پیامی به تمام سادات و فرزندان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
سادات و فرزندان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که بهره مند از نعمت عظیم رابطه نسبی با صدیقه کبری علیها السلام هستند و در زمره اولاد حضرت شمرده می شوند و این تاج افتخار را به سر دارند، تاج افتخاری که سبب شده است نگاه به صورت آنان عبادت محسوب گردد، تاج افتخاری که این دنیا ختم نمی شود و نه فقط نگاه به صورت آنان پس از کعبه و قرآن کریم چهره علما عبادت می شود بلکه نور چهره آنان در قیامت و آن تاریکی شدید درخشندگی ویژه پیدا می کند و در صورتی که شرائط پذیرش شفاعت را داشته باشند، شفاعتشان نسبت به دوستان و نزدیکانشان پذیرفته می شود.
بسیار بدیهی است در مقابل این نعمت عظیم وظیفه شکر نعمت و قدردانی از این انتساب را برای خود وظیفه می دانند و احساس تکلیف می نمایند.
روز عزای عظمای شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یکی از بهترین فرصت های ادای این وظیفه و اظهار این قدردانی و عمل به این تکلیف است.
تمام فرزندان حضرت زهرا (سلام الله علیها) که از پدر به حضرت زهرا (سلام الله علیها) منتسب هستند و در مرحله دوم آنان که از مادر این افتخار را پیدا کرده اند باید روز شهادت حضرت زهرا را روز عزای مادر بدانند و مانند فرزند مادر از دست داده آن هم اینگونه مادری که فرزندان با انتساب به او عزت دنیا و آخرت پیدا کرده، اظهار عزاداری کنند.
بهترین شیوه عزاداری سادات بالخصوص، در این مصیبت عظمی با نگاه دقیق به وصیت نامه حضرت زهرا (سلام الله علیها) آن هم به تفسیر فقیهانه مرجعیت عظیم جهان تشیع آیة الله وحید خراسانی دام ظله مشخص می شود:
وصیت نامه که امیرالمومنین (علیه السلام) مورد خطاب قرار گرفته و انتقال این پیام این عظمت ویژه را در بردارد:
«... یا علی انا فاطمة بنت محمد زوجنی الله منک لاکون لک فی الدنیا و الاخرة، انت اولی لی من غیری، حنطینی و غسلنی و کفنی باللیل وصل علی و ادفنی باللیل و لاتعلم احداً و استودعک الهل و اقراء علی ولذی السلام الی یوم القیامه»
(ای علی من فاطمه دختر محمد هستم خداوند مرا به همسری تو در دنیا و آخرت در آورد تا در دنیا و آخرت از آن تو باشم، تو اولویت داری بر من از دیگران، مرا شبانه غسل بده، شبانه حنوط کن، شبانه کفن بنماف و شبانه بر من نماز بگذار و شبانه مرا به خاک بسپار و کسی را با خبر مکن، با تو وداع می کنم و سلام مرا به فرزندانم تا روز قیامت برسان)
توجه به نکته دقیق:
پس از این سفارش ها و وصیت های ویژه این سلام چه معنایی و چه پیامی به همراه دارد.او فاطمه صاحب آن علم و دانش بی نظیر با آن علم محیطش نگاهی تا روز قیامت به نسلش کرد و گفت ای فرزندانم بر جبران آن مراسم شبانه به جبران آن تابوتی که شب غریبانه برداشته شد، شما فرزندان من هستید ببینید بر من چه گذشت.
پاسخ این سلام که سلام قولاً من رب رحیم است و بزرگترین سرمایه برای سادات می باشد، این است که در شام شهادت و شام غریبان او سادات و علویین و فاطمیین با سر و پای برهنه با شال عزا و سیادت به کوچه و بازار و خیابان بیایند و از هر کوی و برزنی بیرق عزای سادات را به حرکت در آورند و بگویند ای مادر ما این جواب سلام ما است.
وظیفه هر علوی و سید در تمام بلاد در هر لباس و هر موقعیتی و هر مقامی این است که شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و عزای فاطمیه را برای همیشه با حرکت دسته جات مستقل سادات در شام غریبان تضمین کنند و شور عاشورایی ببخشند.
سادات در پیش و غیر سادات پشت سر آنها پرچم عزای فاطمه زهرا سلام الله علیها به جبران آن تشییع شبانه غریبانه به حرکت در آورند.
امید است سادات با دعوت از فرزندش امام بر حق حی و خاطر حجة بن الحسن المهدی روحی فداه به عزای او توفیق عزاداری و اداء وظیفه پیدا کنند و دست به دعای فرج و ظهور منتقم حقش بردارند.
سـادات بخوانید و به خود ببالید??
⁉️ ســاداٺ ڪیسٺند ؟؟؟
?سادات همانهایی هستند ڪه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با آن همه جراحت در روزهای آخر عمرش وصیت کرد و از امیرالمؤمنین، خواست ڪه علی جان!
سلام مرا بہ تمام فرزندانی ڪه از نسل من تا روز قیامت خواهند آمد، برسان
?سادات همانهایی هستند ڪه
پیامبر اکرم ﷺ فرمود:
?اگر سیدی را دیدید و به احترامش، قیام نکردید، به من جفا کردید.
?سادات همانهایی هستند ڪه حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود:
? حتی اگر سادات به شما بد کردند، شما احترام آنها را نگهدارید، ڪه ما در قیامت جبران میکنیم.
?سادات همانهایی هستند…
ڪه امام رضا علیهالسلام از قول پیامبر ﷺ فرمود:
?نگاه کردن به هر سید و ذریه ما عبادت است
?سادات همانهایی هستند ڪه در روز قیامت مردانشان بہ فاطمه اطهر، و زنانشان بہ ائمه طیبین محرم هستند.
?سادات همانهایی هستند….
ڪه بہ فرموده امام صادق علیهالسلام
در صحنه بسیار تاریک قیامت ڪه تمام مردم وحشت میکنند و از خدا میخواهند، خدایا نوری بفرست، گروهی میآیند ڪه نوری پیشاپیش آنها در حرکت است و صحنه را نورانی میکند
همه میپرسند آیا از پیامبرانید؟
ندا میرسد آیا از فرشتگانید؟ نه…
آیا از شهدائید؟! نه…
پس ڪه هستید!؟
? میگویند ما ساداتیم
و انتساب به امیرالمؤمنین داریم
ما از نسل پیامبر و علی هستیم
ما را خدا بہ کرامت خاص خود اختصاص داده
ما ایمن از عذاب و مطمئن بہ رحمت خدائیم
?سادات همانهایی هستند…
ڪه بہ فرموده امام صادق علیهالسلام روز قیامت خودِ خداوند آنها را مورد خطاب قرار میدهد ڪه
ای سادات …
?دوستان و ارادتمندان خود را شفاعت کنید و وقتی سادات کسی را شفاعت کند،
شفاعت آنها رد نخواهد شد!
