eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
33.5هزار عکس
33.5هزار ویدیو
749 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️گر نگاهی به ما کند زهرا... شیعه شدن یک ناصبی از برکات حضرت زهرا و امام زمان علیهماالسلام 👉 https://eitaa.com/elteja_tales/569 عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales
💌ذات دنیا در بیان امیر بیان 🌹و من خطبة له (عليه السلام) في التَنفير من الدنيا: دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ وَ بِالْغَدْرِ مَعْرُوفَةٌ؛ لَا تَدُومُ أَحْوَالُهَا وَ لَا يَسْلَمُ نُزَّالُهَا؛ أَحْوَالٌ مُخْتَلِفَةٌ وَ تَارَاتٌ مُتَصَرِّفَةٌ؛ الْعَيْشُ فِيهَا مَذْمُومٌ وَ الْأَمَانُ مِنْهَا مَعْدُومٌ؛ وَ إِنَّمَا أَهْلُهَا فِيهَا أَغْرَاضٌ مُسْتَهْدَفَةٌ، تَرْمِيهِمْ بِسِهَامِهَا وَ تُفْنِيهِمْ بِحِمَامِهَا. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در ساختن از و دنيا ايراد فرموده است. سرايى است كه بلاها از هر سو گردش را گرفته و به غدر و بيوفايى شهرت يافته. نه خود همواره بر يك حال باشد و نه ساكنانش در امان و سلامت به سر برند. حالاتش گونه گون است و هر روز نوبت به يكى دهد. در آنجا شادمانى نكوهيده است و امن و آسودگى نتوان يافت. مردم دنيا در دنيا چون هدفهايى هستند كه تيرها بر آنها مى بارند. دنيا تيرهايش را بر مردمش مى افكند و به مرگى كه بر سرشان مى فرستد، نابودشان مى كند. 📧خطبه ۲۲۶ نهج‌البلاغه
🔴 ســالی سـخــت پـــیش از ظــهـــور ✍در عصر غیبت در معرض امتحان های گوناگونی قرار می‌گیریم 📖"وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ." {سوره مبارکه بقره آیه ۱۵۵} ترجمه : و قطعاً شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، زیان مالى و جانى و کمبود محصولات، آزمایش مى‌کنیم و صابران (در این حوادث و بلاها را) بشارت بده. 🔹تفسیر مهم آیه : ☀️امام صادق (علیه‌السّلام) فرمودند : «پیش از ظهور قائم نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» راوی گوید : عرض کردم : فدای شما شوم، آن ها کدام است؟ فرمودند : «این قول خدای تعالی که (وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ)؛ یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم (علیه السلام) می آزماییم به خوف از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت آن ها و گرسنگی به واسطه گرانی قیمت ها و کاستی در اموال به واسطه کسادی داد و ستد و کمی سود و کاستی نفوس به واسطه مرگ و میر فراوان و کاستی در ثمرات به واسطه کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام صابران را به تعجیل خروج قائم مژده بده. 📚کمال الدین و تمام النعمه ؛ ج ۲، ص ۶۴۹ ----------------------------------------------- اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری...
