انحصارگرایی و فردگرایی کمتر
🔸معمولا انحصارگرایی و فردگرایی در فرزندان خانوادههای چندفرزندی کمتر است.نسلی که با فردگرایی و انحصارگرایی بزرگ شود، همه چیز را برای خودش میخواهد و در هر اتفاق فقط بدنبال نفع شخصی خودش است.
🍃 والدین خانواده دارای چند فرزند در صورت مدیریت درست میتوانند مانع از تقویت حس انحصارگرایی و فردگرایی شوند و درعوض با تقویت «درک عمومیت» میتوانند این قبیل رفتارها را در فرزندانشان کنترل کنند.
🔸البته محیط کنونی به نحوی است که خواه ناخواه این حس به کودکان تلقین میشود ولی خانواده میتواند آن را کنترل کند. این کنترل کردن در خانوادههای چندفرزندی راحتتر است.
🍃ما در جامعه به «درک عمومیت نیاز داریم» اینکه از چیزی که برای همه است و مشترک است، همگی استفاده کنیم و هرکس برای خودش آن را نخواهد، یعنی اشتراک و امانت به جای مالکیت.
#فرزند_بیشتر
#فواید_فرزند_بیشتر
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
روایت نهم:
مادرِ علیِ بزرگتر
چه خوب شد که شما در کربلا نبودید.
چه خوب شد زمانی که میخواست راهی میدان شود، نبودید ببینید قبل از رفتن چگونه چند قدم مقابل چشمهای پدرش راه رفت.
چه خوب شد که نبودید و حال همسرتان را در آن لحظه ندیدید.
شما نبودید اما همه دیدند وقتی علیاکبر چند قدم که راه رفت، سیدالشهداء(ع) دستهایش را به سمت آسمان بلند کرد و از خدا شهادت گرفت که شاهد باشد، چه جوانی را به میدان میفرستد. جوانی که شبیهترین مردم است به پیامبر(ص).
چه خوب شد که شما نبودید و آن لحظات دلکندن اهلِ حرم از علی اکبر را ندیدید.
چه خوب که شما نبودید آن هنگام که صدای «یا ابتاه علیکَ منّی السّلامِ» علی اکبر بلند شد. نبودید و ندیدید که وقتی میان هلهلههای دشمن، حسین با زانو روی زمین افتاد، صورت روی صورتِ علی اکبر گذاشت و گفت: «بعد از تو خاک بر سرِ دنیا.»
چه خوب شد که شما نبودید وقتی حسین مانده بود که این جسم ارباً اربا را، چهطور به خیمه برساند.
شما نبودید مادر علی اکبر و چه خوب که نبودید و صدای جوانان بنیهاشم بیایید مولا را نشنیدید.
****
سلام مادر علی اکبر؛
سلام بر دامانِ پاکِ شما که شبیهترینِ مردم به پیامبر خدا را در خود پرورش داد.
سلام بر آن جگر سوخته هنگام شنیدن روضهی پسرش از زبان زینب.
منبع: طبرى، محمد بن جديد، تاريخ الامم و الملوك و تاريخ الطبرى، چاپ پنجم، بيروت، مؤسسه اعلمى اللمطبوعات، ۱۴٠۹، ج۴، ص۳۴٠.
#زنان_عاشورا
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
#محرم_ 1401
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
#محرم
. آیا کسی هست در این عالم که فریاد هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی را نشیده باشد؟ و به امام حسین لبیک نگوید آری مردم کوفه علاوه بر بستن آب و تشنه نگه داشتن آنها از گفتن لبیک به امام حسین دریغ کردند
#آوای_آب_صدای_عطش
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
#محرم_ 1401
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
#محرم
❤️🍃❤️
❌❌رایجترین اشتباهات زن و شوهرها در زندگی مشترک
#اشتباهات_خانومها
◀️کنترل کردن شوهر:
زنانی که مثل جاسوس به شوهر خود نگاه میکنند و منتظر هستند شوهر یک لحظه نباشد و فورا شروع به جستوجو در گوشی، کیف و لباس او میکنند، چرا به خوشبختی امیدوارند؟
◀️شوهر را مثل کودک دیدن
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻🎥 کشف پیکرهای مطهر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس در دهه اول محرم امسال در مناطق عملیاتی شرق دجله ،شلمچه و فکه
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
صدایِ کربلا ۱۲.mp3
12.47M
#صدای_کربلا ۱۲ 🏴
#استاد_میرباقری
#استاد_شجاعی
▪️محوریت مجالس عزاداری کربلا، بر گریه میگردد!
