eitaa logo
انصارالمحرومین
1 دنبال‌کننده
613 عکس
674 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر نور (محسن قرائتی) يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى‌ أَدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ وَ كانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا «47» اى كسانى كه به شما كتاب (آسمانى) داده شده! به آنچه نازل كرديم كه تصديق كننده چيزى (تورات وانجيل) است كه با شماست، ايمان آوريد، پيش از آنكه چهره‌هايى را محو و نابينا كنيم، پس به پشت برگردانيم، يا مورد لعن خويش سازيم، آنگونه كه اصحابِ روزِ شنبه (يهوديان متخلّف) را لعنت كرديم. و فرمان خداوند، شدنى است. نکته ها منظور از محو و برگشت چهره‌ها، مى‌تواند، دگرگونى دل و فطرت سالم و عقل و هوش، از مسير سعادت باشد، كه در نتيجه‌ى لجاجت و سرسختى در برابر آيات الهى، بجاى يك قدم به جلو، گامى به عقب مى‌روند و چهره‌ى انسانى‌شان مسخ و محو مى‌شود. شايد هم منظور، برگشتِ ظاهرى صورت به پشت سر و مسخ چهره باشد، يا تغيير شكل در قيامت. اصحاب سَبت، يهوديان متخلّفى بودند كه فرمان خدا را مبنى بر تحريم صيد ماهى در روزهاى شنبه نافرمانى كرده و با يك نيرنگ، ماهيان را در روز شنبه حبس و روز يكشنبه صيد مى‌كردند. آنان به قهر الهى گرفتار شده و صورت‌هايشان به شكل بوزينه، مسخ شد. «1» پیام ها 1- اسلام، پيروان اديان ديگر را به دين خدا دعوت مى‌كند. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا» 2- چهره‌هاى علمى و آگاهان جامعه، مسئول‌تر و مورد خطاب بيشتر خداوند هستند. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا» 3- در شيوه‌ى دعوت و تبليغ، مناسب است به اعتقادات و مشتركاتِ حقّ ديگران احترام گذاشت. «مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ» 4- اصول كلّى برنامه‌هاى همه‌ى انبيا، با هم هماهنگ است. «مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ» 5- در برابر افراد لجوج، بايد از اهرم تهديد استفاده كرد. «مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ» 6- براى تأثير تهديد، بهتر است نمونه‌هاى عينى و عملى آن را گوشزد كرد. «كَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ» 7- قهر الهى نسبت به لجوجان، يك سنّت است. «كَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ» 8- فرمان خداوند، قطعى است. «كانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا»
هدایت شده از پایگاه مقاومت بسیج طلاب محمد‌رسول‌الله مدرسه علمیه محمدیه قائم‌شهر
ﺧﺎﻧﻤﯽ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﭘﯿﺎﻡ ﻣﯿﺪه: ﻋﺰﯾﺰﻡ ﺳﺮ ﺭﺍﻫﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯼ میای ﻣﻘﺪﺍﺭی ﻣﯿﻮﻩ ﻫﻢ ﺑﺨﺮ... ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﻓﺘﺎﻧﻪ ﻫﻢ ﺳﻼﻡ ﻣیرﺳاﻧﻪ.!؟😋 ﺷﻮﻫﺮ میگه : ﻓﺘﺎﻧﻪ ﮐﯿﻪ...!؟🙄 ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎ ﺧﻨﺪﻩ ﻣﯿﮕﻪ: ﻫﯿﭽﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻢ مطﻤﺌﻦ ﺑﺸﻢ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﻢ ﺭا ﺧﻮاﻧﺪﯼ. !؟😠 ﺷﻮﻫﺮ ﻣﯿﮕﻪ : ﺁﺧﻪ ﻣﻦ ﺍﻻﻥ ﺑﺎ ﻓﺘﺎﻧﻪ ﻫﺴﺘم..😛 ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﺪاﻧﻢ ﺗﻮ ﻓﺘﺎﻧﻪ را از کجا میشناسی.!؟🤪 ﺧﺎﻧﻢ ﻣﯿﮕﻪ: ﺗﻮ ﺍﻻﻥ ﮐﺠﺎﯾﯽ.!؟ ﺷﻮﻫﺮ ﻣﯿﮕﻪ: ﺑﺎ ﻓﺘﺎﻧﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﻮﻩﻓﺮﻭﺷﯽ..!! ﺧﺎﻧﻢ ﻣﯿﮕﻪ: ﻫﻤاﻧﺠﺎ ﻭﺍﯾﺴﺎ ﻣﻦ ﺍﻻﻥ ﻣﯿﺎم..😨 ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ ﺧﺎﻧﻢ ﭘﯿﺎﻡ ﻣﯿﺪﻩ: پس ﮐﺠﺎﯾﯽ من ﺍﻻﻥ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﯿﻮﻩ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻫﺴﺘﻢ.!؟ ﺷﻮﻫﺮﻩ میخنده...😉 ﻭ ﻣﯿﮕﻪ: ﻣﻦ ﺗﻮ ﺩﻓﺘﺮ ﮐﺎﺭﻡ ﻫﺴﺘﻢ...!! حاﻻ هم ﮐﻪ ﺍﻭﻧﺠﺎﯾﯽ ﻣﯿﻮﻩ ﺑﺨﺮ ﻭ ﺑﺮﻭ ﺧاﻧﻪ عزیزم...🥰 *(( مردها موجودات زرنگی هستن))* مثل مردان آنجلس که توافق کردند همراه خود زن نبرند تا 300 سال در آرامش بخوابند *👕 پیشاپیش روز مرد مبارک* 🩲