?سادات همانهایی هستند…
ڪه امام صادق علیهالسلام فرمود:
?وقتی در قیامت بہ جایگاه مقام محمود رسیدم، تمام گنهکاران امتم را شفاعت میکنم
حتی آنها ڪه گناه کبیره کردند
ولی بخدا قسم وقتی بہ آن موقعیت رسیدم کسانی ڪه فرزندان من و سادات و ذریه نسل مرا اذیت کند هرگز شفاعت نخواهم کرد
?سادات همانهای هستند…
ڪه پیامبر فرمود:
?سادات را احترام کنید
اگر مؤمن بود بخاطر خدا و خودشان
زیرا هر انسان خوبی را باید احترام کرد
و اگر مؤمن نبود بہ احترام من جدشان
?سادات همانهایی هستند…
ڪه امام زمان بہ سید شهاب الدینی فرمود:
?قدر سید بودنت ڪه بہ مادرم فاطمه زهرا منسوب میشود را بدان
?سادات همانهایی هستند…
ڪه امام صادق علیهالسلام فرمود:
?پیامبر در روز قیامت ندا میدهد
ای مردم هر کس سادات را احترام کرده پناه داده و بہ آنها نیکی کرده بیاید تا تلافی کنم
✨و خدا ندا میدهد:
ای رسول پاداش آنها با خودت
هر کجا میخواهی منزلشان ده
و رسول خدا آنها را در “وسیله”
(محلی در بهشت) جا میدهد ڪه در دیدگاه پیامبر و خانوادهاش هستند و آنها را میبینند.
?سادات همانهایی هستند…
ڪه بزرگترین و پیرترین علامهها
در برابر کودک سیدی دو زانو مینشستند، و بہ احترامش قیام میکردند
⇦ و این فقط ذرهای از تأکید احترام بہ کسانی است ڪه خون فاطمه اطهر در رگشان جاریست.
☘️تقـديـم به سـادات محتـرم☘️
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
بركت احترام به سادات
یكی از شاگردان مرحوم آیتالله «میرزا احمد سیبویه» می گوید:
از ویژگیهای برجسته مرحوم سیبویه، احترام بینظیری بود كه نسبت به سادات داشت. هرگاه در منبر مینشست و سیدی وارد مجلس میشد از منبر پایین میآمد و دست سید را میبوسید و مجدداً بر منبر مینشست.
احترام ایشان به سادات تا جایی بود كه هرگاه سیدی را ملاقات میكرد، به احترامش تمام قد میایستاد و دست ایشان را میبوسید و برای او ذكر صلوات میداد.
از مرحوم سیبویه شنیدهام كه هرچه خداوند به ایشان داده از بركت احترامی است كه نسبت به سادات داشت؛ به طوری كه تا به آن سن كه نزدیك 90 سال داشت، سوزن را نخ میكرد، بدون اینكه احتیاجی به عینك داشته باشد.
مرحوم سیبویه گاهی به منزل ما میآمد و در حیاط كنار باغچه مینشست و میفرمود «آمدهام كه احترام سادات را بجا آورم و در محضر حضرت زهرا (سلام الله علیها) بگویم كه فرزندانش را دوست دارم». (8)
نسبت دزدی به سید
از ویژگی ها و سجایای اخلاقی مرحوم «آیت الله شیخ محمد کوهستانی» احترام و تواضع در برابر سادات بود. ایشان بزرگداشت آن ها را سبب خشنودی رسول اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم می دانست: در حدیث شریف نبوی وارد شده است که: «هر کس می خواهد به من صله کند به ذراری من صله کند.»
روزی عده ای از مؤمنین یکی از سادات را به عنوان این که سارق حرفه ای است و مردم از دست او تأمین مالی ندارند نزد آقا جان آوردند.
آیت الله کوهستانی به آنان فرمود:
«شما حق ندارید این سید را دزد خطاب کنید، چون مادرش حضرت زهرا علیه السلام رضایت ندارد کسی نسبت دزدی به سادات و فرزندانش بدهد و باعث رنجش و آزردگی اش شود.»
این سخن پندآموز چنان در قلب آن سید اثر گذاشت که یکباره توبه کرد و کارهای خلاف خود را ترک کرد و از نیکان گردید. (9)
یکی از سادات حسینی نقل می کند:
روزی من و یکی از بستگانم به محضر آیت الله کوهستانی رسیدیم، پس از کسب فیض موقع خداحافظی آقا می خواست مبلغی را عنایت کند، نخست مبلغ دو تومان را از جیب خود بیرون آورد که به ما بدهد، ناگهان دست خود را کشید و با حالت خاصی فرمود:
«من از مادرتان زهرا علیها السلام خجالت می کشم.»
لذا دوباره دست به جیب کردند و مبلغ بیست و پنج تومان مرحمت فرمودند. در آن زمان این مبلغ بسیار قابل توجه بود و ایشان نیز کمتر این مبلغ پول را به کسی می داد. (10)
اول، سیدها
نقل شده است که مرحوم «حاج ملا آقا جان زنجانی» می گفتند: «روایت است که بر سادات نباید در راه رفتن مقدم شد.»
وقتی سادات ( ولو از نظر سن، خردسال بودند) وارد مجلسی می شدند ایشان به تمام قد در مقابلشان می ایستاد و می گفت:
«در حدیث است که اگر کسی یکی از سادات را ببیند و در مقابل او نایستد و قیام تام نکند، خدا به دردی او را مبتلا می کند که دوا نداشته باشد.» (11)
شهریه تدریس
زمانی پسر آقای «سید علی نقی» امام جماعت «مسجد دروازه» را خدمت مرحوم « شیخ حسین زاهد» بردند که در خدمت آقا تحصیل کند.
آن زمان شهریه 3 یا 4 تومان بود و خرجی استاد از این راه تأمین می شد. سر ماه، وقتی برای پرداخت شهریه رفتند، ایشان فرمود: «داداشی تو حاضری من پسر حضرت زهرا (علیها السلام) را درس بدهم و پول بگیرم؟ حیف نیست؟»
هر چه اصرار شد که آقا، شما خرجتان فقط از این راه تأمین می شود، این پسر هم یک از آن بچه هاست.
ایشان قبول نکرد و فرمود: «راضی نباش برای درس دادن به پسر حضرت زهرا (علیها السلام) پول بگیرم.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احترام به سادات ذریه حضرت زهرا
37.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ روضه ایام فاطمیه
#استادکاشانی
#فاطمیه 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #استاد_شجاعی
حضرت زهرا «سلاماللهعلیها» جلوهی تامّ اسم جامع خداست!