و روایات بسیاری بر این گریه، تأکید کردهاند!
- این گریه یک سنّت نیست!
🔺یک ابزارِ تربیتیِ بزرگ بعد از ماجرای کربلا بوده، و هدفِ بزرگی را دنبال می کرده است.
- آیا این گریه، برای شخص شما، موضوعیت داشته است؟
- آیا شما در این ادامه نقشی داشتهاید؟
- آیا مطمئنید نقشتان را درست ایفا کردهاید؟
💥همهی اشکها نمیتوانند کربلا را ادامه دهند!
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
#محرم_ 1401
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
#محرم
|•📖
|•چگــونه روابــط اجتمــاعےِ
بهتــری داشتــه باشــم⁉️
۱/ایـرادات و نقطههای ضعف
دیگـران را بزرگ نکنیم❌
۲/احساس مثبت به اطرافیان
منتقـل کنیـم➕
۳/شنـونده خوبی باشیـم🗣
۴/از اطرافیانمان تعریف کنیم
و نقـاط قـوت آنها را
به زبان بیاوریم👌
۵/از اشتبـاهات آنهـا
سوء استفاده نکنیم
و به جای سرکوفت زدن
راهحلنشاندهیم🎯
۶/بیش از حد در کارشان
دخـالت نکنیم و آزادی
نـزدیڪانمـان را
سلب نکنیـم⛓
۷/دوستانمان را برای رسیدن
به اهدافشان تشویق و
کمـک ڪنیم👏
۸/آنها را از خطرها دور کنیم
و خیرخواه باشیم🌱
۹/صـادق باشیـم و هـرگز
اعتمـاد دوستانمـان را
خدشهدار نکنیم❌
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛
🔴 علائم هشدار دهنده اینکه کودک مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم است:
این علایم "زیر سه سالگی" شروع میشوند
◀️ مهمترین فاکتور، اختلال در تعاملات اجتماعی است. یعنی بچه ای که نگاه چشم تو چشم کم دارد یا ندارد، از اشاره کردن برای برقراری از ارتباط استفاده نمیکند. (مثلا اگر چیزی را بخواهد با دست اشاره نمیکند). با همسالان ارتباط کمی برقرار میکند، به وسایل مود علاقه اش اشاره نمیکند و دیگران را در آنها سهیم نمیکند، تقابل هیجانی یا اجتماعی ندارد.
◀️ برقراری ارتباط مختل است:
بازی تخیلی ندارد، بازیهای تقلیدی نمیکند، تاخیر یا فقدان در رشد زبانی دارد و از اشاره برای فهماندن منظورش استفاده نمیکند، در شروع یا ادامه حرف زدن با دیگران مشکل دارد، کلمات تکراری و بی معنی به زبان می آورد. (مثلا بابا میگوید ولی وقتی که بابا را ببیند، نمیگوید. چون مفهوم این کلمه را نمیداند)
◀️ رفتار و علائق، تکراری است و عادات انعطاف ناپذیر دارد، به جزئیات اشیا علاقه دارد، در دستان و انگشتان پیچش دارد و...
🔔 در صورتیکه فرزندتان هر کدام از علایم بالا را دارد، جهت ارزیابی به روانشناس کودک مراجعه کنید.
┏━━━━▪️▪️━┓
@antghbat
┗━━▪️▪️━━━┛