سه نظریه در مورد هدایت و رهبری در جامعه ما در بحث هدایت و رهبری در حاکمیت در جامعه سه نظریه اساسی داریم. اصولا تدبیر و حاکمیت جامعه انسانی هیچ ارتباطی به مسائل ارزشی و دینی و معنوی مطلقا ندارد. این همان سکولاریزم است که بعد از قرون وسطی و در عصر رنسانس و بعضی تاریخ جدید سیاست جوامع غربی کاملا پذیرفته شده است. کشیش و پاپ باید کار خود را انجام دهد که عبارت است از موعظه و اخلاق و دعا در کلیسا و … نظریه ای که عمدتا در فضای اسلامی شکل گرفت و به آن عمل شد. آن نظریه این است: ما قانون و نظام ارزشی را باید از دین بگیریم اما چه کسی آن را اجرا کند ربطی به دین ندارد. یعنی قانون و کیفیت رابطه مردم و انسان ها و مسلمان ها را دین تعیین می کند اما اینکه حاکم کیست و چه کسی آن را اجرا می کند و چه کسی تدبیر جامعه را به دست می گیرد هیچ ربطی به خدا و پیامبر ندارد. این نظریه ای است که در سقیفه مطرح شد و عملا تثبیت شد. زیر بنای تفکر اهل سنت نسبت به حاکمیت اجتماعی این است و عملا از صدر اسلام آن را انجام دادند. گفتند پیامبر از دنیا رفت و هیچ جانشینی برای خود قرار نداد که حاکمیت اجتماعی هم هیچ ربطی به شان هدایت و رهبری ندارد. یعنی در نظریه سیاسی اسلام دو نظریه اصلی وجود دارد. یعنی این سکولاریزم میانی است. یعنی قانون را قبول داریم و دینی است ولی اجرا به رای مردم و اجماع مردم است و غیر دینی است مثل کاری که در سقیفه انجام دادند. وقتی از این گروه سوال می کنید پس علی علیه السلام چه کاره است و آن همه سفارشاتی که درباره جامعه شده همه را به منصب هدایت علمی بر می گردانند و می گویند جایگاه علی علیه السلام مشاوره و راهنمایی و تربیت نفوس و امثال اینهاست. همان چیزی که معادل آن غربی ها در مورد دین هم از نظر اجرا و هم از نظر قانون می گویند. یعنی ما قوانین را باید از علی بگیریم یعنی مرجع علمی علی است ولی مرجع عملی عمر است. حاکم عمر است ولی باید با علی مشورت کرد و همین اتفاق هم افتاد. عمر یک شورای مشورتی ۳۰ نفره انجام داد که ۳۰ نفر مهاجر که خود علی علیه السلام هم جز این سی نفر بود و مشورت هم می داد. عمر بارها و بارها و حدود ۶۰ بار گفت که اگر علی نبود من هلاک می شدم. در نهایت این که قانون از طرف خداست ولی اجرای آن با مردم و نظر مردم است و رهبر منصوب شرعی نیست. نظریه شیعه که خالص ترین نظریه در تفکر سیاسی است که می گوید هم قانون و هم رهبر از خداست و هر دو را باید خدا به ما عطا کند و حق حاکمیت جامعه بشری از جانب خدا می آید که در ابتدا به پیامبر و بعد از آن به جانشینان او و جانشینان جانشینان او می رسد. تفاوت اصلی مذهب شیعه و سنی در اینجا مشخص می شود. برای مشاهده دوره کامل «تفسیر قرآن کریم با رویکرد نوین» کلیک نمایید برترین نظریه حال این نظریه سوم را می خواهیم با توجه به آیه شریفه بررسی کنیم که قرآن چه حرفی در این مورد دارد. آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید از خدا و رسول او پیروی کنید و کسانی که صاحب امر شما هستند و امر شما در دستان آنهاست. در تمام اختلافات و مشکلاتی که در جامعه پیدا می شود و انواع و اقسام تنازعات و تضادهایی که در منافع اجتماعی وجود دارد؛‌در همه اینها از خدا و پیامبر و جانشینان پیامبر اطاعت کنید.
