eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.9هزار عکس
28.5هزار ویدیو
656 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
9.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 با ذهنت سر جنگ نداشته باش 🔸 گاهی ممکنه فکرای عجیب غریب به سرمون بزنه یا احساسات ناجور بیاد سراغمون و از دست ذهنمون خسته بشیم. 🔸 ممکنه خودمون رو سرزنش کنیم که این فکر لعنتی چرا سراغ من اومده؟ چرا من باید غمگین باشم و حالم خوب نباشه؟ چرا باید نسبت به کسی حسادت کنم؟ چرا باید توی ذهنم کسی رو قضاوت بیجا کنم؟
1_6360694562.ogg
328.7K
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان‌ فراموش نشه🍀 ❓ببخشید میفرمایین : گناه بخشیده میشه اما حقوق نه ؛ منظور چی هست؟ میشه با ذکر مصادیق توضیح بیشتری بدین؟ خوب اگر انسان روزه ی واجب بدهکار باشد و نگیرد گناه کرده ؟ یا نماز قضا داشته باشد و ادا نکند ، خوب گناه کرده ؟ تفاوت حقوق و گناه چیست؟
👇 "یاد بگیریم اینگونه در خانه همدیگر را صدا کنیم" 🍃 حضرت علی(ع) وقتی می‌خواستند، حضرت زهرا(س) را صدا کنند؛ می‌فرمودند: ♥️ جان علی به فدایت، حبیبتی زهرا، بنت رسول الله و زهرا جان ♥️ جوابی که از حضرت زهرا می‌شنیدند: روحم به فدایت علی، ابوتراب، ابالحسن و علی جان.... ⚠️متاسفانه تو بعضی خونه‌ها اسم همسر «ببین» است! ببین بیا اینجا، ببین آب بده و.... 💢 زیبا صداکردن همسر، برای است و نوعی شخصیت دادن به طرف است.
صفحه ۳۶۱ مصحف شریف سوره مبارکه فرقان 🕊👇
🌷 نکته تفسیری صفحه۳۶۱🌷 سرایی تنگ و ترس آلود؛ سرایی بی نهایت خوب: این آیات از بهشت و دوزخ سخن می گوید؛ دو سرنوشت بی نهایت متفاوت که بدون هیچ شک و تردیدی همه‏ ی ما با آن دو روبه رو شده، بر اساس افکار و کردار و گفتارمان در دنیا، به یکی از آن دو وارد خواهیم شد. از این رو خداوند از روی مهربانی بارها در کتاب خویش از این دو سرانجامِ شگفت انگیز سخن گفته و انتخاب را به خود ما واگذار کرده است. در این آیات می خوانیم که خداوند برای کسانی که قیامت را دروغ می شمرند، «سعیر» آماده کرده است. سعیر به معنی آتشی است که زبانه می کشد و شعله‌های فروزانی دارد؛ امّا این آتش هولناک، آتشی معمول نیست؛ بلکه همچون حیوانی درنده و گرسنه است که با دیدن طعمه‏ ی خود نعره می کشد و نَفَس نَفَس می زند. بر اساس روایات، نعره های دوزخ چنان بلند است که از یک سال فاصله شنیده می‌شود! امّا هنگامی که دوزخیان نگون بخت در درّه‏ ی عمیق جهنّم افکنده می شوند، همچون میخی که بر دیوار کوبیده می‌شود، در فضایی بسیار تنگ قرار می گیرند و به ‏هیچ وجه امکان حرکت و جنب و جوش ندارند؛ زندانی بسیار داغ، ترس آلود و تنگ! در این هنگام، فریاد واویلای دوزخیان بلند می شود؛ ولی آنجا کسی نیست که به حالِ زارشان رحم کند؛ بلکه نگهبانان خشمگین جهنّم به آنان می گویند: یک بار آه و واویلا نکنید؛ بلکه بارها آه و واویلا بکشید! امّا از بهشت و ساکنان آن بشنوید که در همین زمان، بی خبر از درد و رنج های دوزخیان، در سرایی به وسعت آسمان‌ها و زمین، مزد ایمان و کارهای شایسته شان را می گیرند؛ سرای جاودانی که هیچ ترس و بیماری و خستگی و رنجی در آن راه ندارد و هیچگاه مرگ و نابودی بر آن سایه نمی افکند. هر چند در قرآن برای بهشت توصیف های متعددی بیان شده است، شاید هیچ توصیفی به گستردگی این توصیف خدا نباشد: «هر آنچه بهشتیان دلشان بخواهد، در بهشت وجود دارد.» «آنچه بينى دلت همان خواهد/ وآنچه خواهد دلت همان بينى». آری، برای ما که در دنیا زندگی می کنیم و بسیاری از خواسته ها و آرزوهایمان، تنها در خیالاتمان جای دارد، تصوّر چنین سرنوشتِ زیبایی نیز لذّت‏ بخش است؛ تا چه رسد به حضور در آن. ما نیز چنان که قرآن می‌گوید، به خویشتن خويش رو کنیم و از خود بپرسیم که «ای انسان باشعور و مختار، کدام راه بهتر است؟» .
