eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
27.7هزار ویدیو
637 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔹پاسخ به شبهه ی تبریک شروع ماه ربیع الاول قسمت • دوم ✔️ به عنوان شرطی برای معرفی حضرت ابوذر یادآور شدند. و با بیان این جمله خواستند به اصحاب بفرمایند که جناب ابوذر علیه السلام از اهل بهشت است. 📣لذا خبر دادن از خروج آذار یا هر ماه دیگری موضوعیت ندارد. 💭مسئله دیگر اینکه در روایت از عبارت «آذار» استفاده شده و مسلم است که ماه آذار همیشه برابر با ماه صفر نمی ‌شود. ●عده‌‌ ای گمان کرده ‌اند «آذار» همان «صفر» است، در حالی که «آذار» از ماههای رومی است و «صفر» از ماههای قمری. 🕔آذار سومین ماه از ماه‌های رومی است. ماه‌ های رومی به لحاظ تعداد روزهای سال مانند سال‌های شمسی و میلادی 365 روزه است. پس در هر سال، هر ماه رومی با یکی از ماه‌ های قمری مطابق می ‌شود و اینگونه نیست که همیشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود یک هفته مانده به اول فروردین شروع می‌ شود و تا یک هفته مانده به اردیبهشت ادامه دارد. ▪️پس با توجه به اصل حدیث هدف حضرت پیامبر اکرم محمد مصطفی صلّى الله علیه وآله نشان دادن مقام و منزلت حضرت ابوذر علیه السلام بوده نه اینکه هرکسی با بشارت اتمام ماه آذار - بر فرض اینکه مطابق با ماه صفر هم بوده باشد - اهل بهشت شود.!! ✅ نتیجه آنکه:: درست است که چنین مطلبی شهرت دارد و به ماه ربیع الاول ربیع المولود هم گفته می‌شود؛ چون میلاد مسعود حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام در هفدهم این ماه اتفاق افتاده است. و لذا طبیعی است که شیعیان از سپری شدن ماه های ماتم و عزا و فرا رسیدن ماه میلاد حضرت رسول الله محمد مصطفی صلی الله علیه و آله احساس مسرت و سبکی روح داشته باشند. اما همانطور که اشاره شد، روایتی در این باره یافت نشده است. و بنا بر یک رسم دیرین که جنبۀ فرهنگ عامه دارد، مردم در سحر روز اول ربیع به در مساجد می‌روند؛ و به این نیت حلول ربیع المولود را به حضرت مادر صدیقه طاهره علیها السلام تهنیت می‌گویند. هر چند باید به خاطر داشت که ایام پس از شهادت حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، ایام تشکیل سقیفه و آغاز انحراف مسیر هدایت نیز هست. این متن را منتشر بفرمایید. ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ |
🔴 همراهان گرامی ! ⚡️ این استوری بدون لینک و با کیفیّت اصلی ـ جهت انتشار (به نام خودتان) برای به دست آوردن رضایت مادر شهیده ی مان حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها طراحی شده است و لطفاً این عکس را در گالری تان ذخیره کنید و در استوری پیج تان منتشر بفرمایید •••• ⚫️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⚫️
◼️برگزیده ای از احادیث و سخنانی از امام رضا (علیه السلام) 1-سه ويژگى برجسته مؤمن لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ. مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است. 2- پاداش نيكى پنهانى و سزاى افشا كننده بدى « أَلْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ يَعْدِلُ سَبْعينَ حَسَنَةً، وَ الْمُذيعُ بِالسَّيِّئَةِ مَخْذُولٌ، وَالْمُسْتَتِرُ بِالسَّيِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ ». پنهان كننده كار نيك [پاداشش] برابر هفتاد حسنه است، و آشكاركننده كار بد سرافكنده است، و پنهان كننده كار بد آمرزيده است. 3- نظافت « مِنْ أَخْلاقِ الأَنْبِياءِ التَّنَظُّفُ ». از اخلاق پيامبران، نظافت و پاكيزگى است. 4- امين و اميننما « لَمْ يَخُنْكَ الاَْمينُ وَ لكِنِ ائْتَمَنْتَ الْخائِنَ ». امين به تو خيانت نكرده [و نمىكند] و ليكن [تو] خائن را امين تصوّر نموده اى. 5- مقام برادر بزرگتر « أَلاَْخُ الاَْكْبَرُ بِمَنْزِلَةِ الاَْبِ ». برادر بزرگتر به منزله پدر است. 6- دوست و دشمن هر كس « صَديقُ كُلِّ امْرِء عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ ». دوست هر كس عقل او، و دشمنش جهل اوست. 7- نام بردن با احترام « إِذا ذَكَرْتَ الرَّجُلَ وَهُوَ حاضِرٌ فَكَنِّهِ، وَ إِذا كَانَ غائِباً فَسَمِّه ». چون شخص حاضرى را نام برى [براى احترام] كنيه او را بگو و اگر غائب باشد نامش را بگو. 8- بدى قيل و قال « إِنَّ اللّهَ يُبْغِضُ الْقيلَ وَ الْقالَ وَ إضاعَةَ الْمالِ وَ كَثْرَةَ السُّؤالِ ». به درستى كه خداوند، داد و فرياد و تلف كردن مال و پُرخواهشى را دشمن مى دارد. 9- ويژگيهاى دهگانه عاقل « لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ. وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ. يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ، وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ. لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ، وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ. أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنى. وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ. وَ الْخُمُولُ أَشْهى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ. ثُمَّ قالَ(عليه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟ قالَ(عليه السلام): لا يَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ أَتْقى ». عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:1ـ از او اميد خير باشد. 2ـ از بدى او در امان باشند. 