eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
29.7هزار عکس
29.5هزار ویدیو
689 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
50.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓 تا کی میخواهی زیر دست نفس باشی..؟ ✍حضرت آیةالله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
✍بالاترین گناه... 🔹یأس از رحمت الهی بدترین گناهان است و از آن بالاتر گناهی سراغ نداریم. 📚رساله لقاءالله، ص ۸۳ ▪️آیت الله ملکی تبریزی رحمة الله علیه
1010_50499515439488.mp3
17.92M
«حزن مدام» گریه‌های امام صادق علیه‌السلام در فراق امام زمان علیه السلام استاد محمد حسین یوسفی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خدمت یکا یک اعضای محترم صبحتون به خیر و خوشی انشاالله
📖آیه سُخرَه به آیات ۵۴ تا ۵۶ سوره اعراف اشاره دارد که همه چیز را مُسخّر خدا می‌داند. در روایات برای خواندن این آیه خواصی همچون قلبی، دفع و حفظ از ساحران و شیاطین ذکر شده است. 🍀مطابق با روایتی از امام صادق(ع) در کتاب کافی، هنگامی که طلحه و زبیر تدارک جنگ جمل را دیده بودند مردی به نام خِداش را برای رساندن پیغامی نزد امیرالمؤمنین(ع) فرستادند و به او گفتند: ما تو را به سوی مردی می‌فرستیم که او و خاندانش را از دیرزمان به جادو و غیب‌گوئی می‌شناسیم چون به نزد او رفتی برای در امان ماندن از سحر او آیه سخره را بخوان. وقتی خِداش به نزد امام علی(ع) آمد امام او را به آنچه طلحه و زبیر به او سفارش کرده بودند خبر داد و از او خواست که هفتاد بار آیه را بخواند. آنگاه از او پرسید: «احساس می‌کنی که دلت مطمئن شد؟» خِداش پاسخ داد: «قسم به خدائی که جانم به دست اوست، آری.» او در پی این واقعه به سپاه امام علی(ع) پیوست. 💯ملاصالح مازندرانی با استناد به روایت مذکور، ۷۰ بار خواندن آیه سخره را موجب صفای قلب، آرامش، از بین رفتن شک و وسوسه‌ها دانسته‌ است. در منابع روایات دیگری نیز آمده است که بر اساس آن‌ها آیه سخره موجب حفظ از شر و می‌گردد
▫️﷽▫️ ✨آیةُ الاَرزاق✨ یکی از آیات مجرب در و روزی آیه ۲ و ۳ سوره طلاق ( معروف به آیه "من یتق الله " ) است . 🖌 «ِ وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدْرا» 📶 هم به صورت چله (دوره سلوکی) انجام میشود و هم به صورت قرائت روزانه به تعداد بالای ۲۰ مرتبه . ✴️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : من آیاتی را در قرآن مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن شوند براى حل مشکلات آنها کافى است و آن آیات دوم و سوم سوره طلاق است... ✅ طریقه ختم برای وسعت روزى : آیه مذکور را از روز دوشنبه شروع کنید و تا تا ۳۹ روز ، روزى ۱۵۳ مرتبه بخواند و روز چهلم ۱۷۸ مرتبه بخواند.
