eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
29.3هزار عکس
29هزار ویدیو
673 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوباره تکرار می‌کنم خطری بسیار جدی در راهه هر روز هزاران هزار سنی سلفی وهابی آموزش دیدهٔ افغانی با طرح و‌ برنامه‌ وارد ایران میشن شاید فیلم های ورود اونها رو دیده باشید در برخی از آمارها در طی چند روز گذشته تعدادشون به‌میلیون رسیده اون هم طی یک هفته اوضاع خرابه هشدار جدیه ما در کشور گرفتار نفوذی های بهایی و یهودی هستیم منتظر حوادثی که این ها رقم میزنن باشید
💠 🔸 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: یقین آن است که به آن چه خداوند به تو نداده است، دیگرى را سرزنش نکنى. چون با حرص، روزی زیاد نمى شود و ناخشنودى کسی نسبت به خداوند، روزى را دور نمى سازد. 📚 شرح توحید صدوق/ص578 ✍🏼 بدبینی نسبت به خداوند، خصوصا درباره افرادی که از لحاظ ظاهری مقید نیستند، اما وضع مالی خوبی دارند، نشان عدم یقین به وجود رزاق است.
💠حدیث روز 💠 ✅ بدتر از گناه کردن چیست؟ 🌹 پیامبر اکرم (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم): چهار چیز در گناه، بدتر از خود گناه است: ۱. کوچک شمردن گناه ۲. افتخار کردن به گناه ۳. خوشحال بودن از انجام گناه ۴. تکرار گناه 📖 أرْبَعَةٌ فِي اَلذَّنْبِ شَرٌّ مِنَ اَلذَّنْبِ اَلاِسْتِحْقَارُ وَ اَلاِفْتِخَارُ وَ اَلاِسْتِبْشَارُ وَ اَلْإِصْرَارُ 📚 مستدرک الوسائل , جلد۱۱ , صفحه۳۶۷
▫️تلنگر 🔴اگر خداوند رزّاق است، پس چرا به همه رزق یکسان نمی‌‏دهد؟ 👈رزّاق بودن یکی از صفات خداوند است، یکی دیگر از صفات او حکیم بودن است. یکسان بودن رزق، امری حکیمانه نیست، بلکه باید تابع تلاش و کوشش انسان‌ها باشد.قرآن می‌‏فرماید: «فَامْشُوا فِی مَناکِبِها» (ملک،۱۵) از دامنه زمین بالا روید و رزق به دست آورید. «وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ» (جمعه،۱۰) به سراغ کسب و کار و فضل الهی بروید و داد و ستد کنید. 💢چنانکه نباید توقّع داشته باشیم معلّم به همه شاگردان نمرۀ یکسان بدهد، زیرا علاوه بر معلّم بودن و اختیار نمره دادن، حکیم نیز هست و باید میان شاگردان کوشا و بازیگوش، فرق بگذارد. •⊰❁⊱•
8.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬ویژه سالروز ازدواج حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) 🎙حجت الاسلام
امام زمان 023.mp3
1.65M
❌یه وقت فکر نکنی: چون امام زمانت توی غیبته، همه حقوقِ امام، از گردنِ تو ساقطه! نـــــــــــه✋ همین امروز راهی به سمتـــش باز کن: فردا خیـــلی دیــــــــره
امام زمان 024.mp3
6.88M
من اگر منتظــــرم؛ از چه نمــــردم بـــی تــ👈ــو؟ می گویند: منتظران، بهترینِ هر اُمَّتَند! 🔻مگر منتظران چگونه انسانهایی هستند؟
امام زمان 025.mp3
3.24M
کلــ🔑ــید ظهـــور، در دستان مـن و تـوست! 🔻با نشسـتنِ ما، با این پا و آن پا کردنِ ما، قفـــل ظهــور وا نمی شود. باید برخیزیم رفیــ🤝ــق!
اثبات سه سال سخت اقتصادی با این خبر که برای اوایل سال 2023 بود با این حساب در دومین سال سختی جهانی قرار گرفته ایم پیش‌بینی رئیس صندوق بین‌المللی برای ۲۰۲۳: یک سوم اقتصاد جهان سال سختی را در پیش دارند کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF)، روز یکشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، گفت: «سال جدید سخت‌تر از سالی خواهد بود که پشت سر گذاشتیم.» خانم جورجیوا پیش‌بینی کرد: «ما انتظار داریم یک سوم اقتصاد جهان در رکود باشد و در این میان، نیمی از اتحادیه اروپا نیز در سال آینده دچار رکود خواهد شد.» او خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا مصمم به قطع وابستگی خود به انرژی روسیه است و برای تحقق این هدف، با شرایط دشوار زمستان امسال که با افزایش قیمت انرژی همراه بود، کنار آمد. رئیس صندوق بین‌المللی پول سپس هشدار داد که چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، شروع سختی را در سال ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد. او افزود: «چند ماه آینده، برای چین سخت خواهد بود، و این دشواری تاثیر منفی بر رشد چین، منطقه و جهانی خواهد گذاشت.»