3ـ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد. 4ـ خير بسيار خود را اندك شمارد. 5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود. 6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود. 7ـ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد. 8ـ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد. 9ـ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد. 10ـ سپس فرمود: دهمى چيست و چيست دهمى؟ به او گفته شد: چيست؟ فرمود: احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است. 10- نشانه سِفله « سُئِلَ الرِّضا(عليه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(عليه السلام):مَنْ كانَ لَهُ شَىْءٌ يُلْهيهِ عَنِ اللّهِ ». از امام رضا(عليه السلام) سؤال شد: سفله كيست؟فرمود: آن كه چيزى دارد كه از [ياد] خدا بازش دارد. 11- ايمان، تقوا و يقين « إِنَّ الاِْيمانَ أَفْضَلُ مِنَ الاٌِسْلامِ بِدَرَجَه، وَ التَّقْوى أَفْضَلُ مِنَ الاِْيمانِ بِدَرَجَة وَ لَمْ يُعطَ بَنُو آدَمَ أَفْضَلَ مِنَ الْيَقينِ ». ايمان يك درجه بالاتر از اسلام است، و تقوا يك درجه بالاتر از ايمان است و به فرزند آدم چيزى بالاتر از يقين داده نشده است. 12- ميهمانى ازدواج « مِنَ السُّنَّةِ إِطْعامُ الطَّعامِ عِنْدَ التَّزْويجِ ». اطعام و ميهمانى كردن براى ازدواج از سنّت است. 13- صله رحم با كمترين چيز « صِلْ رَحِمَكَ وَ لَوْ بِشَرْبَة مِنْ ماء، وَ أَفْضَلُ ما تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ كَفُّ الأَذى عَنْه ». پيوند خويشاوندى را برقرار كنيد گرچه با جرعه آبى باشد، و بهترين پيوند خويشاوندى، خوددارى از آزار خويشاوندان است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                             
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 دیدن این ویدیو برای هرکسی که خود را دوستدار امام رضا (علیه السلام) می داند واجب است ❗️ 🎥 شرح رفتارهای جالب امام رضا (علیه السلام) از زبان آیت الله مجتهدی تهرانی ( ره ) 👌دیدن این ویدیو کمتر از سه دقیقه وقت می برد اما می تواند سالها درس اخلاق باشد برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام)
🟢 لیلة المبیت همان شبی است که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب در بستر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله خوابید تا این قاعده را به ما یادآوری کند که متربی باید فدای مربی شود. 🌕 خدایا ما را فدایی عج بگردان
🍂خزان ز راه می‌رسد، جوانه پیر می‌شود نَفَس چه زود می‌رود، بیا که دیر می‌شود... 🍂شب‌است‌وباد می‌وزد،چگونه‌صبح‌‌‌میکنی؟ دلم چه شور می‌زند؛ به غم اسیر می‌شود... 🍂که‌گفت‌ زود‌ میرسی؟«چه دیر زود می‌شود» نَفَس نمانده زود باش! بیا که دیر می‌شود… عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روسیه هم از بلای آخرالزمان در امان نماند در همین لحظه نقاط متعددی در دنیا درگیر سیل و طوفان هستند که کلیپ های بعضی از این حوادث را منتشر خواهم کرد ان شاء الله
◼️امام کاظم علیه السلام فرمودند: ◾️اَلْعَجَـبُ كُلَّ الْعَجَـبِ لِلْمُحْتَمينَ مِنَ الطَّعامِ وَالشَّرابِ مَخافَةَ الدّاءِ اَنْ يَنْزِلَ بِهِمْ، كَيْفَ لايَحْتَمُونَ مِنَ الذُّنُوبِ مَخافَةَ النّارِ اِذَا اشْتَعَلَتْ فى اَبْدانِهِمْ. ▪️شگفتـا! شگفتـا! از آنان كه از خوردنى و آشاميدنى پرهيز مى كنند، از بيـم آنـكه درد، بر آنـان فرود آيـد، چـگونه از گنـاهان پرهـيز نمى كنند، از بيم آتش، آنگاه كه در بدنهايشان شعله افكند! 📚مسند الامام الكاظم عليه السلام، ج 3 ص 251
🌱 في حديثِ المِعراجِ: ما عَرَفَني عَبدٌ و خَشَعَ لي إلاّ خَشَعَ لَهُ كُلُّ شيءٍ. در حديث معراجِ پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله، به نقل از خداوند متعال آمده است: هيچ بنده‌اى مرا نشناخت و در برابرم خاشع نشد مگر آن كه همه اشياء در برابر او خشوع كردند. 🌹 📚 إرشاد القلوب، ص٢٠٣
عزیزان و سروران گرامی! به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزمان علیه السلام، صد بار، قاتل حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را لعنت می کنیم: اللهم العن مامون ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
دو ماه عزاداری را مدیون فرامین حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هستیم.