بطوریکه تمام تاریخ بطور یکپارچه در «این وجود» مدیریت و ربوبیت شده و میشود، تا به مقصد «حکومت صالحان» برسد.
✘ اصلاً این اتفاق به چه معناست و چگونه رخ میدهد؟
#فاطمیه
#امام_زمان
#اللھمعجللولیڪالفࢪج🥀
🌹کارگران حضرت زهرا (س)در شاهرود!
🔹تابستان ۱۳۶۳_شاهرود
هنگام آموزش سربازان در صحرا، با مادری به همراه دو دخترش برخورد کردیم که در حال درو کردن گندمهایشان بودند. فرماندهی گروهان، ستوان آسیایی به من گفت:
مسلم بیا سربازان دو گروهان را جمع کنیم و برویم گندمهای آن پیرزن را درو کنیم.
گفتم: چه بهتر از این!
پس از سلام و خسته نباشید گفتم: مادر شما به همراه دخترانتان از مزرعه بیرون بروید تا گندمهایتان را درو کنیم؛ فقط محدوده زمین خودتان را به ما نشان دهید و دیگر کاری نداشته باشید.
پیرزن پس از تشکر گفت: پس من میروم برای کارگران حضرت فاطمه مقداری هندوانه بیاورم!
از ۹ صبح تا ظهر، با پانصد سرباز تمام گندمها را درو کردیم؛ بعد از اتمام کار، سربازان مشغول خوردن هندوانه شدند؛ من هم از این فرصت استفاده کردم و گفتم: مادر چرا صبح گفتید میروم تا برای کارگران حضرت فاطمه هندوانه بیاورم؟
گفت:
دیشب حضرت فاطمه به خوابم آمد و گفت:
چرا کارگر نمیگیری تا گندمهایت را درو کند؟
این کارها، دیگر از تو گذشته!
عرض کردم:
خانم شما که میدانی تنها پسر و مرد خانواده ما به شهادت رسیده است و درآمدمان نیز کفاف هزینه کارگر را نمیدهد؛ مجبوریم خودمان کار کنیم.
بانو فرمودند: نگران نباش!
فردا کارگران از راه خواهند رسید.
... از خواب پریدم.
امروز هم که شما این پیشنهاد را دادید، فهمیدم این سربازان، همان کارگران حضرت زهرا میباشند.
با شنیدن این حرفها، ناخودآگاه اشک از چشمانم جاری شد و گفتم: سلام بر تو ای حضرت زهرا؛ فدایت شوم که ما را به کارگری خود قابل دانستی.
📚 کتاب نبرد میمک، احمد حسینا
❇️🌤❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زائر بی نشون زهرا
کاشکی امشب گرد راهت روی سر ما بشینه
مردم از جدایی عشق من کجایی؟
صاحب عزای این مجلس عزایی
#دعای_حضرت_زهراسلام_الله_علیهاروز شنبه
اَللّهُمَّ افْتَحْ لَنا خَزَائِنَ رَحْمَتِکَ، وَهَبْ لَنا، اَللّهُمَّ رَحْمَةً لا تُعَذِّبُنا بَعْدَها فِی الدُّنیا وَالآخِرَةِ، وَارْزُقْنا مِنْ فَضْلِکَ الْواسِعِ رِزْقاً حَلالَاً طَیِّبَاً، وَلا تُحْوِجْنا وَلا تُفْقِرْنا إِلی أَحَدٍ سِواکَ، وَزِدْنا لَکَ شُکْرَاً وَ إِلَیْکَ فَقْراً وَفاقَةً وَبِکَ عَمَّنْ سِواکَ غِناً وَ تَعَفُّفَاً اََللّهُمَّ وَسِّعْ عَلَیْنا فِی الدُّنیا، اَللّهُمَّ إِنّا نَعُوذُ بِکَ أَنْ تَزْوِیَ وَجْهَکَ عَنّا فِی حالٍ وَ نَحْنُ نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِیهِ اََللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَأَعْطِنا مَا تُحِبُّ وَاجْعَلْهُ لَنا قُوَّةً فِیما تُحِبُّ یَا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
خداوندا گنجینه های رحمتت را برای ما بگشا، و رحمتی بر ما ارزانی دار که پس از آن، در دنیا و آخرت، ما را مجازات ننمایی، و از الطاف بیکران خویش، روزی حلال و پاکیزه به ما عطا فرما، و غیر از خویش ما را نیازمند کسی نگردان، و حالت سپاسگزاری را در وجود ما نسبت به خویش، فزونی ببخش، و ما را فقط نیازمند الطاف خویش قرار ده به گونهای که بواسطهی عنایت تو، از همگان بی نیاز گردیم، و آبرومندانه در این جهان زندگی کنیم، خداوندا ما را از سخاوت های خویش در این دنیا بهره مند گردان، خداوندا به درگاه تو پناه می آوریم از این که چهره خویش را از ما بپوشانی، در حالی که ما آرزومند آن هستیم، خدایا بر محمد و خاندان او درود بفرست، و از آنچه که محبوب توست بر ما ارزانی دار، و ما را در انجام آن، نیرومند گردان.
(بحارالانوار ج ۸۷ ص۳۳۸)
التماس دعای ظهور🤲🏻
──┅═ঊঈ▪️ঊঈ═┅──
🌻بسم الله الرحمن الرحیم🌻
#احادیث_فاطمی
✨حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
در تعریف از امام على (ع) فرمودند: او پیشوائى الهى و ربّانى است، تجسّم نور و روشنائى است، مركز توجّه تمامى موجودات و عارفان است، فرزندى پاك از خانواده پاكان مى باشد، گویندهاى حقگو و هدایتگر است، او مركز و محور
امامت و رهبریّت است.✨
🔖کپی آزاد؛فرج امام زمان(عج):صلوات خاصه حضرت زهرا (س)
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه علمک
──┅═ঊঈ▪️ঊঈ═┅──
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سلام لطمه دیده.....
😭😭😭🖤🖤🖤
🏴 ایام عزاداری شهادت
🖤حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🏴را به قلب داغدار امام جهان
🖤حضرت بقية الله الاعظم (عج)
🏴تسليت عرض ميكنيم🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند هیچکس را به چیزی مانند مهلت دادن آزمایش نکرده است
امیرالمومنین علیه السلام
16.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
📺 پیروی از پیامبر اعراب یا پیامبر ایرانیان!!!
