⚫️امام صادق علیهالسّلام:
مَنِ ادَّعَی الاِمَامَةَ وَ لَیسَ مِن اَهلِهَا فَهُوَ کَافِرٌ
هر کس ادّعای امامت نماید، در حالی که شایستهاش نباشد، پس او کافر است!
📚بحارالانوار ج۲۵ ص۱۱۲
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
36.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
لزوم دفاع از امام زمان علیه السّلام/
بررسی ادلّهای بر وجود خالق/
🎤حجّتالاسلام نعمتشاهی؛
⚫️رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله:
إذَا كَانَ عِندَ خُرُوجِ القَائِمِ يُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أيُّهَا النّاسُ قَطَعَ عَنكُم مُدَّةُ الجَبّارِينَ وَ وَلِیَّ الأَمرَ خَيرُ اُمَّةِ مُحَمَّدٍ
آن گاه كه وقت خروج قائم (علیه السّلام) مىشود، منادىاى از آسمان ندا مىدهد: اى مردم، مدّت حكومت جبّاران بر شما به پايان رسيد و بهترين فرد امّت محمّد، حكومت را به دست گرفته است!
📚الاختصاص ص۲۰۸
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
4_5771801043499226357.mp3
2.08M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
•مناجات با امام زمان علیه السلام:
کمتر رخ خویش را ز من پنهان کن...😭
🎤استاد شیخ حسین یوسفی؛
⚫️رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله:
مَنْ شَهِدَ شَهَادَةَ زُورٍ عَلَی أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ عُلِّقَ بِلِسَانِهِ مَعَ الْمُنَافِقِینَ فِى الدَّرَکِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ
هر كس به زیان دیگری شهادت ناحق دهد، به زبانش آویخته میشود، و در پایینترین جایگاه دوزخ با منافقان خواهد بود.
📚وسائلالشّیعه ج۲۷ ص۳۲۵
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️معمّر بن خلاد گوید: به (وجود نازنین) امام رضا صلوات اللّه علیه عرض کردم: آیا برای پدر و مادرم دعا کنم، در صورتی که نسبت به حق، معرفت نداشتهاند؟
(آقا) فرمودند: برای آنها دعا کن و از جانب آنها صدقه بده و اگر زنده هستند و حق را نمی شناسند، با آنها مدارا کن، زیرا رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) فرمودند: همانا اللّه مرا برای رحمت مبعوث نموده است، نه برای عقوق!
📚اصولكافی ج۲ ص۱۵۹
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #حرکت_حضرت_سیدالشهداحسینبنعلی_عليه السّلام #عاشورا_در_عامه #مقتل قسمت • شانزدهم ✔️
🔻 عاشورا از دیدگاه جماعت عمریه -11-
تفتازانى و ديدگاه او درباره لعن خلفا
يكى ديگر از علماى آنان كه با لعن غاصبین خلافت پيكار نموده، سعدالدين تفتازانى است. وى با عبارتى صريحتر از عبارت قبلى، علّت جلوگيرى از لعن يزيد را فاش مىكند و مىگويد:
فإن قيل: فمن علماء المذهب من لم يجوّز اللعن على يزيد مع علمهم بأنّه يستحقّ ما يربوا على ذلك و يزيد. قلنا: تحامياً عن أن يرتقى إلى الأعلى فالأعلى.
✍🏻 اگر كسى بگويد: برخى از علماى مذهب، لعن يزيد را جايز نمىدانند، در حالى كه مىدانند يزيد مستحق لعن است - بلكه بيشتر از لعن استحقاق دارد - پس چرا از لعن يزيد جلوگيرى كردهاند؟ در جواب آنان بايد گفت: جلوگيرى آنان از لعن يزيد به جهت ممانعت از بالا رفتن لعن به پدر يزيد و بالاتر از آن، يعنى خلفاى قبل از معاويه است. لعن يزيد، به لعن معاويه و ديگر خلفا مىانجامد.
آنان ناگزيرند حسين بن على عليهما السّلام را واجب القتل بدانند، يا مانع ذكر واقعۀ كربلا شوند و يا لعن يزيد را تحريم نمايند تا با شور و حماسۀ هميشه جاودان تاريخ، يعنى شهادت سيّدالشهداء عليه السّلام مقابله كنند؛ زيرا با شيوههاى قبلى كه از راه موعظه و نصيحت بود، نتوانستند به هدفشان برسند و مراسم عزاى سيّدالشهداء عليه السلام را كمرنگ كنند. به راستى چرا آنان ناگزير به مبارزه همه جانبه با واقعۀ كربلا و زنده نگه داشتن عاشورا هستند؟ چون پاى صحابه در كار است؛ زيرا معاويه و آن گاه خلفاى پيشين در اين حادثه شريك جرم مىشوند. از اين روی، نه ابن خلدون، نه ابن عربى مالكى، نه عبدالمغيث بن زهير و نه تفتازانى، هيچ كدام واقعيّت را بيان نكردهاند؛ چرا كه اين واقعه ريشه در حقايقى دارد كه با كمال ادب و وقار به بررسى آنها خواهيم پرداخت.
📚 ناگفته هایی از حقایق عاشورا، سیّد علی میلانی، ص ۴٩
💠 شیخ يوسف بحرانی رحمه الله مینویسد:
... و لقد أجری اللّه تعالی الحقّ علی لسان علاّمتهم التفتازانی، حیث صرّح بوجه العذر عن لعن ذلک الرجس ابن الزوانی، قال علیه ما یستحقّه فی شرح المقاصد:
و انّ ما جری من الظلم علی أهل بیت النبیّ صلی الله علیه و آله من الظهور، بحیث لا مجال فیه للاخفاء، ومن الشناعة بحیث لا اشتباه فیه علی الآراء، وتشهد به الجماد والعجماء، ویبکی له الأرض والسماء، وتنهدم منه الجبال، وتنشقّ منه الصخور، ویبقی عمله علی کرّ الشهور ومرّ الدهور، فلعنة اللّه علی من باشر أو رضی، أو سعی، ولعذاب الآخرة أشدّ و أبقی. ثمّ قال: فان قیل: من علماء المذهب من لا یجوّز اللعن علی یزید، مع علمهم بانّه یستحقّ ما یربو علی ذلک و یزید. قلنا: تحامیاً عن أن یرتقی الی الأعلی فالأعلی، کما هو شعار الروافض، علی ما یروی فی أدعیتهم ویحشر فی أندیتهم، فرأی المعتنون بأمر الدین الجام العوام بالکلّیة طریقاً الی الاقتصاد فی الاعتقاد، بحیث لا تزلّ الأقدام عن السواء، ولا تضلّ الأفهام بالأهواء، والاّ فمن یخفی علیه الاستحقاق، وکیف لا یقع علیه الاتّفاق؟ وهو السرّ فیما نقل عن السلف من المبالغة فی مجانبة أهل الضلال، وسدّ طریق من لا یؤمن أن ینجرّ الی الغوایة فی المآل، مع علمهم بحقیقة الحال وجلیّة المقال. الی آخر کلامه، سلبه اللّه تعالی فیوض اکرامه.
فانظر - هداک اللّه تعالی - الی هذا الاعتذار الفاضح، و تأمّل فی هذا العثار الواضح، فانّه کما تری یعطی أنّهم انّما سکتوا عن التصریح بجواز لعن یزید - لعنه اللّه - و الافتاء بکفره، من حیث أنّهم علموا أنّ مفاسده الموجبة للعنه تنجرّ بطریق الآخرة الی أصنامهم الثلاثة، و ذلک فانّ ولایته من قبل أبیه، و قد کان عارفاً بما هو علیه فی حیاته من الکفر والفجور، و مع هذا أخذ له البیعة علی المسلمین، و ولایة أبیه من قبل عمر و عثمان العالمین بما عمله من الجور و الطغیان، فلو أنّهم أفتوا بلعن یزید و کفره لانجرّ ذلک الی اظهار القدح فی أصنامهم؛ لأنّهم المؤسّسون لهذه المفاسد، والموطؤن لهذه المقاصد.
📚 الشهاب الثاقب فی بیان معنی الناصب - ص ۱۳۹
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
.
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #تفکر_عثمانی در واقعه کربلا قسمت • پانزدهم ✔️
🚫 دستور جعل حدیث و فضیلت سازی، توسط معاویه ملعون.
از دیگر فعالیتهای معاویه لعین برای ترویج و نهادینه کردن مذهب عثمانی در تمام نقاط جهان اسلام و از جمله کوفه، تبلیغات وسیع و گسترده او بود. بدیهی است که معاویه پس از تسلط بر خلافت، درصدد گسترش و توسعه افکار و اندیشه های سیاسی و مذهبی خواهد بود که پایههای حکومت او را محکم کند و هر اندیشهای را که مخالف با اهداف و امیال و در یک کلام در تضاد با حاکمیت او باشد از میان بردارد و با آن مبارزه نماید. بنابراین باید در دو جبهه مبارزه کند: «پاک سازی محیط از نیروهای معارض او و جلوگیری از انتشار اخبار و روایات مربوط به اهل بیت علیهم السلام (یعنی سانسور)» و «دوم پر کردن محیط از مطالب و اخبار هم سو و هم فکر خود (یعنی شست و شوی مغزی)» بر این اساس، معاویه لعین طی برنامهای بسیار حساب شده، به اقدامات تبلیغاتی در طول حکومت بیست سالهاش دست زد که مهمترین آنها عبارتند از:
❌ ترویج بدعت لعن بر حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام.
❌ جعل روایاتی در فضایل عثمان لعین و دوستداران و پیروان مکتب او.
❌ فضیلت سازی برای شیخین و خود را امین وحی خداوند خواند، برای مقابله با فضایل حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام.
🔸 معاويه حتى ابنعباس را از تفسیر قرآن منع کرد، چرا که بیشتر تفسیر آیات همراه با فضایلی از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام بود. ابوالحسن مدائنی میگوید: معاویه در سال عام الجماعه طی یک دستورالعمل به تمام کارگزارانش در شهرها چنین نوشت: «من حمایت خود را از هرکس که درباره فضایل ابوتراب (علیه السلام) و اهل بیتش (علیهماالسلام) چیزی نقل کند برداشتم.» خُطَبا نیز در هر شهر و روستایی و بر سر منابر بر علی لعن میفرستادند و درباره او و اهل بیتش دروغها میگفتند. در میان شهرها کوفه به دلیل کثرت شیعیان بیشتر در رنج و بلا بود. آنگاه معاویه به کارگزاران خود دستور داد تا هرکس از دوستان و پیروان عثمان، مناقب و فضایلی درباره او نقل میکند بخود نزدیک کنید و مورد حمایت قرار دهید و نام او و عشیره و روایتی را که نقل کرده برای او ارسال کنند. چون چنین کردند مناقب و نفایل عثمان فضای شهرها را پر کرد، زیرا معاویه در برابر این خدمت، پاداشها و هدایای زیادی به آنان میپرداخت تا اینکه معاویه دستورالعمل دیگری داد که فضایل عثمان زیاد شده از این به بعد از مردم بخواهید درباره فضایل صحابه و خلفای نخست (شیخین) روایت نقل کنند و هر فضیلتی را که راویان درباره ابوتراب گفتهاند، مانند آن را برای صحابه نقل کنند که این برای من خوشتر و روشنیبخش دیدگان من است. پس روایات ساختگی درباره صحابه چنان زیاد شد که زنان، دختران، غلامان و کنیزکان را همانند آموزش قرآن با این احادیث آموزش میدادند. در این میان فقها و قاضیان و از همه بیشتر قاریان که به خشوع و عبادت تظاهر میکردند، برای نزدیکی و بهرهمندی از مزایا و هدایا، این احادیث ساختگی را انتشار میدادند و نسل بعدی که آمدند بِخیال اینکه آنها احادیث درستی است، آن اخبار ساختگی را روایت کردند.
📚شرح نهج البلاغه، ۴/۷۲ و ۱۱/۴۴
👤 ابن ابی الحدید پس از نقل این مطلب میگوید: «ابن عَرَفه معروف به ابن نطفویه که از بزرگان محدثان اهل سنت است در اینباره مینویسد: بیشتر این احادیث ساختگی در فضایل صحابه، به منظور منکوبکردن بنی هاشم در دوران حکومت امویان بوده است.»
(قد روى ابن عرفة المعروف بنفطويه و هو من أكابر المحدثين و أعلامهم في تاريخه ما يناسب هذا الخبر و قال إن أكثر الأحاديث الموضوعة في فضائل الصحابة افتعلت في أيام بني أمية تقربا إليهم بما يظنون أنهم يرغمون به أنوف بني هاشم.)
📚 شرح نهج البلاغه، ۱۱/۴۶
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
.
#معرفی_یاران_امام_حسین (ع)📜
#یار_یازدهم💕
💚 #بشربنعمر💚
او از تابعین بود و دلاورى فرزندان او در جنگها معروف است، در ایام مهادنه به خدمت امام علیه السلام آمد.
#ادامه_دارد...
📗 ابصار العین، 103
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
#عبدالرحمان_بن_ابی_خَشکارَه_بَجَلی (جَبَلی) لعنت الله علیه
جنایاتش:
از نیروهای تحت امر عمر بن سعد در کربلا و قاتل حضرت مسلم بن عوسجه! این عنصر خبیث در دو مقطع حساس تاریخ عاشورا (کربلا) نامش مطرح است.
روز عاشورا سال 61 هـ.ق، مسلم بن عوسجه اسدی یکی از یاران امام حسین علیه السلام در جنگ تن به تن با دشمن به درجه رفیع شهادت رسید.
قاتلش عبدالرحمان که در بعضی نقل ها عبدالله گفته شده، فرزند ابی خشکاره با همدستی عبدالله ضبابی و مسلم بن عبدالله ضبابی (خبابی) او را شهید کردند.
او بعد از شهادت امام حسین علیه السلام، ورسی (ورس رنگی است گیاهی که برای سرخ شدن لباس به کار می رفته است) را که با آن حضرت بود با چند نفر دیگر غارت کرد و به یغما برد یعنی همان لباس سرخ رنگ امام علیه السلام را.
(شاید مقصود لباس و پیراهن خونین آن حضرت باشد)
ملاحظات:
این افراد که نامشان در زیارت ناحیه مقدسه آمده، مورد لعنت امام زمان علیه السلام قرار گرفته اند.
آن جا که امام زمان علیه السلام بر مسلم بن عوسجه سلام و درود فرستاده و بعد می فرماید:
ای مسلم خداوند لعنت کند کسانی که تو را کشتند.
پسر عبدالله ضبابی که در بعضی نقل ها خبابی آمده شاید که همان عبدالله بن خولانی نیز باشد. (این اسامی در گذر تاریخ به نقل های مختلف درآمد) و دیگر عبدالله (عبدالرحمان) بن ابی خشکاره بجلی (جبلی نیز آمده است)
سرنوشت او:
سال 66 / 67 هـ.ق، در زمان قیام مختار ثقفی، عبدالرحمان به دست مأمورانش دستگیر و نزد مختار آورده شد.
همین که مختار چشمش به عبدالرحمان و همدستش افتاد فریاد زد:
ای قاتلان و کشندگان نیکان و آقای جوانان بهشت! دیدید که چگونه خداوند شما را به دست انتقام سپرد.
امروز خدا شما را قصاص می کند؛ دیدید که آن پیراهن سرخ رنگ، چه نحوستی برای شما پیش آورد و بلافاصله دستور داد آنها را در مقابل بازار و ملاء عام، گردن بزنید. مأمورانش او را کشتند.
بر #عبدالرحمان_بن_ابی_خَشکارَه_بَجَلی [جَبَلی] تا قیامت لعنت
✨یا علی✨
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از اینستاگرام فاصله بگیرید، همه چیز رو متلاشی میکنه…
من در خانهام اینستاگرام را حرام اعلام کردهام…
استاد عزیزی 🎙
برگزیدههایی از برنامهی دروب الرجاء
تاریخ
24/7/2024
25/7/2024
قسمت اول
🔸چرا محمد و آل محمد علیهم السلام را یاد میکنیم؟ آیا صرفاً فقط یاد است یا برای پاکسازی نفسمان از بلایا و پلیدیها و گناهان است... چون محمد و آل محمد علیهم السلام نور هستند و هرکس که به این نور ایمان نداشته باشد دنیا و آخرت نابیناست...
🔸رسول خدا علیه السلام فرمود: من ثقلین را برای شما به یادگار گذاشتهام کتاب خدا و عترتم اهل بیتم... اگر به آنها تمسک جویید بعد از من گمراه نخواهید شد.
بنابراین تمسک به قرآن برایتان کافی نیست. باید به عترت هم تمسک جویید.
چه کسی نمایندهی حقیقی عترت است؟
امام مهدی علیه السلام..
🔸این امت به یک اصلاح کننده نیاز دارد؛ اما این اصلاحکننده نمیآید مگر وقتی که ما بصیرت داشته باشیم و این بصیرت خوب و بد و حق و باطل را از هم تمییز میدهد. آیا ما بر حق نیستیم؟ [هستیم] بنابراین نمیترسیم.
🔸نمازی که تو را به امام مهدی علیه السلام وصل نمیکند نماز نیست و عمل نیکی که تو را به امام مهدی علیه السلام نمیرساند، عمل نیک نیست. عملی که نگذارد تو امام مهدی علیه السلام را ببینی باید بدانی که امام علیه السلام از تو راضی نیست.
و اگر رضایت ندارد نیازی به نماز و روزه و سینه زنی بر امام حسین علیه السلام نیست.
این اعمال سودی ندارد؛ چون رضایت امام مهدی علیه السلام از رضایت خداوند و رضایت خداوند از رضایت امام مهدی علیه السلام است. (به هم مرتبط و در گرو همدیگر هستند)
🔸هنگامی که جریان صدر بیاید انتخابات عراق را به طرز هولناکی میبرد و بقیهی احزاب رسوا خواهند شد؛ چون طرفدار زیادی ندارند...
جریان صدر میآید و دولت تشکیل میدهد بدون آنکه به کسی مراجعه کند.
🔸خداوندا درود بفرست بر امام مهدی علیه السلام که در حال آمدن بهسوی شماست... کسی که چهرهی تاریخ را تغییر میدهد و از علمایتان قصاص میگیرد...
و تمامی علمای حاضرتان امام را درک میکنند و هیچ کس از آنها نمیمیرد... بزرگشان و کوچکشان!
🔸بصیرت تو، اعتماد تو به امام مهدی علیه السلام است.
و هرکس از خداوند بترسد خداوند برای او راه نجاتی میگشاید و هرکس از خداوند بترسد خداوند برای او نوری میگذارد که بهواسطهی آن راه را مییابد.
نیازی به خواندن کتابهای زیاد نیست. ما قرآن را داریم...
وَلَوْ أَنَّ قُرْآنًا سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَىٰ
ﻭ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺁنی ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﻛﻮﻩ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻰآﻣﺪﻧﺪ، ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ تکه تکه ﻣﻰﮔﺸﺖ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﺪ... [یعنی قرآن این تواناییها را دارد...]
🔸معلمم میگوید: سید علی خامنهای با عصایش برای یاری امام مهدی علیه السلام خواهد آمد... این پیرمرد بزرگ...
و میگوید: لبیک ای سَرورم! ای پسر دختر رسول خدا (علیهما السلام)
و گروهی از لبنان خواهند آمد و خواهند گفت: لبیک ای پسر دختر رسول خدا (علیهما السلام) به خدا سوگند دنیا برای ما تنگ شد و با بیصبری منتظر این روز بودیم و سید حسن آنها را فرماندهی خواهد کرد.
و گروهی از یمن خواهند آمد؛ اما عبدالملک حوثی امام علیه السلام را درک نمیکند و من بر نشانهای از امرم هستم... گروهی از یمن خواهند آمد... گویی که زمین برایشان هموار شده... و خواهند گفت این ما هستیم که امام علی علیه السلام برای یاریات ذخیره کرد ای پسر دختر رسول خدا (علیهما السلام)
لبیک سَرورم! ما آمدیم که سرهایمان را فدایت کنیم.
🔸به خدا سوگند چیزی میبینم که دیده نمیشود... هنگامی که امام علیه السلام بر فراز نجف باشد کارش را طوری انجام میدهد که حقیقت امر بگویید این امام علیه السلام نیست... و امر بر شما مشتبه میشود و از شدت و سختی که به سرتان میآید با او میجنگید!
🔸من و شما با برادران یمنی و فرماندهی گرامیشان (که خدا او را حفظ کند) برای یک زلزله در تلآویو وعده داریم.
گویی مردم را دیدم که هراسان چپ و راست میروند و میگویند همانا مرگ نزدیک شد و ساعت حتمی شد...
#ادامه_دارد
❇️🌤