🌑💎🌑 فرامین حضرت علیّ بن موسی الرّضا علیه السلام در روز اوّل محرّم عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ شَبِيبٍ قَالَ:‏ دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا علیه السلام فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ لِي: ريّان بن شبيب گفت: روز اوّل محرّم نزد حضرت رضا عليه السّلام رفتم. حضرت به من فرمود: 1) يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ‏ كُنْتَ‏ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلاً مَا لَهُمْ فِي الْأَرْضِ شَبِيهُونَ. يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ بَكَيْتَ عَلَى الْحُسَيْنِ علیه السلام حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ، غَفَرَ اللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ، صَغِيراً كَانَ أَوْ كَبِيراً، قَلِيلاً كَانَ أَوْ كَثِيراً. اى ابن شبيب! اگر مي خواهى برای چیزی گريه كنى، بر حسين بن علىّ ابن ابي طالب عليهما السّلام گريه كن، زيرا او را همچون گوسفند ذبح كردند و هجده نفر از بستگانش را که روى زمين نظير نداشتند، شهید کردند. اى ابن شبيب! اگر بر حسين بن علی علیه السلام گريه كنى به گونه‏ اى كه اشك هايت بر گونه ‏هايت جارى شود، خداوند هر گناهى را كه مرتكب شده باشى، چه گناه صغیره و چه گناه کبیره، چه گناه كم و چه گناه زياد، خواهد بخشيد. 2) يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ علیه السلام. اى ابن شبيب! اگر دوست دارى پاك و بدون گناه به ملاقات خدا بروى، حسين بن علی علیه السلام را زیارت کن. 3) يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَسْكُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِيَّةَ فِي الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِيِّ وَ آلِهِ صلّی الله علیه و آله فَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ. اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با پيامبر اكرم و آل او صلوات الله علیهم در غرفه‏ هاى بهشت همراه باشى، قاتلان حسين بن علی علیه السلام را لعنت كن. 4) يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ علیه السلام فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ:‏ «يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً». اى ابن شبيب! اگر دوست دارى ثوابى مانند ثواب كسانى كه همراه حسين بن علىّ عليهما السّلام شهيد شدند داشته باشى، هر گاه به ياد او افتادى بگو: «يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً» (اى كاش با آنان ‏بودم و به فوز عظيم مي رسيدم). 5) يَا ابْنَ شَبِيبٍ! إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوِلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّى حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَة. اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى، در اندوه ما اندوهگين و در خوشحالى ما، خوشحال باش، و بر تو باد به ولايت ما، زيرا اگر كسى سنگى را دوست داشته باشد، خداوند در روز قيامت او را با آن سنگ محشور خواهد كرد. (امالی صدوق، ص129-130) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ کیفیت سقیفه قسمت • سوم ✔️ مدتی بعد ابوبکر زندیق در پی او فرستاد که مردم بیعت کرده اند، تو هم بیعت کن. سعد گفت: نه، به خدا سوگند مگر این که همه تیرهایم را به سمت شما پرتاب کنم و پیکان نیزه هایم را از خون شما رنگین کنم و تا جایی که دستم توان دارد بر شما شمشیر بزنم و به همراه پیروان و خانواده و قبیله‌ام با شما جنگ کنم. ای غاصبان! به خدا سوگند اگر همه جن و انس نیز علیه من متحد شوند؛ با شما بیعت نخواهم کرد تا زمانی که در پیش گاه پروردگارم حاضر شوم و از حساب [اعمال] خود آگاه شوم. هنگامی که سخنان سعد به گوش آن‌ها رسید، عمربن زنا گفت: باید از او بیعت بگیریم. بشیر بن سعد گفت: او این کار را نمی کند و لج کرده است، او بیعت نمی کند تا کشته شود، و وقتی کشته می‌شود که اوسیان و خزرجیان در رکابش کشته شده باشند؛ او را به حال خودش رها کنید، رها کردن او زیانی ندارد، سخن او را پذیرفتند و سعد را به حال خودش رها