4_6005942439771115150.ogg
8.76M
♦مُعارین چه کسانی هستند؟؟
شیعیان دو دسته هستند:
۱_افرادی با ایمان ثابت و مستقر
۲_افرادی با ایمان عاریه ای و مستودع
این لایو صوتی بسیار مهمه
مواظب باشیم جزو معارین نباشیم
♦معنای این آیه« مِنَ الناسِ مَنْ یَعْبُدُ اللهَ علیٰ حَرْفٍ...» طبق کلامامام باقر علیه السلام
اثبات کفر ابو الخطاب محمد بن مقلاص...
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی که حتی تربت امام حسین علیهالسلام هم اثر ندارد...‼️
#استاد_عالی
⭐️«اللهم عجل لولیک الفرج»⭐️
خلاصهی دروب الرجاء
تاریخ
۷/۲/۲۰۲۳
قسمت اول
🔸برای شما آیاتی از قرآن میخوانم آیا روشنتر و مهمتر از آیات خداوند وجود دارد؟
القمر
كَذَّبَتْ عَادٌ فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ
ﻣﺮﺩم ﻋﺎﺩ ﻫﻢ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ. ﺧﺐ، ﭼﻄﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ؟!(١٨)
إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ
ﻣﺎ ﺗﻨﺪﺑﺎﺩی ﺳﺮﺩ ﻭ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥﺳﻮﺯ را در روزی نحس ﺳراغشاﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ.(١٩)
تَنزِعُ النَّاسَ كَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ مُّنقَعِرٍ
ﺁﻥ ﻣﺮﺩم ﺗﻨﻮﻣﻨﺪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎ میﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻮﺍ ﭘﺮﺕ ﻣﻲﻛﺮﺩ، ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺗﻨﻪﻫﺎی ﻧﺨﻞِ ﺭﻳﺸﻪﻛﻦ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ! (٢٠)
فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ
ﺧﺐ، ﭼﻄﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ؟! (٢١)
وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ
و ما ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺳﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﻢ، ﺑﺮﺍی یادآوری و ﺑﻪﺧﻮﺩﺁﻣﺪﻥ. پس آیا کسی ﻫﺴﺖ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻴﺎﻳﺪ؟! (٢٢)
كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِالنُّذُرِ
قوم ﺛﻤﻮﺩ ﻫﻢ، ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺩروغ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ (٢٣)
فَقَالُوا أَبَشَرًا مِّنَّا وَاحِدًا نَّتَّبِعُهُ إِنَّا إِذًا لَّفِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ
ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «آیا ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﺸﺮی بیﻛﺲﻭﻛﺎﺭ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ بیفتیم؟! ﺩﺭﺍﻳﻦﺻﻮﺭﺕ، در ﮔﻤﺮﺍهی ﻭ ﺩﻳﻮﺍنگی خواهیم بود! (٢٤)
أَأُلْقِيَ الذِّكْرُ عَلَيْهِ مِن بَيْنِنَا بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِرٌ
آیا ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﺍﻭ یکی ﻭحی ﺷﺪﻩ؟! ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻭ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮیی شرور ﺍﺳﺖ!» (٢٥)
سَيَعْلَمُونَ غَدًا مَّنِ الْكَذَّابُ الْأَشِرُ
ﻭﻟﻲ ﻓﺮﺩﺍﻳﻲ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻓﻬﻤﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮی شرور ﻛﻴﺴﺖ! (٢٦)
إِنَّا مُرْسِلُو النَّاقَةِ فِتْنَةً لَّهُمْ فَارْتَقِبْهُمْ وَاصْطَبِرْ
