بیانیه #سپاه در پی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق
بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگندههای رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند
🔴 حمله پهپادی به یک خودرو در لبنان
👈 ترور بعدی رژیم نحس صهیونیستی
🔻 منابع لبنانی وجود تلفات در اثر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان را تایید کردند/ هویت افراد کشته شده هنوز مشخص نیست
〰〰〰〰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوری 🚨🚨🚨گزارشها از ترور دو مقام مقاومت حکایت دارد.
جزئیات بیشتر تا دقایقی دیگر
وستانیوز...
#فوری 🚨🚨🚨درگیری سنگین بین شورشیان طالبان و مرزبانان پاکستانی در نزدیکی مرز آف پاک در روستای گنجگل ولسوالی سیرکانای ولایت کنر رخ داد، درگیری ها به دلیل تجاوز به قلمرو توسط نیروهای پاکستانی در مرز آغاز شد...
❇️ حاج صادق؛ نام عملیاتی شهید حجت الله امیدوار
🔹شهید حجت الله امیدوار با نام عملیاتی حاج صادق، معاون اطلاعات فرمانده سپاه قدس در سوریه بود که به دعوت دولت سوریه به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور داشت.
🔹شهید حاج صادق به همران 3 تن دیگر از همراهانش با نامهای علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی پیش از ظهر امروز در پی حملات رژیم صهیونیستی به دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل اجاره خانه به روایت محمدرضا پهلوی
اون افسانههایی که از دوره پهلوی شنیدید رو بندازید دور
#پهلوی_بدون_روتوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان شاه یه نفر کار میکرد ۱۰نفر میخوردن؟ 🤔😂😂😂
#پهلوی_بدون_روتوش
🔺️#فوری اینتل تایمز عبری: حاج صادق مسئول حملات پهپادی و موشکی به پایگاه های آمریکایی بود
🔻#فوری نیرو های ارتش پاکستان درحال اعزام به منطقه میباشند، حجم تبادل آتش بین نیرو های پاکستان و طالبان بسیار بالاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فوری طالبان یک برج دیدبانی ارتش پاکستان را هدف قرار داد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فوری شلیک موشک هدایت شونده ارتش پاکستان به سمت مرز افغانستان
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
✍️ هر شخصی تحمل و ظرفیت و سطح خاصی دارد و هر زمانی حدیثِ مناسبِ خود را دارد!
✨قُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنَّ عَبْدَ اَللَّهِ بْنَ سَعْدٍ دَخَلَ عَلَيْكَ بِالْأَمْسِ فَسَأَلَكَ عَمَّا سَأَلَكَ فَأَجَبْتَهُ بِخِلاَفِ هَذَا.
✨فَقَالَ: يَا يُونُسُ كُلُّ اِمْرِئٍ وَ مَا يَحْتَمِلُهُ وَ لِكُلِّ وَقْتٍ حَدِيثُهُ وَ إِنَّكَ لَأَهْلٌ لِمَا سَأَلْتَ.
⚡️یونس بن ظبیان میگوید: عرض کردم یابن رسول اللّٰه ، عبدالله بن سعد دیروز نزدتان آمد و از شما درباره آنچه من پرسیدم سوأل کرد و بخلاف این به او پاسخ دادید.
⚡️امام صادق علیه السلام فرمود: ای یونس هر کسی تحملی دارد و هر زمان حدیثِ خودش را دارد و تو برای آنچه پرسیدی شایستگی داشتی..!
📚کفاية الأثر، الخزار القمي، ص۳۶۹
📚فضائل أمیرالمؤمنین، ابن عقدة، ص۱۶۶
🖼 دانلود اسکن 🖼
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
🔘 مؤمن اهل خیانت نیست
🔸عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عُثْمَانَ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ عَبْدِاَلْكَرِيمِ مِنْ أَهْلِ هَمَدَانَ عَنْ أَبِي ثُمَامَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ اَلثَّانِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَلْزَمَ مَكَّةَ أَوِ اَلْمَدِينَةَ وَ عَلَيَّ دَيْنٌ فَمَا تَقُولُ فَقَالَ اِرْجِعْ فَأَدِّهِ إِلَى مُؤَدَّى دَيْنِكَ وَ اُنْظُرْ أَنْ تَلْقَى اَللَّهَ تَعَالَى وَ لَيْسَ عَلَيْكَ دَيْنٌ إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ لاَ يَخُونُ.