عده ای همواره این شبهه را تکرار می کنند! که ما چرا باید از پیامبر و دین اعراب تبعیت کنیم، ما ایرانیان باید از پیامبر خودمان یعنی زرتشت پیروی کنیم !!!!
⭕️ در کلیپ فوق پاسخ این شبهه داده شده است.
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 تقدیمی اندیشکده "علوم قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید"
قرآن درمانی«استاد قاسمی»:
🗞طلسم شکن امام موسے کاظم علیہ السلام
🔥هیچ جن و شیطانی در برابر این کلمات امام تاب نمیآورد!
✨به جای رجوع به سرکتاببازکنها و پیشگوها و دعانویسهایی که قدرت شیطانی دارند به امام ملک و ملکوت رجوع میکنیم✨
✍🏻(به علت طولانی بودن روایت، متن عربی این طلسم شکن را در قسمت ترجمه آوردیم و از متن خود روایت حذف کردیم)
📜متن روایت:
أَحمَدُ بنُ بَدرٍ عَن إِسحَاقَ اَلصَّحَّافِ عَن مُوسَى بنِ جَعفَرٍ عَلَيهِمَا السَّلاَمُ قَالَ: يَا صَحَّافُ قُلتُ لَبَّيكَ يَا اِبنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ إِنَّكَ مَأخُوذٌ عَن أَهلِكَ؟ قُلتُ بَلَى يَا اِبنَ رَسُولِ اللَّهِ مُنذُ ثَلاَثِ سِنِينَ قَد عَالَجتُ بِكُلِّ دَوَاءٍ فَوَ اَللَّهِ مَا نَفَعَنِي قَالَ يَا صَحَّافُ أَ فَلاَ أَعلَمتَنِي؟ قُلتُ يَا اِبنَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ اَللَّهِ مَا خَفِيَ عَلَيَّ أَنَّ كُلَّ شَيْءٍ عِنْدَكُمْ فَرَجُهُ وَ لَكِن أَستَحيِيكَ قَالَ وَيحَكَ وَ مَا مَنَعَكَ اَلْحَيَاء فِي رَجُلٍ مَسحُورٍ مَأخُوذٍ؟ أَمَا إِنِّي أَرَدتُ أَن أُفَاتِحَكَ بِذَلِكَ قُل: بِسمِ اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم إِلَی أَنْ قَالَ: ثُمَّ تَقرَأ عَلَی طِینِ الْقَبرِ وَ تَختِمُ وَ تُعَلِّقُهُ عَلَی المَأخُوذِ وَ تَقرَأُ: هُوَ اللَّهُ الَّذِی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدی وَ دِینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَو کَرِهَ الْمُشرِکُونَ وَ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعمَلُونَ فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انقَلَبُوا صاغِرِینَ.
📝ترجمهی روایت:
اسحاق صحّاف نقل کرد: امام موسی بن جعفر علیه السلام به من فرمودند: ای صحاف! گفتم: لبیک ای پسر رسول خدا! فرمود: «آیا از همسرت گرفته (و بسته) شدهای؟» گفتم: آری ای پسر رسول خدا. از سه سال پیش با هر دارویی چارهاندیشی کردم ولی سوگند به خدا که مرا سودی نبخشید. فرمودند: «ای صحّاف! آیا مرا عالم نمیدانی؟!» گفتم: ای پسر رسول خدا! به خدا سوگند بر من پنهان نیست که گشایش هر چیزی در نزد شماست ولی از شما شرم میکردم. فرمودند: «وای بر تو! و چه چیز تو را باز داشته؟ شرم و خجالت؟! (آنهم) دربارهی مردی بسته شده و جادو شده؟! آگاه باش که من میخواهم تو را با این باز کنم. بگو:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَذْرَأْتُکُمْ أَیُّهَا السَّحَرَةُ عَنْ «فُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ»¹ بِاللَّهِ الَّذِی قَالَ لِإِبْلِیسَ «أُخْرُجْ مِنْها مَذْؤُماً مَدْحُوراً»² أُخْرُجْ «مِنْهَا فَما یَکُونُ لَکَ أَنْ تَتَکَبَّرَ فِیها فَاخْرُجْ إِنَّکَ مِنَ الصَّاغِرِینَ»³ أَبْطَلْتُ عَمَلَکُمْ وَ رَدَدْتُ عَلَیْکُمْ وَ نَقَضْتُهُ بِإِذْنِ اللَّهِ الْعَلِیِّ الْأَعْلَی الْأَعْظَمِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ الْقَدِیمِ. رَجَعَ سِحْرُکُمْ کَمَا «لا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ»⁴ کَمَا بَطَلَ کَیْدُ السَّحَرَةِ حِینَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی لِمُوسَی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ «أَلْقِ عَصاکَ فَإِذا هِیَ تَلْقَفُ ما یَأْفِکُونَ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»⁵ بِإِذْنِ اللَّهِ أَبْطَلَ سَحَرَةُ فِرْعَوْنَ. أَبْطَلْتُ عَمَلَکُمْ أَیُّهَا السَّحَرَةُ وَ نَقَضْتُهُ عَلَیْکُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ الَّذِی أَنْزَلَ «وَ لا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ»⁶ وَ بِالَّذِی قَالَ «وَ لَوْ نَزَّلْنا عَلَیْکَ کِتاباً فِی قِرْطاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَیْدِیهِمْ لَقالَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ هذا إِلَّا سِحْرٌ مُبِینٌ وَ قالُوا لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ مَلَکٌ وَ لَوْ أَنْزَلْنا مَلَکاً لَقُضِیَ الْأَمْرُ ثُمَّ لا یُنْظَرُونَ وَ لَوْ جَعَلْناهُ مَلَکاً لَجَعَلْناهُ رَجُلًا وَ لَلَبَسْنا عَلَیْهِمْ ما یَلْبِسُونَ»⁷ وَ بِإِذْنِ اللَّهِ الَّذِی أَنْزَلَ «فَأَکَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما»⁸ فَأَنْتُمْ تَتَحَیَّرُونَ وَ لَا تَتَوَجَّهُونَ بِشَیْءٍ مِمَّا کُنْتُمْ فِیهِ وَ لَا تَرْجِعُونَ إِلَی شَیْءٍ مِنْهُ أَبَداً قَدْ بَطَلَ بِحَمْدِاللَّهِ عَمَلُکُمْ وَ خَابَ سَعْیُکُمْ وَ وَهَنَ کَیْدُکُمْ مَعَ مَنْ کَانَ ذَلِکَ مِنَ الشَّیَاطِینِ «إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعِیفاً»⁹...