ﺑﻪ ﺻﺎﻟﺢ ﮔﻔﺘﻴﻢ: «ﻣﺎ ﺑﺮﺍی ﺍﻣﺘﺤﺎﻥﻛﺮﺩﻧﺸﺎﻥ ﻣﺎﺩﻩﺷﺘﺮی میﻓﺮﺳﺘﻴﻢ. ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻋﻜﺲﺍﻟﻌﻤﻠﺸﺎﻥ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ. (٢٧)
وَنَبِّئْهُمْ أَنَّ الْمَاءَ قِسْمَةٌ بَيْنَهُمْ كُلُّ شِرْبٍ مُّحْتَضَرٌ
ﺑﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺧﺒﺮ ﺑﺪﻩ: ﺁﺏ ﭼﺸﻤﻪ ﺑﻴﻦ ﺁﻥﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﻩﺷﺘﺮ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮﻳﮏ ﺳﺮِ ﻧﻮﺑﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺸﻮﺩ.»(٢٨)
القمر
فَنَادَوْا صَاحِبَهُمْ فَتَعَاطَىٰ فَعَقَرَ
ﻭلی یکی ﺍﺯ ﺍﺷﺮﺍﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﻛﺸﺘﻦ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ فراخواندﻧﺪ. ﺍﻭ ﺩﺳﺖﺑﻪﻛﺎﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ! (٢٩)
فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ
ﺧﺐ، ﭼﻄﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ؟! (٣٠)
إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ صَيْحَةً وَاحِدَةً فَكَانُوا كَهَشِيمِ الْمُحْتَظِرِ
ﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﻳﮏ صیحه ﻭﺣﺸﺖآور ﻛﺸﻴﺪﻳﻢ ﻭ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻋﻠﻮفه و کاه داخل کاهدان خشک ﺷﺪﻧﺪ! (٣١)
وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ
ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی یادآوری و ﺑﻪﺧﻮﺩﺁﻣﺪﻥ ساده کردیم. پس آیا کسی ﻫﺴﺖ که ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻴﺎﻳﺪ؟! (٣٢)
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ بِالنُّذُرِ
ﻗﻮم ﻟﻮﻁ ﻫﻢ ﻫﺸﺪﺍﺭها ﺭﺍ ﺩﺭﻭغ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ. (٣٣)
إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ حَاصِبًا إِلَّا آلَ لُوطٍ نَّجَّيْنَاهُم بِسَحَرٍ
ﻣﺎ ﺑﺮ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺷﻦ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ؛ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮤ ﻟﻮﻁ ﻛﻪ ﺩم ﺻﺒﺢ ﻧﺠﺎﺗﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻳﻢ (٣٤)
نِّعْمَةً مِّنْ عِندِنَا كَذَٰلِكَ نَجْزِي مَن شَكَرَ
ﺗﺎ نعمتی ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﺎ. ﻫﺮﻛﻪ ﺷﻜﺮ ﻛﻨﺪ، ﺍﻳﻦﻃﻮﺭ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ میﺩﻫﻴﻢ. (٣٥)
وَلَقَدْ أَنذَرَهُم بَطْشَتَنَا فَتَمَارَوْا بِالنُّذُرِ
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻟﻮﻁ ﻣﺮﺩﻣﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺷﺪﻳﺪ ﻣﺎ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺍﺩ؛ ﻭلی ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﺟﺒﻬﻪ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ (٣٦)
وَلَقَدْ رَاوَدُوهُ عَن ضَيْفِهِ فَطَمَسْنَا أَعْيُنَهُمْ فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ
ﻭ ﺍﺯ ﻟﻮﻁ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻧﺶ ﺭﺍﺑﻄﮥ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ! ﻣﺎ ﭼﺸﻢﻫﺎی ﺁﻥ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻛﻮﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻴﻢ: «ﺑﭽﺸﻴﺪ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻣﻢ ﺭﺍ!» (٣٧)
وَلَقَدْ صَبَّحَهُم بُكْرَةً عَذَابٌ مُّسْتَقِرٌّ
ﺩم ﺻﺒﺢ ﻫﻢ، ﻋﺬﺍﺏ اصلی ﺳﺮﺍﻏﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪ. (٣٨)
فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ
«... پس ﺑﭽﺸﻴﺪ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻣﻢ ﺭﺍ!» (٣٩)
وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ
و ما ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی یادآوری و ﺑﻪﺧﻮﺩﺁﻣﺪﻥ ساده کردهایم. پس آیا کسی ﻫﺴﺖ که ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻴﺎﻳﺪ؟! (٤٠)
وَلَقَدْ جَاءَ آلَ فِرْعَوْنَ النُّذُرُ
ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻫﻢ ﺭﺳﻴﺪ. (٤١)
كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا كُلِّهَا فَأَخَذْنَاهُمْ أَخْذَ عَزِيزٍ مُّقْتَدِرٍ
ﻭلی ﻫﻤﮥ ﻣﻌﺠﺰﻩﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻍ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﻴﺒﺖِ ﺷﻜﺴﺖﻧﺎﭘﺬﻳﺮِ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪی ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻋﺬﺍﺑﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ. (٤٢)
أَكُفَّارُكُمْ خَيْرٌ مِّنْ أُولَٰئِكُمْ أَمْ لَكُم بَرَاءَةٌ فِي الزُّبُرِ
ﺁﻳﺎ بیﺩﻳﻦﻫﺎی ﺷﻤﺎ بهتر از آنها هستند؟! ﻳﺎ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺍﻣﺎﻥﻧﺎﻣﻪﺍی ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏﻫﺎی ﺁﺳﻤﺎنی ﻫﺴﺖ؟! (٤٣)
أَمْ يَقُولُونَ نَحْنُ جَمِيعٌ مُّنتَصِرٌ
یا اینکه میﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﭘﻴﺮﻭﺯﻳﻢ.» (٤٤)
سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَيُوَلُّونَ الدُّبُرَ
ﺍﻣﺎ ﺟﻤﻌﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺯﻭﺩیﻫﺎ در جنگ [بدر] ﺷﻜﺴﺖ میﺧﻮﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ میﮔﺬﺍﺭﻧﺪ! (٤٥)
#ادامه_دارد
❇️🌤❇️
خلاصهی دروب الرجاء
تاریخ
۷/۲/۲۰۲۳
قسمت دوم
القمر
بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَالسَّاعَةُ أَدْهَىٰ وَأَمَرُّ
بلکه ﻭﻋﺪﻩﮔﺎﻫﺸﺎﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺼﻴﺒﺖﺑﺎﺭﺗﺮ ﻭ ﺗﻠﺦﺗﺮ ﺍﺳﺖ. (٤٦)
إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ
ﺑﻠﻪ، ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﻫﺎ گمراهند ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺟﻬﻨﻢِ ﺷﻌﻠﻪﻭﺭﻧﺪ! (٤٧)
اینسورهی قمر دربارهی عقوبات الهی صحبت میکند. دربارهی اتفاقاتی که برای انسان میافتد صحبت میکند؛ نه راجع به پوستهی زمین و نه اینکه پوسته حرکت کرد! (کنایه)
همانند فلان شبکهی شیعی لبنانی که نمیخواهم نامش را بگویم؛ میگوید پوستهی زمین حرکت میکند و اگر حرکت کرد؛ یعنی طبیعت ما را سِیر میدهد. مثل آب و هوا یک قضیهی طبیعی است و به خداوند ارتباطی ندارد!
چرا ماه در یک ساعت مشخص ظاهر میشود و در یک ساعت مشخص مخفی میشود؟ چرا خورشید در یک ساعت مشخص طلوع میکند و در یک ساعت مشخص غروب میکند؟ آیا اینها مُسیری دارند؟
ما اکنون از قرآن دور شدیم و تمام اهل دین به نظریههای غربی تمایل دارند.
نظریهای که به مادیات ارتباط دارد و نه به جوهره قرآن و هیچ ارتباطی به قضایای خداوند ندارد.
قرآن میفرماید؛ و چه روستاهایی که به هلاکت رساندیم...
با چه چیزی به هلاکت رساندیم، برای چه؟
در نتیجهی اتفاقی که برای آنها افتاد.