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّ لِرَبِّكُم في أيّامِ دَهرِكُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن يُصِيبَكُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا .[كنز العمّال : 21324 .] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسيم هايى مى وزد ، پس خود را در معرض آنها قرار دهيد، باشد كه نسيمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نيفتيد .
یکی از این‌ها ماه رجب است مرحوم آمیرزا جواد آقای ملکی تبریزی کتابی دارند المراقبات ترجمه هم شده بینندگان بخوانند مراقبات هر ماه را نوشته ماه رجب را مفصل نوشته ایشان یک روایتی را آن جا نقل می‌کند خیلی روایت عجیبی است از رسول خدا معروف است به روایت ملک داعی که پیغمبر خدا فرمود: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى نَصَبَ فِي السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَكاً يُقَالُ لَهُ الدَّاعِي فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ يُنَادِي ذَلِكَ الْمَلَكُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِينَ وَ يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ تَغْفَرَنِي الشَّهْرُ شَهْرِي وَ الْعَبْدُ عَبْدِي وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِي فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ (۲) وقتی ماه رجب وارد می‌شود فرشته‌ای از شب تا به صبح ندا می‌دهد خوشا به حال آن‌هایی که ذکر می‌گویند در ماه رجب خوشا به حال آن‌هایی که اطاعت خدا را بکنند هر کسی بنشیند با من من هم نشین او می‌شوم هر کسی من را اطاعت بکند من می‌شوم مطیعش خیلی عجیب است هر کسی طلب مغفرت بکند من او را می‌بخشم این ماه ماه من است تو هم که بنده‌ی من هستی رحمت هم که رحمت من است هر کس در این ماه من را بخواند جوابش را می‌دهم هر کس از من تقاضا بکند به او می‌بخشم هر کس طلب هدایت بکند آن‌هایی که یک وقت احساس می‌کنند هدایت در زندگی شان کم رنگ است هر کس هدایت بخواهد هدایت می‌کنم. این عبارت خیلی عجیب است می‌گوید مردم من یک ریسمان یک طناب یک سیم اتصال ویژه و الا سیم اتصال خدا که همیشه است من بین بندگانم و خودم در این ماه قرار دادم بعد از این که این روایت را نقل می‌کند خیلی عبارت عجیب است می‌نویسد «يَا حَسْرَتَى عَلَى مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ» (۳) وای بر آن کسانی که کوتاهی بکنند. بعد می‌نویسد اَینَ الشَّاکِرُون اَینَ العُقَلَا کجایید سپاسگزار‌ها، کجایید تلاش‌گر‌ها، کجایید عاقل‌ها، از این لطفی که خدا به شما کرده همین طور یکی یکی این عبارات را به کار می‌برد بعد سلام می‌دهد به این فرشته اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیها المُنَادِی مِنَ الله ‌ای فرشته‌ای که از جانب خدا این ندا را برای ما آوردی سلام بر تو باد. اعمال ماه رجب حالا من اشاره می‌کنم به بعضی از اعمال ماه رجب تفصیلش در مفاتیح است هدف ما وقتی این را مطرح می‌کنیم این نیست حالا کسی همه‌ی کارهایش را تعطیل کند از اول ماه رجب این‌ها را شروع بکند نه وقتی قرار است اسم انسان در مجموعه‌ای ثبت شود ممکن است بیست درصد ده درصد هر چقدر بتوانیم من می‌خواهم ببینم این بیننده خود بنده چقدر می‌توانم در این ماه رجب خودم را در این سلک و دایره قرار