__________
پاورقی:
۱-به جای «فلان بن فلانة» اگر بیمار، مرد است باید نام او و سپس لفظ «بن» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «حسینِ بْنِ فاطمه.» و اگر بیمار، زن است به جای «فلان»، اسم او و به جای لفظ «بن» باید لفظ «بنت» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «فاطمة بنتِ خدیجة»
۲-الأعراف/۱۸
۳-الأعراف/۱۳
٤-الفاطر/٤٣
۵-الأعراف/۱۱۷و۱۱۸
٦-الحشر/۱۹
۷-الأنعام/۷و۸و۹
۸-طه/۱۲۱
۹-النساء/۷۶
ادامهی متن طلسم شکن در پست بعد...
📜ادامهی متن طلسم شڪن امام موسے ڪاظم علیہ السلام...
غَلَبْتُکُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ هَزَمْتُ کَثْرَتَکُمْ بِجُنُودِ اللَّهِ وَ کَسَرْتُ قُوَّتَکُمْ بِسُلْطَانِ اللَّهِ وَ سَلَّطْتُ عَلَیْکُمْ عَزَائِمَ اللَّهِ عَمِیَ بَصَرُکُمْ وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُکُمْ وَ انْقَطَعَتْ أَسْبَابُکُمْ وَ تَبَرَّأَ الشَّیْطَانُ مِنْکُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ الَّذِی أَنْزَلَ «کَمَثَلِ الشَّیْطانِ إِذْ قالَ لِلْإِنْسانِ أُکْفُرْ فَلَمَّا کَفَرَ قالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِنْکَ إِنِّی أَخافُ اللَّهَ رَبَّ الْعالَمِینَ فَکانَ عاقِبَتَهُما أَنَّهُما فِی النَّارِ خالِدَیْنِ فِیها وَ ذلِکَ جَزاءُ الظَّالِمِینَ»¹ وَ أَنْزَلَ «إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِینَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِینَ اتَّبَعُوا وَ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبابُ وَ قالَ الَّذِینَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنا کَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ کَما تَبَرَّؤُا مِنَّا کَذلِکَ یُرِیهِمُ اللَّهُ أَعْمالَهُمْ حَسَراتٍ عَلَیْهِمْ وَ ما هُمْ بِخارِجِینَ مِنَ النَّارِ»² بِإِذْنِ اللَّهِ الَّذِی «لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الأَرْضِ و ما تَحْتَ الثَّرَی عالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ الرَّحْمَانُ الرَّحیمُ بَدِیعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ ذُوالْجَلَالِ وَ الْاِکْرَامِ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ مِن عِلْمِه مِنْ شيء إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ»³ «إِنَّ إِلهَکُمْ لَواحِدٌ رَّبُّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا بَیْنَهُمَا وَ رَبُّ الْمَشَارِقِ إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ وَ حِفْظًا مِّن کُلِّ شَیْطَانٍ مَّارِدٍ لَّا یَسَّمَّعُونَ إِلَی الْمَلَإِ الْأَعْلَیٰ وَ یُقْذَفُونَ مِن کُلِّ جَانِبٍ دُحُورًا ۖ وَ لَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ»⁴ «إِنَّ فِی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ لَآیاتٍ لِأُولِی الْأَلْبابِ وَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّماءِ مِنْ ماءٍ فَأَحْیَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَ بَثَّ فِیهَا مِن کُلِّ دَابَّةٍ وَ تَصْرِیفِ الرِّیَاحِ وَ السَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ»⁵ «إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَیٰ عَلَی الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ»⁶ «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ ۖ هُوَ الرَّحْمَٰنُ الرَّحِیمُ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَیٰ ۚ یُسَبِّحُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ ۖ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ»⁷
مَنْ أَرَادَ «فُلَانَ بْنَ فُلَانَةَ»⁸ بِسُوءٍ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَوْ غَیْرِهِمْ بَعْدَ هَذِهِ الْعُوذَةِ جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ وَصَفَهُمْ فَقَالَ «أُولَٰئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَیٰ فَمَا رَبِحَت تِّجَارَتُهُمْ وَ مَا کَانُوا مُهْتَدِینَ مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَ تَرَکَهُمْ فِی ظُلُمَاتٍ لَّا یُبْصِرُونَ صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ»⁹...
__________
پاورقی:
۱-الحشر/١٦و۱۷
۲-البقرة/۱٦٦و۱٦٧
۳-آیت الکرسی به قرائت ائمه علیهم السلام؛ البقرة/۲٥٥ با اندکی اضافات
٤-الصافات/٤تا۱۰
٥-البقرة/۱٦٤
٦-الأعراف/٥٤
۷-الحشر/۲۲تا۲٤
۸-به جای «فلان بن فلانة» اگر بیمار، مرد است باید نام او و سپس لفظ «بن» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «حسینِ بْنِ فاطمه.» و اگر بیمار، زن است به جای «فلان»، اسم او و به جای لفظ «بن» باید لفظ «بنت» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «فاطمة بنتِ خدیجة»
۹-البقرة/۱٦تا١٨
ادامهی متن طلسم شکن در پست بعد...
📜ادامهی متن طلسم شڪن امام موسے ڪاظم علیہ السلام...
جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «وَ مَثَلُ الَّذِینَ کَفَرُوا کَمَثَلِ الَّذِی یَنْعِقُ بِما لا یَسْمَعُ إِلَّا دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ»¹ جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَکَأَنَّما خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّیْرُ أَوْ تَهْوِی بِهِ الرِّیحُ فِی مَکَانٍ سَحِیقٍ»² جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «مَثَلُ ما یُنْفِقُونَ فِی هذِهِ الْحَیاةِ الدُّنْیا کَمَثَلِ رِیحٍ فِیهَا صِرٌّ أَصَابَتْ حَرْثَ قَوْمٍ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ فَأَهْلَکَتْهُ وَ مَا ظَلَمَهُمُ اللَّهُ وَ لَٰکِنْ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ»³ جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «کَمَثَلِ صَفْوانٍ عَلَیْهِ تُرابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَکَهُ صَلْدًا لَّا یَقْدِرُونَ عَلَیٰ شَیْءٍ مِّمَّا کَسَبُوا وَ اللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ»⁴ جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «وَ مَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ أُجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ یُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ یُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِینَ وَ یَفْعَلُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا وَ بِئْسَ الْقَرَارُ»⁵ جَعَلَهُ اللَّهُ مِمَّنْ قَالَ «مَثَلُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمالُهُمْ کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً حَتَّیٰ إِذَا جَاءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا وَ وَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَ اللَّهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ أَوْ کَظُلُمَاتٍ فِی بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَرَاهَا وَ مَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ»⁶
اللَّهُمَّ فَأَسْأَلُکَ بِصِدْقِکَ وَ عِلْمِکَ وَ حُسْنِ أَمْثَالِکَ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ مَنْ أَرَادَ «فُلَاناً»⁷ بِسُوءٍ أَنْ تَرُدَّ کَیْدَهُ فِی نَحْرِهِ وَ تَجْعَلَ خَدَّهُ الْأَسْفَلَ وَ تُرْکِسَهُ لِأُمِّ رَأْسِهِ فِی حَفِیرَةٍ «إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ»⁸ وَ ذَلِکَ عَلَیْکَ یَسِیرٌ «وَ ما کَانَ ذلِکَ عَلَی اللَّهِ بِعَزِیزٍ»⁹ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ السَّلَامُ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ.