الطلاق
وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ عَتَتْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهَا وَرُسُلِهِ فَحَاسَبْنَاهَا حِسَابًا شَدِيدًا وَعَذَّبْنَاهَا عَذَابًا نُّكْرًا
ﭼﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎی ﺯﻳﺎﺩی ﻛﻪ ﻣﺘﻜﺒﺮﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺶ ﺳﺮپیچی ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﭘﺲ ﻣﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺎﺳﺖ ﻛﺸﻴﺪﻳﻢ ﻭ ﻋﺠﻴﺐ ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ! (٨)
فَذَاقَتْ وَبَالَ أَمْرِهَا وَكَانَ عَاقِبَةُ أَمْرِهَا خُسْرًا
ﺑﻠﻪ، ﻛﻴﻔﺮ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﭼﺸﻴﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﺧﺮﻋﺎﻗﺒﺖِ ﻛﺎﺭﺷﺎﻥ ﺧﺴﺎﺭﺕﺑﺎﺭ ﺑﻮﺩ. (٩)
أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ الَّذِينَ آمَنُوا قَدْ أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكُمْ ذِكْرًا
ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﺧﺪﺍ ﻋﺬﺍﺏ ﺳﺨﺘﻲ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺍی ﻣﺮﺩم ﻋﺎﻗﻞ ﻭ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﻣﺮﺍﻗﺐِ ﺭﻓﺘﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﺧﺪﺍ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﺑﻪﺳﻮﻳﺘﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻛﻪ ﻣﺎﻳﮥ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭیﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ؛ (١٠)
یعنی تو می توانی برای آل فرعون، قوم لوط و کسانی که شتر را قربانی کردند دلسوزی کنی؟
این عقوبت الهی است برای آنهایی که از امر خداوند نافرمانی کردند.
قرآن میفرماید؛ چه شهرهایی...یعنی زلزله ای اتفاق نمیافتد مگر به دستور خداوند. عقوبت الهی است. بر ماست که بر کسانی که فوت کردند رحمت بفرستیم؟ هنگامی که صاعقه بیاید و کسی را در خانهاش مورد اصابت قرار دهد...تو می گویی انسان نیکویی بود! آیا تو از خداوند داناتری! این فرد حتی ارزش ندارد تو تشییعش کنی!
ارزش ندارد برایش فاتحه بخوانی...این امر الهی است. این امر در نتیجهی نافرمانی اوست که مستوجب عقوبت الهی شده است.
🔸یک ساختمان آسیب ندیده و یک ساختمان آوار شده و با خاک یکسان شده؛ بنابراین این زلزله با قدرتی اتفاق افتاده، با عدالت الهی!
خانههای مستحکم که آسیب دیده اند و کنار آنها خانههای قدیمی و پوسیده آسیب ندیده اند! دلیلش چیست؟
عقوبت الهی با نهایت دقت دارد.
یک هواپیمایی سقوط میکند و یک نفر از آن نجات مییابد...تقدیر الهی است یا نه؟
ماشینی تصادف میکند، دو نفر سالم از آن بیرون میآیند..تقدیر الهی است یا خیر؟
عقوبت آسمانی گروهی عقوبتی در نهایت دقت است؛ چون خداوند یک ذره هم ظلم نمیکند.
#ادامه_دارد
❇️🌤❇️
خلاصهی دروب الرجاء
تاریخ
۷/۲/۲۰۲۳
قسمت سوم
🔸من اکنون به شما میگویم که آب وارد کوچههای کوفه خواهد شد. بعد از این زلزله، زلزلهای وجود دارد که سدهای ترکیه را نابود خواهد کرد.
خداوند چیزی که بخواهد را محو و ثبت می کند و اوست که ام الکتاب دارد.
چیزی نمیگویم که دروغ باشد مگر این که خداوند آن را تغییر بدهد یا به عقب بیندازد. من پنج سال است منتظر زلزلهی ترکیه بودم.
🔸به نماز شب، تسبیح و استغفار نیاز داریم. به من نگویید که نجف در آن امام علی علیه السلام است و کربلا امام حسین علیه السلام و بغداد امام کاظم علیه السلام؛ پس زلزله ای اتفاق نمیافتد.
این را از عقل هایتان پاک کنید. امام حسین علیه السلام در کربلا و امام علی علیه السلام در نجف به شهادت رسیدند این خودش از هر زلزله ای بزرگتر است. آیا محمد عبدالوهاب کربلا را ویران نکرد آیا این دستور بود؟ جماعت دین کجا هستند؟ صدام بود؟ چرا با آن نجنگیدید؟
ما به بیداری نیاز داریم، این بیداری باعث میشود از شر دور شویم و خشم خداوند آرام گیرد. خشم خداوند آرام نمیگیرد تا وقتی که این گونه باشیم.