بدهم. نکته‌ی دوم این که توقعمان را از اول بالا نبریم بگوییم باشد این‌ها را انجام می‌دهیم تا آخر ماه رجب حتما مریض ما از جا باید بلند شود دختر ما باید شوهر بکند نه این طوری معامله مان نمی‌شود شما از اول برای خدا خط و نشان نکشید شما گفتید که خدا گفته جواب می‌دهم جواب می‌دهم الزاما معنی اش این نیست که حتما عین خواسته‌ی شما تحقق پیدا بکند نه بی‌هیچ توقعی فقط برای آن ارتباط با خدا برای آن رشد و تعالی که ان شاء الله این سرازیری اول و دوم و سوم بعد هم کسی نگوید شما گفتید سه سرازیری حالا اولی اش رد شود ما در دومی می‌رویم نه معلوم نیست امر کفاف بدهد انسان بتواند شعبان رمضان را درک بکند لذا از همان آغاز و روز اول عزیزان وارد شوند. من اعمال سختش را هم نمی‌گویم آسان‌ها را عرض می‌کنم. امام سجاد علیه السلام در تمام این ماه در تمام سجده‌های این ماه یعنی سجده‌های نماز یا سجده‌های مستحبی این دعا را می‌خواندند: « عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ »(۴) خدایا گناه بنده بزرگ است اما عفو تو هم عفو بلند و نیکویی است. همان رکعت‌های آخر نماز ولو شده روزی یک بار دعایی که امام سجاد در همه‌ی سجده‌های ماه رجب می‌خواندند این را بخوانند. دوم ده هزار سوره‌ی توحید هزار و صد یعنی هر سه نقل شده هر چقدر توانش را دارید شاید هم این به ترتیب حال افراد است من یک سال یادم است مکه بودم ده هزار تا را خواندم فرصت داشتم در همین مسیر هتل و مسجد الحرام و وقت نماز شمردم دیدم شاید بیشتر هم شد چون فرصت بود وقتی هم نمی‌گیرد شما صد توحید را بخواهید بخوانید که سه توحید معادل یک ختم قرآن است شاید در همین برنامه عرض کردیم وقتی جنازه‌ی معاذ را در قبر گذاشتند پیغمبر فرمودند: فرشته‌های زیادی در تشییع جنازه‌ی او شرکت کردند شاید هفتاد هزار فرشته، از جبرئیل سوال کرد: پیغمبر خدا چرا این همه فرشته در تشییع جنازه حضور دارند؟
جبرئیل عرض کرد: چون معاذ زیاد سوره‌ی توحید می‌خواند. هزار مرتبه یا بیشتر این‌ها برای طول ماه است. لا اله الا الله گفتن، استغفار البته هزار و بیشتر هم نقل شده استغفار در این ماه این‌ها چیزهای ساده‌ای است راننده پشت ماشین، خانم در آشپزخانه، در صف نانوایی در مسیر حتی انسان نشسته برنامه‌ای را می‌بیند می‌خواهد فیلم را ببیند یا سخنرانی را گوش بدهد می‌تواند با خودش این اذکار را بگوید توجه به معانی هم داشته باشد آن توجه خیلی مهم است. نکته‌ی بعدی در این ماه در سرتاسر این ماه هر شبی دو رکعت نماز دارد شب‌ها که این دو رکعت نماز که بعد از نماز مغرب خوانده می‌شود هر شب در واقع دو رکعت می‌شود مجموعا سی رکعت از شب اول هر رکعتی حمد، سه مرتبه کافرون، یک مرتبه توحید، ساده است وقتی نمی‌گیرد در هر رکعتی حمد هم خوانده می‌شود ثواب عجیبی است شصت حج شصت عمره بعضی‌ها می‌گویند حج با این مکافات و زحمت ما. یک کلمه جواب دادیم خود خدا یک شب را در قرآن برابر هزار ماه قرار داده «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ» (۵) در بنی اسرائیل افرادی بودند هشتاد و چند سال عبادت کردند یا جهاد کردند مسلمان‌ها وقتی این را از پیغمبر شنیدند گفتند نمی‌شود یک چنین عمری هم ما داشته باشیم هشتاد سال عبادت کنیم جهاد کنیم این آیه نازل شد شما شب قدر را درک بکنید از هزار ماه که در عبادت و جهاد باشید بالاتر است. یک نمازی هم شب