سپس (از ابتدا تا به اینجا را) بر گِل قبر میخوانی¹⁰ و مُهر میکنی¹¹ و آن را بر شخصِ بسته شده میآویزی¹² و این را میخوانی:
«هُوَ اللَّهُ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»¹³ «وَ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً»¹⁴ «وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»¹⁵ «فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِینَ»¹⁶.
منابع:
📗طب الأئمة علیهم السلام، ج ۱، ص ۴۵
📚بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۱۳
__________
پاورقی:
۱-البقرة/۱۷۱
۲-الحج/۳۱
۳-آل عمران/۱۱۷
٤-البقرة/۲٦٤
٥-إبراهیم/۲٦تا۲٩
٦-النور/۳۹و٤٠
۷-به جای «فلاناً» باید نام بیمار گفته شود؛ مثلاً: «حسیناً» یا «سعیداً» و یا «مریمَ» یا «زینبَ».
۸-التحریم/۸ و آل عمران/۲٦
۹-إبراهیم/۲۰ و فاطر/۱۷
۱۰-منظور، گِل قبر امام حسین علیه السلام و یا گِل قبر ذوالقرنین است که آن را گِل ارمنی مینامند.
۱۱-خوب است پیش از آویزان کردن تربت به گردن، هم بیمار و هم کسی که دستور را انجام میدهند سورهی قدر را نیز بر تربت بخوانند؛ زیرا در روایتی از اصحاب آمده که ختم بر تربت یعنی آنکه سوره قدر را بر آن بخوانی (علی بن محمد گفت: ختم بر گل قبر امام حسین علیه السلام این است که سورهی قدر بر آن خوانده شود: عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ: اَلْخَتْمُ عَلَى طِينِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنْ يُقْرَأَ عَلَيْهِ: «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ»:کافی، ج ۴، ص ۵۸۸).
۱۲-یعنی مُهر را مانند گردنبند، با نخ یا بند بر گردنش آویزان میکنی.
۱۳-التوبة/۳۳
۱٤-النساء/۷۹
۱٥-الأعراف/۱۱۸
۱٦-الأعراف/۱۱۹
ادامه دارد...
📝ترجمہی طلسم شڪن امام موسے ڪاظم علیہ السلام:
«به نام خداوند همهبخشِ مهربان. شما را دور کردم ای جادوگران از «فلانی فرزند فلانة»¹ با آن خدایی که به ابلیس گفت: «پست و راندهشده از آن بیرون شو!» «از آن بیرون شو که تو را نرسد که در آن تکبّر نمایی.
پس بیرون شو که تو از خوارشدگانی» به اذن خداوند بلند و بلندمرتبهی بزرگِ پاکِ شکست ناپذیرِ دانای قدیم عمل شما را باطل کردم و به خودتان رد دادم و آن را شکستم و جادوی شما بازگشت همانطور که «مکر زشت، دامنگیر کسی جز اهلش نمیشود» و همانگونه که مکر جادوگران باطل گشت آن هنگام که خداوند به موسی صلوات الله علیه فرمود: «عصایت را بینداز پس ناگهان آنچه را به دروغ ساخته بودند فرو بلعید پس حقیقت آشکار گردید و کارهایی که می کردند باطل شد.» به اذن خدا سحر جادوگران فرعون، باطل گشت. ای جادوگران! عمل شما را باطل گردانیدم و آن را بر رویتان شکاندم به اذن خدایی که چنین نازل کرد: «و چون کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند پس خدا نیز خودشان را از یادشان برد» و به آن کسی که فرمود: «و اگر مکتوبی نوشته بر کاغذ، بر تو نازل می کردیم و آن را با دستهای خود لمس می کردند قطعاً این کسانی که کفر ورزیدند میگفتند: این جز سحر آشکار نیست.» و گفتند: چرا فرشتهای بر او نازل نشده است؟ و اگر فرشتهای فرود میآوردیم، قطعاً کار تمام شده بود سپس مهلت نمییافتند و اگر برایشان فرشتهای میگماردیم بیگمان آن را مردی قرار میدادیم و همانا آنچه که خود مشتبه ساختند بر آنان مشتبه میساختیم» و به اذن خدایی که نازل کرد: «پس آندو از آن خوردند و برهنگی آنان بر ایشان نمایان شد» و شما حیران میمانید و به چیزی از آنچه که در آن بودید روی نمیکنید و هرگز به چیزی از آن بازنمیگردید.
