💫رد کامل شبهات زرتشتیان نسبت اسلام💫
📌بخش آخر
✨سوال زرتشتیان؛ شما مسلمانان ما ایرانیان رو به ایمان آوردن به اسلام اجبار کردید.وگرنه ما هرگز به اسلام ایمان نمیاوریم ما عاشق پادشاهمون بودیم.توجیه شما در این باره چیه؟
جواب؛
✍از این که اینا یه مشت دروغه شکی نیست.
اما چطور ثابت کنیم که دروغه؟
لطفا مراجعه کنید به کتاب (ایران در دوران ساسانیان نوشته؛ کریستینسن.)
در این کتاب نوشته شده که اسلام وارد ایران شد.مردم از آن استقبال کردند.بدون هیچ اجباری زیرا از زیر حکومت ستم شاهی یزد گرد نجات پیدا کرده بودند. پادشاه ایران برای جمع کردن سپاه از این شهر به اون شهر میرفت مسلما وقتی یک عده بیگانه به کشور حمله کنند.طبعا غیرت مردم به جوش میاد ولی پادشاه اینقدر ستم کرده بود و مردم ازش بدی دیده بودند که بدست آسیابانی در داخل کشور خودش به طمع لباس طلا بافتی آن کشته میشه و این دلیل بر این است که مردم به اون توجهی نداشتند.
پس اسلام یک جنگ رهایی بخش کرد.از دست این پادشاه .حکومت و این دین خرافاتی مردم رک نجات داد.ایرانیان مردم بیخردی نبودند.بی جهت نشد که اسلام رو پذیرفتند.فقط مسئله شکست نظامی نبود.مغول ها هم به ایران حمله کردند چرا ایرانیان دین بت پرستی مغول ها رو نپذیرفتند.اسکندر به ایران حمله کرد چرا مردم ایران مذهب آتنیا رو قبول نکردند.علت این بود که سخن معقول تر از دین خودشون نمیدیدند.نمیدونم چرا بعضیا دوست دارند مردم ایران رو مردم بیخرد و ترسویی معرفی کنند.
★خدمات ایرانیان به اسلام
1-اکثر بزرگان اسلام از ایران هستند.ابن خلدون در مقدمه کتابش یک فصل مخصوصی داره درباره این که چه خدمات بزرگی ایرانیان به اسلام کردند.که هیچ کشوری حتی کشورای عربی نتونستند این خدمات رو بکنند.
2-نویسندگان کتاب اربع شیعه همگی ایرانی بودند.مثل -شیخ طوسی-ابن بابعه قمی-کلینی.
3-تمام نویسندگان صحاح سته اهل سنت ایرانی بودند.مثل بخاری-مسلم-ابن ماجه-نساءی
و اینا خدمات بزرگی به اسلام کردند. ★اسلام دین زرتشت رو ممنوع نکرد.کتاباشون رو نسوزاند و آتشکده هاشون رو هم ویران نکرد.از پیامبر سوال شد که با ایرانیان چگونه رفتار کنیم ایشان فرموند.مثل اهل کتاب با آنان رفتار کنید.
★یعنی همانطوری که حق ویران کردن کلیساها و عبادتگاهای یهودیان رو ندارید حق نابودکردن عبادتگاهای ایرانیان رو هم ندارید.
قرآن هم تعطیل کردن عبادتگاه ها رو هم ممنوع کرده.
عزاداری و لطمه زنی و اطعام در مراسم عزاداری از سوی ایرانیان به گزارش ابوریحان بیرونی (دانشمند نامدار ایرانی - متوفای 427 خورشیدی)
عزاداری و لطمه زنی و اطعام در مراسم عزاداری از سوی ایرانیان به گزارش ابوریحان بیرونی (دانشمند نامدار ایرانی - متوفای 427 خورشیدی)
خشوم - در آخر این ماه اهل سغد بر مردگان پیشین خود گریه می کنند و بر آنان نوحه می زنند و روی های خود را می خراشند و برای مردگان طعام و شراب می برند چنان که ایرانیان در فروردگان به همین طریق رفتار می نمایند ...
بیرونی، ابوریحان محمد بن احمد (متوفای 427 خورشیدی)، آثار الباقیة، ص363، ترجمه: اکبر دانا سرشت، ناشر: انتشارات امیر کبیر، نوبت چاپ: پنجم، 1386 خورشیدی.
عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور)
عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور)
نخستین طلیعه نوروز و یادمان سیاوش میان زرتشتیان بخارا
سرود کین سیاوش، مراسم تعزیه و نوحه خوانی و سوگواری برای سیاوش بوده است که هر ساله در روز یادمان و رخداد این حادثه، یعنی کشته شدن سیاوش برگزار می شده است و در اغلب شهرهای ماوراء النهر، چنین مراسمی برگزار می شد و سوگواران در مجالسی که به این سبب برپا می شد نوحه خوانی را با همسرایی و هم آوایی برگزار می کردند و در دسته ها و هیأتها، با درفش ها و پرچ مها و شبیه سازی ها، و علم و کتل و عماری به مقصد کشتن گاه سیاوش حرکت می کردند. مدارک و اسناد به دست آمده نشانگر آن است که برخی از سوگواران، از اندام های خود با زنش، به یاد خون سیاوش، خون روان می کرده اند. این مراسم چندین روز ادامه می یافت و رسم اهدای نذور به یاد آن جوان شهید و اطعام سوگواران رایج بود. نیز تصاویری باستانی از این مراسم یافت شده است. شبیه شاهزاده سیاوش را در یک عماری و جایگاه ویژه که با شکوه می ساختند قرار داده و حرکت می دادند. هیأت نوازندگان، در کنار این تخت روان می نواختند و مشایعان و سوگواران، از زنان و مردان خود را می کوفتند و نوحه خوانی می کردند.
