🔴 اثر دوست داشتنِ امیرالمؤمنین در عالم قبر و برزخ
🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه وآله:
آگاه باشید! هرکس علی علیه السلام را دوست بِدارد، خداوند سکرات مرگ را بر او آسان میسازد و قبرش را باغی از باغهای بهشت قرار میدهد.
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ:
أَلاَ وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً هَوَّنَ اَللَّهُ عَلَيْهِ سَكَرَاتِ اَلْمَوْتِ وَ جَعَلَ قَبْرَهُ رَوْضَةً مِنْ رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ.
📗بحار الأنوار، ج ۷، ص ۲۲۱
📗بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۱۱۴
📗تفسير کنز الدقائق، ج۱۴، ص۵۱۸
📗تأويل الآيات، ج ۱، ص ۸۲۴
📗بشارة المصطفی، ص ۳۶
📗فضائل الشیعة، ص ۳
📗مائة منقبة، ص ۶۴...
🔴 در قبر از ولايت ما اهل بيت سؤال میشود
🌕 امام صادق عليه السلام فرمودند:
از ميّت در قبرش از پنج چيز سؤال مىشود: نماز، زكات، حجّ، روزه و ولايت و دوستى او نسبت به ما اهل بيت.
ولايت از گوشۀ قبر به آن چهار چيز مىگويد: هر نقصی در شما باشد، کامل کردن آن بر عهده من است.
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: يُسْأَلُ اَلْمَيِّتُ فِي قَبْرِهِ عَنْ خَمْسٍ عَنْ صَلاَتِهِ وَ زَكَاتِهِ وَ حَجِّهِ وَ صِيَامِهِ وَ وَلاَيَتِهِ إِيَّانَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَتَقُولُ اَلْوَلاَيَةُ مِنْ جَانِبِ اَلْقَبْرِ لِلْأَرْبَعِ مَا دَخَلَ فِيكُنَّ مِنْ نَقْصٍ فَعَلَيَّ تَمَامُهُ.
📗الکافی، ج ۳، ص ۲۴۱
📗الوافی، ج ۲۵، ص ۶۲۱
📗بحار الأنوار، ج ۶، ص ۲۶۵...
🔴 در حکومت امام مهدی مردم مانند شاه زندگی میکنند
وَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَيَعِيشُ إِذْ ذَاكَ مُلُوكٌ نَاعِمِينَ.
🌕 امیرالمومنین علی علیه السلام در ضمن حالات سلطنت حضرت مهدی عجل ﷲ فرجه فرمودند:
قسم به آن خداوندی که دانه را شکافت و جان را آفرید که در آن زمان مردم پادشاهوار، آسوده و در ناز و نعمت زندگی میکنند.
📗تفسير البرهان، ج ۳، ص ۵۰۶
📗تفسير نور الثقلين، ج ۳، ص ۱۳۹
📗تفسير العیاشی، ج ۲، ص ۲۸۲
🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله نیز در توصیف بهشت دنیای ظهور میفرمایند: امّت من در زمان مهدی، چنان غرق در نعمت میشوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته است؛ زندگی در زمان او آنچنان خوشایند و سُرورآفرین است که زندهها آرزو میکنند که ای کاش مردگانشان زنده بودند و آن عدالت و آرامش را مشاهده میکردند؛ و میدیدند که خداوند چگونه برکات خود را بر اهل زمین نازل کرده است.
📗بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳
✅ آشنا نمودن مردم با ویژگیهای عصر پُر شكوهِ ظهور، سبب ایجاد شوق و رغبت در آنان برای مداومت بر دعای فرج و تمنای قلبی ظهور است که کلید نجات خواهد بود!...
🔴 پرسش و پاسخ
⭕️ سوال کاربر:
اگر ان شاءالله امام زمان ظهور کنند از کجا و چطور ایشان را بشناسیم؟ آیا باید صبر کنیم پنج تا نشانه اصلی رخ بده بعد به حضرت بپیوندیم؟ پنج تا نشانه ظهور چیست؟ چند وقت بعد از حرکت سفیانی باید حرکت خود را بسوی امام آغاز کنیم؟
🌕 پاسخ:
➖ ما صاحبمان را با صیحه آسمانی جهانی خواهیم شناخت: ...و به یعرف صاحب هذالامر؛ یعنی به واسطه این صیحه صاحب این امر شناخته میشود؛ اما شناخت چهره به چهره امام برای همه بعد از خروج ایشان اتفاق میاُفتد.