سپاس خدا را که عمل شما باطل گشت و تلاشتان بینتیجه ماند و مکرتان با هر کدام از شیطانها که بود، ضعیف گشت «که همانا مکر شیطان ضعیف است» به خواست خداوند بر شما پیروز گشتم و با سربازان الهی، تعداد فراوان شما را شکست دادم و با پادشاهی خدا نیروی شما را شکستم و ارادههای خداوند را بر شما مسلط کردم، چشمتان کور باد و نیرویتان سست باد و اسبابتان بریده باد و شیطان از شما بیزاری جست به اذن خدایی که چنین نازل کرد: «همانند حکایت شیطان که به انسان گفت: کافر شو. و چنانچه کافر شد گفت: من از تو بیزارم؛ زیرا من از خدا، پروردگار جهانها میترسم. و فرجام هر دویشان آن است که هر دو در آتش، جاوید می مانند و سزای ستمگران همین است.» و نازل کرد: «آنگاه که پیشوایان از پیروان بیزاری جویند و عذاب را مشاهده کنند، و میانشان پیوندها بریده گردد و (در این هنگام) پیروان گویند: کاش بار دیگر به دنیا برمی گشتیم، تا از آنها (=پیشوایان گمراه) بیزاری جوییم، آن چنان که آنان از ما بیزاری جستند! خداوند این چنین اعمال آنها را به صورتی حسرت آور به آنان نشان میدهد و آنان از آتش دوزخ، هرگز خارج نخواهند شد.» به اذن خدایی که هیچ خدایی جز او زنده و پاینده نیست. هیچگاه خواب سبک و سنگینی او را فرا نمیگیرد. آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است و آنچه میان آندو و آنچه زیر زمین است، از آن اوست. دانای نهان و آشکار است و بخشندهی مهربان است و پدیدآور آسمانها و زمین و صاحب شکوه و بزرگواری است و پروردگار عرش بزرگ است. و کیست که در نزد او، جز به فرمانش شفاعت کند؟! آینده و گذشتهی بندگان را میداند. و کسی از علم او آگاه نمیگردد جز به مقداری که او بخواهد. تخت (حکومت) او، آسمانها و زمین را دربرگرفته. و نگاهداری آندو (= آسمانها و زمین)، او را خسته نمیکند. و اوست بلند مرتبه و با عظمت.» «همانا خدای شما قطعاً یکتا است. پروردگار آسمانها و زمین و آنچه میان آندو است. و پروردگار مشرقها است. به راستی که ما آسمان این دنیا را به زیور اختران آراستیم و از هر شیطان سرکشی نگاه داشتیم. نمیتوانند به انبوه عالَم بالا گوش فرا دهند، و از هر سوی، راندهشده پرتاب میشوند و برایشان عذابی همیشگی است مگر کسی که یکباره دزدکی شنود کند که شهابی شکافنده دنبالش میکند» «همانا در آفرینش آسمانها و زمین، و در رفت و آمد شب و روز، نشانههایی برای ژرف اندیشان است. و آن اندازه از آبی که خدا از آسمان فرو فرستاده و با آن، زمین را پس از مردنش زنده گردانیده و در آن، هر گونه جنبندهای پراکنده کرده و در چرخش بادها و ابری که میان آسمان و زمین آرمیده است. به راستی که برای گروهی که میاندیشند نشانههایی است.»...
______
پاورقی:
۱-به جای «فلان بن فلانة» اگر بیمار، مرد است باید نام او و سپس لفظ «بن» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «حسینِ بْنِ فاطمه.» و اگر بیمار، زن است به جای «فلان»، اسم او و به جای لفظ «بن» باید لفظ «بنت» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «فاطمة بنتِ خدیجة»
ادامهدارد..
📝ادامہی ترجمہی طلسم شڪن امام موسے ڪاظم علیہ السلام:
...«همانا پروردگار شما آن خدایی است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید سپس بر عرش پاینده شد. شب را بر روز که شتابان آن را میجوید می پوشانَد و نیز، خورشید و ماه و ستارگان را که به فرمان او رام شدهاند. آگاه باش که آفرینش و فرمان از آنِ اوست. فرخنده باد خدایی که پروردگار جهانیان است.» «او خداوندی است که خدایی جز او نیست. دانای نهان و آشکار است و اوست همهبخشِ مهربان. او خداوندی است که خدایی جز او نیست فرمانروای مقدس است سلامت بخش و امنیتآور است مراقب همه چیز و شکست ناپذیرِ جبرانگرِ صاحب کبریا است. خداوند از آنچه مشرکان میگویند منزّه است.
او خداوندِ آفریننده و هستی بخش و صورتگر است. بهترین نامها از آن اوست. آنچه در آسمانها و زمین است برایش تسبیح گویند و او توانا و حکیم است.»
هر کس برای «فلانی فرزند فلانة» از جنیان و آدمیان و غیرشان بدی خواسته است، بعد از این تعویذ خداوند او را از آنهایی قرار دهد که توصیفشان کرده و فرمود: «آنان کسانی هستند که گمراهی را با (دادن) هدایت خریدند. پس تجارتشان سودی نداد و هدایت نمیشوند. داستان آنها همانند داستان کسانی است که آتشی افروختهاند (تا از تاریکی رهایی یابند) ولی همین که آتش، اطرافشان را روشن ساخت خداوند روشنایی آنها را بُرد و در تاریکیها رهایشان ساخت در حالی که (چیزی را) نمیبینند. آنها کر و لال و کورند. پس (از بیراهه) باز نمیگردند.» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود «و داستان کافران چون داستان کسی است که حیوانی را که جز صدا و ندایی نمی شنود بانگ میزند. کرند، لالند، کورند پس در نمییابند.» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود: «و هر کس به خدا شرک ورزد چنان است که گویی از آسمان فرو افتاده و پرندگان او را ربودهاند یا باد او را در جایی دور افکنده است.» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود: «داستان آنچه در زندگی این دنیا خرج میکنند، همچون داستان بادی است که سرمای سختی در آن است و به کشتزار قومی که بر خود ستم نمودهاند وزیده و آن را تباه ساخته و خدا به آنان ستم نکرده، بلکه آنان خود بر خویشتن ستم کردهاند» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود: «(داستان او) همچون داستان سنگ خارایی است که بر روی آن خاک است و رگباری به آن رسیده و آن را سخت و صاف بر جای نهاده است. آنان نیز از آنچه به دست آوردهاند، بهرهای نمیبرند و خداوند گروه کافران را هدایت نمیکند.» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود: «و داستان کلمهی خبیثه (سخن ناپاک) مانند داستان درخت ناپاکی است که از روی زمین کنده شده و آرامش و ثباتی ندارد. خداوند کسانی را که ایمان آوردند، به سبب گفتار و اعتقاد استوار، در این جهان و در سرای دیگر ثابت (نگه) میدارد و ستمکاران را گمراه میسازد و خداوند هر چه بخواهد میکند. آیا به کسانی که نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند و قوم خود را به سرای نابودی کشاندند نگاه نکردی؟! (همان) دوزخ که در آن وارد میشوند و چه بد جایگاهی است!» و خداوند او را از کسانی قرار دهد که فرمود: «کسانی که به پروردگارشان کفر ورزیدند اعمالشان همچون سرابی در کویر است که تشنه (از دور) آن را آب میپندارد تا این که وقتی به سراغ آن میآید چیزی نمییابد و خدا را نزد آن مییابد که حساب او را بطور کامل میدهد و خداوند سریع الحساب است. یا همچون ظلماتی در یک دریای عمیق و پهناور که موجی آن را پوشانده، و بر فراز آن موج دیگری، و بر فراز آن ابری تاریک است. ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری، (آن گونه که) هرگاه دست خود را خارج کند ممکن نیست آن را ببیند! و کسی که خدا نوری برای او قرار نداده، هیچ نوری برای او نیست.»