آخرالزمان در روایت‌های اسلامی ؛ روزگار قحطی و گرسنگی مرحوم استاد محمدرضا حکیمی، دانشمندی که به‌تازگی ایشان را در بلیّۀ کرونا از دست دادیم، در کتاب ارزشمند «خورشید مغرب»، نکتۀ مهمی را دربارۀ روایت‌ها و حدیث‌های مرتبط با حوادث آخرالزّمان و احوال مردمانِ عالَم در آستانۀ ظهور حضرت منجی (عج)، گوشزد کرده است. استاد حکیمی یادآور شده که «بسیاری از علائم آخرالزمان که در احادیث ذکر شده است، اکنون سال‌ها است که پدیدار گشته است و همواره پدیدار می‌گردد. این علایم و پیشگویی‌های عجیب و صحیح، بسیاری دربارۀ حوادث و احوالی است که در بستر زمان، از مدت‌ها پیش از ظهور به پدیدارگشتن آغاز می‌کند و هر یکی پس از دیگری و با زمینه‌ای، تحقق می‌یابد... در این احادیث، احوال آخرالزمان و چگونه‌شدنِ مردمان، از سده ها پیش چنان به‌روشنی و وضوح شرح داده شده است که گویی گویندگانِ این سخنان، آینده را در آینه‌ای بسیار صاف و روشن می‌دیده‌اند: چگونگی حالات مردم، اخلاق و معاشرت، گناه و تباهی، پوشش و سلوک، وضع مردان و زنان و کودکان، زندگی و وسایل و ارتباطات، وضع تبلیغات و مطبوعات، حکومت‌ها و نظام‌ها و ده‌ها مسالۀ دیگر. این امور که می‌توان آنها را از علایم عامۀ ظهور به‌شمار داشت، بسیاری در این پنجاه سال اخیر، [۱] به وقوع پیوسته است...؛ و وقوع همین وقایع، انسان بصیر را نسبت به دیگر علایم و حوادث هشیار می‌کند و مؤمن می‌سازد و او را به مراقبت و پرهیز می‌خواند و به آمادگی و توجه سوق می‌دهد». [۲] پیش از این و در بخش‌های نخست و دوم از سلسله نوشته‌های «از آخرالزمان» اشاره شد که فاصلۀ زمانی روزگار پیغامبر اکرم (ص) تا برپایی قیامت را به‌طور کلی «آخرالزمان» گویند؛ اما در احادیث و روایت‌های اسلامی به‌طور ویژه آخرالزمان به دو مقطع زمانی اطلاق شده است: آستانۀ ظهور منجی موعود (عج) و آستانۀ برپایی قیامت. ویژگی‌ها و نشانه‌هایی هم که در کلام معصومان(عج) برای آخرالزمان بیان شده، اغلب دربارۀ همین دو مقطع، به‌ویژه جهانِ در آستانۀ ظهور است. در سومین شماره از این نوشته‌ها، به معرفی و بررسی گوشه‌ای از اوضاع اقتصادی و معیشتِ مردمان در آخرالزمان، آن‌گونه که در روایت‌های معصومان (ع) پیش‌بینی شده، پرداخته شده است. قحطی‌ها و گرانی‌های آخرالزمانی برخی از نشانه‌ها و ویژگی‌هایی که در روایت‌های معصومان (ع) برای آخرالزمان وعده داده شده است، به اوضاع اقتصادی جوامع انسانی در آن روزگارِ پُرآشوب اشاره دارد. آنچه از این دست روایت‌ها برمی‌آید، این است که جهان در آخرالزمانِ در آستانۀ ظهورِ حضرت موعود (عج) در ناآرامی و سختی گرفتار خواهد بود و طبیعی است که وضعیت اقتصادی جوامع نیز از این سختی برکنار نباشد. طبقِ وعده‌هایی که در کلام حضرات آل الله (ع) دربارۀ آخرالزمان بیان شده است، دگرگونی‌های طبیعت، نقشی مهم در شکنندگی و تباهی اوضاع اقتصادی مردم آخرالزمان دارد. به‌مَثَل حضرت امیرالمؤمنین(ع) در روایتی از این خبر داده‌اند که پیش از ظهور حضرت منجی (عج) ملخ‌هایی سرخ‌رنگ، درست به رنگ خون، هم در وقت معمول (زمان نزدیک به برداشت محصولات کشاورزی) و هم در غیر زمانِ معمول (در زمانی غیر از فصل برداشت)، فراوان خواهد شد. [۳] بدیهی است که هجومِ انبوه آفت خسارت‌باری همچون ملخ، به‌شدت می‌تواند به محصولات کشاورزی آسیب برساند و میزانِ تولیدِ غذای آدمیان را کاهش دهد؛ و آن‌گاه که گندم و جو و ذرت و دیگر غلّات آسیب ببیند و کاهش یابد، نرخ آن‌ها در بازار روز به‌روز افزایش خواهد یافت و افزونیِ روزافزون نرخ و کمبودِ مستمرِ غذا، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز بروز قحطی. جالب اینکه وعدۀ بروز قحطی‌ها و گرانی‌های آخرالزّمانی را نیز می‌توان در کلام معصومان (ع) دید.