✍🏻 ابىثمامه گويد: به حضرت امام جوادالائمه عليه السّلام عرض كردم: من مىخواهم در مكّه، يا مدينه بمانم (و به شهر خود بازنگردم)، ولى بدهكارى دارم، نظر شما چيست؟ حضرت امام جوادالائمه علیه السلام فرمودند: برگرد و بدهكارى خود را بپرداز و تصميم بگير كه خداى تعالى را در حالى ملاقات كنى كه بدهكارى نداشته باشى، همانا مؤمن خيانت نمىكند.
📚 الکافی، ج ۵ ص ٩۴
مجلسی اول رحمه الله:
"مُؤَدَّى دَيْنِكَ" أي بلدك أو بلد صاحب المال بقصد أداء الدين فإنّه إذا رآه اطمأنّ. "وَ انْظُرْ أَنْ تَلْقَى الله" أي لحالك و قرب منزلتك عنده تعالى، "أن تَموتَ وَ لَيْسَ عَلَيْكَ دَيْن" فإنّه إذا كان من نيّته الأداء أعانه الله عليه. "اِنَّ المُؤمِنَ لاَ يَخُونُ" فإنّه إذا لم يكن في نيّتك الأداء فأنت خائن أو كالخائن، والظاهر أَنّه على الاستحباب، و يمكن أن يكون واجباً سيّما إذا كان الأداء في بلده أسهل كما هو الغالب.
( إحیاء الأحادیث في شرح تهذيب الحدیث، المخطوط _ و به همین مضمون: روضة المتّقین، ج ۶ ص ۵٢١)
✅ حاصل کلام ایشان: «اگر بدهکار در مکانی که بدهی دارد، دیده شود، طلبکار هم خاطرش آسوده است، لذا باید در محلّی که بدهکار است بماند تا گمان به خیانت او نرود. و اگر بدهکار قصدش أدای دِین باشد، خداوند متعال هم برای او گشایش میکند، ولی اگر نیّتش عدم پرداخت باشد، خائن یا مانند خائنین است. و باید ترسید از اینکه مرگ برسد و دِین به عهده ما باشد.»
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
✨ وقتی حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، قطرهای از دریای فضائلش را بیان میکند قسمت • یکم
➖ [التوحید] ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ ابْنِ أَبَانٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنِ النَّضْرِ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فِی خُطْبَةٍ أَنَا الْهَادِی وَ أَنَا الْمُهْتَدِی وَ أَنَا أَبُو الْیَتَامَی وَ الْمَسَاکِینِ وَ زَوْجُ الْأَرَامِلِ وَ أَنَا مَلْجَأُ کُلِّ ضَعِیفٍ وَ مَأْمَنُ کُلِّ خَائِفٍ وَ أَنَا قَائِدُ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی الْجَنَّةِ وَ أَنَا حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِینُ وَ أَنَا عُرْوَةُ اللَّهِ الْوُثْقَی وَ کَلِمَةُ التَّقْوَی وَ أَنَا عَیْنُ اللَّهِ وَ لِسَانُهُ الصَّادِقُ وَ یَدُهُ وَ أَنَا جَنْبُ اللَّهِ الَّذِی یَقُولُ أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ وَ أَنَا یَدُ اللَّهِ الْمَبْسُوطَةُ عَلَی عِبَادِهِ بِالرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ أَنَا بَابُ حِطَّةٍ مَنْ عَرَفَنِی وَ عَرَفَ حَقِّی فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ لِأَنِّی وَصِیُّ نَبِیِّهِ فِی أَرْضِهِ وَ حُجَّتُهُ عَلَی خَلْقِهِ لَا یُنْکِرُ هَذَا إِلَّا رَادٌّ عَلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ.
قال الصدوق: الجنب الطاعة فی لغة العرب یقال هذا صغیر فی جنب الله أی فی طاعة الله عز و جل فمعنی قول أمیر المؤمنین علیه السلام أنا جنب الله أی أنا الذی ولایتی طاعة الله قال الله عز و جل أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ أی فی طاعة الله عز و جل.
✍🏻 شيخ صدوق رحمه الله به سندش از حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام روایت کرده که ایشان فرمودند: حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام در یکی از خطب خویش فرمودند: منم هدایتکننده و منم هدایتشده، و منم پدر یتیمان و بیچارگان، و سرپرست بیوه زنان، و منم پناه هر ناتوان، و امان هر خائف، و منم جلودار مؤمنان به سوی بهشت، و منم ریسمان استوار خدا، و منم محکمترین دستاویز، و کلمه تقوا، و منم چشم خدا بین مخلوقين، و زبان راستگوی او، و دست قدرت او، و منم جَنب الله که خداوند متعال میفرماید: «... أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ» و منم دستِ گشوده خدا بر بندگانش به مهربانی و آمرزش، و منم باب حِطّه ( باب نجات و دروازه آمرزش گناهان _ تشبیه به باب حطة در بنی إسرائيل ) که هرکس مرا شناخت و حقِ مرا دانست، همانا پروردگار خود را شناخته، زیرا که من وصیِّ پیامبر اویم در زمین، و حجت اویم بر خلق او، و این را انکار نمیکند مگر رد کننده بر خداوند و رسولش.
