ابراهیم و اسحاق و یعقوب است. جبرئیل گفت بدرستى که خداى تعالى مىفرماید که این دعا را بخوان:
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِأَنَّ لَکَ الْحَمْدَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بَدِیعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً وَ تَرْزُقَنِی مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیْثُ لَا أَحْتَسِبُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
ابن طاوس گوید که: در مجلد پنجم از کتاب حلیه الاولیاء تصنیف ابو نعیم در حدیث خراسانى دیدم آنکه داود علیه السلام گفت: اى پروردگار من به چه جهت بنى اسرائیل هر گاه به ایشان اندوهى یا شدّتى و بلائى وارد مىشد، مىگفتند که: اى خداى ابراهیم و اسحق و یعقوب. پس جناب اقدس الهى به داود وحى فرستاد که از جهت آنکه من ابراهیم علیه السلام را میان تحصیل رضاء من و میان چیزى از امور دنیوى مخیّر نکردم، مگر و حال آنکه تحصیل رضاء مرا بر آن چیز اختیار نمود و اسحق براى من جان خود را بخشید و یعقوب را هر گاه او را به بلائى مبتلا ساختم پس به من در آن بلا بد گمان نشد و صبر نمود تا آنکه از او آن بلا را برطرف کردم.
دعاى حضرت یوسف علیه السلام در هنگامى که در چاه انداخته شده بود
که آن را به روایتى دیگر یافتم و ظاهر آن است که این هر دو دعا را خواندند و دعا این است:
یَا صَرِیخَ الْمُسْتَصْرِخِینَ وَ یَا غَوْثَ الْمُسْتَغِیثِینَ وَ یَا مُفَرِّجَ کُرَبِ الْمَکْرُوبِینَ قَدْ تَرَى مَکَانِی وَ تَعْرِفُ حَالِی وَ لَا یَخْفَى عَلَیْکَ شَیْءٌ مِنْ أَمْرِی .
مهج الدعوات و منهج العنایات ، سید بن طاووس الحسنی الحسینی قدس سرّه
*******************************