🔴 مشخصات کامل فرماندهان (۳۱۳ نفر) روی شمشیرهایشان درج شده
🌕 امام صادق علیه السلام:
هرگاه حضرت قائم علیه السلام قیام کند شمشیرهای نبرد (از آسمان) فرود میآیند؛ بر هر شمشیری اسم مردی و اسم پدر او نوشته شده است.
🌕 ابان بن تغلب گفت: امام صادق علیه السلام فرمود: به زودی در مسجد شما یعنی در مسجد مکّه ۳۱۳ مرد میآیند؛ اهل مکّه میدانند که پدران و نیاکان آنها، اینان را به دنیا نیاوردهاند(یعنی میدانند که آن ۳۱۳ نفر از اهل مکّه و همشهری آنها نیستند و همه از اطراف آمدهاند)؛ آنها شمشیرهایی با خود دارند که بر هر شمشیر کلمهای نوشته شده و هر کلمهای هزار کلمه را میگشاید.
إِذَا قَامَ اَلْقَائِمُ نَزَلَتْ سُيُوفُ اَلْقِتَالِ عَلَى كُلِّ سَيْفٍ اِسْمُ اَلرَّجُلِ وَ اِسْمُ أَبِيهِ
📗الغيبة(للنعمانی)، ب۱۳، ح۴۵
سَیَأْتِی فِی مَسْجِدِکُمْ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا یَعْنِی مَسْجِدَ مَکَّةَ یَعْلَمُ أَهْلُ مَکَّةَ أَنَّهُ لَمْ یَلِدُهُمْ آبَاؤُهُمْ وَ لَا أَجْدَادُهُمْ عَلَیْهِمُ السُّیُوفُ مَکْتُوبٌ عَلَی کُلِّ سَیْفٍ کَلِمَةٌ تَفْتَحُ أَلْفَ کَلِمَةٍ
📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۷۱
ظهور بسیار نزدیک است
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ ما امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) رو فقط دوست داریم یا با حضرت دوستی هم میکنیم؟
🎤 استاد شجاعی
🏷 #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
#ظهور
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برای آمدنش چه کنیم؟
🌺 استاد #رفیعی
4_5895651871497916546.mp3
4.03M
🔸 فرمود:
چرا برای من نامه نمینویسی؟!
حکایت جالبی از عریضهنویسی به محضر #امام_زمان علیهالسلام
#به_نیت_فرج
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام :
💠بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ.
ميان شما و پندپذيری، پرده ای از غرور و خودخواهی وجود دارد.
حكمت ٢٨٢
#نهج_البلاغه
#فضایل_امیرالمومنین
#کلام_مولا
#امیر_ملک_سخن
تشويق به پذيرفتن عذرِ عذر خواه
امام على عليه السلام :
اِحمِلْ نَفسَكَ مِن أخيكَ عِندَ صَرمِهِ عَلَى الصِّلَةِ ، و عِندَ صُدودِهِ عَلَى اللُّطفِ و المُقارَبَةِ ··· و عِندَ جُرمِهِ عَلَى العُذرِ ؛ حتّى كَأنَّكَ لَهُ عَبدٌ ، و كأنَّهُ ذو نِعمَةٍ عَلَيكَ .
اگر برادرت از تو گسست، تو خود را به او پيوند ده، و اگر از تو دورى كرد با او مهربان باش و به او نزديك شو ··· و اگر گناهى كرد، عذرش را بپذير؛ چندان كه گويى تو غلام او هستى و او مولاى توست.
( نهج البلاغة : الكتاب ۳۱ )
امام على عليه السلام :
اِقبَلْ عُذرَ أخيكَ ، و إن لَم يَكُن لَهُ عُذرٌ فَالتَمِسْ لَهُ عُذرا
عذر برادرت را بپذير و اگر عذرى نداشت برايش عذرى بتراش.