خدایا! به صداقت و علم و زیباییِ مثالهای تو و به حق محمد و خاندان او از تو میخواهم هر کس برای «فلانی»² بدی خواسته، مکر او را در فرورفتگی گلویش بازگردان و گونهاش را به زیر افکن و با سر در گودالی درانداز «به راستی که تو بر هر چیزی توانایی» و این بر تو آسان است «و این برای خدا سخت نیست» خدایی جز اللّه نیست. محمد فرستادهی خداست که درود خداوند بر او و خاندانش و سلام و رحمت و برکاتش بر ایشان باد.»
(سپس این را بر خاک قبر میخوانی و مُهر میکنی و آن را بر کسی که جادو شده میآویزی و میخوانی:)
«او خدایی است که پیامبرش را با هدایتگری و دین حق فرستاد تا آن را بر همهی آیینها پیروز گرداند. هر چند مشرکان آن را خوش نداشته باشند.» «و خداوند برای گواهی کافی است» «و آنچه انجام میدادند باطل گشت» «پس در آنجا مغلوب شده و خوار، وارونه گشتند.»
ادامهدارد...
✍🏻بیان مهم ذیل روایت طلسم شڪن امام موسے ڪاظم علیہ السلام:
✓اولویت آن است که خود بیمار این دستور را انجام دهد وگرنه توسط شخص دیگری انجام شود.
✓این دستور حتماً با طهارت (وضو یا غسل) انجام شود.
✓بهتر است پیش از انجام این دستور، هم بیمار و هم شخصی که طلسم شکن را میخواند هر دو حرز داشته باشند و دعای مخصوصِ قبل از استفاده از تربت را بخوانند و سپس تربت را مقابل خود قرار داده و دستور را انجام دهند. آن دعا این است:
📜متن دعا: بِسْمِ اَللَّهِ اَللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ اَلتُّرْبَةِ اَلطَّاهِرَةِ وَ بِحَقِّ اَلْبُقْعَةِ اَلطَّيِّبَةِ وَ بِحَقِّ اَلْوَصِيِّ اَلَّذِي تُوَارِيهِ وَ بِحَقِّ جَدِّهِ وَ أَبِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ وَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلَّذِينَ يَحُفُّونَ بِهِ وَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلْعُكُوفِ عَلَى قَبْرِ وَلِيِّكَ يَنْتَظِرُونَ نَصْرَهُ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ اِجْعَلْ لِي فِيهِ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ أَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ وَ عِزّاً مِنْ كُلِّ ذُلٍّ وَ أَوْسِعْ بِهِ عَلَيَّ فِي رِزْقِي وَ أَصِحَّ بِهِ جِسْمِي. (کافی، ج ۴، ص ۵۸۸)
📝ترجمهی دعا: «به نام خدا. خداوندا به حق این تربت پاک و به حق بارگاه پاکیزه و به حق جانشینی که او را پنهان کردی و به حق جدش و پدرش و مادرش و برادرش و فرشتگانی که گرداگرد او میآیند و فرشتگان معتکف بر قبر ولی تو که منتظر یاریش هستند که درود خداوند بر همهی آنان باد، برای من در این تربت، شفاء از هر بیماری و امان از هر ترسی و شکوهمندی از هر خواری قرار بده و با آن در روزی ام بر من گشایش بده و تنم را با آن تندرست گردان.»
✓درانتهای این دستور خوب است پیش از آویزان کردن تربت به گردن، هم بیمار و هم کسی که دستور را انجام میدهند سورهی قدر را نیز بر تربت بخوانند؛ زیرا در روایتی از اصحاب آمده که ختم بر تربت یعنی آنکه سوره قدر را بر آن بخوانی (علی بن محمد گفت: ختم بر گل قبر امام حسین علیه السلام این است که سورهی قدر بر آن خوانده شود: عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ: اَلْخَتْمُ عَلَى طِينِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنْ يُقْرَأَ عَلَيْهِ: «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ»:کافی، ج ۴، ص ۵۸۸).
✓به جای «فلان بن فلانة» اگر بیمار، مرد است باید نام او و سپس لفظ «بن» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «حسینِ بْنِ فاطمه.» و اگر بیمار، زن است به جای «فلان»، اسم او و به جای لفظ «بن» باید لفظ «بنت» و سپس نام مادرش گفته شود؛ مثال: «فاطمة بنتِ خدیجة» و به جای «فلاناً» باید نام بیمار گفته شود؛ مثلاً: «حسیناً» یا «سعیداً» و یا «مریمَ» یا «زینبَ».
✓منظور از نام، نامی است که همه او را به همان نام میشناسند و صدا میزنند یعنی نام مستعار؛ زیرا نام شناسنامه، تنها یک کلمه بر روی کاغذ است و الزاماً شخص را با آن نمیشناسند.
✓منظور از گِل، تربت قبر امام حسین علیه السلام و یا تربت قبر ذوالقرنین علیه السلام است که آن را گِل ارمنی مینامند.
✓کل این دعا تا قبل از بند آخر (یعنی تا قبل از «هو الذی ارسل رسوله...») را روی تربت بخوانید سپس تربت را در ظرف بسیار کوچکی بریزید و درش را محکم ببندید یا از ابتدا مقداری گِل سفت از تربت تهیه کرده و این دعا را تا این قسمت بر آن بخوانید. سپس مُهر کنید و همانند گردنبند، با نخ یا بند به گردن بیمار بیاویزید سپس آن دو خط آخر (یعنی از «هو الذی ارسل رسوله...» الی آخر) را بر بیمار بخوانید و اگر تربت یا مهر تربت نیافتید، از ابتدا تا انتهای متن طلسم شکن را مستقیم بر بیمار بخوانید.
✓بهتر است تربت را بین خود و بیمار گذاشته و سپس شروع به خواندن طلسم شکن بر تربت کنید که همزمان این کلمات بر بیمار اثر بگذارد.
✓متن طلسم شکن باید با تلفظ و اِعراب صحیح و با توجه به معنای آن خوانده شود.
✓از ابتدای روایت روشن است که آن شخص به مدت سه سال به طور کامل به همسر خود بی رغبت شده بود و از آنجا که از ابراز آن شرم میکرد و خجالت میکشید گویا منظورش قطع شدن کامل رابطهی جنسی و از بین رفتن میل به همسرش بود چه اینکه این مسأله در سحر و طلسم افراد نیز شایع است و عبارت «مأخوذ عن اهلک» نیز مفید همین معناست.
✓این طلسم شکن بسیار قوی است و چند گزارش از اثرات معجزه آسای آن به دستمان رسیده است. پس آن را با باور قوی بخوانید تا اثر خود را در نابودی هر طلسم و جادو و هر شیطان و خناسی به نهایت بگذارد.
🤲🏻الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم الصلاة و السلام
آرزوے ما سلامتے شماست💐
✍🏻سیّد محمّد جواد موسوے