16.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ قاطع کارشناس عرب به دیپلمات اسرائیلی:
📍دیپلمات اسرائیلی: کشورهای عربی بدانند که ایران در نهایت به دنبال سرنگونی تمام رژیمهای سنی در منطقه است...
🔻کارشناس عرب: تمام رشته های اسرائیل پنبه شد زیرا دیگر نمیتوانید با بحث شیعه و سنی مردم منطقه را فریب دهید، به خاطر شیعه بودن بخواهید به کسی اشکال بگیرید خودمان با شما برخورد میکنیم، امروز میلیونها عرب سنی همگی در کنار برنامه ایران برای منطقهایم و همه میدانیم اگر موشکهای ایران نبود اثری از فلسطین نمانده بود...
#عربی
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
🎥 رکورددار جراحی مجروحانِ جنگی در جهان را میشناسید؟
🔹به مناسبت سالروز وفات چهره ماندگار پزشکی کشور، دکتر منوچهر دوایی
√ @Roshangari_ir | روشنگری
از آیت الله بهجت«رحمت اله»
سوال کردند:
برای ازدیاد محبت مان به حضرت حقتعالے و حضرت ولیعصر«عجل اللهتعالی فرجه الشریف» چه کنیم؟
در جواب فرمودند :
1⃣ گناه نکنید
2⃣ نمـــــاز اولِ وقت بخوانید
「اللّهمَّعَجـَّلْلِوَلِیِڪْالْـفَرَج」
#سلام_امام_زمانم
#یا_مهدی(عجل الله)
بر گِل نشسته ایم بدون حضورتان
ای ناخدای کِشتی طوفان زده بیا...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اسم_عبور
مرحوم دولابے ره ؛
ذکر《 إنّا لِلّهِ و إنّا إلَیهِ راجِعون 》
مثل گفتن اسم عبور است همه غمها
را باطل و همهے راهبندانها را
بسوے خدا باز مے ڪند
📚 مصباح الهدے ۹۲
#زیادی_شگفتآور_روزی
🌸✨هرڪس سوره هاے ↯
⇦ ذاریات
⇦ طلاق
⇦ مزمل
⇦انشراح
را هر روز بخواند روزے او زیاد مےشود
و بسیار شگفت آور است✨
📚 روح و ریحان ۸۱
#افکار_پوچ
🍃🍂 لا اِلٰهَ اِلا الله 🍃🍂
🖊 سید عبدالکریم ڪشمیری؛
براے نفی و دفع افڪار پوچ و ظواهر
گفتن ذڪر " لا الہ الا الله " نافع است
📚 روح و ریحان ۸۹
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
وَآتِ ذَا الْقُرْبَىَ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا
اسراء - ٢٦
و حق خويشاوند و تنگدست و به راه مانده را بده و ولخرجي و اسراف مكن.
**************
نکته ها:
«تَبذیر» از ریشه ى «بَذر» به معناى ریخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر مهمان، غذاى ده نفر را تهیه كنیم.
امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس چیزى را در غیر مسیر طاعت خدا مصرف كند، مبذّر است.(60) آن حضرت در پاسخ به این سؤال كه آیا در مخارج حلال نیز اسراف وجود دارد؟ فرمودند: بلى، زیرا كسى كه دارایى خود را چنان بخشش كند كه چیزى براى خود نگذارد، در مصرف حلال اسراف كرده است.(61)
پس از نزول این آیه، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله بدنبال مراد خداوند از «ذى القربى» بود. خداوند به او وحى كرد كه «فدك» را به فاطمه علیها السلام بدهد و آن حضرت «فَدك»(62) را به فاطمه بخشید. امّا پس از آن حضرت، فدك را از اهل بیت به ناحقّ گرفتند واهل بیت براى گرفتن حقّ خود همواره به این آیه استناد مى كردند.
مفسّران شیعه وسنّى مانند طبرى، با الهام از روایات، مى نویسند: امام سجادعلیه السلام در دوران اسارت وقتى همراه قافله اسرا به شام رسید، در مقام محاجّه با آنان كه اسراى اهل بیت را بى دین و خارجى مى خواندند، با استناد به این آیه فرمودند: مراد از «ذا القربى» ما هستیم!(63)
برخى روایات آیه را مربوط به خمس دانسته و برخى دیگر موضوع آیه را بالاتر از مسائل مادّى دانسته و گفته اند: آیه، به پیامبر صلى الله علیه وآله فرمان مى دهد كه حقّ علىّ بن ابى طالب علیهما السلام را با وصیّت به جانشینى او ادا كند.(64) و مراد از تبذیر در آیه كه از آن نهى شده، «غُلوّ» است.(65)
-----
60) بحار، ج 75، ص 302.
61) تفسیر نورالثقلین.
62) فدك، مزرعه ى بسیار بزرگى بود كه بدون جنگ در اختیار پیامبر قرار گرفت. آن حضرت با توجّه به محبوبیّت، عصمت، زهد، امانت ودقّت اهل بیت علیهم السلام وپشتیبانى اقتصادى براى تبلیغ خط وراه آنان وفقرزدایى از امّت، آن را در اختیار اهل بیت علیهم السلام گذاشت. امّا پس از رحلت پیامبر ابوبكر آن را گرفت، سپس عمربن عبدالعزیز آن را باز گرداند، باز غصب كردند و در زمان مأمون برگردانده شد و باز هم غصب كردند. درباره ى فدك، بحث هاى تاریخى، حقوقى و سیاسى فراوانى است كه در ذیل این آیه در تفاسیر آمده كه از همه ى آن مباحث، صرف نظر مى كنیم.
63) احتجاج طبرسى، ج 2، ص 33 ؛ تفسیر نورالثقلین.
64) امام صادق علیه السلام درباره این آیه فرمودند: حقّ على بن ابى طالب علیهما السلام جانشینى رسول خدا و داشتن
**************
پیام ها:
- دستورات دینى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدین و سپس به نزدیكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نیز بر این اساس است. با توجّه به آیات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكین و ابن السبیل»
- در انفاق، باید اولویّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدین، سپس فامیل، بعداً فقرا و ابن السبیل. «آتِ ذا القربى...»
- خویشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداریم. «آت ذاالقربى حقه»
- خویشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پیدایش حقوق ویژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكین و ابن السبیل»
- در پرداخت حقّ خویشاوندان، فقر شرط نیست. «آت ذا القربى حقّه والمسكین و ابن السبیل»
- در انفاق باید اعتدال را رعایت كنیم و از حد نگذریم. «آت... و لاتبذّر»
- ریخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر»
- انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نیست. «و لاتبذّر تبذیرا»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
هدایت شده از تابناک
🔺️وزیر رئیسجمهور شد و معاون اول به صندلیاش بازگشت
🔹️تاریخ این عکس، ۱۷ فروردین ۸۳ است؛ محمدرضا عارف، معاون اول خاتمی، در حال بازدید از وزارت بهداشت است و پزشکیان در قامت وزیر بهداشت، میزبان اوست
.حالا که بیش از ۲۰ سال از این عکس گذشته، وزیر، رئیس جمهور شده و عارف معاون اول، دوباره به صندلیاش بازگشته.
@Tabnak