کردند. سعد به نماز آنان اقتدا نمی کرد و به دستورات آن‌ها ترتیب اثر نمی داد و اگر یارانی داشت حتما بر آنان می‌شورید و با آنان به جنگ می‌پرداخت. سعد تا پایان خلافت ابوبکر زندیق و هلاکت او به این رویه خود ادامه داد. اما وقتی عمربن زنا کار را به دست گرفت، از خشم عمربن زنا ترسید و به شام رفت و در زمان خلافت او در حوران درگذشت و با هیچ کس بیعت نکرد. علت مرگ او تیری بود که شبانه به طرف او پرتاب شد و او را کشت. گفته شده که جنیان او را با تیر زده اند، و نیز گفته شده که محمد بن مسلمه انصاری در ازای پولی که برای کشته شدن او به وی داده بودند سعد را کشت، و روایت شده که مغیره بن شعبه این کار را انجام داد.   ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ کیفیت سقیفه قسمت • چهارم ✔️ گروهی از انصار و عده دیگری که حضور داشتند، بیعت کردند. این در حالی بود که علی بن ابی طالب علیه السلام مشغول کفن و دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند. وقتی ایشان از این کار فارغ شدند و بر بدن پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خواندند و مردم نیز چه آن‌هایی که با ابوبکر بیعت کرده بودند و چه آنهایی که بیعت نکرده بودند آمدند و بر بدن حضرت نماز خواندند، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به همراه زبیر بن عوام آمدند و در مسجد نشستند و بنی هاشم گرد ایشان جمع شدند، و بنی امیه نیز گرد عثمان بن عفان و بنی زهره دور عبد الرحمن بن عوف را گرفتند. همگی در مسجد بودند که ابوبکر و عمر و ابوعبیدة بن جراح آمدند و گفتند: چه شده که هر یک از شما یک دسته شده اید، برخیزید و با ابوبکر بیعت کنید که انصار و سایر مردم با او بیعت کرده اند. عثمان و عبدالرحمنن بن عوف و همراهان آن‌ها برخاستند و بیعت کردند، ولی علی علیه السلام و بنی هاشم به همراه زبیر به منزل علی علیه السلام رفتند. سپس عمر همراه عده ای از کسانی که با ابوبکر بیعت کرده بودند، که در میان آن‌ها أُسید بن حضیر و سلمه بن سلامة نیز بودند، نزد بنی هاشم رفتند و همگی با هم داخل شدند و به آن‌ها گفتند: با ابوبکر بیعت کنید که مردم با او بیعت کرده اند. زبیر دست به شمشیر خود برد؛ عمر گفت: این سگ را بگیرید و ما را از شر او رها کنید. سلمه بن سلامة به سرعت جلو رفت و شمشیر را از دستش گرفت، عمر شمشیر را گرفت و آن را به زمین زد و شکست. اهالی بنی هاشم که در آن جا بودند را محاصره کردند و همگی آنان را نزد ابوبکر بردند. وقتی پیش ابوبکر رسیدند، به آن‌ها گفتند با ابوبکر بیعت کنید که مردم با او بیعت کرده اند. به خدا سوگند اگر بیعت نکنید، با شمشیر بر شما حکم می‌کنیم. وقتی بنی هاشم آن وضع را دیدند، یکی یکی جلو آمدند و شروع به بیعت کردن کردند. تا این که فقط علی بن أبی طالب علیه السلام باقی ماند؛ عمر به او گفت: با ابوبکر بیعت کن. علی علیه السلام گفت: من نسبت به این امر از او سزاوارترم و شما نیز باید با من بیعت کنید. خلافت را از انصار گرفته اید و نزدیکی به رسول خدا را بهانه خود در برابر آن‌ها قرار داده اید و آن را به زور از ما اهل بیت می‌گیرید، مگر شما خودتان به انصار نگفتید که شما به جهت قرابتتان به رسول خدا صلی الله علیه و آله سزاوارتر از آن‌ها بر خلافت هستید و آن‌ها نیز رهبری را به شما بخشیدند و امارت را به شما تسلیم کردند!؟ من نیز همان دلیلی که شما برای انصار آوردید را برای شما می‌آورم، من به زنده و مرده رسول خدا صلی الله علیه و آله نزدیک ترم و من وصی و وزیر و محل اسرار علم او هستم، و من بزرگترین دوست و نخستین کسی هستم که به ایشان ایمان آوردم و تصدیقشان کردم، و من بهترین شما در زمان آزمایش در میدان جهاد با مشرکین، آگاه ترین شما نسبت به کتاب خدا و سنت و فقیه ترین شما نسبت به امور دین و داناترین شما نسبت به عاقبت امور هستم، زبانم از همه شما برنده تر و دلم از شما استوارتر است؛ پس چرا بر سر این امر با ما جنگ دارید، اگر از خداوند بر خویشتن می‌ترسید با ما به انصاف برخورد کنید و همان طور که انصار خلافت را برای شما دانستند، شما نیز آن را برای ما بدانید، وگرنه آگاهانه ظلم خود را آغاز کنید. عمر گفت: مگر تو سرمشق اهل بیتت نیستی؟ علی علیه السلام فرمودند: از خودشان بپرس. عده ای از بنی هاشم که بیعت کرده بودند،به سرعت پیش آمدند و گفتند: بیعت ما به منزله مخالفت با خلافت علی علیه السلام نبود، پناه بر خدا اگر ما بگوییم که ما در مهاجرت و درجه جهاد و نزدیکی به رسول خدا صلی الله علیه و آله در رتبه او هستیم. عمر گفت: تو را رها نمی کنیم، مگر این که با میل خود یا از روی اجبار بیعت کنی.علی علیه السلام فرمودند: خوب شیرش را بدوش که قسمتی از آن برای تو خواهد بود و امروز خوب از او ابوبکر حمایت کن که فردا به تو باز خواهد گرداند؛ به خدا سوگند سخن تو را نخواهم پذیرفت و گرد تو را نخواهم گرفت و بیعت نمی کنم. ابوبکر گفت:ای ابالحسن! ما بر تو سخت نمی گیریم و تو را اجبار نمی کنیم.ابوعبیدة برخاست و به علی علیه السلام گفت: ای عموزاده!ما قرابت و سابقه و دانش و کمک‌های تو را انکار نمی کنیم،اما سن تو کم است،علی علیه السلام در آن زمان سی و سه ساله بودند ابوبکر یکی از بزرگان قوم توست و او بهتر می‌تواند سنگینی این امر را به دوش بکشد. اینک که دیگر این امر به او سپرده شده است،خلافت را تسلیم او کن و اگر خدا تو را عمر دهد،خلافت به تو بازگردانده خواهد شد و دیگر بعد از آن هیچ کس درباره تو اختلافی نخواهد داشت.آری، تو قطعاً شایسته خلافت هستی و این امر حق توست.تو نیز فتنه بر پا نکن که اکنون زمان فتنه نیست تو خودت می‌دانی عرب و غیر عرب نسبت به تو چه کینه‌هایی در دل دارند. |
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🌑 وقایع روز چهارشنبه اول ربیع الاول سال ۱۱ هجری قمری ، ۱۳ خرداد سال ۱۱ هجری شمسی ، ۲۹ می سال ۶۳۲ میلادی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام اینک به سفارش حضرت نبی خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به امر مهم دیگری دست یازیده اند: "جمع آوری قرآن📖" … امروز , اولین روز از ایام جمع آوری قرآن است ؛ در ایام رسالت حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله ، آیات قرآن را بر روی پوست حیوانات ، سنگ های صاف ، استخوان کتف شتر و ... نوشته و ثبت می شد ؛ ⬅️ اینک در فقدان نبی , پایان ایام نبوت و اتمام نزول قرآن , همهء آیات , در یک مجموعه و به شیوه‌ای خاص قابل جمع‌آوری است و این جمع آوری بر عهده وصی پیامبر خاتم است؛ آن حضرت قرآن را براساس ترتیب نزول و مشخص کردن مواردی چون : شأن نزول ، محکم و متشابه ، مطلق و مفید ، ناسخ و منسوخ و تفسیر و تأویل هر یک از آیات گردآوری می کنند . و اما در مسجد هم چنان اخذ برای ابوبکر زندیق ادامه دارد! گروهی از صحابه به نشانهء اعتراض به غصب خلافت ، به خانهء حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها وارد شده و در آن جا متحصن می‌شوند , در روز اول ، عده ای مانند زبیر ، مقداد و گروهی از انصار به همراه عدهء کمی از مهاجران ، در این خانه تحصن کرده اند (۱) ⚠️ این اولین روز , از روزهای سه گانه تحصن است؛ ▪️ابوبکرزندیق به اصرار عمربن زنا, عَدوي (پسر عموی عمر و غلام خود , که همانند او به خشونت مشهور است) را می‌فرستد تا حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام را که اینک از مراسم تجهیز و تدفین حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله فارغ شده اند برای بیعت فراخواند‼️ عمربن زنا اصرار دارد که " تا از او بیعت نگیریم , به جایی نرسیده‌ایم"؛ برخی از طرفداران ، گرفتن بیعت را در آن شرایط ، مناسب نمی دیدند ، اما عمربن زنا هم چنان اصرار بر گرفتن بیعت دارد ؛ 👈 قنفذ , ۳ بار مراجعه می کند.... در مرتبهء اول بیان می‌کند: با خلیفه رسول خدا بیعت کنید که او , شما را میخواند !! در مرحله دوم میگوید: با خلیفه مسلمین بیعت کنید !! و در سومین مراجعه , ادعا می کند : امیر مؤمنان ابوبکر ! را اجابت کرده و با او بیعت کنید‼️ و پاسخ , هر سه بار روشن است و اهل بیت علیهم السلام که این القاب را مخصوص علی بن ابیطالب علیهما السلام می دانند , با ناراحتی هر چه تمام تر او را جواب می گویند ؛ …پس از مراجعه سوم , عمر بن خطاب لعین به ابوبکر زندیق می‌گوید: ❌ امر خلافت جز با کشتن او , به استواری نخواهد رسید‼️ …ابوبکرزندیق , زیرکانه او را به آرامش فرا می‌خواند و بار دیگر , قنفذ را روانه می‌کند و از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام این پاسخ را می‌شنوند: 💠 من به سفارش برادرم حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه واله , مشغول جمع آوری قرآن هستم و قسم یاد کرده ام تا آن را به پایان نرسانده ام , از خانه خارج نشوم ؛ تو نیز به نزد ابوبکر بازگرد . ◾️ اینک نوبت عمربن زنا است , او با اشارهء ابوبکرزندیق و به همراه قنفذ به درب خانه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام می‌آید؛ … او از خشونت و اِعمال زور سخن به میان می‌آورد و حتی اهل خانه را به آتش زدن تهدید میکند! آنان می دانند که برای اعلان رسمی خلافت ، احتیاج دارند که بیعت شخص حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام را که خود صاحب بیعت غدیر است به همراه داشته باشند ؛ گویا در همین هجوم ، حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها به پشت در آمده و با اشاره به حدیث غدیر ، اهل سقیفه را به خدعه و نیرنگ متهم می‌کنند و می‌فرمایند : 💠 قومی را به بدکاری شما ندیدم. (۲) در این ماجرا حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام با حضور در آستانهء در می‌فرمایند: 💠 قسم یاد کرده ام که از خانه خارج نشوم و ردا بر دوش نگیرم , تا آن که قرآن📖 را جمع آوری کنم . 👈 این سخن , مهاجمان را که شرایط را مناسب نمی بینند به ظاهر آرام میکند . آنان پراکنده می‌شوند تا در فرصتی دیگر بازگردند... 1⃣ البدایة والنهایة ۲۴۶/۵ (از مدارک اهل تسنن) 2⃣ احتجاج طبرسی ۸۰/۱ ؛ بحارالانوار ۲۰۵/۲۸ ➖➖➖➖➖➖ ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
👌🗣 نماز بسیار ساده برای اوّل هر ماه (برای روز اوّل ماه ربیع الاول) مرحوم سید بن طاوس می گوید: به ما روایت رسیده است که نماز اوّل هر ماه دو رکعت است، در رکعت اول یک بار سوره حمد و یک بار سوره توحید، و در رکعت دوم یک بار سوره حمد و یک بار سوره قدر. (مستدرك ‏الوسائل، ج6 ، ص349) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنقدر گله نکن خدا حکمت همه کارها رو میدونه فقط همیشه بگو: ای که مرا خوانده ای،راه نشانم بده...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرشتگان از خداوند پرسیدند: خدایا تو که بشر را آنقدر دوست داری چرا غم را آفریدی ؟ خداوند فرمود : غم را به خاطر خودم آفریدم ! چون این مخلوق من تا غمگین نباشد به یاد خالقش نمی افتد
مهمترین اعمال سفارش شده در شب و روز اول ربیع الاول غسل غسل کردن و پوشیدن لباس پاکیزه در این روز و روزهای مهم دیگر ماه ربیع الاول توصیه شده است. روزه روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمۆمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏ الاول یکی از اععمال مستحبی ماه ربیع الاول است. زیارت پیامبر(ص) و امام علی(ع) علما در این روز زیارتی را ذکر نکرده اند اما زیارت پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در این روز مناسب است چرا که خدوند جان این دو بزرگوار را از کید کافران حفظ نمود. زیارت امام عسکری و امام زمان(ع) شیخ طوسی رحمه اللّه در مصباح گفته است که در روز اوّل این ماه امام حسن عسکری(ع) به عالم بقا رحلت نمود و حضرت مهدی(عج) به مقام امامت رسیدند، بنابراین زیارت آن دو امام عالی مقام در این روز نیز مناسب است. خواندن دعای اول ماه ربیع الاول در کتاب «المختصر من المنتخب» دعای اول ماه ربیع الاول به این صورت است: اللَّهُمَّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ وَ الْقُوَّةِ وَ الْحَوْلِ وَ الْعِزَّةِ خداوندا، معبودی جز تو نیست، ای بخشنده و نیرومند و دگرگون کننده و سربلند، سُبْحَانَکَ مَا أَعْظَمَ وَحْدَانِیَّتَکَ وَ أَقْدَمَ صَمَدَانِیَّتَکَ وَ أَوْحَدَ إِلَهِیَّتَکَ پاکی تو و چقدر یگانگی تو عظیم و بی نیازی ات دیرینه و معبودیتت یگانه وَ أَبْیَنَ رُبُوبِیَّتَکَ وَ أَظْهَرَ جَلَالَکَ وَ أَشْرَفَ بَهَاءَ آلَائِکَ وَ أَبْهَی کَمَالَ صَنَائِعِکَ [کرم بها صنائعک‏] وَ أَعْظَمَکَ فِی کِبْرِیَائِکَ و پروردگاری ات روشن و جلالت آشکار و زیبایی نعمت هایت والا و کمال ساخته های تو زیبا [ارزشمند]و بزرگمنشی ات باعظمت وَ أَقْدَمَکَ فِی سُلْطَانِکَ وَ أَنْوَرَکَ فِی أَرْضِکَ وَ سَمَائِکَ وَ أَقْدَمَ مُلْکَکَ وَ أَدْوَمَ عِزِّکَ و سلطه ات دیرینه است و چقدر در زمین و آسمان نورانی هستی و فرمانروایی ات دیرینه و عزتت جاودانه وَ أَکْرَمَ عَفْوَکَ وَ أَوْسَعَ حِلْمَکَ وَ أَغْمَضَ عِلْمَکَ وَ أَنْفَذَ قُدْرَتَکَ وَ أَحْوَطَ قُرْبَکَ و گذشتت کریمانه و بردباری ات گسترده و دانشت همراه با اغماض و قدرتت نافذ و نزدیکی ات محیط و فراگیر است! أَسْأَلُکَ بِنُورِکَ الْقَدِیمِ وَ أَسْمَائِکَ الَّتِی کَوَّنْتَ بِهَا کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ [عَلَی‏] آلِ مُحَمَّدٍ به نور دیرینه ی تو و به آن اسم هایت که همه ی اشیا را با آن پدید آوردی، از تو خواستارم که بر محمد و آل محمد درود فرستی، کَمَا صَلَّیْتَ وَ بَارَکْتَ وَ رَحِمْتَ وَ تَرَحَّمْتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ عَلَی آلِ إِبْرَاهِیمَ چنان که درود، برکت، رحمت و مهربانی خود را بر حضرت ابراهیم و خاندان او فرستادی، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ وَ أَنْ تَأْخُذَ بِنَاصِیَتِی إِلَی مُوَافَقَتِکَ وَ تَنْظُرَ إِلَیَّ بِرَأْفَتِکَ وَ رَحْمَتِکَ به راستی که تو ستوده و بلندپایه ای و این که [موی]پیشانی مرا بگیری و به سوی موافقت با خود بکشانی و با نظر رأفت و رحمت به من بنگری ‏وَ تَرْزُقَنِی الْحَجَّ إِلَی بَیْتِکَ الْحَرَامِ وَ أَنْ تَجْمَعَ بَیْنَ رُوحِی وَ أَرْوَاحِ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ و حج خانه ی محترمت را روزی ام کنی و روح من و ارواح پیامبران و فرستادگانت را در یکجا گرد هم آوری وَ تُوصِلَ الْمِنَّةَ بِالْمِنَّةِ وَ الْمَزِیدَ بِالْمَزِیدِ وَ الْخَیْرَ بِالْبَرَکَاتِ وَ الْإِحْسَانَ بِالْإِحْسَانِ و بخشش خود را به بخشش دیگر و افزونی ات را به افزونی دیگر و خیرت را به برکاتت و نیکی ات را به نیکی دیگر بپیوندی، کَمَا تَفَرَّدْتَ بِخَلْقِ مَا صَنَعْتَ وَ عَلَی مَا ابْتَدَعْتَ وَ حَکَمْتَ وَ رَحِمْتَ چنان که ساخته هایت را به تنهایی و براساس نوآفرینی، حکمت و رحمتت خلق کردی. فَأَنْتَ الَّذِی لَا تُنَازَعُ فِی الْمَقْدُورِ وَ أَنْتَ مَالِکُ الْعِزِّ وَ النُّورِ بنابراین، تویی خدایی که کسی نمی تواند در آنچه تقدیر کرده ای، با تو ستیزه کند و تویی مالک عزت و نور وَسِعْتَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ رَحْمَةً وَ عِلْماً (سوره غافر، آیه 7) وَ أَنْتَ الْقَائِمُ الدَّائِمُ الْمُهَیْمِنُ الْقَدِیرُ که رحمت و آگاهی ات همه ی اشیا را فراگرفته است و تویی خداوند پایدار، جاودانه، نگاه بان چیره و توانمند. إِلَهِی لَمْ أَزَلْ سَائِلًا مِسْکِیناً فَقِیراً إِلَیْکَ معبودا، من همواره درخواست کننده، بیچاره و نیازمند درگاه تو بوده ام، فَاجْعَلْ جَمِیعَ أمری [أُمُورِی‏] مَوْصُولًا بِثِقَةِ الِاعْتِمَادِ عَلَیْکَ وَ حُسْنِ الرُّجُوعِ إِلَیْکَ پس همه ی امورم را به اطمینان اعتماد بر خود و بازگشت نیک به درگاهت وَ الرِّضَا بِقَدَرِکَ وَ الْیَقِینِ بِکَ وَ التَّفْوِیضِ إِلَیْکَ‏ و خشنودی به مقدراتت و یقین به خود و واگذاری امور بر خود، بپیوند. سُبْحانَکَ لا عِلْمَ لَنا إِلَّا ما عَلَّمْتَنا إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیمُ الْحَکِی
مُ (سوره البقره، آیه 32) پاکی تو و جز آنچه را که به ما آموخته ای نمی دانیم و تو آگاه و حکیمی. سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ کُلٌّ لَهُ قانِتُونَ(سوره البقره، آیه 116) منزّه و پاک است خدا، آری همه ی آنچه در آسمان ها و زمین هستند، فرمانبر اویند. سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ(سوره آل عمران، آیه 191) پاکی تو ای خدا، پس ما را از عذاب آتش جهنم نگاه دار. سُبْحانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ (سوره اعراف، آیه 143) پاکی تو و من به درگاهت توبه نمودم و اولین مؤمن هستم. سُبْحانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنا مِنْ دُونِهِمْ‏ (سوره سبا، آیه 41) پاکی تو ای خدا و تو خود سرپرست ما از میان همه ی آنان [آفریده