🏴 شفاعت برای زیارت... ▪️رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: ▪️مَنْ زَارَنِی حَیّاً وَ مَیِّتاً کُنْتُ لَهُ شَفِیعاً یَوْمَ الْقِیَامَةِ ▪️هر کس مرا در زمان حیات یا پس از مرگ زیارت کند من در روز قیامت شفیع او خواهم بود. 📚 بحارالانوار ج۹۷ ص۱۳۹
📿 زیارت رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز شنبه 🔸أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ، لَاشَرِيكَ لَهُ، وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُهُ، وَ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّٰهِ، وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ، وَ جَاهَدْتَ فِى سَبِيلِ اللّٰهِ بِالْحِكْمَةِ وَ المَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَ أَدَّيْتَ الَّذِى عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ، وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ، وَ غَلَظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ، وَ عَبَدْتَ اللّٰهَ مُخْلِصاً حَتَّىٰ أَتاكَ الْيَقِينُ، فَبَلَغَ اللّٰهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ، اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى اسْتَنْقَذَنا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَ الضَّلالِ. اللّهمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِکَ وَ صَلَوَاتِ مَلائِکَتِکَ، وَ أَنْبِیَائِکَ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ، وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ، وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، عَلَىٰ مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ، وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ، وَ نَجِيبِكَ وَ حَبِيبِكَ، وَ صَفِيِّكَ وَ صِفْوَتِكَ، وَ خَاصَّتِكَ وَ خَالِصَتِكَ، وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الْوَسِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ، وَ ابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ. اَللّٰهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جٰاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللّٰهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّٰهَ تَوّٰاباً رَحِيماً»، إِلٰهِى فَقَدْ أَتَيْتُ نَبِيَّكَ مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِى، فَصَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْها لِى، يَاسَيِّدَنا أَتَوَجَّهُ بِكَ وَ بِأَهْلِ بَيْتِكَ إِلَى اللّٰهِ تَعَالىٰ رَبِّكَ وَ رَبِّى لِيَغْفِرَ لِى. 🔸آنگاه سه بار بگو«إِنَّا للّه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» 🔸سپس بگو: أُصِبْنا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِيبَةَ بِكَ حَيْثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْىُ، وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ، فَإِنَّا لِلّٰهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ. يَا سَيِّدَنا يَا رَسُولَ اللّٰهِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ [الطَّیّبِینَ] الطَّاهِرِينَ، هٰذَا يَوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ يَوْمُكَ، وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ، فَأَضِفْنِى وَ أَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ، وَ مَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِى وَ أَحْسِنْ ضِيَافَتِى، وَ أَجِرْنا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّٰهِ عِنْدَكَ وَ عِنْدَ آلِ بَيْتِكَ، وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَ بِمَا اسْتَوْدَعَكُمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ. 📚 مفاتیح‌الجنان
﷽ 📍 تجرّی؛ یعنی جرئت به انجام گناه حتّی اگر عمل گناه انجام نشود قبیح و زشت است❗️ 📌حالا می‏خواهم بحثی دیگر را به‏صورت کلّی مطرح کنم که دربارۀ یکی از قوانین عقلی است و به هیچ‏وجه هم قابل انکار نیست. «تقبیح تجرّی» و «تحسین انقیاد» یکی از مباحث عقلی است. «تجرّی» به معنی «جرئت یافتن نسبت به مولا» و «انقیاد» به‏معنای «روحیۀ تعبّد» است. اگر یک ظرف اینجا باشد که مایعی در آن است و یک نفر هم یقین پیدا کند که مایع موجود در آن، خمر، مسکر و یا به اصطلاحِ روز مشروبات الکلی است؛ اگر در حالی که یقین دارد خوردن آن حرام است، آن را بخورد و بعد معلوم شود که اشتباه کرده بود و آن مایع، شراب نبوده آیا کار درستی انجام داده است یا نه؟ وقتی می‏گوییم: «یقین دارد» معنایش این است که قطع دارد که خدا در قرآن گفته است: این را نخور! و نهی کرده است. حتّی اگر هم آب بوده باشد، حکم عقل چیست؟ تقبیح می‏کند و می‏گوید: چنین کسی، خیلی پُررو است؛ معنای تجرّی این است. «عقل» حکم به «قبح تجرّی» می‏کند. این مسئله استثنا بردار نیست. این یک حکم عقلی است. از آن‏طرف، کاملاً بر‏عکس فرض قبلی، اگر کسی یقین پیدا کند که یک عمل، واجب است و خدا گفته که باید انجام دهی، بعداً هم معلوم شود که این کار، واجب نبوده، عقل باز هم او را تحسین می‏کند. حال چرا عقل حکم به تحسین این فرد می‏دهد؟ چون او به‏خاطر روحیۀ تعبّد و تنسّکش، قابل تحسین است. انقیادش نسبت به مولا بسیار نیکو و پسندیده است. در مورد تجرّی به‏خاطر پررویی، عقل می‏گوید: قبیح و زشت است و فرد را سرزنش و نکوهش می‏کند، اینجا در مورد انقیاد به‏خاطر تعبّد و تنسّکش او را ستایش می‏کند. 〰〰〰〰〰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سیاه‌پوش‌شدن حرم امیرالمومنین علیه‌السلام به‌ مناسبت ایام پایانی ماه صفر
🖼 👤 استاد ▫️در روز، حضرت هزاران بار برای ما دعا می‌کنند تا از بلایا محفوظ بمانیم، پس کمترین کاری که می‌تونیم بکنیم، تقدیم کردن صلوات با "وعجل فرجهم" به محضر ایشان است.