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🔹اذن و اجازه ملائکه از اهلبیت علیهم السلام در جمیع امور و وظایف، حتی در حد جابجایی و نفس کشیدن
🔸 حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه به جناب سلمان محمدی علیه السلام فرمودند:
قسم به کسی که آسمان را بدون ستون ساخت، اگر فرشتگان بخواهند به اندازۀ یک نفس کشیدن از جایی به جای دیگر بروند نمیتوانند تا وقتی که از من اذن بگیرند و این اختیار بعد از من به پسرم حسن علیه السلام و بعد از ایشان به حسین علیه السلام و نه نفر از فرزندان حسین علیهم السلام میرسد.
📚مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر و دلائل الحجج على البشر، ج۱، ص۵۵۴ +
( اسکن )
🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
✨ وقتی حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، قطرهای از دریای فضائلش را بیان میکند قسمت • دوم
👆🏻 شیخ صدوق رحمه الله گوید: «جَنْب» در لغت به معنی طاعت است؛ گفته میشود: «این در جنب خدا صغیر است» یعنی در قبال طاعت خدای عزّ و جلّ کوچک است. پس قول امیر المؤمنین علیه السلام که فرمودند: منم جَنب خدا، یعنی منم آن کسی که قبول ولایت من طاعت خداست. اینکه خدای عزّ و جلّ فرموده: «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ» یعنی در طاعت خدا.
✅ بیان:
رُوِیَ عَنِ الْبَاقِرِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: مَعْنَی جَنْبِ اللَّهِ أَنَّهُ لَیْسَ شَیْ ءٌ أَقْرَبَ إِلَی اللَّهِ مِنْ رَسُولِهِ وَ لَا أَقْرَبَ إِلَی رَسُولِهِ مِنْ وَصِیِّهِ فَهُوَ فِی الْقُرْبِ کَالْجَنْبِ وَ قَدْ بَیَّنَ اللَّهُ تَعَالَی ذَلِکَ فِی کِتَابِهِ بِقَوْلِهِ أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ یَعْنِی فِی وَلَایَةِ أَوْلِیَائِهِ.
و قال الطبرسیّ رحمه الله الجنب القرب أی یا حسرتی علی ما فرطت فی قرب الله و جواره و فلان فی جنب فلان أی فی قربه و جواره و منه قوله تعالی وَ الصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ و هو الرفیق فی السفر و هو الذی یصحب الإنسان بأن یحصل بجنبه لکونه رفیقه قریبا منه ملاصقا له انتهى. "والعین" أیضا من المجازات الشائعة أی لمّا کان شاهدا علی عباده مطّلعا علیهم فکأنه عینه و کذا اللسان فإنه لمّا کان یخاطب الناس من قبل الله و یعبّر عنه فی بریّته فکأنه لسانه.
✍🏻 از امام باقر علیه السلام روایت شده که درباره «جنب الله» فرمودند: یعنی چیزی به خداوند نزدیک تر از رسول خدا نیست و به رسول خدا نزدیک تر از وصیّش علیهما السلام نیست، پس او در نزدیکی همچون پهلو است، و خداوند این را در کتابش بیان کرده آن گاه که فرموده: «... أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّه» یعنی در ولایت اولیاء الله. [کوتاهی کردم]
طبرسی رحمه الله گوید: «الجَنب» یعنی نزدیکی و قُرب. یعنی حسرت میخورم بر کوتاهی که درباره قُرب و نزدیک شدن به خداوند متعال داشتم. «فلان فی جنب فلان» یعنی فلانی در نزدیکی و جوار فلانی است، و از همین معناست سخن خداوند: «وَ الصَّاحِبِ بِالْجَنْب» - نساء / ۳۶ - یعنی رفیق در سفر، و او کسی است که انسان را همراهی کند به گونهای که کنار انسان واقع شود، زیرا او رفیق و نزدیک و چسبیده به اوست. ( پایان سخن وی.) و «عین _ چشم» نیز از مَجازهای شایع است. یعنی از آنجا که او شاهد بر بندگان خدا و مطلع بر آنهاست، پس گویا چشم خداست و همچنین است لسان (زبان)، زیرا او از جانب خداوند متعال با مردم سخن میگوید، و از جانب او در میان مخلوقاتش تعبیر میکند، پس گویا زبانش است.
📚 بحارالانوار، ج ۴ ص ٨
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..