رضی، هاشم، پژوهشی در گاه شماری و جشن های ایران باستان، ص318، ناشر: انتشارات بهجت، نوبت چاپ: دوم، 1382 خورشیدی.
🔴زن در آیین زرتشت
ایران باستان از حقیقت تا خیال:
.
.
⭕️ تکلیف زنی که کودکی مرده بزاید ⭕️ ☀️ در وندیداد که یکی از نسکهای پنجگانهٔ اوستای امروزی است و بیشتر به احکام فقهی میپردازد احکامی در مورد زن آبستنی که کودک مرده بزاید آمده است که شایسته است بدان توجه شود تا فریب خوردگان بدانند گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک درآیین زرتشتی به چه معناست. ✳️ ای دادار جهان استومند! ای اشون!
هرگاه در خانه ی مزدا پرستان زن آبستنی پس از بارداری ...(از یک تا ده ماهه) کودکی مرده بزاید، مزدا پرستان آن زن را به کجا باید ببرند؟ ✅ اهوره مزدا پاسخ داد:
به جایی در آن خانه ی زرتشتی که زمین آن بی آب و گیاه ترین جا باشد؛ گله های گاوان و گوسفندان کمتر از آن بگذرند؛ آتش - پسر اهورمزدا- کمتر در آن برافروخته شود؛ دسته های برسم ویژه ی آیین کمتر برده شودو مردم اشون کمتر از آن بگذرند.
مزدا پرستان باید گرداگرد آن جا چینه ای برآورند و در درون آن، او را خوراک و جامه دهند. ✳️ ای دادار جهان استومند ! ای اشون!
نخستین خوراکی که بدان زن باید داده شود، چیست؟ ✅ اهورامزدا پاسخ داد:
باید سه یا شش یا نه جام گُمیز (ادرار گاو) آمیخته با خاکستر بیاشامد تا گور درون زهدان وی شسته شود.
پس آنگاه می تواند شیر گرم مادیان یا گاو یا میش یا بز یا گوشت پخته و نان و شراب ناب بیاشامد و بخورد؛ اما نوشیدن آب بر او روا نیست. ✳️ ای دادار جهان استومند! ای اشون!
چنین زنی تا چه هنگام باید بدین سان بماند و تا چه هنگام باید تنها با این گوشت و نان و شراب زندگی کند و از نوشیدن آب بپرهیزد؟ ✅اهوره مزدا پاسخ داد:
باید تا سه شب بدین سان بماند. باید تا سه شب با این گونه گوشت و نان و شراب زندگی کند و از نوشیدن آب بپرهیزد. پس هنگامی که این سه شب سپری شد، تن و جامه ی خویش را با گُمیز(ادرار گاو) و آب در کنال نه گودال بشوید و بدین سان پاک شود. ✳️ای دادار جهان استومند! ای اشون!
چنین زنی تا چه هنگام باید بدین سان بماند؟
پس از سپری شدن آن سه شب، تا چه هنگام باید تنها بماند و جدا از دیگران زندگی کند و جا و خوراک و جامه اش جدا باشد؟ ✅اهوره مزدا پاسخ داد:
باید تا نه شب بدین سان بماند. باید تا نه شب پس از سپری شدن آن سه شب تنها بماند و جدا از دیگر مزدا پرستان زندگی کند و جا و خوراک و جامه او جدا باشد.
پس هنگامی که این نه شب سپری شد، تن و جامه خویش را با گمیز و آب بشوید و پاک کند.(1)
ایران باستان از حقیقت تا خیال:
.
. ☀️ شکنجه مرگبار با تنه درخت در دوره هخامنشیان☀️ اردشیر دوم هخامنشی به تحریک مادرش پاریزاتیس(پریزاد) دستور داد مهرداد را که در حالت مستی ادعا کرده بود کوروش کوچک را کشته است به قصاص به تنه درخت بکشند و آن چنین است:
تنه درخت را از وسط می برند و خالی می کنند. مرد بیچاره را در شکاف آن ها می خوابانند و فقط سر و صورت و دستهای او را بیرون می گذارند و محکم آن را می بندند آنگاه به زور به او غذا می خورانند و اگر امتناع ورزید، تخم چشمش را سوزن می کوبند تا غذا بخورد.
سپس به او آب و مخلوط شیر و عسل می دهند و صورتش را به عسل آغشته می کنند و او را به نحوی قرار می دهند که لاینقطع صورتش برابر آفتاب باشد.
صورت محکوم از زنبور و مگس پوشیده می شود و به علت غذا خوردن بسیار، مدفوعات بسیاری در تنه درخت جمع می شود و به علت کثافت کرمهای فراوان تولید می شود که به جانش می افتند و امعاء و احشاء او را اندک اندک می خورند تا با درد و الم وحشتناک جانش بدر رود و چون دیگر ناله ای شنیده نشد و مُرد، تنه درخت را باز می کنند و مخلوط عفنی از کرم و حشره که مشغول خوردن باقیمانده جسد است بیرون می ریزند.
مهرداد مدت هفده روز در این وضع هولناک شکنجه کشید تا از قید حیات آزاد شد. (1) —------------------------------------------------ 1- حیات مردان نامی، پلوتارک (متوفی قرن دوم میلادی) ترجمه رضا مشایخی، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب، 1338، ج4 ، ص 499. —---------------------------------------------------