اول ماه دارد یعنی جمعه شب که اگر ماه رویت شود و شب اول ماه باشد این نماز را هم من تاکید دارم چون در روایات دارد اگر کسی این نماز را بخواند پیغمبر وقتی این روایت را خواند نوشتند آستینش را بالا زد دستش را آورد بالا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ أَ تَدْرُونَ مَا ثَوَابُهُ قَالُوا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ قَالَ فَإِنَّ الرُّوحَ الْأَمِينَ عَلَّمَنِي ذَلِكَ وَ حَسَرَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَنْ ذِرَاعَيْهِ وَ قَالَ حُفِظَ وَ اللَّهِ فِي نَفْسِهِ وَ أَهْلِهِ وَ مَالِهِ وَ وُلْدِهِ و أُجِيرَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ جَازَ عَلَى الصِّرَاطِ كَالْبَرْقِ الْخَاطِفِ مِنْ غَيْرِ حِسَابٍ (۶) فرمود جبرئیل این نماز را به من یاد داده و فرموده اگر کسی این نماز را شب اول ماه رجب بخواند اولادش مالش خانواده اش و خودش حفظ می‌شوند یعنی خطرات غیر مترقبه او را تهدید نمی‌کند نه این که بگوییم از فردا هدایت بفرما. همه‌ی بیمارستان‌ها تعطیل نمی‌شود یعنی حتی ممکن است بعضی خطرات جسمی نباشد خطرات فکری انحرافات فکری باشد این نماز یک امنیتی را ایجاد می‌کند جالب این است فرمود اگر کسی این نماز شب اول رجب را بخواند از عذاب قبر در امان می‌خواند، خیلی ساده است مقدارش زیاد است اما ساده است این نماز ده تا دو رکعت است بعد از نماز مغرب، مثل نماز صبح است حمد و توحید است یعنی شما می‌توانید نشسته هم بخوانید. نمازهای مستحبی را نشسته هم می‌شود خواند، شرط قیام ندارد، حتی در مسیر هم می‌تواند بخواند، ده تا دو رکعت بعد از نماز مغرب که این در مفاتیح هم آمده. احیاء شب اول ماه هم خیلی توصیه شده اگر کسانی توفیق داشته باشند به هر حال از آن چهار شب ویژه‌ای است که در سال ذکر شده. دعای یا من ارجوه که تاکید شده خوانده شود و نکته‌ی بسیار مهم که در این ماه ان شاء الله خداوند به ما و شما توفیق بدهد از نزدیک نشد از راه دور بکنیم زیارت اباعبدالله علیه السلام است اول ماه برویم بامی بلندی جایی که زیر آسمان باشد کار سختی هم نیست رو به قبله سه مرتبه صلی الله علیک یا اباعبدالله ، صلی الله علیک یا اباعبدالله ، صلی الله علیک یا اباعبدالله امروز خود افرادی که ترویج کردند در دنیا بی‌دینی و ابتذال را تبدیل کردند زدن را به یک وسیله‌ی متاسفانه خیلی از تجارت‌ها و فساد‌ها خود آن کسانی که این بنیان را از هم پاشیدند با فیلم‌ها با تلاششان خود آن‌ها امروز به این نتیجه رسیدند که کار اشتباه بوده نیاز بشر نیاز به معنویت است لذا می‌بینید روی آوردند به معنویت به مراکز زیارتی و عبادتی حتی عرفان‌های حلقه درست است آن چیزی که آن‌ها می‌گویند عرفان حقیقی نیست و دارند باز مسیر را اشتباه می‌روند ولی این دستاویز است یعنی نیاز به معنویت نیاز است بالاخره بشر خسته می‌شود یک جایی می‌بُرَد. شما صد فیلم هم دیدی هزار دروغ گفتی صد ارتباط داشتی پنج هزار لیتر مشروب هم خوردی آخرش چه؟ طرف می‌برد لذا خوب است از همان اول ورود به این عرصه پیدا نکند چرا؟ چون تمام آن معنویتی که شما خرج صاف کردن این تخریب شود روایت داریم کسی شراب بخورد تا چهل روز نمازش قبول نیست نه این که کسی که شراب خورده بگوید تا چهل روز نماز نمی‌خوانیم نه مثل بیماری که لاغر شده گوشت که می‌خورد باید لاغری جبران شود خلا را پر بکند در صورتی که سالم بود این به درد توانش می‌خورد این نماز چهل روزه باید صرف این شود که باید شراب خواری را درست بکند و الا نمی‌گوید نخوان این نکته‌ی بزرگی است که ما روی به