📿 نماز ماه جمادی الثانی: 🔸سیّد ابن طاووس روایت کرده: مؤمن در این ماه هرگاه که خواهد (از اول تا آخر ماه)، چهار رکعت نماز بجا آورد همراه با دو سلام (دو نماز دو رکعتی) 1⃣ که در رکعت اول پس از سوره حمد یک مرتبه آیة الکرسی و بیست و پنج مرتبه سوره قدر، 2⃣ و در رکعت دوم پس از سوره حمد یک مرتبه سوره تکاثر و بیست و پنج مرتبه سوره توحید 3⃣ و در دو رکعت بعد، در رکعت اول پس از سوره حمد یک مرتبه سوره کافرون و بیست و پنج مرتبه سوره فلق 4⃣ و در رکعت دوم پس از سوره حمد یک مرتبه سوره نصر و بیست و پنج مرتبه سوره ناس 🔸 و پس از سلام، هفتاد مرتبه بگوید: سُبْحَانَ الله وَ الْحَمْدُ لله وَ لا إِلَهَ إِلا الله وَ الله أَکْبَرُ 🔸و هفتاد مرتبه: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🔸آنگاه سه مرتبه بگوید: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ 🔸پس سر به سجده نهاده و سه مرتبه بگوید: یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 🔸سپس هر حاجت که دارد از خدا بخواهد، هرکه این عمل را بجا آورد، خداوند، خود و مال و زن و فرزندان، و دین و دنیایش را تا سال آینده حفظ می‌کند، و اگر در این سال از دنیا برود بر حال شهادت رفته است، یعنی ثواب شهیدان را دارا می‌باشد. 📚 مفاتیح الجنان، اعمال ماه جمادی الآخره
🔰 امام علی علیه السلام: 🔅 جِماعُ الشَّرِّ اللَّجاجُ و كَثرَةُ المُماراةِ 💠 كانون بدى ها، لجاجت و مجادله زياد است 📚 غررالحكم حدیث 4795
🔴 روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه 🔹نهادهای حقوق بشری با اعلام ثبت مرگ و میر شماری ساکنان نوار غزه بر اثر گرسنگی و تیراندازی به سمت کسانی که در جست‌وجوی آب و غذا هستند، مداخله فوری نهادهای بین‌المللی برای مبارزه با «قحطی» در این منطقه را خواستار شدند.
بازار داغ فروش بنزین سیار / ۱۰ لیتر ۳۵۰ هزار تومان! 🔹با وجود اینکه پمپ بنزین ها به صورت آفلاین در دسترس قرار گرفتند اما برخی از افراد نیاز به بنزین سیار دارند. 🔹در این میان شرکت‌هایی با فروش گالنی بنزین به صورت سیار اقدام به دریافت وجه های عجیب و غریب می‌کنند. 🔹این شرکت ها ۱۰ لیتر بنزین را در محدوده قیمتی ۲۵۰ الی ۳۵۰ هزار تومان می‌فروشند. 🔹در حالی که بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان است، این شرکت‌ها بنزین را حداقل لیتری ۲۵ هزار تومان می‌فروشند. 🔹انتظار می‌رود در شرایط کنونی، نظارت بیشتری بر روند فعالیت پمپ بنزین‌های سیار صورت بگیرد
🌹امام علي عليه السلام می فرمایند: ✨ياابْنَ آدَمَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَى يَوْمِكَ الَّذِي أَنْتَ فِيهِ، فَإِنْ يَكُنْ بَقِيَ مِنْ أَجَلِكَ فَإِنَّ اللَّهَ فِيهِ يَرْزُقُكَ✨ 🖊ای فرزند آدم بر امروزت همّ و غمّ فردایت را تحمیل نکن اگر برای فردایت عمری باقی مانده باشد خداوند روزی آن روز را عنایت خواهد کرد. 🔸غصه و همّ و غمّ داشتن غیر از تدبیر و برنامه ریزی و کارکردن است. چون در روایت دیگری حضرت می فرمایند: ✨«‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لاِخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً» ✨ 📚(مستدرك الوسائل ج1 ص146) برای دنيای خـودت چنان عمل كن که گویا در دنيا تا ابد زندگی می‌کنی؛ و برای آخـرت خـودت چنان عمل كن که گویا همین فردا می‌میری. 🔸در حقیقت آنچه که در این روایت نهی شده است اعتماد نداشتن به خداوند و غصه خوردن و عدم توکل است. شایسته است در شرایط سخت در حالی که تلاش می کند باید به خداوند اعتماد داشته و بر او توکل کند و غصه و همّ و غمّ فردا را نداشته باشد. 📚نزهة الناظر و تنبيه الخاطر ؛ ص52