اگر بگویید کار طبیعت است نه نماز بخوانید و نه روزه بگیرید و خداوند وجود ندارد!
و اگر میگویید؛ این امر خداوند است پس برشماست بدانید علتی که به این زلزله منجر شد و ساکنان لبنان را ترساند و مردم از طرابلس تا شبعا در خیابان باشند چیست.
من مسئول سخنان خود هستم. بدون دعا و زاری برای خداوند، مردم ده ها شب در چادر خواهند خوابید؛ در ترکیه، سوریه، لبنان و قسمت بزرگی از عراق پناهنده خواهند شد و خودشان در خانههای خودشان هستند؛ یعنی در چادر...
قضیه دربارهی ظهور مبارک امام در حال نزدیک شدن است و من برای این امر دعوت میکنم. من همانم که زینب علیه السلام دربارهام فرمود؛ روزی که منادی از اسوار دمشق ندا دهد همانا لعنت بر ظالمین. من حمید القدوس هستم، آن را در کتابهایتان، کتابهای ایرانی پیدا کنید.
اهل دین، فرد بدون عمامه نمیخواهند، آیا عبدالزهرا گرعاوی عمامه داشت؟
حاج شهید عمامه داشت؟
نزد من بنشینید تا ببینیم درسهایتان کجاست. روایات را گذاشتید و قرآن را ترک کردید. زلزله ای بزرگ در ترکیه به وقوع خواهدپیوست، زمان عثمانی ها تا ابد به پایان رسید. به خدا قسم من دیدم که کعبه و حجر الاسود شکافته شدند.
🔸 هرکس بگوید خداوند زلزله را پدید آورد دروغگو و منافق است. همانا امام مهدی علیه السلام واجبش را انجام داد هنگامی که منکر را دید و آتشش را شعله ور کرد. قنبر را ندا نداد بلکه دوستان و یارانش را ندا داد و به آنها دستور داد این روستان و آن شهر را بر سر ساکنانش آوار کنند در حالی که خواب هستند. این عقوبت کسی است که ولایت امام علی علیه السلام را ترک کند. من سوری ها، ترکی ها و قطری ها را دعوت میکنم که دوستدار امام علی علیه السلام باشند؛ چون که بدون علی علیه السلام به هلاکت خواهید رسید.
🔸 انتهای خشم خداوند این است؛ یعنی این قوم بینشان نه نماز خوانی و نه تسبیح گری وجود دارد و نه کسی که استغفارش قبول گشته؛ پس آن را زیر و رو کرد. این پایان همانند قوم عاد و لوط و نوح است. هر کدام با درجه ای؛ یکی با غرق، یکی با آتش سوزی، یکی با صاعقه و یکی با زلزله...همهشان عقوبت الهی است.
این امت چه کرد که زیر و رو شدند. در قرآن برای ما صحبت شده، قرآن برای ما صحبت میکند یا نه؟
اگر قرآن میگوید پس بدان برای چه این گونه دگرگون شدند...
🔸یک ماه یا چهل روز سکوت برقرار میشود و هنگامی که آخر شعبان بشود چیزی میآید که مردم از آن خوششان نخواهد آمد.
معلمم میگوید؛ اگر پایان شعبان بیاید اتفاقی میافتد که هیچ کس نمیتواند جلوی آن را بگیرد.
#پایان
❇️🌤❇️
😷👌 اهمّیّت روزه روز بیست و پنجم ماه رجب
1) عن مولانا عليّ علیه السلام أنَّهُ قالَ: مَنْ صامَ يَوْمَ خَمْسَ وَ عِشرينَ مِنْ رَجَبٍ كانَ كَفّارَةَ مِأَتَيْ سَنَةٍ. (إقبال الأعمال، ص 175/ زادالمعاد، ص34)
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که روزه بیست و پنجم رجب ، کفّاره دویست سال گناه است.
2) عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: مَنْ صَامَ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ جَعَلَ اللَّهُ صَوْمَهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ كَفَّارَةَ سَبْعِينَ سَنَةً. (اقبال الاعمال، ص175/وسائل الشيعة، ج10، ص482/ زادالمعاد، ص34)
به سند معتبر از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است: هرکس روز بیست و پنجم ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند روزه آن روز را کفّاره هفتاد سال گناه قرار می دهد.