( بحار الأنوار : ۷۴/۱۶۵/۲۹)
امام على عليه السلام ـ در سفارش به محمّد بن حنفيه ـ فرمود :
لا تَصرِمْ أخاكَ عَلَى ارتِيابٍ ، و لا تَقطَعْهُ دونَ استِعتابٍ ، لَعَلَّ لَهُ عُذرا و أنتَ تَلومُ بِهِ ، اِقبَلْ مِن مُتَنَصِّلٍ عُذرا ، صادِقا كانَ أو كاذِبا فتَنالَكَ الشَّفاعَةُ
به صرف شكّ و ترديد، از برادرت مَبُر و بدون آن كه از او بخواهى رضايت تو را به دست آورد، با وى قطع رابطه مكن؛ ممكن است عذرى داشته باشد و تو [بى جهت] او را سرزنش كنى. عذرخواهىِ معذرت خواه را، چه راست بگويد يا دروغ، بپذير تا شفاعت شامل حال تو بشود.
( وسائل الشيعة : ۸/۵۵۳/۲)
امام على عليه السلام :
اِقبَلْ أعذارَ النّاسِ تَستَمِتعْ بإخائهِم ، وَ القَهُمْ بِالبِشرِ تُمِتْ أضغانَهُم .
عذر خواهى هاى مردم را بپذير تا از برادرى آنان بهره مند شوى، و با روى گشاده ديدارشان كن تا كينه هايشان بميرد.
( غرر الحكم : ۲۴۲۰ )
امام على عليه السلام :
أعقَلُ النّاسِ أعذَرُهُم لِلنّاسِ .
خردمندترين مردم، عذر پذيرترين آنها از مردم است.
( غرر الحكم : ۲۹۸۸ )
امام زين العابدين عليه السلام :
لا يَعتَذِرُ إلَيكَ أحَدٌ إلاّ قَبِلتَ عُذرَهُ ؛ و إن عَلِمتَ أنَّهُ كاذِبٌ .
هيچ كس از تو عذرخواهى نكند، مگر اين كه عذرش را بپذير، گر چه بدانى كه دروغ مى گويد.
( الدرّة الباهرة : ۲۶ )
سزاى كسى كه عذر نمى پذيرد
امام زين العابدين عليه السلام :
إن شَتَمَكَ رَجُلٌ عَن يَمينِكَ ثُمّ تَحَوَّلَ إلى يَسارِكَ و اعتَذَرَ إلَيكَ فَاقبَلْ عُذرَهُ .
اگر مردى از طرف راستت به تو ناسزا گفت و سپس به طرف چپت آمد و عذر خواست، عذرش را بپذير.
( بحار الأنوار : ۷۸/۱۴۱/۳۴)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
مَن أتاهُ أخوهُ مُتَنصِّلاً فَلْيَقبَلْ ذلكَ مِنهُ ، مُحِقّا كانَ أو مُبطِلاً ، فإن لَم يَفعَلْ لَم يَرِدْ عَلَيَّ الحَوضَ .
هر كس برادرش به عذرخواهى نزد او آيد، بايد عذرش را بپذيرد، خواه عذرش موجّه باشد يا نا موجّه كه اگر نپذيرد كنار حوض [كوثر ]بر من وارد نشود.
( كنز العمّال : ۷۰۲۹ )
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
مَنِ اعتَذَرَ إلَيهِ أخوهُ بِمَعذِرَةٍ فَلَم يَقبَلْها كانَ عَلَيهِ مِنَ الخَطيئَةِ مِثلُ صاحِبِ مَكْسٍ .
هر كس برادرش از او عذرخواهى كند و عذرش را نپذيرد، او را گناهى مانند گناه باجگير باشد.
( كنز العمّال : ۷۰۳۰)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
مَنِ اعتَذَرَ إلَيهِ أخوهُ المُسلِمُ مِن ذَنبٍ قَد أتاهُ فلَم يَقبَلْ مِنهُ لَم يَرِدْ عَلَيَّ الحَوضَ غَدا
هر كس برادر مسلمانش از گناهى كه نسبت به او كرده عذر بخواهد و او عذرش را نپذيرد، فردا[ى قيامت] كنار حوض كوثر بر من وارد نمى شود.