iW7kl_144p.mp3
3.22M
🎬گفتگوی شیطان با جهنمیان 🎙حجت الاسلام بهشتی
🍀یادمان باشد خداوند هیچگاه خلف وعده نمی کند👌 🔅إِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرٗا🔅 👌[آرى] بى ترديد با دشوارى، آسانى است. 📚سوره مبارکه انشراح. آیه ۶
شیطان حمله شیطان از جهات چهارگانه قرآن کریم در آیه ۱۷ اعراف میفرماید: -ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ- [شیطان گفت] سپس از پیش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آنها، به سراغشان می‌روم؛ و بیشتر آنها را شکرگزار نخواهی یافت!» حضرت باقر آل محمد در حدیثی در تفسیر این آیه چنین فرمودند: «ورود ابليس از پيشِ رو بدين شكل است كه امر آخرت را براى انسان ساده و سبك جلوه مى‌دهد. و از پشت سر به اين است كه ثروت‌اندوزى و بخل و توجّه به اولاد و وارث را تلقين مى‌كند. و از طرف راست با ايجاد شبهه، دين را متزلزل و تباه مى‌سازد و از طرف چپ، لذّات و شهوات و منكرات را غالب مى‌كند». ... ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ مَعْنَاهُ أُهَوِّنُ عَلَیْهِمْ أَمْرَ الْآخِرَهًِْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ آمُرُهُمْ بِجَمْعِ الْأَمْوَالِ وَ الْبُخْلِ بِهَا عَنِ الْحُقُوقِ لِتَبْقَی لِوَرَثَتِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ أُفْسِدُ عَلَیْهِمْ أَمْرَ دِینِهِمْ بِتَزْیِینِ الضَّلَالَهًِْ وَ تَحْسِینِ الشُّبْهَهًِْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ بِتَحْبِیبِ اللَّذَّاتِ إِلَیْهِمْ وَ تَغْلِیبِ الشَّهَوَاتِ عَلَی قُلُوبِهِم وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرِین.... بحار الانوار جلد ۶۰ ص ۱۵۲ تفاسیر نور الثقلین و البرهان ذیل آیه ۱۷ اعراف. ✍در حديث مى‌خوانيم: آن هنگام كه شيطان سوگند خورد از چهار طرف در كمين انسان باشد تا او را منحرف يا متوقّف كند، فرشتگان از روى دلسوزى گفتند: پروردگارا! اين انسان چگونه رها خواهد شد؟ خداوند فرمود: «دو راه از بالاى سر و پايين باز است و هرگاه دست به دعا بر دارد، يا صورت بر خاك نهد، گناهان هفتاد ساله‌اش را مى‌بخشايم» فيروى ان الشيطان لما قال هذا الكلام رقت قلوب الملائكة على البشر فقالوا: يا الهنا كيف يتخلص الإنسان من الشيطان مع كونه مستوليا عليه من هذه الجهات الأربع فأوحى اللّه تعالى إليهم انه بقي للإنسان جهتان: الفوق و التحت فإذا رفع يديه الى فوق في الدعاء على سبيل الخضوع او وضع جبهته على الأرض على سبيل الخشوع غفرت له ذنب سبعين سنة و اللّه اعلم. تفسیر نور به نقل از تفسیر الفرقان تفسیر فخر رازی ذیل آیه ۱۷ اعراف
أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : مَنْ يَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَكْثَرُ مِمَّنْ يَمُوتُ بِالْآجَالِ، وَ مَنْ يَعِيشُ بِالْإِحْسَانِ أَكْثَرُ مِمَّنْ يَعِيشُ بِالْأَعْمَارِ. كسانى كه به وسيله گناهان خود مى‌ميرند بيش از كسانى هستند كه با اجل‌هاى معيّن از دنيا مى‌روند و كسانى كه با نيكى‌هاى خود زندگى مى‌كنند بيش از كسانى هستند كه با عمر[طبيعى]خود زندگى مى‌نمايند.
شیطان شیطان هم قبولش نمی‌کند!!! مفضل بن عمر گويد: امام صادق عليه السلام به من فرمود: هر كه بر ضرر مؤمن داستانى بگويد و قصدش عيب تراشی بر او و ريختن آبرويش باشد كه در نتیجه او از چشم مردم بيفتد خداوند او را از دوستى خود بدوستى شيطان براند و شيطان هم او را نپذيرد. مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ. اصول کافی