3) مرحوم سید بن طاووس در ذیل این روایت می نویسد:
بزرگداشت روزه روز بیست و پنجم ماه رجب بر این امر دلالت دارد که این روز نزد پروردگار جهانیان و سیّد المرسلین صلّی الله علیه وآله، روز بزرگی محسوب می شود. (اقبال الاعمال، ص176)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 نماز شب بیست و پنجم ماه رجب
جناب سلمان از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هرکس در شب بیست و پنجم ماه رجب بین نماز مغرب و عشا، 20 رکعت نماز بخواند؛ در هر رکعت یک بار سوره حمد، یک بار آیه«آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ، وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ، لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ، وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَكَ رَبَّنا وَ إِلَيْكَ الْمَصيرُ، لَا يُكلَّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا، لَهَا مَا كَسَبَتْ وَ عَلَيهَْا مَا اكْتَسَبَتْ ، رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ، رَبَّنَا وَ لَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلىَ الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا، رَبَّنَا وَ لَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ، وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنَا وَ ارْحَمْنَا، أَنتَ مَوْلَینَا، فَانصُرْنَا عَلىَ الْقَوْمِ الْكَفِرِينَ»، و یک بار سوره توحید؛ خداوند او و خانواده اش، دین، مال، دنیا و آخرتش را حفظ کرده، و از جای خود برنمی خیزد مگر آنکه آمرزیده می شود. (البلدالأمين، ص169)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣 صلوات بر حضرت موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام به نقل از حضرت عسکری علیه السلام
این صلوات را به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام بخوانیم:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ ، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ، الْبَرِّ الْوَفِيِّ ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ ، النُّورِ الْمُنِيرِ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ ، الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ ،
اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ ، وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ ، وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ ، فِيمَا كَانَ يَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ ، رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ ، وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ ، إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمُ. (بحارالأنوار، ج94، ص76 به نقل از جمال الاسبوع)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌 پاداش خواندن دعای حضرت موسی بن جعفر علیه السلام
علىّ بن عاصم از حضرت جواد عليه السّلام و آن حضرت نيز به واسطه پدران بزرگوار خود از امام حسين عليهم السّلام چنين نقل می کنند كه گفت: جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود:
موسی بن جعفر علیه السلام در دعايش چنين مىگويد:
«يَا خَالِقَ الْخَلْقِ! وَ يَا بَاسِطَ الرِّزْقِ! وَ يَا فَالِقَ الْحَبِّ وَ النَّوَى! وَ يَا بَارِئَ النَّسَمِ وَ مُحْيِيَ الْمَوْتَى وَ مُمِيتَ الْأَحْيَاءِ! وَ يَا دَائِمَ الثَّبَاتِ وَ مُخْرِجَ النَّبَاتِ! افْعَلْ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ»
پس فرمود:
مَنْ دَعَا بِهَذِهِ الدُّعَاءِ قَضَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ حَوَائِجَهُ، وَ حَشَرَهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَعَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ.
هر كس خداوند را با اين دعا بخواند، خدا حوائج او را بر مىآورد، و در روز قيامت با موسى بن جعفر علیه السلام محشورش مىنمايد. (كمال الدين، ج1، ص266- 267)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣 زیارت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام
مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای حضرت کاظم علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام در روز شهادت حضرت کاظم علیه السلام توصیه می شود:
السَّلَامُ عَلَى سَمِيِّ كَلِيمِ رَبِّ الْعُلَى، وَ ابْنِ خَيْرِ الْأَوْصِيَاءِ، وَ ابْنِ سَيِّدَةِ النِّسَاءِ، وَ وَارِثِ عِلْمِ الْأَنْبِيَاءِ.