ها]هستی. سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ (سوره نمل، آیه 8) منزّه و پاک استخدا پروردگار جهانیان سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ(سوره یوسف، آیه 108) منزّه و پاک است آن خدایی که و من هرگز از مشرکان نیستم سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ (سوره طور، آیه 43) منزّه و پاک است آن خدایی که از آنچه شریک او قرار می دهند سُبْحانَ الَّذِی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء، آیه 1) منزّه و پاک است آن خدایی که شبی بنده اش[ محمّد (ص)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر و حرکت داد، تا بخشی از نشانه هایِ عظمت و قدرت خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست. سُبْحَانَ‏ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِیًّا وَ حِینَ تُظْهِرُونَ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ کَذلِکَ تُخْرَجُونَ‏(سوره روم، آیه 17-19) منزه و پاک است خدا هنگامی که شام و صبح می کنید و ستایش خدا را در آسمان ها و زمین و به هنگام شامگاه و آن گاه که ظهر می کنید. زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می کشد و زمین را بعد از مرگ، زنده می گرداند و شما نیز [در قیامت]این چنین بیرون آورده می شوید.» سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ ( سوره یونس، آیه 18) خداوند پاک و متعالی است از آنچه شریک او قرار می دهند سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یَقُولُونَ عُلُوًّا کَبِیراً(سوره اسراء، آیه 43) پاک و بسیار منزه و متعالی است خدا از آنچه درباره ی او می گویند. سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا(سوره اسراء، آیه 108) منزه و پاک است پروردگار ما و وعده ی او حتما به وقوع خواهد پیوست سُبْحَانَ‏ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ‏(سوره یس، آیه 83) منزه و پاک است خدایی که ملکوت هر چیز به دست او است و شما به سوی او بازگردانده می شوید. سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُکْرَمُونَ (سوره انبیاء، آیه 26) منزه و پاک است خدا و [فرشتگان]بندگان گرامی هستند سُبْحانَهُ هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ(سوره زمر، آیه 4) منزه و پاک است خدای یگانه و چیره سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا کُنَّا ظالِمِینَ (سوره قلم، آیه 29) گفتند:پروردگارا! تو را به پاکی می ستاییم، مسلماً ما ستمکار بوده ایم. سُبْحانَ رَبِّکَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا یَصِفُونَ(سوره صافات، آیه 180) پروردگارت که دارای عزت است از آنچه او را به آن توصیف می کنند، منزّه است. وَ سَلامٌ عَلَی الْمُرْسَلِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ(سوره صافات، آیه 180-182) و درود بر فرستاده شدگان و ستایش خدا را که پروردگار جهانیان است. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَرِّفْنَا بَرَکَةَ هَذَا الشَّهْرِ وَ یُمْنَهُ وَ ارْزُقْنَا خَیْرَهُ وَ اصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَ اجْعَلْنَا فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‏ خداوندا، بر محمد و آل محمد درود فرست و ما را با برکت و فرخندگی این ماه آشنا گردان و خیر آن را روزی مان کن، و از شرّ آن بازدار و از رستگاران در آن قرار ده، به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان. 
🖤 توصیف اولین روزهای بعد پیامبر از زبان اهلبیت علیهم السلام 👈اول ربیع، سالروز آغاز خانه‌نشینی امیرالمومنین علیه‌السلام و پایه‌گذاری غیبت هزارساله امام عصر علیه‌السلام 🍀متن روایت🍀 @Elteja
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙استاد رائفی پور 💢برای عجل الله فرجه مایه ی زینت باشیم❗️ 👌کوتاه و شنیدنی 👈حتما ببینید و نشر دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله بهجت (ره) خطاب به سید احمد فهری (ره): 📌من مشهد که رفتم خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. امام رضا ده چیز به من داد. من یکی از آن ده چیز را به تو می‌گویم. امام رضا علیه‌السلام به من فرمود ....