➖ نشانههای حتمی پنج نشانه مشهور است:
❶: خروج سفیانی از شام با پرچم سرخ
❷: قیام یمانی از یمن با پرچم سفید
❸: وقوع صیحه آسمانی در شب ۲۳ ماه رمضان؛ شب جمعه
❹: خسف بیداء (فرو رفتن لشکر سفیانی در بیابانی بین مکّه و مدینه)
❺: قتل نفس زکیّه (کشته شدن سیّد محمّد در میان رُکن و مقام)
خروج سفیانی و خروج یمانی قبل از ظهور خواهد بود
صیحه آسمانی جهانی مقارن با ظهور
قتل نفس زکیّه و خسف بیداء بعد از ظهور و قبل از خروج امام از مکّه اتفاق میاُفتد.
➖ زمانیکه سفیانی به عراق تاخت، هرکس که میتواند خودش را به مکّه یا مدینه برساند.
🔴 در آخرالزمان چه کسانی هلاک میشوند و چه کسانی اهل نجات خواهند بود؟
هَلَكَ أَصْحَابُ اَلْمَحَاضِيرِ وَ نَجَا اَلْمُقَرَّبُونَ.
🌕 امام باقر علیه السلام فرمودند:
اصحاب محاضير (اسبان تندرو؛ یعنی کسانی که در مورد ظهور شتاب میکنند، صبر ندارند) هلاک میشوند؛
و مقرّبون (کسانی که فرج را نزديک مىشمارند و بدون تزلزل و شتاب انتظار آن روز را میکشند) نجات مییابند.
📗الغيبة (للنعمانی)، ب ۱۱، ح ۱٠
🔴 راز صلوات و ارتباط آن با عالم ذرّ
🌕 امام موسی کاظم از پدر بزرگوارش علیهماالسلام روایت نموده که فرمودند:
هرکس بر پیامبر صلی ﷲ علیه و آله صلوات بفرستد، معنایش این است که من، بر همان پیمان و عهدی هستم که خداوند در عالم ذرّ از من گرفت، آنگاه که فرمود: «آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: بله!» (اعراف/۱۷۲)
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ.
عَنْ عَيَّاشِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ قَالَ: مَنْ صَلَّى عَلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَمَعْنَاهُ أَنِّي أَنَا عَلَى اَلْمِيثَاقِ وَ اَلْوَفَاءِ اَلَّذِي قَبِلْتُ حِينَ قَوْلِهِ: أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قٰالُوا بَلىٰ.
📗معانی الأخبار، ص ۱۱۵
📗تفسير البرهان، ج ۴، ص ۴۸۸
📗مختصر البصائر، ج ۱، ص ۳۹۶
📗بحار الأنوار، ج ۹۱، ص ۵۴
📗فلاح السائل، ص ۱۱۹
امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
منم آن کس که نوح را در کشتی به دستور خدا بردم؛ من یونس را به اجازۀخدا از شکم نهنگ خارج کردم؛ من به اجازۀخدا موسی را از دریا گذراندم؛ من ابراهیم را از آتش نجات دادم به اجازه خدا
منبع :خطبه نورانیت
چقدر امیرالمؤمنینی که در کتب درسی به ما گفته شده بود با امیرالمؤمنینی که در قرآن معرفی شده بود متفاوت هست! نه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تایید_نشده
ورود نیروهای آمریکایی به اسرائیل .
این ویدیو توسط کانال های TG اسرائیل منتشر شده است.
طبق گزارش ها فرانسه ناو هلیکوپتربر Tonnerre را با قابلیت حمل ده ها بالگرد و صدها سرباز دریایی به منطقه خواهد فرستاد.