السَّلَامُ عَلَى نُورِ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ، السَّلَامُ عَلَى خَازِنِ عِلْمِ نَبِيِّ الْهُدَى، وَ الْمِحْنَةِ الْعُظْمَى، الْأَمِينِ الرِّضَا الْمُرْتَضَى، وَ أَبِي الْإِمَامِ الرِّضَا، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، خَلِيفَةِ الرَّحْمَنِ، وَ إِمَامِ أَهْلِ الْقُرْآنِ، وَ صَاحِبِ التَّأْوِيلِ وَ التَّنْزِيلِ.
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدِي يَا أَبَا إِبْرَاهِيمَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْوَصِيِّ الْأَمِينِ، وَ مِفْتَاحِ بَابِ الدِّينِ، وَ الْعَلَمِ الْوَاضِحِ الْمُبِينِ، وَ ابْنِ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام، خَلِيفَةِ اللَّهِ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ، صَاحِبِ الْعَدْلِ، وَ الْحَقِّ الْيَقِينِ، وَ خَازِنِ بَقَايَا عِلْمِ النَّبِيِّينَ، وَ عَيْبَةِ عِلْمِ الْمُرْسَلِينَ، وَ مَعْدِنِ وَحْيِ النَّبِيِّينَ، وَ وَارِثِ السَّابِقِينَ، وَ وِعَاءِ مَوَارِيثِ الْأَئِمَّةِ الْمَاضِينَ، الْعَالِمِ بِمَا أُنْزِلَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بِمَا كَانَ أَوْ يَكُونُ، إِمَامِ الْهُدَى، وَ وَارِثِ مَنْ مَضَى مِنَ الْأَوْلِيَاءِ، وَ سَيِّدِ أَهْلِ الدُّنْيَا، فَأَظْهَرَ بِهِ دِينَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ، وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ، وَ بِالْوَصِيِّ مِنْ وُلْدِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ. (بحارالأنوار، ج102، ص225 به نقل از فلاح السائل)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 دو رکعت «نماز هدیّه» به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام
مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب «جمال الاسبوع»، از یکی از معصومین علیهم السلام روایت می کند که فرمود:
کسی که ثواب نماز خود را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله، و امیرالمؤمنین علیه السلام و اوصیاء بعد از او علیهم السلام قرار دهد، خداوند ثواب نماز او را بسیار بسیار می گرداند تا نفسش قطع شود. در آن حال(یعنی قبل از جان دادن) به او می گویند: ای فلانی! الطاف تو و هدیه تو به ما، هم اکنون برای تو مفید خواهد بود. امروز، روز جبران کردن و پاداش دادن به توست. دلت خوش و چشمت روشن باد برای آنچه خداوند برای تو آماده نموده است، و گوارایت باد آنچه به آن رسیدی.
راوی سؤال می کند: انسان چگونه می تواند، نمازش را هدیه نماید؟ حضرت می فرمایند: نیّت کند که ثواب نمازش را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله قرار دهد، و اگر امکان داشت علاوه بر 50 رکعت نماز(یعنی نمازهای واجب و نافله آنها)، حتی اگر یک نماز دو رکعتی هم باشد، بخواند و هر روز به یکی از این بزرگواران هدیه نماید.
طریقه خواندن نماز هدیه:
دو رکعت نماز بخوان، و هر رکعت از این نماز را با یک یا سه یا هفت تکبیر شروع کن.
در همه رکوع ها و سجده ها، بعد از ذکر تسبیح، سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ»
و بعد از سلام نماز چنین بگو:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ، وَ مِنْكَ السَّلَامُ، يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ أَبْلِغْهُمْ مِنِّي أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ»
پس اگر نماز را به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام هدیه می کنی، چنین بگو:
«اللَّهُمَّ إِنَ هَاتَيْنِ الرَّكْعَتَيْنِ هَدِيَّةٌ مِنِّي إِلَى عَبْدِكَ وَ ابْنِ عَبْدِكَ، وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، سِبْطِ نَبِيِّكَ، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام، وَارِثِ عِلْمِ النَّبِيِّينَ. اللَّهُمَّ فَتَقَبَّلْهُمَا مِنِّي، وَ أَبْلِغْهُ إِيَّاهُمَا، وَ أَثِبْنِي عَلَيْهِمَا أَفْضَلَ أَمَلِي وَ رَجَائِي فِيكَ وَ فِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِين!»
(جمال الأسبوع، ص16-19)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»