معنویت بیاوریم در طول سال ممکن است انسان به خاطر روزمرگی و کار و تلاش خیلی چیز‌ها را موفق نشود. تقاضای من این است که با حلول ماه رجب این موارد را رعایت بکنند دائم با وضو باشند این جزء آداب ماه رجب نیست همیشه سفارش شده سعی کنیم تمرین زبان بکنیم اعتکاف وارد است روزه وارد است سعی کنیم یک سری از عادات غلطمان را بگوییم خدایا از اول ماه رجب می‌خواهیم بگذاریم کنار انصافا اگر کسی در این سه ماه بتواند خودش را کنترل بکند بارش را بسته، خدا رحمت کند مرجعی بود در جوانی خدمت ایشان رسیدم در آستانه‌ی نود سالگی بود گریه می‌کرد می‌گفت یک روزه نمی‌توانم بگیرم حتی شب‌های قدر را بیست و یکم ماه رمضان را ولی در جوانی سه ماه رجب شعبان رمضان را روزه می‌گرفتم. روزی خواهد رسید که نخواهیم توانست روزه بگیریم ان شاء الله دوستان اهمیت بدهند به روزه‌ی این ماه و اعمال این ماه. ماه رجب ماه سازندگی و خودسازی این ماه فرصت خوبی است برای سازندگی و خودسازی عزیزان خودشان را مقید بکنند یک برنامه برای خودشان بریزند بسیاری از ما مشکل وقت نداریم وقت زیاد داریم مشکل بی برنامگی داریم این است که گاهی عزیزان نذر می‌کردند روزی صد آیه بخوانند و اگر نخوانند این قدر صدقه بدهند یا این قدر روزه بگیرند این خودش تقید می‌آورد تقید به برنامه خیلی مهم است این خوب نیست که انسان صبح از خواب بلند شود بگوید هر طوری که گذشت امروز نه یک برنامه‌ریزی خوبی برای خودمان داشته باشیم کارها هم کارهای سخت و مشکلی نیست مثل اذکاری که گفتیم در مسیر در آشپزخانه خانه پشت ماشین هم می‌شود انجام داد نمازهای مستحبی را در هر حالی می‌شود خواند. عمده آن مراقبت و توجه است که انسان سعی بکند احساس بکند رفتارش تغییر کرده یک اتفاقی افتاده «حوّل حالنا الی أحسن الحال» شود چطور شما نوروز به هر خانه‌ای می‌روید می‌فهمید این خانه تغییر کرده ولو با یک جارو کردن یک گل یک سفره یک ماهی این تغییر در ما ایجاد شود. ماه رجب مبعث پیغمبر گرامی اسلام و آغاز نزول قرآن است و سوره‌ی مبارکه‌ی علق است. خدایا به آبروی پیغمبر رحمت و مهربانی اسلام را در سراسر جهان سربلند بگردان. عده‌ای از مسلمان‌ها در کشور‌ها امروز تحت ظلم و ستم هستند مظلومانه حقوقشان ضایع می‌شود ملت مظلوم یمن ملت مظلوم بحرین سوریه عراق آذربایجان خیلی کشورها که فرصت نباشد نام ببرم یک دعای کلی می‌کنم خدایا همه‌ی مظلومان عالم را از ستمگران رهایی عنایت بفرما.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ روایت حاشیه‌ای خبرنگار حوزه‌نیوز از دیدار مردم قم با ولی‌امرمسلمین: 🔸 عشقی که در قلبم شعله می‌کشید مرا به تهران کشاند / دو سوژه کانون توجه‌ها را به خود جلب کرد ◻️...در میان خیل مشتاقان، در آن دریایِ مواجِ ارادت، دختربچه‌ای کوچک و دوست‌داشتنی خودنمایی می‌کرد. از همان ابتدای ورود به حسینیه، داد می‌زد و می‌گفت: «من میخواهم پیش آقا بروم»؛ این وروجک پرانرژی، مثل پرنده‌ای بی‌قرار، در میان جمعیت حرکت می کرد تا خود را به جایگاه اصلی برساند. پدرش سعی در آرام کردن او داشت؛ اما مگر می‌شد جلو آن شور و شرارت کودکانه ایستاد؟ در اوج سخنرانی حضرت آقا، بارها داد می زد و می گفت: «آقا من میخوام بیام پیش شما» و با صدای بلند آن را تکرار می‌کرد؛ اطرافیان تلاش می کردند او را ساکت کنند؛ اما او گوشش بدهکار حرف دیگران نبود؛ اما این پایان ماجرا نبود. این لحظه را تصور کنید؛ رهبر عزیزمان، با صلابتی مثال‌زدنی، در حال بیان مسائل مهم و استراتژیک بودند. با کلامی نافذ، از گذشته و آینده می‌گفتند: “چه کسی باور می‌کرد که روزی فرارسد که در کشورهای غربی و حتی خود واشنگتن، پرچم آمریکا به آتش کشیده شود؟” و درست در همان لحظه، این دختربچه بازیگوش، با تمام وجود، با صدایی پرشور، فریاد زد: «مــــــن»! این صحنه باعث لبخند و هیجان اطرافیان شد. این دیدار به اتمام رسید؛ اما بی‌شک حماسه‌ای بزرگ بود؛ حماسه‌ای که از عشق، ایمان، و دلدادگی مردمی برآمد که جان در گروی آرمان‌های انقلاب دارند و حتی با تمام مشکلاتی که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند، دست از آرمان های خود نکشیده و پای آن ایستاده اند. 📎 متن کامل گزارش @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از رادار انقلاب
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️فریب دیالوگ‌های سلبریتی‌های هزارچهره و چندزیست را نخورید... تزریق ناامیدی و ناله‌های روزانه‌شان برای ماست؛ خوشی‌ها و حال‌وهول شبانه‌شان برای خودشان! @Radar_enghelabe
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادتونه گفتم هاشم الحیدری روحانی و مدیر فرهنگی حشد الشعبی عراق افق دید آدم رو تغییر میده. سلام خدا برتو روحانی واقعی و شاگرد واقعی امامین انقلاب . ببینید افق نگاهش کجارو میبینه . چقدر عالی چقدر زیبا چقدر عالیمقام.روح آدم رو شاد میکنه و به پرواز در میآورد این چند دقیقه از صحبتهای ایشون امروز در مراسم "بزرگداشت شهدای مقاومت، علم در امتداد قلم" هستش. گوش بدید. کلا هر سخنرانی از جناب هاشم الحیدری بی‌تفاوت از کنارش رد نشیم 🇮🇷🇮🇷
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙄 بدون سانسور!!! 😳 شرمنده با صدای آروم گوش کنید. 🙈 وااای که ببین، چه کردیم شتر، نگهبان پنبه دونه کردیم 😏
هدایت شده از خبر فوری سراسری
✍ شاید اگر روزی پرده ها و حجاب ها کنار برود و اطلاعات دقیقی از اسناد محرمانه کشورهای حوزه خلیج فارس به بیرون درز کند، حجم خیانت ها و اوج خباثت سران این کشورهای بی ریشه را بتوان ارزیابی کرد اما اکنون انچه که اشکارست این است که چیزی بنام انسانیت و وجدان بشری در این حکام که در پازل استکبار و صهیونیسم قرار دارند، وجود ندارد. ۵۵ هزار کشته و صدها هزار گرسنه و اواره در چادرها و این همه کودک که شبانه روز یا سلاخی میشوند یا از شدت سرما و گرسنگی به شهادت میرسند برای تکان دادن وجدان حکام صهیونیست عربی کافی نبوده و نخواهد بود و از این تاسف بارتر اپوزیسیون جمهوری اسلامی و حتی بعضی مسئولین و مدیران سابق داخل نظام یا اساتید و روشنفکرانی هستند که شیوه حکومتداری حکام عربی را که صرفا بر مبنای راحت طلبی‌ست، ستایش میکنند و چشم شان را بر روی شراکت انان بر این جنایت بشری میبندند. همین ها که برای یک کودک کار پشت چراغ قرمز در خیابان اشک تمساح میریزند و از دادن قرصی نان به سگی ولگرد در کنار ساحل دریا هزار ویدئو پخش میکنند. ادامه دارد👇 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari