eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
29.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
664 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تصاویر آخرالزمانی از رانش کوه در جاده هراز یک‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
﴿بِسمِ اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ﴾ 🔴 جنگ به ایران و تل‌آویو منتهی خواهد شد! 💥 📺 خلاصه‌ای از قسمت برنامه "دروب ﺍﻟﺮﺟﺎﺀ" 21 آذار 2022 منادی از بلندای ﺳﻮﺭ ﺩﻣﺸﻖ دکتر اﺑــــﻮ ﻋﻠــــــی شيبانـــــی ----------------------------------‐-------------- 🔰 آیا ما الان مثل آنچه که ابراهیم علیه السلام قبلاً با بتها انجام داد، آیا میتوانی به یکی از دکانداران دین بگویی اشتباه می کنی؟ شما نمی‌توانید به بت بگویید که اشتباه می کنی، زیرا برای آنها دمبک کوبان و تاریخ مصرف گذشته های زیادی میباشد که با هر صدای نعره زنی نعره میزنند! 🔰 اگر دشمن شروع به تهیه تجهیزات نموده و شروع به ایجاد پناهگاه های امنی برای خود مینماید و به جمع آوری آذوقه میپردازد و همچنین به صدای ابوعلی شیبانی گوش می‌کند، اما آیا مسئولی عراقی هست که صدای ابوعلی را بشنود؟؟ یکی از مسئولان درمیاد و می گوید ابوعلی به تخته رمل میکوبد! [رمالی میکند] نه برادرم! به خدا من به تخته رمل نمیکوبم.. اما شما به یک گردش تفریحی در جنوب روسیه نیاز داری تا بدانی که من در مورد چه چیزی می‌خواهم صحبت کنم. من نه سنگریزه را به تخته رمل میکوبم و نه مثل شما تحلیل میکنم، من اصلا تحلیل نمیکنم، بلکه حقایق را میگویم اما شما نام مرا صدا میزنی تا اینکه مردم به شما توجه کنند و این از لطف خدا بر من است، به همین دلیل از شما انتقاد نمیکنم و میگویم این سطح و میزان عقل شماست! 🔰 آگاه باشید که مقصود از جنگ، اوکراین نیست، بلکه با آن شروع شده و به ایران و تل‌آویو منتهی خواهد شد! به شما میگویم ببینید تایوان آتش زیر خاکستر است، شما به زودی یک روز صبح با خبری فوری بزرگتر از خبر اوکراین مواجه خواهید شد، که چین در یک شب و طی یک شامگاه تایوان را اشغال کرده است! اینها همه دلایل بزرگی هستند که نه خصوصی و نه عمومی میباشند... پس چه نتیجه ای از آن خواهیم داشت؟؟ گرسنگی، که دیگر هیچ غذایی یافت نمیشود، و دیگر زراعتی نیست، کالاهای چینی نمی‌رسد، بنابراین جهان به یک انفجار کیهانی وحشتناک به یک جنگ جهانی نیاز خواهد داشت! پس چرا ما خاص هستیم و وسط این همه بیخیال هستیم، با این همه هیچی نیستیم چون امام حجت نزد ماست! 🔰 ببینید اگر آرامکو به زودی بوسیله موشک شعله‌ور شود، که ندانند از کدام طرف و از کجا میاید، چه خواهد شد؟! اگر نفت 400 دلار شود چه خواهد شد؟ و اگر روسیه نفت را قطع کند و آرامکو شعله‌ور شود چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی می‌گویم محمد بن سلمان قطعاً فکری در سر می‌پروراند.. زمانی که آمریکا، قطر را بعنوان متحد استراتژیک خود خارج از ناتو برگرفت، اکنون آنچه در تمام تصورات امارات و عربستان می‌گذرد، بعد از مساله روسیه اشغال قطر میباشد! چرا؟ چون روسیه درهای این درگیری ها را باز کرد و ما به امنیت غذایی جهان برای وطن عربی نیاز داریم، اما آیا می توانیم یا ما هم باید در این آتش بسوزیم؟ ❇️🌤❇️
🔻صفحۀ 1 از 2 🔴جنگ هند و پاکستان در آخرالزّمان جنگ میان هند و پاکستان و روی‎دادن ویرانی و کشتار در سرزمینهای هند و سند و چیره‎شدن هندیان بر پاکستانیها از نشانه‎های نزدیک‎شدن زمان قیام امام مهدی(علیه‎السّلام) است. در کتاب ابو حُذَیْفَه آمده است که مُقاتِل گفت: پس از مرگ ضَحّاک، در کتابهای گردآوری‌شده نزدش، در بارۀ گفتار خداوند(عزّ و جلّ): «و هیچ آبادی‎ای نیست، مگر آن‎که ما پیش از روز قیامت نابودگر یا شکنجه‎کنندۀ آن می‎باشیم، شکنجه‎ای سخت؛ آن در کتاب نوشته شده بود»(۱)، خانده‎ام: ... ویران‎شدن سند از سوی هند است... .(۲) چنین می‎نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى‎الّاه‌عليه‌وآله) باشد، اگرچه ضَحّاک ابن مُزاحِم خراسانی تابعی آن را به وی نسبت نداده است. بدان که مراد از «روز قیامت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، روز قیام قائم(علیه‎السّلام)، و مقصود از «کتاب» در این‎جا همان لوح محفوظ است. قَتادَه از سعید ابن مُسَیِّب روایت کرده است که امیر مؤمنان [علی(علیه‌السّلام)](۳) در بارۀ سخن او (خداوند) متعالی: «هیچ آبادی‎ای نیست، مگر آن‎که ما پیش از روز قیامت نابودگر یا شکنجه‌کنندۀ آن می‎باشیم»(۴)، پرسیده شد؟ فرمود: ویران می‎شود ... سند از هند... .(۵) امام علی ابن ابی طالب(علیهماالسّلام)، در بیان نشانه‎های قیام قائم(علیه‌السّلام)، فرمود: ای وای بر سرزمينهای سند و هند از آن‎چه(۶) در آن‌جاها فرود می‌آید از كشتن، سربريدن و ویران‌شدن در آن زمان... .(۷) نیز امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در بیان رویدادهایی که پیش از قیام قائم(علیه‌السّلام) خاهند بود، فرمود: ... چیره‌شدن هند بر سند... .(۸) همچنين از برخی محاسبه‌های جفری در بارۀ شورش خراسانی در مشرق بهره گرفته می‎شود که پیش از آن یا همراهش، سرزمینهای سند با بمبها و موشکهایی که دهلی آنها را بر آن‎جاها پرتاب می‎کند، آشفته می‌شوند، و سخن بیرون‎آمده از جفر این است: «مَحالِ سند زار به سَهمِ دهلی»(۹)، و گمانی نیست در این‎که هاشمی چینی در پی روی‌دادن جنگی میان هند و پاکستان و چیره‌شدن هندیان بر پاکستانیها، سپاهش را از سین‎کیانگ در غرب چین به مُلْتان در جنوب استان پَنْجابِ پاکستان می‌آورد و سپس از آن‎جا سوی ازبکستان می‎کوچکد تا در سمرقند با شعیب تمیمی خراسانی همپیمان و هماهنگ شود. با نگاه به روایات اسلامی‎ای که در بارۀ هند و سند در آخرالزّمان آمده‌اند، بهره می‌گیریم که مراد از «هِنْد»، کشور کنونی هند، و مقصود از «سِنْد»، کشور کنونی پاکستان می‌باشد.(۱۰) شبه‌قارّۀ هند در روزگاران کهن به دو بخش بزرگ با نام «سرزمینهای هند» و «سرزمینهای سند و پنجاب» جدا می‌شده است، و سرزمینهای سند که بخش بزرگی از کشور پاکستان‎اند، همان سرزمینهای دربرگیرندۀ رود سند (Indus) می‌باشند که از فلات تبّت در شمال رشته‌کوههای هیمالیا سرچشمه می‌گیرد، و از بخش جامو و کشمیر در شمال غربی هند می‌گذرد، و بیشترش در سرزمینهای پاکستان، از شمال تا جنوب، روان می‌شود تا آن‌که نزدیک بندر کراچی در اقیانوس هند بریزد.
🔻صفحۀ 2 از 2 شایان یادآوری است، از هدفهای راهبردی دولتهای غربی ناتوان‌سازی دولتهای اسلامی در روزگار کنونی است، و دولت پاکستان از بزرگترین دولتهای اسلامی در خاورمیانه است، و آن، نخستین دولتی در میان مسلمانان است که به انرژی هسته‎ای دست یافت و جنگ‎افزار اتمی ساخت، و هند نیز کشوری است که در آن شمار بسیاری از مسلمانان می‎زیند. بنا بر این، اسرائیل و آمریکا در برافروختن آتش جنگ میان هند و پاکستان می‌کوشند، و بودن ناسازگاریها و درگیریهای ریشه‌دار و درازهنگام میان هندیان و پاکستانیها بر سر استان راهبردی کشمیر از چیزهایی است که مایه و زمینه‎ساز روی‌دادن جنگی بزرگ میان دو کشور می‌شود، و چنان‌که می‌دانید، پس از جدایی خونبار پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ م که بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت، کشمیر سه بخش شد که دو بخش آن را هند گرفت و بخش سوم به پاکستان داده شد، و از آن زمان دو کشور بر سر چیره‌شدن بر همۀ بخش کشمیر درگیرند، و افزون بر این، چین نیز خاستار گرفتن بخشی از آن استان است، با این گواه که زیندگان بخش شرقی کشمیر که «آکسای» نامیده می‌شود، ریشه‌ای چینی دارند، و چینیها پس از نبرد با هندیان در سال ۱۹۶۶ م بر بخشی از شرق کشمیر چیره شدند، در حالی که کشمیریها می‌کوشند که از هر کدام از هند و پاکستان و چین جدا و خُدگردان شوند، و تا کنون یک جنگ میان چین و هند و سه جنگ میان هند و پاکستان بر سر سرزمین کشمیر روی داده است. نیز از چیزهای ناسازگار میان پاکستان و هند آن است که اقتصاد پاکستان به گونه‌ای بنیادین بر کشاورزی پایه‌گذاری شده است که نیازمند آب می‌باشد، و فراهم‌کردن بخش بزرگی از نیازمندیهای سرزمینهای پاکستان از آبهای برخی رودها مانند سَتلُج و جِهلُم و سِند انجام می‌شود که از کوههای هیمالیا در شمال هند و بخش کشمیر سرازیر می‌شوند، و برای همین، کشمیر دارای برجستگی اقتصادی ویژه‌ای برای پاکستانیها است، افزون بر برجستگی سیاسی و ارتشی، و در برخی زمانها سران هند سران پاکستان را از بستن آب سند بر ایشان می‌ترسانند. امروزه می‎بینید که میان هند با آمریکا و اسرائیل پیوندهای استواری یافت می‌شوند، و هند از همپیمانان روسیه نیز می‌باشد، و از نیروی ارتشی برتر و پایداری سیاسی نیرومندی برخُردار است، در حالی که هر چند پاکستان در گذشته یکی از همپیمانان آمریکا بود، آمریکاییها اکنون تلاشی در توانمندسازی نیروی ارتشی پاکستانیها نمی‌کنند، و کمکهای آنان به ایشان تنها اقتصادی است، و نیز پاکستان از همپیمانی‌اش با چین سود بسیاری نمی‌برد، و از پایداری سیاسی نیرومندی برخُردار نیست. پس، به‌ناچار اگر جنگی میان دو دولت هند و پاکستان روی دهد، هندیان پیروز خاهند شد.(۱۱) ------------------------------------------------------------ ۱. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۵۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. البدء و التاریخ، الجزء ۴، ص ۴-۱۰۲، ف ۱۳؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. میان دو چنگک از افزوده‎های ما است. ۴. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۵۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. مناقب آل أبي‏ طالب، ج ۲، ص ۳۱۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۶. در همۀ نسخه‎های چاپی إلزام الناصب نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‎جا «و ما» یافت می‎شود که به «ممّا» اصلاح و ترجمه گردید. ۷. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۱۵۷، خطبة البیان ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۸. مناقب آل أبي طالب، ج ۲، ص ۳۰۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۹. مَحال: محلها و جایها. زار: آشفته و پریشان. سَهْم: تير. ۱۰. سخن نویسنده. ۱۱. بهره‎گرفته‎شده از: منابع گوناگون. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
بسم الله الرحمن الرحیم از امام محمدباقر صلوات الله علیه روایت شده است : هر کس در هر روز از ماه رمضان یک بار بگوید: «سُبْحَانَ اللَّهِ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ یعْلَمُهُ بِمِائَتَی أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى الْعِلْمِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ یعْلَمُهُ مِائَتَی أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى الْعِلْمِ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ یعْلَمُهُ مِائَتَی أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى الْعِلْمِ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ مِثْلَ جَمِیعِ ذَلِكَ كُلِّهِ.»: منزه باد(سبحان الله) خداوند به دویست میلیون برابر همه ی دانش هایی که می داند و به اندازه ی همه ی دانش هایی که بر روی دانش خود حمل نموده است؛ ستایش خدا (الحمدلله) را به دویست میلیون برابر همه ی دانش هایی که می داند و به اندازه ی همه ی دانش هایی که بر روی دانش خود حمل نموده است؛ خداوند بزرگ تر (الله اکبر) به دویست میلیون برابر همه ی دانش هایی که می داند و به اندازه ی همه ی دانش هایی که بر روی دانش خود حمل نموده است؛ و درود خداوند بر محمد و آل محمد به اندازه ی همه ی این ها.»! خداوند ثواب تمام فرشتگان آسمان را برای او می نویسد و وقتی از قبر ایرانگیخته می شود، همه ی فرشتگان نزد او آمده و او را با خوشحالی و شادمانی حمل می کنند تا این که در بهشت فردوس قرار دهند، در حالی که از حسابرسی و بزرگترین هراس و بیم های روز قیامت در امان است.» منبع: إقبال الأعمال (ط - القدیمة)، ابن طاووس، على بن موسى، 2 جلد، دار الكتب الإسلامیه - تهران، چاپ: دوم، 1409 ه ق. ج‏1؛ ص 89. ✨انتشار بازمزمه صلوات بلامانع است
🔻✍🏻 (سه) ساعت در ماه مبارک رمضان وجود دارد که خیلی گرانبهاست، پس اگر تو بر آن ها محافظت کنی ‼️نهایتا این سه ساعت تا آخر ماه مبارک رمضان میشود (نود) ساعت!!!🔻 ⏺️که این سه ساعت عبارتند از:⬇️ 🔻۱:ساعت افطار، افطاری را زود حاضر کن و وقتی برای دعا بزار. چون برای روزه دار دعایی هست که مردود نمیشود پس برای خودت و عزیزانت و مردگان دعا کن🤲🏻 🔻۲:ساعت دوم آخر شب است پس با خداوند خلوت کن که خداوند صدا میزند آیا درخواست کننده ای هست اجابتش کنم آیا استغفار کننده ای هست ببخشمش پس در آن زیاد استغفار کن 🔻۳:و اما ساعت سوم نشستن تو↩️ بعد نماز صبح در جایگاه نمازت تا وقت اشراق.↪️ 🔰این نود ساعت است پس بر بقیه اوقات مداومت کن بر ذکر و دوری از غیبت... نماز های فرض و نافله را بجا بیار که فقط سی روز است و به سرعت میگذرد. ⏹️سه دعا در سجودتان فراموش نشود👇🏻 ↩️1- اللهم إنی أسألك حسن الخاتمة📖 ↩️2)اللهم ارزقني توبة نصوحه قبل الموت📖 ↩️3)اللهم يا مقلب القلوب ثبّت قلبي علي دينك📖 📣اگر خواستى اين متن را منتشر كنى نيت خير كن تا شايد خداوند به وسيله اين بلايى از بلاياى دنيا و آخرت از تو دور گرداند. ❤️🌹حلول🌛 ماه مبارک رمضان🌜 مبارکباد🌹❤ ┅┅✿🍃❀💙🌷❀🕊✿┅┅ ‎‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌹 بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِكَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِك ونَقماتِكَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِكَ برحْمَتِكَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین. خدایا نزدیك كن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبركنارم دار در آن از خشم وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان...
آثار تربيتي بهداشتي روزه اثرات تربيتى، اجتماعى و بهداشتى روزه چيست؟ روزه ابعاد گوناگونى دارد و آثار فراوانى از نظر مادى و معنوى در وجود انسان مى‏ گذارد كه از همه مهم‏تر «بعد اخلاقى و فلسفه تربيتى» آن است. يك. آثار تربيتى‏ 1-1. تلطيف روح‏ روح انسان، همواره در حال تدبير بدن است و بدن بدون تدبير روح، مانند كشتى بدون ناخدا است. در ماه رمضان، به دليل امساك از خوردن و آشاميدن و محدود كردن آن به ساعاتى مشخص و نيز كنترل حواس (مانند چشم، گوش و تمامى مجارى ورود اطلاعات به درون ذهن)، فراغت روح و نفس بيشتر فراهم مى ‏شود. فعاليت روح براى پرداخت به امور مادى و دنيوى كاهش مى‏ يابد و امكان پرداخت به امور معنوى بيشتر مى ‏شود. در نتيجه روح از لطافت بيشترى برخوردار مى ‏گردد. 1-2. تقويت اراده‏ خداوند برنامه روزه دارى را به گونه‏ اى تنظيم كرده است كه انسان بايد در ساعت معيّنى، از خوردن و آشاميدن بپرهيزد و در ساعت خاصى، مى‏ تواند آزادانه بخورد و بياشامد و از لذت‏هاى حلال استفاده كند. ملزم شدن انسان‏ها به اجراى دقيق اين برنامه و تكرار آن طى يك ماه، تمرين بسيار مناسبى است براى عادت دادن نفس به امورى، غير از آنچه در ماه‏ هاى ديگر عادت كرده بود و اين عمل، عزم و اراده انسان را تقويت مى‏ كند. 1-3. كنترل غرايز روزه ‏دار بايد در حال روزه - با وجود گرسنگى و تشنگى از غذا و آب وساير لذات (از قبيل لذت جنسى)، چشم بپوشد و ثابت كند كه او همچون حيوانات، در بند اسطبل و آب و علف نيست. او مى‏ تواند زمام نفس را به دست گيرد و بر هوس‏ ها و شهوت‏ هاى خود مسلّط شود و اين امر باعث مى‏ گردد كه غرايز به كنترل او در آيد و علاوه بر اين، در بهره ورى از آنها تعديلى به وجود آيد. خلاصه اينكه روزه، انسان را از عالم حيوانى ترقى داده و به جهان فرشتگان صعود مى‏ دهد. تقوا و پرهيزگارى در تربيت اخلاق اسلامى يك مسلمان، نقش بسيار مهمى دارد و براى رسيدن به اين صفت شايسته، بهترين عبادت روزه است. قرآن درباره آن مى‏ فرمايد: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»؛ بقره (2)، آيه 183.؛ يعنى، نتيجه و علّت غايى روزه، تقوا از محارم الهى است. وقتى پيامبر صلى الله عليه وآله در خطبه «شعبانيه»، فضايل ماه رمضان و روزه را برشمرد، اميرمؤمنان على‏ عليه السلام پرسيد: بهترين اعمال در اين ماه چيست؟ فرمود: «الورع عن محارم اللَّه»؛ عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 266. ؛ «پرهيز و اجتناب از معاصى و گناهان است». بنابراين روزه، عامل بازدارنده از گناه و عامل سركوب كننده نفس عصيانگر است. شخص با عمل به اين دستور الهى، به خوبى روح تقوا و پرهيزگارى را در خويش زنده مى ‏كند؛ زيرا با روزه، اصلاح نفس و تربيت آن، آسان ‏تر مى ‏شود؛ زيرا گرسنگى و ديگر محروميت‏ هاى روزه، شعله‏ هاى سركش غريزه‏ هاى حيوانى و هواهاى نفسانى را خاموش مى‏ سازد. پر شدن شكم زمينه بسيارى از ناهنجارى ‏ها و تحريك شهوات، غوطه‏ ورى در حرام و ظهور خواهش‏ هاى باطل در نفس مى‏ شود؛ چنان كه در حديثى آمده است: «انى اخاف عليكم من البطن والفرج»؛ بحار، ج 1، ص 368.؛ «من از شكم و شهوت بر شما بيمناك هستم». اگر شكم عفيف باشد و به قدر ضرورت اكتفا كند و از حرام و شبهه بپرهيزد، بدون شك دامن نيز عفيف مى ‏شود. عفت اين دو عضو، زمينه بسيار خوبى براى نشاط معنوى و صفاى دل و باطن خواهد شد. 1-4. روحيه ايثار و نوع دوستى‏ انسان موجودى اجتماعى است و انسان كامل، كسى است كه در همه ابعاد وجودى رشد كند. روزه، بعد اجتماعى انسان را در كنار ساير ابعاد او رشد مى‏ دهد؛ بدين صورت كه درس مساوات و برابرى در ميان افراد اجتماع است. با عمل به اين دستور مذهبى، افراد متمكن وضع گرسنگان و محرومان اجتماع را به طور محسوس در مى‏ يابند و به دنبال آن درك، به اين نتيجه مى‏ رسند كه بايد به فكر بيچارگان و محرومان باشند. اگر توجه به حال گرسنگان، جنبه حسّى و عينى پيدا كند، اثر بيشترى دارد و روزه به اين موضوع مهم اجتماعى، رنگ حسّى مى ‏دهد. با رشد اين بعد اجتماعى، انسان نسبت به هم‏نوعان خود بى تفاوت نمى‏ شود و دردهاى فراگير اجتماعى (مانند فقر و گرسنگى) را حس مى‏ كند و مصداق اين سخن حكيمانه سعدى مى ‏شود كه: بنى‏ آدم اعضاى يكديگرند كه در آفرينش ز يك گوهرند چو عضوى به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار به راستى اگر كشورهاى ثروتمند جهان و اغنيا، چند روز از سال روزه بدارند و طعم گرسنگى را بچشند، باز هم اين همه گرسنه در جهان خواهد بود؟! آيا ميليون‏ها انسان با سوء تغذيه و كمبود مواد غذايى مواجه خواهند شد؟! دو. آثار بهداشتى‏ بدون ترديد در علم پزشكى، اثر معجزه آساى امساك، در درمان انواع بيمارى‏ هاى جسمانى و روانى به اثبات رسيده است. عامل بسيارى از بيمارى‏ ها، زياده‏ روى در خوردن غذاهاى مختلف است. پيامبر خداصلى الله عليه وآله فرمود: «واعلم ان المعدة بيت الداء و ان الحمية هى الدواء»؛ بحارالانوار، ج 58، ص
📚 🚩اعمال مشترک شبهای ماه رمضان: آن چند امر است: 💠اول:  افطار است و مستحب است که بعد از نماز شام افطار کند مگر آنکه ضعف بر او  غلبه کرده باشد یا جمعى منتظر و باشند 💠دوم:  آنکه افطار کند با چیز پاکیزه از حرام  و شبهات و بهتر آن است که به خرماى  حلال افطار کند تا ثواب نمازش چهار صد برابر گردد و به خرما و آب و به رطب و به لبن و به حلوا و به نبات و به آب گرم به هر کدام که افطار کند نیز خوب است . 💠سوم:  آنکه در وقت افطار دعاهاى وارده آن را بخواند از جمله آنکه بگوید: اللَّهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَ عَلَى رِزْقِکَ أَفْطَرْتُ وَ عَلَیْکَ تَوَکَّلْتُ  تا خدا عطا کند به او ثواب هر کسى  را که در این روز روزه داشته. 💠چهارم:  در لقمه اول افطاری بگوید:  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ اغْفِرْ لِی تا خدا او را بیامرزد و در خبر است که: در آخر هر روز از روزهاى ماه رمضان خدا هزار هزار کس را از آتش جهنم آزاد مى کند پس از حق تعالى بخواه که تو را یکى از آنها قرار دهد 💠پنجم:  در وقت افطار سوره قدر بخواند. 💠ششم:  در وقت افطار تصدق کند وافطار دهد روزه داران را اگر چه به چند دانه خرما  یا شربتى آب باشد واز حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت است که: کسى که افطار دهد روزه دارى را از براى او خواهد بود مثل اجر آن روزه دار بدون آنکه از اجر او چیزى کم شود و هم از براى او خواهد بود مثل آن عمل نیکویى که بجا آورد آن افطار کننده به قوه آن طعام) (و آیت الله علامه حلى در رساله سعدیه از حضرت صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: هر مؤمنى که اطعام کند مؤمنى را لقمه اى در ماه رمضان بنویسد حق تعالى براى او اجر کسى که سى بنده مؤمن آزاد کرده باشد و از براى او باشد نزد حق تعالى یک دعاى مستجاب. 💠هفتم:  در هر شب خواندن هزار مرتبه إنا أنزلناه وارد است 💠هشتم : در هر شب صد مرتبه  حم دخان را بخواند اگر میسر شود. 💠نهم:  هر که این دعا را بخواند در هر شب ماه رمضان آمرزیده  شود گناهان چهل سال او: اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ وَ افْتَرَضْتَ عَلَى عِبَادِکَ فِیهِ الصِّیَامَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی َعامِی هَذَا وَ فِی کُلِّ عَامٍ وَ اغْفِرْ لِی تِلْکَ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُهَا غَیْرُکَ یَا رَحْمَانُ یَا عَلامُ . 💠دهم:  در هر شب بخواند بعد از مغرب دعاى حج را. 💠یازدهم:  بخواند در هر شب دعای افتتاح را 💠دوازدهم:  در هر شب بخواند: اللَّهُمَّ بِرَحْمَتِکَ فِی الصَّالِحِینَ فَأَدْخِلْنَا وَ فِی عِلِّیِّینَ فَارْفَعْنَا..... 💠سیزدهم:  از حضرت صادق علیه السلام روایت است که: در هر شب ماه رمضان مى خوانى: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِی الْأَمْرِ الْحَکِیمِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْ سَیِّئَاتِهِمْ [عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ] وَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمُرِی فِی خَیْرٍ وَ عَافِیَةٍ وَ تُوَسِّعَ فِی رِزْقِی وَ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی. 💠چهاردهم:  در هر شب از شبهاى ماه رمضان بخواند:  أَعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ أَنْ یَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضَانَ أَوْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَیْلَتِی هَذِهِ وَ لَکَ قِبَلِی تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُعَذِّبُنِی عَلَیْهِ . 💠پانزدهم:  شیخ کفعمى در حاشیه بلد الامین از سید بن باقى نقل کرده که فرموده:  مستحب است در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز در هر رکعت حمد و توحید سه مرتبه و چون سلام داد بگوید: سُبْحَانَ مَنْ هُوَ حَفِیظٌ لا یَغْفُلُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ رَحِیمٌ لا یَعْجَلُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ قَائِمٌ لا یَسْهُو سُبْحَانَ مَنْ هُوَ دَائِمٌ لا یَلْهُو  پس بگوید تسبیحات اربع را هفت مرتبه پس بگوید:  سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ یَا عَظِیمُ اغْفِرْ لِیَ الذَّنْبَ الْعَظِیمَ  پس ده مرتبه صلوات بفرستد بر  پیغمبر و آل او علیهم السلام کسى که این دو رکعت نماز را بجا آورد بیامرزد حق تعالى از براى او هفتاد هزار گناه . 💠شانزدهم:  در خبر است که: هر که در هر شب از ماه رمضان سوره إنا فتحنا در نماز  مستحبى بخواند آن سال محفوظ بماند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze 02-Aghaie Tahdir.mp3
32.09M
📖 تلاوت تحدیر (تندخوانی) 🌺 📥توسط استاد معتز آقایی ⏲ «در 33 دقیقه یک جزء تلاوت کنید» 📩 به دوستان خود هدیه دهید. 🌙 هر روز ماه مبارک رمضان در کانال ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