3.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁦✍️⁩ استاد شوشتری حفظه الله: 💥 خدا را بجویید که خواهید یافت! «به همراه صوت مرحوم علامه حافظیان» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال هواداران کوی یار  👇👇👇 🆔 @havadaraneyar
◀️ برخورد امام علی (ع) با اختلاس گران و برخورد حاکمان ما ✍ مسعود امامی ✅ اختلاس گران اقتصادی همیشه در طول تاریخ وجود داشته اند؛ در جمهوری اسلامی هم فراوان! اگر نگوییم همیشه لااقل در بیشتر مواقع اختلاس گران بزرگ با همکاری بخش هایی از حاکمیت توانسته اند به چپاول اموال عمومی دست یابند. امام علی (ع) نکوشید برای حفظ آبروی حکومت خود، اختلاس ها را پنهان کند یا عده ای از سرشاخه ها را بگیرد و کارگزاران ذی نفوذ را مخفی نماید؛ زیرا حکومت بر مردم در نگاه علی (ع) ـ حتی حکومت خودش ـ همچنانکه خود گفته بود به اندازه کفش پاره ای یا عطسه بزی یا استخوان خوکی در دست جذامی ارزش نداشت؛ مگر بتواند احقاق حقی کند. او حفظ حکومت خود را از اوجب واجبات نمی دانست. برای او برپایی حق، اصالت داشت، نه حکومت بر مردم به هر قیمت. ✅ یک نمونه از برخورد امام علی (ع) با یکی از کارگزاران خود که مرتکب خیانت در اموال عمومی شده بود را می توان در نامه آن حضرت به فرماندار اهواز دید. هنگامی که آن حضرت از خيانت ابن هرمه که ناظر بازار اهواز بود آگاه گشت، بلافاصله به رفاعة بن شدّاد فرماندار خود در اهواز نامه ای این چنین نوشت: ✳️ «هرگاه نامه به دستت رسید، ابن هرمه را از نظارت بازار بركنار دار، و او را به مردم معرّفى كن، و به زندانش افكن، و رسوايش ساز، و به همه بخشهاى تابع اهواز بنويس كه من اين گونه عقوبت شديدی براى او معيّن كرده‏ام. مبادا در مجازات او غفلت يا كوتاهى كنى، كه نزد خداوند خوار مى‏شوى. و من به زشت ترين صورت ممكن تو را از كار بر كنار مى‏كنم و خدا آن روز را نياورد. هرگاه روز جمعه رسيد او را از زندان در آور و 35 تازيانه بزن و در بازارها بگردان. و هر كس گواهى آورد (كه ابن هرمه از او چيزى ستانده است)، او را با گواه خود قسم ده، و مبلغ مورد شهادت را از مال ابن هرمه بردار و به طلبكار بده. دوباره ابن هرمه را خوار و سرافكنده و بى‏آبرو به زندان بازگردان، و پاهايش را در بند گذار، و تنها براى نماز باز كن؛ فقط اگر كسى برايش خوراك يا آبی يا پوشاك يا زيراندازى آورد به او برسان. مگذار ملاقاتى داشته باشد كه راه پاسخگويى در دادگاه را به او نشان دهد و به آزاد شدن از زندان اميدوارش سازد. اگر دانستى كه كسى عذرى به او آموخته است كه به مسلمانى زيانى مى‏رساند، او را نيز تازيانه بزن و به زندان انداز تا توبه كند. شبها زندانيان را به فضاى باز بياور تا تفريح كنند جز ابن هرمه، مگر بترسى كه بميرد. در اين صورت او را نيز با ديگران به حياط زندان بياور. اگر ديدى هنوز طاقت تازيانه خوردن دارد، پس از 30 روز، 35 تازيانه ديگر به او بزن. براى من بنويس كه در باره نظارت بر بازار چه كردى، و پس از اين خائن، چه كسى را براى نظارت برگزيدى. در ضمن حقوق ابن هرمه خائن را قطع كن». (دعائم الاسلام، ج2، ص532).