امام جعفر صادق (ع) در روایتی که شیخ طوسی (ره) آن را در کتاب «الغیبة» نقل کرده، فرموده‌اند که «در پیشاپیش ظهور قائم (عج) آن‌چنان قحطی به‌وجود می‌آید که خرمای نرسیده بالای درخت خورده می‌شود». امام جعفر صادق (ع) در روایتی که شیخ طوسی (ره) آن را در کتاب «الغیبة» نقل کرده، فرموده‌اند که «در پیشاپیش ظهور قائم (عج) آن‌چنان قحطی به‌وجود می‌آید که خرمای نرسیده بالای درخت خورده می‌شود».[۴] حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز در حدیثی که به توصیف «دجّال» و شرایط پیدایشش در آخرالزمان پرداخته‌اند، از وقوع قحطی بسیار شدیدی در زمان ظهور دجّال خبر داده‌اند. [۵] بارش باران‌هایی که سبب رویش گیاهانِ بیشتر نخواهد شد، نیز از دیگر نشانه‌هایی است که در روایت‌های اسلامی برای دربارۀ آخرالزمان بیان شده است. در زمان حضرت خاتم الانبیا (ص)، روزی آن حضرت مشغول خواندن خطبه بودند که مردی از ایشان، زمان برپایی قیامت را می‌پرسد. حضرت (ص) در پاسخِ او می‌فرمایند که زمان قیامت را جز خداوند متعال نداند؛ اما قیامت برپا نخواهد شد تا نشانه‌هایی روی دهد. نشانه‌هایی که حضرت پیغامبر (ص) برشمرده‌اند، اغلب جزو بلاهایی است که دامنگیر مردم آخرالزمان خواهد شد؛ رویدادهایی چون خون‌ریزی‌های بسیار، رواج گناهانِ گوناگون و غربتِ دین و دین‌داران و نیز پدیده‌هایی چون ظهور حضرت عیسی (ع) و آمدن دجّال و خروج یأجوج و مأجوج. در ضمنِ بیان این نشانه‌ها، حضرت (ص) این را هم فرموده‌اند که در آن هنگام «باران بسیار می‌بارد، اما گیاهان و نباتات کم می‌رویند». [۶] البته باید توجه داشت که با ظهور حضرت منجی (عج) دنیایی که از ستم و گناه پُر شده است، رنگِ امن و آسایش خواهد دید و پس از برپایی حکومتِ عدل جهانی و رسیدن طعم شیرین حکومتِ الهی به کامِ مردمان است که قیامت کبری برپاخواهد شد. از این‌روی، بسیاری از نشانه‌هایی که حضرت رسول اکرم (ص) در این روایت برشمرده‌اند، ازجمله همین باران‌های کم‌ثمر، به آخرالزمان در مقطع آستانۀ ظهور حضرت موعود (عج) بازمی‌گردد. امام جعفر صادق (ع) نیز در حدیثی فرموده‌اند که «قبل از قیام حضرت قائم (عج) باران مفصّلی خواهد بارید و میوه‌ها را در درخت فاسد خواهد کرد؛ شما در این هنگام مردّد نشوید و در انتظار باشید». [۷] گرسنگی‌های آخرالزمان: آزمایشی الهی شیخ مفید (ره) در کتاب «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» حدیثی را از حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق (ع) آورده است که در آن، حضرت (ع) ضمنِ اینکه به گوشه‌ای از اوضاع اقتصادیِ جامعه و مردمانِ در آستانۀ ظهور حضرت منجی (عج) اشاره کرده‌اند، سختی‌ها و تنگی‌های معیشت در آن روزگار را آزمایشی الهی برای مردم معرفی کرده‌اند. صاحب «الارشاد» روایت را چنین نقل کرده است: «محمد بن مسلم گوید: شنیدم امام صادق، علیه‌السلام، می‌فرمود: همانا پیش از آمدنِ حضرت قائم، علیه‌السلام، از جانب خداوند آزمایشی است. عرض کردم: قربانت گردم، آن [آزمایش] چیست؟ امام علیه‌السلام، این آیه را خواند: «هرآینه بیازماییم شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کاهش‌دادنِ مال‌ها و جان‌ها و میوه‌ها؛ و مژده دِه به صبرکنندگان» (سورۀ بقره، آیۀ ۱۵۵). آن‌گاه فرمود: ترس، از سلاطینِ بنی‌فلان (بنی‌عباس) [است]؛ و گرسنگی، به‌واسطۀ گرانی نرخ‌ها [است]؛ و کاهش مال، به‌وسیلۀ کسادی وضع تجارت و بازار و کمی سود [خواهد بود]؛ و کاهش جان‌ها، به مرگ‌های عمومی و سریع؛ و کاهش محصول، به کمی غلّه و زراعت و بی‌برکتی میوه‌ها [بازمی‌گردد]. سپس فرمود: و مژده ده به صبرکنندگان در آن هنگام به اینکه به‌زودی حضرت قائم، علیه‌السلام، خروج کند». [۸]