(كنز العمّال : ۷۰۳۱ )
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
مَن لَم يَقبَلِ المَعذِرَةَ مِن مُحِقٍّ أو مُبطِلٍ ، لَم يَرِدْ عَلَيَّ الحَوضَ .
هر كه عذرخواهى كسى را، چه عذرش موجّه باشد يا نباشد، نپذيرد، در كنار حوض كوثر بر من وارد نشود.
(كنز العمّال : ۷۰۳۲ )
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در سفارش به على عليه السلام ـ فرمود :
مَن لَم يَقبَلِ العُذرَ مِن مُتَنصِّلٍ ، صادِقا كانَ أو كاذِبا ، لَم يَنَلْ شَفاعَتِي .
هر كه پوزش را نپذيرد چه پوزش خواهنده راست بگويد يا دروغ، به شفاعت من دست نيابد.
( بحار الأنوار : ۷۷/۴۷/۳)
امام على عليه السلام :
أعظَمُ الوِزرِ مَنعُ قَبولِ العُذرِ .
بزرگترين گناه، نپذيرفتن عذر است.
(غرر الحكم : ۳۰۰۴ )
امام زين العابدين عليه السلام ـ در دعا ـ گفت :
اللّهُمَّ إنّي أعتَذِرُ إلَيكَ مِن مَظَلومٍ ظُلِمَ بِحَضرَتي فلَم أنصُرْهُ ··· و مِن مُسيءٍ اعتَذَر إلَيَّ فلَم أعذِرْهُ .
بار خدايا! از تو عذر مى خواهم اگر در حضور من به كسى ستم شده و من ياريش نكرده باشم ··· و كسى به من بدى كرده و عذر خواسته است و من عذرش را نپذيرفته باشم.
(الصحيفة السجّاديّة : الدعاء ۳۸ )
امام على عليه السلام :
كانَ لي فيما مَضى أخٌ في اللّه ِ ··· كانَ لا يَلومُ أحَدا عَلى ما يَجِدُ العُذرَ في مِثلِه حتّى يَسمَعَ اعتِذارَهُ .
در گذشته برادرى دينى داشتم ··· او هيچ كس را، بر كارى كه مى شد در آن عذر آورد، سرزنش نمى كرد و صبر مى كرد تا عذر او را بشنود.
( نهج البلاغة : الحكمة ۲۸۹)
لعن کردن مومن
🔻ب، [قرب الإسناد] عَنْ هَارُونَ عَنِ ابْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِیهِ علیهما السلام قَالَ: إِنَّ اللَّعْنَةَ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ صَاحِبِهَا تَرَدَّدَتْ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الَّذِی یَلْعَنُ فَإِنْ وَجَدَتْ مَسَاغاً وَ إِلَّا عَادَتْ إِلَی صَاحِبِهَا وَ کَانَ أَحَقَّ بِهَا فَاحْذَرُوا أَنْ تَلْعَنُوا مُؤْمِناً فَیَحِلَّ بِکُمْ .
🔸امام صادق علیه السّلام فرمود: لعنت هر گاه از دهان کسی خارج شد، سرگردان میماند، اگر کسی مستحق آن بود به وی خواهد رسید و در غیر این صورت بار دیگر به صاحب خود بر میگردد که در این صورت لعن کننده خودش لایق تر بر لعن شدن میباشد، از لعن کردن بی دلیل مومنین بپرهیزید که لعن ونفرین به خود شما باز خواهد گشت.
📚بحارالانوار - جلد ۶۹، صفحه ۲۰۸
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه #گوش_کن
شبیه هوای طوفانیست؛ آخرالزمان!
وزن یقین را بالا باید بُرد!
سبک باشیم، در هجوم تندباد فتنهها، سقوط خواهیم کرد!