وستانیوز
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
🟢خبری در راه است... #فتنه_عوف_سلمی
از نشانههای ظهور، خروج مردی به نام عوف سلمی از سمرقند است. وقتی به امام سجاد (علیهالسّلام ) گفته شد، ظهور حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف ) را توصیف و دلیلها و نشانههای آن را ذکر فرمایید، حضرت فرمود: پیش از ظهور او، خروج مردی خواهد بود که به او عوف سلمی گفته میشود. محل خروج او زمین جزیره و منزل او تکریت و مقتل او مسجد دمشق است. «یکون قبل خروجه خروج رجل یقال له عوف السلمی بارض الجزیرة و یکون ماواه تکریت و قتله بمسجد دمشق...»
[۱]شیخ طوسی، محمد بن حسن، کتاب الغیبة، ص۴۴۴.
برخی جزیره را بصره و برخی دیگر ان را تکریت ( نه کویت) و عده ای نیز آنجا را منطقه ای در نزدیکی مرز سوریه و عراق دانسته اند. آیتالله محمد جواد خراسانی، در کتاب «مهدی منتظر» در اینباره گفته است: «حضرت زین العابدین (ع) فرمود: "پیش از سفیانی خروج مردی خواهد بود که او را عوف سلمی گویند (یعنی از بنی سلیم است) در ارض جزیره (بصره و نواحی آن) و مأوی و محل او در تکریت است (از قرای عراق) و قتل او در دمشق خواهد بود، پس از آن شعیب بن صالح است و بعد از آن سفیانی"[غیبت طوسی، ص ۴۴۴، ح ۴۳۷؛ بحارالانوار، ج ۵۲، ۲۱۳، ح ۶۵.].
در مقاله «بررسی کتاب نور الانوار علی اصغر بروجردی در حوزه مهدویت» آمده است: «خروج عوف نامی است سلمی در زمین جزیره که او را "کویت" گویند و قریب "ابوشهر" است و خروج او با فتنه و فساد خواهد بود تا آنکه میرود به دمشق و در آنجا کشته خواهد شد . مصدر اولیه وتنها ناقل این راویت کتاب غیبت شیخ طوسی است . با مراجعه به کتابهای ذکر شده درمییابیم که عبارت صحیح (تکریت) میباشد (که شهری از شهرهای عراق است) و به کویت و بوشهر ارتباطی ندارد»[شهبازیان، محمد، صفری فروشانی،نعمتالله؛ بررسی کتاب نور الانوار علی اصغر بروجردی در حوزه مهدویت، ص۱۲۰-۱۲۱].
آیت الله کورانی نیز می گوید: ظاهرا عوف سلمی علیه حکومت سوریه قیام میکند نه عراق و مدت کوتاهی قبل از سفیانی بسرمیبرد. اما جزیره که مرکز جنبش و قیام اوست نام منطقهای است در مرز عراق و سوریه و هرگاه لفظ جزیره بدون اضافه ذکر شود همین معنا از آن استفاده میشود آنگونه که در کتب تاریخ و حدیث نیز چنین آمده است، البته این جزیره به نام جزیره ربیعه و جزیره دیار بکر نیز نامیده میشود، بنابراین از لفظ جزیره نمیتوان جزیرة العرب و یا جزیره دیگری را لحاظ نمود مگر در صورت اضافه شدن این کلمه. و ظاهرا معنای جمله "و جایگاه وی تکریت است" این است که جایگاه او قبل از قیام و حرکتش و همچنین بعد از شکست او و فرارش شهر تکریت خواهد بود که امروزه یکی از شهرهای معروف عراق است و آنچه که این مطلب را تأیید میکند این است که تکریت نزدیک منطقه حرکت او یعنی جزیره واقع شده است. و عبارات دیگری که در برخی از نسخهها "جایگاه وی بکریت و یا بکویت" آمده است در اثر اشتباه نسخههاست که بجای تکریت نقل شده است و مؤید این معنی این است که در بحار و غیبت طوسی فقط تکریت آمده است. روایت اشاره به این معنا دارد که او (عوف سلمی) در مسجد دمشق کشته میشود یعنی در آنجا بوسیله ترور بقتل میرسد و یا اینکه در آن محل دستگیر و کشته میشود، بنابراین قضیه خروج او از جمله حوادث و پیشامدهای سرزمین شام است که با حوادث عراق نیز بیارتباط نیست»[کورانی، علی، عصر ظهور، ص۱۹۱، ۱۹۲.].